abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23079843
Hoi. Laat ik het zo zeggen, als je een moraalridder bent dan zit je al 4 seconden het verkeerde topic te lezen, voor normale mensen heb ik een vraagje:

Kan ik mezelf bij een bedrijfje aanmelden voor een stage? Ik ben eerste jaars ambitieuze bedrijfseconoom, maar ik wil nie wachten tot eind 2e jaar of zelfs derde. ik wil nu stage lopen. als ik me dan aanmeld, hoe checken die bedrijven of ik wel 2 jaars/3 jaars ben en niet eerste jaars?

dus als ik mezelf dalijk bij prijswaterhuiscoopers begeef en zeg ik ben 3e jaars ik wil stage desnoods gratis en voor niks, krijg ik da, zonder da ze checken?

thanks bij voorbaat
pi_23079861
wie niet waagt blijft maagd
Als we maar gelukkig zijn...
pi_23079873
Stel dat je een stage krijgt, denk je dan niet dat je wat benodigde kennis mist
  Moderator donderdag 4 november 2004 @ 18:26:28 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_23079912
Moeten het bedrijf waar je stage gaat lopen niet altijd een stagecontract tekenen? Als je dat niet geeft, gaat er wel een lichtje branden denk ik.

En trouwens, ik zou zeggen: go for it!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_23079926
Ik heb gemerkt dat er vaak om cijferlijsten gevraagd wordt om uberhaupt binnen te komen. Dat zal zeker bij een bedrijf als PWC ook zo zijn.
pi_23080005
quote:
Op donderdag 4 november 2004 18:24 schreef HuHu het volgende:
Stel dat je een stage krijgt, denk je dan niet dat je wat benodigde kennis mist
nee, ik ben een leren-terwijl-je-het-doet iemand
pi_23080023
Als het een beetje een normaal bedrijf is, moet er altijd door de stagair, school en bedrijf een overeenkomst getekend te worden, dus als ze al niks checken, moet je toch aardig goed zijn in handtekening vervalsen.
minimalist
pi_23080046
quote:
Op donderdag 4 november 2004 18:23 schreef apekopje2 het volgende:
ik ben 3e jaars ik wil stage desnoods gratis en voor niks, krijg ik da, zonder da ze checken?
Nee.

Natuurlijk niet.
pi_23080058
quote:
Op donderdag 4 november 2004 18:30 schreef apekopje2 het volgende:

[..]

Jij wilt als eerstejaars bij PriceWaterHouseCoopers leren-terwijl-je-het-doet
  donderdag 4 november 2004 @ 18:34:51 #10
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_23080083
quote:
Hoi. Laat ik het zo zeggen, als je een moraalridder bent dan zit je al 4 seconden het verkeerde topic te lezen, voor normale mensen heb ik een vraagje:

Kan ik mezelf bij een bedrijfje aanmelden voor een stage? Ik ben eerste jaars ambitieuze bedrijfseconoom, maar ik wil nie wachten tot eind 2e jaar of zelfs derde. ik wil nu stage lopen. als ik me dan aanmeld, hoe checken die bedrijven of ik wel 2 jaars/3 jaars ben en niet eerste jaars?

dus als ik mezelf dalijk bij prijswaterhuiscoopers begeef en zeg ik ben 3e jaars ik wil stage desnoods gratis en voor niks, krijg ik da, zonder da ze checken?

thanks bij voorbaat
Ga duaal/ co-op volgen. Op de HvA kun je dan bv. na je prop een half jaar werken en daarnaast nog 2x een half jaar...
er word teveel abstract gedingest
  donderdag 4 november 2004 @ 18:36:12 #11
1255 davinci
SuperGrover to the rescue
pi_23080112
quote:
Kan ik mezelf bij een bedrijfje aanmelden voor een stage? Ik ben eerste jaars ambitieuze bedrijfseconoom
Als je zo ambitieus bent, waarom ga je dan niet proberen een bijbaan te fixen?
Overigens heb je van het geheel nog weinig kaas gegeten, daar elke arbeidsovereenkomst (dus ook stage) in een contract wordt gegoten. Denk je ook niet dat je met een bepaalde opdracht naar zo'n stage moet? Dat je misschien moet rapporteren aan je docenten? Dat je stage fulltime is? dat je dan niet kan studeren? Dat je stage-adres contact moet onderhouden met je stagebegeleider? dat je... etc?
quote:
Ik zou ook eerst eens een poging doen om de naam van het bedrijf goed te spellen, komt iets beter over... En je spelling laat ook ernstig te wensen over...
Is het een vogel? Is het een vliegtuig?
NEE! het is SUPERGROVER!!!
  donderdag 4 november 2004 @ 18:40:39 #12
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23080226
quote:

thanks bij voorbaat
Als je eerstejaars bent zul je vakken moeten volgen ed. Hoe wil jij dat gaan combineren met een stage?

Daarnaast mis je de benodigde kennis. Je kunt wel zeggend dat je wilt leren als je daar werkt, maar bij het bedrijf gaan ze ervan uit dat je een bepaalde basiskennis hebt die jij waarschijnlijk mist. En dat gaan ze jou echt niet leren.
  donderdag 4 november 2004 @ 18:40:48 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_23080230
helaas heb je altijd een stagebegeleider vanuit school, als je dat niet hebt kun je naar je stage fluiten

(hoe wil je dat trouwens met school doen, je hebt gewoon lessen neem ik aan)
pi_23080478
Strever......
pi_23080523
Ach, hoe hoger aan de top, hoe minder verstand van zaken. je komt er wel.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_23080635
Dat je alleen al op het idee komt...

Denk je ook dat je tijdens je tweede jaar al kunt promoveren?
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
pi_23080826
Er zullen ook de nodige papieren met school en bedrijf worden uitgewisseld. Gaat je dus niet lukken.
  donderdag 4 november 2004 @ 19:06:53 #18
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_23080897
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:04 schreef Poerkie het volgende:
Er zullen ook de nodige papieren met school en bedrijf worden uitgewisseld. Gaat je dus niet lukken.
niet noodzakelijk...mijn stage had ik achteraf best kunnen faken
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_23097366
quote:
Op donderdag 4 november 2004 18:30 schreef apekopje2 het volgende:

[..]

Dan heb je zeker nog niet zoveel geschreven.....aan je spelling te zien.

Maar het kan wel, stuur maar een briefje naar PWC met die spelling, dan betalen ze je zelf als je bij hun stage komt lopen....
Hoor ik die Griekse melodie...
  vrijdag 5 november 2004 @ 18:26:31 #20
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_23102687
alsof ze bij PWC echt zitten te wachten op eerste jaars hbo'er BE. Je weet nog gewoon te weinig, als je net weet hoe een t account werkt kom je daar niet aan de bak.
Widening the bell curve.. one step at a time
  vrijdag 5 november 2004 @ 18:31:49 #21
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_23102782

En jij denkt dat je stage het enige onderdeel van school is wat jou recht geeft op een papiertje waarop staat dat jij zo verschrikkelijk almachtig slim bent geweest om die opleiding te halen? Dream on dude.

Veel plezier de komende resterende 3 jaar
  vrijdag 5 november 2004 @ 18:32:54 #22
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_23102798
Grappig topic.
*tvp*
For great justice!
pi_23103870
Ik ken wel iemand die het omgekeerd heeft gedaan.

In het derde jaar deed ze alsof ze op stage was in Nieuw-Zeeland, had ook keurig een contractje opgesteld met de school enz. maar in werkelijkheid ging ze gewoon rondreizen. Het bedrijf leed er niet onder en er was geen haan die er naar kraaide. Als je aan de andere kant van de wereld zit is de kans erg klein dat je stagebegeleider van school ineens op de stoep staat...

Of het een slimme zet was betwijfel ik, maar ze heeft wel plezier gehad.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_23130513
1. Stagebegeleider school
2. Gebrek aan basis- en modelkennis
3. Leeftijd
4. Ontbrekende of valse Curriculum Vitae
5. Gebrek aan kennis der nederlandse taal
6. Stagecontract gaat tussen 3 partijen: student, onderwijsinstelling en stagebedrijf

Nee dat gaat je dus niet lukken. Waarom moet iedereen 2-3 jaar blokken voor ze op stage mogen, en kan jij direct aan de slag?
pi_23155354
In de praktijk zal de onderwijsinstelling het grootste probleem opleveren. Met een vlotte babbel kan je eventueel een bedrijf binnenkomen als stagiair. Bij een aantal opleidingen zal je namelijk eerst zelf opzoek moeten gaan naar een stagebedrijf voordat je überhaupt op je onderwijsinstelling een begeleider gaat zoeken die een overeenkomst gaat tekenen. Zelf heb ik eerst mijn stage moeten zoeken zonder dat de onderwijsinstelling daarvan op de hoogte was. Formulieren als de overeenkomst haal je bij de onderwijsbalie of via een interne website; dat is allemaal geen probleem. CV's zijn vaak waardeloos: je komt als stagiair een bedrijfbinnen zonder werkervaring. Uitzonderingen daargelaten.

Cijerlijsten wordt meestal niet naar gevraagd. Wel of je goede punten hebt gehaald en natuurlijk sta je overal een 7 voor. Vragen ze er wel om, dan print je even een vervalste cijferboom uit. Die dingen zijn op veel opleidingen gewoon met ASCII codes opgebouwd. Het enige probleem wat je hebt is je kennis. Weet je genoeg om een werkgever te overtuigen? Dan kom je gerust wel ergens binnen.

Tot zo ver het "leuke" nieuws. Want je hebt er totaal niks aan. Daar is een hele simpele reden voor. Je opleiding eist dat je bepaalde onderdelen in een bepaalde volgorde doet. Dat is niet voor niks: je bouwt je kennis op en je ontwikkelt jezelf en dat gebeurt van makkelijk naar moeilijk om het kort te zeggen. Niet andersom. Als jouw opleiding bv eist dat om op stage te mogen je eerst je propedeuse en een deel van de hoofdfase van de opleiding moet afronden, dan krijg je op dit moment nooit stagetoestemming. Heb je die toestemming niet, dan betekent dat dat je nooit studiepunten voor een stage kan krijgen. Kort gezegd: je doet het dus voor niks.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')