kom even langs zou ik zeggenquote:Op donderdag 4 november 2004 12:03 schreef Rottdog het volgende:
Vandaag weer is naar Lelystad schoonmama jarig, heb oookkk zooooooo'n zin
Zodra jij dat wilquote:Op donderdag 4 november 2004 13:46 schreef phluphy het volgende:
Danyel is nu 55 cm en weegt 4510 gram. Hij past prima in maat 56.
Ik heb ontzettend veel leuke kleren in maat 62. Wanneer kan hij die aan, denken jullie?
'Men' zegt dat je er wel aan gaat wennenquote:Op donderdag 4 november 2004 19:05 schreef Anitra het volgende:
LadyS gewoon doen!!! Ben paar weken geleden naar een concert van Blof geweest en het was heerlijk om er ff uit te zijnal zat ik wel met mijn gedachten bij Djulian
Tobias moet ook altijd zo lachen als ik liedjes tegen hem zing. Al denk ik eerlijk gezegd dat ie me gewoon uitlachtquote:Op donderdag 4 november 2004 19:01 schreef snoopy het volgende:
Morris heeft de hele dag op schoot gezeten op het kdvEn ze hebben liedjes met hem gezongen
![]()
Jaaaa, en als zijn handjes op zijn bolletje gaan, ligt ie helemaal in een deukquote:Op donderdag 4 november 2004 19:47 schreef poemojn het volgende:
'Klap eens in je handjes' is leuk om te doen.
Ik heb nog tot februari tot het volgende concert die op de agenda staat, dus tot dan kan ik er aan wennen dat hij voor de 2e keer naar oma gaatquote:Op donderdag 4 november 2004 19:19 schreef snoopy het volgende:
[..]
'Men' zegt dat je er wel aan gaat wennen![]()
quote:Op donderdag 4 november 2004 21:59 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ik heb nog tot februari tot het volgende concert die op de agenda staat, dus tot dan kan ik er aan wennen dat hij voor de 2e keer naar oma gaatEn in maart heb ik nog een concert op de agenda staandeze moet ik ook fotograferen en dan kan ik misschien zonder teveel met mijn gedachten bij de kids te zijn genietenconcentreren op het fotograferen dus
Phluph, ik heb een tijd terug een keer gezien op TV dat steeds dunner wordende ontlasting bij een baby geen teken van diarree hoeft te zijn maar juist van obstipatie.quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:59 schreef phluphy het volgende:
Met Danyel gaat het nog niet echt lekker. Hij blijft last houden van krampjes. Soms denken we dat het beter gaat maar dan komt het toch opeens weer helemaal terug. Hij heeft echt moeite met poepen, je zou dan verwachten dat hij harde poep heeft, maar niets is minder waar, het lijkt eerder steeds dunner te worden. Gisteren is hij door de krampjes wakker geweest van 05.00 tot 00.00![]()
Dat arme kind komt gewoon niet aan zijn broodnodige slaap toe![]()
Dat doet Dylan ook, echt een naar geluidquote:Op vrijdag 5 november 2004 11:43 schreef Luckepuk het volgende:
Suus heeft nu boven ook 2 tandjes en...... ze is de hele dag aan het knarsetanden!!!![]()
![]()
![]()
Bedankt voor de tip, ik ga het zeker in de gaten houden, en volgende week (als het dan nog niet over is) voorleggen aan de kinderarts.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:00 schreef LittleWoodstock het volgende:Phluph, ik heb een tijd terug een keer gezien op TV dat steeds dunner wordende ontlasting bij een baby geen teken van diarree hoeft te zijn maar juist van obstipatie.
In de (endel)darmen blijft dan een ''hard stuk'' zitten, en aangezien ''nieuw aangemaakte'' ontlasting er ook uit zal moeten wordt dat steds dunner om zich langs het harde gedeelte te kunnen ''verplaatsen''.
Klopt dit noemen ze overloop. Komt bij volwassenen ook voor. Het kan dan idd zijn dat het ergens anders verstopt zit en dat komt dan later los door de overloop in harde keuteltjes.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:00 schreef LittleWoodstock het volgende:
[..]
Phluph, ik heb een tijd terug een keer gezien op TV dat steeds dunner wordende ontlasting bij een baby geen teken van diarree hoeft te zijn maar juist van obstipatie.
In de (endel)darmen blijft dan een ''hard stuk'' zitten, en aangezien ''nieuw aangemaakte'' ontlasting er ook uit zal moeten wordt dat steds dunner om zich langs het harde gedeelte te kunnen ''verplaatsen''.
Hou het goed in de gaten, veel succes!!
voor jullie
LW
Ja, hier heeft het ook 3 maanden geduurd. Ze zeggen altijd dat het dan opeens over is...nou dat geloof je dus echt niet als het al bijna 3 maanden ellende isquote:Op vrijdag 5 november 2004 13:35 schreef beefcake het volgende:
Bij de meeste baby's duren de krampjes toch tot ze een maand of drie zijn? Het is dus niet raar dat Danyel ze nog steeds heeft, maar het is wel zielig natuurlijkDikke
voor hem!
quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:23 schreef LadyS het volgende:
Vandaag precies een jaar geleden deed ik een 2e streepje piesenEn zie hier toch het prachtige resultaat: plaatje Amber
tnx, heb gelijk een flinke voorraad besteldquote:Op vrijdag 5 november 2004 20:25 schreef poemojn het volgende:
Knorretje: op internet bij Het Rietje?
www.drogisterij.net heeft ze ook.
Zoiets had ik moeten hebben toen Djulian teveel was afgevallen en dus ineens met de bv gestopt moest worden, ik zal hem onthouden voor als iemand ooit ook zoiets heeftquote:Op vrijdag 5 november 2004 20:24 schreef poemojn het volgende:
Phluphy, misschien heb je het al geprobeerd, maar anders is dit misschien iets om te proberen ipv/naast die Habermannfles waar het pas over ging? borstvoedingshulpset.
Bar, jahet is toch ook niet leuk om alleen gelaten te worden? En de eerste, lichte, slaapfase duurt vaak zo'n 15-20 minuten, daarna slaapt een baby dieper en kun je hem vaak makkelijker wegleggen.
speen in de mondquote:Op vrijdag 5 november 2004 11:43 schreef Luckepuk het volgende:
Suus heeft nu boven ook 2 tandjes en...... ze is de hele dag aan het knarsetanden!!!![]()
![]()
![]()
een mogelijkheid om het te laten stoppen is er zeker niet he?![]()
![]()
Dat was bij Esther ook zo, tot ik begon haar meer in fases neer te leggen in bed. Klink ingewikkeld, zeg maar met twee handen neerleggen en dan wachten tot het lijfje zich naar het matras vormt, het kindje ontspant en dan de handen 1 voor 1 loslaten. Als ze in een gebogen houding bij je liggen en dan plots plat neergelegd worden dat voelt denk ik niet fijn. Het zal ook wel flink kouder zijn dan lekker bij mama die ook zo heerlijk op en neer ademtquote:Op vrijdag 5 november 2004 20:06 schreef Bar_en_Mar het volgende:
hebben jullie dat nu ook.
Na de voeding van half 8 lag thijs lekker bij mij op mijn buik wat in de rondte te kijken en daarna laggen we lekker te knuffelen, en hij viel in slaap, na een kwartiertje pak ik hem op en loop naar boven, waar hij wakker in zijn bedje gelegd word, begint hij ineens te krijsen niet meer normaal alsof Thijs boos op me is doordat ik hem in zijn bedje gelegd heb.
Dylan spuugt een speen resoluut uit, die moet ie echt niet. Gelukkig doet hij het niet vaakquote:Op zaterdag 6 november 2004 16:30 schreef Suzy-valt-af het volgende:
speen in de mond
dat adviseerde onze tandarts bij Timo, die at zijn eigen tanden als het ware op.
Ik was allang blij dat 't in d'r zwembroek bleef en er niet langsliep..quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:39 schreef bixister het volgende:hihi Saskia poepen in je zwembroek!(ben ik ook altijd bang voor bij Piet maar gelukkig heeft ie dat nog nooit gedaan).
Saskia heeft altijd een iets ingedeukte fontanel.. (en ze drinkt en plast toch echt genoeg volgens 'de schema's')quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:17 schreef poemojn het volgende:
Morris buikgriep? Beterschap..
Je kunt aan zijn fontanel ook zien of hij nog genoeg vocht heeft, als die ingedeukt raakt krijgt hij daar een tekort aan.
Ik had ook al alles klaar liggen. Maar nog geen koorts, wel heeft hij last van zijn beendeze prik is ook hoger op het beentje gezet dan de vorige keer, dus harde plek zit psies tegen luierrand aan Hij kijkt heel zielig en af en toe een huiltje, Rick legt hem nu maar even lekker in zijn wiegje, kan hij even tot rust komen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:22 schreef pluisje het volgende:
Zit ik hier met een heel paracetamolschema, omdat ze op het cb ook dachten dat Tobias dit keer wel weer last van zijn prik zou krijgen (misschien een soort overgevoeligheid)...is meneer gewoon vrolijk lachend, en koortsvrij in slaap gevallen
Ik weet niet wat ze in zijn prikje hebben gedaan dit keer, maar hij was me toch vrolijk de rest van de middag en avond
Ik denk het wel hoor, ik vond het alleen handig dat deze zeg maar precies om het buikje kan. De stof laat geen vocht door, zodat het huidje niet nat kan worden, en er zit die speciale olie bij natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2004 07:17 schreef phluphy het volgende:
Pluisje Die buikband ziet er op zich interessant uit, maar je kan toch ook gewoon een kruik gebruiken of een pitjeskussen (of gewoon een doek) in de magnetron?
Als ik 's nachts wakker genoeg ben kolf ik ook 's nachts, anders sla ik het over. Voor de productie maakt het niet uit, ik gooi al heel veel melk weg (overmatige productie, vriezer vol).quote:Op woensdag 10 november 2004 11:50 schreef poemojn het volgende:
Phluphy, krijgt Danyel nog bv en kolf jij 's nachts? Dat laatste schijnt nl mee te helpen om de productie op peil te houden.
Hij ging gisteren om 23.30 naar bed, viel in slaap om 01.30 uur tot 04.00 uur. Telt dat ook?quote:Doorslapen is officieel van 12-5 onafgebroken slapen, en doorslapen is iets wat 1 op de 3 kinderen volgens een Engels onderzoek pas doen als ze 1,5 jr zijn (mijn jongste broertje was al 4 toen hij voor het eerst een nacht doorsliep). Het is makkelijk al sje kind doorslaapt maar het is niet raar als een kind nog niet doorslaapt als-ie zo jong is als Danyel.
Ja, ze houden FV schema aan voor BV. Kan niet anders met de sonde. Je kan dus ook op geen enkele manier zien of Danyel meer honger heeft. We hebben geen contact met lactatiekundige, vanwaar de vraag? (heeft het betrekking op productie of schema)quote:Misschien houdt je consultatiebureau schema's voor fv aan bij wat ze je voor danyel adviseren? Bv is lichter verteerbaar dus krijgen baby's sneller honger. Heb je via het cb of ziekenhuis ook contact (gehad) met een lactatiekundige?
ook na een paar keer wassen met veel wasverzachter en daarna in de droger?quote:Op woensdag 10 november 2004 22:07 schreef snoopy het volgende:
Misschien was het wel van de HEMA, die hebben van die beveiligingslabeltjes die je eruit moet knippenOf misschien stugge stof. Ik vind veel van die slaapzakjes veel te hard aanvoelen.
Was wel de bedoeling, alleen durfde het CB het niet aan ivm verhoogde kans op stuipjes. Straks maar even vragen bij de kinderarts.quote:Op donderdag 11 november 2004 08:51 schreef Anitra het volgende:Krijgt Danyel straks ook gewoon zijn prikjes?
Ja, maar geen cd-spelerquote:Op donderdag 11 november 2004 11:46 schreef jessie het volgende:
Heb je ook rustgevende cd's?
quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:16 schreef rickmans het volgende:
baby zwemmen is gewoon heel erg onmannelijk.
Waarom het kind plagen als je waspoeder zonder kleur-, geur en smaakstoffen kan kopenquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Bij mijn weten kan dat hoor, Anitra.
Ik denk dat je het beste een soort wasmiddel kan kiezen, daar voortaan mee wassen, en dan merk je gauw genoeg welke stof het is. Wel jammer dat je Djulian dan even moet 'pesten', maar dan weet je het wel.
ja, maar er zijn ook al neppers. En anders draai je toch aparte wasjes voor Djulian?quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:24 schreef Anitra het volgende:
Thanks voor de adviezen!! Is die Neutral waspoeder duur? Want door de voeding van Djulian kan ik bijna niks anders kopen dan van alles het goedkoopste
krijg je dat niet op recept dan?quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:26 schreef Anitra het volgende:
Omdat ik simpel weg het geld er niet voor heb. Mijn geld komt weer niet binnen door geklooi bij het UWV en ik ben dus al 50 euro kwijt aan Djulian zijn voeding en die voeding gaat toch ff voor.
Ik ga ff voor je rondmailen over dat waspoederquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:31 schreef Anitra het volgende:
Djulian zijn was word hier al vanaf het begin appart gedaan.
Nee nog niet, we moeten tot 14 december deze voeding gebruiken en dan de provocatietest doen. Als daar uit blijkt dat hij idd die allergieen heeft dan pas krijgen we machtiging. Dus de eerste tijd zelf betalen, wel de bonnen bewaren en kan ze later dan inleveren, want CB-arts denkt met 99% zeker dat hij die allergieen heeft.
ja en dan vervolgens rondjes hupsen door het zwembad en ondertussen kinderliedjes zingen was niet echt het toppunt van mannelijkheid maar het was wel leukquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:23 schreef snoopy het volgende:
[..]
was je de enige man dan????
Geweldig! Ik ga meneerm@x maar alvast voorbereiden want die heeft zich vast voorgenomen om zodar het kan met Kai te gaan babyzwemmenquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:41 schreef rickmans het volgende:
[..]
ja en dan vervolgens rondjes hupsen door het zwembad en ondertussen kinderliedjes zingen was niet echt het toppunt van mannelijkheid maar het was wel leuk.
Dit klinkt ook wel interessantquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:37 schreef Anitra het volgende:
Thanks!!!
Als het aan de stof ligt, dan maakt het waspoeder toch niets uitquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:25 schreef moussy het volgende:
[..]
Waarom het kind plagen als je waspoeder zonder kleur-, geur en smaakstoffen kan kopen
laat het een verrassing zijn, is veel leukerquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:44 schreef m@x het volgende:
[..]
Geweldig! Ik ga meneerm@x maar alvast voorbereiden want die heeft zich vast voorgenomen om zodar het kan met Kai te gaan babyzwemmen![]()
Ik had het verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als het aan de stof ligt, dan maakt het waspoeder toch niets uit![]()
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb in ieder geval al iets om over te gniffelen. En dan te bedenken dat hij zich druk maakt over poep in de zwembroek. Als hij dit zou weten dan zou hij zich veel meer zorgen maken. My lips are sealedquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:53 schreef rickmans het volgende:
[..]
laat het een verrassing zijn, is veel leuker.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 15:48 schreef beefcake het volgende:
Banaan uit een potje is
Bedoel je misschien Kindival, Tinkepink? Dat is van VSM en is voor onrust en slapeloosheid. Wij hebben het indertijd voor Job gekocht en geprobeerd, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer of het hielpquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:12 schreef Tinkepink het volgende:
ER schijnt trouwens een medicijn tegen deze onrust te zijn, maar ik kom even niet meer op de naam. Het is een soort van angstdemper waardoor kinderen rustiger slapen en uit een vicieuze cirkel kunnen komen. Ik zal het nog even navragen want het is misschien ook handig voor Phluphy.
nouja op zich heb ik op dat punt het 'geluk' dat ik onregelmatige diensten draai, zo heb ik in ieder geval in 2 van de 5 weken tijd voor babyzwemmenquote:Op vrijdag 12 november 2004 15:36 schreef LadyS het volgende:
Peter wil ook graag babyzwemmen met amber, maar dat kan dus niet,want het is onder werktijd
dat is inderdaad wel geluk hebben! (op het gebied van babyzwemmen danquote:Op vrijdag 12 november 2004 16:28 schreef rickmans het volgende:
[..]
nouja op zich heb ik op dat punt het 'geluk' dat ik onregelmatige diensten draai, zo heb ik in ieder geval in 2 van de 5 weken tijd voor babyzwemmen.
Nee, het is een medicijn dat je alleen op doktersadvies kan krijgen. Iets van flufnogwat.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Bedoel je misschien Kindival, Tinkepink? Dat is van VSM en is voor onrust en slapeloosheid. Wij hebben het indertijd voor Job gekocht en geprobeerd, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer of het hielp![]()
Dit was dus wat Isa deed, maar bij Danyel lijkt me dat idd niet kunnen.quote:Op vrijdag 12 november 2004 18:35 schreef poemojn het volgende:
Die kinderarts is daarmee wel in tegenspraak met de richtlijnen die VBN ed hanteren.Daar wordt juist gezegd dat je dan wel moet aanleggen (bijv om stille ondervoeding te voorkomen doordat een baby zichzelf tevreden houdt met duim/speen). Vreemd dat er geen eenduidigheid is.
Iddd, ik heb het potje losgemaakt (hij zat in de babydoos geloof ik) om de substantie na te bootsen met een gewone banaanquote:Op vrijdag 12 november 2004 15:48 schreef beefcake het volgende:
Banaan uit een potje is
Mail je ze even door?quote:Op vrijdag 12 november 2004 23:33 schreef Anitra het volgende: Anitra gaat vast recepten verzamelen om zelf hapjes te maken
quote:Op zaterdag 13 november 2004 16:55 schreef Luchtbel het volgende:
helaas is het wel onhandig dat ze 2 armen heeft
quote:Op zondag 14 november 2004 09:16 schreef moussy het volgende:
Danyelhuilt hij ook minder Fluf?
Ow wat goed!!quote:Op zondag 14 november 2004 09:40 schreef phluphy het volgende:
[..]
![]()
- minder vaak
- minder hard
- minder lang
én goed te troosten
Oh ja, hij slaapt nu alweer een uur langer dan gebruikelijk, en dat na die lange ruk van vannacht![]()
quote:Op zondag 14 november 2004 09:40 schreef phluphy het volgende:
![]()
- minder vaak
- minder hard
- minder lang
én goed te troosten
Oh ja, hij slaapt nu alweer een uur langer dan gebruikelijk, en dat na die lange ruk van vannacht![]()
Dit gevoel komt mij heeeeel bekend voorquote:Op zondag 14 november 2004 10:15 schreef phluphy het volgende:
nu word ik toch ongerust. Vannacht heeft ie dus al 3 uur langer geslapen dan gebruikelijk, en nu alweer bijna 2 uur. Ik had hem verwacht om 08.30 uur, maar hij slaapt nog diep.
Ik ben al 10 x naar boven gegaan om te kijken of hij écht nog wel ademt![]()
*o* *o* *o*quote:Op zondag 14 november 2004 09:40 schreef phluphy het volgende:
[..]
![]()
- minder vaak
- minder hard
- minder lang
én goed te troosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |