abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23088091
Ik kan alleen maar een van de twee brieven vinden. Terwijl ze allebei bekend zijn ?

Kent iemand de andere?
quote:
De afscheidsbrief, het zogenaamde testament, zoals deze werd gevonden bij Mohammed. Hij verwachtte na de moord op Van Gogh namelijk neergeknald te worden door de politie.

Titel: "In bloed gedoopt"

Dit is dan mijn laatste woord...
Door kogels doorboord...
In bloed gedoopt...
Zoals ik had gehoopt.

Ik laat een boodschap achter...
Voor jou...de vechter...
De boom van Tawheed is afwachtend...
Naar jouw bloed smachtend...
Ga de koop aan...
En Allah geeft je ruimbaan...
Hij geeft je de Tuin...
In plaats van het aardse puin.

Tegen de vijand heb ik ook wat te zeggen...
Je zal zeker het loodje leggen...
Al ga je over de hele wereld op Tour...
De dood is je op de Loer...
Op de hielen gezeten door de Ridders van de DOOD...
Die de straten kleuren met Rood.

Tegen de hypocrieten zeg ik tenslotte dit:
Wenst de DOOD of hou anders je mond en ...zit.

Beste broeders en zusters ik nader mijn einde...
Maar hiermee is het verhaal zeker niet ten einde.
pi_23088110
lijkt wel een slecht sinterklaasgedicht
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:12:55 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23088161
Die andere wordt zometeen gepubliceerd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_23088163
sig verwijderd door FA
pi_23088194
Weet iemand op welke koran teksten de boom van Tawheed slaat?
pi_23088217
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:13 schreef Ambrosius het volgende:
Theo van Gogh vermoord (32)
I know, maar ik wil het hier graag specifiek over de brieven en hun inhoud hebben. Eventueel kijken wat de verschillende geloofsboeken zeggen over hetgene dat geschreven is.
pi_23088231
klinkt als een hele slechte gangster rap....
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_23088273
iemand een idee wanneer zometeen is ? Met 5 minuten? En is er ergens een streaming actualiteiten programma te zien?
IMHO
pi_23088282
Over Tawheed
quote:
Tawheed; Dr. Abu Ameenah Bilal Philips.

Tawheed betekent letterlijk iets één maken of iets één noemen. In het Nederlands wordt het één maken van iets, eenheid genoemd. Echter in de Islam betekent Tawheed:- Het geloven in Allah als de Ene en Enige God bij alles dat we doen om Hem te behagen. Bijvoorbeeld het gebed behoort alleen tot Allah gericht te worden, de aalmoezen (sadaqah en zakaat) behoren alleen voor Allah´s welbehagen gegeven te worden, en Djihad behoort alleen omwille van Allah´s religie gevochten te worden.

De onderdelen van Tawheed
Het onderwerp van Tawheed kent 3 gedeelten namelijk:
1) Tawheed Al-Roeboebieyyah (Eenheid van heerschappij).

2) Tawheed Al-Asma-e was-Sifaat ( Eenheid van Allah´s namen en eigenschappen).

3) Tawheed Al-Ibadah ( Eenheid van Aanbidding).

1. Eenheid van heerschappij. Tawheed ar-Roeboebieyyah betekent dat we accepteren dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) de Enige, Echte Kracht/Macht is in het Universum. Hij (Geprezen en Verheven is Hij) heeft alles tot leven gebracht toen er niets was. Daarom is Hij Al-Khaliq (de Schepper). Hij (Geprezen en Verheven is Hij) is degene die alles de kracht geeft om te groeien, te bewegen en te veranderen. Daarom is Hij al-Rabb. Alleen dat gebeurt wat Hij (Geprezen en Verheven is Hij) toelaat ( te gebeuren) daarom is Hij Al-Malik (de Heerser van het universum).

Als iemand een zonde begaat, erkennen we dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) degene is die hem het verstand gaf waarmee hij het slechte kon bedenken, een lichaam om het kwade mee uit te voeren en dat met Allah´s toestemming zijn slechte ideeën ( in de praktijk) uitgevoerd worden. We behoren niet te zeggen dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) hem ertoe zette om een zonde te begaan want de mens maakt zelf de keuze om een slechte daad te begaan. In plaats daarvan behoren we te zeggen dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) hem de mogelijkheid gaf om het slechte te denken en uit te voeren. (Dat de mens de mogelijkheden heeft gekregen om het goede of het slechte te doen. Dit wordt vrijheid van keuze genoemd) De mens kan het slechte niet doen zonder dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) het toelaat, en hij het slechte niet kon denken zonder dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) hem de mogelijkheid daartoe gaf. Hij begaat echter zelf het slechte en Allah (Geprezen en Verheven is Hij) laat dit toe.

Allah (Geprezen en Verheven is Hij) leidt hetgeen dat gebeurt of dat nu goed of slecht is. Als we het kwaad willen vermijden of het goede willen uitvoeren dan dienen we tot Allah (Geprezen en Verheven is Hij) te keren en vragen voor zijn hulp. (Als ons iets goeds overkomt kan niemand ons dat afnemen, alleen dat wat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) voor ons bestemd heeft en als ons iets slechts overkomt kan niemand dat van ons afkeren alleen dat wat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) bestemd heeft).

Als we vertrouwen op dingen die zelf zijn geschapen zoals amuletten (konijnenpoot en hoefijzers) die zogenaamd geluk brengen, dan hebben we dit onderdeel van Tawheed volledig vernietigd voor ons zelf. We hebben dan de grootste zonde begaan namelijk Shirk. Daarnaast als men geschapen zaken vreest, denkend dat ze ongeluk zullen brengen (zoals het morsen van zout, een zwarte kat, gebroken spiegels etc.), heeft men ook Shirk begaan en heeft men dit onderdeel van Tawheed tenietgedaan.
http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/tawheed/1.htm
pi_23088305
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:15 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Daarmee realiseer ik me eigenlijk dat Mohammed een puber is.

Hoe ongelooflijk banaal en in en in triest.
pi_23088335
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:14 schreef _The_General_ het volgende:
Weet iemand op welke koran teksten de boom van Tawheed slaat?
El Tawheed is de moskee waar Mohamed B. en Samir A. kwamen: http://www.eltawheed.nl/
pi_23088385
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:20 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

El Tawheed is de moskee waar Mohamed B. en Samir A. kwamen: http://www.eltawheed.nl/
Klopt, lees ik nu ook. Zie mijn quote over Tawheed voor achtergrond info.
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:23:59 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23088402
Vind het maar een zeer middelmatig clichématig stukje poezie.
pi_23088484
RTL nieuws zegt dattie online staat maar de brief voor irshi staat er nog niet
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:35:47 #15
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23088605
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:10 schreef het_fokschaap het volgende:
Ik wou het net zeggen.

Ik vind dat poëzie ook opgenomen moet worden in het inburgeringsexamen.

Het is toch verdomme dieptreurig als je laatste woorden uit dit soort slechte halal-eminem-meuk bestaan

Nog afgezien van het feit dat die gozer nog geen zelfmoordactie voor mekaar krijgt al liggen er 500 soppende maagden op hem te wachten

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23088630
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:35 schreef Bonobo11 het volgende:
Dit is 'm {img]http://picserver.org/view_image.php/5157VN16757D/picserver.jpeg[/img]

Mohamed Bouker
Ik wil dit topic graag puur over de brieven en de inhoud daarvan houden. Voor andere dingen is er het centrale topic.

Daar sneeuwen de brieven onder, zodat we hier eens kunnen kijken naar wat er echt in staat en wat dat zegt over de dader.
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:37:22 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23088634
quote:
Ik snap ook niet waarom ze het per se op rijm wilden vertalen.

Alsof je een one-man-show van Eddie Murphy met Nederlandse ondertiteling bekijkt
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:37:50 #18
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_23088639
Deze kerel is nog slechter als Ali B in het rappen. maar ff zonder dolle uit zo'n trieste rap/ gedicht blijkt tog alleen maar deze jongen idd gewoon een pubertje was. Blijkbaar was ie zo aan het puberen en hebben moslim fundementalisten heb toen kunnen recruteren en hersenspoelen.
pi_23088659
De "afscheidsbrief"..

Ziet er meer uit als slechte rap in de stijl van THC en NAG
pi_23088733
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:19 schreef Nood-kloon het volgende:
Volkomenkut.com heeft zijn achternaam en foto zonder balkje achterhaald. Lang leve het Google caché!
En om google dan maar meteen ff te gebruiken, deze meneer lijkt helemaal niet zo eng radicaal als hij overkomt in het nieuws, dat is misschien nog wel het engst :S

-hij was lid van de buurtstichting Eigenwijks die zich inzette voor een goede en nette buurt,
- maar is bijvoorbeeld ook te vinden als ondertekenaar van de site www.koerswijziging.nl DIE ZICH INZET VOOR VERBETERING VAN HET IMAGO VAN ALLOCHTONEN nota bene.
-zijn naam staat op de spaanse website http://www.todalaley.com/versumarioBOCCEp167s3.htm
-zijn naam wordt genoemd in onderstaande spaanstalige pd: http://www.ciceuta.es/boletin/2001/bol3971/bol3971.pdf

Ik post zn naam hier maar niet ivm gezeur van mods maar die kan je zelf makkelijk vinden via volkomenkut. Het zou btw fijn zijn als iemand hier met een beetje kennis vh spaans eens een boekje open zou willen doen over de inhoud van de onderste twee webpaginas.

PS het is natuurlijk niet zéker dat deze man het daadwerkelijk is (zijn foto is ook al geplaatst in dit topic), het is slechts opvallend dat buurtstichting Eigenwijks zijn foto en commentaren ineens van hun website hebben gehaald, dit maakt echter niet dat hij het ook daadwerkelijk ís. Daarom hoop ik dat iemand die spaanse sites begrijpt.
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:44:01 #21
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_23088780
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:39 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat is 'm dus niet!
Valse Bingo. ehm

Liedje zingen toch?? Wilhelmus van Nassouwe bennik van ....

[ Bericht 35% gewijzigd door Bonobo11 op 05-11-2004 01:17:19 ]
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:44:11 #22
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23088784
Er staan zelfs fouten in:
quote:
Al ga je over de hele wereld op Tour
Het goede Nederlandse woord is toer, Tour is frans of doelt hij op de Tour de France.
quote:
Wenst de DOOD of hou anders je mond en ...zit
Volgens mij is dit gebiedende wijs en hoort het dus wens te zijn.
pi_23088803
Discussie over de foto, dader en volkomen kut in het centrale topic.
pi_23088818
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:10 schreef het_fokschaap het volgende:
precies waar ik aan dacht ... whahahah......... dikke surprise brief
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:47:12 #25
136 V.
pi_23088844
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Volgens mij is dit gebiedende wijs en hoort het dus wens te zijn.
Gebiedende wijs meervoud, dus +t

shit, ga ik nog iets aanwijzen dat die lul goed heeft geschreven...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23088892
Interessant topic, Generaal. Ik ben ook erg benieuwd naar de exacte vertaling van de tweede brief.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_23088893
Archaïsme.
pi_23088902
Dit zijn citaten uit de andere brief:
quote:
In naam van Allah de Barmhartig, de genadevolle,

'Dit is een een open brief aan de ongelovige fundamentalist, Ayaan Hirsi Ali'

'Geachte mevrouw Hirsi Ali,

Sinds uw aantreden in de politieke arena bent u constant bezig om de Moslims en de Islam te terroriseren met uw uitlatingen. U bent hiermee niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zich hebben aangesloten bij de kruistocht tegen de Islam.'

'U heeft met uw afvalligheid niet alleen de Waarheid de rug toegekeerd, maar u marcheert ook nog eens in de ranken van de soldaten van het kwaad. U steekt uw vijandigheid tegen de Islam niet onder stoelen of banken en hiervoor bent u door uw meesters beloond met een zetel in het parlement.'

'Deze brief is, als Allah het wil, een poging om uw kwaad voor eens en altijd het zwijgen te doen opleggen. Deze geschreven woorden zullen, als Allah het wil, uw masker doen laten vallen.'

'U, als ongelovige fundamentalist, gelooft natuurlijk dat er geen Oppermacht is die het hele universum bestuurt. U gelooft niet dat uw hart, waarmee u de waarheid verwerpt, vóór elke tik toestemming moet vragen aan deze Oppermacht om te kloppen. U gelooft niet dat uw tong waarmee u de Leiding van deze Oppermacht ontkent, onderhevig is aan Zijn wetten. U gelooft niet dat leven en dood door deze Oppermacht worden geschonken.'

'Mevrouw Ayaan Hirsi Ali en de rest van de extremistische ongelovigen: de Islam heeft de vele vijandigheden en onderdrukkingen in de Geschiedenis doorstaan. Telkens wanneer de druk op de Islam werd opgevoerd is hierdoor slechts het vuur van het geloof aangewakkerd.'

'Ayaan Hirsi Ali je zal jezelf stuk slaan op de Islam!'

'De Islam zal zegevieren door het bloed van de martelaren. Deze losgebarsten strijd is anders dan alle voorgaande strijden. De ongelovige fundamentalisten zijn ermee begonnen en, als Allah het wil, zullen de ware gelovigen deze eindigen. Er zal geen genade voor onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven. Geen discussies, geen demonstraties, geen optochten, geen petitities, slechts de dood zal de Waarheid van de Leugen doen scheiden.'

'En zoals een groot Profeet ooit heeft gezegd: 'En ik weet zeker dat jij, O Pharao, ten onder gaat'

'Ik weet zeker dat jij, O Europa, ten onder gaat'

'Ik weet zeker dat jij, O Nederland, ten onder gaat'

'Ik weet zeker dat jij, O Hirsi Ali, ten onder gaat'

'Ik weet zeker dat jij, O ongelovige fundamentalist, ten onder gaat'
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1099572692179.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Roel_Jewel op 05-11-2004 00:55:35 ]
pi_23088918
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:49 schreef Insomaniac het volgende:
Interessant topic, Generaal. Ik ben ook erg benieuwd naar de exacte vertaling van de tweede brief.
Een vertaling zal niet nodig zijn: de brief was in perfect Nederlands.
pi_23088975
Interessante brief, in goed Nederlands en in een beleefde vorm.

Ik zou haast denken dat hij door iemand anders geschreven is dan de eerste brief. Of zou dat door de vertaling komen?
pi_23088976
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:50 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat ze beiden in het arabisch waren. Maar zie nu dat je hem hebt gepost. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_23089003
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:52 schreef _The_General_ het volgende:

Ik zou haast denken dat hij door iemand anders geschreven is dan de eerste brief. Of zou dat door de vertaling komen?
Het zijn geen vertalingen . Beide brieven waren in perfect Nederlands en zoals de verslaggever van NOVA zei "met d'tjes en t'jes".
pi_23089012
De vijf kantjes tellende brief vormt een directe waarschuwing en een dreigement aan het adres van Hirsi Ali,

Volgens de telegraaf. Er moet dus nog meer naar buiten komen?
pi_23089023
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:54 schreef _The_General_ het volgende:
De vijf kantjes tellende brief vormt een directe waarschuwing en een dreigement aan het adres van Hirsi Ali,

Volgens de telegraaf. Er moet dus nog meer naar buiten komen?
Wat ik plaatste zijn slechts citaten .
pi_23089024
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:54 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het zijn geen vertalingen . Beide brieven waren in perfect Nederlands en zoals de verslaggever van NOVA zei "met d'tjes en t'jes".
Ik meen op tv, oa bij barend en van dorp beelden te hebben gezien van Arabisch schrift?
pi_23089031
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Wat ik plaatste zijn slechts citaten .
Ik lees schijnbaar slecht laat op de avond
pi_23089032
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:55 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik meen op tv, oa bij barend en van dorp beelden te hebben gezien van Arabisch schrift?
Er stonden citaten uit de Koran in de brief.
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2004 @ 00:56:04 #38
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23089034
quote:
Dat schreef ik ook al, een kutrapnummer .
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:56:43 #39
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23089049
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:52 schreef _The_General_ het volgende:

Dat dacht ik ook. Wat een verschil, bij die eerste brief kon ik niks anders doen dan lachen, maar hier wordt ik toch wel ff stil van.
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:56:46 #40
106862 Casema
pom tie pom pom...
pi_23089050
Hier is de volledige andere brief:
quote:
,,OPEN BRIEF AAN HIRSHI ALI

In Naam van Allah de BaRmhartige, de Genadevolle.

Vrede en zegeningen op de Emir van de Mujahideen, de lachende doder Mohammed Rasoeloe Allah (Sala Allaho alaihie wa Sallam), zijn familie en metgezellen en degenen die hen oprecht volgen tot aan de Dag des Oordeels.

Er is geen agressie behalve tegen de agressors.

Het volgende:

Vrede en zegeningen op ieder die de Leiding volgt.

Dit is een open brief aan een ongelovig fundamentalist, Ayaan Hirshi Ali, van de Thaghoet partij VVD.

Geachte mevrouw Hirshi Ali,

Sinds uw aantreden in de politieKe arena van Nederland bent u constant bezig om de Moslims en de Islam te terroriseren met uw uitlatingen. U bent hiermee niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zich hebben aangesloten bij de kruistocht tegen de Islam.

U heeft met uw afvalligheid niet alleen de Waarheid de rug toegekeerd, maar u marcheert ook nog eens langs de ranken van de soldaten van het kwaad. U steekt uw vijandigheid tegen de Islam niet onder stoelen of banken en hiervoor bent u door uw meesters beloond met een zetel in het parlement. Zij hebben in u een medestander gevonden in hun kruistocht tegen de Islam en de Moslims. Een medestander die hen alle ''kruit'' aanreikt zodat zij hun handen niet zelf vuil hoeven te maken. Aangezien u verblindt bent door de brandende ongelovigheid die in uw woedt, bent u niet in staat om in te zien dat uw slechts een instrument bent van de ware vijanden van de Islam.

U wordt gebruikt om allerlei vijandigheden over de Islam en de meest edele mens, Mohammed Rasoeloe Alla (Salla Allaho aleihie wa Sallam), uit te spuien.
Dit alles mevrouw Hirshi Ali neem ik u niet kwalijk, als soldaat van het kwaad doet u slechts uw werk.
Het feit dat u zo openlijk uw kwaad uit kunt spuien is niet aan uzelf te danken, maar aan de Islamitische Ummah. Zij heeft haar taak van verzetten tegen het onrecht en het kwaad laten liggen en ligt haar roes uit te slapen. Al uw vijandelijkheden tegen de Islam is dus alleen de Islamitische Ummah kwalijk te nemen.

Deze brief is Insha Allah een poging om uw kwaad voor eens en altijd het zwijgen op te doen leggen. Deze geschreven woorden zullen Insha Allah uw masker doen laten vallen.

Ik zou graag willen beginnen bij uw onlangs opgegooide voorstel om de Moslims te screenen op hun ideologie bij sollicitaties.

Uw voorstel is zeer interessant, temeer daar de invoering hiervan het rotte gezicht van uw politieke meesters tevoorschijn laat komen (wanneer het natuurlijk eerlijk op hen zou worden getoetst en zij openlijk hun ware ideologie kenbaar maken).
Het is een feit dat de Nederlandse politiek gedomineerd wordt door vele Joden die een produkt zijn van de Talmud leerinstellingen; zo ook uw politieke partijgenoten.

Aangezien u altijd ''de hand in eigen boezem'' propageert, zullen we dus uw voorstel in uw eigen politieke omgeving toetsen. Dezelfde politiek die met haar beleid zich heeft aangesloten bij het terrorisme tegen de Islam en Moslims.
Ik zou u graag de volgende vragen willen stellen:
Wat vindt u van het feit dat van Aartsen een ideologie aanhangt waarin niet-Joden als niet-mensen worden gezien?
Baba Mezie 114a-114b: Alleen Joden zijn mensen (''Alleen jullie zijn mensen genoemd''). Zie ook Kerlthoth 6b ondr sub-kop (''Oll of anointing'') en Barakath 56a, waarin Gentile (niet-Joden) vrouwen dieren worden genoemd ('vrouwtjes-ezels'').

Yebamoth 92a: Alle Gentile kinderen zijn dieren.

Wat vindt u van het feit dat er een burgemeester in Amsterdam aan het roer staat, die een ideologie aanhangt waarin Joden tegen niet-Joden mogen liegen?

Baba Kamma 113a: Joden mogen leugens (''listen'') gebruiken om een Gentile te misleiden.

Wat vindt u van het feit dat u deeluitmaakt van een regering die de Staat steunt met een ideologie dat genocide bepleit?
Sofarim 15, regel 10 (Minor Tarcctates): Dit is de uitspraak van rabbijn Simom ben Yohai: Tod shebe goyyim herog (''Zelfs de beste van de Gentiles zouden gedood moeten worden'').

Aangezien u een voorvechtster bent voor gelijke rechten, zult u waarschijnlijk (nadat deze kennis tot u is gekomen) bij uw Joodse meesters in de kamer pleiten om de leerstellingen van de Talmud te verwerpen. U zult er waarschijnlijk ook meteen werk van maken om dit ook bij de Joodse gemeenschap van Nederland te bepleiten.

Uw optreden verraadt zo nu en dan uw laffe moed waarmee u aandacht vraagt vooor uw strijdt. Zo heeft u de laffe moed gehad om Islamitische kinderen op school te vragen om een keuze te maken tussen hun Schepper en de grondwet.
Het antwoord van deze jonge reine zielen heeft u meteen gebruikt om argumenten te bedenken om uw kruistocht te rechtvaardigen. U heeft met al deze vijandelijkheden een boemerang losgelaten en u weet dat het slechts een kwestie van tijd is voordat deze boemerang uw lot zal bezegelen.

U krijgt de kans echter, mevrouw Hirshi Ali, om uw gelijk voor eens en altijd in de bladzijdes in te kerven:
Er is één zekerheid in het hele bestaan van de schepping; en dat is dat alles zijn einde kent.
Een kind dat ter wereld komt en met zijn eerste levenskreten zijn aanwezigheid in dit universum vult, zal uiteindelijk met een doodskreet deze wereld verlaten.
Een grasspriet die uit de donkere aarde zijn kop opsteekt en die vervolgens door het zonlicht wordt gestreeld en door het neervallende regen wordt gevoed, zal uiteindelijk verwelken en tot stof vergaan.

De dood. mevrouw Hirshi Ali, is het gemeenschappelijke thema van alles wat bestaat. U, ik en de rest van de schepping kunnen ons niet aan deze waarheid loskoppelen.

Er zal een Dag komen waarop de ene ziel de andere ziel niets kan baten. Een Dag dat gepaard gaat met verschrikkelijk martellingen en kwellingen. Een Dag dat de onrechtvaardigen afschuwelijke kreten uit hun longen persen. Kreten, mevrouw Hirshi Ali, die rillingen over iemands rug zullen veroorzaken; dat de haren op de hoofden rechtovereind doet staan. Mensen zullen dronken worden gezien (van angst) terwijl zij niet dronken zijn. ANGST zal op die Grote Dag de atmosfeer vullen:

Wanneer de zon opgerold wordt.
En wanneer de sterren vallen.
En wanneer de bergen bewogen worden.
En wanneer de drachtige kamelen achtergelaten worden.
En wanneer de zeeën tot koken gebracht worden.
En wanneer de zielen verenigd worden.
En wanneer het levend begraven meisje ondervraagd wordt.
Voor welke zonde zij gedood werd.
En wanneer de bladen opengeslagen worden.
En wanneer de hemel afgestroopt wordt.
En wanneer de Djahim (de Hel) ontstoken wordt.
En wanneer het Paradijs nabij gebracht wordt.
Dan weet een ziel wat zij verricht heeft. (81:1-14)

Op die Dag vlucht de mens van zijn broeder.
En van zijn moeder en zijn vader.
En van zijn vrouw en zijn kinderen.
Een ieder van hen zal op die Dag een bezigheid hebben die hem genoeg is.
Gezichten (van de ongelovigen) zullen op die Dag met stof bedekt zijn.
En een duisternis zal hen omhullen.
Zij zijn degenen die de zondige ongelovigen zijn (80:34-42)
U als ongelovige extremist gelooft natuurlijk niet in de bovenstaande beschreven scëne. Voor u is het bovenstaande slechts een verzonnen dramatisch stukje uit een Boek zoals velen. En toch, mevrouw Hirshi Ali, durf ik mijn leven ervoor te wagen om te beweren dat het ANGSTZWEET u uitbreekt wanneer u dit leest.

U, als ongelovige fundamentalist, gelooft natuurlijk dat er geen Oppermacht is die het hele universum bestuurt.
U gelooft niet dat uw hart, waarmee u de waarheid verwerpt, vóór elke tik toestemming moet vragen aan deze Oppermacht om te kloppen.
U gelooft niet dat uw tong waarmee u de Leiding van deze Oppermacht ontkent onderhevig is aan Zijn wetten.
U gelooft niet dat leven en dood door deze Oppermacht wordt geschonken.

Als u daadwerkelijk in dit alles gelooft, dan moet de volgende uitdaging voor u geen belemmering zijn.

Ik daag u met deze brief dan ook uit om uw gelijk te bewijzen. U hoeft er niet veel voor te doen:

Mevrouw Hirshi Ali: WENST de DOOD als u werkelijk van uw gelijk OVERTUIGD bent.

Neemt u deze uitdaging niet aan; weet dan dat mijn Meester, de Meest verhevene, u heeft ontmasterd als een onrechtpleegster.

'Wenst dan de dood, als jullie waarachtig zijn.' Maar zij zullen hem (de dood) nooit wensen, vanwege wat hun handen (aan zonden) hebben voortgebracht.
En Allah is Alwetend over de onrechtplegers. (2:94-95).

Om te voorkomen dat mij hetzelfde zou kunnen worden verweten als u, zal ik deze wens vóór u wensen:

Mijn Rabb, schenk ons de dood om ons te verblijden met het martelaarschap.
Allahoemma Amien.

Mevrouw Ayaan Hirshi Ali en de rest van de extremistische ongelovigen: de Islam heeft de vele vijandigheden en onderdrukkingen in de Geschiedenis doorstaan. Telkens wanneer de druk op de Islam werd opgevoerd is hierdoor slechts het vuur van het geloof aangewakkerd.
De Islam is als een afgestorven plant, die de jarenlange druk en extreem hoge temperaturen tot een diamant wordt gevormd. Een afgestorven plant dat door de grillen van de tijd gevormd wordt tot de sterkste edelsteen op deze aarde. Een edelsteen waarop de hardste moker zich kapot slaat.

AYAAN HIRSHI ALI JE ZAL JEZELF STUK SLAAN OP DE ISLAM!
U en uw kompanen weten heel goed dat de huidige Islamitische jeugd een ruwe diamant is dat slechts moet worden geslepen, zodat het haar aldoordringend licht van de Waarheid kan verspreiden. Uw intellectuele terrorisme zal dit niet tegenhouden, integendeel het zal dit alleen maar bespoedigen.

De Islam zal zegevieren door het bloed van de martelaren. Het zal haar licht verspreiden in elk donkere hoek van deze aarde en het zal het kwaad desnoods met het zwaard terugdrijven naar zijn duistere hol.

Deze losgebarsten strijd is anders dan alle voorgaande strijden. De ongelovige fundamentalisten zijn ermee begonnen en Insha Allah zullen de ware gelovigen deze eindigen.
Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven. Geen discussie, geen demonstraties, geen optochten, geen petities: slechts de DOOD zal de Waarheid van de Leugen doen scheiden.

Zeg: ''Voorwaar, de dood die jullie trachten te voorkomen zal jullie zeker vinden, daarna zullen jullie worden teruggevoerd naar de Kenner van het onwaarneembare en Hij zal jullie dan mededelen wat jullie plachten te doen.'' (62:8).

En zoals een groot Profeet ooit heeft gezegd:
''En ik weet zeker dat jij, O Pharao, ten onder gaat.''
(17:102).

Zo willen wij ook gelijknamige woorden gebruiken en deze voor ons uitsturen, zodat de hemelen en de sterren dit nieuws op zullen pikken en dit als een vloedgolf over alle uithoeken van het van het universum zullen verspreiden.

''Ik weet zeker dat jij, O Amerika, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Europa, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Nederland, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Hirshi Ali, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O ongelovige fundamentalist, ten onder gaat.''

Hasboena Allah wa ni3ma alwakeel
Ni3ma alMawla wa Ni3ma anNasseer

Saifu Deen alMuwahhied
Net vers van het ANP afgetrokken....
User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:57:59 #41
136 V.
pi_23089071
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:50 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Mwah...
quote:
U bent hiermee niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zich hebben heeft aangesloten bij de kruistocht tegen de Islam.'

het zwijgen te doen opleggen op te leggen.

uw masker doen laten vallen
Dan is er nog het te riante gebruik van hoofdletters (islam is met een kleine letter, bijvoorbeeld) en het bijzonder inconsequente door elkaar gebruiken van 'u' en 'jij'. Komma's kloppen ook niet.

Om maar een paar dingen te noemen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23089079
Het stuk over 'En ik weet zeker dat jij, O Pharao, ten onder gaat' komt uit de Koran,
17. De nachtelijke tocht, de kinderen van Israël (al-Israa, banie Israa'iel)
quote:
100. Zeg: "Indien je de schatten der barmhartigheid van mijn Heer bezat zou je ze zeker terughouden uit vrees dat ze uitgeput zouden worden. Waarlijk, de mens is vrekkig."

101. En voorwaar, wij schonken Mozes negen duidelijke tekenen. Vraag dit aan de kinderen van Israël. Toen hij tot hen kwam, zeide Pharao tot hem: "Ik geloof, O Mozes, dat je een betoverd mens bent."

102. Hij zeide: "Voorzeker je weet dat niemand anders dan de Heer der Hemelen en der aarde deze tekenen heeft gezonden; en ik ben zeker dat gij, o Pharao, te gronde gaat."

103. Derhalve besloot hij hem uit het land te verwijderen; doch Wij deden hem en die met hem waren allen tezamen verdrinken.

104. En Wij zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen."
http://digiboek.50megs.com/koran/koran017.html
pi_23089081
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

Mwah...
[..]

Dan is er nog het te riante gebruik van hoofdletters (islam is met een kleine letter, bijvoorbeeld) en het bijzonder inconsequente door elkaar gebruiken van 'u' jen jjij'.

Om maar een paar dingen te noemen.

V.
Dat is idd minder perfect dan dat ze eerst meedeelden.
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:01:12 #44
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23089121
Iedereen gaat er nu vanuit dat deze man in een soort van netwerk zit. Is dat eigenlijk al zeker, of concluderen ze dat uit de brief? Het kan namelijk ook heel goed zijn dat die Mohammed B graag de indruk heeft willen wekken dat hij niet alleen staat en vanuit een groepering heeft gehandeld. Aan de andere kant kan het wel degelijk zo zijn dat het puur een eenmansactie is geweest en hij met die brieven gewoon onrust probeert te zaaien.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23089142
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:01 schreef scanman01 het volgende:
Iedereen gaat er nu vanuit dat deze man in een soort van netwerk zit. Is dat eigenlijk al zeker, of concluderen ze dat uit de brief? Het kan namelijk ook heel goed zijn dat die Mohammed B graag de indruk heeft willen wekken dat hij niet alleen staat en vanuit een groepering heeft gehandeld. Aan de andere kant kan het wel degelijk zo zijn dat het puur een eenmansactie is geweest en hij met die brieven gewoon onrust probeert te zaaien.
Het feit dat toch wel vaststaat dat hij contacten had met Samir A. en andere terroristen die eerder zijn opgepakt suggereert toch op z'n minst dat dit meer dan een eenmansactie is.
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:02:56 #46
136 V.
pi_23089143
Het heeft trouwens wel de juiste gangsta-brallerigheid.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2004 @ 01:03:04 #47
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23089145

de Nederlandstalige brief, die is gelardeerd met koranverzen, hekelt de auteur het optreden van Hirsi Ali (gespeld als 'Hirshi Ali'). Onder meer haar negatieve uitspraken over de profeet Mohammed, haar idee om moslims ideologisch te 'screenen' en het feit dat zij de Grondwet ook voor kinderen op islamitische scholen hoger acht dan de islam.

Volgens Remkes en Donner spreekt uit beide brieven 'onmiskenbaar het gedachtegoed van de gewelddadige djihad'. ,,De brief aan mevrouw Hirsi Ali is een duidelijke weerspiegeling van de ideologie van de Takfir Wal Hijra'', schrijven ze aan de Kamer. ,,Volgens deze extremistische ideologie mogen afvallige moslims, die partij kiezen voor de vijanden van de islam, worden gedood. De brief bevat een duidelijke waarschuwing aan het adres van moslims voor de 'afschuwelijke gevolgen' van het 'heulen met de vijand'.''

Over "Takfir Wal Hijra'' is via google vrij veel te vinden zoals:
http://www.xs4all.nl/~respub/documenten/ambsttakfir.htm
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:04:38 #48
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23089165
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:02 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het feit dat toch wel vaststaat dat hij contacten had met Samir A. en andere terroristen die eerder zijn opgepakt suggereert toch op z'n minst dat dit meer dan een eenmansactie is.
Het suggereert het wel, dat geef ik toe. Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2004 @ 01:07:27 #49
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23089198
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:02 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hm, maar volgens de eerste google-hit met "Takfir Wal Hijra'' kunnen er religieuze drijfveren zitten achter de misdrijven die bijvoorbeeld die Samir pleegde .
pi_23089220
Mohammed Rasoeloe Allah - Mohammad is Zijn boodschapper.

Sala Allaho alaihie wa Sallam - De vrede zij met hem

Thaghoet - Saten

Ummah - gemeenschap

Insha Allah - met de wil van Allah’

Gentile - vrouwtjes ezel

Allahoemma Amien - O Allah, red me!!
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:11:45 #51
136 V.
pi_23089242
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:09 schreef _The_General_ het volgende:
vrouwtjes ezel
Ezelin. Dat bekt beter in het metrum.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:13:49 #52
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_23089266
Hij suckt niet alleen als mens, maar ook als dichter....
Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
pi_23089333
-brb-
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2004 @ 01:23:40 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23089364
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:09 schreef _The_General_ het volgende:
...
Zie ook hier ( Theo van Gogh, nieuws, links en andere updates )
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:36:23 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23089497
De Joden hebben het dus weer gedaan.
Als altijd bij dit soort kortzichtige figuren, kunnen ze het niet nalaten om er nog een stukje anti-semitisme in te verweven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:36:28 #56
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23089500
Ach weet je er staan misschien wat stijlfouten etc in maar dat doet niks af aan de boodschap, in het laatste boek van Pim (VZMH) stonden immers ook zat fouten.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:39:10 #57
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_23089532
Wat boeien die schrijffouten nou?
Ik krijg van de inhoud van die brief veel meer koude rillingen dan van een verkeerd geplaatste hoofdletter of komma.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:41:42 #58
136 V.
pi_23089551
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:39 schreef mazaru het volgende:
Wat boeien die schrijffouten nou?
Ik krijg van de inhoud van die brief veel meer koude rillingen dan van een verkeerd geplaatste hoofdletter of komma.
Ik corrigeerde alleen iemand die meldde dat het 'perfect Nederlands' was.

Van de inhoud van die brief krijg ik geen koude rillingen. Eerder een soort plakkerige, weke stoelgang en braakneigingen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:47:31 #59
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23089596
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:36 schreef golfer het volgende:
Als altijd bij dit soort kortzichtige figuren, kunnen ze het niet nalaten om er nog een stukje anti-semitisme in te verweven.
Tja ach, van iemand uit de bergen van Marokko die ook nog analfabeet is kan ik dat nog wel begrijpen, die weten immers niet beter en kunnen zelf amper nadenken.
Alleen zou je dat niet verwachten van iemand die in NL is geboren en een HAVO diploma op zak heeft, wellicht ben ik wat naief hoor.
pi_23089604
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:36 schreef golfer het volgende:
je denkt toch zeker niet dat die haat enkel bij dergelijke extremisten te vinden is, hè.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23089609
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:01 schreef scanman01 het volgende:
Nee, dat is zeker.

Kern bestaat uit; moslim-extremisten uit het MO, dan een inner-circle van meest in Nederland geboren cq opgegroeide jonge moslims van (vooral) N-Afrikaanse afkomst, en tenslotte nog een hele zooi vrienden, kenissen en familieleden van laatstgenoemden. En daaruit komt de moordenaar van Theo van Gogh.

Wat vooral mijn aandacht trekt is het herhaaldelijk gebruik van de term: fundamentalistische ongelovigen, dit is een tactiek die sektarisch ingestelde religieuze groeperingen heel dikwijls gebruiken gebruiken om zo mensen 'weg te zetten' die zich kritisch uit laten over hun geloof.

Anyway, ik verwacht op zeer korte termijn een aantal wetswijzigingen, OBL heeft namelijk een paar cruciale fouten gemaakt in z'n toespraak op die laatste video, en daar kunnnen we hier mooi van profiteren als we slim zijn, dan kan iig die kern van 150 opgepakt worden en heeft de AIVD de handen vrij om zich met de rest bezig te houden.
pi_23089647
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik corrigeerde alleen iemand die meldde dat het 'perfect Nederlands' was.

Van de inhoud van die brief krijg ik geen koude rillingen. Eerder een soort plakkerige, weke stoelgang en braakneigingen.

V.

nou, ik wel, niet zo zeer door de woordkeuze, de gebruikelijke wollige taal, maar wel als ik lees wat in hun ogen al zondig is, genoeg om de dood te verdienen.

Dit soort lieden wonen al jaren hier, maar zien ons als de vijand.
Het lijkt wel alsof ze gestuurd zijn , naar dit zondige land, waar een " weldenkend" extremist toch niet zou willen wonen, om verderf te zaaien.

waarom wonen in een land wat je verafschuwt, als de vijand ziet?
ik kan geen andere reden bedenken dan om het uit te hollen, door angst en dood te zaaien.

wij zijn de vijand, niet alleen een schofferende Theo, wij allemaal.
moslims die met ons omgaan, zijn ook vijanden, afvalligen gelijk zo.

dat vind ik beangstigend, ook en vooral omdat ze toch onder een aanzienlijk aantal jonge moslims, die ms niet zo radicaal zijn als zij, toch een zekere steun zien, ook zij vinden dat Theo het er naar gemaakt heeft.

de lat leggen ze dus helemaal niet zo hoog, niet alleen een Ayaan moet voor haar leven vrezen, maar ook een Aboutaleb, een moslim die heult met de vijand.
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:58:57 #63
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23089666
Eigenlijk is dit een hele trieste sinterklaas-achtige kinder-afspiegeling van het brein van al deze compleet geindoctrineerde landvergvuilers.
Erg lachwekkend om eens te zien wat deze trieste mensen er voor over hebben om hun leven te geven voor een lachwekkende denk-kronkel.
Alleen is het GODVERDOMME wel verschrikkelijk dat er iemand met gezond verstand en plezier in het leven er de dupe van moest worden
!
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:59:45 #64
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23089673
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:13 schreef GODFLESH het volgende:
Hij suckt niet alleen als mens, maar ook als dichter....
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  vrijdag 5 november 2004 @ 02:25:01 #65
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23089807
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:49 schreef Nuoro het volgende:
OBL heeft namelijk een paar cruciale fouten gemaakt in z'n toespraak op die laatste video
Inderdaad. Door die video heeft hij naar mijn mening JUIST Bush in het zadel geholpen
pi_23089862
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:55 schreef milagro het volgende:

Dit soort lieden wonen al jaren hier, maar zien ons als de vijand.
Het lijkt wel alsof ze gestuurd zijn , naar dit zondige land, waar een " weldenkend" extremist toch niet zou willen wonen, om verderf te zaaien.
Een soort Invasion of the body snatchers dus...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 5 november 2004 @ 02:45:17 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_23089943
quote:
Anyway, ik verwacht op zeer korte termijn een aantal wetswijzigingen, OBL heeft namelijk een paar cruciale fouten gemaakt in z'n toespraak op die laatste video, en daar kunnnen we hier mooi van profiteren als we slim zijn, dan kan iig die kern van 150 opgepakt worden en heeft de AIVD de handen vrij om zich met de rest bezig te houden.
Wat dan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_23090047
Is alles nu gepubliceerd qua brieven?

Klopt het dat de dader met geen woord rept over van Gogh?

Ik lees ellenlange betogen over "Ayaan de afvallige etc." maar waarom niet (al was het maar in het kort) uiteenzetten waarom deze moord op van Gogh?

Niet dat iemand zich de motieven afvraagt, maar toch vreemd dat de dader daar verders niets over schrijft.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 5 november 2004 @ 03:03:33 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_23090078
Tsja een open brief aan een dode sorteert weinig effect, maar het is inderdaad nogal vreemd. Alsof van Gogh maar een bijfiguur was, alleen bedoeld voor het schrikeffect.

Of zou hij verwacht hebben dat van Gogh misschien kon ontsnappen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 5 november 2004 @ 03:19:19 #70
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23090220
Wat me eigenlijk het meeste opvalt aan deze brief is dat de dader zich richt tot Ayaan Hirsi Alli en met geen woord rept over Theo van Gogh. Het lijkt me daarom dat hij Ayaan wilde pakken, maar omdat die zo goed beveiligd is iemand anders heeft genomen die het meest haar politieke ideeen deelde: Theo van Gogh. Macabere brief overigens...

[ Bericht 1% gewijzigd door Nokia3310 op 05-11-2004 03:27:17 ]
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23090288
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 03:03 schreef speknek het volgende:
Tsja een open brief aan een dode sorteert weinig effect, maar het is inderdaad nogal vreemd. Alsof van Gogh maar een bijfiguur was, alleen bedoeld voor het schrikeffect.

Of zou hij verwacht hebben dat van Gogh misschien kon ontsnappen?
Hij wilde Ayaan raken, en omdat dat niet letterlijk kan, ze wordt zwaar bewaakt, pakte hij degene met wie zij samengewerkt heeft, iemand die ook beledigde.
Zo denkt hij haar te kunnen dwingen zich terug te trekken, haar woorden terugnemen, inbinden wilde ze maar niet doen, misschien nu wel, zo denkt hij.
Ze is immers schuldig aan de dood van Theo, zij heeft hem gevraagd voor die film, zo hoopt hij haar op haar gevoel te spelen, naast de angst die ze al had.
pi_23090328
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 02:59 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Is alles nu gepubliceerd qua brieven?

Klopt het dat de dader met geen woord rept over van Gogh?

Ik lees ellenlange betogen over "Ayaan de afvallige etc." maar waarom niet (al was het maar in het kort) uiteenzetten waarom deze moord op van Gogh?

Niet dat iemand zich de motieven afvraagt, maar toch vreemd dat de dader daar verders niets over schrijft.
ik denk, Cosma, dat hij geen verschil maakt tussen jou of mij of een van Gogh.
We zijn allen zondaars sowieso.
Maar Theo werkte met haar samen aan Submission, iedereen kende hem, zijn mening ten aanzien van moslims.
Ik deel die mening misschien, maar een moord op mij heeft niet die impact, niet op Nederland, niet op Ayaan, de regering.
Theo... had ze die film met Leon de Winter gemaakt, was hij er niet meer geweest.

Ayaan echter is een afvallig moslim hetgeen een grote zonde is, en een dame met invloed, die haar invloed niet in zijn/hun voordeel aanwendt.
Ze heeft als afvallige kritiek op de Islam en dat mag niet.
Ze heeft de profeet Mohammed beledigd en dan teken je blijkbaar je doodvonnis.
  vrijdag 5 november 2004 @ 09:10:59 #73
46511 Linz
held der helden
pi_23091579
De brief is in behoorlijk goed nederlands geschreven, degene die dit schreef had dus niveau. Je zou bijna denken dat een autochtoon dit geschreven heeft. Misschien is dat ook wel zo?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_23091607
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:10 schreef Linz het volgende:
De brief is in behoorlijk goed nederlands geschreven, degene die dit schreef had dus niveau. Je zou bijna denken dat een autochtoon dit geschreven heeft. Misschien is dat ook wel zo?
waarom zou iemand als Mohammed B, hier geboren en getogen, met een goede opleiding, zo'n brief niet kunnen schrijven?
  vrijdag 5 november 2004 @ 09:17:50 #75
46511 Linz
held der helden
pi_23091648
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:14 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom zou iemand als Mohammed B, hier geboren en getogen, met een goede opleiding, zo'n brief niet kunnen schrijven?
Je verwacht niet dat een allochtoon, in dit geval marokkaan die goed opgeleid is, een bepaalde niveau heeft, zich zou laten hersenspoelen door radicale denkbeelden. Eerder denk je aan een drop out figuur. Die acht je dan minder in staat om een brief op deze wijze te schrijven.
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_23091733
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:17 schreef Linz het volgende:

[..]

Je verwacht niet dat een allochtoon, in dit geval marokkaan die goed opgeleid is, een bepaalde niveau heeft, zich zou laten hersenspoelen door radicale denkbeelden. Eerder denk je aan een drop out figuur. Die acht je dan minder in staat om een brief op deze wijze te schrijven.
Juist de hoogopgeleiden zijn er gevoelig voor.
Een intensieve studie van de Koran vereist hersens immers en inzet.
De gemiddelde vmbo leerling ziet volgens mij nauwelijks een moskee van binnen, en kent de Koran amper van inhoud, ze roepen wel van alles maar weten vaak nauwelijks waar het over gaat.
De inzet vereist v.e. radicale moslim hebben ze helemaal geen zin an, ze hangen liever in de MAc, kopen (jatten ) liever dure NIkes, en regelen een scooter.

De intelligenteren gaan zelf lezen, zelf verdiepen.
En als je als puber, zoals zovelen, je niet lekker in je vel zit, met levensvragen zit en dan is er een Imam, of vrienden die jou die kant vh geloof laten zien, de weg die je altijd al zoch is het snel gebeurd, hoor.

Zie je ook bij christelijke sektes, de gesjeesden, de ontheemden, maar wel die met een goed verstand zijn vaak toch de slachtoffers
  vrijdag 5 november 2004 @ 09:27:43 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23091765
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:17 schreef Linz het volgende:

Tot drie jaar geleden was Mohammed B. schijnbaar een voorbeeldige jongen. Havo, hogeschool, wijkverbeterend vrijwilligerswerk. Toen stierf zijn moeder en ging er (geïndoctrineerd?) een knop om.
Ik krijg de rillingen over mijn rug van die brief. Mad, mad world.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 5 november 2004 @ 09:34:14 #78
136 V.
pi_23091848
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 02:25 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Inderdaad. Door die video heeft hij naar mijn mening JUIST Bush in het zadel geholpen
Sorry, hoor, maarreh: megaDUH!

Al-Qaida WIL Bush in het Witte Huis.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 5 november 2004 @ 10:44:30 #79
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_23092897
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Okee, dan ben ik ook mega duhh
Want hoezo dan? Ik heb niets van die laatste videoboodschap van OBL gezien/gehoord, dus heb echt geen idee..? (sorry voor de offtopic vraag)
Money talks, Bullshit walks!
  vrijdag 5 november 2004 @ 11:07:00 #80
3542 Gia
User under construction
pi_23093336
Hij zal in elk geval wel balen dat hij nog leeft. Weg zijn de 70 maagden. Daar moet hij nog heel lang op wachten. Hopenlijk wordt hij binnenkort wel op een andere manier verwend.
pi_23093452
Het is in ieder geval erg mooi geschreven (kunnen sommige autochtonen wel wat van leren). Maar redelijk ziek.
En wanneer de sterren vallen.
En wanneer de bergen bewogen worden.
En wanneer de drachtige kamelen achtergelaten worden.
En wanneer de zeeën tot koken gebracht worden.
En wanneer de zielen verenigd worden.
En wanneer het levend begraven meisje ondervraagd wordt.
Voor welke zonde zij gedood werd.
En wanneer de bladen opengeslagen worden.
En wanneer de hemel afgestroopt wordt.
En wanneer de Djahim (de Hel) ontstoken wordt.
En wanneer het Paradijs nabij gebracht wordt.
Dan weet een ziel wat zij verricht heeft. (81:1-14)
Als sterren aan de hemel staan, dan ...

Frans Bauer rip-off.

--

De tweede brief vooral geeft wel heel erg aan hoe erg hij in het religie gebeuren zit. Helemaal gehersenspoeld..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_23093551
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:14 schreef Internationalist het volgende:
Het is in ieder geval erg mooi geschreven (kunnen sommige autochtonen wel wat van leren). Maar redelijk ziek.
Nou sorry ik vind het taalgebruik van een geloofswaanzinnige, lijkt wel zo direct uit de Koran te komen, ook de eigen teksten. Wollige taal van eeuwen geleden, nare rethoriek.
  vrijdag 5 november 2004 @ 11:24:00 #84
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_23093626
Je vraagt je bijna af of die 'afscheidsbrief' en die brief aan Hirsi Ali wel door dezelfde persoon geschreven zijn, zo loopt de stijl uiteen.

Een leuke klus voor de AIVD, lijkt mij.
Master of my domain
pi_23093686
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:20 schreef milagro het volgende:

[..]

Nou sorry ik vind het taalgebruik van een geloofswaanzinnige, lijkt wel zo direct uit de Koran te komen, ook de eigen teksten. Wollige taal van eeuwen geleden, nare rethoriek.
Ja zeker maar ik vind die schrijfwijze wel mooi (niet inhoud), ach smaken verschillen
  vrijdag 5 november 2004 @ 11:33:57 #86
136 V.
pi_23093780
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 10:44 schreef Kiki het volgende:

[..]

Okee, dan ben ik ook mega duhh
Want hoezo dan? Ik heb niets van die laatste videoboodschap van OBL gezien/gehoord, dus heb echt geen idee..? (sorry voor de offtopic vraag)
Ik heb ook weinig gezien van die videoboodschap, maar het mag toch overduidelijk zijn, hoop ik. Waar zijn OBL en AQ het meest bij gebaat? Bij een -redelijk- verenigde wereld of een wereld waarin Amerika zich steeds verder isoleert? AQ is uit op 'het bankroet van Amerika'. Met Bush in het Witte Huis hoeven ze daar niet zoveel meer aan te doen, want dat doet hij zelf wel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23093807
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:25 schreef milagro het volgende:

[..]

Juist de hoogopgeleiden zijn er gevoelig voor.
Een intensieve studie van de Koran vereist hersens immers en inzet.
De gemiddelde vmbo leerling ziet volgens mij nauwelijks een moskee van binnen, en kent de Koran amper van inhoud, ze roepen wel van alles maar weten vaak nauwelijks waar het over gaat.
De inzet vereist v.e. radicale moslim hebben ze helemaal geen zin an, ze hangen liever in de MAc, kopen (jatten ) liever dure NIkes, en regelen een scooter.

De intelligenteren gaan zelf lezen, zelf verdiepen.
En als je als puber, zoals zovelen, je niet lekker in je vel zit, met levensvragen zit en dan is er een Imam, of vrienden die jou die kant vh geloof laten zien, de weg die je altijd al zoch is het snel gebeurd, hoor.

Zie je ook bij christelijke sektes, de gesjeesden, de ontheemden, maar wel die met een goed verstand zijn vaak toch de slachtoffers
idd.
  vrijdag 5 november 2004 @ 11:35:16 #88
136 V.
pi_23093811
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:28 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Ja zeker maar ik vind die schrijfwijze wel mooi
Wat vind je daar mooi aan, dan? Het is pompeus, inconsequent, met nogal wat misse kapitalen en komma's en vreemde zinsconstructies.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23093829
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:10 schreef Linz het volgende:
pinsie
Op vrijdag 5 november 2004 11:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat vind je daar mooi aan, dan? Het is pompeus, inconsequent, met nogal wat misse kapitalen en komma's en vreemde zinsconstructies.

V.
dit bijv.
quote:
Er is één zekerheid in het hele bestaan van de schepping; en dat is dat alles zijn einde kent.
Een kind dat ter wereld komt en met zijn eerste levenskreten zijn aanwezigheid in dit universum vult, zal uiteindelijk met een doodskreet deze wereld verlaten.
Een grasspriet die uit de donkere aarde zijn kop opsteekt en die vervolgens door het zonlicht wordt gestreeld en door het neervallende regen wordt gevoed, zal uiteindelijk verwelken en tot stof vergaan.
Zónder die context is het wel een mooi stuk toch, beetje dromerig oid. Ik weet niet :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Internationalist op 05-11-2004 11:51:23 ]
  vrijdag 5 november 2004 @ 11:41:20 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23093925
Het neervallende regen... water in de haast vergeten, zeker.

Vind er niets moois aan, juist omdat je de context niet kán negeren.
pi_23094086
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:41 schreef Copycat het volgende:
Het neervallende regen... water in de haast vergeten, zeker.

Vind er niets moois aan, juist omdat je de context niet kán negeren.
En meteen weer proberen de taalfouten eruit te halen Uit context rukken en als een neutraal stukje zien kan best toch, zulke stukken zijn er meer, hoeft niet altijd in verband te worden gebracht met extreme opvattingen
  vrijdag 5 november 2004 @ 13:01:56 #93
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_23095474
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik heb ook weinig gezien van die videoboodschap, maar het mag toch overduidelijk zijn, hoop ik. Waar zijn OBL en AQ het meest bij gebaat? Bij een -redelijk- verenigde wereld of een wereld waarin Amerika zich steeds verder isoleert? AQ is uit op 'het bankroet van Amerika'. Met Bush in het Witte Huis hoeven ze daar niet zoveel meer aan te doen, want dat doet hij zelf wel.

V.
Okee bedankt.
Money talks, Bullshit walks!
  vrijdag 5 november 2004 @ 13:02:55 #94
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23095504
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Zeg, jij zou weggaan toch?
pi_23096824
quote:
... Wat vooral mijn aandacht trekt is het herhaaldelijk gebruik van de term: fundamentalistische ongelovigen, dit is een tactiek die sektarisch ingestelde religieuze groeperingen heel dikwijls gebruiken gebruiken om zo mensen 'weg te zetten' die zich kritisch uit laten over hun geloof.
Dat viel mij ook vooral op, ja. Hoe zo'n extremist zich bedient van de term "fundamentalistisch"... - de hypocrisie ten top! Hoe blind kun je zijn? - En dan ook nog over vrede praten..

Verder kan ik niet zo veel met de drachtige kamelen en sterren die nieuws oppikken, maar dat zal aan mij liggen. - De brief is voor mij slechts het bewijs dat we niet alleen met een extremist hebben te doen, maar ook met een psychopaat. Noem het gehersenspoeld, noem het geestesziek ... sporen doet het in elk geval niet.
pi_23096988
Dit stukje:
quote:
Dit is dan mijn laatste woord...
Door kogels doorboord...
In bloed gedoopt...
Zoals ik had gehoopt.
Heeft iemand Mohammed B. al verteld dat een goed moslim zich niet laat dopen? Dat dopen iets Christelijks is, en dat ook Joden zich in bepaalde situaties laten dopen?

Een moslim laat zich dacht ik niet dopen omdat ze heel vroeger aan het begin van hun geloof door de Joden of Christenen (kan het niet vinden) gedwongen werden te kiezen tussen zich te laten dopen of gedood te worden. Ik weet niet meer precies, misschien is dit wel beschreven in de Koran.

In ieder geval zegt M.B. zelf dat hij zich in bloed wilde laten dopen. Imo betekent dat dat zijn geest aardig verwrongen is (maar dat hadden we eigenlijk al geconcludeerd).

Iemand zou tegen hem moeten zeggen dat hij zich blijkbaar heeft laten dopen en dus een Christen is geworden. Het is misschien wel interessant om te horen hoe hij dat recht gaat proberen te praten.
pi_23097127
volgens mij bedoelt hij dat Theo in bloed gedoopt is
pi_23097200
Ik krijg het koud van die laatste brief. Die eerste brief is zo anders dan die tweede. Ik geloof niet dat hij BEIDE brieven heeft geschreven. Dat dit ziek is, is wel duidelijk, maar hoeveel van zulke figuren lopen vrij rond in ons landje?? Dat baart me grote zorgen.
Keep the faith!!
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:23:21 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23097240
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:18 schreef het_fokschaap het volgende:
Nee. Hij (mis)gokte erop dat hij zou sterven in een politiekogelregen na zijn daad. Dat deze brief dus met zijn eigen bloed doordrenkt zou worden gevonden.
Helaas, pindakaas voor deze wannabe martelaar.
pi_23097286
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee. Hij (mis)gokte erop dat hij zou sterven in een politiekogelregen na zijn daad. Dat deze brief dus met zijn eigen bloed doordrenkt zou worden gevonden.
Helaas, pindakaas voor deze wannabe martelaar.
je hebt gelijk idd, nog eens gelezen.
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:28:30 #101
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_23097349
quote:
Wat vindt u van het feit dat van Aartsen een ideologie aanhangt waarin niet-Joden als niet-mensen worden gezien?
Baba Mezie 114a-114b: Alleen Joden zijn mensen (''Alleen jullie zijn mensen genoemd''). Zie ook Kerlthoth 6b ondr sub-kop (''Oll of anointing'') en Barakath 56a, waarin Gentile (niet-Joden) vrouwen dieren worden genoemd ('vrouwtjes-ezels'').

Yebamoth 92a: Alle Gentile kinderen zijn dieren.

Wat vindt u van het feit dat er een burgemeester in Amsterdam aan het roer staat, die een ideologie aanhangt waarin Joden tegen niet-Joden mogen liegen?

Baba Kamma 113a: Joden mogen leugens (''listen'') gebruiken om een Gentile te misleiden.

Wat vindt u van het feit dat u deeluitmaakt van een regering die de Staat steunt met een ideologie dat genocide bepleit?
Sofarim 15, regel 10 (Minor Tarcctates): Dit is de uitspraak van rabbijn Simom ben Yohai: Tod shebe goyyim herog (''Zelfs de beste van de Gentiles zouden gedood moeten worden'').
Dit stuk vind ik nogal eigenaardig. Gaat ie er nou vanuit dat Van Aartsen joods is? Volgens mij is ie van gereformeerde huize, en die hebben niets met de Talmoed te maken, toch?
pi_23097442
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:18 schreef het_fokschaap het volgende:
Nee, het is uit zijn eigen afscheidsbrief. Hij wilde graag doodgeschoten worden om een martelaar te worden. Maar zelfs dat lukte hem niet.

Ik vind het echt frappant hoor. Hoeveel mensen in Nederland zijn er wel niet doodgeschoten bij een waarschuwingsschot? En op Mohammed B. schieten ze gericht en raken ze alleen zijn been. De Nederlandse politie kan amper schieten, dus is het een gelukje dat ze hem in zijn been raakten. En B. stopte blijkbaar ook gelijk zelf met schieten toen hij geraakt was en kon daardoor ingerekend worden.

Volgens mij stond Mohammed B. dus zelf eigenlijk ook niet volledig 100% achter zijn plannen. Zijn leven was hem uiteindelijk toch liever dan het martelaarschap.

Persoonlijk krijg ik dan het gevoel dat hij er op uit gestuurd is, hetzij door een bepaald iemand, hetzij dat hij aan het kortste stro'tje trok. Als hij er helemaal 100% zelf voor had gekozen, dan was hij er ook helemaal 100% zelf voor gegaan, en tot het uiterste.

Volgens mij is hij gewoon een misleide geest en zit er dus inderdaad een \organisatie achter, waar Mohammed B. niet één van de hoogste spelers in is.
pi_23097487
Van Aartsen heet 'Jozias' van zijn voornaam, weet je zeker dat hij niet Joods is? Jozias is volgens mij geen 'Christelijke' naam.

Laat maar. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jozias_van_Aartsen

Van Aartsen heet voluit 'Jozias Johannes van Aartsen', je mag wel aannemen dat hij dus Christelijk is (eerlijk gezegd zou ik zeggen dat hij Katholiek is aan zijn namen te zien).
pi_23097489
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:28 schreef freako het volgende:

[..]

Dit stuk vind ik nogal eigenaardig. Gaat ie er nou vanuit dat Van Aartsen joods is? Volgens mij is ie van gereformeerde huize, en die hebben niets met de Talmoed te maken, toch?
Komt nog eens bij dat er in de islamitische geschriften veel extreme dingen staan t.a.v de `ongelovigen`.
eeeh
pi_23097532
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:35 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Komt nog eens bij dat er in de islamitische geschriften veel extreme dingen staan t.a.v de `ongelovigen`.
daar heeft de koran niet het alleenrecht op
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:50:44 #106
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_23097855
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:35 schreef RetepV het volgende:
Van Aartsen heet voluit 'Jozias Johannes van Aartsen', je mag wel aannemen dat hij dus Christelijk is (eerlijk gezegd zou ik zeggen dat hij Katholiek is aan zijn namen te zien).
Z'n vader was gereformeerd.

http://www.parlement.com/9291000/bio/01633
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:53:57 #107
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_23097912
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:32 schreef RetepV het volgende:

Ik vind het echt frappant hoor. Hoeveel mensen in Nederland zijn er wel niet doodgeschoten bij een waarschuwingsschot? En op Mohammed B. schieten ze gericht en raken ze alleen zijn been. De Nederlandse politie kan amper schieten, dus is het een gelukje dat ze hem in zijn been raakten.
Volgens mij zijn er niet gek veel gedood door waarschuwingsschoten van de politie. Waarschuwingsschoten richt je niet vlak boven het hoofd van iemand. Als er al mensen gedood worden door de politie was dat door noodweer.

De politie probeert, wanneer dat mogelijk is, mensen niet meteen dood te schieten. In een been is dan al voldoende.
pi_23098047
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:36 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

zeker niet, alleen wordt door veel moslims de teksten letterlijk genomen en door veel christenen, godzijdank, niet.

bovendien, ik zie Mohammed geen liefde en verdraagzaamheid prediken, Jezus daarentegen wel.

De andere wang toekeren klinkt toch wat aangenamer dan een oproepen tot geweld wanneer ongelovigen je geloof niet respecteren.

zal wel aan mij liggen.
Jesus is my home boy
  vrijdag 5 november 2004 @ 15:04:16 #109
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23098194
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:58 schreef milagro het volgende:

bovendien, ik zie Mohammed geen liefde en verdraagzaamheid prediken, Jezus daarentegen wel.
Dan kijk je niet goed.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23098385
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 15:04 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dan kijk je niet goed.
Toch wel .
Niet naar ongelovigen toe.
Niet naar vrouwen toe.
Ja er staat wel wat positiefs, maar onze Mo zet daar altijd weer iets rottigs tegenover

Geeft niets, als dat je ding is, dat vrouwen van nature slechter dan mannen zijn, de hel immers vooral door vrouwen bevolkt is, de man de baas is over de vrouw, prima.
Maar laat mij dat achterlijk noemen wanneer ik wil, zonder voor mijn leven te hoeven vrezen
pi_23101883
Even een reactie hierop graag >>ik vind dit dus gewoon ronduit slecht...mijn zusje van 10 schrijft betere gedichten...woord doorboord....gedoopt hoopt ,afwachtend smachtend .,.........alsjeblief Mohammed B neem een voorbeeld aan ALI !!! Uw reactie svp..Waarom komt god nou niet eens een keer naar beneden , Ik word er een beetje moe van al dat geneuzel over wie de beste is laten we gewoon vriendjes zijn zoals Bassie en adriaan datr makat het allemaal een stuk gezelliger...altijd blijven lachen....mijn 2 profeten !!!!
pi_23103312
Precies, kruistochten en heksenverbrandingen is ook een 'agressie tegen de agressors'.
Willen de christenen een toontje lager zingen aub
Op vrijdag 5 november 2004 15:14 schreef milagro het volgende:
onze Mo
Jij mag hem hebben hoor
  vrijdag 5 november 2004 @ 19:31:37 #114
38549 dewd
100% pure
pi_23103955
Hij kon beter schieten dan brieven maken. Daarom moest ie het maar met kogels zeggen want met woorden kwam ie tegen van gogh er wel erg belabberd vanaf. Net als de interviews van jongere marokkanen op de radio vandaag. Wat een stel onsamenhangend gebrabbel prutten die eruit zeg.
  vrijdag 5 november 2004 @ 19:38:19 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23104103
Volgens een Arabist bij 2Vandaag zijn gedeeltes van zijn tekst in de brief letterlijk gekopiëerd en vertaald door hem van een Internetsite van de Hamas.
Ze lieten de betreffende site ook even in beeld zien.
Poef.....gone! ©golfer
pi_23104203
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:38 schreef golfer het volgende:
Volgens een Arabist bij 2Vandaag zijn gedeeltes van zijn tekst in de brief letterlijk gekopiëerd en vertaald door hem van een Internetsite van de Hamas.

altijd een leuke site om inspiratie op te doen natuurlijk
  vrijdag 5 november 2004 @ 19:46:19 #117
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23104275
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:38 schreef golfer het volgende:
Bah, plagiaat!
  vrijdag 5 november 2004 @ 20:01:18 #118
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_23104623
Dat zielige gedicht bewijst wel dat hij in alle opzichten veel beter is in kopiëren, ik kon er niks " oorspronkelijks " in ontdekken. Een soort papegaai lijkt mij deze jongeman.
Nou ja, het is wel duidelijk dat hij niks beters met zijn leven te doen wist nietwaar
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_23106220
Het mooiste is nog wel dat dit kopierend stuk onbenul (plagiaat is het niet, want dat stuk van Hamas zal ook wel bij elkaar gejat zijn) er geen idee van heeft dat bij de ''kruistochten'' (verzin eens iets anders jongens) minstens net zoveel Joden zijn omgekomen als Moslims, maar de Joden (wel verfrissend om het woord zionisten eens niet tegen te komen) zijn waarachtig een verbond aangegaan met de kruisvaarders!
  vrijdag 5 november 2004 @ 21:01:05 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23106263
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:43 schreef milagro het volgende:

[..]

altijd een leuke site om inspiratie op te doen natuurlijk
omdat het waarschijnlijk een Arabist is... whatever that may be...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23106303
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:38 schreef Internationalist het volgende:

[..]

dit bijv.
[..]

Zónder die context is het wel een mooi stuk toch, beetje dromerig oid. Ik weet niet :')
Een ''aanwezigheid'' die ''gevuld wordt'', een voorstelling alsof iedereen met een doodskreet sterft, en ''het'' waar ''de'' hoort te staan is inderdaad subliem.
pi_23118760
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:58 schreef milagro het volgende:

[..]

zeker niet, alleen wordt door veel moslims de teksten letterlijk genomen en door veel christenen, godzijdank, niet.

De andere wang toekeren klinkt toch wat aangenamer dan een oproepen tot geweld wanneer ongelovigen je geloof niet respecteren.

zal wel aan mij liggen.
Jesus is my home boy
Het grote verschil is dat de "profeet" (het was in werkelijkheid een moordende pedofiel) Mohammed geweld goedkeurde om rijkdom en macht te vergaren. De heilige zoon van God deed dat niet. Hij wagde zelfs van rijkdom. Hij zei, en ik citeer, "Voor een rijke is het net zo moeilijk christen te worden als een kameel door de oog van de naald kruipt"
pi_23118793
En nog een brief:

Brief op Van Gogh ook in Wilders-versie
quote:

Degene die de brief heeft geschreven die de moordenaar van Theo van Gogh op diens lijk vastpinde - gericht aan VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali - heeft twee soortgelijke brieven geschreven. In één daarvan wordt het onafhankelijke Kamerlid Geert Wilders met de dood bedreigd. Dat document werd eerder dit jaar gepubliceerd op de Marokkaanse website Marokko.nl, maar is inmiddels door moderatoren aldaar verwijderd, zo meldt het NRC Handelsblad vandaag. De forumbezoeker die dat indertijd postte gebruikte de naam Saifu Deen.

De brief aan Wilders is een reactie op diens voorstel in februari om radicale imams het land uit te zetten. De derde brief, 'Een open brief aan de liegende aalim', is gericht aan gematigde imams. Deze werd op 7 september 'gepost' op het MSN-Forum 'Nederlandsemoslimsdeenigeechte'.

Alle brieven, ook die op het lijk van Van Gogh, werden ondertekend door 'Saifu Deen alMuwahhied' (Zwaard van de Heer). Nog niet duidelijk is of moordverdachte Mohammed B. die brieven zelf heeft opgesteld en of dat dus zijn ondertekening is.

Delen uit de brief aan Wilders:

<i>Dit is een open brief aan de smerige poot: Wilders.

La3anaka Allah ayyoeha algabieth,

Nadat ik laatst je laatste uitspraken in de krant heb gelezen, voelde ik een enorme drang om je de volgende brief te schrijven.

Er zullen zich een paar waarheden in deze brief openbaren over het soort rotte ziel van het soort mensen die Allah's wraak verdienen. Ik herinner jou en alle Hansen en Miepen aan jullie vernietigde gelijksoortigen met de volgende verzen van Allah, de Meest Verhevene

.....

Je moet weten Wilders, dat Allah de Boodschapper Moehammad (vzmh) heeft gestuurd met de Qor'an om jou en al jouw gelijksoortigen te waarschuwen voor de gevolgen van jullie verwerpelijke daden. Jouw voorstel om (zoals jullie dat zeggen) "radicale" Imams de vergunning of nationaliteit af te pakken (zodat ze terug kunnen worden gestuurd naar hun land van herkomst) dezelfde woorden zijn als jullie vroegere soortgenoten.</i>

-
Eerder werden op MSN-sites al doodsbedreigingen gepost gericht aan Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders. Al die sites, die inmiddels gewist zijn, leken in opmaak zeer sterk op elkaar. Over Marokko.nl meldde het weblog GeenStijl gisteren dat er banden zouden zijn met de radicale El Tawheed-moskee in Amsterdam-West. Ableraghman el S., de zoon van de voorzitter van deze omstreden moskee, maakt deel uit van de directie van het forum voor Marokkaanse jongeren. Ook sponsorde de moskee een Ramadan SMS-actie op Marokko.nl. Saillant detail is dat Mohammed B. de El Tawheed-moskee bezocht, samen met terreurverdachte Samir A.
pi_23118905
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:25 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat de "profeet" (het was in werkelijkheid een moordende pedofiel) Mohammed geweld goedkeurde om rijkdom en macht te vergaren. De heilige zoon van God deed dat niet. Hij wagde zelfs van rijkdom. Hij zei, en ik citeer, "Voor een rijke is het net zo moeilijk christen te worden als een kameel door de oog van de naald kruipt"
Harstikke leuk dat dat in de Bijbel staat, maar ik ken persoonlijk geen enkele christen die deze passage naleeft. Christenen nemen de woorden uit het oude testament veel serieuzer dan de woorden van Jezus. Christenen leven niet eens naar het woord van Jezus. En het oude testament, is zoals je zelf wel weet, een stuk minder vredelievend dan het nieuwe testament. Christenen die moslims wijzen op de haatdragende passages binnen de Koran zijn hypocriet en ongeloofwaardig.
pi_23118986
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
En nog een brief:

[..]
Er is ook een brief met dreigementen tegen gematigde imams gevonden.
pi_23119192
pi_23119288
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is ook een brief met dreigementen tegen gematigde imams gevonden.
Gezellig. Als 't nou gewoon bij brieven schrijven zou blijven ...
pi_23119410
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:50 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Gezellig. Als 't nou gewoon bij brieven schrijven zou blijven ...
Het is wel mooi dat 'de brief' terug is van weggeweest.
pi_23119493
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:56 schreef SCH het volgende:

[..]

uh, ja .

Heb je ook de tekst van die brief aan die imams?
pi_23119537
Overigens zie ik geen concrete bedreiging in deze brieven, enkel een hoop fundamentalistisch geblaat over dat Allah degene zal straffen die de Koran en Mohammed beledigen. Gelijk een zwaar gereformeerde dominee die zijn kudde waarschuwt voor zonden en onchristelijk leven.
  zaterdag 6 november 2004 @ 14:09:06 #131
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23119661
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nu nog even tegen een deur van een Moskee spijkeren
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:26:37 #132
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23123513
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:02 schreef Gallo het volgende:
Overigens zie ik geen concrete bedreiging in deze brieven, enkel een hoop fundamentalistisch geblaat over dat Allah degene zal straffen die de Koran en Mohammed beledigen. Gelijk een zwaar gereformeerde dominee die zijn kudde waarschuwt voor zonden en onchristelijk leven.
Dat zeggen nederlands hervormde dominees van de christelijk gereformeerde gemeente helemaal niet. Die zeggen dat je dan naar de hel gaat waardoor ze je beladen met schuldgevoel. Ze zeggen nooit dat je anderen iets moet aandoen die het Christendom beledigen, hooguit aanspreken op gedrag. Uit deze brieven komt echt een heel andere toonzetting.

Dat is een groot onderscheid tussen orthodoxe Christenen en orthodoxe Moslims.
Verdiep je maar eens in de religies en leer het onderscheid tussen de gereformeerde kerk en de gereformeerde gemeente.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 6 november 2004 @ 20:04:29 #133
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_23127504
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:39 schreef NDAsilenced het volgende:
De "afscheidsbrief"..

Ziet er meer uit als slechte rap in de stijl van THC en NAG
THC en NAG lijkt ook zoveel op mekaar man...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_23200800
Bekijk deze link en begin te begrijpen wat volgens Mohammed B. de hoop voor de Nederlandse natie is...

http://p081.ezboard.com/f(...)?topicID=20882.topic
pi_23201315
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:36 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Nee dan moet jij maar eens vergelijken hoe Jezus en Mohammed in dezelfde situatie optraden dan denk ik niet dat je deze stelling zult blijven volhouden
pi_23201418
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:35 schreef LatinoGangsta het volgende:
Bekijk deze link en begin te begrijpen wat volgens Mohammed B. de hoop voor de Nederlandse natie is...

http://p081.ezboard.com/f(...)?topicID=20882.topic
Lekkere link.

Islam
pi_23201463
Hehehehe hij had verwacht dat ze hem om zouden knallen jojo
pi_23205773
stukje uit het gedicht
quote:
Tegen de hypocrieten zeg ik tenslotte dit:
hilarische als het niet zo triest was, wie is er nou een vuile hypocriet ?????????

ik denk hijzelf, hij is immers tegen alles waar we voor staan maar woonde wel in nederland EN had een uitkering!!! kan het hypocrieter?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 9 november 2004 @ 23:43:21 #139
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23207323
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 20:35 schreef LatinoGangsta het volgende:
link
Wat een afschuwelijke beelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')