Was ook mijn eerste gedachte.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:27 schreef pea4fun het volgende:
Water is in augustus 2003 al eens geweest. Ik dacht dat dat niet mocht?
Jij hebt gewonnen deze keerquote:Op donderdag 4 november 2004 21:30 schreef Xilantof het volgende:
ben ik de eerste?
wat een k*t onderwerpen
Met peren appelsquote:Op donderdag 4 november 2004 21:30 schreef Xilantof het volgende:
wat een k*t onderwerpen
Nee, jij gaat liever appels plukken in een koude boomgaard zeker...quote:Op donderdag 4 november 2004 21:50 schreef Ymke het volgende:
aub geen openbaar vervoer , ik reis er nooit mee en wil in deze koude maanden niet ergens op een tochtig perronetje gaan staan kleumen
Niks aan te doen, ik wist het ook niet. Kan nu helaas geen vervangend onderwerp meer invoeren. Ik vond water trouwens wel een leuk onderwerp!quote:Op donderdag 4 november 2004 21:51 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Hey sorry van het water maar ja dat is dus van voor mijn tijd.
Had dus nog verder terug moeten kijken wat er allemaal al geweest is.
ssssssssst ze mogen niet weten dat het onderwerp appels van mij isquote:Op donderdag 4 november 2004 21:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, jij gaat liever appels plukken in een koude boomgaard zeker...![]()
Heb ik dat gezegd dan?quote:Op donderdag 4 november 2004 21:53 schreef Ymke het volgende:
[..]
ssssssssst ze mogen niet weten dat het onderwerp appels van mij is
jeetje mag dat ook niet??quote:Op donderdag 4 november 2004 21:53 schreef Ymke het volgende:
[..]
ssssssssst ze mogen niet weten dat het onderwerp appels van mij is
Je hebt water en vuur nogquote:Op donderdag 4 november 2004 21:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Niks aan te doen, ik wist het ook niet. Kan nu helaas geen vervangend onderwerp meer invoeren. Ik vond water trouwens wel een leuk onderwerp!
Jawel hoor...alleen de appels is een wat uhm "gevoelig" onderwerpquote:Op donderdag 4 november 2004 21:55 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
jeetje mag dat ook niet??
Will do... omdat je het er expliciet bijzet. Vorige keer kwam je bij mij over als iemand in een ivoren toren.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:21 schreef Rewimo het volgende:
We stemmen ook deze keer weer blind, en ik verzoek jullie vriendelijk doch dringend om geen tussenstanden te posten!
Meer foto's maken dan is het rolletje sneller volquote:Op donderdag 4 november 2004 22:04 schreef Anitra het volgende:
Word toch eens tijd dat ik als oefenfotograaf mee ga doen hiero
Probleem is dat ik vaak te laat ben omdat ik analoog fotografeer en dus niet op tijd mijn rolletje terug heb
dat zal ook voor mijn tijd zijn.quote:Op donderdag 4 november 2004 22:01 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Jawel hoor...alleen de appels is een wat uhm "gevoelig" onderwerp
Ja maar ik heb al zoveel foto's van mijn kidsquote:Op donderdag 4 november 2004 22:06 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Meer foto's maken dan is het rolletje sneller volJe hebt tot het eind van de maand, dat moet toch wel lukken?
Tja, we hebben een tijdje geleden afgesproken om blind te stemmen. En als dan verschillende mensen tóch tussenstanden gaan posten terwijl ik mijn best doe om alles in goede banen te leiden is dat niet bepaald prettig... Op een gegeven moment word je dat zat hoorquote:Op donderdag 4 november 2004 22:02 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Will do... omdat je het er expliciet bijzet. Vorige keer kwam je bij mij over als iemand in een ivoren toren.
De mijne was enkel de eindstand. tussenstanden posten vind ik ook not done...ik had het ook puur over de eindstandquote:Op donderdag 4 november 2004 22:10 schreef Rewimo het volgende:
Tja, we hebben een tijdje geleden afgesproken om blind te stemmen. En als dan verschillende mensen tóch tussenstanden gaan posten terwijl ik mijn best doe om alles in goede banen te leiden is dat niet bepaald prettig... Op een gegeven moment word je dat zat hoor
Het posten van de eindstand is mijn taak als coördinator. En niet die van een willekeurige user. Vorige keer was ik door omstandigheden ietsje later dan gebruikelijk (20 minuten of zo). Dat vind ik nog geen reden om dan die uitslag maar vast te posten. Je kunt me dan ook even een mailtje of msn-berichtje sturen als je zo ongeduldig bent om te vragen waar de uitslag blijft.quote:Op donderdag 4 november 2004 22:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De mijne was enkel de eindstand. tussenstanden posten vind ik ook not done...ik had het ook puur over de eindstand
Hij komt 13 november al in het land (dat is dus volgende week al). En er vast genoeg te verzinnen bij dit onderwerp.quote:Op vrijdag 5 november 2004 03:00 schreef American_Nightmare het volgende:
Water en vuur is wel tof! Sinterklaas is ook wel leuk, alleen een beetje moeilijk in november he.Zoveel klazen zie je niet op straat rond deze tijd.
Nja ik ga voor 'water en vuur'; kun je op allerlei manieren interpreteren.
Hoho het is water EN vuur!quote:Op donderdag 4 november 2004 22:12 schreef Bowiefan het volgende:
'Water' mag niet, 'Water en vuur' wel
Lijkt mij niet juist, worden dus alleen vuur foto's
Hap niet zo johquote:Op vrijdag 5 november 2004 09:17 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Hoho het is water EN vuur!
quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:22 schreef CompuMess het volgende:
Water en vuur... gevaarlijk onderwerp!
Ik zie de krantenkoppen al voor me....
[afbeelding]
ik ga nog ff denken voor ik ga stemmen.
Yep, de 13e. Hij komt dit jaar aan land in Alkmaar. da's lekker dichtbij!quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:00 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Hij komt 13 november al in het land (dat is dus volgende week al). En er vast genoeg te verzinnen bij dit onderwerp.
*proest*quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:22 schreef CompuMess het volgende:
Water en vuur... gevaarlijk onderwerp!
Ik zie de krantenkoppen al voor me....
[afbeelding]
ik ga nog ff denken voor ik ga stemmen.
Dan verschillen we van mening daarover.quote:Op vrijdag 5 november 2004 07:03 schreef Rewimo het volgende:
Het posten van de eindstand is mijn taak als coördinator. En niet die van een willekeurige user. Vorige keer was ik door omstandigheden ietsje later dan gebruikelijk (20 minuten of zo). Dat vind ik nog geen reden om dan die uitslag maar vast te posten. Je kunt me dan ook even een mailtje of msn-berichtje sturen als je zo ongeduldig bent om te vragen waar de uitslag blijft.
Want? Er is zat te doen met appels hoorquote:Op vrijdag 5 november 2004 10:57 schreef Raketman het volgende:
Sorry, maar APPELS S#CK!!
Goede uitleg over het waaromquote:Op vrijdag 5 november 2004 10:57 schreef Raketman het volgende:
Sorry, maar APPELS S#CK!!
Een appel is een onbeweeglijk, eentonig, saai, oninteressant voorwerp. Misschien wel lekker voor de dorst, maar bovenal, buitengewoon saai. De wereld om je heen is zooo interessant, dat de keuze om een appel te gaan fotograferen op mij overkomt als nogal autistisch. Kijk om je heen: De Amerikanen hebben een aap als president gekozen, radicale moslims zijn op nederlanderjacht, natuurgeweld in japan, voetbalgekte, massahysterie, onderdrukking, angst, lijden, liefde, haat, religie, natuur... DIT soort onderwerpen horen fotografen te inspireren. En dit soort onderwerpen hebben hebben fotografen (en kunstenaars in het algemeen) altijd al geinspireerd.quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:36 schreef Ymke het volgende:
[..]
Goede uitleg over het waarom
De appel is een uitdaging, die mensen ertoe dwingt hun fantasie te gebruiken en talent om van dit schijnbare saaie voorwerp iets creatiefs te maken. Daardoor scheidt hij het kaf van het koren, want wees eerlijk, niet iedereen komt op exotische lokaties met interessant licht en interessante onderwerpen waarbij men alleen maar de happy snapper hoeft uit te hangen om een winnaar te kieken. Doe mee en forceer jezelf anders te kijken naar een appel. Het is een leerproces, en de ervaring daarvan kan men misschien wel toepassen op andere 'saaie' voorwerpenquote:Op vrijdag 5 november 2004 13:55 schreef Raketman het volgende:
Een appel is een onbeweeglijk, eentonig, saai, oninteressant voorwerp. Misschien wel lekker voor de dorst, maar bovenal, buitengewoon saai. De wereld om je heen is zooo interessant, dat de keuze om een appel te gaan fotograferen op mij overkomt als nogal autistisch. Kijk om je heen: De Amerikanen hebben een aap als president gekozen, radicale moslims zijn op nederlanderjacht, natuurgeweld in japan, voetbalgekte, massahysterie, onderdrukking, angst, lijden, liefde, haat, religie, natuur... DIT soort onderwerpen horen fotografen te inspireren. En dit soort onderwerpen hebben hebben fotografen (en kunstenaars in het algemeen) altijd al geinspireerd.
In dit licht zeg ik dat het onderwerp APPELS een nogal be-perkt onderwerp is...
quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De appel is een uitdaging, die mensen ertoe dwingt hun fantasie te gebruiken en talent om van dit schijnbare saaie voorwerp iets creatiefs te maken. Daardoor scheidt hij het kaf van het koren, want wees eerlijk, niet iedereen komt op exotische lokaties met interessant licht en interessante onderwerpen waarbij men alleen maar de happy snapper hoeft uit te hangen om een winnaar te kieken. Doe mee en forceer jezelf anders te kijken naar een appel. Het is een leerproces, en de ervaring daarvan kan men misschien wel toepassen op andere 'saaie' voorwerpen
Mits het de appel wordt natuurlijk :')
Sorry voor mijn buitenissige smaak , ik zal me voortaan aan de geldende regels voor inspiratie opdoen houdenquote:Op vrijdag 5 november 2004 13:55 schreef Raketman het volgende:
[..]
DIT soort onderwerpen horen fotografen te inspireren. En dit soort onderwerpen hebben hebben fotografen (en kunstenaars in het algemeen) altijd al geinspireerd.
Appeltje er bij?quote:Op vrijdag 5 november 2004 15:25 schreef fr.oosje het volgende:
appels appels appels appels appels!!
Diepzinnig verhaal S.Bquote:Op vrijdag 5 november 2004 14:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De appel is een uitdaging, die mensen ertoe dwingt hun fantasie te gebruiken en talent om van dit schijnbare saaie voorwerp iets creatiefs te maken. Daardoor scheidt hij het kaf van het koren, want wees eerlijk, niet iedereen komt op exotische lokaties met interessant licht en interessante onderwerpen waarbij men alleen maar de happy snapper hoeft uit te hangen om een winnaar te kieken. Doe mee en forceer jezelf anders te kijken naar een appel. Het is een leerproces, en de ervaring daarvan kan men misschien wel toepassen op andere 'saaie' voorwerpen
Mits het de appel wordt natuurlijk
In het geval van appels is dat niet zo heel moeilijk hoorquote:Op vrijdag 5 november 2004 15:35 schreef Raketman het volgende:
Maar wat ik graag wat meer zou zien op FOK!, zijn foto's waarin echt wat gebeurd. Foto's waarin een MOMENT vastgelegd wordt, in plaats van een statisch object.
Ach......de onderwerpen zijn nooit naar de zin van iedereen. Misschien moet je gewoon proberen te winnen met deze wedstrijd en dan je eigen onderwerpen insturenquote:Ik denk dat dat een van de grootste uitdagingen (en meerwaarde) van de fotografie is. En daar zie ik (naar mijn mening helaas) weinig van... De onderwerpen van de fotowedstrijd hebben naar mijn mening meestal weinig ruimte voor dynamischiek en emotie. En dat zijn volgens mij juist de dingen die een foto interessant maken...
Een appel kan je ook dynamisch weergeven hoor. Probeer eens bij jezelf na te gaan welk gevoel een onderwerp bij je naar boven brengt. Als ik aan appels denk, denk ik bijvoorbeeld gelijk aan: de appel valt niet ver van de boom of een oogappeltje of een appeltje voor de dorst. Ik denk dat je hier best wat mee kan. Probeer verder te kijken dan alleen het fysieke onderwerp. Nergens staat tenslotte dat je alleen een appel recht toe recht aan moet fotograferen. Probeer een verhaal te vertellen met je foto's.quote:Op vrijdag 5 november 2004 15:35 schreef Raketman het volgende:
Misschien versta ik wat anders onder fotografie dan de meeste mensen hier. Maar wat ik graag wat meer zou zien op FOK!, zijn foto's waarin echt wat gebeurd. Foto's waarin een MOMENT vastgelegd wordt, in plaats van een statisch object. Ik denk dat dat een van de grootste uitdagingen (en meerwaarde) van de fotografie is. En daar zie ik (naar mijn mening helaas) weinig van... De onderwerpen van de fotowedstrijd hebben naar mijn mening meestal weinig ruimte voor dynamischiek en emotie. En dat zijn volgens mij juist de dingen die een foto interessant maken...
Die liepen er destijds nog een permban mee opquote:Op vrijdag 5 november 2004 15:43 schreef fr.oosje het volgende:
Oh er schiet mij er nog 1 te binnen. Hadden adam en eva niet iets met appels![]()
Win nou eerst die van november even, dan kun je hem aandragen.quote:Op vrijdag 5 november 2004 16:21 schreef Raketman het volgende:
Ik ben er voor om een keer een wedstrijd snapshots te doen. A la Cartier-Bresson... Ideetje???
tja....ik heb net even zitten kijken, maar DAT spreekt mij dus echt niet aan. Zeker niet de stijl van Cartier-Bressonquote:Op vrijdag 5 november 2004 16:21 schreef Raketman het volgende:
Ik ben er voor om een keer een wedstrijd snapshots te doen. A la Cartier-Bresson... Ideetje???
K'heb helemaal geen idee, wat is het en ik heb geen zin om te zoekenquote:Op vrijdag 5 november 2004 16:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
tja....ik heb net even zitten kijken, maar DAT spreekt mij dus echt niet aan. Zeker niet de stijl van Cartier-Bresson
Agree. PdH, raketman, ENLIGHTEN US, PLEASEquote:Op vrijdag 5 november 2004 17:15 schreef beertje_ het volgende:
[..]
K'heb helemaal geen idee, wat is het en ik heb geen zin om te zoeken
een aantal kan ik er wel waarderen!quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:22 schreef PdeHoog het volgende:
voorzichtige impressie Cartier-Bresson
Daar kan ik me bij aansluiten, ik kan me bij dit soort kunstvormen vaak niet aan de indruk ontrekken dat je geacht wordt het te waarderen om ergens bij te mogen horen. Er zitten sfeervolle plaatjes tussen, maar ik mis dat ooooh-gevoel.quote:Gelukkig ben ik niet de eerste en enige die het werk van Cartier-Bresson nogal overgewaardeerd vindt.
Alvast voor elk thema foto's gaan maken?quote:Op vrijdag 5 november 2004 21:01 schreef Xilantof het volgende:
ik vind de stemperiode wel lang
wat moet ik morgen nu doen?![]()
foto's makenquote:Op vrijdag 5 november 2004 21:01 schreef Xilantof het volgende:
ik vind de stemperiode wel lang
wat moet ik morgen nu doen?![]()
Sinterklaas komt 14 november aan in Nederland, maar dat wisten natuurlijk alleen de gelovige.......quote:Op vrijdag 5 november 2004 03:00 schreef American_Nightmare het volgende:
Water en vuur is wel tof! Sinterklaas is ook wel leuk, alleen een beetje moeilijk in november he.Zoveel klazen zie je niet op straat rond deze tijd.
Nja ik ga voor 'water en vuur'; kun je op allerlei manieren interpreteren.
En dan meteen weer blussen! Lijkt me ook een heel uitdagende opgave: brandend water!quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:09 schreef Re het volgende:
zo water en vuur lijkt me wel wat, beetje pyromaan spelen etc.
Men neme een glas. Vullen met water, daarop een goedje met een soortelijke massa die minder is dan die van water en dat lekker brandt. Een lucifer erbij en... tadaaaa!quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:18 schreef Borelius het volgende:
En dan meteen weer blussen! Lijkt me ook een heel uitdagende opgave: brandend water!
Als gediplomeerd klinisch chemisch analist zal me dat nog wel lukken, ik bedoelde het toch wat meer letterlijk, en niet net alsof....quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:49 schreef k_man het volgende:
[..] Men neme een glas. Vullen met water, daarop een goedje met een soortelijke massa die minder is dan die van water en dat lekker brandt. Een lucifer erbij en... tadaaaa!![]()
It takes more than just a k_man to catch a Boreliusquote:Op vrijdag 5 november 2004 23:32 schreef Borelius het volgende:
[..]
Als gediplomeerd klinisch chemisch analist zal me dat nog wel lukken, ik bedoelde het toch wat meer letterlijk, en niet net alsof....
*kuch*quote:Op vrijdag 5 november 2004 21:41 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Sinterklaas komt 14 november aan in Nederland, maar dat wisten natuurlijk alleen de gelovige.......
dat is vervelend!quote:Op zaterdag 6 november 2004 10:27 schreef dane het volgende:
Ik wilde weer mee gaan doen deze maand.... ga ik uit eten met wat vrienden, neem ik mn camera mee, valt ie uit mn jaszak.... bammmm!!! echt knake want ik kan wel foto's maken maar ze niet meer terug bekijken... heb een canonA60 en daar zit zo'n schuifje op die je naar beneden doet om de foto's te bekijken maar die doet het dus niet meer.. kan ze dus ook niet meer uploaden naar mn pc zonder cardreader...
Valt niet onder de garantiequote:Op zaterdag 6 november 2004 10:39 schreef dane het volgende:
ja klopt die zijn nog maar 15 euro ofzo,... sowieso wel handig om te hebben...
maar mn cam is niet meer te redden denk ik... valt denk ik niet onder de garantie he?
Of een mooie gelegenheid om te upgraden naar wat mooiersquote:Op zaterdag 6 november 2004 10:44 schreef beertje_ het volgende:
[..]
Valt niet onder de garantie
je kan het natuurlijk wel proberen
Misschien repareren? Zal ook wel klauwen met geld kosten maar zo is ook niet echt handig.
Tja... daar zat ik al langer aan te denken... maar daar had ik liever een andere aanleiding toe willen hebbenquote:Op zaterdag 6 november 2004 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of een mooie gelegenheid om te upgraden naar wat mooiers
Foei!quote:Op zaterdag 6 november 2004 18:45 schreef beertje_ het volgende:
Ik gluur af en toe stiekem even naar de uitslag maar het blijft spannend![]()
Ja zeg...Dat is al nr 2 die ik hoor die niet stemt. Als nou iedereen zo zou denken hádden we niet eens een onderwerpquote:Op zaterdag 6 november 2004 19:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Foei!
ik stem niet trouwens...
ik weet niet wat te doen bij elk onderwerp.
en door mijn besluiteloosheid zou ik de invloed van de rest beinvloeden, en dat lijkt me onnodig.
ik laat het maar over me heen komen.
en ik spiek ook niet!
Het is altijd een discussie waardquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:20 schreef pea4fun het volgende:
is dit een discussie waard?
Hoe spiek je dan eigenlijk?quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:05 schreef stil het volgende:
Ik spiek ook altijd, en hoop dat er nu nog snel wat mensen gaan stemmen, anders wordt het een moeilijk onderwerp!![]()
vergeten we de eerste twee en nemen we de derdequote:Op zaterdag 6 november 2004 22:03 schreef Rewimo het volgende:
Dit is de eindstand van de poll:
[afbeelding]
We hebben een gelijkspel. Zodadelijk volgen nadere mededelingen.
Ik ben het daar wel mee eens eigenlijkquote:Op zaterdag 6 november 2004 22:04 schreef Ymke het volgende:
Volgende maand maar een openstemmning , met naam erbij? dit is niet echt leuk
aangebrande appelmoes!quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:06 schreef Shark.Bait het volgende:jeezus.. gelijk spel...
Wat word het nu? Branfdende appels?
obsessie?quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:05 schreef danos het volgende:
lol APPELS
Degene die als eerste komt in het alfabet wint toch?
Onderlinge resultaten tussen appels en water en vuur zijn ook in het voordeel van Appels.
En het doelsaldo van Appels ligt ook een stuk hoger dan die van water en vuur.
Kortom:
APPELS!
Goed idee idd...quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:07 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben het daar wel mee eens eigenlijk. Naast het feit dat er maar een man of 50 meedoen en ik nu 119 stemmen zie niet verklaarbaar dat verschil vind ik een gemanipuleerde poll ook niet echt tof
*weer lui is*quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:11 schreef Offy het volgende:
Een kwartier
Wel leuk, een speedpoll
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |