Ik vind dat je best haar hand kunt vastpakken. Je moet hier echter wel even een goed moment voor zoeken. Bijvoorbeeld als jullie naast elkaar lopen. Of bij het afscheid nemen ofzo, dan ga je voor haar staan en pak je allebei haar handen. Aan haar reactie kun je wel merken of een zoen goed zal vallen.quote:Op maandag 1 november 2004 17:50 schreef markiemark het volgende:
hand vastpakken moet je sowieso niet doen op je eerste date, staat meteen afhankelijk vind ik. en als ze zo terughoudend is, moet je daar nog maar even mee wachten, zeker als je haar echt leuk vind en wat langer iets met haar wilt.. dus de eerste zoen maar even uitstellen, wat gaan jullie doen eigenlijk? waar hebben jullie afgesproken?
juist, gewoon doenquote:Op maandag 1 november 2004 18:05 schreef Kogando het volgende:
Gewoon vastpakken en zoenen, als ze je leuk vindt doet ze toch wel mee.Bovendien, als je het nu uit gaat stellen sla je daarmee een weggetje in en des te moeilijker is het om straks alsnog intiem te worden.
quote:Op maandag 1 november 2004 18:20 schreef longinus het volgende:
Laat wel even weten hoe het afloopt
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 1 november 2004 18:05 schreef Kogando het volgende:
Gewoon vastpakken en zoenen, als ze je leuk vindt doet ze toch wel mee.Bovendien, als je het nu uit gaat stellen sla je daarmee een weggetje in en des te moeilijker is het om straks alsnog intiem te worden.
Dit wordt de tweede date, daarvoor heb ik haar een avond meegemaakt terwijl er ook anderen aanwezig waren.quote:Op maandag 1 november 2004 17:50 schreef markiemark het volgende:
hand vastpakken moet je sowieso niet doen op je eerste date, staat meteen afhankelijk vind ik. en als ze zo terughoudend is, moet je daar nog maar even mee wachten, zeker als je haar echt leuk vind en wat langer iets met haar wilt.. dus de eerste zoen maar even uitstellen, wat gaan jullie doen eigenlijk? waar hebben jullie afgesproken?
Tja, ik vraag me vooral af: voél ik dat wel aan als het moment daar is, en zo ja, dúrf ik daar dan wat mee?quote:Op maandag 1 november 2004 17:54 schreef S-Two het volgende:
Het is moeilijk om vanaf achter de computer aan te geven wanneer het het juiste moment is. Je voelt het zelf het beste aan, ik weet dat het moeilijk is, maar ik denk toch dat het iets is wat je zelf moet aanvoelen en als je denkt dat er de tijd rijp voor is, actie ondernemen.
Waarom vraagt iedereen dat toch steeds aan elke TS-er?quote:Op maandag 1 november 2004 17:55 schreef Jeltje het volgende:
Hoe oud ben je trouwens?
Hmm, okee...DIT is dus juist datgene wat ik nooit durf te doen (denk ik).quote:Op maandag 1 november 2004 18:05 schreef Kogando het volgende:
Omdat de leeftijd vaak veel zegt over hoe de persoon ongeveer in het leven zal staan en aan de hand daarvan is het makkelijker advies te geven.quote:Op maandag 1 november 2004 21:20 schreef bylar het volgende:
[..]
Waarom vraagt iedereen dat toch steeds aan elke TS-er?Zowel ik als het meisje in kwestie zijn dik over de twintig.
Ja, je hebt wel gelijk wat betreft die leeftijden.quote:Op dinsdag 2 november 2004 08:53 schreef Jeltje het volgende:
Omdat de leeftijd vaak veel zegt over hoe de persoon ongeveer in het leven zal staan en aan de hand daarvan is het makkelijker advies te geven.
Als je graag een gesprek met haar wilt kunnen voeren zou ik eerder een filmpje bij haar thuis gaan kijken. Eventueel kun je van te voren samen koken ofzo.
Bullshit!quote:Op maandag 1 november 2004 18:05 schreef Kogando het volgende:
Goed idee! Lekker thuis eten / koken.quote:Op dinsdag 2 november 2004 08:53 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Omdat de leeftijd vaak veel zegt over hoe de persoon ongeveer in het leven zal staan en aan de hand daarvan is het makkelijker advies te geven.
Als je graag een gesprek met haar wilt kunnen voeren zou ik eerder een filmpje bij haar thuis gaan kijken. Eventueel kun je van te voren samen koken ofzo.
