Nyenrodiaan?quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:37 schreef siliakus het volgende:
Het grote voordeel van Nyenrode is het Alumni-netwerk. Veel europese universiteit beginnen hiervan nu ook de meerwaarde te realiseren (Erasmus, VU, UvA) en proberen nu een alumni-organisatie de grond uit te stampen.
Door actief dit alumni-netwerk te stimuleren creeert een universiteit een groepsgevoel: je kan terugvallen op en gebruik maken van leden van dit netwerk. Feit is dat Nyenrode al decennia lang met een alumni-netwerk bezig is en dat een groot aantal Nyenrodianen gevestigde functies binnen het bedrijfsleven en ook overheid innemen. Do the math :p
Een netwerk is niet een uniform product. Een netwerk is iets wat je in bepaalde gevallen kan gebruiken, maar waar de effectiviteit voor het grootste deel afhangt van je eigen inzet en of het netwerk aan jouw vraag kan voldoen...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:36 schreef _-rally-_ het volgende:
Overigens sprak ik niet zo lang geleden nog iemand wiens zoon ook Nyenrode had gedaan, na een studie bedrijfskunde ofzo en dat netwerk is toch lang niet meer zo fantastisch als het was.
Uiteindelijk heeft hij zelf in het netwerk van zijn vader ipv. via het Nyenrode netwerk werk gevonden.
Nee, maar het is juist Nyenrode dat ermee adverteert dat hun alumni binnen hun netwerk een baan (zouden) kunnen vinden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:29 schreef D1 het volgende:
[..]
Een netwerk is niet een uniform product. Een netwerk is iets wat je in bepaalde gevallen kan gebruiken, maar waar de effectiviteit voor het grootste deel afhangt van je eigen inzet en of het netwerk aan jouw vraag kan voldoen...
En dat klopt voor sommigen ook, dus wat is je punt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:14 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee, maar het is juist Nyenrode dat ermee adverteert dat hun alumni binnen hun netwerk een baan (zouden) kunnen vinden.
Als je 50k betaalt voor een 2 jarige master waarbij ze aangeven dat je kans om binnen hun netwerk een baan te vindenaangeboden te krijgen 100% is...quote:Op zondag 2 oktober 2005 02:17 schreef D1 het volgende:
[..]
En dat klopt voor sommigen ook, dus wat is je punt?
En waar zeggen ze dat? Ik weet dat bij mij verteld is dat je het vooral zelf moet doen. Dat Nyenrode en het netwerk wel kan helpen, maar dat je het toch echt zelf zal moeten doen...quote:Op zondag 2 oktober 2005 03:08 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Als je 50k betaalt voor een 2 jarige master waarbij ze aangeven dat je kans om binnen hun netwerk een baan te vindenaangeboden te krijgen 100% is...
In hun eigen marketing; ik zag laatst nog iets voorbij komen (weet niet precies wat het was, volgens mij een persoonlijk geadresseerd iets over een rechter master) waar dat in stond.quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:01 schreef D1 het volgende:
[..]
En waar zeggen ze dat? Ik weet dat bij mij verteld is dat je het vooral zelf moet doen. Dat Nyenrode en het netwerk wel kan helpen, maar dat je het toch echt zelf zal moeten doen...
Groenink heeft een aanvullende studie Business gedaan in Manchesterquote:Op zaterdag 6 november 2004 17:45 schreef dax het volgende:
[..]
Rijkman Groenink is ondanks zijn rechtenopleiding ook CEO van ABN-Amro geworden, ik bedoel maar. Je hebt er echt wel iets aan.
Nee, ken wel mensen die dergelijk dingen gedaan hebben. Maar goed, een MBA op bijvoorbeeld Harvard komt pas na enkele jaren werk aan de orde, daar stroom je niet direct na je studie in door. Over Nijenrode hoor ik weinig bijzonders meer, het lijkt natuurlijk slechts in de verte nog op wat het vroeger was. De captains of industry van de toekomst worden er niet langer opgeleid, vrees ik.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:19 schreef Billy_Mack het volgende:
Iemand trouwens ervaring met buitenlandse businessschools zoals Harvard?
Klopt allemaal op zich wel redelijk.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:11 schreef MI55ILLE het volgende:
Ik hoop ook in juni af te studeren en mijn HBO af te sluiten, en heb ook gekeken naar Nyenrode om MSc in Management als vervolgopleiding te doen. Nu is een vriend van me afgelopen jaar begonnen met deze studie op Nyenrode.
- Over de kosten moet je wel denken aan de bedragen die eerder in dit topic werden genoemd (+/- ¤40.000 in totaal)
- Voor zover ik heb gehoord denk ik dat je wel meer les zal krijgen dan je nu gewend bent i.c.m. ook redelijk veel projecten en presentaties. En een belangrijk punt is dat als je goed de lessen volgt je minder hard hoeft te 'werken' om je tentamens te halen.
- Over toelating weet ik niet zo veel, maar wel dat er relatief weinig nieuwkomers waren afgelopen jaar (weinig aanmedlingen? strenge toelatingseisen?) Als je naar een open dag gaat kan je meer info krijgen nemen ik aan.
- Het sociale leven is wel goed wat ik ervan heb gehoord, maar je moet je wel thuisvoelen om het echt naar je zin te hebben denk ik.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:33 schreef Freeflyer het volgende:
ja en nee, ik ken persoonlijk een aantal mensen die nyenrode gedaan hebben en (erg) goed terecht zijn gekomen maar ik ken ook iemand die na nyenrode niks bijzonders is gaan doen.
alles valt of staat met wat JIJ er van maakt.
de opleiding is een middel om je daarna nog verder te ontwikkelen. de opleiding helpt je echter niet nadat je klaar bent om verder te gaan met je ontwikkeling.
als JIJ het idee hebt dat het een toevoeging is voor je dan moet je het doen, anders zou ik er nog een keer over nadenken want het blijft veel geld
Daarom zul je dus ook de GMAT en TOEFL testen moeten leggen om toegelaten te worden tot een van de top MBA's (RSM, TiasNimbas, Nyenrode, etc). Het feit dat dit als een post-doc opleiding wordt gegevens zegt vlgs mij genoeg ... RA, CFA, RBA, etc ... 'niet' academisch?quote:Op zondag 3 juni 2007 15:37 schreef juliotheman het volgende:
MBA is niet academisch dus hoef je er zeer zeker geen Msc voor te hebben, HBO is genoeg.
Ik wil niet al te lullig overkomen maar... man!quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:01 schreef D1 het volgende:
Mijn vooropleiding is HBO. Een MSc in 16 maanden is voorzover ik weet alleen op Nyenrode te doen. Daarbij komt nog het feit dat je op Nyenrode precies weet wanneer je afstudeerd (of niet) aangezien het niet mogelijk is om je studie te verlengen. Wat ik het voordeel vind van Nyenrode boven andere universiteiten is lastig uit te leggen als je het niet kent. Het is ten eerste de druk die je hier hebt. Alles gaad in een snel tempo en je moet echt bijblijven anders ben je de lul. Daarbij heb je qua projectgroepen ook je verantwoordeljikheid, dus 2 dagen achterover zitten is er niet bij. Ten tweede is het het leven op campus. Je woont hier met ca 300 mensen anderhalf jaar op vierkante meter, dus je leert mensen echt goed kennen. Wat ik ook een voordeel vind aan Nyenrode is de diversiviteit van mensen die je hier hebt. Maar 25% heeft een economische vooropleiding gedaan, dus je kan van die mensen ook een hele hoop leren. Rotterdam heeft zeker een erg goede MSc opleiding, alleen is de ervaring van het studeren daar heel anders. Daar ben je na college uren weg van school, hier ben je dat eigenlijk nooit.
Tja, ik vind de FT ranking behoorlijk goed en met die haken en ogen ben ik het niet zo eens.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:00 schreef TheChemeng het volgende:
FT.com Ranking
Ja de RSM staat inderdaad in de internationale ranking van FT.com hoger aangeschreven maar zoals eerder aangegeven heeft de KPMG audit nogal wat haken en ogen.
Jezus christquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:57 schreef Hardstyler1985 het volgende:
*KICK*
Stel het komt dus voor dat je in het weekend dus eens op de campus moet zijn, kwam dan soms de vriendin daar op de campus slapen? Is dit mogelijk?
Denk dat jij weet wat een studentenleven inhoudquote:
Plus je loopt hier niet als enige gelikt rond in black tie plus hoed.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:08 schreef Seraphin het volgende:
Sommige reguliere Universiteiten (met name Erasmus) doen inhoudelijk zeker niet voor Nyenrode onder. Het grote verschil is dat je op Nyenrode wordt gestimuleerd om alles uit jezelf te halen.
Dat is een reactie op een post van 2 jaar terug....quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:34 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Plus je loopt hier niet als enige gelikt rond in black tie plus hoed.
Dat slaat echt helemaal nergens op... Harvard is ook case driven.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Daarnaast viel me op dat NR casedriven is wat een verkapte uitdrukking is voor niet-academisch en dus gewoon HBO niveau. Niks mis mee op zich, maar het blaten doet anders overkomen....
Dat ben ik niet met je eens. Bovendien daar kom je niet op met een hbo-opleiding.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 04:07 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Dat slaat echt helemaal nergens op... Harvard is ook case driven.
If you have the green, you can make the scene.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Bovendien daar kom je niet op met een hbo-opleiding.
Tegenwoordig kom je al op Harvard als je alleen je middelbare school afgerond hebt. Het vriendje van de dochter van Bush heeft nooit een verdere opleiding gevolgd en is toch toegelaten. Overigens heeft het merendeel van MBA alumni een BSc en geen MSc als under grad opleiding.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Bovendien daar kom je niet op met een hbo-opleiding.
Ik heb een aantal mensen gesproken die de opleiding volgen. Allemaal vinden ze het een zeer goede opleiding. Ook zeggen ze dat je mede door de kwalitatief goede opleiding en het grote netwerk (van alumni etc.) een zeer grote kans hebt op een goede baan.quote:Op zaterdag 20 december 2008 11:21 schreef Vincentkemper het volgende:
Ikzelf zit ook te twijfelen om eventueel naar Nyenrode te gaan, maar zelf heb ik toch mijn twijfels of het die 40.000 a 50.000 euro wel waard is.
Het is inderdaad allemaal professioneel, maar ik weet dat het bij veel opleidingen zo lijkt in het particuliere stelsel van onderwijs en dat het later toch tegen valt. Dus hebben mensen recente ervaringen met Nyenrode en is het inderdaad dat extra geld waard? En wat is het toekomst perspectief als je klaar bent met Nyenrode?
Dat laatste vraag ik me nu ook altijd af, wat is nu echt de toegevoegde waarde voor een baan? Ik kom nooit mensen tegen die er vandaan komen, dus vind dat lastig in te schatten. Ik geloof dat de status van een opleiding van Nijenrode niet meer is wat het geweest is, maar goed, de opleiding zelf is natuurlijk ook ingrijpend veranderd. Enfin, je hoort er veel over, maar nooit van iemand die 2 jaar geleden daar is vertrokken en toen is gaan werken, dat zou interessant zijn...quote:Op zaterdag 20 december 2008 11:21 schreef Vincentkemper het volgende:
Ikzelf zit ook te twijfelen om eventueel naar Nyenrode te gaan, maar zelf heb ik toch mijn twijfels of het die 40.000 a 50.000 euro wel waard is.
Het is inderdaad allemaal professioneel, maar ik weet dat het bij veel opleidingen zo lijkt in het particuliere stelsel van onderwijs en dat het later toch tegen valt. Dus hebben mensen recente ervaringen met Nyenrode en is het inderdaad dat extra geld waard? En wat is het toekomst perspectief als je klaar bent met Nyenrode?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |