Wat een dombo.quote:Op maandag 1 november 2004 22:16 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ken een belg die overweegt om naar Nederland te emigreren?
Dan wordt je als Belg beschouwd, en terecht.quote:Op maandag 1 november 2004 22:29 schreef Pistol_Pete het volgende:
die hekel hebben ze alleen maar aan hollanders. In Limburg zit je veilig
volgens mij zijn er méér nederlanders zoals jouquote:Op maandag 1 november 2004 22:34 schreef Shagster het volgende:
Belgens vinden ons stom omdat we slimmer zijn, trouwens.
wordt jequote:Op maandag 1 november 2004 22:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dan wordt je als Belg beschouwd, en terecht.
Verlegen Nederlandersquote:Op dinsdag 2 november 2004 00:54 schreef vanvugh het volgende:
Wat zijn Belgen?
Tering, dat is niet de eerste keer dat ik die fout maak.quote:Op dinsdag 2 november 2004 00:56 schreef divX_Xvid het volgende:
[..]
wordt je
en wel zeiken over andermans fouten... dat kan niet, miereneterquote:Op dinsdag 2 november 2004 00:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tering, dat is niet de eerste keer dat ik die fout maak.
Beetje matig idd.quote:Op dinsdag 2 november 2004 01:03 schreef divX_Xvid het volgende:
[..]
en wel zeiken over andermans fouten... dat kan niet, miereneter
Ga je zus neuken eikel....quote:Op maandag 1 november 2004 23:54 schreef Alexxxxx het volgende:
er zijn tcoh ook zat grappen over zuinige hollanders? en bovendien kotsen we hier op elkaar
Alexxxxxx kotst op randstedelingen
Antwerpse vrouwen zijn mooi btw
idd ik zal als belg nooit hollandermoppen vertellen........ laat dat een voorbeeld zijn voor alle nederlanders die belgenmoppen vertellen en doen alsof alle belgen dom zijn......... dat zijn we echt dus niet hequote:Op maandag 1 november 2004 22:18 schreef Timo20 het volgende:
De vriendin van me broer is n Belgische, en laat haar nou net hier zijn
me broer woont al jaren in Belgie, en volgens hem valt t erg mee hoor. hij zegt de hollanders meer grappen over belgen maken dan andersom
Je bent OF Hollander, OF Belg. Brabanders en Limburgers zijn "reservebelgen" en hangen er zo'n beetje tussenin. Kunnen met de provincienamen niet kiezen of ze bij Nederland of Belgie willen horen enzo....quote:Op dinsdag 2 november 2004 00:53 schreef Blanchimont het volgende:
zei de Brabo
![]()
![]()
quote:Op maandag 1 november 2004 22:34 schreef Shagster het volgende:
Belgens vinden ons stom omdat we slimmer zijn, trouwens.
Ja, maar voor hun is iedere nederlander een hollanderquote:Op dinsdag 2 november 2004 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Belgen hebben geen hekel aan Nederlanders, Belgen hebben een hekel aan Hollanders.
Voor hun.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:10 schreef divX_Xvid het volgende:
[..]
Ja, maar voor hun is iedere nederlander een hollander
'voor hen' is ouderwets, miereneter.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Voor hun. :')
Alleen een Belg noemt een Nederlander een Hollanderquote:Op dinsdag 2 november 2004 19:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Je bent OF Hollander, OF Belg. Brabanders en Limburgers zijn "reservebelgen" en hangen er zo'n beetje tussenin. Kunnen met de provincienamen niet kiezen of ze bij Nederland of Belgie willen horen enzo....
Zelfs Ollander heb ik al gehoord en gelezen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:41 schreef kwintenstraler het volgende:
[..]
Alleen een Belg noemt een Nederlander een Hollander![]()
Ach, ik heb zelf niet zo'n probleem met het zijn van een Nederlandse, Hollandse of Ollandse.quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:13 schreef misteriks het volgende:
![]()
![]()
wat is in feite het probleem als "Ollander" door het leven te moeten ??!
Maken vooral Brabant en Limburg daar 'n probleem van ?
Indien het zo zit , zijn ze zeer welkom in Vlaanderen. Wij maken daar ook 'n probleem van![]()
Er bestaan wel verschillen ; maar er zijn helemaal geen vete's tussen de provincies onderling..
hier 'loeren' we samen naar brussel![]()
quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
fuck holland, je weet toch limburg in da house
als je iets stegen limburg hebt schiet ik je neer en steek je neer met een briefje tussen het mes met Limburgse tekst erop, wat wou je doen gek?!!
Vanwaar dit bedrukte gezicht, is sarcasme uw vreemd?quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
fuck holland, je weet toch limburg in da house
als je iets stegen limburg hebt schiet ik je neer en steek je neer met een briefje tussen het mes met Limburgse tekst erop, wat wou je doen gek?!!
Ik ben vreemd.quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:39 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
[..]
Vanwaar dit bedrukte gezicht, is sarcasme uw vreemd?
Kees en Kaaskop wordt ook best veel gebruikt.quote:Op dinsdag 2 november 2004 21:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zelfs Ollander heb ik al gehoord en gelezen.
hehe, zottehem, daar komt n huisgenoot van me vandaanquote:Op dinsdag 2 november 2004 23:23 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Zottegem
Belgen doen dat achter je rug. Ze blijven vriendelijk, maar als je je rug keert dan ben je een gespreksonderwerp.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:22 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Vroeger eens moppen lopen uitwisselen met een groep Belgen, die van hen over Nederlanders waren allemaal behoorlijk vriendelijk, die van ons over Belgen vonden ze nogal grof
Ik merk totaal geen vijandige houding als ik in België ben. Als ik in Duitsland ben vind ik nog wel eens het winkelpersoneel niet zo vriendelijk.
Heheheh, de stiekemerdsquote:Op woensdag 3 november 2004 00:24 schreef seriewoordenaar het volgende:
Belgen doen dat achter je rug. Ze blijven vriendelijk, maar als je je rug keert dan ben je een gespreksonderwerp.
Even veralgemeniserend, natuurlijk.
Belgen nationalistischquote:Op woensdag 3 november 2004 13:37 schreef lone_wolf het volgende:
hmmm mi het grotebroer complex Nederland haat duitsland omdat duitsland in alles beter en groter is....soort vage jalouzie...Belgie heeft dat met Nederland.
En bij exp. Robinson valt het me ook op dat Belgen veel nationalistischer zijn dan Nederlanders. Belgie laten het "belgisch belang" preveleren en Nederlanders zijn individueler in hun benadering.... vind ik...
Nederlanders passen zich aan in vlaanderen,dan kunnen ze geld lenen van hun en nooit terugbetalen,natuurlijk haten vlamingen nederlanders,uit een" terecht"minderwaardigheidsgevoel en jaloezie,al zullen ze dat nooit toegeven.Nederlanders zijn in alles beter en succesvoller.Dat is ook niet zo raar.In NL leer je op school zelf na te denken en een eigen mening te hebben,in BE leren ze in het gareel te lopen,je mond te houden en te luisteren naar "je meerdere" zoals de pastoor en de overheid.Belgie loopt decennia op NL achter,dat de meeste vlamingen in een maisveld wonen helpt ook niet mee,ze maken weinig mee in die saaie krottendorpjes en zien altijd dezelfde mensen,geen allochtonen,geen criminaliteit,bang van alles en iedereen,de grote boze buitenwereld.Ze zien een marokkaan op den televies en dan gaan ze vlaams blok stemmen,zo van"Als diene makak bie mien op den hof komt,kogel iek em neer,eh"Met al die mompeldialecten kan je ook nergens komen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:05 schreef ZedKet het volgende:
Ik vid heel dat Belgen/nederlands gedoe dikke zever! Ik ben Belg en heb enkele Nederlandse vrieden. Deze zijn zeer weinig verschillend van mijn Belgische vrienden.
ik heb toch al verscheidene keren meegemaakt dat hollanders me in Gent de weg in het frans vroegen. Mss denken jullie dat gans Belgiê waals is???????????quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:21 schreef kwintenstraler het volgende:
Het is gewoon dom van een Belg om een Nederlander 'Ollander' te noemen![]()
Ik ga toch ook niet alle Belgen standaard 'Waal' noemen ? Dat is in feite hetzelfde.
Dan heb jij heel erg onnederlandse vrienden of ben jij niet helemaal vlaams. Mijn nederlandse vrienden zijn heel erg typisch hollands. Erg druk en heel erg rechtuit. We spreken vaak over die verschillen tussen ons en we kunnen alleen maar de clichées bevestigen, van beide kanten.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:05 schreef ZedKet het volgende:
Ik vid heel dat Belgen/nederlands gedoe dikke zever! Ik ben Belg en heb enkele Nederlandse vrieden. Deze zijn zeer weinig verschillend van mijn Belgische vrienden.
Je moet Nederlanders en Hollanders niet door elkaar halenquote:Op donderdag 4 november 2004 17:56 schreef Keios het volgende:
[..]
Dan heb jij heel erg onnederlandse vrienden of ben jij niet helemaal vlaams. Mijn nederlandse vrienden zijn heel erg typisch hollands. Erg druk en heel erg rechtuit. We spreken vaak over die verschillen tussen ons en we kunnen alleen maar de clichées bevestigen, van beide kanten.
Jij denkt tenslotte ook dat Hollanders gelijk zijn aan Nederlanders....quote:Op donderdag 4 november 2004 17:52 schreef Keios het volgende:
[..]
ik heb toch al verscheidene keren meegemaakt dat hollanders me in Gent de weg in het frans vroegen. Mss denken jullie dat gans Belgiê waals is???????????
quote:Op donderdag 4 november 2004 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij denkt tenslotte ook dat Hollanders gelijk zijn aan Nederlanders....
de nederlanders schreeuwen het gewoon luider uit dat ze slimmer , al dan niet dommer zijnquote:Op woensdag 3 november 2004 15:36 schreef Kondros het volgende:
belgen zijn helemaal niet jaloers op nederlanders.... en ze zijn zeker niet slimmer. We zijn gewoon allemaal even slim en even dom.
ik moet wel zeggen dat in het GPSsysteem op de nieuwe renault megane de Vlaamse dame veel truttiger klinkt dan haar nederlandse variant. Die laatste is wél boete-onvriendelijk .quote:Op woensdag 3 november 2004 01:03 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Heheheh, de stiekemerds
Ik moet opeens denken aan handleidingen (van Sony in ieder geval), waarbij er een vertaling in het Nederlands en apart nog in het Vlaams is. De Nederlandse vertaling is enorm zakelijk en burocratisch, de Vlaamse versie veel vriendelijker en amicaler
Maar nee, ge snapt het niet. Ik weet dat Nederlanders altijd in hun kont gebeten zijn als we ze hollanders noemen dus doe ik het expres. Holland is alleen maar een provincie, ... toch?quote:Op donderdag 4 november 2004 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij denkt tenslotte ook dat Hollanders gelijk zijn aan Nederlanders....
Blijkbaar ken je de stad dan NIET goed!quote:Op donderdag 4 november 2004 19:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
ik kick op belgische meisjes
maar ik zou bijv. NOOIT in een stad als Antwerpen willen wonen, bah
voor zover ik de stad ken, is het één en al grauwigheid en beton :'(
Ik vind A'pen ook een hele lelijke stad maar ik ken de stad dan ook niet goed. (Dat antwerpenaren onuitstaanbaar en super arrogant zijn, dat weet ik dan weer wel)quote:Op zondag 7 november 2004 20:09 schreef Frederic het volgende:
[..]
Blijkbaar ken je de stad dan NIET goed!![]()
http://dataprocessing2.net/samantha/myhometown.htm
Slap om je er nu zo goedkoop uit te willen praten.quote:Op zaterdag 6 november 2004 18:59 schreef Keios het volgende:
[..]
Maar nee, ge snapt het niet. Ik weet dat Nederlanders altijd in hun kont gebeten zijn als we ze hollanders noemen dus doe ik het expres. Holland is alleen maar een provincie, ... toch?
Hoe kan je nu zeggen dat je A'pen lelijk vindt, terwijl je de stad niet goed kent?? Antwerpen is helemàààl niet lelijk. A'pen is vandaag misschien wel één grote bouwwerf (heraanleg Leien, centraal station, astridplein, justitiepaleis,....) maar eens dit alles af zal zijn, zal de stad nog mooier zijn. A'pen is gewoon de hipste stad van Vlaanderen. En ja, Antwerpenaren zijn een beetje arrogant, of beter: zelfverzekerd en assertief. En daar is NIKS mis mee.quote:Op maandag 8 november 2004 18:06 schreef Keios het volgende:
[..]
Ik vind A'pen ook een hele lelijke stad maar ik ken de stad dan ook niet goed. (Dat antwerpenaren onuitstaanbaar en super arrogant zijn, dat weet ik dan weer wel)
Waarom zou ik mezelf tegenspreken? Of ben ik misschien zo dom zoals elke Belg? Je moet "een steek onder water" eens opzoeken.quote:Op maandag 8 november 2004 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Slap om je er nu zo goedkoop uit te willen praten.
Moet jou toch niet vreemd in de oren klinken ? Jullie kunnen niet eens beslissen wat je moet spreken, Nederlands, Frans, of Duits.quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:59 schreef misteriks het volgende:
ha !
de "nederlander" zit met onderlinge verdeeldheid![]()
da's tot hiertoe het enige dat ik qua "in-de-spiegel-kijken" ondertussen kan onderscheiden...![]()
![]()
Zeik niet man.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:37 schreef __droogkloot__ het volgende:
Nederlanders zijn over het algemeen arrogant, pinnerig en grote zeikerds.
inkaderenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:10 schreef jewelsophie het volgende:
Maar in godsnaam jullie hebben geen stijl!
Oh god, daar gaan we weer, waar halen mensen die onzin toch vandaan ? Wij kijken tegen Duitsers op volgens jou ? Ik geloof dat het eerder andersom is. De enige reden waarom wij een hekel aan Duitsers zouden hebben, is exact dezelfde reden waarom bijna alle Europeanen een hekel aan ze hebben, omdat ze zich nogal eens als smerige oorlogszuchtige varkens gedragen hebben in het verleden, en mensen vergeten niet zo snel. Duitsers hebben het er trouwens altijd over dat Nederlanders veel "lockerer" zijn dan zij, en dat dat een eigenschap is die ze zelf graag zouden hebben. Duitsers kopen zich helemaal suf aan Nderlandse muziek, en contracteren de ene Nederlandse presentator/presentatrice na de andere, en sportief gezien kunnen we ook makkekijk met ze meekomen, ondanks dat ze 5 keer zoveel mensen hebben om uit t putten. En laten we het alsjeblieft niet over voetbal hebben, want daarin zijn we al meer dan 15 jaar hun meerdere.quote:Op woensdag 3 november 2004 13:37 schreef lone_wolf het volgende:
hmmm mi het grotebroer complex Nederland haat duitsland omdat duitsland in alles beter en groter is....soort vage jalouzie...Belgie heeft dat met Nederland.
En bij exp. Robinson valt het me ook op dat Belgen veel nationalistischer zijn dan Nederlanders. Belgie laten het "belgisch belang" preveleren en Nederlanders zijn individueler in hun benadering.... vind ik...
K-3 fan zeker ?quote:
En bedankt hé!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:10 schreef jewelsophie het volgende: Maar in godsnaam jullie hebben geen stijl!
ik word als Limburger godverdomme ook aangesproken als Hollander door de Belgen... heb met die hetze nooit iets te maken gehadquote:Op maandag 1 november 2004 22:29 schreef Pistol_Pete het volgende:
die hekel hebben ze alleen maar aan hollanders. In Limburg zit je veilig
Gek is dat, en hier vinden ze jullie juist reserve belgen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
ik word als Limburger godverdomme ook aangesproken als Hollander door de Belgen... heb met die hetze nooit iets te maken gehad![]()
ja, terwijl we reserveDuitsers zijn natuurlijkquote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gek is dat, en hier vinden ze jullie juist reserve belgen.![]()
* Zuid-Hollander meldtquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |