abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:33:27 #226
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68250367
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Advocaat en wissels, het zal hem altijd blijven achtervolgen
Dit is inderdaad dommig.
pi_68487903
quote:
België richt pijlen nu op Advocaat
Door MAARTEN WIJFFELS

BRUSSEL - De Belgische voetbalbond vreest dat Louis van Gaal, vanwege de door hem gewenste uitgebreide technische staf, te duur is als bondscoach van de Rode Duivels. Om die reden zijn de Belgen sinds 48 uur in gesprek met Dick Advocaat, wiens contract bij het Russische Zenit Sint-Petersburg aan het eind van dit jaar afloopt.

De Hagenaar werd deze week benaderd door de beleidsbepalers bij de Belgische bond. François De Keersmaecker leidde als voorzitter van de KBVB de delegatie, die tijdens een kort verblijf van Advocaat in Nederland een ontmoeting had met de voormalige bondscoach van het Nederlands elftal.

Dick Advocaat is in de top van het Europese voetbal een van de best verdienende coaches. Zenit Sint-Petersburg heeft er vorig jaar, na het winnen van de landstitel en de UEFA Cup, alles voor over gehad om de Nederlander langer onder contract te houden. Ook nu nog is Advocaat mateloos populair bij de fans en het bestuur van de club.

Geld is voor Advocaat echter geen drijfveer meer. Hij vindt sportief perspectief belangrijker. Verder is het voor hem belangrijk om weer dichter bij zijn familie te wonen, nadat hij een aantal jaren in Russische hotels heeft gewoond. Maar of hij op het aanbod van de Belgen ingaat, is nog allerminst zeker.

Het gesprek met Advocaat had hetzelfde ‘oriënterende’ karakter als eerder het onderhoud met Van Gaal. Op de achtergrond speelt ook nog de interesse voor Jean-François De Sart. Hij is de enige Belgische kandidaat en bovendien Franstalig. Dat vindt de Waalse stroming binnen de Belgische bond belangrijk.

De Belgen moeten de komende weken knopen doorhakken. De Keersmaecker en zijn bestuur dienen een duidelijke koers uit te zetten en hun beoogde coach te lokken met een ambitieus plan.
pi_68940272
quote:
Belgen voeren tweede gesprek met Advocaat
12 mei 2009

Dick Advocaat heeft een tweede gesprek achter de rug met een delegatie van de Belgische bond. De Belgen reisden dinsdag naar Sint-Petersburg om rond de tafel te zitten met de coach, die in beeld om bondscoach van de Rode Duivels te worden.

"De KBVB zet zijn contacten met de heer Dick Advocaat verder. Een delegatie van de voetbalbond, samengesteld uit Philippe Collin en Jean-Marie Philips, heeft Advocaat dinsdag in Sint-Petersburg ontmoet", meldt de voetbalbond in een verklaring. "De gesprekken evolueren positief met het oog op een mogelijke afhandeling binnen afzienbare tijd. Zodra meer bekend is, zal de KBVB hierover communiceren."

Advocaat moet bij België de opvolger worden van Rene Vandereycken, die begin april ontslagen werd. Ook AZ-coach Louis van Gaal was een kandidaat voor de functie, maar hij heeft zijn zinnen gezet op een vertrek naar Bayern München.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:07:29 #229
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_68941011
Gelukkig, dan komt ie niet naar Ajax
  Trouwste user 2022 woensdag 13 mei 2009 @ 02:51:40 #230
7889 tong80
Spleenheup
pi_68965804
Zou een leuke coach zijn voor de belgen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 13 mei 2009 @ 02:52:51 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68965812
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:07 schreef DeTolk het volgende:
Gelukkig, dan komt ie niet naar Ajax
Dick had sowieso Nederland gelaten voor wat het was.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 mei 2009 @ 03:00:07 #232
7889 tong80
Spleenheup
pi_68965879
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 02:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dick had sowieso Nederland gelaten voor wat het was.
En Nederland hem

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_68968314
quote:
Principeakkoord Rode Duivels met Advocaat

Van onze Telesportredactie

BRUSSEL, woensdag
Dick Advocaat moet België als bondscoach leiden naar het Europees kampioenschap van 2012 in Polen en Oekraïne. In Sint Petersburg zat de Nederlander voor de tweede maal rond de tafel met een delegatie van de Belgische voetbalbond. „Advocaat ligt vast tot november bij Zenit St. Petersburg, maar er is een principeakkoord met hem tot en met het EK 2012. Ik heb een contract opgemaakt, ik neem aan dat zijn raadsman het nog doorneemt en het een paar keer over en weer zal gaan voor het is afgerond”, aldus Jean-Marie Philips, uitvoerend directeur van de Belgische voetbalbond in de krant Het Laatste Nieuws.

Advocaat zal overigens niet met onmiddellijke ingang in dienst treden, maar pas nadat de Russische competitie ten einde is in november van dit jaar. De Belgen zijn nagenoeg kansloos voor een WK-ticket. Overigens liet Philippe Collin, voorzitter van de technische commissie van de Belgische voetbalbond, weten dat Frank Vercauteren tot de komst van Advocaat de honneurs zal waarnemen. Over de verdere invulling van de staf hebben Advocaat en de bond nog niets beslist.

Overigens kan Advocaat ook naar een club uit de Premier League, maar het lijkt erop dat de 61-jarige trainercoach in deze fase van z’n leven de voorkeur geeft aan een bondscoachschap. De Hagenaar liet vanuit Sint Petersburg trouwens weten dat er nog wat puntjes op de i gezet moeten worden alvorens hij definitief de nieuwe bondscoach van België genoemd kan worden.

Samen met Louis van Gaal was Advocaat de eerste kandidaat voor de job in België, maar de coach van AZ wilde niet verder praten toen Bayern München zich bij hem meldde. Volgens ingewijden had Advocaat bij het eerste onderhoud trouwens een betere indruk gemaakt bij de Belgische voetbalbazen dan Van Gaal. Technisch afgevaardigde Collin was onder de indruk: „Hij kende op Eden Hazard na alle spelers van de nationale ploeg. Advocaat is erg goed op de hoogte.”
pi_68984903

Op hln.be zie je al die Belgen roepen "eindelijk een aanvallende coach".
Was het echt zo erg daar of zijn ze zo slecht op de hoogte?
-
  Trouwste user 2022 woensdag 13 mei 2009 @ 19:19:25 #235
7889 tong80
Spleenheup
pi_68988563
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:25 schreef Ritmo het volgende:

Op hln.be zie je al die Belgen roepen "eindelijk een aanvallende coach".
Was het echt zo erg daar of zijn ze zo slecht op de hoogte?

woensdag 13 mei 2009 @ 19:29:08 #236
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_68988904
Toch jammer voor de Belgen, ze hebben zo'n goede generatie spelers...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:29:23 #237
154705 Nozomi
Relatie = melk, single = wijn
pi_68988912
Tijd voor een Wikipedia feitje:

"Dick Advocaat is winnaar bij de Haagse Sportprijzen 2008; hij kreeg de prijs ‘de beste Haagse profsporter van 2008’ op 31 januari 2009". Wat nou alleen maar de UEFA cup!?

donderdag 14 mei 2009 @ 13:56:22 #238
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_69014468
quote:
Advocaat zegt Zenit af en gaat voor België'
Geschreven op donderdag, 14 mei om 13:29
Dick Advocaat lijkt bezig aan zijn laatste weken in Rusland. De Haagse coach is de belangrijkste kandidaat om René Vandereycken op te volgen als bondscoach van België, en ondanks dat de zaken nog moeten worden afgehandeld, onthult assistent Cor Pot in Het Laatste Nieuws dat Advocaat in zal gaan op de aanbieding van onze zuiderburen.

“Dick is straks 62 en heeft de wereld afgereisd”, aldus Pot in de Belgische krant. “Hij heeft me al laten weten dat hij niet zal ingaan op de voorgestelde contractverlenging met Zenit.” De Russen zijn namelijk nog altijd bijzonder tevreden over de verrichtingen van de voormalig bondscoach van het Nederlands elftal, en hebben hem daarom een nieuw dienstverband van twee jaar voorgelegd. Te vergeefs.

Zijn keuze nadat zijn avontuur in Rusland is beëindigd, staat ook al vast. “Het privé-aspect is niet de enige reden om voor België te kiezen. Dick ziet veel perspectief in de Rode Duivels. Het is nog geen goede ploeg, maar wel een ploeg met veel talent”, besluit Pot, die de afgelopen tweeënhalf jaar actief was als assistent van Advocaat.
Dus toch weer een landenteam voor Dickie
pi_69015255
Nou Dick, nu met die rode duivels Nederland nog verslaan en jij hebt ook je portie rancune weer gehad.
X
pi_69016481
Arm arm Belgie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 mei 2009 @ 15:01:15 #241
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69016790
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:29 schreef The_Verve het volgende:
Toch jammer voor de Belgen, ze hebben zo'n goede generatie spelers...
Dick is een uitstekende trainer.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 14 mei 2009 @ 15:08:54 #242
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_69017039
Maar niet voor België. Advocaat is een resultaat-trainer. Geen opbouw-trainer. Dat laatste heeft België naar mijn mening op dit moment nodig...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 mei 2009 @ 15:15:29 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69017285
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:08 schreef The_Verve het volgende:
Maar niet voor België. Advocaat is een resultaat-trainer. Geen opbouw-trainer. Dat laatste heeft België naar mijn mening op dit moment nodig...
Hij heeft het anders toch aardig opgebouwd bij Zenit........ En veel hoeft er neit meer opgebouwd te worden in België hoor. Het gros van de spelers speelt voor aardige clubs dus die hebben niet meer een zo'n opbouwtrainer nodig.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 14 mei 2009 @ 15:31:56 #244
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_69017896
Maar jij denkt dus dat het wel een succes gaat worden? Ik heb er een slecht gevoel over. Ik hoop voor België dat het ten onterechte is...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 mei 2009 @ 15:37:05 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69018087
Ik denk dat hij de juiste man is, veel ervaring. Tegenwoordig denkt hij zelfs vooral in de aanval Ik denk dat dit wel de trainer is waar de spelers tegen op kijken. Alleen ik weet niet hoe zijn Frans is
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 14 mei 2009 @ 19:17:03 #246
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_69026021
Als Belg sta ik gematigd positief tegenover deze recente ontwikkelingen. Hij heeft de nodige ervaring maar ik aanzie hem niet als absolute toptrainer. Zolang hij de 2 generaties spelers (die in conflict leven) kan verzoenendoet dat laatste er niet zo toe lijkt me.

Overigens, ik denk niet dat er één Belg is die blind aanvallend wil gaan voetballen en zo nodig bij wijze van spreken Brazilië wil gaan voetballes geven. België haalde zijn grootste successen ook door een zeker realisme voor de dag te brengen. Maar toch mag het allemaal wat meer op het offensieve gericht zijn dan bij Vandereycken.

Hoewel hij ongetwijfels al voor hetere vuren gestaan heeft zou ik hem toch adviseren een spoedcursus Frans te gaan volgen. Als hij die effort niet zal doen zal hij snel onder vuur liggen in de Franstalige Belgische pers, zeker gezien zijn loon die naar Belgische normen hoog zal liggen.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_69321031
quote:
'Komst Advocaat kwestie van details'

BRUSSEL - De Belgische voetbalbond KBVB is zo goed als rond met Dick Advocaat. De huidige trainer van het Russische Zenit Sint Petersburg heeft met de Belgen een principe akkoord bereikt om aan de slag te gaan als bondscoach van de nationale ploeg. Het gaat om een contract voor twee jaar.

,,Er is een financieel akkoord, we hebben een basiscontract opgesteld en het is enkel nog een kwestie van details, waarop de deal niet meer kan afspringen'', zegt bondsvoorzitter François De Keersmaecker zaterdag in de krant Het Laatste Nieuws. ,,Dat gaat dan over zaken die zijn manier van werken aanbelangen: inspraak in het vastleggen van vriendschappelijke matchen, de accommodatie en trainingen van de Rode Duivels, het aantal uur dat hij beschikbaar moet zijn voor de pers, enzovoort. Er is daarover vlot e-mailverkeer. Ik vind het positief dat hij daar zo veel aandacht aan besteedt, dat toont dat hij een coach van internationaal niveau is en bovendien kunnen duidelijke afspraken problemen voorkomen''.
pi_71751795
quote:
Zenit stuurt Advocaat de laan uit

Dick Advocaat heeft vervroegd afscheid moeten nemen van Zenit Sint Petersburg. De Nederlandse trainer, die aan het einde van het kalenderjaar al zou vertrekken uit Rusland, werd zondagavond laat door de clubleiding op straat gezet. Reden is de tegenvallende resultaten van de afgelopen weken.

Zenit won op 15 juli voor het laatst een wedstrijd en speelde vervolgens drie keer gelijk en verloor tweemaal. Zondag ging het mis tegen Tom Tomsk, de nummer dertien van de ranglijst die met 0-2 wist te winnen bij Zenit. Voor de clubleiding was het de druppel die de emmer deed overstromen. Advocaat werd op het matje geroepen en kreeg zijn congé.

“Dick Advocaat heeft veel voor deze club betekend en zijn naam zal altijd in verband worden gebracht met de grote successen die deze club heeft behaald”, laat Zenit in een officiële verklaring weten. “Nadat hij besloot om in te gaan op een aanbieding van de Belgische voetbalbond hebben wij de resultaten echter zien afnemen.” Jeugdtrainer Anatoly Davydov is aangesteld als interim-trainer.

Advocaat kwam in de zomer van 2006 binnen bij Zenit als opvolger van de Tsjech Vlastimil Petrzhela. De Nederlander leidde de club een jaar later naar het landskampioenschap en in 2008 won Zenit de UEFA Cup en de Europese Super Cup. Dit seizoen ging het echter een stuk minder: zeker nadat Advocaat had aangegeven dat hij aan het einde van het jaar bondscoach van België zou worden. Zenit heeft de samenwerking daarom verbroken.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 10 augustus 2009 @ 08:39:38 #249
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71752010
Zal hem een worst wezen. Die gaat daar weg met een enorme zak met roebels en wat prijzen in z'n achterzak. Op naar het volgende avontuur.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_71752117
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 08:39 schreef Szura het volgende:
Zal hem een worst wezen. Die gaat daar weg met een enorme zak met roebels en wat prijzen in z'n achterzak. Op naar het volgende avontuur.

en Zenith wint nooit meer wat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')