abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1613073
"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb" , "The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654

Zou dit te maken kunnen hebben met de aanval op Amerika van vandaag??

[ [URL=http://www.ipimuu.org/araphor]araphor[/url] ] [ [url=http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/dpf]Doctor Phlox Fanclub[/url] ] [ ircnet - #wicca.nl ]
pi_1613084
hmmmmmmm, vaag
  dinsdag 11 september 2001 @ 18:47:34 #3
3767 Herald
Come get some
pi_1613092
lauter toeval, je kan Nostradamus' teksten zo vrij interpreteren als je wil

Nostradamus.
Nostradamus

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_1613107
deze dan:

The sky will burn at forty-five degrees.
Fire approaches the great new city.

In this phrase, Nostradamus refers to a great city in the new world of America near forty-five degrees latitude. Experts agree this could only be New York.

pi_1613121
Ik hoop het niet, ik hoop het echt niet
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1613127
Waar is je bron? Ik heb zelf ook een boekje van Nostradamus (met vrije impretatie van iemand) maar daar staat dit niet.
Wel deze eeuw veel oorlog met midden oosten
Hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid
pi_1613129
Erg vergezocht allemaal....

Achteraf is het makkelijk om iets zinnigs van zijn verzen te maken.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_1613139
Ik weet niet of het zo vergezocht is. Spreekt Nostradameus niet van een aanval op 'het handelscentrum'?
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1613156
Nostradamus wist dingen zo ruim te vertellen dat het op vele gebeurtennissen kan slaan. Persoonlijk geloof ik niet dat N. de mogelijkheid had om 'in de toekomst' te kijken of te voorspellen.
  dinsdag 11 september 2001 @ 18:58:40 #10
3767 Herald
Come get some
pi_1613188
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 18:44 schreef _araphor_ het volgende:
"In the City of God there will be a great thunder,
Sinds wanneer is New York de Stad van God?
quote:
Two brothers torn apart by Chaos,
Amerika en het Midden-Oosten zijn niet echt broers te noemen. tenzij Nostradamus in een ludieke bui verwees naar Kain en Abel.
quote:
while the fortress endures, the great leader will succumb"
Bush is sinds zijn verkiezingscampagne alleen maar uitgelachen. Zo'n grote leider was hij niet. laat staan DE grote leider.
quote:
"The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654
New York staat nog net niet in de fik
pi_1613189
zelfs al heeft dit te maken met die aanval - is dat dan reden om gewoon maar af te wachten?
helaas heeft nostradamus geen oplossingen hiervoor voorspeld
en geloof ik ook niet in een zo sterke voorbestemming

nostradamus of niet, volgens mij is het voor iedereen het belangrijkst het hoofd koel te houden, en dit niet te laten uitlopen in een self-fulfilling prophecy.

je zou kunnen beginnen met je af te vragen waarom mensen dit doen; niet om ze gelijk te geven, maar om te proberen dit te voorkomen
ik ben idd vreselijk bang dat de bush-methode van keihard terugmeppen negatief werkt. hoe harder je een hoogstuitballetje op de grond pletter probeert te smijten , hoe harder die terugkomt..

[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 11-09-2001 19:00]

Moderator dinsdag 11 september 2001 @ 18:59:47 #12
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_1613199
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 18:58 schreef Herald het volgende:

Amerika en het Midden-Oosten zijn niet echt broers te noemen. tenzij Nostradamus in een ludieke bui verwees naar Kain en Abel.

Nee, maar de Twin Towers passen wel in dit plaatje...

Niet dat ik denk dat er enige waarheid in zit..

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_1613255
Two brothers torn apart by Chaos

Herald, dat moeten die 2 torens voorstellen (duh).

city of God.... denk dat ie meer bedoelt dat het zo'n onwijs grote stad is.....

Hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid
pi_1613297
lees eerst dit nog maar eens, en oordeel dan opnieuw over N.'s 'voorspellingen'.

http://www.ed.brocku.ca/~nmarshal/nostradamus.htm

To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
  dinsdag 11 september 2001 @ 19:20:14 #15
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1613358
nogal vergezocht lijkt me... zo kan je alles van Nostradamus uitleggen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 11 september 2001 @ 19:25:58 #16
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1613392
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 19:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
nogal vergezocht lijkt me... zo kan je alles van Nostradamus uitleggen.
En zo gebeurt dat ook constant
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_1613432
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 19:11 schreef Latindancer het volgende:
lees eerst dit nog maar eens, en oordeel dan opnieuw over N.'s 'voorspellingen'.

Hier lijkt het alsof de maker van bovenstaande site deze voorspelling heeft bedacht....
Van die site:
-------------------------------------------

If I make say a thousand prophecies that are fairly abstract for example:

In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb

Well let us analyse this. For Example what does City of God mean? It could be Mecca, Medina, Rome, Jeruselum, Salt Lake City, or any holy city depending on your religion. What do I mean by thunder--a storm? War? EarthQuake? lots of stuff can be described by thunder. There are a lot of two brothers on this world (I think the Number runs among the Billions) and fortress edure's what--Besiegement, Famine, etc? What Great Leader? How will he succumb? To what?
---------------------------

Ik ben bang dat dit dus geen Nostredames is......

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_1613544
quote:
Ik ben bang dat dit dus geen Nostredames is......
Wel vreemd dat iedereen deze quote aanhaalt opeens. Hebben mensen die pagina verkeerd gelezen of is het niet gewoon zo dat de maker van de pagina toch een quote gebruikt van Nostredames?
Hmmzz....
pi_1613560
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 18:47 schreef Herald het volgende:
lauter toeval, je kan Nostradamus' teksten zo vrij interpreteren als je wil

Nostradamus.
Nostradamus

www.davidicke.com
www.davidicke.com
pi_1613584
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 18:46 schreef Molrops het volgende:
hmmmmmmm, vaag
hoezo vaag?, het lijkt me zo duidelijk als wat!!!!!
pi_1613618
Bij elke grote ramp wordt Nostradamus er weer aan de haren bij gesleept. Het lijkt me sterk als hij dit echt voorspeld zou hebben, de sonnetten zijn zo breed te interpreteren... lijkt me niet.

En die David Icke, ach...

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1613652
broeder vergelijking kan natuurlijk wel kloppen....

Alle mensen zijn namelijk broerders van elkaar.
Daarnaast kan hij het ook verglijken met 2 geloven....die als 'broers' naast elkaar leven.

En great leader....is natuurlijk niet de personificatie van Bush, maar Amerika als land is de GROTE LEIDER van het Westen (dus klopt wel)

pi_1613706
Nostradamus schreef zijn teksten in quatrijnen. Bovenstaande tekst is heel anders van opbouw.
ik ben op zoek gegaan naar de bron van deze tekst.
Ik kwam op de volgende pagina uit:

quote:
If I make say a thousand prophecies that are fairly abstract for example:

In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb

Well let us analyse this. For Example what does City of God mean? It could be Mecca, Medina, Rome, Jeruselum, Salt Lake City, or any holy city depending on your religion. What do I mean by thunder--a storm? War? EarthQuake? lots of stuff can be described by thunder. There are a lot of two brothers on this world (I think the Number runs among the Billions) and fortress edure's what--Besiegement, Famine, etc? What Great Leader? How will he succumb? To what?

Now let the prophecy rest for a few years. Add a couple thousand more. Eventually, one of them will fit close enought with events that have happened in the future that the prophecy will appear to come true. If you make enough prophecies and are intelligent enough to word them in such a way that they are abstract you become instant future see-er person. For example those psychics you see every year that make predictions for the year 199-whatever generally get one or two out of ten predictions right. It is because they are good guessers and that there is enough of them to make it seem like people can really predict the future.

Die tekst was een voorbeeld van hoe je een tekst kan interpreteren en geen nostradamus voorspelling. (die je overigens ook met een zoutvlakte moet nemen)

Check je bronnen voor je start met bangmakerij...

TA! RA! NIS!
pi_1613722
Vindt het nog steeds eng dat veel van zijn voorspellingen zijn waargekomen. die voospellingen kunnen niet gebeseerd zijn op gegevens van het verleden
pi_1613735
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 18:44 schreef _araphor_ het volgende:
"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb" , "The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654

Mijn interpretatie:

City of God, NY als handelscentrum van de wereld

Great Thunder, lijkt me duidelijk

Two borthers torn apart, de 2 torens van WTC vernietigd

Fortress endures, Pentagon heeft t zwaar te verduren

The Great Leader, als Bush dit goed oppikt is ie wel degelijk een Great Leader: dit is zijn TEST

Erg leuke overeenkomsten maar ik geloof er niet echt in.

[b]Ik duw liever een Renault, dan dat ik in een Golf stap![/b]
pi_1613741
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 19:54 schreef Meneer_Aart het volgende:
Bij elke grote ramp wordt Nostradamus er weer aan de haren bij gesleept. Het lijkt me sterk als hij dit echt voorspeld zou hebben, de sonnetten zijn zo breed te interpreteren... lijkt me niet.

En die David Icke, ach...

EN William Cooper, EN Barbara Marciniak, EN Jim Keith, EN Jim Marrs, EN Brad Steiger, EN John Keel en vele, vele anderen die schrijven/spreken over deze en toekomstige gebeurtenissen, jammergenoeg weet ik niet wat hun websites zijn, alleen deze; www.davidicke.com
eventueel www.nexusmagazine.com. vol nieuwsitems die door de officiële mainstream media worden genegeerd/achtergehouden!!!!!!
  dinsdag 11 september 2001 @ 20:10:55 #27
3767 Herald
Come get some
pi_1613762
bij Oprah was ooit iemand die een code had gevonden in de Bijbel. Daar werd de dood van Diane al in voorspeld ofzo.
pi_1613770
quote:
[b]Op Tuesday 11 September 2001 19:59 schreef Nyrem het volgende:[/b.

En great leader....is natuurlijk niet de personificatie van Bush, maar Amerika als land is de GROTE LEIDER van het Westen (dus klopt wel)

de NEW WORLD ORDER dus, ook "voorspeld" door Nostradamus!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door YRRAB op 11-09-2001 20:14]

pi_1613785
Scary shit dit hoor....enigste wat je nu kan is de reactie van Bush afwachten...we zullen zien
pi_1613817
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 20:05 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Nostradamus schreef zijn teksten in quatrijnen. Bovenstaande tekst is heel anders van opbouw.
ik ben op zoek gegaan naar de bron van deze tekst.
Ik kwam op de volgende pagina uit:

[..]

Die tekst was een voorbeeld van hoe je een tekst kan interpreteren en geen nostradamus voorspelling. (die je overigens ook met een zoutvlakte moet nemen)

Check je bronnen voor je start met bangmakerij...

Dat had ik een half uur vóór jou al in het Nederlands... :p
pi_1613829
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 20:07 schreef Chillmeister het volgende:
Vindt het nog steeds eng dat veel van zijn voorspellingen zijn waargekomen. die voospellingen kunnen niet gebeseerd zijn op gegevens van het verleden
Altijd achteraf geïnterpreteerd met een vertaling die ernaartoe geschreven is. (bijv. Hister wordt veranderd in Hitler)
pi_1613840
quote:
"In the City of God
New York reikt tot in de hemel...
quote:
there will be a great thunder
Vliegtuigcrash is toch een behoorlijke donderbui...
quote:
Two brothers torn apart by Chaos
De twee torens zijn totaal vernietigd, en chaos is het...
quote:
while the fortress endures
Witte huis...
quote:
the great leader will succumb
Pentagon?
quote:
"The third big war will begin when the big city is burning"
Genoeg branden daar...
quote:
Persoonlijk denk ik van wel, maar ieder zal daar zijn mening over hebben. Of Nostradamus nu op vele manieren uit te leggen is of niet, hij had een paar punten waar je niet zomaar op komt. Zoals de Golfoorlog en WWII. Of was dat ook toeval...(8>
pi_1613850
quote:
Op Tuesday 11 September 2001 20:07 schreef Chillmeister het volgende:
Altijd achteraf geïnterpreteerd met een vertaling die ernaartoe geschreven is. (bijv. Hister wordt veranderd in Hitler)
pi_1613860
WE zijn maar mensen.
Daarmee wil ik zeggen er kan meer dan we denken of kunnen verklaren met ons nuchtere verstand...en waar Nostradamus zijn wijsheid/voorspelling vandaan haalde!?
Heeft te maken met de structuur van het universum.
Met bepaalde 'punten/standen' tekenen e.d. van allerlei bepalende zaken (waar ikzelf geen zak vanaf weet).
Er is bewezen zelfs dat .....de menselijke celbouw..dezelfde structuur heeft als de structuur van het universum/heelal.

HEt klinkt allemaal heel vaag. HEt is ook vaag omdat het niet duidelijk is. Omdat er geen wetenschap voor bestaat die het verklaard.

Of het nou waar is of niet! Er is ook nog zoiets als
selffullfilling prophecy!

pi_1613871
WOW DAT WAS ECHT VAAG
pi_1613936
Zoals al 3 x gezegd is, is dat citaat helemaal niet van Nostradamus, maar van iemand die het als voorbeeld gebruikt & zelf bedacht heeft, om JUIST aan te tonen dat een bepaalde algemeen versjes van alles kan betekenen, de ironie dat iedereen hem nu juist per ongeluk zit te citeren om Nostradamus' gelijkheid aan te tonen ontgaat jullie hopelijk niet.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_1613970
The places targeted were of highly significant importance to the brotherhood.
The phallic symbols of the trade centre and the 'Star of David' shape of the Pentagon, along with the geometric positions have all been taken into account.
The pilots of the crashes have obviously been brainwashed and programmed into making the impacts, just like the driver in the killing of Diana. For no normal person would give up their lives for the sake of these alleged terrorists.
The government will benefit from all your cries of 'Something must be done!', and an international solution will no doubt be enforced.
Stocks and shares (including Illuminati Gold) have altered dramatically - which spells big profits at the expense of human life for the brotherhood who orchestrated this devastation.
This event is also handy to bring in the Euro in January as the prices of currencies fall over the next few months.
Take a few steps back people and look at the bigger picture.
Instead of worrying and sitting in fear, ask yourself, why would someone want me to react to this?
The answers are all in David's work.
Keep up the excellent work.

zie; www.davidicke.com

[Dit bericht is gewijzigd door YRRAB op 12-09-2001 01:49]

Redactie Frontpage woensdag 12 september 2001 @ 00:10:29 #38
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1615079
Nostradamus

Zijn naam was Nostradamus,
hij kon heel goed voorspellen.
Daar kon je hem bij wijze van spreken,
midden in de nacht voor bellen.
Maar ik weet dat dat niet waar is,
bespaar me dus uw hoon.
In de tijd van Nostradamus
was er nog geen telefoon.

Nostradamus, Nostradamus,
Nostradamus met zijn strakke groene broek
(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

soms ging-ie naar een cafe.
Dan ging-ie daar een heleboel stennis lopen trappen.
En dan zeiden de mensen tegen Nostradamus:
"Misschien kan je dan wel goed voorspellen,
maar dat wil dan dus niet zeggen dat je dan
automatisch ook gelijk een heleboel stennis kan gaan lopen trappen.

(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

hij werd een keer gevraagd,
of hij wilde figureren in een speelfilm.
Maar toen had Nostradamus geen tijd,
en das toen niet doorgegaan...

(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

hij vond dat als je een huisdier aanschaft,
dat je daar dan ook de verantwoordelijkheid voor moest dragen.
Terwijl eigenlijk zou hij daar niks over
moeten zeggen want hij had zelf twee Sint-Bernardshonden
en die liet bijna nooit uit.

(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

hij had ook een achterneef
en die had een elektriciteitswinkel.
En toen wilde Nostradamus daar vakantiewerk gaan doen,
maar dat hoefde niet.

(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

hij droeg zoals ik al zei
heel vaak strakke groene broeken.
En dan zeiden de mensen tegen Nostradamus:
"Zou je niet eens een keer een andere broek aan trekken?"
maar dan zei Nostradamus altijd:
"Ik maak zelf wel uit wat voor broeken dat ik aantrek"

(die stond hem goed!)
(die stond hem goed!)

(c) Hans Teeuwen

pi_1616291

Ik zie nu allemaal pogingen van mensen om de tekst van Nostradamus te interpreteren. Waarom? Omdat men zekerheid wilt hebben?

Ik vind de theorie van de "infinite monkeys" toch wel correct in deze situatie. Als er inderdaad zoveel passages zijn van Nostradamus over de toekomst, zoekt men altijd er wel eentje uit die past bij een gebeurtenis, daar ze vrij cryptisch geschreven zijn en je er makkelijk een andere uitleg aan kan geven.

[offtopic]
Tevens denk ik niet dat de toekomst te voorspellen valt, daar deze altijd in beweging is, door de keuzes die wij maken.
[/offtopic]

† In Memoriam † woensdag 12 september 2001 @ 08:46:53 #40
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_1616326
Misschien maken wij wel helemaal geen keuzes.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_1616335
[quote]Op dinsdag 11 september 2001 18:58 schreef Herald het volgende:

[..]

[..]

New York = City of Angels

pi_1616347
quote:

Kan iemand misschien het kwatrijnnummer opnoemen zodat de originele tekst kan worden opgezocht? Zoals al eerder hierboven vermeld betreft dit zeer waarschijnlijk een tekst van een Nostradamus-criticus, niet van Nostradamus zelf.

Zoeken met altavista op steekwoorden uit deze tekst levert enkel de hierboven genoemde pagina op...

edit --> Deze dus: http://www.ed.brocku.ca/~nmarshal/nostradamus.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-09-2001 08:55]

pi_1616352
quote:
Op woensdag 12 september 2001 08:49 schreef Ryser het volgende:

[..]

New York = City of Angels

uhhh.... je bedoelt Los Angeles!

en een City of Angels is nog niet een City of God

woensdag 12 september 2001 @ 10:24:27 #44
6670 Mace
Profesioneel platzak
pi_1616804
ffies btw,

iedereen praat wel over de brothers als of het t WTC is,
maar in Mecca heb je ook 2 broers,
je hebt mecca de gelovige hoofdstad, en een ander plaatsje dat er vlakbij ligt.
hadden ze t gister op sbs6 over in een special over Bin Laden (?!?)

Yeah Baby..Yeah
pi_1616812
Wanneer maken ze een voorspelling van een ramp door Nostradamus nu eens voor de ramp bekend? .

Dan hebben we er nog wat aan. .

Achteraf is het altijd makkelijk iets te voorspellen.

O+. Ripley. O+.
  woensdag 12 september 2001 @ 10:54:15 #46
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1616994
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 18:58 schreef Herald het volgende:

[..]

[..]

[..]

Bush is sinds zijn verkiezingscampagne alleen maar uitgelachen. Zo'n grote leider was hij niet. laat staan DE grote leider.
[..]

New York staat nog net niet in de fik

"In the city of God there will be a great thunder, Two Brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb"

Nostradamus - 1654

Hmmm, wel toevallig he?

City of God= New York is het grootste Joodse bolwerk ter wereld. Aangezien het jodendom de bakermat van de 3 wereldgodsdiensten is, kan NY dus met recht "The City of God genoemd worden".

A great thunder= Lijkt me duidelijk

Two Brothers= De bijnaam voor de 2 torens van het WTC waren "the Twin Towers"

while the fortress endures= Het Pentagon is het Amerikaanse Ministerie van Defensie. In Nostradamus tijd vervulde een fort de taak van een Ministerie van Defensie

The Third big war...... = WO3

Hmmm.....

Osama Bin Laden is een varken
pi_1617008
quote:
Op woensdag 12 september 2001 10:54 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

"In the city of God there will be a great thunder, Two Brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb"

Nostradamus - 1654

Hmmm, wel toevallig he?

Ja, temeer omdat Nostradamus al in 1566 overleed!!!

Nogmaals, kan iemand mij het kwatrijnnummer en eventueel de exacte oorspronkelijke tekst geven?

woensdag 12 september 2001 @ 10:56:53 #48
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1617019
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 20:08 schreef YRRAB het volgende:

[..]

EN William Cooper, EN Barbara Marciniak, EN Jim Keith, EN Jim Marrs, EN Brad Steiger, EN John Keel en vele, vele anderen die schrijven/spreken over deze en toekomstige gebeurtenissen, jammergenoeg weet ik niet wat hun websites zijn, alleen deze; www.davidicke.com
eventueel www.nexusmagazine.com. vol nieuwsitems die door de officiële mainstream media worden genegeerd/achtergehouden!!!!!!

Pleur nou eens op met je DavidDICK gezeik!
We weten het nu wel met je geblabla over de nieuwe wereldorder en je gecrosspost

Voortaan wat minder lijm snuiven

Osama Bin Laden is een varken
pi_1617051
quote:
Op woensdag 12 september 2001 10:54 schreef HeindeKort het volgende:
Hmmm, wel toevallig he?
Inderdaad, toeval.

Nogmaals, waarom komt men NU pas met deze voorspelling? Achteraf heb je er toch he-le-maal niets aan. Erwin Krol gaat toch ook niet zeggen dat hij begrijpt waarom het gisteren geregend heeft? .

O+. Ripley. O+.
pi_1617091
quote:
Op woensdag 12 september 2001 10:26 schreef Smike het volgende:
Wanneer maken ze een voorspelling van een ramp door Nostradamus nu eens voor de ramp bekend? .

Dan hebben we er nog wat aan. .

Achteraf is het altijd makkelijk iets te voorspellen.

Dan zou het geen voorspelling meer zijn
pi_1617113
quote:
Op woensdag 12 september 2001 11:06 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Dan zou het geen voorspelling meer zijn

Juist wel lijkt me.
O+. Ripley. O+.
pi_1617297
'Dan zou het geen voorspelling meer zijn'
quote:
Op woensdag 12 september 2001 11:09 schreef Smike het volgende:

[..]

Juist wel lijkt me.

voor·´spel·len1 (ov.ww.)

1 bekendmaken dat iets bestemd is te gebeuren => voorzeggen, profeteren, waarzeggen
2 als zijn mening te kennen geven dat iets zal gebeuren of zo zal zijn
3 (van zaken) doen verwachten => beloven, aanduiden

Redenen om Nostradamus niet serieus te nemen:

* Zijn teksten waren in code geschreven en zijn al interpreterend vertaald. Tevens worden deze cryptische teksten nog eens geinterpreteerd door ons. Dubbelop dus.

* Nostradamus heeft zoveel van dit soort cryptische passages geschreven, waarbij het zo is dat je bij elke grote gebeurtenis wel een van de passages erbij kan nemen.
(theorie van de infinite monkeys: http://www.ed.brocku.ca/~nmarshal/nostradamus.htm)

[Dit bericht is gewijzigd door STING op 12-09-2001 11:36]

pi_1617306
quote:
Op woensdag 12 september 2001 11:09 schreef Smike het volgende:
Juist wel lijkt me.
Op het moment dat iedereen weet dat er twee vliegtuigen in het WTC gaan crashen op 11-09-2001 dan zouden er maatregelen genomen worden zodat het niet kan gebeuren.
Weg voorspelling.

Als jij voorspellende dromen hebt, kom je er te laat achter dat deze voorspellend was. Anders kan het geen voorspelling zijn, dan zou je er wat tegen kunnen doen.

pi_1617835
Dit topic geeft prima aan dat mensen die in Nostradamus' voorspellingen geloven, alleen zien wat ze willen zien, want NOGMAAL het vers waar dit topic mee begint is NIET van hem maar van een criticus die het voor de grap bedacht heeft!
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
  Redactie Frontpage woensdag 12 september 2001 @ 14:00:49 #55
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1618387
quote:
When the big city is burning
Zeg, volgens Tol Hanse is dat toch Amsterdam?
pi_1618756
quote:
A force aligned with the Anti-christ will
send a bomb aimed at New York City. It will be spotted and tracked as
it approaches.

Deze zin heb ik opgevangen tijdens het lezen van: "Prophecies of Nostradamus: part 6/8, World War III"

http://www.faqs.org/faqs/nostradamus/part6/

Ik heb mij altijd geinteresseerd in de profetieen van Nostradamus. Jullie mogen zeggen wat jullie willen. Maar hoe VAAK die man wel niet dicht bij de waarheid heeft gezeten!

Jullie mogen het BULL noemen, maar ik kom er eerlijk voor uit.....het verontrust mij enorm!

I'm not paranoid! Which of my enemies told you this?
pi_1618781
quote:
Op woensdag 12 september 2001 11:35 schreef MAY-be het volgende:
Op het moment dat iedereen weet dat er twee vliegtuigen in het WTC gaan crashen op 11-09-2001 dan zouden er maatregelen genomen worden zodat het niet kan gebeuren.
Weg voorspelling.

Als jij voorspellende dromen hebt, kom je er te laat achter dat deze voorspellend was. Anders kan het geen voorspelling zijn, dan zou je er wat tegen kunnen doen.

Ach ja, dus dit geouwehoer over of Nostradamus het voorspeld heeft of niet heeft dan ook geen enkele waarde meer.
O+. Ripley. O+.
pi_1618965
Misschien heeft die Nostradamus, of degene van wie dat verhaaltje nou is, de terroristen wel op het IDEE gebracht!?Ze lazen dat en zagen er gelijk het WTC en Amerika in!!

Dan heeft ie het mooi op zijn geweten met zijn stomme verhaaltjes!

Als ik nu een voorspelling doe dat de stad van de urinerende man door een helse vuurbol uit de lucht verpletterd wordt en dat de verenigde vrienden hun leider kwijt zijn, dan is er over 50 jaar een gek die dat leestm een atoombom in elkaar sleutelt, hem op brussel flikkert en zo de navo "onthoofd"....

"PocketRocket heeft t voorspeld" zeggen ze dan.

pi_1619007
Ik geloof wel enigszinds in zijn voorspellingen, het is alleen dat het acheraf pas is te interpreteren. Dus heeft het voor mij niet meer waarde als een weersvoorspelling. En dat laatste is toch nog wel iets concreter en betrouwbaarder en je kunt duidelijk zeggen of het klopte of niet. Dat kun je bij de voorspellingen van Nostradamus nooit zeggen. Daarbij kan ik er niet zoveel mee. (wie wel eik?)
pi_1620032
Of die Terrors hebben zich laten inspirireren door Nostro natuurlijk
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_1620263
Ik geloof helemaal niks van die voorspellingen van Nostradamus. Ze zijn altijd achteraf en kunnen van alles betekenen. Ook zijn ze vertaald uit het Frans dus zal het niet letterlijke tekst zijn.. Verder nog een URL over deze 'voorspelling' http://fury.com/article/925.php
pi_1620271
quote:
This pair of 'Nostradamus quotes' being propagated via email and web pages, isn't what it appears to be at all. On one hand, by taking two separate brief prophecies, one can form any kind of after-the-fact prediction that one wants to, magnetic-poetry-style, but more importantly, the first quote wasn't written by Nostradamus at all but was written five years ago by Neil Marshall, a Canadian high school senior in his Critical Analysis of Nostradamus.

In his paper, Neil talks about the 'infinite monkeys principle'...

"If I make say a thousand prophecies that are fairly abstract for example:
'In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb'

ohja dit vond ik net nog

dit zou de tekst in het Frans geweest zijn:

quote:
Deux royals freres si fort guerroyeront Qu'entre eux sera la guerre si mortelle: Qu'vn chacun places fortes occuperons, De regne & vie sera leur grand querelle.
translated more accurately as:
quote:
Two royal brothers will wage war so fierely That between them the war will be so mortal That both will occupy the strong places: Their great quarrel will fill realm and life.

[Dit bericht is gewijzigd door devvos op 12-09-2001 17:03]

woensdag 12 september 2001 @ 17:10:25 #63
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_1620403
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 20:07 schreef Chillmeister het volgende:
Ik vind het ook wel eng hoor.Hij heeft ook voorspelt wat er met Diana is gebeurt.En de vuurwerkramp in Enschede.
Zou dat dan allemaal toeval zijn??
WO 1 en 2 heeft ie toch ook voorspelt.
Zijn dan wel heel veel toevalligheden bij elkaar lijkt mij zo.Dus als je het mij vraagt zou het nog wel eens waar kunnen zijn.Zeker als je die Bush nou hoort met dat ie wraak gaat nemen op degene die het heeft gedaan.
En als het die Bin Laden is geweest dan zit Nederland er dus lekker middnen in.
Ik ben wel een beetje bang voor een WO 3 hoor.
Die Nostradamus heeft het wel over een wereldstad die in de fik staat.Nou,New York staat (stond) redelijk in de fik lijkt mij zo.En die 2 broers moeten echt die Twin Towers zijn.Is dan toch wel erg toevallig allemaal.En ik geloof niet echt in teveel toevalligheden bij elkaar.
To infinity…and beyond!
pi_1620461
quote:

[..]

Ik vind het ook wel eng hoor.Hij heeft ook voorspelt wat er met Diana is gebeurt.En de vuurwerkramp in Enschede.
Zou dat dan allemaal toeval zijn??
WO 1 en 2 heeft ie toch ook voorspelt.
Zijn dan wel heel veel toevalligheden bij elkaar lijkt mij zo.Dus als je het mij vraagt zou het nog wel eens waar kunnen zijn.Zeker als je die Bush nou hoort met dat ie wraak gaat nemen op degene die het heeft gedaan.
En als het die Bin Laden is geweest dan zit Nederland er dus lekker middnen in.
Ik ben wel een beetje bang voor een WO 3 hoor.
Die Nostradamus heeft het wel over een wereldstad die in de fik staat.Nou,New York staat (stond) redelijk in de fik lijkt mij zo.En die 2 broers moeten echt die Twin Towers zijn.Is dan toch wel erg toevallig allemaal.En ik geloof niet echt in teveel toevalligheden bij elkaar.

Waarom zou hij zoiets 'kleins' als de vuurwerkramp in Enschede voorspellen.. Hij heeft het over de stad van god, dat kan elke grote stad zijn (ik zou eerder denken aan Jerusalem ofzo). Die 2 broers kan ook van alles zijn, en dat van die brand kan ook overal op slaan.. Vind het allemaal maar een beetje vaag, maar zoals al eerder gezegd is, dit is waarschijnlijk niet eens door Nostradamus geschreven maar door een of andere gast 5 jaar terug.. check die link.

pi_1620500
quote:
Op woensdag 12 september 2001 17:10 schreef ivetje het volgende:

[..]

Kun je me vertellen waar Nostradamus de vuurwerkramp heeft voorspeld? En waar de dood van Diana?
pi_1622061
Ik heb zelf een boek van Nostradamus, en daar staat dit in voor het jaar 2001:

Vertaling van Centurie X, Vers 1, Profetie voor het jaar 2001:

Elan heeft voorrang

Aan de vijanden beloven de vijanden het geloof
Niet zullen de protestdemonstraties van de weer in gevangenschap gevoerde mensen standhouden
De prins is als eerste dood, de rest in zijn hemd
Vervloekt is de rest, om in evenwicht te zijn

Ik zie hier persoonlijk weinig in wat op de ramp duid... wel dat van de in gevangenschap zittende mensen (Milosovic)...

Maar verder... iemand een leuke intrepetatie?

woensdag 12 september 2001 @ 21:18:47 #67
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1622162
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:05 schreef Diepvrieskip het volgende:
Ik heb zelf een boek van Nostradamus, en daar staat dit in voor het jaar 2001:

Vertaling van Centurie X, Vers 1, Profetie voor het jaar 2001:

Elan heeft voorrang

Aan de vijanden beloven de vijanden het geloof
Niet zullen de protestdemonstraties van de weer in gevangenschap gevoerde mensen standhouden
De prins is als eerste dood, de rest in zijn hemd
Vervloekt is de rest, om in evenwicht te zijn

Ik zie hier persoonlijk weinig in wat op de ramp duid... wel dat van de in gevangenschap zittende mensen (Milosovic)...

Maar verder... iemand een leuke intrepetatie?

en hoe weten ze dat dat op het jaar 2001 slaat? N heeft maar 1 keer een jaartal genoemd, en dat was 1999 (en zelfs daar zijn de meningen over verdeeld omdat er op het genoemde tijdstip niks wereldschokkends gebeurde)
pi_1622193
het kan best wezen dat nostradamus dingen heeft gezien, en daar zijn verzen op heeft gebaseerd. maar, een voorspelling die zodanig is dat je de tekst en de gebeurtenis moet gaan 'interpreteren' en in enige bochten moet wringen om hem waar te laten zijn, komt op mij ongeloofwaardig over.
met 'interpretatie' kun je werkelijk alles gaan lezen in welke tekst dan ook. godsdiensttwisten tussen bv protestants en katholiek terwijl ze zich beiden beroepen op dezelfde bijbel zijn daar een mooi voorbeeld van.

als hij nou gezegd dat er twee grote gebouwen vernietigd zouden worden door iets uit wat uit lucht kwam, dan zou het me wat geloofwaardiger overkomen.

pi_1622268
quote:
Op woensdag 12 september 2001 14:00 schreef SunChaser het volgende:
Zeg, volgens Tol Hanse is dat toch Amsterdam?
Waar ter wereld ik ook kwam, nimmer trof ik zo'n bende.
"Hij lijkt 100% op de gemiddelde bear-pornoster" - Cairon
pi_1622289
Menjo, dat staat in dit boek... Volgens de schrijver is dat algemeen bekend en simpel... hij begint steeds met
Centurie blala vers blabla

ja ik lees ook maar voor uit dit boek, maar de schrijver weet het zeker?
Staat hier een apart hoofdstuk over, Hoe dejaren bij de versen passen.

Boek heet: Voorspellingen voor de 21ste eeuw, door Manfred Dimde

pi_1622701
dit vind ik net:

Earth-shaking fire from the center of the earth.
Will cause the towers around the New City to shake,
Two great rocks for a long time will make war,
And then Arethusa will color a new river red.

Op een site gevonden waar dit al langer staat dan deze aanslagen. Ik zie hier toch wel wat in.....

woensdag 12 september 2001 @ 22:41:21 #72
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1623077
quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:09 schreef Diepvrieskip het volgende:
dit vind ik net:

Earth-shaking fire from the center of the earth.
Will cause the towers around the New City to shake,
Two great rocks for a long time will make war,
And then Arethusa will color a new river red.

Op een site gevonden waar dit al langer staat dan deze aanslagen. Ik zie hier toch wel wat in.....

De aanslag is geplaagd met vliegtuigen, niet bepaald uit het centrum van de aarde. Verder kan je zo ongeveer elke stad in noord en zuid amerika en australie zien als 'New City', het is allemaal veel te vaag.

btw hier wat info van http://www.nostradamus-repository.org/faq.html over de jaartallen:

quote:
10. Do his predictions name names and specify actual dates?

A. Yes and no. They certainly name Franco (IX.16) and apparently
Napoleon (VIII.1) and De Gaulle (IX.33). Possibly they name Pasteur --
though the reference (I.25) could simply be to an unidentified
shepherd or bishop. 'Chyren' (referred to 6 times) almost certainly
does not refer, as many French would like to believe, to President
Jacques ChirAC, and it remains to be seen whether the famous 'Mabus'
prediction at II.62 really refers by name to the former US ambassador
to Riyadh, Raymond E Mabus or merely to the 16th century painter Jan
Gossaert de Mabuse. Many others are certainly 'named', but only as
'another Hercules', 'another Hannibal' etc. (see 3. above). As for
dates, a few of these are specified in clear language (X.72's
prediction for 1999 is probably the most famous), while a number
(especially in the 'Sixains') seem to refer to a special 'liturgical
count' (see VI.54) based on the establishment of Christianity as the
mandatory Roman religion in November 392 and the consequent imposition
of St Ambrose's newly promulgated Canon of the Mass as the core of the
Church's liturgy. A somewhat larger number bear astrological
signatures that tend to recur on a cyclic basis, and so could help to
pinpoint the date of the next fulfilment, or the one after that . . .

woensdag 12 september 2001 @ 23:41:25 #73
14694 ernems_menneke
Eenzaamheid is ook niet alles
pi_1623785
quote:
Op woensdag 12 september 2001 15:06 schreef PocketRocket het volgende:
...
Als ik nu een voorspelling doe dat de stad van de urinerende man door een helse vuurbol uit de lucht verpletterd wordt en dat de verenigde vrienden hun leider kwijt zijn, dan is er over 50 jaar een gek die dat leestm een atoombom in elkaar sleutelt, hem op brussel flikkert en zo de navo "onthoofd"....

"PocketRocket heeft t voorspeld" zeggen ze dan.

ROFL
is life worth living if you have to live it alone?
pi_1624307
Luistert allen en onthoudt dit:

"In het jaar 2456 wordt een belangrijk leider vermoord van de natie die staat voor de wereld door de vijand van de vrijheid."

Of iets dergelijks

We zullen het niet meemaken, maar ze mogen me kapotschieten als deze voorspelling niet uitkomt. Veel meer zegt die Nostradamus ook niet imho.

Denk maar eens na: zelfs als het toevallig de nederlandse president is (who knows) zal iedereen ineens Nederland zien als voorbeeld voor de rest van de wereld (wat het in principe ook best is op veel gebieden). En zo past het in iedereen zijn straatje. t Lijkt wel een horoscoop.

Beetje simpele voorspelling en niet zo mooi uitgedrukt als die van Nostradamus, maar ja ik begin pas sinds vandaag met voorspellen. Moet er nog ervaring in krijgen

Mensen laat je niet gek maken door een gek (Voor de lolbroeken: gek = Nostradamus)

pi_1624356
Allemaal onzin. Het is allemaal zo vaag dat je altijd een kern van waarheid is dat stukje tekst vindt.
Als jij je horoscoop leest, vind je ook altijd iets dat klopt. Lees je de horoscoop van een ander, vind je óók een kern van waarheid. Het stukje van Nostradamus probeer je ook op zo'n manier op te vatten dat het klopt, maar het is een vaag stukje dat je op héél veel manieren kan opvatten.
pi_1624646
quote:
The following quatrain has been circulating the Internet after the WTC bombings.

In the City of God there will be a great thunder,
two brothers torn apart by chaos,
while the fortress endures, the great leader will sucumb.
The third big war will begin when the big city is burning.

It is NOT by Nostradamus.

bron: http://www.nostradamus-repository.org/cityofgod.html

Jah hoor, het is dus een hoax. Niks van aantrekken dus, dit verhaal komt niet van hem.

Al kan ik me wel herinneren dat ik een paar jaar geleden iets had gelezen over dat er een atoombom op New York zou vallen in 1997 (een of andere voorspelling van die man die dus nooit is uitgekomen). Sloeg waarschijnlijk op dat verhaaltje van "the sky will burn at 45 degrees latitude blabla..."

...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 september 2001 @ 01:21:44 #77
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1624659
Ik heb ergens stukken gelezen van Nostradamus, 1 had het over City on 45 degrees (NYC ligt er niet, maar wel vlakbij)

een andere vers had het over Hollow mountain(s), lijkt mij Blue Mountains.
hmm, hopelijk kan ik het terugvinden

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 13 september 2001 @ 13:40:08 #78
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_1626754
Ik heb een overzicht gemaakt van de beste sites over de ramp op www.paria.net

-met foto's/films
-automatische update info
-weerlegging Nostradamus-hoax

pi_1633557
ik heb hem!

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Waren die 2 terroristen in de vliegtuig geen broers?

pi_1633663
quote:
Op vrijdag 14 september 2001 10:32 schreef Nyrem het volgende:
ik heb hem!

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Waren die 2 terroristen in de vliegtuig geen broers?

pi_1634060
------------------
In the City of God there will be a great thunder,
two brothers torn apart by chaos,
while the fortress endures, the great leader will sucumb.
The third big war will begin when the big city is burning.
---------------------

Heeft iemand deze Nostradamuscynicus al gefeliciteerd met zijn voorspellende gave?

pi_1642447
quote:
Op dinsdag 11 september 2001 22:05 schreef YRRAB het volgende:

the 'Star of David' shape of the Pentagon

bullshit

want het pentagon is 5hoekig? PENTAgon
en een davidsster is vooralsnog 6hoekig?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_1642568
Ach jongens je zien het toch!

die Nostradamus aanhangers lezen alleen wat ze willen lezen!! Zelfs die (aangetoonde) HOAX blijven ze aangrijpen.... als mensen willen geloven in de halve gare doen ze dat toch lekker. Hier is met geen rationeel bewijs tegenaan te vechten (doet me denken aan enkele andere discussies op dit forum).

To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
pi_1643175
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 14:28 schreef Latindancer het volgende:
Hier is met geen rationeel bewijs tegenaan te vechten (doet me denken aan enkele andere discussies op dit forum).
Nee, klopt. Want met diezelfde ratio wordt het tegendeel beweerd in dit geval. Dus wie heeft er nou gelijk? Kan je dus niet zeggen.
Voor mij hebben de voorspellingen van Nostradamus dus ook niet zoveel waarde.
pi_1651100
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij hoort deze discussie niet thuis in een Forum als The Truth.

Volgens mij hoort dit eerder thuis in Cultuur & Geschiedenis !

Als het nergens anders te plaatsen is en het is te serieus voor onzin (want dat is dit), plaats het dan in General Chat !.

Met Vriendelijke Groet
LD.

(Edit: Dit is voor de Topic Opener. Geen verzoek om verplaatsing.)

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 16-09-2001 16:42]

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  maandag 17 september 2001 @ 13:56:59 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1658249
Laten we het volgende eens door nemen:

Rumor Watch: Terrorist Attacks on U.S.

Part 3: Did Nostradamus Predict the Tragedy?

Nostradamus, the French astrologer born in 1503, published his barely scrutable collection of
prophecies, the Centuries, in 1555. Each four-line verse, or "quatrain," purported to foretell
world events far into the future, and ever since Nostradamus' time the work has been claimed
by devotees to have "accurately" predicted wars, disasters and the rise and fall of dynasties.
But with all due respect to true believers, Nostradamus composed his prophetic verses in such vague language that his
words can be - and have been - interpreted to apply to almost anything.

I have no doubt that ponderous tracts will be written in the coming weeks and months asserting that Nostradamus
prophesied the World Trade Center and Pentagon attacks (such exegeses-in-hindsight have followed virtually every
modern catastrophe), but in the meantime there are already a number of "spooky quatrains" circulating by email that are
demonstrably fake. It isn't a question of whether or not they accurately predict anything - Nostradamus simply didn't
write them.

The first was making the rounds within hours of the attacks. It said:

"In the City of God there will be a great thunder,
Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will
succumb",
The third big war will begin when the big city is burning"

- Nostradamus 1654

Unfortunately, Nostradamus died in 1566, so it's rather unlikely he wrote this passage in 1654.
The quatrain is not to be found in his published oeuvre. It's a hoax.

As far as we know, the text originated on a Web page entitled "A Critical Analysis of
Nostradamus," written several years ago by a student named Neil Marshall. Marshall made up
the quatrain to demonstrate - quite ironically, in light of how it is now being misused - that
the writings of Nostradamus are cryptic enough to be interpreted to mean almost anything.

'Two metal birds would crash into two tall statues'

An interesting variant of the faux prophecy was posted in the newsgroup soc.culture.palestine
under the heading "They followed his prediction":

In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos,while
the fortress endures, the great leader will succumb''The third big war will begin when the
big city is burning'- Nostradamus 1654 ...on the 11 day of the 9 month that...two metal
birds would crash into two tall statues...in the new city..and the world will end soon
after" "From the book of Nostradamus"

Again, while the text has all the flavor and vagueness of Nostradamus' writings, it cannot be found in the Centuries. It's
a hoax.

The third variant, now circulating by email, is perhaps the spookiest:

Subject: Re: Nostradamus

Century 6, Quatrain 97

Two steel birds will fall from the sky on the
Metropolis. The sky will burn at forty-five degrees
latitude. Fire approaches the great new city

[New York City lies between 40-45 degrees] Immediately
a huge, scattered flame leaps up. Within months,
rivers will flow with blood. The undead will roam
earth for little time.

This, it turns out, is an imaginative revision of an actual verse by Nostradamus. The original, authentic passage is
typically translated this way:

The sky will burn at forty-five degrees latitude,
Fire approaches the great new city
Immediately a huge, scattered flame leaps up
When they want to have verification from the Normans.

But Nostradamus never mentioned "two steel birds," nor did he write that "the undead will roam the earth." New York
City lies at exactly 40 degrees, 42 minutes, 51 seconds north latitude. While it isn't false to say it lies "between 40-45
degrees," the claim is imprecise, misleading and an obvious ploy to make the prophecy seem applicable.

'Third big war will begin'

Variant #4, circulating by email:

Nostradamus' prediction on WW3:

"In the year of the new century and nine months,
From the sky will come a great King of Terror...
The sky will burn at forty-five degrees.
Fire approaches the great new city..."

"In the city of york there will be a great collapse,
2 twin brothers torn apart by chaos
while the fortress falls the great leader will succumb
third big war will begin when the big city is burning"

- NOSTRADAMUS

He said this will be bigger than the previous two. 2001 is the first year of the new
century and this is the 9th month. New York is located at the 41st degree Latitude.

In this case, a very few words actually written by Nostradamus - lines drawn from a couple of different quatrains -
have been supplemented with made-up lines by person(s) unknown to make them seem relevant to the World Trade
Center catastrophe. The end result: pure bunk.

Anyone else want to have a go?

Join the Discussion: Have you seen or heard suspicious rumors pertaining to the terrorist attacks on the World
Trade Center and Pentagon?

Further reading:

Nostradamus Biography
From Encarta Encyclopedia

Nostradamus - His Life and Prophecies
Resources from About's Paranormal Guide

Did Nostradamus Predict the Outcome of U.S. Election?
Similar hoax that circulated after last year's presidential election

The truth was in here.
pi_1662978
quote:
Op zaterdag 15 september 2001 16:03 schreef fokje het volgende:

[..]

Nee, klopt. Want met diezelfde ratio wordt het tegendeel beweerd in dit geval. Dus wie heeft er nou gelijk? Kan je dus niet zeggen.
Voor mij hebben de voorspellingen van Nostradamus dus ook niet zoveel waarde.

volgens mij gaan de Nostradamus-aanhangers eerder uit van hun onderbuikgevoel dan van bewijzen... maar dat is mijn simpele gedachte.
Vooral die hoax die iedere keer weer terugkomt is daar imo een bewijs van.
pi_1663049
Als je Openbaringen 18 leest kan je daar ook de aanslag in zien. Als je wilt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2001 @ 23:25:46 #89
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1663607
quote:
Op maandag 17 september 2001 22:25 schreef Meneer_Aart het volgende:
Als je Openbaringen 18 leest kan je daar ook de aanslag in zien. Als je wilt.
verrek ja
de val van Babylon, die zal branden, en dan vooral de makrt (kooplieden wenen als ze binnen een uur verbrand)
's werelds financiele hart.

Maar er staat verder niks over het Pentagon

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_1665626
Neuh, en ik geloof verder ook niet dat in Openbaringen 18 de aanslag voorspeld werd. Want als je het ene letterlijk moet nemen (dat koopliedengebeuren), moet je het andere ook letterlijk nemen, en daarvoor staat er teveel in wat ik met geen mogelijkheid kan rijmen met de gebeurtenissen. Het is vrij krom om alleen maar dat te geloven waar je wat in ziet, in deze . Bovendien gebeurt er nog van alles voor (de zon wordt zwart als een haren zak etc.)

Iemand wees me er gisteren op dat ik Openbaringen 18 maar eens moest lezen. En idd, er staan opvallende dingen. Maar niet genoeg.

pi_1665655
Eigenlijk vind ik het geen teken van respect voor de slachtoffers van deze ramp en hun nabestaanden om je te storten op tekstjes van een valse onheilsprofeet en dan lekker blij zijn (die indruk krijg ik dan) als je weer zo'n tekstje gevonden hebt.
pi_1665783
Zoals al eerder gezegd: die hele Nostradamus heeft alles toch maar mooi achteraf voorspeld en zoals Herman Finkers al eens zei:
[i]Achteraf is toch maar achteraf. Als we alles toch eens achteraf wisten he....
  dinsdag 18 september 2001 @ 16:44:15 #93
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_1669613
Weet iemand wat zijn laatste voorspellingen waren of wijk ik nu teveel van het topic af?

Nog een vraag ik heb een beetje gelezen van N. maar ik vindt dat ie best wel negatief overkomt. Zijn er ook positieve dingen van hem bekend?

Groeten Marcel

This door will be opened with or without your help..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 september 2001 @ 16:54:53 #94
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1669731
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 16:44 schreef Spliffunk het volgende:
Weet iemand wat zijn laatste voorspellingen waren of wijk ik nu teveel van het topic af?

Nog een vraag ik heb een beetje gelezen van N. maar ik vindt dat ie best wel negatief overkomt. Zijn er ook positieve dingen van hem bekend?

Groeten Marcel

Zijn laatste voorspelling is wel een geinige

Toen hij stierf werd ie begraven met een ketting om, waarin 1800 stond.
Een paar honderd jaar later werd zijn graf gerestaureerd en werd het graf ook opengemaakt. Toen werd die ketting dus ontdekt. Het jaar waarin dit plaats vond: 1800

dinsdag 18 september 2001 @ 17:11:57 #95
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_1669900
nog andere "laatste" voorspellingen?

ik ben benieuwd.

Marcel

This door will be opened with or without your help..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')