abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23001869
Okee, even een korte situatieschets:

Ik (tamelijk verlegen, introvert, angstig als het op intimiteit aankomt) heb binnenkort (weet nog niet wanneer, alleen dat ie komt) een date met een heel leuk meisje. Dat meisje heeft trouwens een aantal dezelfde eigenschappen: verlegen, misschien te lief als het er op aankomt.

De vorige (en eerste) keer was het heel leuk, gezellig. Ik vond het zelf een fijne avond en ik begreep van iemand anders dat zij het ook leuk vond met me. Die jongen zei ook dat ze onder de indruk was van me, maar in hoeverre ik dat geloof weet ik niet. Misschien zei die het om me te stimuleren.

Maar goed, binnenkort dus een tweede date (we mailen wel ondertussen).

En nu zit ik met het volgende probleem: ik weet gewoon simpelweg niet hoe je bepaalde dingen aanpakt. Het eerste fysieke contact (hand vastpakken/houden), de eerste kus. Wanneer is het juiste moment, in welke situatie? Hoe zie je of de ander er aan toe is of er zelfs naar uitkijkt?

Ik vraag dit specifiek, omdat ook zij nogal verlegen is. IRL viel het wel mee, maar vooral via de mail is ze erg terughoudend wat betreft persoonlijke informatie over wat ze voelt, denkt, etcetera.

Natuurlijk moet ik afwachten hoe die tweede date bevalt, maar er even (hypothetisch?) van uitgaande dat ik haar nu al leuk vind en dat zij mij ook wel ziet zitten, hoe zou ik dingen het beste kunnen aanpakken?

Concrete voorbeelden voor "het juiste moment" om haar hand vast te pakken? Andere tips om haar subtiel te laten merken dat ik haar wel zie zitten? Eigen ervaringen met de eerste kus?

Tell me.
pi_23001970
hand vastpakken moet je sowieso niet doen op je eerste date, staat meteen afhankelijk vind ik. en als ze zo terughoudend is, moet je daar nog maar even mee wachten, zeker als je haar echt leuk vind en wat langer iets met haar wilt.. dus de eerste zoen maar even uitstellen, wat gaan jullie doen eigenlijk? waar hebben jullie afgesproken?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  maandag 1 november 2004 @ 17:54:02 #3
82589 S-Two
barba macacu
pi_23002036
Wat 'markiemark' ook zegt, gewoon rustig aan doen. Je kan wel kleine hints geven, door haar bijvoorbeeld te complimenteren dat ze er leuk uit ziet of iets dergelijks mar ik zal het vooral rustig aan doen. Als jullie elkaar echt leuk (gaan) vinden zal het zich vanzelf wel ontwikkelen. Het is moeilijk om vanaf achter de computer aan te geven wanneer het het juiste moment is. Je voelt het zelf het beste aan, ik weet dat het moeilijk is, maar ik denk toch dat het iets is wat je zelf moet aanvoelen en als je denkt dat er de tijd rijp voor is, actie ondernemen. Niet direct té direct, maar gewoon rustig aan, stapje voor stapje.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_23002067
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:50 schreef markiemark het volgende:
hand vastpakken moet je sowieso niet doen op je eerste date, staat meteen afhankelijk vind ik. en als ze zo terughoudend is, moet je daar nog maar even mee wachten, zeker als je haar echt leuk vind en wat langer iets met haar wilt.. dus de eerste zoen maar even uitstellen, wat gaan jullie doen eigenlijk? waar hebben jullie afgesproken?
Ik vind dat je best haar hand kunt vastpakken. Je moet hier echter wel even een goed moment voor zoeken. Bijvoorbeeld als jullie naast elkaar lopen. Of bij het afscheid nemen ofzo, dan ga je voor haar staan en pak je allebei haar handen. Aan haar reactie kun je wel merken of een zoen goed zal vallen.

Hoe oud ben je trouwens?
pi_23002246
Zoals hierboven gezegd denk ik ook niet dat je dat moet gaan forceren... het moet vanzelf gaan en niet gedwongen aanvoelen. Dus geniet gewoon van de tijd samen, als het klikt dan komt de rest vanzelf. Voel je je vertrouwd bij elkaar en op je gemak dan voel je de momenten wel aan denk ik. Doe het inderdaad gewoon rustig aan en laat het lekker over je heen komen.
pi_23002259
Gewoon vastpakken en zoenen, als ze je leuk vindt doet ze toch wel mee. Bovendien, als je het nu uit gaat stellen sla je daarmee een weggetje in en des te moeilijker is het om straks alsnog intiem te worden.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_23002365
quote:
Op maandag 1 november 2004 18:05 schreef Kogando het volgende:
Gewoon vastpakken en zoenen, als ze je leuk vindt doet ze toch wel mee. Bovendien, als je het nu uit gaat stellen sla je daarmee een weggetje in en des te moeilijker is het om straks alsnog intiem te worden.
juist, gewoon doen Daarna wordt het veel makkelijker, en gaat alles vanzelf
succes!
pi_23002533
Laat wel even weten hoe het afloopt
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 1 november 2004 @ 18:29:14 #9
82589 S-Two
barba macacu
pi_23002697
quote:
Op maandag 1 november 2004 18:20 schreef longinus het volgende:
Laat wel even weten hoe het afloopt
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  maandag 1 november 2004 @ 18:42:31 #10
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_23002967
Gewoon de avond rustig beginnen, zo kan je weer even aan elkaar wennen, beetje lachen, aardige dingen zeggen.
Later op de avond, als je door de stad loopt naar de fiets/trein whatever sla arm om haar heen, grote kans dat ze dichter tegen je aankruipt.
Zoenen kan, als het duidelijk is, doe het anders rustig aan.
Easy going en veel succes.
  maandag 1 november 2004 @ 19:08:30 #11
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_23003572
quote:
Helemaal mee eens.

Hoe langer je wacht, des te moeilijker het voor jezelf wordt om die drempel te nemen.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_23007189
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:50 schreef markiemark het volgende:
Dit wordt de tweede date, daarvoor heb ik haar een avond meegemaakt terwijl er ook anderen aanwezig waren.

Wat we gaan doen? Dat weet ik nog niet. Zij is net als ik nogal een filmliefhebber. We hadden afgesproken om naar de bioscoop te gaan en eerder hadden we het over een avondje films kijken bij haar thuis. Maar ik vind het vooral belangrijk om haar beter te leren kennen, dus liever b.v. een rustig cafeetje dan de bioscoop. Als er maar gepraat kan worden.
pi_23007232
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:54 schreef S-Two het volgende:
Het is moeilijk om vanaf achter de computer aan te geven wanneer het het juiste moment is. Je voelt het zelf het beste aan, ik weet dat het moeilijk is, maar ik denk toch dat het iets is wat je zelf moet aanvoelen en als je denkt dat er de tijd rijp voor is, actie ondernemen.
Tja, ik vraag me vooral af: voél ik dat wel aan als het moment daar is, en zo ja, dúrf ik daar dan wat mee?
pi_23007274
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:55 schreef Jeltje het volgende:
Hoe oud ben je trouwens?
Waarom vraagt iedereen dat toch steeds aan elke TS-er? Zowel ik als het meisje in kwestie zijn dik over de twintig.
pi_23007342
quote:
Hmm, okee...DIT is dus juist datgene wat ik nooit durf te doen (denk ik).

Maar mss heb je wel gelijk...als het te lang duurt wordt het mss alleen maar moeilijker.
pi_23015569
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:20 schreef bylar het volgende:

[..]

Waarom vraagt iedereen dat toch steeds aan elke TS-er? Zowel ik als het meisje in kwestie zijn dik over de twintig.
Omdat de leeftijd vaak veel zegt over hoe de persoon ongeveer in het leven zal staan en aan de hand daarvan is het makkelijker advies te geven.

Als je graag een gesprek met haar wilt kunnen voeren zou ik eerder een filmpje bij haar thuis gaan kijken. Eventueel kun je van te voren samen koken ofzo.
Wanneer je naast haar op de bank zit (of in de bios) kun je op een gegeven moment haar hand vastpakken. Gewoon verstand op nul en doen. Ik ben zelf van mening dat wanneer een meisje haar hand laat vasthouden, dat je haar ook kunt zoenen.
pi_23016047
Had vrijdag ook een date en normaal ben ik ook iemand die zenuwachtig wordt bij zoiets en helemaal in elkaar klapt, maar het is gewoon goed gegaan. Gewoon er voor gaan en probeer elkaar uit de schulp te halen, dan komt alles vanzelf goed
pi_23021256
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 08:53 schreef Jeltje het volgende:
Omdat de leeftijd vaak veel zegt over hoe de persoon ongeveer in het leven zal staan en aan de hand daarvan is het makkelijker advies te geven.

Als je graag een gesprek met haar wilt kunnen voeren zou ik eerder een filmpje bij haar thuis gaan kijken. Eventueel kun je van te voren samen koken ofzo.
Ja, je hebt wel gelijk wat betreft die leeftijden.

Ik kijk ook liever een filmpje bij haar thuis dan dat we naar de bioscoop gaan.
pi_23027380
dan ga je toch bij haar een filmpje kijken, altijd gezellig, heerst ook meer een ontspannen sfeer als het goed is.. ik bedoel, kan me voorstellen dat je niet in de bioscoop voor het eerst met haar wilt zoenen omdat je bang bent dat je af gaat waar andere mensen bij zijn.. dus dan maar beter thuis, haal gewoon een flesje wijn, maakt het altijd gezellig, leuke film en probeer wat te praten met haar.
gewoon interesse tonen wekt al heel veel vertrouwen..
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:15:43 #20
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_23031610
Wat het altijd goed doet : zeggen dat ze er goed uit ziet zodra je haar ziet (en dit ook menen).
Vrouwen zitten altijd te stressen over wat ze aan moeten doen / welke make-up ze moeten dragen en in welke mate. Dus vinden ze het wel net zo prettig als wij hun moeite belonen met een gemeent compliment.

Verder zou ik niets 'instuderen' als ik jou was: de avond gaat toch anders lopen dan je gehoopt had.

En als je toch eens wil weten hoe zacht ze aanvoelt: ieder moment is er geschikt voor. Je gaat al op een vervolg date, dus ziet ze je wel zitten.
Als de dame echt zo verlegen is als je zegt zou ik het contact ook niet ineens overdrijven: dat kan haar afschikken.

Succes!
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:17:21 #21
27535 Pulsemaster
pi_23031649
quote:
Bullshit!
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:21:01 #22
27535 Pulsemaster
pi_23031731
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 08:53 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Wanneer je naast haar op de bank zit (of in de bios) kun je op een gegeven moment haar hand vastpakken. Gewoon verstand op nul en doen. Ik ben zelf van mening dat wanneer een meisje haar hand laat vasthouden, dat je haar ook kunt zoenen.
Goed idee! Lekker thuis eten / koken.
Probleem is dan echter wel dat je imo al 'wat verder' bent. Terwijl dit nog maar de 2e keer is... miss rushing it a bit? But hey, if it feels alright?
pi_23031942
Die verlegenheid samen dat maakt het juist extra interessant, jij weet hoe zij zich voelt en zij hoe jij je voelt. Probeer hier op in te spelen.

Ik heb zelf gewoon op een dat gezegd tegen d'r : Jeetje XXXX ik was zo nerveus voor onze date! en ik begrijp het niet ik vind je zó leuk.....nou dat brak het ijs en we hebben een superavond gehad!

Over het handen vast houden dat is eigenlijk NOT DONE. Je kan natuurlijk wel een hand om d'r heen slaan dat is anders dan dat je elkaar handje vasthoudt.
Zoenen kan uiteraard érg goed op de date....dit is niet echt te plannen, dit gebeurd gewoon...het (gezonde) spanningveld dat jullie hebben zal dan doorbroken worden.

Laat het gewoon op z'n beloop, en ja....complimentjes aan de vrouw 'werken' altijd

Ik zou zeggen succes! en laat weten wat er van is gekomen

Hai!
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:43:48 #24
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_23032344
Ze ziet je idd wel zitten anders gaat ze niet nog een keer met je uit

Wat volgens mij werkt zijn gewoon kleine gebaren geven, waaraan zij kan merken dat je haar bijzonder vindt. Bied haar een arm aan als jullie over straat lopen, zeg haar dat ze er geweldig uit ziet, raak even haar wang aan en zeg dat je gewoon even wil checken of het net zo zacht is als het er uit ziet, wees gewoon creatief en galant maar niet overdreven. Je zal dan heus wel aan haar reacties merken (afwijzend of gevleid) hoe het er voor staat.

Maak het sws niet moeilijker dan het is, zorg gewoon dat je plezier maakt! (als het enige waar je je tijdens deze date op focust, het zoenen/vrijen is, voelt ze dat heus wel, en kan ze het verkeerde idee krijgen namelijk dat het je alleen dáárom met haar hebt afgesproken...)

[ Bericht 13% gewijzigd door beestjuh op 02-11-2004 20:47:16 (detail) ]
power to the people
  dinsdag 2 november 2004 @ 21:51:40 #25
105435 amarena
Just curious
pi_23034129
Wat kleine tips:
Laat haar merken dat je het fijn vindt om bij haar te zijn, dat ze niet zomaar iemand is.

Je kunt best haar hand vast pakken als je dicht bij haar staat, of raak haar zachtjes aan bij de elleboog of wrijf over haar been. Niet constant natuurlijk maar je ziet vanzelf hoe ze reageert. Als ze begint te lachen of ze wordt verlegen met een lief lachje, dan zit het vast goed.

Wat ook erg belangrijk is om haar proberen aan te kijken!! Ook al ben je verlegen, dan laat je wel merken dat je intresse in haar hebt.

Verder zou ik zeggen, maak er een leuke avond van en geniet ervan!!! Die kus die komt vanzelf wel als er genoeg spaning tussen jullie is. En je moet maar zo denken: er is niks te verliezen als je gewoon jezelf bent. Good Luck!!
Veni vidi vici
pi_23034907
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 20:28 schreef Flyingdutchman het volgende:
Die verlegenheid samen dat maakt het juist extra interessant, jij weet hoe zij zich voelt en zij hoe jij je voelt. Probeer hier op in te spelen.
Goed idee...ik wil er zeker het er zeker wel eens over hebben...misschien iets vertellen over mijn eigen verlegenheid...misschien helpt dat haar nog meer op der gemak te voelen (niet dat ze dat niet was op de 1e date hoor).
quote:
Over het handen vast houden dat is eigenlijk NOT DONE... Zoenen kan uiteraard érg goed op de date....dit is niet echt te plannen, dit gebeurd gewoon...het (gezonde) spanningveld dat jullie hebben zal dan doorbroken worden.
Ehm..leuk gesproken, maar misschien begrijp je het als ik zoenen nóg enger vind dan het handen vasthouden.... Zucht...kben echt een niets mbt intimiteit.
pi_23035275
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 20:43 schreef beestjuh het volgende:
Ze ziet je idd wel zitten anders gaat ze niet nog een keer met je uit
Op zich zou dit mijn zelfvertrouwen moeten opvijzelen.

Maar ik vraag me toch af: wat als ze me "gewoon leuk" vindt, wat als ze mij als een potentiële gewone vriend ziet?
Ik vraag me altijd af wat dat nou betekend, zo'n vervolg. OK, ze vindt me leuk maar vindt ze me érg leuk, of leuk leuk (daar moet zij waarschijnlijk nog achterkomen)?
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 20:43 schreef beestjuh het volgende:
Wat volgens mij werkt zijn gewoon kleine gebaren geven, waaraan zij kan merken dat je haar bijzonder vindt.
Ja, dit lijkt me het beste voorlopig..als ik toch zo verlegen/terughoudend ben..en zij ook...eerst maar eens de complimentjes, de lieve woordjes en dingetjes...daarna pas de rest.
quote:
als het enige waar je je tijdens deze date op focust, het zoenen/vrijen is, voelt ze dat heus wel, en kan ze het verkeerde idee krijgen namelijk dat het je alleen dáárom met haar hebt afgesproken...
Nee, ik focus me niet alleen op het zoenen/vrijen...absoluut niet.
Ik vroeg me alleen af of ik het zou weten, wanneer het juiste moment daar was...daar heb ik het al moeilijk zat mee.
pi_23035535
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 21:51 schreef amarena het volgende:
Wat kleine tips: Laat haar merken dat je het fijn vindt om bij haar te zijn, dat ze niet zomaar iemand is.
Ja, precies, dit wil ik juist gaan doen.
quote:
Wat ook erg belangrijk is om haar proberen aan te kijken!! Ook al ben je verlegen, dan laat je wel merken dat je intresse in haar hebt.
Ah, hiér ben ik wel goed in. Zó verlegen ben ik (dus) nog niet...of niet meer, althans.
Gelukkig houdt ze ook van donkerbruine ogen (en van een lief, vertederend uiterlijk en innerlijk, zei ze), dus wat dat betreft zit ik wel goed.

Thanks voor de woorden..we maken er een hele mooie avond van.
pi_23043373
quote:
Over het handen vast houden dat is eigenlijk NOT DONE. Je kan natuurlijk wel een hand om d'r heen slaan dat is anders dan dat je elkaar handje vasthoudt.
Que? Waarom "not done"?
pi_23043397
quote:
Hahaha, werkt dit echt? Hmm...kweetniet hoor.

NB: de TS geeft duidelijk aan nogal verlegen te zijn..kan me voorstellen dat "gewoon vastpakken en zoenen" wat lastig is voor hem.
  woensdag 3 november 2004 @ 12:46:49 #31
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_23047681
neuck haar gewoon
Conformists will be cast away by the tide of history
pi_23049559
Weer zo 1

Ben benieuwd, TVP.
Lambo of Rekt
  woensdag 3 november 2004 @ 14:41:13 #33
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_23050135
Het is allemaal veel simpeler dan je denkt.

Jullie zijn beiden verlegen. Dit geeft jou best een voordeel, als zul je dat niet meteen zien. Als je wil weten hoe zij behandelt wil worden kijk je simpelweg naar hoe jij zelf behandelt zou willen worden.

Ik merk dat de meeste verlegen mensen stil en terughoudend zijn aan de buitenkant, en zich suf stressen aan de binnenkant. En dat neemt soms enorme proporties aan. Het is voor jou dus zaak om te kijken wat je zelf wilt, en dan zul je een aardig idee hebben van wat zij wil. De reden waarom jullie beiden waarschijnlijk terughoudend zijn, is omdat jullie beiden waarschijnlijk wel willen maar allebei twijfelen of het wel het juiste (moment/actie) is. Je begrijpt dat je zo nergens komt. Vertrouw dus gewoon op je eerste gedachten en antwoorden, en probeer nieuwe vragen in je hoofd te vermijden.

Beginnen met een hand om haar heen is zeker een goed begin, en zal ook wel gewaardeerd worden. Vanaf daar zul je het ECHT merken hoe verder te gaan, TWIJFEL er dan niet aan. DAT zou je dan tegen houden. Succes!
pi_23057997
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:41 schreef EviL_AleX het volgende:
Het is allemaal veel simpeler dan je denkt.

Jullie zijn beiden verlegen. Dit geeft jou best een voordeel, als zul je dat niet meteen zien. Als je wil weten hoe zij behandelt wil worden kijk je simpelweg naar hoe jij zelf behandelt zou willen worden.
Tja, het lijkt mij zelf niet makkelijk als zowel jongen als meisje verlegen zijn.

TS, good luck!
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2004 @ 20:04:01 #35
47213 ArmaniMania
pi_23058028
Meent ie dit nou serieus?
  woensdag 3 november 2004 @ 20:31:25 #36
14827 Kogando
Modelprutser
pi_23058831
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:55 schreef Sanvean het volgende:
Hahaha, werkt dit echt? Hmm...kweetniet hoor.

NB: de TS geeft duidelijk aan nogal verlegen te zijn..kan me voorstellen dat "gewoon vastpakken en zoenen" wat lastig is voor hem.
Tuurlijk werkt het echt. De TS hoeft het meisje maar 1x in diep in de ogen te kijken om te weten of ze ook iets voor hem voelt. En als dat 'vonkje' er is dan is het inderdaad gewoon de simpele kwestie van vastpakken en zoenen.

Echt, je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt. De ene zoent per week 3 meisjes en de ander 3 in zijn hele leven. Het is gewoon effe doorpakken! Even over die drempel.

En het leuke is dat als je 1x gezoend hebt het daarna als vanzelf gaat.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_23060381
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:04 schreef ArmaniMania het volgende:
Meent ie dit nou serieus?
Que?
pi_23070372
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:41 schreef EviL_AleX het volgende:

De reden waarom jullie beiden waarschijnlijk terughoudend zijn, is omdat jullie beiden waarschijnlijk wel willen maar allebei twijfelen of het wel het juiste (moment/actie) is. Je begrijpt dat je zo nergens komt.
Ja, misschien is het wel een voordel ja...i.i.g. begrijp ik haar misschien wat beter.
Het wordt pas écht een voordeel als ik daar iets mee doe (wat een cliché) ...misschien als de kans zich voordoet het als gespreksonderwerp aandragen...

Overigens, over dat terughoudend gesproken: het schiet ook niet op dat zij in een andere stad woont (niet ver weg) en dat we alleen mailen....(bellen durft ze niet, misschien na een tweede date, als het nog vertrouwder is met me)...en ze is ook al niet zo'n mailer die veel persoonlijke dingen verteld, helaas.

Maar allez: een tweede date komt er toch.
pi_23070563
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:31 schreef Kogando het volgende:
Tuurlijk werkt het echt. De TS hoeft het meisje maar 1x in diep in de ogen te kijken om te weten of ze ook iets voor hem voelt. En als dat 'vonkje' er is dan is het inderdaad gewoon de simpele kwestie van vastpakken en zoenen.
OK, wel een goede tip op zich...diep in de ogen kijken...vastpakken en zoenen is echter toch niet zo simpel voor me. Maar ik doe mijn best. Als we maar plezier hebben met zijn tweetjes, en als ze zich maar op der gemak voelt bij me...

NB: nu ik er over nadenk....ik ben toch niet zo goed in het ontdekken van wanneer iemand iets voor me voelt... bepaalde signalen herken je natuurlijk wel, maar of ik er achter kom of iemand iets voor me voelt door een keer diep in haar ogen te kijken...hmm...moeilijk, moeilijk.

Het probleem is verder dat, omdat ik signalen soms niet oppik of er niets mee durf te doen áls ik ze herken, je al snel als niet-geinteresseerd(e vriend) wordt gezien...
Schijnt toch dat je ook weer niet te lang moet wachten met initiatief...zucht..complex hoor, die liefde.

Maar...we houden moed!
pi_23080743
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:49 schreef bylar het volgende:
Het probleem is verder dat, omdat ik signalen soms niet oppik of er niets mee durf te doen áls ik ze herken, je al snel als niet-geinteresseerd(e vriend) wordt gezien...
Schijnt toch dat je ook weer niet te lang moet wachten met initiatief...zucht..complex hoor, die liefde.
ja, dat heb ik ook wel eens....dan zit je lekker te flirten en dan blijken ze je gewoon leuk te vinden (als vriend, dus). Of misschien is dat toch omdat je te lang wacht met initiatief. blijft even goed opletten dus
pi_23094307
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:00 schreef Sanvean het volgende:

[..]

ja, dat heb ik ook wel eens....dan zit je lekker te flirten en dan blijken ze je gewoon leuk te vinden (als vriend, dus). Of misschien is dat toch omdat je te lang wacht met initiatief. blijft even goed opletten dus
Ik kreeg wel eens een zomaar uit het niets een kus op mijn lippen gepland van een vriendin.

Later vond ze me een hele leuke vriend. Tja, had ik toch te lang gewacht misschien. Maar aan de andere kant: vrouwen zijn toch rare wezens hoor, soms zitten er behoorlijk ambivalente bedoelingen of betekenissen achter dingen.... zucht.

Iemand nog ervaringen met een verlegen jongen/meisje waar je verliefd op was toevallig? Hoe ging je daar mee om?
pi_23095388
Je moet je niet druk maken, dat gaat allemaal helemaal vanzelf als het juiste moment daar is...trust me
pi_23096621
Bylar, misschien erg gemakkelijk, maar als je aangeeft dat je moeite hebt met het peilen van de gevoelens van anderen, dan weet ze alvast dat ze duidelijker moet zijn. Misschien dat je het gesprek zo kunt sturen, zodat je kunt zeggen dat jij wel voor haar voelt, maar niet goed duidelijk kan maken of ze iets voor jou voelt.

Ander uitgaanstipje (voor 'erbij'): Zoek een gezellig restaurant in of aan de rand van het bos op. Ga dan eerst een lekkere herft-boswandeling maken en dan eten.
  vrijdag 5 november 2004 @ 15:15:42 #44
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_23098405
GHB is je beste vriend.
weg
pi_23104121
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 13:56 schreef Bright het volgende:
Bylar, misschien erg gemakkelijk, maar als je aangeeft dat je moeite hebt met het peilen van de gevoelens van anderen, dan weet ze alvast dat ze duidelijker moet zijn. Misschien dat je het gesprek zo kunt sturen
Goede tip...thanks.
pi_23104236
Hoi schatje, denk je dat er zo genog chloroform op dit doekje zit? * Doekje onder haar neus douwt*

:')
pi_23104245
Nou, kheb haar vandaag een leuk kaartje gestuurd waarin ik vraag of we snel weer eens afspreken om samen een leuk filmpje te kijken, en waarin ik zeg dat ik het heel leuk vond vorige keer. Ik had haar adres toch, dus...

Heb wel gehoord van iemand die haar kent dat zij wordt "gestalkt" door een getrouwde man waarmee ze eens iets is wezen drinken (en waar zij van af wil).

Misschien dat ze daarom liever niet wilde dat ik haar opbelde.

Maar goed, ben benieuwd naar haar reactie en ik hoop snel te daten.
pi_23118721
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 15:15 schreef Forumschorem het volgende:
GHB is je beste vriend.
Huh?

Bylar: goede zet!
  zaterdag 6 november 2004 @ 13:29:57 #49
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_23118863
Vraag me dan toch af hoe twee verlegen mensen zich vermaken tijdens een date. Als het gesprek continu stiltvalt en je bijna niet over een ander onderwerp durft te beginnen dan is de date misschien zo afgelopen .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_23119927
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:29 schreef Detroit het volgende:
Vraag me dan toch af hoe twee verlegen mensen zich vermaken tijdens een date. Als het gesprek continu stiltvalt en je bijna niet over een ander onderwerp durft te beginnen dan is de date misschien zo afgelopen .
Verlegen moet je ook niet altijd letterlijk nemen, denk ik.

Er zijn veel soorten of gradaties in te verzinnen volgens mij..de een is al verlegen als iemand hem/haar aanspreekt, de ander kan prima gesprekjes voeren met het andere geslacht maar wordt wat verlegen als het intiemer wordt...

Verder heb je verlegen in groepsverband, bij onbekende mensen, het niet durven aanspreken van onbekende mensen in het café, etcetera...
  zaterdag 6 november 2004 @ 14:39:30 #51
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_23120208
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:25 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Verlegen moet je ook niet altijd letterlijk nemen, denk ik.
<knip>
Dat blijkt dan idd wel ja. Nou ja, ben in ieder geval benieuwd van de TS te horen hoe het uiteindelijk is gegaan en of het gesprek niet stroef ging omdat zij toch allebei een beetje erg gespannen en verlegen waren .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_23120611
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:39 schreef Detroit het volgende:

[..]

Dat blijkt dan idd wel ja. Nou ja, ben in ieder geval benieuwd van de TS te horen hoe het uiteindelijk is gegaan en of het gesprek niet stroef ging omdat zij toch allebei een beetje erg gespannen en verlegen waren .
Ik ook... dus, TS...
pi_23124069
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:29 schreef Detroit het volgende:
Twee verlegen mensen kunnen zich best vermaken met elkaar, hoor. Je hebt een beetje verlegen en heeeel verlegen...
Het gesprek hoeft echt niet continu stil te vallen hoor...misschien een vooroordeel.

Ik ben volgens anderen geeneens zo (heel) verlegen...alleen ben ik het wel altijd geweest, best erg..daarom denk ik nog steeds dat ik zo ben.

Ik kan prima een geanimeerd gesprekje voeren, heb genoeg inhoud en interesses (ook volgens anderen) om leuke gesprekjes te voeren en ben wat dat betreft vlotter dan ik vaak zelf besef.

Alleen..als het intiemer wordt, dan komen er probleempjes. Danklap ik dicht. Als een meisje mij leuk vind en ik dat merk...of als ik iemand leuk vind...de fysieke contacten, het begin der begin...eerste kus, en dergelijke...

Gisteren even gemaild met het meisje....ze zei dat ze verlegenheid wel schattig vindt en dat ze me een leuke, aardige jongen vindt met genoeg inhoud (dus volgens haar zou ik niet zo verlegen hoeven zijn).

Wat dit betekend weet ik niet, het zijn maar wat woorden...ze laat moeilijk in der ziel kijken. Vandaag krijgt ze iets in de brievenbus iig.
  zaterdag 6 november 2004 @ 19:45:04 #54
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_23126954
Stuk of 20 biertjes en alles gaat vanzelf.. en als t foutgaat... morgen weet je er toch niks meer van.
/-=]
|o-0
~~~`
  zaterdag 6 november 2004 @ 19:50:28 #55
94280 Shandy
Lief mongooltje, niet voeren
pi_23127122
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 19:45 schreef DeWaasheid het volgende:
Stuk of 20 biertjes en alles gaat vanzelf.. en als t foutgaat... morgen weet je er toch niks meer van.
just for the record; das dus NIET mijn vriendje! Althans niet de manier hoe het bij mij gegaan is!
  zaterdag 6 november 2004 @ 19:51:37 #56
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_23127158
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 19:50 schreef Shandy het volgende:

[..]

just for the record; das dus NIET mijn vriendje! Althans niet de manier hoe het bij mij gegaan is!
volgens mij wel hoor...
/-=]
|o-0
~~~`
  zaterdag 6 november 2004 @ 19:52:46 #57
94280 Shandy
pi_23127191
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 19:51 schreef DeWaasheid het volgende:

[..]

volgens mij wel hoor...
hoe weet jij dat nou...met al dat bier ben je het toch alweer vergeten
  zaterdag 6 november 2004 @ 19:55:47 #58
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_23127266
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 19:52 schreef Shandy het volgende:

[..]

hoe weet jij dat nou...met al dat bier ben je het toch alweer vergeten
Waarom denk je dat ik net niet meer wist wie je was?
/-=]
|o-0
~~~`
  zaterdag 6 november 2004 @ 19:57:23 #59
94280 Shandy
pi_23127310
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 19:55 schreef DeWaasheid het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik net niet meer wist wie je was?
ja en waarom denk je dat ik je straf van vnv nu verleng naar een hele maand?!
  zaterdag 6 november 2004 @ 20:23:34 #60
-1 #ANONIEM
~Totally Onegai'D~
pi_23127924
rustig aanpakken, koop 1 rode roos (niet een bos) het hoeft toch geen valentijnsdag te zijn om er 1 te geven

wees beleefd en geduldig, dus als je ergens op moeten w8en niet zuchten en als ze bijvoorbeeld drinken ofzo wilt gaan halen, betaal voor haar alles
ik weet het van mezelf ook ik ben ook verlegen maar ik had het vandaag nog meegemaakt dat ik met een meisje ging meeten die ik van internet ken, ze wou dus bij een supermarkt wat borrelnootjes kopen, (dit is een voorbeeld ) ik heb het voor haar betaald terwijl ze nog ging aandringen om het zelf te kopen.

en als ze naar huis gaat meegaan met haar, natuurlijk wel vragen of ze het wilt.. als ze het echt niet wilt fiets dan stukje mee en laat her dan ergens zelf naar huis fietsen

en pas hand in hand lopen als je het gevoel hebt dat het kan, als je eenmaal hand in hand loopt en echt goed verliefd bent dan gaat je verlegenheid ook weg, omdat je onzeker bent wordt je verlegen omdat het natuurlijk 1e date is

als je het goed aanpakt loop je binnenkort hand in hand met her
en als vrienden beginnen te zeiken erover.. bijvoorbeeld dat ze gaan zeuren je kunt beter krijgen ze is lelijk of zoiets ... nix van aantrekken gewoon verkering houden
  zaterdag 6 november 2004 @ 20:30:34 #61
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_23128058
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:46 schreef bylar het volgende:
Okee, even een korte situatieschets:

Ik (tamelijk verlegen, introvert, angstig als het op intimiteit aankomt) heb binnenkort (weet nog niet wanneer, alleen dat ie komt) een date met een heel leuk meisje. Dat meisje heeft trouwens een aantal dezelfde eigenschappen: verlegen, misschien te lief als het er op aankomt.

De vorige (en eerste) keer was het heel leuk, gezellig. Ik vond het zelf een fijne avond en ik begreep van iemand anders dat zij het ook leuk vond met me. Die jongen zei ook dat ze onder de indruk was van me, maar in hoeverre ik dat geloof weet ik niet. Misschien zei die het om me te stimuleren.

Maar goed, binnenkort dus een tweede date (we mailen wel ondertussen).

En nu zit ik met het volgende probleem: ik weet gewoon simpelweg niet hoe je bepaalde dingen aanpakt. Het eerste fysieke contact (hand vastpakken/houden), de eerste kus. Wanneer is het juiste moment, in welke situatie? Hoe zie je of de ander er aan toe is of er zelfs naar uitkijkt?

Ik vraag dit specifiek, omdat ook zij nogal verlegen is. IRL viel het wel mee, maar vooral via de mail is ze erg terughoudend wat betreft persoonlijke informatie over wat ze voelt, denkt, etcetera.

Natuurlijk moet ik afwachten hoe die tweede date bevalt, maar er even (hypothetisch?) van uitgaande dat ik haar nu al leuk vind en dat zij mij ook wel ziet zitten, hoe zou ik dingen het beste kunnen aanpakken?

Concrete voorbeelden voor "het juiste moment" om haar hand vast te pakken? Andere tips om haar subtiel te laten merken dat ik haar wel zie zitten? Eigen ervaringen met de eerste kus?

Tell me.
oei. van pas komend topic. ikzelf ben ook precies het type wat jij beschrijft, die eindelijk ook eens een date via internet aandurft.........al heb ik het heel ver vooruit geschoven, maar de kans zit er toch dik in dat het gaat gebeuren.

ken haar nu dus alleen via internet waar ze altijd heel erg open is juist. maar ze heeft al laten doorschemeren dat ze in het echt juist verlegen en stil is...denk dus dat ik het woord moet gaan voeren en actie moet ondernemen

maar heb dus ook helemaal nog geen idee hoe ik zoiets aanpak.......nutteloze info dit misschien, maar ik had ook gewoon TVP kunnen typen

ik ga dit topic wel in de gaten houden dus.
Nobody fucks with The Jesus
  zaterdag 6 november 2004 @ 20:49:52 #62
-1 #ANONIEM
~Totally Onegai'D~
pi_23128426
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 20:30 schreef Bolderbast het volgende:

[..]

oei. van pas komend topic. ikzelf ben ook precies het type wat jij beschrijft, die eindelijk ook eens een date via internet aandurft.........al heb ik het heel ver vooruit geschoven, maar de kans zit er toch dik in dat het gaat gebeuren.

ken haar nu dus alleen via internet waar ze altijd heel erg open is juist. maar ze heeft al laten doorschemeren dat ze in het echt juist verlegen en stil is...denk dus dat ik het woord moet gaan voeren en actie moet ondernemen

maar heb dus ook helemaal nog geen idee hoe ik zoiets aanpak.......nutteloze info dit misschien, maar ik had ook gewoon TVP kunnen typen

wel op een rustigere manier actie nemen, er zijn mensen die verlegen zijn en snel benauwd onzeker worden van de situatie waardoor ze niet weten hoe ze moeten reageren .. en meestal geven ze dan een negatieve reactie... dus als ze echt zeker weet dat ze met je verder wilt dan neemt ze zelf misschien wel actie
pi_23128497
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 20:23 schreef OnegaiNL het volgende:
en als ze naar huis gaat meegaan met haar, natuurlijk wel vragen of ze het wilt.. als ze het echt niet wilt fiets dan stukje mee en laat her dan ergens zelf naar huis fietsen
Ja, maar eens een dag uitkiezen dat ze de volgende dag niet hoeft te werken dus.
quote:
als je het goed aanpakt loop je binnenkort hand in hand met her
en als vrienden beginnen te zeiken erover.. bijvoorbeeld dat ze gaan zeuren je kunt beter krijgen ze is lelijk of zoiets ... nix van aantrekken gewoon verkering houden
Zo voortvarend? Hmm, kweetnie hoor.

En nee, niemand gaat zeuren..lelijk is ze niet..in het geheel niet.
pi_23128526
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 20:30 schreef Bolderbast het volgende:
oei. van pas komend topic. ikzelf ben ook precies het type wat jij beschrijft, die eindelijk ook eens een date via internet aandurft...
Nou ehm, join the club.

Waarom het wiel opnieuw uitvinden als het al bestaat?
  zaterdag 6 november 2004 @ 20:55:48 #65
-1 #ANONIEM
~Totally Onegai'D~
pi_23128542
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 20:53 schreef bylar het volgende:

[..]

Ja, maar eens een dag uitkiezen dat ze de volgende dag niet hoeft te werken dus.
[..]

Zo voortvarend? Hmm, kweetnie hoor.

En nee, niemand gaat zeuren..lelijk is ze niet..in het geheel niet.
heh
ik had verkering met een meisje waarvan ik echt dacht dat het een raar mens was en ook niet eens echt knap... maar mensen vonden haar ook niet knap maar ik vondt her wel knap maar ja als je verliefd bent is ze knap hoe ze er ook uit ziet
en waarom niet hand in hand ?

ik heb al 1 dag daarna al hand in hand gelopen en ze had me via msn gevraagd lol
pi_23128618
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 20:55 schreef OnegaiNL het volgende:
Ja maar..dit meisje is écht niet lelijk.

[quote]ik heb al 1 dag daarna al hand in hand gelopen en ze had me via msn gevraagd lol
Nou ja, wie weet...mss moest ik eens wat positiever er over denken.
  zaterdag 6 november 2004 @ 21:44:23 #67
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_23129691
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 20:49 schreef OnegaiNL het volgende:

[..]

wel op een rustigere manier actie nemen, er zijn mensen die verlegen zijn en snel benauwd onzeker worden van de situatie waardoor ze niet weten hoe ze moeten reageren .. en meestal geven ze dan een negatieve reactie... dus als ze echt zeker weet dat ze met je verder wilt dan neemt ze zelf misschien wel actie
mijn 'probleem' is een beetje dat het pas over een aantal maanden 'gepland' staat...

nouja tegelijkertijd is het voor mij een geruststelling dat het nog VER weg is maar aan de andere kant kan het wel negatieve invloed hebben dat we elkaar nu via MSN heel anders leren kennen dan we waarschijnlijk in het echt zijn..........en dan is de kans alleen maar groter dat het gaat tegenvallen
pi_23131325
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 21:44 schreef Bolderbast het volgende:
maar aan de andere kant kan het wel negatieve invloed hebben dat we elkaar nu via MSN heel anders leren kennen dan we waarschijnlijk in het echt zijn..........en dan is de kans alleen maar groter dat het gaat tegenvallen
Je hebt gelijk..mijn advies is: ga niet maandenlang met iemand chatten voordat je haar in het echt ziet...dat verkleint echt de kansen op iets moois (heb ik zelf ook gemerkt).
  zondag 7 november 2004 @ 00:24:43 #69
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_23133085
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 22:46 schreef bylar het volgende:

[..]

Je hebt gelijk..mijn advies is: ga niet maandenlang met iemand chatten voordat je haar in het echt ziet...dat verkleint echt de kansen op iets moois (heb ik zelf ook gemerkt).
yep al van meer mensen gehoord

kijk; ik weet me daar wel op in te stellen, want ik weet hoe veraderlijk MSN speelt met je verwachtingen, die natuurlijk steeds meer gaan oplopen......

maar tegelijkertijd weet ik dat ik ook veel te 'ideaal' nu op haar over kom.....en met de kans dat zij hier dus verkeerd mee omgaat aangezien ze ook nog nooit een ontmoeting via internet heeft gehad
pi_23140510
quote:
Op zondag 7 november 2004 00:24 schreef Bolderbast het volgende:

[..]

yep al van meer mensen gehoord

kijk; ik weet me daar wel op in te stellen, want ik weet hoe veraderlijk MSN speelt met je verwachtingen, die natuurlijk steeds meer gaan oplopen......

maar tegelijkertijd weet ik dat ik ook veel te 'ideaal' nu op haar over kom.....en met de kans dat zij hier dus verkeerd mee omgaat aangezien ze ook nog nooit een ontmoeting via internet heeft gehad
Probeer dan toch eerder af te spreken...vertrouwen opwekken, opbouwen...wie weet?
pi_23140593
Overigens vraag ik me toch af...

wordt de komende (tweede) date de "beslissende" date?
Ik bedoel, als er dan nog niets gebeurd, is het dan over, zijn de kansen dan bekeken?

Ik lees/hoor regelmatig dat als je te lang wacht, men jou gaat zien als een goede vriend en dat als je dan nog probeert intiemer te worden, het onnatuurlijk kan overkomen...

Iemand ervaringen mee? Hoe verliepen de eerste dates/contacten met vrienden of vriendinnen?

Ben gewoon benieuwd.
pi_23167752
Bylar, een goede zet hoor, dat kaartje... Ben wel benieuwd wat het verder geworden is
Oh ja - als je met haar uit eten gaat en ze komt net terug van de wc, lach dan heel lief naar haar, kijk dan ook erg blij - mijn vrouw is die aanblik (van mij toen ze terug kwam van de wc) nooit vergeten
pi_23211213
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 13:56 schreef Bright het volgende:
Bylar, misschien erg gemakkelijk, maar als je aangeeft dat je moeite hebt met het peilen van de gevoelens van anderen, dan weet ze alvast dat ze duidelijker moet zijn. Misschien dat je het gesprek zo kunt sturen
Precies...geef aan dat je met sommige dingen moeite hebt..grote kans dat zij daar op inspringt.

Zeg dat je verlegen bent, moeite hebt met intimiteit of wat dan ook...als het meisje echt iets voor je voelt haakt ze daar wel op in hoor! (zelf een keer gemerkt, dus...)

Nog steeds: veel succes!
pi_23211243
quote:
Op maandag 8 november 2004 16:08 schreef Bright het volgende:Oh ja - als je met haar uit eten gaat en ze komt net terug van de wc, lach dan heel lief naar haar, kijk dan ook erg blij - mijn vrouw is die aanblik (van mij toen ze terug kwam van de wc) nooit vergeten
Oooh...een goede blik doet smelten ja!

Je had bruine ogen, toch? Vindt ze vast mooi.

Gebruiken die hap!
  woensdag 10 november 2004 @ 18:25:47 #75
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_23222534
1) Pak niet haar hand vast bij een 2e date, dat staat zo wanhopig. Zoiets doe je als je merkt dat het goed klikt en bepaalde dingen met elkaar gemeen hebt qua interesses en leuke gesprekken met elkaar kunt voeren.

2) Maak je niet druk over of je haar moet zoenen. Pak haar niet ineens uit het niets op de bek, als ze verlegen is kan dat afschrikken. Besteed gewoon een leuke dag/avond met haar, ga in een cafe wat drinken, poolen ofzo, kijk of het klikt.
Er komt natuurlijk ook een moment van afscheid, normaal gesproken zoen je elkaar als het klikt na de 1e date al bij het afscheid, maar als je nog twijfelde kun je dat nu bij het afscheid doen, althans ik zou het je aanraden. Bouw dat moment wel rustig op en peil hoe ze ertegenover staat, maar meestal heb je wel een idee of het klikt of niet. Let wel dat meisjes houden van jongens die een beetje assertief zijn en durf in zich hebben.
quote:
wordt de komende (tweede) date de "beslissende" date?
Ik bedoel, als er dan nog niets gebeurd, is het dan over, zijn de kansen dan bekeken?
Ik lees/hoor regelmatig dat als je te lang wacht, men jou gaat zien als een goede vriend en dat als je dan nog probeert intiemer te worden, het onnatuurlijk kan overkomen...
Ik maak hierop uit dat je dit totaal verkeerd ziet, je bekijkt alles vanuit het perspectief van het meisje en gaat er maar vanuit dat zij perfect voor je is en dat je per se iets met haar wilt.. laat die gedachte varen. Als jullie niks met elkaar gemeen hebben wordt het uiteindelijk toch niets.
Wat meer zelfvertrouwen is hier op zijn plaats. Maak je niet druk of dat het te "lang zou duren", dat bepaal je zelf. Je hebt "chemistry" of niet, dat zie je aan de manier waarop ze naar je kijkt, zich gedraagt.

3) Maak je niet zoveel zorgen. Er zijn genoeg vrouwen hier

Suc6
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_23223259
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:25 schreef Boomlaars het volgende:
1) Pak niet haar hand vast bij een 2e date, dat staat zo wanhopig. Zoiets doe je als je merkt dat het goed klikt en bepaalde dingen met elkaar gemeen hebt qua interesses en leuke gesprekken met elkaar kunt voeren.
Maar het KLIKTE goed, de eerste keer. En we hebben dingen gemeen, zoals karakter, hobby's (film, sport), opleiding...

quote:
Besteed gewoon een leuke dag/avond met haar, ga in een cafe wat drinken, poolen ofzo, kijk of het klikt.
Dat zo en zo....natuurlijk gaan we er een leuke middag/avond/dag van maken.
quote:
Er komt natuurlijk ook een moment van afscheid, normaal gesproken zoen je elkaar als het klikt na de 1e date al bij het afscheid, maar als je nog twijfelde kun je dat nu bij het afscheid doen, althans ik zou het je aanraden. Bouw dat moment wel rustig op en peil hoe ze ertegenover staat, maar meestal heb je wel een idee of het klikt of niet. Let wel dat meisjes houden van jongens die een beetje assertief zijn en durf in zich hebben.
Even ter verduidelijking: hoe zie jij zoenen hier:

een simpele wangzoen of een "echte" kus op de mond?
  donderdag 11 november 2004 @ 02:38:59 #77
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_23234725
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:58 schreef bylar het volgende:

[..]

Maar het KLIKTE goed, de eerste keer. En we hebben dingen gemeen, zoals karakter, hobby's (film, sport), opleiding...

[..]

Dat zo en zo....natuurlijk gaan we er een leuke middag/avond/dag van maken.
[..]

Even ter verduidelijking: hoe zie jij zoenen hier:

een simpele wangzoen of een "echte" kus op de mond?
Echt zoenen .. wangzoenen geef je maar aan je oma
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_23235312
Boomlaars, er is niet zoiets als 'normaal gesproken'. Als je zoiets beweert, schrik je de mensen af als het wat langer zou duren. Bij ons heeft het precies een maand geduurd alvorens die eerste echte zoen kwam, dus graag niet jou situaties generaliseren - daar heeft niemand wat aan.

Oh en het hoeft ook niet direct een French kiss te worden hoor - een zoen met de lippen op en tegen elkaar is ook al een prima begin.

Wat wel fijn is: het is bijna sinterklaas, dan kun je haar iets leuks (hoeft niet duur te zijn, maar wel iets waaraan je persoonlijk aandacht hebt besteed, of iets waaruit blijkt dat je op haar let en naar haar luistert!) geven; dat kan best weleens een flinke zoensessie in gang zetten (own experience)
pi_23235799
quote:
Op donderdag 11 november 2004 08:01 schreef Bright het volgende:
Boomlaars, er is niet zoiets als 'normaal gesproken'. Als je zoiets beweert, schrik je de mensen af als het wat langer zou duren. Bij ons heeft het precies een maand geduurd alvorens die eerste echte zoen kwam, dus graag niet jou situaties generaliseren - daar heeft niemand wat aan.
OK....we hoeven ons niet te haasten...het kan dus wat langer duren. Da's op zich niet erg.

Maar hou er wel rekening mee dat het meisje en ik elkaar niet dagelijks zien en niet in dezelfde stad wonen. We communiceren nu nog via mail (nog geen telefoon of MSN..misschien na de 2e date). Misschien verandert dat de zaak?
quote:
Oh en het hoeft ook niet direct een French kiss te worden hoor - een zoen met de lippen op en tegen elkaar is ook al een prima begin.
Al moeilijk/eng zat voor mij.
quote:
Wat wel fijn is: het is bijna sinterklaas, dan kun je haar iets leuks (hoeft niet duur te zijn, maar wel iets waaraan je persoonlijk aandacht hebt besteed, of iets waaruit blijkt dat je op haar let en naar haar luistert!) geven; dat kan best weleens een flinke zoensessie in gang zetten (own experience)
Hee, tof! Nog eens een nuttige tip! Ze studeert ook al bijna af..weet nog niet precies wanneer....en stage is klaar...
reden voor een leuk klein presentje, misschien??

Maar...komt dat niet gelijk hopeloos over misschien....alsof ik haar "omkoop" ofzo...
pi_23235976
Bylar: een klein kadootje voor haar afstuderen is een heel erg goed idee. Hiermee laat je zien dat je belangstelling hebt voor wat ze allemaal doet. Maar geef niet iets 'romantisch' ofzo zoals bloemen. Geef haar een boek ofzo. Wel een kleinigheidje.
pi_23236231
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Bylar: een klein kadootje voor haar afstuderen is een heel erg goed idee. Hiermee laat je zien dat je belangstelling hebt voor wat ze allemaal doet. Maar geef niet iets 'romantisch' ofzo zoals bloemen. Geef haar een boek ofzo. Wel een kleinigheidje.

OK..ik denk er goed over na..weet alleen niet wanneer ze afstudeert.... (ze hoopte zelf eind dit jaar)

Heb wel wat ideetjes, dingetjes waar ze mee bezig is.
pi_23236244
quote:
Maarre...jij als vrouw zijnde...

Hoe zou jij dat vinden als je zo'n kleinigheidje kreeg? Wát zou je dan precies denken/vinden?

Remember..tis nog maar een 2e echte date hè.
pi_23236374
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:51 schreef bylar het volgende:

[..]

Maarre...jij als vrouw zijnde...

Hoe zou jij dat vinden als je zo'n kleinigheidje kreeg? Wát zou je dan precies denken/vinden?

Remember..tis nog maar een 2e echte date hè.
Ik zelf verwacht nooit kadootjes van mannen. Het is mij om het even. Maar ik zou het wel heel attent vinden. Het is wel belangrijk dat het iets heel kleins is, want als je meteen met iets duurs aankomt dan kan het afschrikken.
pi_23237216
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik zelf verwacht nooit kadootjes van mannen. Het is mij om het even. Maar ik zou het wel heel attent vinden. Het is wel belangrijk dat het iets heel kleins is, want als je meteen met iets duurs aankomt dan kan het afschrikken.
OK, thanks...maar ik bedoel:

zou jij dan zoiets denken als: "doe moet vast iets van me" of denk je zoiets als "owh, wat lief!" ? (om maar eens 2 dingen te noemen)
pi_23237322
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:47 schreef bylar het volgende:

[..]

OK, thanks...maar ik bedoel:

zou jij dan zoiets denken als: "doe moet vast iets van me" of denk je zoiets als "owh, wat lief!" ? (om maar eens 2 dingen te noemen)
Dat is moelijk te zeggen, als ik hem leuk vind, dan denk ik: 'hm echt attent, lief hoor hij wil indruk op me maken!'. Maar als ik niet echt geinteresseerd ben, denk ik: 'Ik vind het wel leuk, maar ik hoop niet dat dit betekent dat ik nu ook iets verplicht ben!'
pi_23237507
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:52 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat is moelijk te zeggen, als ik hem leuk vind, dan denk ik: 'hm echt attent, lief hoor hij wil indruk op me maken!'. Maar als ik niet echt geinteresseerd ben, denk ik: 'Ik vind het wel leuk, maar ik hoop niet dat dit betekent dat ik nu ook iets verplicht ben!'
OK, dit wordt al aardig specifieke, nuttige informatie.

Als je hem leuk vindt, dus...indruk...

Maar wat bedoel je precies met "leuk vinden" en "niet echt geinteresseerd"?

Het meisje vindt mij wel leuk, anders zou ze geen tweede keer daten. Betekend dat dat ze eerder jouw eerste reactie aan zou hangen dan jouw tweede reactie?

Ooowwh..vergeef me deze specifieke vragen..maar kben gewoon wat onzeker/onwetend.
pi_23237633
Vermoedelijk vindt ze je leuk, al heb ik ook weleens uit verveeldheid/eenzaamheid/beleefdheid een tweede date gehad met iemand (sorry ik ben gewoon eerlijk).
Je merkt echt wel of ze je leuk vindt! Bestudeer haar gezicht, haar gedrag, kijkt ze je wel aan, let op haar lichaamstaal!!!).
Dus in dit geval ben ik er vrijwel zeker van dat ze het leuk vindt als je haar iets kleins geeft hoor.
pi_23239315
quote:
Op donderdag 11 november 2004 11:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Vermoedelijk vindt ze je leuk, al heb ik ook weleens uit verveeldheid/eenzaamheid/beleefdheid een tweede date gehad met iemand (sorry ik ben gewoon eerlijk).
Dat eerste deel van deze zin bevalt me.
Dat tweede deel hebk niet gelezen.
quote:
Je merkt echt wel of ze je leuk vindt! Bestudeer haar gezicht, haar gedrag, kijkt ze je wel aan, let op haar lichaamstaal!!!).
Okee, doe ik.

De komende keer, als we beiden misschien wat minder verlegen zijn en ons nog beter op ons gemak voelen, zal ik haar eens goed bestuderen.

Van de eerste keer weet ik dat ze me meer dan voldoende aankeek (maar is aankijken sowieso niet een standaard-etiquette?), dat haar ogen regelmatig begonnen te glinsteren (oowh, als ik daar aan terugdenk!), ze me soms heel lief aankeek en dat ze soms heel lief openhartig deed...echt heel onbevangen (hoe verlegen ze ook was).

En toen ze iets zei en daarbij heel onbewust haar wenkbrouwen optrok, maakte ik per ongeluk een opmerking over die schattige wenkbrouwen... en dat vond ze wel leuk, hoorde ik later van iemand anders.

Verder waren er geen aanwijzingen..twas nog maar de eerste keer, afgezien van die echte eerste ontmoeting met anderen er bij (waarbij ze me ook al regelmatig heel lief, verlegen aankeek/naar me glimlachte zonder dat ik iets zei of tegen haar sprak).

Of...wacht..toen ik haar naart station bracht (mezelf, ik moest met de trein) en zij achterop sprong, raakte ze heel even met een vinger (of meerdere) mijn zij aan.

Maar dat lijkt me normaal...onbeduidend...hoe kon ze anders achterop de fiets springen? Of was dat toch zo'n geval van "normale/onbetekende aanraking"?

Anyways, heb er nog steeds vertrouwen in hoor.
  donderdag 11 november 2004 @ 14:59:57 #89
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_23243064
Om erachter te komen of ze wil zoenen werkt het bij mij altijd om haar na de gebruikelijke zoenen, 1 zoen op dr mond te geven. Niet te snel, wel langszaam, vaak kunnen ze zich dan niet meer beheersen en komt t wel goed.
pi_23244144
quote:
Yup, precies. Of een handdoek met haar naam erop (liefst zelf geborduurd ); dat heb ik o.a. gegeven en deze wordt nog steeds gebruikt. (Was wel erg mooi geborduurd; voordeel als je moeder zo'n borduurmachine heeft en je zelf de plaatjes kunt maken)
pi_23244287
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:25 schreef bylar het volgende:
[..]
Dat eerste deel van deze zin bevalt me.
Dat tweede deel hebk niet gelezen.
[..]
lol
quote:
Okee, doe ik.
De komende keer, als we beiden misschien wat minder verlegen zijn en ons nog beter op ons gemak voelen, zal ik haar eens goed bestuderen.
Oei! minpuntje; welke kleur ogen heeft ze? Lang haar? Soort gezicht? Lengte? etc. dat zou je toch wel moeten weten hoor... (Mag je voor jezelf beantwoorden)
quote:
Van de eerste keer weet ik dat ze me meer dan voldoende aankeek (maar is aankijken sowieso niet een standaard-etiquette?), dat haar ogen regelmatig begonnen te glinsteren (oowh, als ik daar aan terugdenk!), ze me soms heel lief aankeek en dat ze soms heel lief openhartig deed...echt heel onbevangen (hoe verlegen ze ook was).
Juist - dus je lette wel op
quote:
En toen ze iets zei en daarbij heel onbewust haar wenkbrouwen optrok, maakte ik per ongeluk een opmerking over die schattige wenkbrouwen... en dat vond ze wel leuk, hoorde ik later van iemand anders.
Precies- je mag ook opmerkingen maken over haar verschijning - daarmee geef je aan dat je wel oplet; waarschijnlijk is dat hetgeen dat ze zo leuk vond: dat ze een man ontmoet die eens een keertje oplet, in plaats van naar haar voorgevel te kijken (generaliserend, uiteraard, want geen enkele man doet dat in werkelijkheid hoor!)
quote:
Verder waren er geen aanwijzingen..twas nog maar de eerste keer, afgezien van die echte eerste ontmoeting met anderen er bij (waarbij ze me ook al regelmatig heel lief, verlegen aankeek/naar me glimlachte zonder dat ik iets zei of tegen haar sprak).

Of...wacht..toen ik haar naart station bracht (mezelf, ik moest met de trein) en zij achterop sprong, raakte ze heel even met een vinger (of meerdere) mijn zij aan.

Maar dat lijkt me normaal...onbeduidend...hoe kon ze anders achterop de fiets springen? Of was dat toch zo'n geval van "normale/onbetekende aanraking"?

Anyways, heb er nog steeds vertrouwen in hoor.
Heeft vertrouwen, maar is verlegen en onervaren en heeft ongetwijfeld last van vlinders in de buik
pi_23246943
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:56 schreef Bright het volgende:

[..]
Oei! minpuntje; welke kleur ogen heeft ze? Lang haar? Soort gezicht? Lengte? etc. dat zou je toch wel moeten weten hoor... (Mag je voor jezelf beantwoorden)
Ja...ik had het over de subtiele gebaartjes, de lichaamstaal....dáár moet ik meer op letten.

Natuurlijk weet ik hoe ze er uitziet!
pi_23246972
quote:
Op donderdag 11 november 2004 15:56 schreef Bright het volgende:
Heeft vertrouwen, maar is verlegen en onervaren en heeft ongetwijfeld last van vlinders in de buik
Wie, ikke?
pi_23252036
Hé Bylar,

Wanneer is je date? Kunnen we allemaal voor je duimen hier!! Weet je al wat je gaat doen?
Wat misschien ook een leuk idee is dierentuin of een boswandeling of iets dergelijks met warme chocolademelk in een gezellig café'tje na. Kom je tenminste echt in gesprek.

Je zou van tevoren eens voor jezelf op een rijtje zetten wat je nou echt graag van haar wilt weten. Altijd makkelijk om wat back-up te hebben in je achterhoofd. (interesses, muziek, school, vrienden, thuis, films, reizen/vakanties, werk, koken etc....) Ik doe dat ook altijd als ik weet dat ik van tevoren weet dat ik een gesprek aan moet gaan. Ik bedenk dan alvast een beetje wat ik wil gaan zeggen en wat m'n doel is. Achteraf blijk ik het tijdens het gesprek meestal niet nodig te hebben omdat het vanzelf wel loopt, maar je voelt je wel wat zelfverzekerder als je dat doet.

En verder denk ik vooral dat je er echt niet teveel bij na moet denken. Anders wordt het misschien te geforseerd voor jezelf en dat zal zij vervolgens ook weer merken met als gevolg dat jullie je allebei niet op je gemak voelen. Je bent prima hoe je bent en ze zal heus niet een 2e date met je gaan ondernemen als ze je niet interessant vond. Succes met je date!!!
Veni vidi vici
pi_23260988
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:35 schreef amarena het volgende:
Hé Bylar,

Wanneer is je date?
Weet nog niet precies wanneer.
quote:
Weet je al wat je gaat doen?
Ja, toch een filmpie ergens...filmhuis..of bij haar thuis.
En verder...moeten we nog definitief afspreken.
quote:
Je zou van tevoren eens voor jezelf op een rijtje zetten wat je nou echt graag van haar wilt weten....(etc.)
Ja, goed idee. Al weet ik al best wel wat van haar. We hebben elkaar ontmoet op een site ergens en hebben daar een tijd gechat.
Ik weet iig van haar grootste hobby's, opleiding, lievelingsmuziek, waar ze vandaan komt, dat soort dingen.
De meer intiemere zaken weet ik nog niet, liefdesverleden..dat soort zaken. Misschien niet gelijk naar vragen, gezien haar teruggehouden karakter. Wel wil ik het gesprek slinks (via films, want dat is onze gezamenlijke hobby/passie) naar zaken als verlegenheid, de liefde, vertrouwen etcetera leiden..
quote:
En verder denk ik vooral dat je er echt niet teveel bij na moet denken. Anders wordt het misschien te geforseerd voor jezelf en dat zal zij vervolgens ook weer merken met als gevolg dat jullie je allebei niet op je gemak voelen. Je bent prima hoe je bent en ze zal heus niet een 2e date met je gaan ondernemen als ze je niet interessant vond. Succes met je date!!!
Ja, ook dit is een goed idee.
Had ik zelf ook al gedacht. Ik vraag me veel af, open een topic, en prop mezelf zo helemaal vol met dingen die ik eigenlijk gewoon moet ondergáán. Misschien denk, pieker ik wel veel te veel. Is nie goed hè.

Anyway, ik hou je op de hoogte (als het goed loopt, anders smeer ik hem stiekem snel)
pi_23789099
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:35 schreef amarena het volgende:
Hé Bylar,

Wanneer is je date? Weet je al wat je gaat doen?
Hee, bestaat dit topic nog?

Tijdje stilgestaan i.i.g.... meisje was erg druk en is ondertussen klaar met stage, en ik..ik ben begonnen met werken (na maanden stilstand).

De date...komende vrijdag komt ie er dan..eindelijk!
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:35 schreef amarena het volgende:Weet je al wat je gaat doen?
Jawel.

We gaan dus een filmpje kijken.
Bij haar thuis.

Ik heb daar zelf enigszins op aangedrongen, en zij vindt het blijkbaar wel goed.
Maar...nu heb ik het idee dat het misschien toch niet de juiste keuze was. Of dat het te vroeg is.
Of eigenlijk..ben ik gewoon zenuwachtig...onzeker. Ik vind het best doodeng.

Maar anyway...filmpje kijken samen (hoop dat ze een bank heeft) en we bekijken nog of we samen eten en zo ja, waar en hoe....

Enne...als het fout afloopt, laat ik nooit meer iets van me horen hoor.
pi_23790227
Ach gossie, wat een lief topic. Ik hoop voor je dat het een leuke avond wordt en dat ze jou net zo leuk zal blijken te vinden als jij haar.
  maandag 6 december 2004 @ 01:44:09 #98
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23791570
He Bylar,

Heel erg veel succes vrijdag! Ik weet hoe het is, was ook heel onzeker en mijn ex-vriendje ook. Eerst een hele tijd gedate en niets gedaan, na 2 weken (toen we al echt iets hadden) voor het eerst gezoend. Denk er gewoon niet teveel over na, geniet ervan dat je een date met haar hebt! Laat dat niet verpesten door je zenuwen.

En laat inderdaad even weten hoe het gegaan is, dus ook als het fout gegaan is
NSJ & Lowlands still on my mind
  maandag 6 december 2004 @ 15:25:00 #99
107048 Nippletwister
Bekeerd tot Xbox
pi_23800162
Bylar, veel suc6!

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt de laatste 2 maanden en nu is het bij mij ook aan
Maak jezelf niet te druk, dat is nergens voor nodig! (Anders zou je echt niet zo maar bij haar over de vloer mogen komen toch )

Tijdens filmpie je arm om haar heen leggen... Dan komt het allemaal wel goed

Ik weet als geen ander hoe spannend het is... Je moet er gewoon ff doorheen!

Nogmaals veel suc6
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:32:23 #100
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23876897
Bylar veel succes vanavond! Laat je even weten hoe het gegaan is?
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23877020
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:32 schreef Nokia3310 het volgende:
Bylar veel succes vanavond! Laat je even weten hoe het gegaan is?
He, net te laat voor de kick
Maar inderdaad, Bylar, heel veel plezier vanavond en maak er een leuke boel van! Toon haar ook hoeveel ze voor je betekent
pi_23877565
Hee, leeft dit topic nog?

Thanks allemaal, heb er erg veel zin in, we gaan zeker plezier maken saampjes, gaat minstens zo leuk worden als de ongedwongen eerste keer.
Eerst uit eten en daarna filmpje bij haar thuis.

Ben alleen best wel zenuwachtig helaas, vind het toch best wel eng allemaal...vooral als blijkt dat we elkaar leuk vinden maar ik weer eens niets durf te ondernemen.

Maar goed....eerst maar eens flink genieten.
pi_23879067
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:56 schreef bylar het volgende:
Hee, leeft dit topic nog?

Thanks allemaal, heb er erg veel zin in, we gaan zeker plezier maken saampjes, gaat minstens zo leuk worden als de ongedwongen eerste keer.
Eerst uit eten en daarna filmpje bij haar thuis.

Ben alleen best wel zenuwachtig helaas, vind het toch best wel eng allemaal...vooral als blijkt dat we elkaar leuk vinden maar ik weer eens niets durf te ondernemen.

Maar goed....eerst maar eens flink genieten.
ff kat uit de boom kijken... kijk hoe het gaat... of ze straalt als ze naar je kijkt... kijk ook haar recht in de ogen, en blijf kijken.
Het kus moment kan elk moment komen... zeker als je bij haar thuis zit. maak je geen zorgen verder... als het niet komt, dan spreek je weer wat voor volgende week af.
Tenslotte ga je met haar mee naar huis, en zij zou ook in het zelfde schuitje zitten.

suc6, en laat even weten hoe het afloopt
pi_23900815
Nou, gisteren gedate dus...

Gisteravond het plezier, en nu de erg grote onzekerheid.

Ik heb veel te vertellen. Waar begin ik?

Nou goed...gisteren eerst ergens gegeten en daarna thuis bij haar filmpje gekeken.
Het was echt superleuk. Erg gezellig. Leuke, sprankelende conversaties. Veel oogcontact (van beide kanten). Gepraat over dingen waarvan ik dacht dat ze het daar niet over durfde te hebben (en waarvan ik dacht dat ik het daar ook niet over durfde te hebben): relaties, het leuk vinden van mensen, dat soort werk.
We hebben elkaar het hemd van het lijf gevraagd zowat (waarbij zij verrassend genoeg meer initiatief vertoonde dan ik).

Ik weet nu veel meer over haar. Bijvoorbeeld dat ze toch niet zo verlegen is als ik dacht. Dat ze korte mailtjes schrijft omdat ze mailen helemaal niet fijn vindt. En dat ze geen relatie heeft en eigenlijk nooit een echte relatie heeft gehad...dat ze iets wilt wat serieus is, iets wat langzaam kan worden opgebouwd, waarbij eerst leuke dingen worden ondernomen (zoals wij hebben gedaan??)...

Na de conversatie over ons karakter kwamen we te spreken over relaties/verliefdheid. Vreemd genoeg begon zijn daar over. Ze vroeg (best speels) of ik al een relatie had (ik date soms wel eens via internet). Of dit een teken is???

Tja, wat verder te vertellen.... veel oogcontact, dus. Vreemd genoeg was ik steeds de eerste die wegkeek (ik blijf toch verlegen hè), maar vooral op het eind bleven we elkaar soms wel 5 seconden aankijken. Haar pupillen leken me echt megagroot te zijn (dit schijnt een teken te zijn. Normaal let ik daar nooit op maar nu zag ik het gewoon). Veel gelachen, veel glimlachen.

Alles goed, dus. Hoewel ik niet in staat ben om te bepalen hoe leuk ze me nu echt vindt. Ik blijf daar in onzekerheid over.

Qua karakter en interesses vertonen we echt veel vergelijkenissen.

Maar er blijft ook iets van een katertje hangen. Want er is helaas nergens een intiemer moment geweest. Tijdens het etentje boog ze regelmatig dichter naar me toe, bij haar thuis stonden we regelmatig dichter bij elkaar...een paar keer raakten onze vingers elkaar.
Maar nergens een echt intiem moment. Dus ook geen kus.

De bank was eigenlijk te klein voor twee personen, en ze houdt er nogal van om lekker uitgespreid te gaan zitten/liggen (zei ze althans), dus ging ze op een grotere stoel zitten. Ze zei nog wel dat het niets met mij te maken had, maar het was wel even slikken voor mij helaas.

En dan het einde...tja, op een gegeven moment moest ik letterlijk haasten om de bus te halen (en zo de trein), dus van een goed afscheid kwam het ook niet echt. Drie zoenen op de wang (zij boog als eerste naar me toe, daarvoor deed ik dat altijd als eerste). Ik had niet de durf om haar op de mond te kussen.

Tja, dat was het zo'n beetje...heb het zo gedetailleerd mogelijk beschreven, opdat er wat nuttige feedback kan komen...want ik ben echt onzeker en schier ervaringsloos in het daten, flirten en sowieso in relaties en de meisjes.

Alleszins een hele fijne, leuke date dus (de beste die ik ooit heb gehad, al heb ik dus ook niet zo veel ervaring), zij had het ook zichtbaar naar de zin en stelde veel vragen, keek me vaak (lief, glimlachend) aan, en liet wellicht subtiel merken hoe zij staat ten opzichte van relaties (langzaam opbouwen). Wat ik al zei, teleurstellend vond ik wel dat er nog geen intiem moment was, en dat ik áls die kans er was sowieso nog niet de durf had.

Ze heeft beloofd me uit te nodigen als ze afgestudeerd is (waarschijnlijk januari). En verder heb ik gezegd dat ik nog eens met haar iets wil doen.

Dat was het dus. Ik ben erg in onzekerheid nu. Hoe leuk vindt ze me echt? Heb ik dingen gemist? Dat soort vragen...

Feedback, reacties...het mag nu....

[ Bericht 0% gewijzigd door bylar op 12-12-2004 12:26:30 ]
pi_23900932
Volgens mij vindt ze jou ook heel leuk, hoor! Dat er nog niet gekust is, zegt niets. Niet iedereen wil dat zo snel al. Of misschien is zij wat dat betreft toch net zo verlegen. Maar vanwaar de haast? Wees gewoon geduldig. Dan valt er tenminste nog wat te hunkeren.
  zaterdag 11 december 2004 @ 17:23:57 #106
67978 HenryHill
pi_23901229
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 17:11 schreef rooierooie het volgende:
Volgens mij vindt ze jou ook heel leuk, hoor! Dat er nog niet gekust is, zegt niets. Niet iedereen wil dat zo snel al. Of misschien is zij wat dat betreft toch net zo verlegen. Maar vanwaar de haast? Wees gewoon geduldig. Dan valt er tenminste nog wat te hunkeren.
Ja lekker advies...

In tegenstelling tot veel vrouwen houden de meeste mannen er niet van om in een achtbaan van emoties te zitten. Die willen gewoon duidelijk weten waar ze aan toe zijn, liefst met resultaat.

Geduldig wachten... waarop? Totdat zij het initiatief neemt en hem zoent? Totdat er 10 dates voorbij zijn en een andere jongen inmiddels haar aandacht heeft getrokken? Totdat TS en zij 'toevallig' in een mega-romantische setting terechtkomen waar hij opeens wel het lef heeft om haar te zoenen?

Mijn insteek bij dit soort situaties: niets gebeurt vanzelf, je moet zelf sturen en actie ondernemen.
Je zegt zelf dat je genoeg mogelijke hints hebt opgepikt: je had een move moeten maken.
Nu zit je tegen de volgende date aan te hikken, hopend dat die nog komt, dat ze dan nog steeds positieve signalen geeft en dat je dan wel het lef hebt om een move te maken.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_23901500
Dus omdat mannen daar behoefte aan hebben, moeten vrouwen maar in dezelfde sneltreinvaart daarin meegaan? Door wat ik zo lees komt ze op me over als iemand die een ander eerst beter wil leren kennen voordat ze zich aan romantiek waagt (ook gezien haar keuze om niet naast hem op de bank te gaan zitten, want knusjes samen op de bank kruipen, dat is wel erg anticiperen op the obvious). Maar verder blijkt uit alles dat ze wel degelijk erg geïnteresseerd is in hem en dat ze het naar haar zin had met hem. Ik zeg toch niet dat hij nog een jaar geduld moet hebben? Dit was pas hun eerste date samen met z'n tweeën, wat een onzin dat er dan meteen gezoend moet worden. Bylar is nu onzeker omdat er geen sprake van intimiteit is geweest en vraagt zich af hoe hij dit moet uitleggen. Nou, ik ben een vrouw en mijn uitleg is dat hij zich volgens mij helemaal geen zorgen hoeft te maken omdat niet-zoenen op een eerste date helemaal niets zegt over wat ze van hem vindt.

[ Bericht 9% gewijzigd door rooierooie op 11-12-2004 17:46:00 ]
  zaterdag 11 december 2004 @ 18:12:24 #108
67978 HenryHill
pi_23902429
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 17:36 schreef rooierooie het volgende:
Dus omdat mannen daar behoefte aan hebben, moeten vrouwen maar in dezelfde sneltreinvaart daarin meegaan?
Nee, je leest het precies andersom als dat ik het bedoel. Ik wilde juist aangeven dat, als zij duidelijke hints geeft, dat je dan niet teveel kansen moet laten liggen.
quote:
Bylar is nu onzeker omdat er geen sprake van intimiteit is geweest en vraagt zich af hoe hij dit moet uitleggen. Nou, ik ben een vrouw en mijn uitleg is dat hij zich volgens mij helemaal geen zorgen hoeft te maken omdat niet-zoenen op een eerste date helemaal niets zegt over wat ze van hem vindt.
...en wel zoenen zegt een heleboel over wat iemand van je vindt. En dat stukje bevestiging was voor TS wel leuk geweest, snappie? Het had hem nu ws. een hoop ellende gescheeld als hij toen een toenaderingspoging had durven ondernemen...
pi_23904561
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 17:11 schreef rooierooie het volgende:
Hunkeren? Argh...

Tja, misschien heb je gelijk...je bent de eerste niet die mij verteld dat er nog geen man overboord is omdat we nog niet gezoend hebben...

Ze gaf inderdaad letterlijk aan iets langzaam te willen opbouwen. En inderdaad, ik ben ook niet meer zo verlegen (als vroeger) maar als het intiemer wordt knijp ik hem nog steeds..misschien is zij ook gewoon zo.

Jouw post geeft me iig weer moed.
pi_23904705
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 17:23 schreef HenryHill het volgende:
Geduldig wachten... waarop? Totdat zij het initiatief neemt en hem zoent? Totdat er 10 dates voorbij zijn en een andere jongen inmiddels haar aandacht heeft getrokken? Totdat TS en zij 'toevallig' in een mega-romantische setting terechtkomen waar hij opeens wel het lef heeft om haar te zoenen?

Mijn insteek bij dit soort situaties: niets gebeurt vanzelf, je moet zelf sturen en actie ondernemen.
Je zegt zelf dat je genoeg mogelijke hints hebt opgepikt: je had een move moeten maken.
Nu zit je tegen de volgende date aan te hikken, hopend dat die nog komt, dat ze dan nog steeds positieve signalen geeft en dat je dan wel het lef hebt om een move te maken.
Ja...heb de discussie tussen jou en rooierooie gevolgd.

Bij beiden zit er wel wat nuttigs in, en wat waars waarschijnlijk. Er is nog niets overboord, maar ik zit wel met het idee dat ik wellicht toch kansen heb laten lopen.

Wat betreft dat geduldig wachten....ik neem wel initiatief, vraag haar voor een (snelle) nieuwe date, misschien stuur ik wel eens een kaartje of geef ik haar eens een belletje...

En ik blijf natuurlijk geen maanden wachten hè. En zij is niet iemand die veel dates heeft, trouwens. Ze is wel heel bewust als het op relaties aankomt, heel perfectionistisch, heb ik het idee (ik trouwens ook wel).

Blijft staan dat laatste wat je zegt..ja, die durf...bij een nieuwe date...áls die komt...ik moet me echt eens dwingen me over de angst heen te zetten.
pi_23904733
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 17:36 schreef rooierooie het volgende:
Dit was pas hun eerste date samen met z'n tweeën, wat een onzin dat er dan meteen gezoend moet worden. Bylar is nu onzeker omdat er geen sprake van intimiteit is geweest en vraagt zich af hoe hij dit moet uitleggen.
Tweede date, om eerlijk te zijn...maakt dat wat uit voor jouw betoog verder?

De eerste was best kort in een cafeetje, drie uur. Ook toen al leuk en gezellig.
pi_23904737
Mag ik vragen hou oud jullie (ongeveer) zijn?

Heeft zij ook zo weinig ervaring?
Voor mezelf sprekend zou ik er in elk geval kriegel van worden als ik wel hints gaf maar de man in kwestie deed er niets mee (al zou ik hem dan waarschijnlijk zelf zoenen ) zou ik misschien wel gaan denken dat hij niet geinteresseerd is.

Eerste date niet zoenen, okay. Maar de tweede ook niet...?
En heb je al weer contact met haar gehad?
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_23905055
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 19:57 schreef NiNi het volgende:
Mag ik vragen hou oud jullie (ongeveer) zijn?
Nou, vooruit dan maar..
Ter verduidelijking..we zijn geen tieners meer die snel van alles en nog wat gedaan hebben...beiden zijn we ver in de twintig, serieus, altijd verlegen en terughoudend geweest....en beiden hebben weinig ervaring in de liefde, ja.
quote:
Voor mezelf sprekend zou ik er in elk geval kriegel van worden als ik wel hints gaf maar de man in kwestie deed er niets mee (al zou ik hem dan waarschijnlijk zelf zoenen ) zou ik misschien wel gaan denken dat hij niet geinteresseerd is.
Interessant wat je zegt..ik bekijk veel vanuit mezelf maar mss denkt zij er inderdaad zo over...dat ze denkt dat ik niet (voldoende) geinteresseerd ben...

En nee, nog geen contact gehad met haar vandaag...wel vannacht gemaild dat ik het erg leuk vond en graag nog eens wat afspreek. Vandaag is zij de hele dag weg.
pi_23905080
Maar ter verduidelijking:

ik weet dus NIET of wat ik beschreef nou hints waren, hè....dát is nou ook een deel van mn onzekerheid.
pi_23905218
Het líjkt mij uit jouw beschrijving op te merken dat ze je wel leuk vindt.
Wel moeilijk zo met twee verlegen mensen bij elkaar.

Ik zou namelijk zeggen kom op jongen! Neem eens wat initiatief, creer een moment en hup zoenen!
Maar daar zou ze ook van kunnen schrikken aangezien zij dus ook niet veel gewend is, daarbij voel jij je bij zo'n aanpak ws niet op je gemak.

Nuja, wel goed duidelijk maken dat je het naar je zin had en haar graag (snel) nog eens wilt zien.

Ja, en wat dat niets doen met de hints betreft..heb wel eens een gedate met een jongen bij wie ik ook het idee had dat hij wat minder geinteresseerd was en dan worden mijn hints logischerwijs ook steeds minder. Later bleek dat hij ook gewoon verlegen was, maar het dan weer probeerde te verbergen. Mannen...
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_23909447
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 18:12 schreef HenryHill het volgende:
...en wel zoenen zegt een heleboel over wat iemand van je vindt. En dat stukje bevestiging was voor TS wel leuk geweest, snappie? Het had hem nu ws. een hoop ellende gescheeld als hij toen een toenaderingspoging had durven ondernemen...
Misschien wilde zij nog helemaal niet zoenen. Zo maak ik het een beetje op uit Bylars verhaal. Dus is het misschien juist prima dat hij nog niets geprobeerd heeft. Ze heeft toch ook letterlijk gezegd dat ze het langzaam aan wil doen? Dan moet je haar niet meteen gaan bespringen, alleen maar omdat jij de bevestiging nodig hebt. Die bevestiging kan ze misschien nu nog helemaal niet geven. Sommige mensen zoenen pas als ze echt zeker van hun eigen gevoelens zijn en niet zomaar als afsluiting van een leuke avond. Je kunt iemand in principe leuk vinden maar hem wel nog wat beter willen leren kennen. Uit alles wat Bylar schrijft vind ik het klinken alsof zij zo iemand is. En daar lijkt me helemaal niets mis mee.

En Bylar, ik weet wel dat het jullie tweede date was, maar de eerste keer waren er andere mensen bij, toch? Ik bedoelde dus dat dit jullie eerste date samen met z'n tweetjes was.

Anyway, de moraal van mijn verhaal is slechts: maak je niet zo'n zorgen, jullie hebben toch een hartstikke leuke avond gehad? Die zoen komt er vast nog wel, dat is mijn voorspelling.
pi_23909889
quote:
[b]Op zaterdag 11 december 2004 23:31 Misschien wilde zij nog helemaal niet zoenen. Zo maak ik het een beetje op uit Bylars verhaal. Dus is het misschien juist prima dat hij nog niets geprobeerd heeft. Ze heeft toch ook letterlijk gezegd dat ze het langzaam aan wil doen?
Ja...en ze is zo en zo wel serieus wat betreft relaties, heb ik het idee. Maar je hebt gelijk...misschien vond ze het nog te vroeg.
Dus daar moet ik ook rekening mee houden.
quote:
En Bylar, ik weet wel dat het jullie tweede date was, maar de eerste keer waren er andere mensen bij, toch? Ik bedoelde dus dat dit jullie eerste date samen met z'n tweetjes was.
Hmm...nee, de eerste keer waren er anderen bij. Dat noem ik nog geen date. Twee maanden terug heb ik drie uurtjes met haar in een cafeetje gezeten, en dit was dus de tweede date.
quote:
Anyway, de moraal van mijn verhaal is slechts: maak je niet zo'n zorgen, jullie hebben toch een hartstikke leuke avond gehad? Die zoen komt er vast nog wel, dat is mijn voorspelling.
OK, daar hou ik je aan.

En inderdaad, we hebben een heel fijne avond gehad.
pi_23910264
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 23:58 schreef bylar het volgende:
Hmm...nee, de eerste keer waren er anderen bij. Dat noem ik nog geen date. Twee maanden terug heb ik drie uurtjes met haar in een cafeetje gezeten, en dit was dus de tweede date.
Ah oké, dan had ik dat verkeerd begrepen.

Niet teveel kniezen hoor, denk vooral aan de leuke dingen van de avond i.p.v. nu je hersens te gaan pijnigen over die kus die niet kwam.

Waar ken je haar eigenlijk van? Spreek gewoon snel nog een keertje met haar af. Je zegt dat je zenuwachtig wordt als het op intimiteiten aankomt, maar jullie hadden wel hele persoonlijke gesprekken. Zou je haar misschien wel durven zéggen dat je haar leuk vindt? Of vind je dat net zo griezelig?
  zondag 12 december 2004 @ 02:20:54 #119
67978 HenryHill
pi_23913217
Thx NiNi voor het uitleggen van mijn punt vanuit een vrouwelijk perspectief.
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 23:31 schreef rooierooie het volgende:
Misschien wilde zij nog helemaal niet zoenen. Zo maak ik het een beetje op uit Bylars verhaal. Dus is het misschien juist prima dat hij nog niets geprobeerd heeft. Ze heeft toch ook letterlijk gezegd dat ze het langzaam aan wil doen? Dan moet je haar niet meteen gaan bespringen, alleen maar omdat jij de bevestiging nodig hebt. Die bevestiging kan ze misschien nu nog helemaal niet geven. Sommige mensen zoenen pas als ze echt zeker van hun eigen gevoelens zijn en niet zomaar als afsluiting van een leuke avond. Je kunt iemand in principe leuk vinden maar hem wel nog wat beter willen leren kennen. Uit alles wat Bylar schrijft vind ik het klinken alsof zij zo iemand is. En daar lijkt me helemaal niets mis mee.
Voor jou is "ontluikende liefde" misschien iets statisch, wat niet gestuurd kan worden door je geliefde. Voor mij niet. TS, realiseer je dat je door (op de juiste momenten) actie te ondernemen je het proces kan versnellen, dat je haar interesse in jou kan aanwakkeren. Sterker nog, als zij idd zo verlegen is als jij zegt kan je denk ik weinig echt fout doen, zeker jij als verlegen persoon.

Je kan op jezelf vertrouwen dat je al te gewaagde acties nooit zult uitvoeren omdat er een gigantische alarmbel in je kop zal rinkelen. Zit je te twijfelen of je iets wel of niet moet doen, dan kan je er 99,9% zeker van zijn dat het veilig is om het wel te doen: jouw hoofd is zo conservatief ingesteld, dat je er bij twijfel vanuit mag gaan dat je sowiezo geen flater zult slaan.
En zelfs als je de signalen verkeerd inschat, en zij toch geen interesse blijkt te hebben in jou (dit is dus het allerergste geval), dan nog zal ze hoogstwaarschijnlijk netjes met je gevoelens omspringen en niet je ego indeuken. Hooguit zegt ze "...dat lijkt me misschien niet zo'n goed idee" ofzo. Ze zal echt niet ter plekke veranderen in een bitch die helemaal flipt en schreeuwt: "wegwezen freak!" - daar is ze gewoon de persoon niet voor, zoveel heb ik al uit je verhaal op kunnen maken.

Dus: zolang jouw eerste move niet bestaat uit het openen van de rits van je broek that's pushing it a bit... kan je weinig verkeerd doen.
quote:
Daar ben ik het wel mee eens: je moet je geen zorgen maken Het heeft ten eerste geen zin, en ten tweede alleen maar een nadelig effect van haar beeld van jou. Als je maar wel in je achterhoofd houdt dat niets vanzelf gebeurt, en zeker niet bij een meisje met weinig relatie-ervaring: dan zul je toch zelf de eerste stap moeten zetten. En ja, je loopt de kans dat je (heel subtiel welliswaar) wordt afgewezen. Het alternatief is dat geen van beiden de eerste stap durft te zetten, en de spanning wegebt.

En dan is het sowiezo over.
pi_23913557
quote:
Op zondag 12 december 2004 02:20 schreef HenryHill het volgende:
TS, realiseer je dat je door (op de juiste momenten) actie te ondernemen je het proces kan versnellen, dat je haar interesse in jou kan aanwakkeren. Sterker nog, als zij idd zo verlegen is als jij zegt kan je denk ik weinig echt fout doen, zeker jij als verlegen persoon.
...
Als je maar wel in je achterhoofd houdt dat niets vanzelf gebeurt, en zeker niet bij een meisje met weinig relatie-ervaring: dan zul je toch zelf de eerste stap moeten zetten. En ja, je loopt de kans dat je (heel subtiel welliswaar) wordt afgewezen. Het alternatief is dat geen van beiden de eerste stap durft te zetten, en de spanning wegebt.
Nou Henry, ik wil allereerst even alles laten bezinken...even laten rusten.

In de loop van komende week wil ik dan zeker actie ondernemen, want je hebt toch gelijk waarschijnlijk, als er niets gebeurd...dan gebeurd er niets.

Ik denk dat ik haar ga bellen, hoewel ik dat best eng vind. Ik wil haar sowieso nog eens spreken (haar stem horen dus) en dan kan ik wellicht peilen hoe zij staat tov mij.

Iig bedankt voor alle reacties, tips etcetera.
  zondag 12 december 2004 @ 10:25:55 #121
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_23915361
quote:
Het alternatief is dat geen van beiden de eerste stap durft te zetten, en de spanning wegebt.
Juistem. Hier moet je wel voor oppassen. Voor je het weet zit je in het vriendenstadium.

No pressure verder...
pi_23916431
quote:
Voor jou is "ontluikende liefde" misschien iets statisch, wat niet gestuurd kan worden door je geliefde.
Nee hoor, dat is het voor mij niet. Ik denk dat we het in hoofdlijnen zelfs wel met elkaar eens zijn, alleen wordt hier nu al gewaarschuwd voor 'het belanden in de vriendenzone' enzo, terwijl ze nog maar net aan het daten zijn! En het gaat ook nog eens om twee verlegen mensen. Je maakt hem alleen maar nog onzekerder zo, terwijl ik écht denk dat dat in dit geval niet nodig is. En als zij dan ook nog eens expliciet heeft gezegd dat ze het rustig aan wil doen, dan is het volgens mij in hun geval juist positief dat hij haar gisteravond nog niet is gaan zoenen. Het enige dat ik probeer te zeggen is dat Bylar mijns inziens onnodig zit te zenuwpezen omdat er na twee dates nog niks gebeurd is. Die opmerking over dat je snel moet handelen omdat je anders in de vriendenzone belandt, dat roept iedereen hier altijd op Fok, en ik vind dat zo'n onzin. Als je iemand echt leuk vindt, dan is die interesse echt niet zomaar weg, hoor. Bij mij in ieder geval niet. Het is ook een beetje een spel dat je samen moet spelen, dat aftasten, de onzekerheid, het hoort er allemaal bij in het begin. Als ze nou al weet-ik-hoeveel dates zo om elkaar heen zaten te draaien, dan was het wat anders, maar ik zou zeggen, so far - no worries. Wat mij betreft kan Bylar bij de volgende date wel wat meer proberen, maar ik vind het gewoon lullig om hem in al zijn onzekerheid nu te gaan lopen waarschuwen dat hij eigenlijk dom is geweest omdat hij gisteravond nog niet tot actie is overgegaan. Het meisje in kwestie heeft gezegd dat ze verlegen jongens leuk vindt, ik durf erom te wedden dat zij de hele avond in haar hoofd ook opnieuw zit af te spelen en dat zij ook tot de conclusie is gekomen dat alles erop lijkt dat Bylar haar heel leuk vindt en ik schat zo in dat ze het wel kan waarderen en schattig vindt dat hij nog niks heeft gedaan.

Bylar, misschien kun je voor de volgende date een wat meer romantische setting organiseren, om de dingen wat te vergemakkelijken, wandelingetje langs zee ofzo, lekker koud zodat jullie wel tegen elkaar aan móeten kruipen.
pi_23917147
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:16 schreef rooierooie het volgende:
Het meisje in kwestie heeft gezegd dat ze verlegen jongens leuk vindt, ik durf erom te wedden dat zij de hele avond in haar hoofd ook opnieuw zit af te spelen en dat zij ook tot de conclusie is gekomen dat alles erop lijkt dat Bylar haar heel leuk vindt en ik schat zo in dat ze het wel kan waarderen en schattig vindt dat hij nog niks heeft gedaan.
Geeft de burger moed.

Ja, ik ben zelf iemand die snel irrationeel gaat denken enzo, dus ik heb soms mensen nodig die me vertellen hoe het er echt voorstaat.
quote:
Bylar, misschien kun je voor de volgende date een wat meer romantische setting organiseren, om de dingen wat te vergemakkelijken, wandelingetje langs zee ofzo, lekker koud zodat jullie wel tegen elkaar aan móeten kruipen.
Klinkt leuk, al wonen we in Brabant. Maar het is wel zo winter, hè

Ja, ik ga deze week bellen. Vertellen (al heb ik dat al per mail gedaan) dat ik het erg fijn vond en graag nog eens afspreek. En dat ik haar leuk vind.

Niet het makkelijkste om te doen, maar ja, om nou wéér met lege handen te zitten....ook niet echt een aanlokkelijk alternatief.
pi_23922025
Precies, go for it!
pi_23930468
zorg anders dat je op korte termijn iets met haar afspreekt...
Strand is een goeie optie ja ! Maarja, Ik woon er 10 mins vandaan... en jij zit niet eens in de buurt.
Je kan opzich dan wel een dagje Scheveningen doen... Beetje lopen, daarna als het donder begint te worden, ergens een hapje eten.... na diner ga je weer een rondje lopen, en kruip lekker samen.

Of is er nergens een leuk bos in de buurt ofzo ? met daarbij een leuk restaurantje ? Er zijn zoveel opties !
pi_23932452
quote:
Op zondag 12 december 2004 12:53 schreef bylar het volgende:
[..]
Klinkt leuk, al wonen we in Brabant. Maar het is wel zo winter, hè

Ja, ik ga deze week bellen. Vertellen (al heb ik dat al per mail gedaan) dat ik het erg fijn vond en graag nog eens afspreek. En dat ik haar leuk vind.

Niet het makkelijkste om te doen, maar ja, om nou wéér met lege handen te zitten....ook niet echt een aanlokkelijk alternatief.
Alles bij elkaar is er nog niks fout gegaan, als ik het zo lees... Jij (Bylar) denkt maar dat alles zo snel moet, maar dat is echt niet altijd zo. Luister eens echt naar de anderen - bij ons heeft het precies 1 maand geduurd. Het was - even rekenen - de 5e keer of zo dat ik haar zag!
Het is wel zo, dat als beiden niet durven en niet duidelijkere signalen vertonen, de spanning inderdaad kan verdwijnen, dan verzandt de relatie, nog voor het echt iets was. Dat moet je voorkomen. Vertel haar gewoon wat ze met je doet, de gedachten die je hebt. Vraag haar gewoon op een goed moment of je haar mag zoenen! Doe het gewoon, dat staat echt niet vreemd hoor!!

Oh ja - als het buiten koud is, is het misschien juist wel zo gezellig, klinkt vreemd, maar je bent dan toch geneigd om, als je in een heel koud bos of zo loopt, dichter bij elkaar te lopen. Koude is dus niks slechts hoor! Zeker niet als je daarna gezellig een warme kop chocolademelk drinkt!
pi_23938775
quote:
Op maandag 13 december 2004 10:54 schreef Bright het volgende:

[..]

Alles bij elkaar is er nog niks fout gegaan, als ik het zo lees... Jij (Bylar) denkt maar dat alles zo snel moet, maar dat is echt niet altijd zo. Luister eens echt naar de anderen - bij ons heeft het precies 1 maand geduurd. Het was - even rekenen - de 5e keer of zo dat ik haar zag!
OK, er is nog niets fout gegaan..dat niet.

Ja ik ben wel zo..dat ik snel teveel wil..allemaal irrationele gedachten misschien.
Maar..jij had 5 dates in een maand dan? En hoe verliepen de eerste vier, vijf dates? Wanneer begon je echt iets te voelen voor haar? En wat gebeurde er in de eerste dates?

Deze ervaringsloze knul is just curious.
quote:
Het is wel zo, dat als beiden niet durven en niet duidelijkere signalen vertonen, de spanning inderdaad kan verdwijnen, dan verzandt de relatie, nog voor het echt iets was. Dat moet je voorkomen. Vertel haar gewoon wat ze met je doet, de gedachten die je hebt. Vraag haar gewoon op een goed moment of je haar mag zoenen! Doe het gewoon, dat staat echt niet vreemd hoor!!
Ja, hier moet ik wel voor waken, dat het verzandt. Moet toch ergens over drempels heen zien te geraken.

Owja, bos genoeg in Brabant...we kijken wel even.
pi_23939125
na aanleiding van mijn verhaal Bylar... je weet wel... Voelde ik tijdens de eerste date al iets voor haar... meer het gevoel van, wauw wat een gaaf wijf, ziet er goed uit enzo.
De tweede date was gewoon vrij duidelijk... we wilden alleetwee, maar we waren eerst aan het mutsen
pi_23948554
Ik weet niet hoor. Als zij op een stoel gaat zitten ipv naast jou op de bank vind ik dat wel een aardige hint. God, gezellig film kijken zo . Eigenlijk zou je gewoon in dr gezicht moeten zeggen dat je dr helemaal fantastisch vind en d'r moeten vragen of zij hetzelfde voelt. Maarja, dat durf je natuurlijk niet. Wel lastig.
pi_23953735
quote:
Op maandag 13 december 2004 19:32 schreef Nouk het volgende:
Ik weet niet hoor. Als zij op een stoel gaat zitten ipv naast jou op de bank vind ik dat wel een aardige hint. God, gezellig film kijken zo
Hmmm..gaan we mijn goede gevoel nou een beetje verpesten.

Tja, je kunt zo denken...ik hou het voorlopig even op mijn eigen versie...meisje is verlegen, kent me nog niet zo goed, wil alleen serieuze relaties die langzaam worden opgebouwd en heeft nauwelijks ervaring...eigenlijk is het geeneens zo heel vreemd dat ze die lekkere brede zetel verkoos boven een iets te krappe 2-persoonsbank.

*Je moet toch een beetje blijven dromen, hè *
pi_23955707
Zo kan je het ook zien natuurlijk, het blijft gissen . Hou ons op de hoogte! .
pi_23960654
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:11 schreef bylar het volgende:
[..]
OK, er is nog niets fout gegaan..dat niet.

Ja ik ben wel zo..dat ik snel teveel wil..allemaal irrationele gedachten misschien.
Maar..jij had 5 dates in een maand dan? En hoe verliepen de eerste vier, vijf dates? Wanneer begon je echt iets te voelen voor haar? En wat gebeurde er in de eerste dates?
Deze ervaringsloze knul is just curious.
Curiosity is prima hoor
Zoals ik al eerder schreef: ik vond haar de eerste keer al heel wat; intelligent, humoristisch, goed uitziend, prima verzorgd, we konden direct goed praten, zowel serieus als wat lichter.
Die eerste keer was ik wellicht al verliefd; ik ging i.i.g. zeer blij weer naar huis en wilde haar zo snel mogelijk weer zien. Ik heb haar enkele dagen later gebeld en gevraagd om de volgende zaterdag wat leuks te gaan doen. Als ik die maandag niet had gebeld, zo zei ze, had ze mij donderdag gebeld.
Ze vond mij ook direct leuk, maar gaf (later) toe dat ze pas een week of 3 echt verliefd was. De belangrijkste reden was dat ik te weinig initiatief nam, waardoor ze niet goed kon peilen wat ik van haar vond. Zo, ik heb het maar vet afgedrukt, dan valt het wat meer op. Pas toen ik een duidelijker SMSje had gestuurd, durfde ze meer te doen (lees: mij omhelzen en ff flink zoenen; ja, dat kwam ook bij haar vandaan!)
quote:
Ja, hier moet ik wel voor waken, dat het verzandt. Moet toch ergens over drempels heen zien te geraken.
Owja, bos genoeg in Brabant...we kijken wel even.
Bos is fijn
pi_23961013
bylar ik zal zeker niet gaan haasten en lopen aandringen.
ik heb zelf zoon 5 keer afgesproken en een paar keer ergens anders gezien voordat ik verteld heb dat ik haar leuk vondt (geen intieme momenten daarvoor omdat ik het juist meer zag als een vrienden relatie op het begin) toen heb me tv recht tegen over me bed gezet en haar uitgenodig voor een leuke film de rest volgt dan wel (niet te veel willen uiteraard tenzij zij dat wil).

Je moet zoenzo al niet van te veel uitgaan want dan ga je te veel op jezelf letten gewoon over je heen laten komen met de instelling dit wordt een leuke avond als zij dan iets meer naar jouw beweegt schijf je steeds een stukje naar haar toe ook je hoofd buigen naar haar kant werkt altijd goed en voor je het weet ligt ze heerlijk naast je *lees* niet op je terwijl dat natuurlijk ook niet verkeerd is .
pi_23961889
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 08:09 schreef Bright het volgende:
Ze vond mij ook direct leuk, maar gaf (later) toe dat ze pas een week of 3 echt verliefd was. De belangrijkste reden was dat ik te weinig initiatief nam, waardoor ze niet goed kon peilen wat ik van haar vond. Zo, ik heb het maar vet afgedrukt, dan valt het wat meer op. Pas toen ik een duidelijker SMSje had gestuurd, durfde ze meer te doen (lees: mij omhelzen en ff flink zoenen; ja, dat kwam ook bij haar vandaan!)
LOL.

Ja de boodschap is wel duidelijk zo.

OK, je nam te weinig initiatief waardoor ze je niet goed kon peilen. Dat is logisch. Maar zij nam ook geen initiatief dan?

Hmm, ik weet het niet...ergens wil ik snel iets ondernemen, maar bellen heb ik nog niet gedurfd. En om nou gelijk te vertellen dat ik haar heel leuk vindt, om al mijn kaarten zo snel al op tafel te leggen...
ik ben zo bang voor een teleurstelling.

Ja, misschien is daar in dit geval minder of weinig reden toe maar ik ben toch echt een Mister Insecure himself.
pi_23962184
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:21 schreef bylar het volgende:

[..]

LOL.

Ja de boodschap is wel duidelijk zo.

OK, je nam te weinig initiatief waardoor ze je niet goed kon peilen. Dat is logisch. Maar zij nam ook geen initiatief dan?

Hmm, ik weet het niet...ergens wil ik snel iets ondernemen, maar bellen heb ik nog niet gedurfd. En om nou gelijk te vertellen dat ik haar heel leuk vindt, om al mijn kaarten zo snel al op tafel te leggen...
ik ben zo bang voor een teleurstelling.

Ja, misschien is daar in dit geval minder of weinig reden toe maar ik ben toch echt een Mister Insecure himself.
pak de telefoon... en bel haar op ! Nee heb je, ja kan je krijgen.... wat heb je nou te verliezen ?
Misschien kon ze jou niet goed peilen, en dat ze juist op dat telefoontje wacht !
pi_23962491
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:37 schreef SileX het volgende:

[..]

pak de telefoon... en bel haar op ! Nee heb je, ja kan je krijgen.... wat heb je nou te verliezen ?
Misschien kon ze jou niet goed peilen, en dat ze juist op dat telefoontje wacht !
Ik ga vanavond bellen...of anders morgenavond, als ze er niet is....moest even moed verzamelen en mensen vragen me een schop onder de kont te geven (heb al wat reacties binnen per mail/msn).

Ja wat heb ik te verliezen....ik weet niet, maar het is meer zo dat ik bang ben dat het hele spelletje gelijk uit is, de kaarten op tafels komen...nou kunnen het wel goede kaarten zijn, maar stel dat het de slechte zijn...een teleurstelling, daar zit ik nog even niet op te wachten.

Ik bel haar gewoon op en vraag hoe het weekend was, hoe ze het vrijdag vond en peil haar reacties, haar stem en of het weer zo klikt....ik denk niet dat ik nu gelijk wil/durf te zeggen dat ik verliefd ben...misschien durf ik haar te zeggen dat ik haar leuk vindt....

Anyway....eerst maar eens werken, vanavond verzamelde moed bijeenschrapen en bellen dan maar.
pi_23962512
voeg me anders toe op msn.... nielsvdp apenkontje hotmail
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:21:43 #138
67978 HenryHill
pi_23963050
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:54 schreef bylar het volgende:
Ja wat heb ik te verliezen....ik weet niet, maar het is meer zo dat ik bang ben dat het hele spelletje gelijk uit is, de kaarten op tafels komen...nou kunnen het wel goede kaarten zijn, maar stel dat het de slechte zijn...een teleurstelling, daar zit ik nog even niet op te wachten.

Ik bel haar gewoon op en vraag hoe het weekend was, hoe ze het vrijdag vond en peil haar reacties, haar stem en of het weer zo klikt....ik denk niet dat ik nu gelijk wil/durf te zeggen dat ik verliefd ben...misschien durf ik haar te zeggen dat ik haar leuk vindt....
Als je het per se wil zeggen, doe het dan iig niet over de telefoon. Zorg dat je haar kan aankijken als je dit zegt.

Beter zou zijn om te laten merken dat je d'r leuk vind. Bijv. tegen het eind van de volgende date, als je nog geen kans hebt gezien om dit haar duidelijk te maken, kan je het volgende doen: Steek je hand uit (net alsof je iemand ten dans vraagt, dus: arm ontspannen, handpalm omhoog), en als ze je hand pakt, pak je ook haar andere hand (zodat je recht tegenover elkaar staat en haar aankijkt) en zeg je: "ik vond het heel leuk met jou vandaag" (oid).

Als ze heel nuchter reageert, wegkijkt of jouw handen weer loslaat, dan voelt ze zich ws. niet gemakkelijk (op de verkeerde manier), en dan zou ik mijn poging staken. Blijft ze je aankijken en doet ze geen poging om haar handen vrij te maken, dan zit je ws. goed en kun je haar iets dichter naar je toe leiden.

Je kan dan (langzaam) proberen een zoen in te zetten. Durf je dat niet, dan kan je ook iets zachter gaan praten en zeggen dat je haar graag heel snel weer wilt zien.

Trust me, het bericht komt luid en duidelijk over hoor.
't Is allemaal nogal mechanisch omschreven, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn
pi_23963588
Wat wel werkte: bij het wandelen door het bos had ze koude handen en ik juist warme, dus omdat ze zei dat ze koude handen had, pakte ik die van haar ... Ze waren ook koud, maar ze zei dat dat wel degelijk een hint was geweest! (En gelukkig heb ik die begrepen )
Alleen al daarom is wandelen door het bos prima (Moet je wel warme handen hebben! En misschien een sjaal die je dan aan haar kan geven o.i.d.)

En ze nam uiteindelijk wel het initiatief, maar had gewoon wat duidelijkere hints nodig - ze had wel gedacht dat ik eerder het initiatief zou nemen. Ik moest dus duidelijk laten merken dat ik dat wel wilde, maar niet durfde... Via het SMSje dus ... (We SMSden veel, dus kon dit er ook wel bij!)
En vanaf toen was het elke avond een welterusten-SMS sturen en w88 totdat ze iets terugzond en vise versa
pi_23964160
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:48 schreef Bright het volgende:
Wat wel werkte: bij het wandelen door het bos had ze koude handen en ik juist warme, dus omdat ze zei dat ze koude handen had, pakte ik die van haar ...
Thanks..ik moest ook maar eens zeggen dat ik koude handen heb (ja, misschien niet zo elegant, maar mijn handen zijn biologisch gezien ook erg vaak koud helaas, vaker dan die van anderen, duss zij moest die van mij maar warmen ipv andersom) ...en dan kijken hoe ze reageert.
pi_23964228
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:21 schreef HenryHill het volgende:
Als je het per se wil zeggen, doe het dan iig niet over de telefoon. Zorg dat je haar kan aankijken als je dit zegt.
Ja, wat ik al zei..ik wil niet gelijk al mijn kaarten op tafel gooien....

Wel wil ik haar stem weer horen en een en ander peilen, en gewoon weer zo lekker kletsen als vrijdag.

Helaas is bellen de beste optie, mailen kan ook maar ze houdt daar niet zo van, daarom houdt ze het erg kort altijd..sms'en en msn'en kan niet.
En dan woont ze ook nog in een andere stad...
quote:
't Is allemaal nogal mechanisch omschreven, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn
Ik snap het helemaal.... thanks voor de tip.
pi_23977632
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:37 schreef SileX het volgende:
Nou....

Ik heb haar gebeld! Pfff....heb er de hele dag tegen aan zitten hikken...vond het zo eng.

Veertig minuutjes gesproken....Ja was wel een prettig gesprek...heb gevraagd naar hoe haar weekend was, en of ze het ook zo leuk vond vrijdag.
Het moeilijke is is dat ze zelf best koel overkomt (vindt ze zelf), dus dan zegt ze dat ze het "best leuk" vond..maar dan bedoeld ze dat ze het heel leuk vond.
Is even lastig als je zelf onzeker bent.

Maar goed, ik heb haar gezegd dat ik het heel gezellig vond vrijdag en zij zei ook dat ze het heel leuk vond...

Verder is er weinig belangrijks gezegd eerlijk gezegd, ik wilde (en durfde) nog niet alle kaarten op tafel te leggen (bang voor bv een afwijzing)....heb haar alleen gezegd dat ik haar leuk vond (toen werd ze wel verdacht stil), maar niets over verliefdheid ofzo...ook geen gevoelens van haar besproken.

Wel heb ik haar op het eind uitgenodigd voor een nieuwe date. Pff, was dat eng zeg maar goed, heb haar gezegd dat ik graag nog eens wat wil doen met haar....

Zij vroeg wel of ik verwachtingen had...vond ik even lastig....ik wil gewoon dat het net zo gezellig en fijn wordt als de vorige keer...heb ik zo gezegd...ik heb geen verwachtingen...natuurlijk heb ik wel de hoop dat het wat kan worden, maar hoop is wat anders dan verwachtingen hè

Ik wil haar zelf ook nog eerst beter leren kennen..het is tenslotte niet alleen voor haar allemaal nieuw en onwennig...het daten, etcetera.

Uiteindelijk kwamen we allebei tot de conclusie dat "daten" eigenlijk maar een naar rotwoord is.
Maar goed..ze gaat nadenken over wanneer ze kan en wat ze wil doen..ze vond het ook wel leuk om weer wat af te spreken....

Dus daar gaan we maar eens over mailen of bellen binnenkort.
pi_23978312
juistem ! Goed gedaan...
Maar, dan heeft ze gevraagd of jij verwachtingen had ? hmmm....vreemde vraag van haar. Kan haar niet echt peilen... of ze kijkt enorm de kat uit de boom...

Volgende keren, gewoon ontmoeten... niet verder over jouw gevoelens praten... laat haar nu in een waan... eens kijken wat zij doet; of ze wat doet.

suc6 kerel
pi_23978371
Goed gedaan, Bylar!
pi_23978683
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:06 schreef rooierooie het volgende:
Goed gedaan, Bylar!
Ik vond jou leuker posten op MW, daar kon je flink fel zijn.
Wolla Billa Halala.
pi_23978874
Heb je jezelf weer eens een andere identiteit aangemeten? Ik ben alleen fel als ik daar aanleiding toe zie, beetje onzin om geforceerd fel te gaan doen.
pi_23979059
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:24 schreef rooierooie het volgende:
Heb je jezelf weer eens een andere identiteit aangemeten? Ik ben alleen fel als ik daar aanleiding toe zie, beetje onzin om geforceerd fel te gaan doen.
Geforceerd? In NWS en POL is, jouw standpunten kennende, geen forcering nodig.

Callas is verder bekend als Stali alleen zijn er teveel Markiezen en dan begrijp je wel wat ik bedoel. .

Afijn, offtopic enzo, maar gaat het goed met je?
Wolla Billa Halala.
  dinsdag 14 december 2004 @ 23:37:23 #148
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23979190
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:32 schreef Callas het volgende:
offtopic enzo
Catch it?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_23979263
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Catch it?
Hey, ben jij intussen Mod geworden? Wat leuk. .
Wolla Billa Halala.
  dinsdag 14 december 2004 @ 23:44:10 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23979355
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:40 schreef Callas het volgende:

Hey, ben jij intussen Mod geworden? Wat leuk. .

Fijn dat je 't leuk vind, Callas .

Misschien heeft rooierooie ook msn, kan ze je toevoegen als ze daar behoefte aan heeft .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 14 december 2004 @ 23:45:06 #151
67978 HenryHill
pi_23979383
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:38 schreef bylar het volgende:
Verder is er weinig belangrijks gezegd eerlijk gezegd, ik wilde (en durfde) nog niet alle kaarten op tafel te leggen (bang voor bv een afwijzing)....
Ik zal je mijn hele analyse van je post en wat ik tussen de regels doorlees besparen, en er gewoon mee instemmen dat je hier gelijk hebt
quote:
heb haar alleen gezegd dat ik haar leuk vond (toen werd ze wel verdacht stil), maar niets over verliefdheid ofzo...ook geen gevoelens van haar besproken.
Hmm, had je misschien niet hoeven doen... lijkt me dat zij inmiddels al lang weet dat je haar leuk vind, maar nog niet hoe leuk...

Tip voor de volgende keer: hou een datum en een activiteit in je hoofd voordat je haar belt. Nu moet je binnenkort nog een keer dezelfde hel door
pi_23980105
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:45 schreef HenryHill het volgende:
Ik zal je mijn hele analyse van je post en wat ik tussen de regels doorlees besparen, en er gewoon mee instemmen dat je hier gelijk hebt
Nouja, als die analyse nog iets nuttigs oplevert...

Maar goed...ja het is handig dat ze weet dat ik haar leuk vindt, maar nu wil ik ook wel eens weten of ze mij nou echt ziet zitten..eigenlijk.

Tja, uiteindelijk was dit best een prettige Hel hoor...beetje kletsen over onze gezamenlijke hobby's (sport, film)...het moet gemoedelijk blijven...wil het er niet te dik opleggen allemaal..dat schrikt maar af...en niet alleen haar.
pi_23980206
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:04 schreef SileX het volgende:
juistem ! Goed gedaan...
Maar, dan heeft ze gevraagd of jij verwachtingen had ? hmmm....vreemde vraag van haar. Kan haar niet echt peilen... of ze kijkt enorm de kat uit de boom...
Ja, heb daar enigzins over nagedacht...en gesproken met wat dames (altijd handig)

Lastige vraag..ik denk allereerst dat ze heel serieus en bewust met dingen bezig is...zoals ook toen ze zei dat ze alleen serieuze, langzaam opgebouwde relaties wil...

Verder weet ik dat ze waarschijnlijk bang is om gekwetst te worden, misschien iets uit het verleden... en natuurlijk is ze (net als ik) toch wat angstig en terughoudend als het om liefdeszaken gaat. Ze heeft ook zo ongeveer net zo weinig ervaring als mij..misschien speelt dat een rol...

Misschien wil ze op die verwachtingsloze manier ook gewoon wat speelruimte voor zichzelf (en voor mij) creëren...kan ook natuurlijk.

Het moet er vooral niet te dik opliggen denk ik, we moeten het eerst en vooral naar ons zin hebben..op het gemak voelen bij elkaar...en dan kunnen we een stapje verder.
pi_23982997
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:23 schreef bylar het volgende:

[..]

Het moet er vooral niet te dik opliggen denk ik, we moeten het eerst en vooral naar ons zin hebben..op het gemak voelen bij elkaar...en dan kunnen we een stapje verder.
Juistem... laat haar verliefd op je worden. Gewoon met de dingen die je doet... niet geforceerd dingetjes zeggen of doen.
Je moet ervoor zorgen dat ze je gaat vertrouwen. Dus wees jezelf, maar niet al te open... maak jezelf niet kwetsbaar, en blijf stoer
pi_23983523
quote:
Op woensdag 15 december 2004 08:37 schreef SileX het volgende:

[..]

Juistem... laat haar verliefd op je worden. Gewoon met de dingen die je doet... niet geforceerd dingetjes zeggen of doen.
Je moet ervoor zorgen dat ze je gaat vertrouwen. Dus wees jezelf, maar niet al te open... maak jezelf niet kwetsbaar, en blijf stoer
Stoer?

Weet tegen wie je dat zegt, hahaha.

Maar goed, ik snap het....we denken hetzelfde blijkbaar....het moet eerst gewoon erg leuk en gezellig zijn...leuke, fijne dingen doen samen...en dan kan ze...misschien...als ze wil..verliefd worden...

Vertrouwen is in deze heel belangrijk. Voor haar...maar ook voor mij...
pi_23985281
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:45 schreef HenryHill het volgende:
Ik zal je mijn hele analyse van je post en wat ik tussen de regels doorlees besparen
Maarrem...nogmaals...als je nuttige info hebt...verberg deze maar niet hoor.

Heb vanmorgen al gesproken met een vriendelijke meid die mij voorzag van wat minder florissant nieuws betreffende deze zaak.

Ja, misschien lijkt het er op dat zij minder graag wil dan ik...

Maar ik moet toch ook bedenken dat zij erg druk is, over een maand haar scriptie eindelijk afgerond wil hebben, dat ze verder het heel druk heeft met werken in de muziekwinkel en dat het nu sowieso een slechte tijd is (kerst, oud en nieuw).

Maar als je echt iets te vertellen hebt waarvan jij met enige zekerheid denkt dat deze klopt...hou maar niet achter.

Bedenk wel..een mening blijft maar een mening....en zeker nu...gebaseerd op de door mij gegeven informatie....en elk meisje is zo en zo anders
pi_23985579
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:13 schreef bylar het volgende:

[..]

Bedenk wel..een mening blijft maar een mening....en zeker nu...gebaseerd op de door mij gegeven informatie....en elk meisje is zo en zo anders
dat is wel zo...
zorg er wel voor dat je geen valse verwachtingen krijg van de situatie... laat je verder niet iets aanpraten... Zie gewoon hoe het de volgende keer gaat.
zoals je zelf al zei, ze is druk... en heeft er misschien wat minder tijd voor.... maar als dat echt zo is, was ze niet met je meegegaan op de date´s
pi_23985908
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:13 schreef bylar het volgende:
[..]
Maarrem...nogmaals...als je nuttige info hebt...verberg deze maar niet hoor.

Heb vanmorgen al gesproken met een vriendelijke meid die mij voorzag van wat minder florissant nieuws betreffende deze zaak.
Ja, misschien lijkt het er op dat zij minder graag wil dan ik...
He, da's een domper, zeg!
quote:
Maar ik moet toch ook bedenken dat zij erg druk is, over een maand haar scriptie eindelijk afgerond wil hebben, dat ze verder het heel druk heeft met werken in de muziekwinkel en dat het nu sowieso een slechte tijd is (kerst, oud en nieuw).
Ahum, met dat laatste ben ik het niet eens; hoe druk je het ook hebt, deze tijd is en blijft een tijd van gezelligheid, ontvankelijkheid, genegenheid, dus als je al iets zou kunnen bereiken, moet het juist rond deze tijd zijn. Neem haar eens mee naar een kerstmarkt of zo ...
pi_23988766
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:43 schreef Bright het volgende:
Ahum, met dat laatste ben ik het niet eens; hoe druk je het ook hebt, deze tijd is en blijft een tijd van gezelligheid, ontvankelijkheid, genegenheid, dus als je al iets zou kunnen bereiken, moet het juist rond deze tijd zijn. Neem haar eens mee naar een kerstmarkt of zo ...
Hmm....waarom zou ze rond kerst iets met me gaan doen als ze me amper twee keer heeft gezien?

Ik weet alleen dat ze weinig bijzonders doet met kerst en oud en nieuw....weinig grootse plannen..net als ik... twee saaie huismusjes

En ja, ze is twee keer met me gaan daten..maar op vrijdagavond...

Ach, we zien wel. Ik moet nu geduld hebben en afwachten...wordt vervolgd dus maar. Misschien wil ze inderdaad alleen maar vriendschap, zoals een van mn chatcontacten vanmorgen suggereerde....ik heb echt geen flauw idee...volgens mij is alles nog zo open als wat.

Gelukkig kan ik in de tussentijd eventjes flirten met dat knappe Joegoslavische meisje op mn werk...boy, wat kijkt die naar me zeg... moet me toch érgens vrolijk van blijven voelen hè...
pi_23988974
quote:
Op woensdag 15 december 2004 13:48 schreef bylar het volgende:

[..]

Hmm....waarom zou ze rond kerst iets met me gaan doen als ze me amper twee keer heeft gezien?

Ik weet alleen dat ze weinig bijzonders doet met kerst en oud en nieuw....weinig grootse plannen..net als ik... twee saaie huismusjes
moet zeggen, dat na mijn dates... dat we wel iets hebben afgesproken op tweede kerst dag... ga ik weer lekker voor haar koken
pi_23994688
quote:
[b]Op woensdag 15 december 2004 13:57moet zeggen, dat na mijn dates... dat we wel iets hebben afgesproken op tweede kerst dag... ga ik weer lekker voor haar koken
Sja, jij bent toch al een stukje verder dan denk ik.....

Ben jaloers hoor...

Bij mij gaat altijd alles zo langzaam...zo moeizaam...

Maar goed...blijven hopen hè...
pi_24006935
Hoppa, daten met die Joego jij!

Misschien is die wat assertiever en doe je meteen wat meer ervaring op.
pi_24008207
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:12 schreef NiNi het volgende:
Hoppa, daten met die Joego jij!

Misschien is die wat assertiever en doe je meteen wat meer ervaring op.
Hahahaha....misschien doe ik dat nog wel eens....en dan dat andere meisje laten weten dat ik gewoon doordate ofzo....misschien helpt dat?
pi_24009616
quote:
Op donderdag 16 december 2004 11:21 schreef bylar het volgende:

[..]

Hahahaha....misschien doe ik dat nog wel eens....en dan dat andere meisje laten weten dat ik gewoon doordate ofzo....misschien helpt dat?
Nee, lijkt me niet dat dat helpt. Wordt ze alleen maar onzekerder van lijkt me.
pi_24009785
quote:
Op donderdag 16 december 2004 11:21 schreef bylar het volgende:

[..]

zou ik ook niet doen... gewoon verder daten... niets mis mee
pi_24009944
OK, jeetje....het wordt er allemaal niet vrolijker op bij mij...ben de laatste dagen steeds meer aant twijfelen....

Laat ik me alvast maar voor het ergste voorbereiden....ik heb al twee chatcontacten gesproken (die zowel mij als het meisje in kwestie niet kennen en nog nooit IRL hebben gezien) die op basis van door mij gegeven informatie denken dat het meisje gewoon vrienden wil blijven, en wel omdat ze (1)niet naast de op de bank wilde zitten, (2)niet gelijk een nieuwe afspraak kon of wilde maken, en zo nog wat kleine dingetjes.

Persoonlijk denk ik dat al deze dingetjes op meerdere manieren kunnen worden uitgelegd (en voeg daarbij haar karakter, ervaring, onzekerheid en haar waarschijnlijke angst om gekwetst te worden- iets uit het verleden).

Nou ben ik iemand die al erg snel door dat soort kutgesprekjes de hele dag van de wijs is, maar STEL je inderdaad eens voor dat dat zo is....dat ze (nu) alleen maar vrienden wil blijven...

WAT zou ik NU dan het beste kunnen doen?

Ik heb haar eergisteravond gebeld, gevraagd voor een nieuwe afspraak....we hebben beloofd te mailen of bellen....maar ik weet dat zij weinig als eerste het initiatief neemt (zelfs niet voor mailen).

Stel dat ik nu inderdaad in de "we worden vrienden-houdgreep" zit...kan ik me daar nu nog aan ontworstelen, en zo ja, HOE??

Djeez....ik weet het echt niet meer nu....deels ligt dat aan mij zelf (negatieve dingen blijven dagen hangen, positieve signalen poets ik snel weg- hoezo onzeker?), deels aan de signalen en de stand van zaken van nu...

Iemand Nuttige tips?

Deze jongen wordt langzaam radeloos en depri.
pi_24010334
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:42 schreef bylar het volgende:
OK, jeetje....het wordt er allemaal niet vrolijker op bij mij...ben de laatste dagen steeds meer aant twijfelen....

Laat ik me alvast maar voor het ergste voorbereiden....ik heb al twee chatcontacten gesproken (die zowel mij als het meisje in kwestie niet kennen en nog nooit IRL hebben gezien) die op basis van door mij gegeven informatie denken dat het meisje gewoon vrienden wil blijven, en wel omdat ze (1)niet naast de op de bank wilde zitten, (2)niet gelijk een nieuwe afspraak kon of wilde maken, en zo nog wat kleine dingetjes.

Persoonlijk denk ik dat al deze dingetjes op meerdere manieren kunnen worden uitgelegd (en voeg daarbij haar karakter, ervaring, onzekerheid en haar waarschijnlijke angst om gekwetst te worden- iets uit het verleden).

Nou ben ik iemand die al erg snel door dat soort kutgesprekjes de hele dag van de wijs is, maar STEL je inderdaad eens voor dat dat zo is....dat ze (nu) alleen maar vrienden wil blijven...

WAT zou ik NU dan het beste kunnen doen?

Ik heb haar eergisteravond gebeld, gevraagd voor een nieuwe afspraak....we hebben beloofd te mailen of bellen....maar ik weet dat zij weinig als eerste het initiatief neemt (zelfs niet voor mailen).

Stel dat ik nu inderdaad in de "we worden vrienden-houdgreep" zit...kan ik me daar nu nog aan ontworstelen, en zo ja, HOE??

Djeez....ik weet het echt niet meer nu....deels ligt dat aan mij zelf (negatieve dingen blijven dagen hangen, positieve signalen poets ik snel weg- hoezo onzeker?), deels aan de signalen en de stand van zaken van nu...

Iemand Nuttige tips?

Deze jongen wordt langzaam radeloos en depri.
niet zo over jezelf denken... als je dat gaat doen, kom je helemaal nergens.

Je moet voor een vervolg date gaan... daaruit haal je of ze interesse heeft of niet. En daar moet je gewoon heel nuchter over doen. Als het beestje niet wilt, dan wilt het niet. Kan je niets aan doen... er is dan geen chemie tussen elkaar.

je moet ook niet denken dat ik het makkelijk heb hoor... want ik ben ook een denker...

[ Bericht 1% gewijzigd door SileX op 16-12-2004 21:29:45 ]
pi_24011372
Laat je niet teveel beinvloeden door dit topic en die chatcontacten. Niemand heeft de situatie echt meegemaakt behalve zij en jij.

Ik vind wel dat zij ook een keer initatief kan tonen, hoor. Hoeveel moeite is mailen nou?

Dat kan je ook best aankaarten vind ik.
  donderdag 16 december 2004 @ 15:29:50 #169
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_24013727
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:46 schreef NiNi het volgende:
Laat je niet teveel beinvloeden door dit topic en die chatcontacten. Niemand heeft de situatie echt meegemaakt behalve zij en jij.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ook komt zij misschien wel heel koel over voor de telefoon, ik persoonlijk heb daar veel last van. Mensen denken vaak dat is sjaggie ben voor de telefoon omdat ik nogal kortaf over kom. Misschien heeft zij daar normaliter ook wel last van.

Wanneer je weer moet bellen of iets is moeilijk. Ik zou iig tot na het weekend wachtten met weer contact opnemen, want de bal ligt in principe in haar hoek. De tip om al een activiteit te hebben en een datum is slim dan hoef je daar samen iig niet meer over na te denken.

De vraag over wat jij verwachtte is komt allicht wat vreemd over. Je had haar ook gewoon kunnen vragen hoe ze dat bedoelde.

Iig veel sterkte Romeo en succes
Drop you like an ill, bad habit
pi_24013750
Bylar, wij en je chatgasten moeten het doen met de gedachten die jij hebt over jullie situatie. Als jij wat negatief overkomt ('Het zal toch wel niks worden') dan wordt dat hier uitvergroot, omdat we niks anders hebben. Daarom krijg je ook het verhaal dat ze zelf ook initiatief moet tonen, terwijl we haar helemaal niet kennen, geen achtergronden, niet weten of er een mogelijkheid is geweest, niet weten of jij op de juiste momenten voldoende duidelijke hints hebt gegeven, etc...

Dus: Doe niet zo negatief, bedenk dat je voor haar helemaal niks had en dit al veel beter is. Mocht het niks worden, dan heb je toch de smaak van verliefdheid gevoeld. Mocht het wel wat worden, dan zit je helemaal gebakken. Hoe dan ook, je bent al een winnaar!!!
  donderdag 16 december 2004 @ 15:33:08 #171
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_24013811
over peptalk gesproken
en het is nog waar ook
Drop you like an ill, bad habit
pi_24023290
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:30 schreef Bright het volgende:
Bylar, wij en je chatgasten moeten het doen met de gedachten die jij hebt over jullie situatie. Als jij wat negatief overkomt ('Het zal toch wel niks worden') dan wordt dat hier uitvergroot, omdat we niks anders hebben. Daarom krijg je ook het verhaal dat ze zelf ook initiatief moet tonen, terwijl we haar helemaal niet kennen, geen achtergronden, niet weten of er een mogelijkheid is geweest, niet weten of jij op de juiste momenten voldoende duidelijke hints hebt gegeven, etc...
Ja, je hebt gelijk....en zelfs ik kan de situatie amper goed inschatten.

Heb ik háár tijdens de date voldoende duidelijk gemaakt dat ik haar zie zitten?
Misschien minder dan ik wou...van complimentjes kwam weinig, ik kon ze niet uiten op het moment supreme oogcontact meer dan voldoende, maar was wel altijd de eerste die wegkeek (ben schuchter)...verder geen fysieke toenaderingen.

Tijdens de date kan ze moeilijk echt dingen hebben opgepakt denk ik, buiten onze zeer geanimeerde gesprekjes, de plagerijtjes en grapjes en het oogcontact...

Wel heb ik haar een kaartje gestuurd, opgebeld en gevraagd voor een nieuwe date..misschien weet ze nu dat ik iets voor haar voel.
quote:
Dus: Doe niet zo negatief, bedenk dat je voor haar helemaal niks had en dit al veel beter is. Mocht het niks worden, dan heb je toch de smaak van verliefdheid gevoeld. Mocht het wel wat worden, dan zit je helemaal gebakken. Hoe dan ook, je bent al een winnaar!!!
Ja, je hebt (alweer) gelijk....tis alleen dat ik zo verdomd slecht ben in positief denken...maar deze drie zinnen zijn rake klappen, Bright!

En bovendien....ik weet echt nog helemaal niets....misschien zie ik het allemaal negatiever dan het is...misschien is ze extreem voorzichtig, om maar iets te noemen.
pi_24024608
Misschien moet je je gedachten op dit moment weer meer gaan richten op het volgende afspraakje i.p.v. tot in den treure alle details van het vorige afspraakje in je hoofd te blijven afdraaien en te proberen te interpreteren. Volgens mij zit je jezelf helemaal gek te maken namelijk, terwijl de bottom line is dat op dit moment gewoon nog niet duidelijk is wat zij wil en vindt en misschien weet ze dat zelf nog niet eens. Probeer een beetje afleiding te zoeken, ik vraag me af of dit topic je wel veel goed doet op dit moment.
pi_24025487
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:08 schreef rooierooie het volgende:
Misschien moet je je gedachten op dit moment weer meer gaan richten op het volgende afspraakje i.p.v. tot in den treure alle details van het vorige afspraakje in je hoofd te blijven afdraaien en te proberen te interpreteren. Volgens mij zit je jezelf helemaal gek te maken namelijk, terwijl de bottom line is dat op dit moment gewoon nog niet duidelijk is wat zij wil en vindt en misschien weet ze dat zelf nog niet eens. Probeer een beetje afleiding te zoeken, ik vraag me af of dit topic je wel veel goed doet op dit moment.
Je hebt helemaal gelijk, dit topic en de chatgesprekjes doen me weinig goed, en afleiding is geboden...
Ik ben een echte doemdenker, zit in mn bloed, ga altijd van het negatieve uit...

En ik moet de huid niet verkopen als de beer..ehm..enfin, je begrijpt me wel.
En je hebt gelijk...misschien weet ze het zelf nog niet eens, wat ze wil, voelt, etcetera.
Volgende afspraakje...hmm...ik ga het weekend eens goed nadenken wat de mogelijkheden zijn. Hoeft zij dat niet meer te doen iig.

Ik laat het allemaal rusten, komend weekeind even mn ouders opzoeken en andere dingen staan gepland...
pi_24685008
hoe is het nu ?
Heb je zowel haar als die joego gedate ?
it's better than yours
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')