abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23081144
Ze doen nog wat moeilijk maar het overlijdensbericht is later op de avond wel te verwachten.
Politiek gezien gaat er dan wel eea gebeuren. (Hamas ?)

Zou er na Arafat eindelijk vrede komen, en wat zou de rol van Europa daarin kunnen zijn ?
  donderdag 4 november 2004 @ 19:20:17 #2
81237 releaze
best of both worlds
pi_23081229
nee man, bush & sharon die korte metten gaan maken met dat hele zootje daar.

edit.
ja beetje kortzichtig.

ik zie het somber in, en nu dat bush weer aan de macht is.. of nog aan de macht is laat ik maar stellen.... nouja... aan de andere kant weten beide partijen wel waar ze aan toe zijn.

zal je ook weer vetes tussen de EU en de VS krijgen.. EU wat meer pro-palestijnen enzo.. Komt er alsnog geen oplossing.

Maar goed.. van mij mag arafat sterven. dr zit geen schot in de zaak. Na zijn dood wel. en of dat positief of negatief uitpakt... Hopelijk het negatieve niet al te lang..
  donderdag 4 november 2004 @ 19:28:31 #3
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23081462
Arafat is niet dood.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23081522
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:28 schreef Ruzbeh het volgende:
Arafat is niet dood.
Hersendood toch?
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_23081559
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:31 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Hersendood toch?
Kan hij altijd nog premier van Israël worden
pi_23081567
  donderdag 4 november 2004 @ 19:36:38 #7
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_23081637
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:33 schreef detulp050 het volgende:

[..]

!
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_23081845
ik vind het een beetje een griezelig idee .. zal wel een enorme machtstrijd gaan worden daar,
en ja de "idd kortzichtige" kans bestaat dat sharon en bush nu de boel daar aanpakken gaan.
pi_23082823
quote:

[..]

pi_23082859
Hersendood is die vent al 20 jaar.
As a well-spent day brings happy sleep, so life well used brings happy death.
pi_23082891
Heeft ie ooit zijn hersens werkend gekregen dan?
pi_23082908
Opgeruimd staat netjes!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23082953
Het maakt helemaal niks uit. Het is al eeuwig een zooi daar en het zal wel eeuwig een zooi blijven. Gebed zonder einde... Ik denk niet dat dat probleem ooit opgelost gaat worden, tenzij God zelf ter aarde neerdaalt en zegt dat dat met dat Beloofde Land allemaal een misverstand was.
pi_23083162
Volgens mij moet Israel eerst niks doen... laat die Palestijnen maar ruzie onderling maken en elkaar afmaken (de terroristen dan) en dan kan Israel intussen zijn ding doen. Als de Palestijnen dan weer een leider hebben is hun cluppie inmiddels alweer een heel stuk kleiner...

pi_23083243
Ik wacht nog ff op het officiële bericht dat hij dood is. Want dan komt er wel een juichstemming bij me op. Zoals CmT al zegt opgeruimd staat netjes.

De vraag wie hem gaat opvolgen zal ik ook niet precies weten. ik las net wel een interessant stukje op Planet.nl met een aantal mogelijke kandidaten.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=522101/sc=f29a19

Ik denk dat de rol van Europa minimaal is in dit geheel. Sharon trekt zich volkomen terecht niets aan van wat Europese bestuurders vinden of denken. Sharon is meer iemand van daden ipv woorden. Menig Europees leider kan nog veel leren van Sharon.

Israël moet zorgen dat de nieuwe leider van de Palestijnen er een is die echt vrede wil zodat israël een veilig land kan worden waar Israëliërs zich geen zorgen meer hoeven te maken voor aanslagen. Het is welllicht een utopische gedachte maar ik hoop voor Israël dat er ooit een dag komt dat er totale vrede heerst in dat gebied. Tot die tijd steun ik Israël in haar strijd voor vrede
pi_23083345
DAMASCUS - Twee militante Palestijnse groepen willen dat de Palestijnse gebieden na het overlijden van Arafat onder een "collectief leiderschap" komen. Het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina en Hamas menen dat alle facties binnen en buiten Arafats Palestijnse Bevrijdingsorganisatie PLO een bestuursrol moeten krijgen.

Het Volksfront is onderdeel van de PLO, Hamas niet. Een vertegenwoordiger van Hamas in Libanon zei donderdag dat het "noodzaak" is dat de groepering, verantwoordelijk voor talrijke zelfmoordaanslagen, betrokken wordt bij het leiderschap over de Palestijnse gebieden.
De opmerkingen van beide groepen geven nog eens aan dat er machtsstrijd gaande is over de macht in de Palestijnse gebieden.

Hamas in het leiderschap .. gekker kan het niet worden
  donderdag 4 november 2004 @ 21:34:18 #17
64019 crew  foton
__--*--__
pi_23083426
Ik dacht ik eerst ook dat het wel een enorme puinhoop moet worden als bevestigd wordt dat hij dood is. Maar als je er over na denkt,... hoeveel erger kan het nou nog worden in Israel? "Het beloofde land" is toch al het gebied dat het dichtste in de buurt van "de hel op aarde" komt.
pi_23083536
Als Hamas terroristen de straten claimen kan Israel eindelijk definitief afrekenen .. dus wat dat betreft is het wel goed dat die gek dood is..
  donderdag 4 november 2004 @ 21:42:47 #19
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_23083642
Wat een aardig topic... Arafat doodwensen mag blijkbaar wel
pi_23083995
quote:
Op donderdag 4 november 2004 21:42 schreef Maerycke het volgende:
Wat een aardig topic... Arafat doodwensen mag blijkbaar wel
Hij is al wat uurtjes dood .. eerst moeten er wat veiligheidsmaatregelen genomen worden voor het officieel wordt....
De machtstrijd is al uitgebroken nml.
pi_23085395
Heb 't gevoel dat ie volgende week weer uit 't ziekenhuis komt
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_23088378
En nu???

Biertjuh?!!!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23088816
dit topic kan (voorlopig) nog ff in de ijskast
pi_23113658
De Palestijnen en de Israeli's ruzieen momenteel nog heftig over de plek waar Arafat begraven gaat worden.
Israel staat een begrafenis in de Al Asqa niet toe .. wellicht is dat de reden dat de stekkers er nog niet uit zijn.. Biertjuh
  zaterdag 6 november 2004 @ 01:38:25 #25
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_23113742
Arafat is pas echt dood als er een opvolger is die stabiliteit biedt.
Geloof me maar dat-ie tot die tijd gewoon lekker door 'leeft' in een koelkast ergens in Parijs.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_23113783
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:16 schreef Koos Voos het volgende:

Zou er na Arafat eindelijk vrede komen, en wat zou de rol van Europa daarin kunnen zijn ?
Ik vrees meer voor chaos.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_23114235
misleidende titel
Life sucks
pi_23239867

R.I.P

CLAMART - De Palestijnse leider Yasser Arafat is op 75-jarige leeftijd in een militair ziekenhuis in Parijs overleden. Een arts van het ziekenhuis heeft het overlijden donderdagmorgen bevestigd.

De Palestijnse bevrijdingsorganisatie PLO heeft de voormalige premier Mahmoud Abbas tot haar nieuwe leider gekozen. Dat heeft een Palestijnse functionaris donderdag gemeld. Abbas leidde de PLO en al-Fatah van Arafat al tijdens de afwezigheid van de president.
pi_23240905
Een eerste voorwaarde voor vrede is vervuld..., de vervanging van Arafat voor een meer aanspreekbare leider.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_23241247
quote:

[..]

motherfok deze is gewoon goed

Godfather of terror roept die gast bij CNN .. zeker de stichters van Israel vergeten.
pi_23245385
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

motherfok deze is gewoon goed

Godfather of terror roept die gast bij CNN .. zeker de stichters van Israel vergeten.
Dit soort grapjes zijn van alle tijden, dus zo goed vind ik deze gejatte grap niet, een grijns kan ik niet ondrdrukken omdat er natuurlijk wel een kern van waarheid inzit.

Mag pietjes niet iets toegeschreven worden zolang dat bij Jantje nog niet gebeurd is?
Yeah baby Yeah!
pi_23246265
Hoezo RIP? Het was een terrorist.
pi_23246392
Zo van die zak zijn we ook eindelijk af...

Nu nog die andere boef, Sharon.....
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_23246403
In jou ogen ja..
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_23250180
Misschien wordt zijn dood morgen tegengesproken.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_23250588
quote:
Op donderdag 11 november 2004 20:19 schreef lionsguy18 het volgende:
Misschien wordt zijn dood morgen tegengesproken.
Ga jij hem terughalen uit de krochten van de hel?
pi_23251168
Goed nieuws dat hij dood is. Hopelijk gaat er een tijd van rust en vrede aanbreken in het MO. De vraag is alleen of de Palestijnen en de rest van de Arabische wereld wel echt vrede willen.

Maar we zullen zien. Arafat die helemaal geen vrede wilde en alles dwarsboomde is iig dood. Dat opent wel nieuwe perspectieven, hopelijk goede perspectieven voor de veiligheid van Israël en haar burgers.
  donderdag 11 november 2004 @ 21:09:18 #38
64019 crew  foton
__--*--__
pi_23251333
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:01 schreef MrX1982 het volgende:
Goed nieuws dat hij dood is. Hopelijk gaat er een tijd van rust en vrede aanbreken in het MO. De vraag is alleen of de Palestijnen en de rest van de Arabische wereld wel echt vrede willen.

Maar we zullen zien. Arafat die helemaal geen vrede wilde en alles dwarsboomde is iig dood. Dat opent wel nieuwe perspectieven, hopelijk goede perspectieven voor de veiligheid van Israël en haar burgers.
Beetje kortzichtig: die tot de tanden toe bewapende Israëliers zijn natuurlijk ook wel behoorlijk imperialistisch ingesteld. Beide partijen hebben de andere aangevallen en zullen dat waarschijnlijk blijven doen. En hoe je het ook wendt of keert: Israël houdt nu eenmaal delen van Palestina bezet...
pi_23252101
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:09 schreef foton het volgende:
Beetje kortzichtig: die tot de tanden toe bewapende Israëliers zijn natuurlijk ook wel behoorlijk imperialistisch ingesteld. Beide partijen hebben de andere aangevallen en zullen dat waarschijnlijk blijven doen. En hoe je het ook wendt of keert: Israël houdt nu eenmaal delen van Palestina bezet...
Volkomen terecht dat Israël tot de tanden toe bewapend is. Wat moeten ze anders? zich omver laten werpen door de Palestijnen of andere Arabieren?

Israël beschermt haar burgers tegen terroristen. In 2005 trekken ze zich terug uit de Gaza-strook. Een goed signaal richting de Palestijnen. Maar het moet niet zo zijn dat Israël vervolgens wordt bestookt vanuit de gaza-strook. Het is niet meer dan logisch dat ze een buffer creëren zodat de mensen in Israël veilig kunnen leven.

De Palestijnen hebben best recht op een eigen staat maar niet het stuk land dat van de Israëliërs is. Dat is namelijk een land opgebouwd door Israël en een bruggenhoofd van het westen in de Arabische wereld. Israël haalt ook voor ons de kastanjes uit het vuur met acties gericht tegen (mogelijke) terroristen. Wij in Europa dachten altijd oh Israël heeft alleen maar last van terroristen en het is hun eigen schuld, wij kijken lekker de andere kant op en doen alsof ons neus bloedt, maar na Madrid blijkt dat dezelfde terroristen waar tegen Israël vecht zich ook in Europa bevinden. Weg Europese naïviteit.
pi_23263533
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:09 schreef foton het volgende:

[..]

Palestina bestaat niet
pi_23265015
De dood van Arafat heeft geen invloed op een mogelijk vredesproces, omdat die vrede er niet komt.
pi_23265694
Ik vrees het ergste. De PLO heeft geen geloofwaardige opvolger voor Arafat klaarstaan. Dus zal de aanhang voor de Hamas groeien. En verhardt de situatie. De Israeli's zullen tot hun verbazing over een paar maanden wensen dat Arafat nog leefde.
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_23265840
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 13:47 schreef Miss_User het volgende:
Ik vrees het ergste. De PLO heeft geen geloofwaardige opvolger voor Arafat klaarstaan. Dus zal de aanhang voor de Hamas groeien. En verhardt de situatie. De Israeli's zullen tot hun verbazing over een paar maanden wensen dat Arafat nog leefde.
Juist Arafat is dood gevaarlijker dan levend
pi_23275829
Ha Arafat is een held in Noord-Korea!

Pyongyang, November 11 (KCNA)- In connection with the death of Yasser Arafat, president of the State of Palestine, chairman of the Executive Committee of the Palestine Liberation Organisation and head of the Palestine National Authority, due to illness on November 11 the Government of the Democratic People's Republic of Korea decided to set the period from Nov.15 to 17 as a mourning period and fly flags at half mast at some institutions in this period. A close friend of the Korean people, President Yasser Arafat visited the DPRK six times from October 1981 to June 1993. He was awarded the title of Hero of the DPRK during his first Korean visit.

wie wist dit?
pi_23291882
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 21:05 schreef HandiMAN het volgende:
Ha Arafat is een held in Noord-Korea!

Pyongyang, November 11 (KCNA)- In connection with the death of Yasser Arafat, president of the State of Palestine, chairman of the Executive Committee of the Palestine Liberation Organisation and head of the Palestine National Authority, due to illness on November 11 the Government of the Democratic People's Republic of Korea decided to set the period from Nov.15 to 17 as a mourning period and fly flags at half mast at some institutions in this period. A close friend of the Korean people, President Yasser Arafat visited the DPRK six times from October 1981 to June 1993. He was awarded the title of Hero of the DPRK during his first Korean visit.

wie wist dit?
Wie wil er nu een held zijn in Noord Korea? zegt genoeg over Arafat
pi_23291935
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:16 schreef Koos Voos het volgende:
en nu?
nu jij nog.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_23297073
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 17:51 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

nu jij nog.
En wederom zo'n geweldige one liner.. waar haal je ze toch vandaan.. Turkije ofzo
  zaterdag 13 november 2004 @ 22:53:44 #48
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_23297101
RIP Arafat, en nu? IS HIJ DOOD
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  † In Memoriam † zaterdag 13 november 2004 @ 23:07:37 #49
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23297365
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 13:53 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

Juist Arafat is dood gevaarlijker dan levend
Ach, ondanks de ietwat heftige begrafenis, viel het allemaal reuze mee. Er wordt nog wat nagehuild en over op de orde van de dag. Die idioten die roepen dat ze martelaar willen zijn voor Arafat zullen met een kater wakker worden. De opperterrorist had natuurlijk liever de zondvloed na zijn dood gezien. Ik denk dat Palestijnen langzamerhand zullen beseffen dat ze het nu zelf in de hand hebben en dat ze niet meer gedicteerd hoeven worden door een seniele dictator die zijn eigen zakken vol met geld stopte.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_23333568
Ik heb begrepen dat Mahmoud Abbas Arafat tijdelijk gaat opvolgen en dat premier Qurei voorlopig de regeringsleider blijft, die tevens leiding gaat geven aan de veiligheidsdiensten. Het zou de kwestie in het M.O. ten goede komen indien de heren worden herkozen de Intifada afkondigen, die het Palestijnse en ook het Israëlische volk alleen maar bloed en ellende heeft opgeleverd, en vervolgens met een schone lei gaan beginnen. Door zich openlijk te distantiëren van Hamas en consorten en door de strijd met hen aan te gaan. Dat zal natuurlijk geen makkelijk opgave zijn omdat met name Hamas compleet is verweven in de Palestijnse cultuur. Hamas zorgt bijvoorbeeld voor onderwijs en gezondheidszorg. Wellicht dat een organisatie als de VN die zorg in het vervolg in handen kan nemen zodat de populariteit van de Hamas in die opzichten afneemt. Ik denk dat dat een goede basis kan vormen tot het verwezenlijken van een Palestijnse Staat. Als ze op de oude voet blijven doorgaan en in de eeuwige slachtofferrol blijven hangen zal die Staat er nooit komen. Het wordt hoogstens tijd, nu dat Arafat weg is, om de zaken op orde te stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 16-11-2004 09:42:46 ]
pi_23334520
Er is inmiddels al een poging gedaan om Abbas te liquideren.
quote:
Kogels vliegen Abbas in Gaza om de oren

TEL AVIV, maandag
Mahmoed Abbas, de kandidaat voor de opvolging van Jasser Arafat als Palestijns president, is gisteren in Gazastad aan de dood ontsnapt. Het incident geeft aan dat het moeilijk zal zijn voor Abbas om Arafat te doen vergeten en dat hij zeker in Gaza niet populair is.
Abbas bracht een bezoek aan een tent waar werd gerouwd om de overleden Palestijnse leider. Bij die visite kwam het tot een schietpartij tussen zijn lijfwachten en aanhangers van de veiligheidschef van de Gazastrook, Moessa Arafat, een neef van de overledene.
De chaos ontstond toen zo’n twintig gemaskerde mannen de tent binnenstormden en onder het roepen van „Nee tegen Aboe Mazen” (de bijnaam van Abbas) in de lucht schoten. Bij het daaropvolgende vuurgevecht kwamen twee personen, onder wie een lijfwacht van Abbas, om het leven.
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 16-11-2004 11:40:53 ]
pi_23348222
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Volkomen terecht dat Israël tot de tanden toe bewapend is. Wat moeten ze anders? zich omver laten werpen door de Palestijnen of andere Arabieren?

Israël beschermt haar burgers tegen terroristen. In 2005 trekken ze zich terug uit de Gaza-strook. Een goed signaal richting de Palestijnen. Maar het moet niet zo zijn dat Israël vervolgens wordt bestookt vanuit de gaza-strook. Het is niet meer dan logisch dat ze een buffer creëren zodat de mensen in Israël veilig kunnen leven.

De Palestijnen hebben best recht op een eigen staat maar niet het stuk land dat van de Israëliërs is. Dat is namelijk een land opgebouwd door Israël en een bruggenhoofd van het westen in de Arabische wereld. Israël haalt ook voor ons de kastanjes uit het vuur met acties gericht tegen (mogelijke) terroristen. Wij in Europa dachten altijd oh Israël heeft alleen maar last van terroristen en het is hun eigen schuld, wij kijken lekker de andere kant op en doen alsof ons neus bloedt, maar na Madrid blijkt dat dezelfde terroristen waar tegen Israël vecht zich ook in Europa bevinden. Weg Europese naïviteit.
Download de Channel 4 documentaire 'The Killing Zone'. Dat laat wel even iets anders zien dan 'de dappere Israeliers die zich tegen terroristen moeten beschermen'.

O.a. een Britse cameraman die met zijn cameraploeg naar bulldozers toe loopt (met in grote letters 'TV' op hun helmen en vesten). 1 van hun draagt een witte vlag, en ze zijn al een paar uur de bulldozers aan het filmen van een goed verlichte veranda. Er wordt niet geschoten al die tijd of wat dan ook. Wanneer de ploeg dichterbij komt openen de Israelische soldaten opeens het vuur, en schieten de cameraman neer. Wanneer ze vragen eerste hulp te verlenen gooien de soldaten een stretcher neer en vertrekken. Het officiele Israelische verhaal: Er werden raketten afgevuurd, en er werd van beide kanten geschoten. Hij liep midden tussen die schoten door en werd geraakt.

Er wordt een auto van een Hamas leider geraakt door 2 raketten, die hem en zijn 2 bodyguards doden. Er verzamelen zich mensen om de auto om te kijken of er overlevenden zijn. 10 minuten later beginnen een paar Israelische helicopters rond te cirkelen, en opeens vuurt 1 ervan nog 2 raketten af op de auto. Aantal omstanders dood (waaronder kinderen), tientallen gewonden. Officiele verklaring: 3 terroristen dood. De burgerslachtoffers worden niet gemeld.

Dan is de oproep van die gast van de raad van kerken in de krant gisteren ook wat beter te begrijpen, dat de raad haar standpunt over Israel moet herzien. Die gast was ook wezen kijken in die regio.
pi_23348818
Verschrikkelijk die extremistische Joden. Die zouden wat mij betreft levenslang krijgen.
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:34:06 #54
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23349892
In Hezbollah van Hala Jaber uitgegeven bij Kosmos-Z&K Uitgevers BV Utrecht, 1997, ISBN 90 215 9378 5 staat zeer helder omschreven welke misstanden Israeli's veroorzaakten in Libanon. Gezien we in een vrij land leven lijkt volledige belichting van wat daar gebeurde met hoor en wederhoor helemaal op zijn plaats.

Mogelijk helpt het ons inzicht te krijgen in drijfveren voor extremisme om het in de toekomst met succes te kunnen voorkomen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23350054
quote:
Qurei wil medische dossiers Arafat

ABU DIS De Palestijnse premier Qurei
wil dat Frankrijk de medische dossiers
van Yasser Arafat openbaar maakt.De
Franse minister van Buitenlandse Zaken
Barnier wijst erop dat Arafats familie
het recht heeft de doodsoorzaak voor de
wereld geheim te houden.

De geheimzinnigheid rond de ziekte en
de dood van Arafat heeft een stroom van
geruchten op gang gebracht onder de
Palestijnen.Zo wordt gezegd dat Arafat
op zijn hoofdkwartier in Ramallah is
vergiftigd door de Israëliërs.

Qurei hoopt dat de publicatie van de
dossiers duidelijkheid zal scheppen en
zo de onrust kan wegnemen.
Bron:TT
Kijk eens aan, die Mossad toch...
pi_23359280
quote:
Hamas wil niet alleen presidentsverkiezingen
Gepubliceerd op maandag 15 november 2004
GAZA (ANP) - De Islamitische Verzetsbeweging, Hamas, wil in januari behalve presidentsverkiezingen ook parlements- en plaatselijke verkiezingen houden. Hamas-woordvoerder Sami Abu Zukhri heeft maandag gezegd dat de beweging hier op staat.

Zukhri had een onderhoud met het nieuwe hoofd van de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie (PLO), Mahmoud Abbas. Hij zei na afloop dat hij heeft beklemtoond dat het beslist noodzakelijk is dat er ook gemeentelijke verkiezingen komen en dat er een nieuw parlement wordt gekozen.

De Palestijnse autoriteiten hebben na de dood donderdag van president Arafat aangekondigd dat er 9 januari een nieuwe president wordt gekozen.
Tja, als Hamas alle macht naar zich toe zal trekken is het einde oefening. Israël en de VS zullen dat nooit accepteren. Voor hen des te meer een vrijbrief om in te grijpen omdat Hamas bij beide landen op de lijst van verboden (terroristische) organisaties staan. Ik hoop dat de Palestijnen voor de gematigde krachten zullen kiezen. Al lijken de huidige geluiden niet veel belovend. De dood van Arafat, dat hij door Israël vergiftigd zou zijn, wordt door de extremisten gebruikt om wraakgevoelens op te roepen en dat om te zetten in een stem voor hen.
pi_23370583
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 19:29 schreef schatje het volgende:

[..]

Tja, als Hamas alle macht naar zich toe zal trekken is het einde oefening. Israël en de VS zullen dat nooit accepteren. Voor hen des te meer een vrijbrief om in te grijpen omdat Hamas bij beide landen op de lijst van verboden (terroristische) organisaties staan. Ik hoop dat de Palestijnen voor de gematigde krachten zullen kiezen. Al lijken de huidige geluiden niet veel belovend. De dood van Arafat, dat hij door Israël vergiftigd zou zijn, wordt door de extremisten gebruikt om wraakgevoelens op te roepen en dat om te zetten in een stem voor hen.
Bekijk die documentaire 'The Killing Zone', en vraag je dan nog eens af of het iets uitmaakt of er een gematigde leider komt of niet.
pi_23374528
quote:
Op woensdag 17 november 2004 08:43 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Bekijk die documentaire 'The Killing Zone', en vraag je dan nog eens af of het iets uitmaakt of er een gematigde leider komt of niet.
Foute acties van Israël ontslaan de Palestijnse Autoriteit niet van haar verantwoordelijkheid. Als ze er zelf werk van maken om extremisten op te pakken hoeft Israël dat niet te doen.
pi_23376272
quote:
Op woensdag 17 november 2004 12:27 schreef schatje het volgende:

[..]

Foute acties van Israël ontslaan de Palestijnse Autoriteit niet van haar verantwoordelijkheid. Als ze er zelf werk van maken om extremisten op te pakken hoeft Israël dat niet te doen.
Maar het schept wel een klimaat van 'waarom zouden we?', wanneer Israelische soldaten die dat soort dingen doet door de legerleiding en regering worden beschermd.
pi_23430219
quote:
Op woensdag 17 november 2004 13:50 schreef Skyclad het volgende:

[..]

Maar het schept wel een klimaat van 'waarom zouden we?', wanneer Israelische soldaten die dat soort dingen doet door de legerleiding en regering worden beschermd.
Ja, zo weet ik er ook nog wel een paar. Maar goed, wat verwacht jij van de Palestijnen nu Arafat van het toneel is verdwenen??

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 19-11-2004 19:24:40 ]
pi_23431383
Gewoon doorgaan met adem halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')