Ik ook, maar zou ik nu 36 uur werken, zou ik zeker weigeren 40 uur te gaan werken tegen het salaris van 36 uur.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:47 schreef Lucille het volgende:
Op zich is er niks tegen een werkweek van 40 uur. Dat werk ik ook.
Nounou, jij maakt het ons wel heel moeilijk...40 uur in 24 uur proppenquote:Op donderdag 4 november 2004 12:36 schreef CrustyClown het volgende:
Ik denk idd dat 40 uur ook een normale werkdag is.
Dat werken de meest full timers wel, maar daarvoor hebben we dan wat adv dagen gekregen.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:47 schreef Lucille het volgende:
Op zich is er niks tegen een werkweek van 40 uur. Dat werk ik ook.
No problemo toch, dan ga je toch 90% of 80% of 70% of minder werken? Krijg je alleen ook naar rato minder betaald. Niet piepen, doe ik ook niet.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:59 schreef succubus het volgende:
Ik vind 40 te veel. Werk ook minder, geld interesseert me niet. M'n vrije tijd is belangrijker
Ja dat is fijn voor ze. En natuurlijk zijn we verwend, maar gelukkig zijn we zo ver dat de meeste mensen in zien dat er meer is dan werk. Mensen die pleiten om zelfs meer dan 40 uur te werken zijn de mensen die een ontzettende goede en leuke baan hebben en dat geldt echt niet voor iedereen. Voor de meeste mensen zal nog meer werken betekenen dat er veel te weinig vrije tijd overblijft om een prettig leven te leiden. Uiteindelijk zullen mensen er ook wel weer aan gaan wennen, maar ik zie het niet als iets wenselijks om die grens nu telkens weer op te gaan rekken tot we weer leven om te werken.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:22 schreef cinnamongirl het volgende:
En terecht. Wij zijn met zijn allen lui onderuitgezakt en verwend de afgelopen jaren.
En maar janken dat het zo slecht gaat met de economie.
In andere landen is 40 uur werken part-time.
Tuurlijk, je hebt ook gelijk. Ik hecht ook veel waarde aan mijn vrije tijd. Maar als iedereen 32 uur of minder ging werken dan gaat dan ten koste van ieders welvaart.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:16 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ja dat is fijn voor ze. En natuurlijk zijn we verwend, maar gelukkig zijn we zo ver dat de meeste mensen in zien dat er meer is dan werk. Mensen die pleiten om zelfs meer dan 40 uur te werken zijn de mensen die een ontzettende goede en leuke baan hebben en dat geldt echt niet voor iedereen. Voor de meeste mensen zal nog meer werken betekenen dat er veel te weinig vrije tijd overblijft om een prettig leven te leiden. Uiteindelijk zullen mensen er ook wel weer aan gaan wennen, maar ik zie het niet als iets wenselijks om die grens nu telkens weer op te gaan rekken tot we weer leven om te werken.
Persoonlijk ga ik gewoon proberen om 32 uur te werken in de toekomst en met een gedeeld inkomen moet dat denk ik wel lukken.
40 uur vind ik overigens nog acceptabel.
Waarschijnlijk wel ja. Hoewel je het kunt opvangen door gewoon meer mensen korter te laten werken. Maar daar zitten ook de nodige haken en ogen aan, qua efficientie en premies die bedrijven per werknemer betalen.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:23 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Tuurlijk, je hebt ook gelijk. Ik hecht ook veel waarde aan mijn vrije tijd. Maar als iedereen 32 uur of minder ging werken dan gaat dan ten koste van ieders welvaart.
Volgens mij is de redenering nu: meer werken zal de economie stimuleren wat uiteindelijk weer banen gaat creeren. Aangezien dat 36-gedoe kennelijk gewoon niet werkt vind ik het niet gek om weer wat anders te proberen. En ja, zoals hierboven al een aantal keer gezegd is: aangezien iedereen verder vrij is om gedeeltelijk te gaan werken, zie ik niet in wat er mis is met de maatregel.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:44 schreef GewoneMan het volgende:
wat ik niet zo goed begrijp:
ze willen dat we langer gaan werken
ze willen dat we meer uren per week maken
ze willen (meende ik) ook minder vrije dagen
ze willen tevens dat er meer WAOers aan de slag gaan
klinkt geweldig maar wat doet dat met het enorme werkeloosheids probleem ????? alles behalve het oplossen lijkt me
hadden we jaren geleden niet JUIST de 36 urige werkweek ingevoerd om banen te creeeren ???
Ja en Japan is ook een land met een van de hoogste zelfmoordcijfers ter wereld. En met een superlaag geboorte cijfer van 1.39.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:33 schreef QOnline het volgende:
Inderdaad. Kijk maar eens naar de Japanners of de Amerikanen, die werken tenminste wel op een normaal niveau. Goed initiatief, petje af!
Ja, met als gevolg dat in het bedrijfsleven iedereen die van 40 naar 36 uur ging, zijn / haar werk gewoon in 36 uur propte en er geen mensen bij werden aangenomen.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:44 schreef GewoneMan het volgende:
hadden we jaren geleden niet JUIST de 36 urige werkweek ingevoerd om banen te creeeren ???
Ga je nou serieus beweren dat dat alleen aan het feit ligt dat mensen er meer werken?quote:Op donderdag 4 november 2004 13:51 schreef Toyotomi het volgende:
[..]
Ja en Japan is ook een land met een van de hoogste zelfmoordcijfers ter wereld. En met een superlaag geboorte cijfer van 1.39.
Ik vind de duur van een werkweek een afspraak tussen werkgever en werknemer en zie niet in waarom collectief besloten moet worden hoe lang ieder gaat werken.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:21 schreef Lieke111 het volgende:
Het kabinet is van mening dat veertig uur weer de normale lengte van
de werkweek moet worden.
Het kabinet zal zich daarom inspannen om voor
overheidssectoren de werkweek weer op veertig uur te brengen.
Het kabinet spreekt sociale partners er op aan geen
bepalingen in CAO's op te nemen die een verlenging van
de arbeidsduur belemmeren.![]()
Vind ik ook, ja. Niet iedereen is hetzelfde, niet iedereen kan evenveel aan (vind het altijd raar om dat meteen verwend te noemen - iedereen heeft z'n sterke en minder sterke punten), niet iedereen heeft het even goed naar zijn zin op zijn werk, niet iedereen heeft dezelfde prioriteiten. Mensen met een eigen zaak die 80 of 90 uur per week werken hebben daar ook zelf voor gekozen, en je krijgt er ook wel wat voor terug neem ik aan.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:57 schreef accelerator het volgende:
Ik vind de duur van een werkweek een afspraak tussen werkgever en werknemer en zie niet in waarom collectief besloten moet worden hoe lang ieder gaat werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |