abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2004 @ 08:23:25 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23067462
quote:
jij de afvallige vrouw'

THOMAS KIST/ANP

IK BEN WOEDEND omdat ik weet dat de dader niet alleen is: hij is lid van een netwerk van moslims die intens bezig zijn met hun geloof en allemaal rondlopen met voornemens om onschuldige mensen te doden, maar bovendien kon de dader zich voorbereiden te midden van vrienden en kennissen die zelf nooit iemand zouden vermoorden, maar het niet erg vonden dat Theo van Gogh gedood is.

DAT GEGEVEN maakt de moord op Van Gogh zo anders dan de dreigementen van dierenactivisten tegen politici of de kogelbrieven voor politici. Deze laatste twee dreigingen zijn hanteerbaar. Islamitisch terrorisme, zowel in Nederland als daarbuiten, kan gedijen omdat het ingebed is in een grotere kring van eensgezinde medemoslims. Ik ben woedend dat dat gegeven maar niet wil doordringen tot de mensen die verantwoordelijk zijn voor onze veiligheid.

IK VOEL ME schuldig dat ik naar Theo ben gegaan met het script van 'Submission'. En dat hij daarom gedood is. Rationeel weet ik dat alleen de dader schuldig is aan zijn dood. Gevoelsmatig is dat verwarrend. Theo en ik hebben het uitvoerig gehad over de mogelijke consequenties voor ons beiden. Hij zei: "Op het moment dat deze overwegingen je weerhouden van het uiten van je mening, is er toch geen vrijheid van meningsuiting? Dat is koren op de molen van de islamisten."

IK WAS BEREID heel ver te gaan om mensen wakker te schudden: aan de ene kant de Nederlandse autoriteiten, die zich moeten realiseren dat de radicale islam en zijn aanhangers zich in Nederland hebben genesteld, en aan de andere kant de islamitische massa, die de lelijke moedervlekken van hun eigen godsdienst moeten leren zien. De islamitische massa zou zich moeten realiseren dat zijn achterstand niet zozeer ligt in het feit dat hun geloof in god verzwakt is, of dat ze door joden danwel andere ongelovigen gediscrimineerd worden, zoals de radicalen hen voorhouden, maar dat die achterstand deels aan henzelf ligt. De behandeling van het individu, de positie van de vrouw, het stichten van eigen ghetto's als islamitische scholen, het zijn verklaringen voor de eigen achterstand.

OP AL DEZE punten was Theo het met mij eens. Sterker nog, op zijn manier en als cineast probeerde hij zoveel mogelijk de islamitische jeugd niet uit te sluiten maar hen aansluiting te geven. Zijn film Cool en de serie Najib en Julia zijn vanuit dat ideaal gemaakt. Ik voel me schuldig dat ik misbruik heb gemaakt van zijn gebrek aan angst, want ik wist dat wie aan de heilige schriften komt, meer gevaar loopt dan wie alleen columns schrijft. Ook wanneer die columns inhoudelijk pittig zijn.

EEN MENS IS op een gruwelijke manier afgemaakt, alleen om wat hij vindt. Voor Nederland is dit relatief nieuw, maar in islamitische landen is het aan de orde van de dag. Nu een aanzienlijk deel de Nederlandse bevolking moslim is, is het tijd voor het kabinet en andere gezagsdragers om de gegronde angst van de 70 procent van de bevolking (zie het jongste SCP-rapport) serieus te nemen. Dat neemt niet weg dat we voortdurend moeten benadrukken dat het vandaag nog om een zeer klein deel van de islamitische medeburgers gaat, maar dat de potentiele invloed van extremisten binnen die groep groot is.

3 NOVEMBER 2004
kan me veen van haar emoties goed voorstellen. Zij kende hem erg goed en zit in vrijwel hetzelfde
schuitje als Theo
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 4 november 2004 @ 09:39:34 #2
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_23068238
Konden wij Nederlanders hier maar een wijze les uit te trekken.

Ik betwijfel het en ik vrees dat de verdere reacties op deze brief dat zullen bevestigen.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_23068245
Ja, zij voelt zich nu niet echt lekker
copyright 2006
  donderdag 4 november 2004 @ 09:40:47 #4
105769 Zapp
Pim, Theo...jij?
pi_23068258
volgens bansheeboy vraagt ze erom vermoord te worden
Van Aartsen zegt dat nu zichtbaar is geworden waar Hirsi Ali en ook de VVD al zo lang op hebben gewezen. "Ik hoop dat we in Nederland de ontkennende fase voorbij zijn. Wat past bij een weerbare democratie is werkelijk tot actie overgaan."
pi_23068302
quote:
Op donderdag 4 november 2004 08:23 schreef MikeyMo het volgende:

Dat neemt niet weg dat we voortdurend moeten benadrukken dat het vandaag nog om een zeer klein deel van de islamitische medeburgers gaat, maar dat de potentiele invloed van extremisten binnen die groep groot is.
Deze passage vind ik wel belangrijk. Niet iedere islamiet is extremist namelijk.
Helaas hebben ze wel een grote invloed..
pi_23068319
eens.
  donderdag 4 november 2004 @ 09:58:54 #7
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23068517
quote:
Op donderdag 4 november 2004 09:40 schreef Zapp het volgende:
BSB hoort dan hoogstwaarschijnlijk ook bij de groep van 150
[..]
  donderdag 4 november 2004 @ 10:00:21 #8
76525 kulandra
Rondom 10 rules
pi_23068544
quote:
Op donderdag 4 november 2004 09:43 schreef Noca het volgende:

[..]

Deze passage vind ik wel belangrijk. Niet iedere islamiet is extremist namelijk.
Ik mag toch hopen dat je dat niet de ENIGE belangrijke passage vind???
Fok! Groentje
  donderdag 4 november 2004 @ 10:01:26 #9
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23068561
quote:
Idd grootste mongool van fok
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23068685
quote:
Wat heeft hij dan gezegd?
  donderdag 4 november 2004 @ 10:11:40 #11
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_23068699
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:10 schreef Peroxidase het volgende:

[..]

Wat heeft hij dan gezegd?
'ze vraagt erom vermoord te worden'

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 4 november 2004 @ 10:14:36 #12
97275 VIP
In the VIP :P
pi_23068755
quote:
Bij deze online aangifte gedaan van zijn uitspraak.

Ik ben een VIP, omdat jij niks bent
  donderdag 4 november 2004 @ 10:15:21 #13
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_23068771
Hij is niet de enige in een poll stemt 67% dat ze de volgende is.
Daar zit echt wel weer een verknipt persoon bij die de martelaarstatus op zijn smalle schoudertjes wil torsen .

zoals onderstaand stukje al aangeeft moeten verdeigers van de Islam niet denken,die doen gewoon.

tfoe 3la hirsi ali inshallah een van deze dagen dood zij tfoe ik haat haar echt zij echt een skinny ha3zie
Klaar?
Ik niet!
  donderdag 4 november 2004 @ 10:18:02 #14
97275 VIP
In the VIP :P
pi_23068819
Waar is die poll?
Ik ben een VIP, omdat jij niks bent
  donderdag 4 november 2004 @ 10:19:00 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23068832
Geen fan van Hirsi Ali, maar ik vind het een goed stuk.
  donderdag 4 november 2004 @ 10:21:10 #16
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_23068865
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:18 schreef VIP het volgende:
Waar is die poll?
forums.marokko.nl/showthread. php?t=375248&goto=lastpost
Klaar?
Ik niet!
pi_23068967
quote:
Op donderdag 4 november 2004 09:43 schreef Noca het volgende:

[..]

Grote invloed op wat? (curious BTW meer niet).
pi_23068986
Hirsi Ali zou wel iets meer bescheidenheid kunnen tonen dan meteen zo om haar heen te slaan en haar collega's te beschuldigen. Zelf lijkt ze alleen maar te verharden en niet veel te leren van dit soort dingen, wat wel jammer is.

Ik zie een steeds kleinere kring ontstaan van een elite die denkt het juist te hebben en zich afkeert van de rest. Hirsi Ali zou zich eens moeten afvragen waarom mensen als Paul Scheffer nog steeds midden in de samenleving staan en rustig over straat kunnen.
  donderdag 4 november 2004 @ 10:34:13 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23069077
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
Hirsi Ali zou zich eens moeten afvragen waarom mensen als Paul Scheffer nog steeds midden in de samenleving staan en rustig over straat kunnen.
je moet ten alle tijden gewoon rustig over straat kunnen SCH
[..]
  donderdag 4 november 2004 @ 10:34:35 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23069084
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:27 schreef yup het volgende:

[..]

Grote invloed op wat? (curious BTW meer niet).
de publieke opinie
[..]
pi_23069109
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de publieke opinie
Oh ok. Tjah ik denk ook dat dat wel waar is wat je zegt...
  donderdag 4 november 2004 @ 10:37:53 #22
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_23069138
wie is Moor van Gogh ? ...
raise up !!
pi_23069145
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

je moet ten alle tijden gewoon rustig over straat kunnen SCH
Ja, dat staat buiten kijf. Maar dat betekent geen verbod op nadenken hoe de dingen gezegd worden.
pi_23069177
quote:
Hirsi Ali zou wel iets meer bescheidenheid kunnen tonen dan meteen zo om haar heen te slaan en haar collega's te beschuldigen. Zelf lijkt ze alleen maar te verharden en niet veel te leren van dit soort dingen, wat wel jammer is.

Ik zie een steeds kleinere kring ontstaan van een elite die denkt het juist te hebben en zich afkeert van de rest. Hirsi Ali zou zich eens moeten afvragen waarom mensen als Paul Scheffer nog steeds midden in de samenleving staan en rustig over straat kunnen.
BULLshit, hij gaf op TV ook al toe dat hij per post pesterijen ontving.
pi_23069503
quote:

Hahaha, je maakt een grap neem ik aan?

Kleinere kring? Ik zie die kring alleen maar groter worden hoor. En dat is niet te danken aan de tegenstanders van de Islam. Misschien moet je zelf eens wat realistischer om je heen kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')