quote:Volvo heeft in Las Vegas op de Sema show van drie modellen een bijzondere versie neergezet: de opvallendste en meest intimiderende is de XC90 Power Utility Vehicle (PUV) met 650 pk!
Normaal gesproken zie je een Volvo XC90 al staan, maar de speciale versie die Volvo op de Sema Show laat zien is een auto waar je gewoon niet omheen kunt. De XC90 is verlaagd en zijn uiterlijk is op nogal agressieve wijze verfraaid. Ook is hij uitgerust met grote wielen en laag, zacht rubber.
Onder de kap staat de nieuwe V8, de van Yamaha afkomstige krachtbron die in Parijs werd onthuld. Maar Volvo is nog bezig met de ontwikkeling om hem uiteindelijk opgepept te krijgen tot niet minder dan 650 pk. Het vermogen moet aan de weg komen via de zestraps automatische Geartronic-transmissie en het standaard elektronisch geregelde AWD-systeem.
De XC90 PUV blijft ondanks dat alles een Volvo als het om veiligheid gaat met Roll Stability COntrol (RSC), hoofdairbaggordijnen voor alle drie zitrijen en gordelspanners op alle zitplaatsen. Humoristisch detail is het knalgele eland-logo op de zijkant van deze XC90.
Realistisch? Het zou ons niet verbazen als de Zweden net als de Ford-divisie de kans krijgen om speciale snelle versies (denk aan de Ford SVT-versies) in gelimiteerde oplages op de markt te brengen.
who caresquote:Op woensdag 3 november 2004 10:13 schreef MikeyMan het volgende:
Ik vind het er werkelijk niet uitzien... Netjes gefabriceerd, maar dit is echt buttugly
wat is dat nou weer voor opmerking joh? Slaat echt helemaal nergens opquote:Op woensdag 3 november 2004 10:56 schreef Steve-O het volgende:
[..]
who cares
Crybabyquote:Op woensdag 3 november 2004 11:02 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
wat is dat nou weer voor opmerking joh? Slaat echt helemaal nergens op![]()
Euh X5 blijft de mooistequote:Op woensdag 3 november 2004 11:07 schreef Googolplexian het volgende:
monsterlijke degelijkheid ... nu eens niet uit Duitsland.
MIJN GOD wat mooi vergeleken bij de nieuwe Merc M of BMW X5. Imho de mooiste SUV tot nu toe. Ik hoop dat ze 'm gaan bouwen.
Volgens mij is dit een forum, eikel... Daar bespreekt men normaal gesproken meningen. En geef ik gewoon mijn mening over dit ding. Ik vind hem gewoon lelijk, en daar heb jij inderdaad niks mee te maken, en zeker geen oordeel over te vellen.quote:Op woensdag 3 november 2004 11:05 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Crybaby :'(
wat boeit het nou dat jij het er niet uit vind zien je trek de klinkers uit de weg met dat ding
Is dat zo? Volgens mij gaat het land juist naar de klote door van die mensen die juist TEVEEL op de mening van anderen letten.quote:Op woensdag 3 november 2004 11:40 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Door mensen als jij gaat dit land nou naar de klote...![]()
sar·cas·m-O (het ~)quote:Op woensdag 3 november 2004 11:40 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een forum, eikel... Daar bespreekt men normaal gesproken meningen. En geef ik gewoon mijn mening over dit ding. Ik vind hem gewoon lelijk, en daar heb jij inderdaad niks mee te maken, en zeker geen oordeel over te vellen.
Hij zal best snel zijn, maar ik vind hem gewoon lelijk...
Door mensen als jij gaat dit land nou naar de klote...![]()
elandstickers plakekn ze in zweden al vele decennie op hun voertuigen..... Maar wel leuk jaquote:Op woensdag 3 november 2004 11:53 schreef Klonk het volgende:
Die elandstickerfijn gevoel voor humor.
ik denk dat jij teveel denkt op de late avondquote:Op donderdag 4 november 2004 01:22 schreef Googolplexian het volgende:
Volvo is de ondergewaardeerde (ja, pleonasme, ja) David t.o.v. van BMW's Goliath.
Ik denk dat Volvo binnen 5 jaar marktleider in Europa is w.b. de grote middenklassers. Ik denk dit omdat zij het meest gefocussed lijken qua concepts. Peugeot doet het ook goed maar de rest van de Europese auto-fabrikanten lijkten verdwaald.
(zo... laat die replies maarkomen)
Tid id kgij ik dd ok.quote:Op donderdag 4 november 2004 01:22 schreef Googolplexian het volgende:
Volvo is de ondergewaardeerde (ja, pleonasme, ja) David t.o.v. van BMW's Goliath.
Ik denk dat Volvo binnen 5 jaar marktleider in Europa is w.b. de grote middenklassers. Ik denk dit omdat zij het meest gefocussed lijken qua concepts. Peugeot doet het ook goed maar de rest van de Europese auto-fabrikanten lijkten verdwaald.
(zo... laat die replies maarkomen)
lijkt me dat je in bochten meer grip hebt doordat je wiel zeg maar dan recht op de weg staat ?quote:Op donderdag 4 november 2004 10:05 schreef Skyscape het volgende:
Mooi!![]()
Nog ff een vraag, waarom moeten die achterbanden nou zo schuin staan bij deze S40 ?
[afbeelding]
ZIe het heel sporadisch voorkomen als ik een foute Duitse getunede opel vectra uit 1995 zie rijden.
negatieve camber noemt men dat... bij snelle BMW's ook duidelijk toegepast.. en t is idd voor een beter bochtengedragquote:Op donderdag 4 november 2004 10:05 schreef Skyscape het volgende:
Mooi!![]()
Nog ff een vraag, waarom moeten die achterbanden nou zo schuin staan bij deze S40 ?
[afbeelding]
ZIe het heel sporadisch voorkomen als ik een foute Duitse getunede opel vectra uit 1995 zie rijden.
123456789quote:Op donderdag 4 november 2004 13:00 schreef Steve-O het volgende:
Ik wil wel is wat cijfertjes zien
1337quote:Op donderdag 4 november 2004 13:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
123456789
Cayennequote:Op donderdag 4 november 2004 14:28 schreef M5 het volgende:
deze dan: Gemballa GT700
[afbeelding]
700 pk, 4,5l v8 twin turbo. 0-100 4,3 sec.
jammer dat die motor het maar 2 rondjes uithoudquote:Op donderdag 4 november 2004 14:24 schreef yup het volgende:
Geef mij maar de X5 Le Mans V12 maar
6.0 V12 met 700 pk.
0-100 = 4.7 sec.
Topsnelheid = 275+ km/u.
[afbeelding]
Volvo heeft geen cijfers vrijgegeven dan alleen het vermogen: 650 pk en dat er een v8 in ligt. Waarschijnljk met turbo's aangezien het op de 4.4l V8 van Yamaha gebaseerd is die binnenkort in de XC90 V8 komt.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:42 schreef Steve-O het volgende:
[..]
jammer dat die motor het maar 2 rondjes uithoud
heeft iemand acceleratie ()cijfer van die PUV ?
De meesten rijden maar met 2 gradem negative camber... voor circuitgebruik 3 tot 3.5. Zoals op die plaat lijkt het me alleen maar goed voor je bandenslijtagequote:Op donderdag 4 november 2004 11:49 schreef RedArrow68 het volgende:
negatief camber.. als het goed gebruikt wordt ga je strakker door de bocht... oude 3series (E30) hebben het best veel, oude opel kadetjes zie je het ook bij, totaal nutteloos want t is helemala niet uitgebalanseerd. Het is de kunst om de ingesloten hoek (KPI) zo klein mogelijk te maken en dat lukt niet door zomaar een dik negatief camber te creeeren...
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:32 schreef Mauzer het volgende:
Hij's neergeplempt op de New York Autoshow van de week, Hier zijn plaatjes te vinden met een klein lulverhaal erbij
haha ja dat dacht ik ook meteen aanquote:Op woensdag 3 november 2004 13:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
elandstickers plakekn ze in zweden al vele decennie op hun voertuigen..... Maar wel leuk jaEerder een trap in de richting van ferrari dan in de richting van de MB A-klasse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |