Als nr 1 is nog niet zeker, als ze woensdag niet winnen en Portugal wel zijn ze als nr 2 geplaatst ...quote:Op zondag 18 november 2007 09:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Leo flikt het hem dan toch weer, als nr 1 plaatsen voor het EK met Polen, grote klasse!
Jamaica, Costa Rica, Honduras, Canada, normaal gesproken allemaal beter dan TNTquote:Op zondag 18 november 2007 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Toplanden hoor.
Costa Rica, Aruba, Panama, El Salvador en Haiti
Het is de 1ste keer dat ze naar een EK gaanquote:Op zondag 18 november 2007 17:26 schreef RayMania het volgende:
Wel de laatste titel met Feyenoord, is geen andere coach daarna meer gelukt. TNT naar het WK loodsen is een wereldprestatie, dat gaat nooit meer gebeuren met zo'n klein landje. Een EK (geen WK) halen is ook knap, is pas de tweede keer ooit voor Polen. En dat in een sterke poule met Portugal en Servië.
Kun je nagaanquote:Op zondag 18 november 2007 17:38 schreef magic_dreamer het volgende:
[..]
Het is de 1ste keer dat ze naar een EK gaan![]()
quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:59 schreef Blawh het volgende:
Wat een leven voor Leo, gratis zuipen op Trinidad & Tobago en gratis hoeren in Polen. Het kan beroerder op die leeftijd.
Klasse prestatie! Diep Respect
Je vergeet Mexico en Amerikaquote:Op zondag 18 november 2007 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Toplanden hoor.
Costa Rica, Aruba, Panama, El Salvador en Haiti
Dat zou verdomd sneu zijn voor Beenhakkerquote:Beenhakker vreest voor baan door omkoopschandaal
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 16-apr-2008 18:15
Het omkoopschandaal dat het Poolse voetbal in haar greep houdt, kan wel eens gevolgen hebben voor Leo Beenhakker (foto). De Poolse bondscoach is er naar eigen zeggen niet zeker van dat hij zijn tot 2010 durende contract uit zal dienen. Woensdag zei Beenhakker dat bij de bekendmaking van de selectie voor het EK van komende zomer.
Al bijna drie jaar zijn aanklagers in Wroclaw met een onderzoek bezig naar corruptie in het Poolse voetbal. Tot op heden zijn 120 mensen aangeklaagd, waaronder leden van de nationale voetbalbond, trainers, spelers en scheidsrechters. Allen worden verdacht van het manipuleren van wedstrijden. Verder zijn 29 clubs met de zaak in verband gebracht. Onder zware druk van de media en de politiek heeft Michal Listkiewicz, de president van de Poolse voetbalbond, al laten weten dat het bestuur op 14 september zal terugtreden. Het was Listkiewicz die Beenhakker in dienst nam als eerste buitenlandse bondscoach voor de nationale trots.
Beenhakker twijfelt of hij goed zal kunnen samenwerken met de nieuwe president. 'Om die reden is mijn toekomst niet duidelijk,' gaf Beenhakker woensdag aan. 'Ik wil graag blijven, maar ik moet de komende weken en maanden enkele beslissingen afwachten. Iedereen die betrokken is bij het Poolse voetbal zal inzien dat deze omkoopzaak slechte gevolgen zal krijgen. Het zal zeker niet makkelijk zijn, maar ik probeer de nationale ploeg af te schermen van alle onrust. De toekomst van het Poolse voetbal is onzeker en daarmee ook mijn eigen toekomst.' (BR)
quote:Beenhakker: "Polen kan verrassen op EK"
18 april 2008
Bondscoach Leo Beenhakker hoopt deze zomer op het Europees kampioenschap iedereen te verrassen met 'zijn' Polen. De Nederlandse trainer werd in 2006 aangesteld als laatste hoop na jaren van teleurstellingen rond de nationale voetbalselectie.
"De sfeer was heel negatief, de spelers hadden geen vertrouwen meer. Maar na twee jaar is het een wereld van verschil. We hebben een mentaal sterk team, iedereen gelooft er weer in. Ik denk dat we een hoop mensen gaan verrassen", aldus Beenhakker. Hij is bovendien blij met zijn nieuwste aanwinst. De geboren Braziliaan van Legia Warschau Roger Guerreiro heeft net op tijd zijn naturalisatie in orde. "Van hem verwacht ik veel", aldus Beenhakker.
De oud-trainer van onder meer Ajax en Feyenoord zal in de voorbereiding naar het Europese toernooi vooral bezig zijn met de moraal in zijn team. De Poolse competitie is verwikkeld in een corruptiezaak waarbij mogelijk dertig clubs betrokken zijn. Voor een aantal dreigt degradatie. "Het is een rare en smerige zaak. Het zal niet makkelijk zijn de spelers daar van af te schermen. Ik ben nu ook meer 'peoplemanager' dan voetbalmanager."
Polen treft Duitsland als eerste tegenstander op het EK en daar kijkt 'Don Leo' naar uit. "Als we tien keer tegen Duitsland zouden spelen, winnen ze waarschijnlijk zes keer. Maar die andere vier keer is er de mogelijkheid van een gelijkspel of misschien wel een verrassing."
quote:Beenhakker na EK naar Borussia Dortmund
Leo Beenhakker staat voor zijn zoveelste Buitenlandse avontuur. ELF Voetbal heeft uit zeer betrouwbare bron binnen Borussia Dortmund vernomen dat de Nederlander voor 99% zeker de opvolger wordt van zittend trainer Thomas Doll.
Beenhakker zal eerst zijn karwei als bondscoach van Polen afmaken. De geboren Rotterdammer loodste het land naar de eindronde van het EK in Oostenrijk en Zwitserland.
ELF voetbal
quote:Beenhakker niet naar Borussia Dortmund
Door Sven (Svensational) op dinsdag 6 mei 2008 17:53
Bron: VI
Leo Beenhakker heeft het aanbod van Borussia Dortmund om Thomas Doll op te volgen afgeslagen. Doll zit op de schopstoel na een teleurstellend seizoen met Dortmund.
Beenhakker heeft voorlopig nog geen trek in de Duitse club: "Ik ben nu met Polen bezig en wil eerst het EK doen. Ik heb ook geen behoefte aan onrust. Dit is niet het moment om daar mee bezig te zijn. Daarom heb ik ook nee gezegd tegen Dortmund," aldus Don Leo. Maar hoewel hij een contract bij het Poolse elftal heeft tot 2010, is er zeker een kans dat Beenhakker na het EK alsnog naar de Dortmund vertrekt: "De situatie in Polen is op dit moment niet zo prettig met een lopende corruptiezaak en een nieuw bestuur plus nieuwe voorzitter, die na de zomer geïnstalleerd worden", aldus de Nederlander. "Met de huidige mensen kan ik prettig werken. Of dat straks nog zo is, weet ik niet. Ik heb ook aangegeven, dat ik richting WK van 2010 mijn conclusies zal trekken als ik niet kan werken in een situatie, die niet 100% goed ingevuld is."
quote:'Beenhakker blijft tot WK 2010 bondscoach Polen'
04 juli 2008
Leo Beenhakker hoeft niet te vrezen voor zijn baan. De Rotterdamse coach heeft nog een contract tot 2010 bij de Poolse voetbalbond en mag dit gewoon uitdienen. Dat is volgens Poolse media de conclusie na een gesprek tussen Beenhakker en de bond.
Beenhakker werd vorig jaar nog op handen gedragen in Polen, omdat hij het land voor het eerst in de historie naar een EK-eindronde leidde. In Oostenrijk en Zwitserland stelde Polen echter teleur, door met slechts één punt uit drie duels als laatste te eindigen in Groep B. Poolse media eisten hierna het hoofd van Don Leo.
De Poolse bond heeft echter nog altijd vertrouwen in de Nederlander, wiens contract nog twee jaar doorloopt. Hij mag voorlopig aanblijven en proberen om Polen naar het wereldkampioenschap van 2010 te leiden. In de kwalificatiereeks speelt het land tegen onder meer Tsjechië, Slowakije, Noord-Ierland en Slovenië.
Uit de column van Borstquote:In het hoogste echelon bij PSV valt trouwens ook de naam Leo Beenhakker, het Spaanssprekende orakel dat wél met voetballers en media kan omgaan. Beenhakker heeft het in Polen aan de stok met nog oudere bobo’s, dus wie weet. Zou wel bijzonder zijn: Beenhakker die na Ajax en Feyenoord ook PSV als hoofdcoach dient.
Dat is meer iets voor uitgerangeerde trainers. Leo doet nog wel een stuk of vier laatste kunstjes voor hij eens in die regio gaat kijken, denk ik.quote:Op zaterdag 27 december 2008 14:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat hij eigenlijk nog niet in de Emiraten of Qatar is gaan uitbollen ...
quote:Beenhakker over Feyenoord: 'Mijn handen jeuken'
Door Carlo Willemsen
Donderdag, 15 januari 2009, 12:01
Ook Leo Beenhakker ziet een klus bij Feyenoord wel zitten. Hoewel de club hem nog niet heeft benaderd, beginnen de handen van de huidige bondscoach van Polen al te jeuken.
"Natuurlijk jeuken ze. Het blijft een fantastische uitdaging om zo'n club weer terug aan de top te krijgen. Zulke klussen vind ik altijd prachtig", zegt Beenhakker tegen De Telegraaf.
De geboren Rotterdammer volgt de ontwikkelingen bij Feyenoord op afstand. "Het is dramatisch, met name voor Gertjan Verbeek. Dit is slecht voor de club en dat gaat me aan het hart. Feyenoord is en blijft mijn cluppie. Het is wel zo dat Feyenoord nooit verloren zal gaan. Daarvoor zitten de wortels veel te diep. Vergelijk het met een boom van honderd jaar oud. De blaadjes worden bruin en vallen eraf, maar je krijgt die boom nooit om."
Was weinig te redden en het heeft Feyenoord toen ook geen geld gekost.No cure no pay.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:07 schreef PogueMahone het volgende:
eeh, nou de laatste keer als Adje interim was niet zo'n succes
Dat was maar een paar wedstrijden, hij had toen net te weinig tijd,. De periode na Arie Haan kun je veel beter vergelijken met de situatie van nu , dit was een groot succes voor don Leo. Leo moet gewoon de komende anderhalf jaar de tijd krijgen wat moois neer te zetten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:07 schreef PogueMahone het volgende:
eeh, nou de laatste keer als Adje interim was niet zo'n succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |