abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 oktober 2004 @ 18:45:16 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22911563
Het grote kleine babietjestopic deel 31

6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

--------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Bericht 1% gewijzigd door Karin op 29-10-2004 12:45:31 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 18:46:18 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22911587
Ik zou hem ook wakker maken, Bar! Doe ik bij Marie ook weleens!

Maria is in 3 weken tijd maar 180 gram aangekomen... Ik dacht al dat ze te weinig kreeg... Deze week maar aanzien, volgende week weer wegen. Hopelijk zijn die regeldagen nu zo effectief geweest, dat bv weer op peil is...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 19:07:28 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22912095
180 lijkt mij ook wat weinig, maar goed, ik heb daar helemaal geen verstand van.

Idd hopen dat het door het geregel nu weer een beetje bij trekt!
pi_22912241
Morris heeft nog wel wat gewicht over hoor Mag Maria zo gratis af komen halen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_22912364
En als ze nog zware botten nodig heeft...
pi_22912581
Sugar, werd Maria nou ingebakerd*? Hoe vaak drinkt ze op een dag?

*schijnt niet altijd goed te werken bij bv: lactatiekundige.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 19:59:37 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22913433
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 19:07 schreef Brighteyes het volgende:
180 lijkt mij ook wat weinig, maar goed, ik heb daar helemaal geen verstand van.

Idd hopen dat het door het geregel nu weer een beetje bij trekt!
Het is weinig. Dat gaf ik zelf ook aan. Sterker nog, het is te weinig.

Poemojn, ja ik baker haar in ('s nachts alleen). Ik zal die link 'ns lezen, thanks!

Knor, ik kom nog terug op dat onderzoek. Moet het zelf nog lezen, al weken...
pi_22913624
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 19:26 schreef poemojn het volgende:
*schijnt niet altijd goed te werken bij bv: lactatiekundige.
Wat heb ik me geergerd aan dat artikel zeg

"De aanbevelingen van het consultatiebureau en de boekjes die er over geschreven zijn, berusten geenszins op wetenschappelijk onderzoek."

Haar artikel ook niet zover ik kan zien...

Maar goed, ik kan me best voorstellen dat er naast voorstanders ook tegenstanders zijn voor inbakeren, alleen vind ik sommige van haar punten bangmakerij. Als je een kind op de juiste manier inbakert vallen meteen 3 van de 5 bezwaren weg, en de andere 2 zijn ook maar net afhankelijk van hoe je het toepast.

Tobias is beter gaan drinken sinds ie wordt ingebakerd. Hij is nu namelijk uitgeruster, en heeft de kracht om te drinken, terwijl ie normaal na 5 minuten al afhaakte.
pi_22914374
sugar, het is weinig maar was 50g per week niet het minimum? hopelijk kwam het inderdaad door de regeldagen/week en is je BV-productie nu weer lekker op peil zodat jullie allebei weer wat prettiger tijden tegemoet gaan. ik herinner me nog goed dat ik te weinig melk had voor Piet, en zijn voortdurende onvrede / onrust daarover, wat voelde dat rot zeg.
pi_22915123
Pluisje, snap ik, maar het kan voor jullie goed werken en bij een ander juist problemen opleveren. Sowieso is het al een verschil dat jij flesvoeding geeft. Bij borstvoeding schijnen de nachtvoedingen juist weer belangrijk te zijn voor het instandhouden/op peil houden van de voedingen, en als een ingebakerd kind langer slaapt en 's nachts minder vaak komt voor een voeding zou dat dus problemen kunnen geven. Ik vind het verhaal van die vrouw niet geheel onlogisch al is de toonzetting inderdaad sterk negatief. (Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij Sugar en Maria speelt.)
Maar bij ons was het rond die tijd ook zo dat ik continu dacht te weinig te hebben, en ze viel inderdaad eindelijk in slaap na een flesje, en vanaf 2 maanden begon ze aan haar beruchte groeispurt (tot 480 gram aangekomen in een week).
Een baby die veel wil drinken kan trouwens ook een virusje te pakken hebben, dan gebruikt-ie de energie daarvoor ipv om te groeien.
Sterkte Sugar.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 21:18:14 #11
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_22915323
Oh, dat ze bezwaren heeft ofzo vind ik helemaal niet erg, en sommige punten zijn ook wel logisch. Maar ik kan er niet tegen als iemand zijn of haar mening als een feit brengt. En zeker niet omdat ze zo benadrukt dat pro-inbakeradviezen niet wetenschappelijk onderbouwd zijn, maar vervolgens haar persoonlijke mening wel als zijnde een vaststaand, wetenschappelijk feit brengt. Dat schept verwarring.
Daarnaast geeft ze negatieve punten aan, die direct weerlegd kunnen worden als je het inbakeren op de juiste manier toepast, iets wat bijvoorbeeld cb's goed in de gaten houden. Een beetje tunnelvisie als je het mij vraagt dus
pi_22915464
Ik kon gisteren niet posten maar Joshua had gisteren zijn eerste tandje * O *
En er zijn er nog 3 aan het doorbreken, dus het arme jong heeft een temperatuurtje en is verkouden aan het worden - O - Dus voor hem niet zo'n pretje Hij is ook erg huilerig
  donderdag 28 oktober 2004 @ 13:07:33 #13
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22916597
Joshua alleen jammer dat hij zich zo rot voelt
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 28 oktober 2004 @ 16:09:01 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22917136
Knor, dit is (beknopt) de info die ik heb:

In Nederland wordt bij de vaccinatie van zuigelingen een cellulair kinkhoestvaccin (cK) gebruikt. Dat vaccin bevat hele, gedode kinkhoestbacteriën. Nadeel: bijwerkingen zoals koorts, huilen en/ of rode plek op injectieplaats. Een aantal farmaceutische bedrijven heeft inmiddels zogenaamde acellulaire kinkhoestvaccins ontwikkeld. Deze aK-vaccins bevatten slechts enkele bestanddelen van de kinkhoestbacterie. In andere landen blijken acellulaire kinkhoestvaccins ongeveer even goed te werken als cellulaire vaccins en minder bijwerkingen te geven.

De minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft het NVI gevraagd een eigen DaKTP-Hib vaccin te maken. Voordat het gebruikt mag worden, moet het eerst onderzocht worden (vandaar dit onderzoek). We vergelijken het nieuwe DaKTP-vaccin geproduceerd door het NVI met een DaKTP-Hib-vaccin bestaande uit dezelfde bestanddelen, maar geproduceerd door een ander farmaceutisch bedrijf.

Praktisch:
Inentingen op zelfde momenten als "normaal": met 2, 3, 4 en 11 maanden. Kinderen die ook de Hepatitis B vaccinatie nodig hebben, kunnen niet deelnemen aan dit onderzoek.
In het onderzoek worden bij in totaal 240 kinderen twee combinatievaccins met acellulaire kinkhoestbestanddelen met elkaar vergeleken.
Twee groepen dus, elk van 120 kinderen, gegroepeerd op basis van loting:
1. de onderzoeksgroep krijgt het NVI combinatievaccin met Difterie, aK, Tetanus, Polio en Hib
2. de controlegroep krijgt hetvaccin van een ander farmaceutisch bedrijf met Difterie, aK, Tetanus, Polio en Hib

Nog meer praktisch:
Na schriftelijke toestemming zal:
- uw kind op de leeftijd van 2, 3, 4 en 11 maanden gevaccineerd worden
- van u gevraagd worden om gedurende 3 dagen na iedere vaccinatie de temperatuur rectaal te meten en gedurende 7 dagen na de vaccinaties een dagboek in te vullen over eventuele bijverschijnselen
- 3 keer een kleine hoeveelheid bloed (3 ml) bij uw kind worden afgenomen (op de leeftijd van 5, 11 en 12 maanden). In het bloed worden antistoffen gemeten die iets zeggen over de werkzaamheid van het vaccin.

De vaccinaties en bloedafnames worden bij u thuis gedaan door een ervaren onderzoeksteam. Tijden worden met u afgesproken.

Vragen: stellen aan cb óf: Vaxinostics (tel. 010-4087600 of 010-2250217. www.vaxinostics.com email: info@vaxinostics.com

En als ik dus beter had gelezen, had ik niet alles zelf hoeven typen, maar gewoon meteen kunnen verwijzen naar de site... Of knippen en plakken enzo...
  Admin donderdag 28 oktober 2004 @ 16:37:43 #15
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_22917274
tnx sugar. Is al een heel ander stukkie dan mij werd gezegd. Ik zou nml naar hun moeten voor de prik ipv zij naar mij (hield voor mij dik half uur reizen in) ga vanaaf maar weer eens om de tafel zitten of we het wel of niet willen en of we nog mee kunnen doen.

dit was dus knor
(fok doet het op mijn pc nog steeds niet en weet mijn ww niet meer
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_22921851
Het gaat dus om het nieuwe vaccin dat het NVI ontwikkelt? Dat nog niet eerder op mensen is getest? Ik zou dat niet op Myrthe durven testen. En die 3 keer bloedafnemen lijkt me ook niets eerlijk gezegd.
pi_22922082
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 21:23 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik kon gisteren niet posten maar Joshua had gisteren zijn eerste tandje * O *
En er zijn er nog 3 aan het doorbreken, dus het arme jong heeft een temperatuurtje en is verkouden aan het worden - O - Dus voor hem niet zo'n pretje Hij is ook erg huilerig
Zielepietje Sterkte ermee.
  donderdag 28 oktober 2004 @ 22:04:36 #18
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22922442
Joshua, tandjes zijn stoer! Hoop dat je gauw weer lekker in je vel zit

Ik snap echt niet hoe het kan dat Jolie zo veel wakker is. Ze was vanmorgen om 6 uur al wakker en toen heeft ze tot 8 uur in haar bedje liggen brabbelen enzovoorts. In de ochtend heeft ze nog 1 keer een half uurtje geslapen en net tussen 19:30 en 20:00 uur even. En nu heb ik d'r net op bed gelegd en nu hoor ik d'r nog brabbelen en bewegen. Ze is wel altijd blij dus ze krijgt niet te weinig slaap, ik snap er alleen echt niks van
pi_22922514
Zolang ze er geen last van heeft is er niks aan de hand lijkt me
Ik vind wel dat ze inderdaad heel veel wakker is, maar joh, ze groeit goed, is vrolijk...dan zal het wel goed zijn toch?

Hoe reageert ze als je haar op bed legt terwijl ze geen zichtbare slaap heeft? Gaat ze dan wel slapen of is het gillen?
  donderdag 28 oktober 2004 @ 23:52:15 #20
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22923417
Ze gaat niet gillen, ze gaat liggen lachen en brabbelen in d'r eentje en dat kan ze uren volhouden Ik heb d'r dus om 22:00 op bed gelegd en ze is een kwartiertje geleden pas in slaap gevallen. En ze heeft dus helemaal niet gehuild en het maakt niet uit hoe ze ligt, in het donker of met de lamp aan, stil of met een muziekje. Ze is gewoon wakker
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 09:25:14 #21
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_22928007
Ach, als ze 16 is en je haar elke ochtend hardhandig wakker moet schudden om naar school te gaan, denk je met weemoed terug aan deze tijd

Nu Tobias kan brabbelen en lachen, merk ik ook wel dat ie ten eerste minder huilt, en daarnaast ook wat minder lijkt te slapen. Hij ligt in zijn bedje echt enorme lol te hebben met zichzelf. Toch blijf ik hem wel gewoon 2 keer per dag voor minimaal 2 uurtjes wegleggen, hij heeft die rust nodig, anders wordt ie echt megadruk en huilerig. Volgens mij wordt dat er later zo eentje die je zo nu en dan op de gang moet zetten om even af te koelen
  FOK!fossiel vrijdag 29 oktober 2004 @ 09:29:48 #22
2628 Karin
pi_22928062
Ben heel benieuwd tot hoe laat Jolie vanochtend heeft geslapen. Jeetje joh wat heeft die weinig slaap nodig! Nouja elk kind is anders natuurlijk.

Bram ging vroeger ook gillen en krijsen in bed maar sinds kort wil hij zelf naar bed toe. Hij komt dan zijn schapie bij mij brengen (want schapie vasthouden gaat niet als je zelf de trap oploopt), gaat bij het aanrecht staan waar zijn spenen liggen "die die" en loopt dan door naar de trap. Zo lief om te zien Hij gaat dan ook zonder problemen slapen.
pi_22928364
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 21:42 schreef poemojn het volgende:
Het gaat dus om het nieuwe vaccin dat het NVI ontwikkelt? Dat nog niet eerder op mensen is getest? Ik zou dat niet op Myrthe durven testen. En die 3 keer bloedafnemen lijkt me ook niets eerlijk gezegd.
wij hebben ook besloten niet mee te doen en hem gewoon bij de apotheek te bestellen.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:41:05 #24
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22934023
Ik kan me voorstellen dat je het vreemd vindt LB, dat Jolie weinig slaapt. Maar het afdwingen helpt gewoon niet.
Léon sliep eerst ook steevast 's middags 3 uur. Maar ik hoor hem al een half uur brabbelen tegen zijn knuffelen en hij ligt er net een half uurtje in. En dat is geen uitzondering.
Kan ze in de wandelwagen wel goed slapen? Ik haal hem er zo ook uit en ga even naar de supermarkt wandelen. Slaapt hij geheid.
Misschien een idee?

Maar idd, als Jolie verder vrolijk is en goed groeit, gewoon je gevoel volgen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_22935715
Ik heb net met het nagelknippertje een stukje van Morris z'n duim meegeknipt
En toen begon het ook nog te bloeden. Nu is het ontsmet en er zit een pleistertje omheen.
Jeetje, wat voelde ik me schuldig zeg. Hij moest allang weer lachen toen ik nog huilde
Voortaan maar vijlen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')