quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:04 schreef schreeuwer het volgende:
daar gaan we weer: elke keer wanneer er onvrede in nederland ontstaat, stemmen we weer rechts en niet nadenken op wie men stemt, de organisatie achter zo''n partij, hun beleid, de stabiliteit van zo'n partij etc. THINK BEFORE YOU ACT
Wat een onzin, wel erg makkelijk om te zeggen.quote:Op donderdag 4 november 2004 22:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
wat denk je? Al die malloten die nu achter Wilders aanlopen. Dat is toch een bepaald slag mensen
.
Nee, het zijn dezelfde figuren die op de LPF stemden, daar ben ik vrij zeker van.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat een onzin, wel erg makkelijk om te zeggen.
Ik denk - nee - ik weet zeker dat je het mis hebt. Ik ken erg veel mensen die nu op Wilders stemmen, maar die absoluut niets van de LPF moeten hebben. De LPF is namelijk een ordinaire partij voor simpele mensen, Wilders is van een ander slag. Ik stem zelf overigens niet op hem.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:18 schreef Gallo het volgende:
[..]
Nee, het zijn dezelfde figuren die op de LPF stemden, daar ben ik vrij zeker van.
Wilders zelf heeft simpele standpunten die voor iedereen te begrijpen zijn. Dan is het niet te moeiljk te bedenken dat er mensen hierin meegaan die zelf ook het kaft niet weten te scheiden van het koren.quote:De LPF is namelijk een ordinaire partij voor simpele mensen, Wilders is van een ander slag.
Wilders verbindt zich met de Edmund Burke stichting, die wel intellectuele standpunten heeft. Verder neemt Wilders voor het grootste gedeelte het VVD program gewoon over.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wilders zelf heeft simpele standpunten die voor iedereen te begrijpen zijn. Dan is het niet te moeiljk te bedenken dat er mensen hierin meegaan die zelf ook het kaft niet weten te scheiden van het koren.
Ik ben zelf lid van de "Edmund Burke Stichting" maar het is me nog niet helder wat de verhouding tussen "Burkestichting" en Geert Wilders wordt.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:44 schreef Speth het volgende:
[..]
Wilders verbindt zich met de Edmund Burke stichting, die wel intellectuele standpunten heeft. Verder neemt Wilders voor het grootste gedeelte het VVD program gewoon over.
Ik ook, maar vrij passief... Ik betreur het eigenlijk dat ze zich onlangs zo scherp tegen de VVD hebben afgezet, daarom ben ik er niet meer zo enthousiast over. Ik denk dat een huwelijk tussen liberalisme en conservastisme de enige levensvatbare rechtse stroming in Nederland kan zijn, en dat die stroming al in de VVD vertegenwoordigd was. Helaas mist de VVD momenteel sterke politici, met name een sterke lijsttrekker a la Wiegel.quote:Ik ben zelf lid van de Edmund Burke Stichting
Eens. Ik overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen, omdat ik Wilders niet steun.quote:Ik ben er niet zo blij dat de Edmund Burkestichting zich nu aan Wilders gaat commiteren. Ik ben bang dat het ten koste zal gaan van de "denktank" functie van de "Burkestichting".
Het zal me worst wezen welke vriendjes Wilders heeft.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:44 schreef Speth het volgende:
[..]
Wilders verbindt zich met de Edmund Burke stichting, die wel intellectuele standpunten heeft. Verder neemt Wilders voor het grootste gedeelte het VVD program gewoon over.
Er is nu veel rumoer binnen de Edmund Burke. Hans Hillen en Eimert van Middelkoop zijn gisteren meteen opgestapt. Die zijn het er niet mee eens dat de denktank zich lieert aan een partij.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:57 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik ben zelf lid van de "Edmund Burke Stichting" maar het is me nog niet helder wat de verhouding tussen "Burkestichting" en Geert Wilders wordt.
Ik ben er niet zo blij mee dat de Edmund Burkestichting zich nu aan Wilders gaat commiteren. Ik ben bang dat het ten koste zal gaan van de "denktank" functie van deze stichting.
Linkse mensen zijn de moed nooit verlorenquote:Op zaterdag 6 november 2004 22:12 schreef Oom_Agent het volgende:
Wat ik me afvraag, wat gaat links doen om de burger weer moed te geven.
Wat is links, dat vraag ik mij dan af.quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:12 schreef Oom_Agent het volgende:
das knapquote:Op zaterdag 6 november 2004 22:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn de moed nooit verloren
Nederlanders (ja dat lees je goed) het land uit gooien is inderdaad heel realistischquote:Op zondag 7 november 2004 00:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Eigenlijk ben ik altijd al een realist geweest.
Overmoed echter, brengt mensen nogal eens onnodig in gevaar...quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn de moed nooit verloren
Waarom zou links dat moeten doen? Dat is de taak van de regering, toch? En zijn de mensen hier niet de eerste om te roepen, dat 'we' met zijn allen voor deze regering gekozen hebben?quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:12 schreef Oom_Agent het volgende:
Wil je nu beweren dat Groenlinks als partij het eens was met Rabbae.quote:Op zondag 7 november 2004 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
"Al was ik de laatste moslim in Nederland, dan nog zou ik mijn best doen het boek te laten verbieden" Mohamed Rabbae, voormalig duo-lijstrekker van Groenlinks over "de Duivelsverzen"
Om even duidelijk te maken hoe groenlinksers er over denken....
Nee, ik zeg dat je het met zulke denkbeelden tot lijsttrekker kan schoppen bij groenlinks.quote:Op zondag 7 november 2004 13:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wil je nu beweren dat Groenlinks als partij het eens was met Rabbae.
Of dat de meeste partijleden het hier mee eens was ?
Dan besef je dat die gans die er nu zit helemaal zo erg nog niet is.quote:Op zondag 7 november 2004 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, ik zeg dat je het met zulke denkbeelden tot lijsttrekker kan schoppen bij groenlinks.
Binnenkort sint maarten bedoel je?quote:Op zondag 7 november 2004 14:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan besef je dat die gans die er nu zit helemaal zo erg nog niet is.
Bijna al die PvdA'ers dus. Nou ja, dan is het goed.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:18 schreef Gallo het volgende:
[..]
Nee, het zijn dezelfde figuren die op de LPF stemden, daar ben ik vrij zeker van.
Bagger, de meeste rechtsen hebben altijd rechts gestemt. Het zijn die trendgevoelige PvdA'ers die overal maar hun stem aan weggooien.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:04 schreef schreeuwer het volgende:
daar gaan we weer: elke keer wanneer er onvrede in nederland ontstaat, stemmen we weer rechts en niet nadenken op wie men stemt, de organisatie achter zo''n partij, hun beleid, de stabiliteit van zo'n partij etc. THINK BEFORE YOU ACT
Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 7 november 2004 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Binnenkort sint maarten bedoel je?
google maar eens op Sint maarten en gansquote:Op zondag 7 november 2004 14:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
Hmmm gebraden Halsemaquote:Op zondag 7 november 2004 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
google maar eens op Sint maarten en gans
PvdF (Partij van de Flipfloppers)?quote:Op zondag 7 november 2004 14:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Bagger, de meeste rechtsen hebben altijd rechts gestemt. Het zijn die trendgevoelige PvdA'ers die overal maar hun stem aan weggooien.
quote:Op zondag 7 november 2004 19:28 schreef convinced het volgende:
'De' moslims hebben geen dodenlijst en geen terreur. Excessen binnen de (moslim-) gemeenschap helaas wel.
ja net zo hypocriet als de bijbel. verbiedt het maar tegelijkertijd zetten ze ze ook aan tot moord en oorlog. lees de koran en de bijbel maar eens voor de gein! of dacht je dat Al quida namens allah zijn daden doet en het nergens gelezen heeft in de "heilige" boeken ???quote:Op zondag 7 november 2004 19:33 schreef convinced het volgende:
Echt waar. De islam verbiedt het vermoorden van mensen.
iddquote:Op zondag 7 november 2004 19:43 schreef Code13.0 het volgende:
Laat de politiek eerst de import huwelijken maar eens helemaal verbieden, of in ieder geval voor 10 jaar de deur op slot.
Dweilen doe je met de kraan dicht.
Want meer issues hebben we natuurlijk niet in dit land, want alles valt die "verhipte allochtonen" natuurlijk te verwijten.quote:Op zondag 7 november 2004 20:40 schreef nationalist101 het volgende:
Ik mis NieuwRechts in die poll (die het bovendien bij mij niet doet)!
Maar ik stem dus in ieder geval opNieuwRechts
, de enige partij die een keiharde aanpak eist van de problemen die er nu in Nederland spelen (met name omtrent integratie, criminaliteit en veiligheid).
Los van het feit dat "Nieuw Rechts" niet echt een intellectueel imago heeft, zijn ze volgens mij ook heel erg een one-issue partij.quote:Op zondag 7 november 2004 20:40 schreef nationalist101 het volgende:
, de enige partij die een keiharde aanpak eist van de problemen die er nu in Nederland spelen (met name omtrent integratie, criminaliteit en veiligheid).
Ja, en verder zijn er geen dingen die fout gaan in dit land. Hell, het onderwijs, waar Nederland ooit om werd geprezen, is afgezakt naar een enorm laag niveau.quote:Op zondag 7 november 2004 20:40 schreef nationalist101 het volgende:
NR was er wel eerder...quote:Op zondag 7 november 2004 21:09 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Inderdaad, het bevorderen van vreemdelingenhaat is de speerpunt in hun programma. Over de "rest" zullen ze waarschijnlijk niet echt nadenken. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van Ctrl. + C en Ctrl. + V van het verkiezingsprogramma van Wilders.
Wilders heeft zijn overige punten gecopieerd van de VVD (misschien dat er wat andere punten in gaan komen door Bart Jan Spruyt)quote:Op zondag 7 november 2004 21:09 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Inderdaad, het bevorderen van vreemdelingenhaat is de speerpunt in hun programma. Over de "rest" zullen ze waarschijnlijk niet echt nadenken. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van Ctrl. + C en Ctrl. + V van het verkiezingsprogramma van Wilders.
Wie was er eerder de kip of het ei? Als je nagaat dat er niet alleen prominente VVD'ers lid zijn van de Burke stichting maar bijvoorbeeld ook CDA'ers, is het niet gek dat veel punten overeenkomen. Maar goed de Burke stichting is dan ook een denktank voor bepaalde politieke partijen. Ik ben bank dat NieuwRechts er nog één moet vinden.quote:Op zondag 7 november 2004 21:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wilders heeft zijn overige punten gecopieerd van de VVD (misschien dat er wat andere punten in gaan komen door Bart Jan Spruyt)
Nieuw Rechts heeft zijn andere punten eerder van de SP.
NR bestaat al bijna 2 jaar jah, bovendien is NR 1 van de weinige partijen die qua aanhang groeit...alleen al deze week kwamen er bijna 50 lidmaatschapformulieren binnen!quote:Op zondag 7 november 2004 21:12 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
NR was er wel eerder...
dat is jouw'n mening...quote:Op zondag 7 november 2004 21:06 schreef Tarak het volgende:
[..]
Los van het feit dat "Nieuw Rechts" niet echt een intellectueel imago heeft
quote:zijn ze volgens mij ook heel erg een one-issue partij.
En bij de Europese verkiezingen kregen ze ook zoveel stemmenquote:Op zondag 7 november 2004 21:44 schreef nationalist101 het volgende:
[..]
NR bestaat al bijna 2 jaar jah, bovendien is NR 1 van de weinige partijen die qua aanhang groeit...alleen al deze week kwamen er bijna 50 lidmaatschapformulieren binnen!
Dus kennelijk hebben de bestaande partijen er een grote rotzooi van gemaakt...dus ook in het onderwijs. Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat het onderwijs op een laag niveau is beland (of dat van andere landen is beter geworden, dat kan ook nog natuurlijkquote:Op zondag 7 november 2004 21:11 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ja, en verder zijn er geen dingen die fout gaan in dit land. Hell, het onderwijs, waar Nederland ooit om werd geprezen, is afgezakt naar een enorm laag niveau.
Jah dat snap ik, maar ik begrijp alleen niet waarom een partij als PvdD wel in het lijstje staat...laat die er dan ook buiten!quote:Overigens kan je alsnog stemmen op 'andere partijen'.
Hun standpunten lijstje neemt 1 A4tje inquote:Op zondag 7 november 2004 21:52 schreef nationalist101 het volgende:
[..]
dat is jouw'n mening...
[..]
Natuurlijk is het geen one-issue partij, het is een partij met een heel uitgebreid programma
0,3% van de stemmen ging naar NieuwRechts, best veel voor een partij die GEEN media-aandacht kreeg, en op dat moment nog vrij onbekend was bij de Nederlandse bevolking.quote:Op zondag 7 november 2004 22:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En bij de Europese verkiezingen kregen ze ook zoveel stemmen![]()
Ze kregen wel media aandacht hoor. Ik heb toendertijd genoeg over hun gehoord.quote:Op zondag 7 november 2004 22:08 schreef nationalist101 het volgende:
[..]
0,3% van de stemmen ging naar NieuwRechts, best veel voor een partij die GEEN media-aandacht kreeg, en op dat moment nog vrij onbekend was bij de Nederlandse bevolking.
Partijen als NieuwRechts en andere nieuwe partijen die meededen met de Europese Verkiezingen kregen in verhouding tot de bestaande partijen geen aandacht.quote:Op zondag 7 november 2004 22:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze kregen wel media aandacht hoor. Ik heb toendertijd genoeg over hun gehoord.
Als je de BreEzaH taal even buiten beschouwing laat, nope.quote:Op zondag 7 november 2004 22:02 schreef nationalist101 het volgende:
[..]
Je kan je beter gaan afvragen waarom het onderwijs er op achteruit is gegaan! Is de mentaliteit van jongeren misschien verandert?
Kan, maar denk het niet.quote:Zijn die leraren luier geworden?
Kan, maar vermoedelijk niet. ICT is ook niet alles.quote:Blijft de rol van ICT in het onderwijs achter?
Je kan elke nieuwe partij natuurlijk niet evenveel aandacht geven als de (grotere) gevestigde partijen. Maar NR heeft mijns inziens wel redelijk veel aandacht gekregen, zeker als je het vergelijkt met de meeste andere nieuwe partijen. Ook meer dan Europa Transparant die WEL goed scoorde.quote:Op zondag 7 november 2004 22:15 schreef nationalist101 het volgende:
[..]
Partijen als NieuwRechts en andere nieuwe partijen die meededen met de Europese Verkiezingen kregen in verhouding tot de bestaande partijen geen aandacht.
Neem de stemwijzer.nl (een site van de OVERHEID, waar IK ook aan betaal), waar waren partijen als NieuwRechts, Europa Transparant en Democratisch Europa op deze site gebleven? Deze partijen deden toch ook mee?
Als du_ku zich in dezelfde bewoordingen uitlaat maar Wilders vervangt door Mohammed de Profeet staat hij meteen te boek als racist en levensmoe.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Er heeft zich niemand met enige fatsoenlijke staat van dienst achter hem geschaard.quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 november 2004 13:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als du_ku zich in dezelfde bewoordingen uitlaat maar Wilders vervangt door Mohammed de Profeet staat hij meteen te boek als racist en levensmoe.
Over de hypocrisie bij users (en dus de samenleving) gesproken....
De Burke-stichting dondert niet uit elkaar. Ze raken enkele leden van aanbeveling kwijt die actief zijn voor politieke partijen.quote:Op maandag 8 november 2004 14:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er heeft zich niemand met enige fatsoenlijke staat van dienst achter hem geschaard.
Zelfs de Burke stichting donderd ogenblikkelijk uit elkaar.
Yep, omdat ze politieke bekendheid genieten. Daarom vind ik het geen slimme zet van Spruyt. Als hij politieke ambities heeft moet hij uit de Edmund Burke Stichting stappen, de stichting heeft die politieke ambities niet namelijk en bestaat uit conservatievelingen uit verschillende politieke partijen. Daardoor hebben ze inderdaad wat bekende namen en dat geeft een stichting aanzien. Dat aanzien verdwijnt nu. Toch jammer.quote:Op maandag 8 november 2004 14:40 schreef du_ke het volgende:
Vooralsnog gaat alleen de voorzitter mee. Verder zijn de opgestapten wel de bekendste personen binnen die stichting.
Mijn stem niet, maar het besnijden van minderjarigen dient verboden te worden.quote:Op maandag 8 november 2004 14:54 schreef Scandum het volgende:
Als wilders jongens besnijdenissen om niet medische redenen gaat verbieden heeft hij mijn stem.
Een vrouw van 18 kan zichzelf legaal laten besnijden in nederland, ik neem altijd aan dat mensen dat weten en beseffen dat het alleen om minderjarigen gaat.quote:Op maandag 8 november 2004 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn stem niet, maar het besnijden van minderjarigen dient verboden te worden.
Jongens of meisjes, het is en blijft mutilering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |