abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2007 @ 04:18:52 #76
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_51280660
Nyenrodianen.....wat een vreselijk woord.

Maar verder vind ik het wel een interessant topic.

Het is blijkbaar geen probleem als je Nederlands beneden pijl is......dat scheelt wel.

[ Bericht 35% gewijzigd door PLAE@ op 09-07-2007 04:24:24 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:26:45 #77
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_51315838
Staat de RSM internationaal gezien volgens de rankings niet veel hoger aangeschreven dan Nyenrode?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_51326198
Mijn plan is om in januari de parttime Msc bedrijfskunde te gaan doen. In principe is mijn werkgever accoord om dit te gaan betalen. Iemand hier die dat doet of wil gaan doen?
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:00:17 #79
179752 TheChemeng
['ćbsin&#;] Ikea boy
pi_51349185
FT.com Ranking

Ja de RSM staat inderdaad in de internationale ranking van FT.com hoger aangeschreven maar zoals eerder aangegeven heeft de KPMG audit nogal wat haken en ogen.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  woensdag 11 juli 2007 @ 06:25:01 #80
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_51350069
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 03:00 schreef TheChemeng het volgende:
FT.com Ranking

Ja de RSM staat inderdaad in de internationale ranking van FT.com hoger aangeschreven maar zoals eerder aangegeven heeft de KPMG audit nogal wat haken en ogen.
Tja, ik vind de FT ranking behoorlijk goed en met die haken en ogen ben ik het niet zo eens.

Maar, die ranking bedoelde ik niet, ik bedoelde de Forbes ranking. Hier staat RSM 12de wereldwijd (niet USA landen), Nyenrode komt niet eens voor in de top 20. Maar in andere bekende rankings (Whitefield Consulting Worldwide - de ranking voor MBA's! en de Economist) komen RSM en Neyenrode niet eens voor in de wereld, dus zo goed zijn ze ook weer niet

In ieder geval: ik denk dat de RSM gewoon beter is dan Nyenrode (dat volgt uit allerlei rankings internationaal, en nationaal uit onderzoeken onder studenten en docenten). Nyenrode moet het meer hebben van aanzien door bekendheden (Ron Brandsteder! ) en van goede (old-boys) netwerken. Dus vind je dit laatste belangrijk - en dit is ook belangrijk! - dan kun beter naar Nyenrode gaan, maar voor de iets betere kwaliteit zou ik naar naar RSM gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Demophon op 11-07-2007 06:35:00 ]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_55888089
*KICK*

Zijn er op dit moment nog fokkers die de fulltime Msc volgen op Nyenrode?

Wil over een paar weken de application form opsturen om zo hopelijk in februari de testen af te nemen.
Ik ga over een maand in afstudeerstage en ik wil weten waar ik aan toe ben.

1 van de punten waarom ik voor Nyenrode kies is dat het maar 16 maanden duurt.
Voor degene die er nu op zitten of op hebben gezeten, hoe was jullie engels?

Volg nu de HBO studie NID dat is een IT gerelateerde opleiding waar ik toch al zeker zo'n 10K blz's heb moeten leren. Schrijven is voor mij ook geen punt, ik snap de engelse taal wel. Maar toen ik afgelopen weekend met mijn vriendin deed oefenen (spreken )valt het toch wel ff vies tegen.

Houden ze hier rekening mee tijdens het interview? Of verwachten ze toch wel dat je al goed engels kan praten?

Verder heb ik ook een vraag hoe de Msc (ex)studenten omgaan met hun weekenden. Komt het soms voor dat je in het weekend ook intern moet zitten vanwege projecten ofzo?

Ik heb nu bijna een relatie van 3 jaar en wil weten of er meerdere zijn die een relatie hebben/hadden terwijl ze intern daar zaten op de campus. Is het te doen? Moet er wel bij zeggen dat we gelukkig een LAT relatie hebben en alleen in het weekend bij elkaar zijn. Onze relatie kan dit dus aan.

Stel het komt dus voor dat je in het weekend dus eens op de campus moet zijn, kwam dan soms de vriendin daar op de campus slapen? Is dit mogelijk?

[ Bericht 28% gewijzigd door Hardstyler1985 op 09-01-2008 00:08:18 ]
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:05:24 #82
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_55901472
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:57 schreef Hardstyler1985 het volgende:
*KICK*
Stel het komt dus voor dat je in het weekend dus eens op de campus moet zijn, kwam dan soms de vriendin daar op de campus slapen? Is dit mogelijk?
Jezus christ
pi_55913683
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:05 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Jezus christ
Denk dat jij weet wat een studentenleven inhoud

Ik nog niet, heb ook het VBO,MBO,HBO pad bewandeld.

M'n relatie is op dit moment ook belangrijk voor mij. Ik ben gewoon benieuwd naar dit soort dingen. Ik weet totaal niet wat het inhoud op zo'n campus.
Probeer het eens in te beelden.

* Hardstyler1985 zal dit over 2 jaar ook met een lach terug lezen...
pi_55913725
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:08 schreef Seraphin het volgende:
Sommige reguliere Universiteiten (met name Erasmus) doen inhoudelijk zeker niet voor Nyenrode onder. Het grote verschil is dat je op Nyenrode wordt gestimuleerd om alles uit jezelf te halen.
Plus je loopt hier niet als enige gelikt rond in black tie plus hoed.
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:34:45 #85
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_55918930
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 00:34 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Plus je loopt hier niet als enige gelikt rond in black tie plus hoed.
Dat is een reactie op een post van 2 jaar terug....
Maar deze draad al teruglezende viel mij op dat je voor Nyenrode dus niet eens uni moet hebben terwijl er vanuit Nyenrode gedaan wordt alsof het het hoogst haalbaar is.....

Daarnaast viel me op dat NR casedriven is wat een verkapte uitdrukking is voor niet-academisch en dus gewoon HBO niveau. Niks mis mee op zich, maar het blaten doet anders overkomen....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_55923182
tvp, ik wil er de master van accountancy gaan doen als ik ben afgestudeerd op HBO.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 04:07:37 #87
179752 TheChemeng
['ćbsin&#;] Ikea boy
pi_55942134
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Daarnaast viel me op dat NR casedriven is wat een verkapte uitdrukking is voor niet-academisch en dus gewoon HBO niveau. Niks mis mee op zich, maar het blaten doet anders overkomen....
Dat slaat echt helemaal nergens op... Harvard is ook case driven.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:05:25 #88
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_55944356
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 04:07 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Dat slaat echt helemaal nergens op... Harvard is ook case driven.
Dat ben ik niet met je eens. Bovendien daar kom je niet op met een hbo-opleiding.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_55944783
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Bovendien daar kom je niet op met een hbo-opleiding.
If you have the green, you can make the scene.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:50:17 #90
179752 TheChemeng
['ćbsin&#;] Ikea boy
pi_55951505
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
Tegenwoordig kom je al op Harvard als je alleen je middelbare school afgerond hebt. Het vriendje van de dochter van Bush heeft nooit een verdere opleiding gevolgd en is toch toegelaten. Overigens heeft het merendeel van MBA alumni een BSc en geen MSc als under grad opleiding.

Harvard heeft het case driven onderwijs uitgevonden...
pi_64151825
TVP. Zit ook ernstig te twijfelen. Heb al een open dag bezocht, erg tof allemaal. Toch blijven de twijfels

FOK!ers aanwezig die momenteel de opleiding doen?
pi_64151848
Sorry voor het schopje na bijna een jaar trouwens
pi_64173645
Ikzelf zit ook te twijfelen om eventueel naar Nyenrode te gaan, maar zelf heb ik toch mijn twijfels of het die 40.000 a 50.000 euro wel waard is.

Het is inderdaad allemaal professioneel, maar ik weet dat het bij veel opleidingen zo lijkt in het particuliere stelsel van onderwijs en dat het later toch tegen valt. Dus hebben mensen recente ervaringen met Nyenrode en is het inderdaad dat extra geld waard? En wat is het toekomst perspectief als je klaar bent met Nyenrode?
pi_64176129
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:21 schreef Vincentkemper het volgende:
Ikzelf zit ook te twijfelen om eventueel naar Nyenrode te gaan, maar zelf heb ik toch mijn twijfels of het die 40.000 a 50.000 euro wel waard is.

Het is inderdaad allemaal professioneel, maar ik weet dat het bij veel opleidingen zo lijkt in het particuliere stelsel van onderwijs en dat het later toch tegen valt. Dus hebben mensen recente ervaringen met Nyenrode en is het inderdaad dat extra geld waard? En wat is het toekomst perspectief als je klaar bent met Nyenrode?
Ik heb een aantal mensen gesproken die de opleiding volgen. Allemaal vinden ze het een zeer goede opleiding. Ook zeggen ze dat je mede door de kwalitatief goede opleiding en het grote netwerk (van alumni etc.) een zeer grote kans hebt op een goede baan.

Als je niet naar Nyenrode gaat, wat zijn dan je plannen?
pi_64205327
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 11:21 schreef Vincentkemper het volgende:

Dat laatste vraag ik me nu ook altijd af, wat is nu echt de toegevoegde waarde voor een baan? Ik kom nooit mensen tegen die er vandaan komen, dus vind dat lastig in te schatten. Ik geloof dat de status van een opleiding van Nijenrode niet meer is wat het geweest is, maar goed, de opleiding zelf is natuurlijk ook ingrijpend veranderd. Enfin, je hoort er veel over, maar nooit van iemand die 2 jaar geleden daar is vertrokken en toen is gaan werken, dat zou interessant zijn...

Voor mij in ieder geval nooit een optie geweest, zit nu wel te denken op een MBA te gaan doen, maar dat wordt buitenland.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_64239744
ik was in 07/08 begonnen met de msc aan nyenrode. wat een enorme fout was dat zeg! zonde van mn geld en energie.
het ligt denk ik ook aan je achtergrond. Ik was een van de 7 studenten (er waren zo'n 120 msc tudenten) die ook daadwerkelijk een academische achtergrond had. De rest kwamen van de hbo/mbo!! ik was zo teleurgesteld. Ook is het zo dat het niveau absoluut niet zo hoog als op de EUR, of wat dat betreft ieder reguliere universiteit (zelf heb ik een msc van leiden). Bovenal draaide alles, maar dan ook alles, om de studentenvereniging! als je daar niet lid van was (en je wordt dan een week lang vernederd door andere studenten tijdens de ontgroening), dan viel je niet alleen bij de studenten buiten de boot, maar ook bij de docenten!

ik denk dat nyenrode leuk is voor hbo-ers die snel een master willen halen, maar als je vanuit een universiteit kom dan kan je beter een 'echte master' halen aan een 'echte universiteit'. want nyenrode sloeg echt nergens op.

ook wil ik bij vermelden dat ik met mn docenten van de universiteit leiden hierover heb gehad, en het eerste wat ze zeiden was dat ik beter naar een reguliere universiteit kan gaan, nyenrode staat niet bekend om zn academische achievements. voor degenen die hier academisch zijn opgeleidt, nyenrode heeft dus totaal geen toegevoegde waarde gehad aan de wetenschap, geen/nauwelijks publicaties in journals etc.
pi_64239992
Bedankt voor je reactie, voor zoiets was ik al een beetje bang. De enige twee cv's die ik hier gezien heb vanuit Nijenrode werden ook niet eens uitgenodigd. Nu maak ik die beslissingen niet, maar ik vond het wel frappant.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66091207
Ik weet dat dit topic een beetje gedateerd is, maar ik vind het niet de moeite waard om hier een geheel nieuw topic voor te openen. Ik heb een vraagje. De TS heeft rechten gedaan (of is nog bezig) en wil misschien naar Nyenrode. Als je dan klaar bent, ben je dan en jurist en bedrijfskundige, dus heb je dan mr. drs. voor je naam staan?
pi_66091838
kun je niet beter het dan part-time doen? dus tijdens je baan.
pi_66095847
Ik moet bekennen dat ik nog moet gaan beginnen aan een studie, maar ik vroeg het mij gewoon af. Ik wil mischien rechten en een economische opleiding tegelijk doen, maar ik zou ook eerst rechten kunnen doen en er dan zo'n programma aan vast plakken. Ik vroeg mij gewoon af of je jezelf bedrijfskundige mag noemen na deze opleiding en dus mr.drs. voor je naam mag zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')