Wanneer je naast haar op de bank zit (of in de bios) kun je op een gegeven moment haar hand vastpakken. Gewoon verstand op nul en doen. Ik ben zelf van mening dat wanneer een meisje haar hand laat vasthouden, dat je haar ook kunt zoenen.
Goed idee...ik wil er zeker het er zeker wel eens over hebben...misschien iets vertellen over mijn eigen verlegenheid...misschien helpt dat haar nog meer op der gemak te voelen (niet dat ze dat niet was op de 1e date hoor).quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:28 schreef Flyingdutchman het volgende:
Die verlegenheid samen dat maakt het juist extra interessant, jij weet hoe zij zich voelt en zij hoe jij je voelt. Probeer hier op in te spelen.
Ehm..leuk gesproken, maar misschien begrijp je het als ik zoenen nóg enger vind dan het handen vasthouden....quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:28 schreef Flyingdutchman het volgende:
Over het handen vast houdendat is eigenlijk NOT DONE... Zoenen kan uiteraard érg goed op de date....dit is niet echt te plannen, dit gebeurd gewoon...het (gezonde) spanningveld dat jullie hebben zal dan doorbroken worden.
Op zich zou dit mijn zelfvertrouwen moeten opvijzelen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:43 schreef beestjuh het volgende:
Ze ziet je idd wel zitten anders gaat ze niet nog een keer met je uit
Ja, dit lijkt me het beste voorlopig..als ik toch zo verlegen/terughoudend ben..en zij ook...eerst maar eens de complimentjes, de lieve woordjes en dingetjes...daarna pas de rest.quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:43 schreef beestjuh het volgende:
Wat volgens mij werkt zijn gewoon kleine gebaren geven, waaraan zij kan merken dat je haar bijzonder vindt.
Nee, ik focus me niet alleen op het zoenen/vrijen...absoluut niet.quote:als het enige waar je je tijdens deze date op focust, het zoenen/vrijen is, voelt ze dat heus wel, en kan ze het verkeerde idee krijgen namelijk dat het je alleen dáárom met haar hebt afgesproken...
Ja, precies, dit wil ik juist gaan doen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 21:51 schreef amarena het volgende:
Wat kleine tips: Laat haar merken dat je het fijn vindt om bij haar te zijn, dat ze niet zomaar iemand is.
Ah, hiér ben ik wel goed in. Zó verlegen ben ik (dus) nog niet...of niet meer, althans.quote:Wat ook erg belangrijk is om haar proberen aan te kijken!! Ook al ben je verlegen, dan laat je wel merken dat je intresse in haar hebt.
Que? Waarom "not done"?quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:28 schreef Flyingdutchman het volgende:
Over het handen vast houdendat is eigenlijk NOT DONE. Je kan natuurlijk wel een hand om d'r heen slaan dat is anders dan dat je elkaar handje vasthoudt.
Hahaha, werkt dit echt? Hmm...kweetniet hoor.quote:Op maandag 1 november 2004 18:05 schreef Kogando het volgende:
Tja, het lijkt mij zelf niet makkelijk als zowel jongen als meisje verlegen zijn.quote:Op woensdag 3 november 2004 14:41 schreef EviL_AleX het volgende:
Het is allemaal veel simpeler dan je denkt.
Jullie zijn beiden verlegen. Dit geeft jou best een voordeel, als zul je dat niet meteen zien. Als je wil weten hoe zij behandelt wil worden kijk je simpelweg naar hoe jij zelf behandelt zou willen worden.
Tuurlijk werkt het echt. De TS hoeft het meisje maar 1x in diep in de ogen te kijken om te weten of ze ook iets voor hem voelt. En als dat 'vonkje' er is dan is het inderdaad gewoon de simpele kwestie van vastpakken en zoenen.quote:Op woensdag 3 november 2004 08:55 schreef Sanvean het volgende:
Hahaha, werkt dit echt? Hmm...kweetniet hoor.
NB: de TS geeft duidelijk aan nogal verlegen te zijn..kan me voorstellen dat "gewoon vastpakken en zoenen" wat lastig is voor hem.
Que?quote:Op woensdag 3 november 2004 20:04 schreef ArmaniMania het volgende:
Meent ie dit nou serieus?
Ja, misschien is het wel een voordel ja...i.i.g. begrijp ik haar misschien wat beter.quote:Op woensdag 3 november 2004 14:41 schreef EviL_AleX het volgende:
Jullie zijn beiden verlegen. Dit geeft jou best een voordeel, als zul je dat niet meteen zien. Als je wil weten hoe zij behandelt wil worden kijk je simpelweg naar hoe jij zelf behandelt zou willen worden.
De reden waarom jullie beiden waarschijnlijk terughoudend zijn, is omdat jullie beiden waarschijnlijk wel willen maar allebei twijfelen of het wel het juiste (moment/actie) is. Je begrijpt dat je zo nergens komt.
OK, wel een goede tip op zich...diep in de ogen kijken...vastpakken en zoenen is echter toch niet zo simpel voor me.quote:Op woensdag 3 november 2004 20:31 schreef Kogando het volgende:
Tuurlijk werkt het echt. De TS hoeft het meisje maar 1x in diep in de ogen te kijken om te weten of ze ook iets voor hem voelt. En als dat 'vonkje' er is dan is het inderdaad gewoon de simpele kwestie van vastpakken en zoenen.
ja, dat heb ik ook wel eens....dan zit je lekker te flirten en dan blijken ze je gewoon leuk te vinden (als vriend, dus). Of misschien is dat toch omdat je te lang wacht met initiatief. blijft even goed opletten dusquote:Op donderdag 4 november 2004 11:49 schreef bylar het volgende:
Het probleem is verder dat, omdat ik signalen soms niet oppik of er niets mee durf te doen áls ik ze herken, je al snel als niet-geinteresseerd(e vriend) wordt gezien...![]()
Schijnt toch dat je ook weer niet te lang moet wachten met initiatief...zucht..complex hoor, die liefde.
Ik kreeg wel eens een zomaar uit het niets een kus op mijn lippen gepland van een vriendin.quote:Op donderdag 4 november 2004 19:00 schreef Sanvean het volgende:
[..]
ja, dat heb ik ook wel eens....dan zit je lekker te flirten en dan blijken ze je gewoon leuk te vinden (als vriend, dus). Of misschien is dat toch omdat je te lang wacht met initiatief. blijft even goed opletten dus
Goede tip...thanks.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:56 schreef Bright het volgende:
Bylar, misschien erg gemakkelijk, maar als je aangeeft dat je moeite hebt met het peilen van de gevoelens van anderen, dan weet ze alvast dat ze duidelijker moet zijn. Misschien dat je het gesprek zo kunt sturen
Huh?quote:Op vrijdag 5 november 2004 15:15 schreef Forumschorem het volgende:
GHB is je beste vriend.
Verlegen moet je ook niet altijd letterlijk nemen, denk ik.quote:Op zaterdag 6 november 2004 13:29 schreef Detroit het volgende:
Vraag me dan toch af hoe twee verlegen mensen zich vermaken tijdens een date. Als het gesprek continu stiltvalt en je bijna niet over een ander onderwerp durft te beginnen dan is de date misschien zo afgelopen.
Dat blijkt dan idd wel ja. Nou ja, ben in ieder geval benieuwd van de TS te horen hoe het uiteindelijk is gegaan en of het gesprek niet stroef ging omdat zij toch allebei een beetje erg gespannen en verlegen warenquote:Op zaterdag 6 november 2004 14:25 schreef Sanvean het volgende:
[..]
Verlegen moet je ook niet altijd letterlijk nemen, denk ik.
<knip>
Ik ook... dus, TS...quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:39 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dat blijkt dan idd wel ja. Nou ja, ben in ieder geval benieuwd van de TS te horen hoe het uiteindelijk is gegaan en of het gesprek niet stroef ging omdat zij toch allebei een beetje erg gespannen en verlegen waren.
Twee verlegen mensen kunnen zich best vermaken met elkaar, hoor. Je hebt een beetje verlegen en heeeel verlegen...quote:Op zaterdag 6 november 2004 13:29 schreef Detroit het volgende:
Vraag me dan toch af hoe twee verlegen mensen zich vermaken tijdens een date. Als het gesprek continu stiltvalt en je bijna niet over een ander onderwerp durft te beginnen dan is de date misschien zo afgelopen.
just for the record; das dus NIET mijn vriendje!quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:45 schreef DeWaasheid het volgende:
Stuk of 20 biertjes en alles gaat vanzelf.. en als t foutgaat... morgen weet je er toch niks meer van.
volgens mij wel hoor...quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:50 schreef Shandy het volgende:
[..]
just for the record; das dus NIET mijn vriendje!Althans niet de manier hoe het bij mij gegaan is!
![]()
hoe weet jij dat nou...met al dat bier ben je het toch alweer vergetenquote:Op zaterdag 6 november 2004 19:51 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
volgens mij wel hoor...![]()
Waarom denk je dat ik net niet meer wist wie je was?quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:52 schreef Shandy het volgende:
[..]
hoe weet jij dat nou...met al dat bier ben je het toch alweer vergeten![]()
ja en waarom denk je dat ik je straf van vnv nu verleng naar een hele maand?!quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:55 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik net niet meer wist wie je was?
oei. van pas komend topic. ikzelf ben ook precies het type wat jij beschrijft, die eindelijk ook eens een date via internet aandurft.........al heb ik het heel ver vooruit geschoven, maar de kans zit er toch dik in dat het gaat gebeuren.quote:Op maandag 1 november 2004 17:46 schreef bylar het volgende:
Okee, even een korte situatieschets:
Ik (tamelijk verlegen, introvert, angstig als het op intimiteit aankomt) heb binnenkort (weet nog niet wanneer, alleen dat ie komt) een date met een heel leuk meisje. Dat meisje heeft trouwens een aantal dezelfde eigenschappen: verlegen, misschien te lief als het er op aankomt.
De vorige (en eerste) keer was het heel leuk, gezellig. Ik vond het zelf een fijne avond en ik begreep van iemand anders dat zij het ook leuk vond met me. Die jongen zei ook dat ze onder de indruk was van me, maar in hoeverre ik dat geloof weet ik niet. Misschien zei die het om me te stimuleren.
Maar goed, binnenkort dus een tweede date (we mailen wel ondertussen).
En nu zit ik met het volgende probleem: ik weet gewoon simpelweg niet hoe je bepaalde dingen aanpakt. Het eerste fysieke contact (hand vastpakken/houden), de eerste kus. Wanneer is het juiste moment, in welke situatie? Hoe zie je of de ander er aan toe is of er zelfs naar uitkijkt?
Ik vraag dit specifiek, omdat ook zij nogal verlegen is. IRL viel het wel mee, maar vooral via de mail is ze erg terughoudend wat betreft persoonlijke informatie over wat ze voelt, denkt, etcetera.
Natuurlijk moet ik afwachten hoe die tweede date bevalt, maar er even (hypothetisch?) van uitgaande dat ik haar nu al leuk vind en dat zij mij ook wel ziet zitten, hoe zou ik dingen het beste kunnen aanpakken?
Concrete voorbeelden voor "het juiste moment" om haar hand vast te pakken? Andere tips om haar subtiel te laten merken dat ik haar wel zie zitten? Eigen ervaringen met de eerste kus?
Tell me.
wel op een rustigere manier actie nemen, er zijn mensen die verlegen zijn en snel benauwd onzeker worden van de situatie waardoor ze niet weten hoe ze moeten reageren .. en meestal geven ze dan een negatieve reactie... dus als ze echt zeker weet dat ze met je verder wilt dan neemt ze zelf misschien wel actiequote:Op zaterdag 6 november 2004 20:30 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
oei. van pas komend topic. ikzelf ben ook precies het type wat jij beschrijft, die eindelijk ook eens een date via internet aandurft.........al heb ik het heel ver vooruit geschoven, maar de kans zit er toch dik in dat het gaat gebeuren.
ken haar nu dus alleen via internet waar ze altijd heel erg open is juist. maar ze heeft al laten doorschemeren dat ze in het echt juist verlegen en stil is...denk dus dat ik het woord moet gaan voeren en actie moet ondernemen
maar heb dus ook helemaal nog geen idee hoe ik zoiets aanpak.......nutteloze info dit misschien, maar ik had ook gewoon TVP kunnen typen
ik ga dit topic wel in de gaten houden dus.
Ja, maar eens een dag uitkiezen dat ze de volgende dag niet hoeft te werken dus.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:23 schreef OnegaiNL het volgende:
en als ze naar huis gaat meegaan met haar, natuurlijk wel vragen of ze het wilt.. als ze het echt niet wilt fiets dan stukje mee en laat her dan ergens zelf naar huis fietsen
Zo voortvarend? Hmm, kweetnie hoor.quote:als je het goed aanpakt loop je binnenkort hand in hand met her
en als vrienden beginnen te zeiken erover.. bijvoorbeeld dat ze gaan zeuren je kunt beter krijgen ze is lelijk of zoiets ... nix van aantrekken gewoon verkering houden
Nou ehm, join the club.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:30 schreef Bolderbast het volgende:
oei. van pas komend topic. ikzelf ben ook precies het type wat jij beschrijft, die eindelijk ook eens een date via internet aandurft...
ik ga dit topic wel in de gaten houden dus.
hehquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:53 schreef bylar het volgende:
[..]
Ja, maar eens een dag uitkiezen dat ze de volgende dag niet hoeft te werken dus.
[..]
Zo voortvarend? Hmm, kweetnie hoor.
En nee, niemand gaat zeuren..lelijk is ze niet..in het geheel niet.
Nou ja, wie weet...mss moest ik eens wat positiever er over denken.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:55 schreef OnegaiNL het volgende:
Ja maar..dit meisje is écht niet lelijk.![]()
[quote]ik heb al 1 dag daarna al hand in hand gelopen en ze had me via msn gevraagd lol
mijn 'probleem' is een beetje dat het pas over een aantal maanden 'gepland' staat...quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:49 schreef OnegaiNL het volgende:
[..]
wel op een rustigere manier actie nemen, er zijn mensen die verlegen zijn en snel benauwd onzeker worden van de situatie waardoor ze niet weten hoe ze moeten reageren .. en meestal geven ze dan een negatieve reactie... dus als ze echt zeker weet dat ze met je verder wilt dan neemt ze zelf misschien wel actie
Je hebt gelijk..mijn advies is: ga niet maandenlang met iemand chatten voordat je haar in het echt ziet...dat verkleint echt de kansen op iets moois (heb ik zelf ook gemerkt).quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:44 schreef Bolderbast het volgende:
maar aan de andere kant kan het wel negatieve invloed hebben dat we elkaar nu via MSN heel anders leren kennen dan we waarschijnlijk in het echt zijn..........en dan is de kans alleen maar groter dat het gaat tegenvallen
yep al van meer mensen gehoordquote:Op zaterdag 6 november 2004 22:46 schreef bylar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk..mijn advies is: ga niet maandenlang met iemand chatten voordat je haar in het echt ziet...dat verkleint echt de kansen op iets moois (heb ik zelf ook gemerkt).
Probeer dan toch eerder af te spreken...vertrouwen opwekken, opbouwen...wie weet?quote:Op zondag 7 november 2004 00:24 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
yep al van meer mensen gehoord
kijk; ik weet me daar wel op in te stellen, want ik weet hoe veraderlijk MSN speelt met je verwachtingen, die natuurlijk steeds meer gaan oplopen......
maar tegelijkertijd weet ik dat ik ook veel te 'ideaal' nu op haar over kom.....en met de kans dat zij hier dus verkeerd mee omgaat aangezien ze ook nog nooit een ontmoeting via internet heeft gehad
Precies...geef aan dat je met sommige dingen moeite hebt..grote kans dat zij daar op inspringt.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:56 schreef Bright het volgende:
Bylar, misschien erg gemakkelijk, maar als je aangeeft dat je moeite hebt met het peilen van de gevoelens van anderen, dan weet ze alvast dat ze duidelijker moet zijn. Misschien dat je het gesprek zo kunt sturen
Oooh...een goede blik doet smelten ja!quote:Op maandag 8 november 2004 16:08 schreef Bright het volgende:Oh ja - als je met haar uit eten gaat en ze komt net terug van de wc, lach dan heel lief naar haar, kijk dan ook erg blij - mijn vrouw is die aanblik (van mij toen ze terug kwam van de wc) nooit vergeten![]()
Ik maak hierop uit dat je dit totaal verkeerd ziet, je bekijkt alles vanuit het perspectief van het meisje en gaat er maar vanuit dat zij perfect voor je is en dat je per se iets met haar wilt.. laat die gedachte varen. Als jullie niks met elkaar gemeen hebben wordt het uiteindelijk toch niets.quote:wordt de komende (tweede) date de "beslissende" date?
Ik bedoel, als er dan nog niets gebeurd, is het dan over, zijn de kansen dan bekeken?
Ik lees/hoor regelmatig dat als je te lang wacht, men jou gaat zien als een goede vriend en dat als je dan nog probeert intiemer te worden, het onnatuurlijk kan overkomen...
Maar het KLIKTE goed, de eerste keer. En we hebben dingen gemeen, zoals karakter, hobby's (film, sport), opleiding...quote:Op woensdag 10 november 2004 18:25 schreef Boomlaars het volgende:
1) Pak niet haar hand vast bij een 2e date, dat staat zo wanhopig. Zoiets doe je als je merkt dat het goed klikt en bepaalde dingen met elkaar gemeen hebt qua interesses en leuke gesprekken met elkaar kunt voeren.
Dat zo en zo....natuurlijk gaan we er een leuke middag/avond/dag van maken.quote:Besteed gewoon een leuke dag/avond met haar, ga in een cafe wat drinken, poolen ofzo, kijk of het klikt.
Even ter verduidelijking: hoe zie jij zoenen hier:quote:Er komt natuurlijk ook een moment van afscheid, normaal gesproken zoen je elkaar als het klikt na de 1e date al bij het afscheid, maar als je nog twijfelde kun je dat nu bij het afscheid doen, althans ik zou het je aanraden. Bouw dat moment wel rustig op en peil hoe ze ertegenover staat, maar meestal heb je wel een idee of het klikt of niet. Let wel dat meisjes houden van jongens die een beetje assertief zijn en durf in zich hebben.
Echt zoenen .. wangzoenen geef je maar aan je omaquote:Op woensdag 10 november 2004 18:58 schreef bylar het volgende:
[..]
Maar het KLIKTE goed, de eerste keer. En we hebben dingen gemeen, zoals karakter, hobby's (film, sport), opleiding...
[..]
Dat zo en zo....natuurlijk gaan we er een leuke middag/avond/dag van maken.
[..]
Even ter verduidelijking: hoe zie jij zoenen hier:
een simpele wangzoen of een "echte" kus op de mond?
OK....we hoeven ons niet te haasten...het kan dus wat langer duren. Da's op zich niet erg.quote:Op donderdag 11 november 2004 08:01 schreef Bright het volgende:
Boomlaars, er is niet zoiets als 'normaal gesproken'. Als je zoiets beweert, schrik je de mensen af als het wat langer zou duren. Bij ons heeft het precies een maand geduurd alvorens die eerste echte zoen kwam, dus graag niet jou situaties generaliseren - daar heeft niemand wat aan.
Al moeilijk/eng zat voor mij.quote:Oh en het hoeft ook niet direct een French kiss te worden hoor - een zoen met de lippen op en tegen elkaar is ook al een prima begin.
Hee, tof! Nog eens een nuttige tip! Ze studeert ook al bijna af..weet nog niet precies wanneer....en stage is klaar...quote:Wat wel fijn is: het is bijna sinterklaas, dan kun je haar iets leuks (hoeft niet duur te zijn, maar wel iets waaraan je persoonlijk aandacht hebt besteed, of iets waaruit blijkt dat je op haar let en naar haar luistert!) geven; dat kan best weleens een flinke zoensessie in gang zetten (own experience)
quote:Op donderdag 11 november 2004 09:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Bylar: een klein kadootje voor haar afstuderen is een heel erg goed idee. Hiermee laat je zien dat je belangstelling hebt voor wat ze allemaal doet. Maar geef niet iets 'romantisch' ofzo zoals bloemen. Geef haar een boek ofzo. Wel een kleinigheidje.
Maarre...jij als vrouw zijnde...quote:Op donderdag 11 november 2004 09:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Bylar: een klein kadootje voor haar afstuderen is een heel erg goed idee. Hiermee laat je zien dat je belangstelling hebt voor wat ze allemaal doet. Maar geef niet iets 'romantisch' ofzo zoals bloemen. Geef haar een boek ofzo. Wel een kleinigheidje.
Ik zelf verwacht nooit kadootjes van mannen. Het is mij om het even. Maar ik zou het wel heel attent vinden. Het is wel belangrijk dat het iets heel kleins is, want als je meteen met iets duurs aankomt dan kan het afschrikken.quote:Op donderdag 11 november 2004 09:51 schreef bylar het volgende:
[..]
Maarre...jij als vrouw zijnde...
Hoe zou jij dat vinden als je zo'n kleinigheidje kreeg? Wát zou je dan precies denken/vinden?
Remember..tis nog maar een 2e echte date hè.
OK, thanks...maar ik bedoel:quote:Op donderdag 11 november 2004 10:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik zelf verwacht nooit kadootjes van mannen. Het is mij om het even. Maar ik zou het wel heel attent vinden. Het is wel belangrijk dat het iets heel kleins is, want als je meteen met iets duurs aankomt dan kan het afschrikken.
Dat is moelijk te zeggen, als ik hem leuk vind, dan denk ik: 'hm echt attent, lief hoor hij wil indruk op me maken!'. Maar als ik niet echt geinteresseerd ben, denk ik: 'Ik vind het wel leuk, maar ik hoop niet dat dit betekent dat ik nu ook iets verplicht ben!'quote:Op donderdag 11 november 2004 10:47 schreef bylar het volgende:
[..]
OK, thanks...maar ik bedoel:
zou jij dan zoiets denken als: "doe moet vast iets van me" of denk je zoiets als "owh, wat lief!" ? (om maar eens 2 dingen te noemen)
OK, dit wordt al aardig specifieke, nuttige informatie.quote:Op donderdag 11 november 2004 10:52 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat is moelijk te zeggen, als ik hem leuk vind, dan denk ik: 'hm echt attent, lief hoor hij wil indruk op me maken!'. Maar als ik niet echt geinteresseerd ben, denk ik: 'Ik vind het wel leuk, maar ik hoop niet dat dit betekent dat ik nu ook iets verplicht ben!'
Dat eerste deel van deze zin bevalt me.quote:Op donderdag 11 november 2004 11:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Vermoedelijk vindt ze je leuk, al heb ik ook weleens uit verveeldheid/eenzaamheid/beleefdheid een tweede date gehad met iemand (sorry ik ben gewoon eerlijk).
Okee, doe ik.quote:Je merkt echt wel of ze je leuk vindt! Bestudeer haar gezicht, haar gedrag, kijkt ze je wel aan, let op haar lichaamstaal!!!).
Yup, precies. Of een handdoek met haar naam erop (liefst zelf geborduurdquote:Op donderdag 11 november 2004 09:28 schreef cinnamongirl het volgende:
lolquote:Op donderdag 11 november 2004 12:25 schreef bylar het volgende:
[..]
Dat eerste deel van deze zin bevalt me.
Dat tweede deel hebk niet gelezen.
[..]
Oei! minpuntje; welke kleur ogen heeft ze? Lang haar? Soort gezicht? Lengte? etc. dat zou je toch wel moeten weten hoor... (Mag je voor jezelf beantwoorden)quote:Okee, doe ik.
De komende keer, als we beiden misschien wat minder verlegen zijn en ons nog beter op ons gemak voelen, zal ik haar eens goed bestuderen.
Juist - dus je lette wel opquote:Van de eerste keer weet ik dat ze me meer dan voldoende aankeek (maar is aankijken sowieso niet een standaard-etiquette?), dat haar ogen regelmatig begonnen te glinsteren (oowh, als ik daar aan terugdenk!), ze me soms heel lief aankeek en dat ze soms heel lief openhartig deed...echt heel onbevangen (hoe verlegen ze ook was).
Precies- je mag ook opmerkingen maken over haar verschijning - daarmee geef je aan dat je wel oplet; waarschijnlijk is dat hetgeen dat ze zo leuk vond: dat ze een man ontmoet die eens een keertje oplet, in plaats van naar haar voorgevel te kijken (generaliserend, uiteraard, want geen enkele man doet dat in werkelijkheid hoor!)quote:En toen ze iets zei en daarbij heel onbewust haar wenkbrouwen optrok, maakte ik per ongeluk een opmerking over die schattige wenkbrouwen...en dat vond ze wel leuk, hoorde ik later van iemand anders.
Heeft vertrouwen, maar is verlegen en onervaren en heeft ongetwijfeld last van vlinders in de buikquote:Verder waren er geen aanwijzingen..twas nog maar de eerste keer, afgezien van die echte eerste ontmoeting met anderen er bij (waarbij ze me ook al regelmatig heel lief, verlegen aankeek/naar me glimlachte zonder dat ik iets zei of tegen haar sprak).
Of...wacht..toen ik haar naart station bracht (mezelf, ik moest met de trein)en zij achterop sprong, raakte ze heel even met een vinger (of meerdere) mijn zij aan.
Maar dat lijkt me normaal...onbeduidend...hoe kon ze anders achterop de fiets springen? Of was dat toch zo'n geval van "normale/onbetekende aanraking"?
Anyways, heb er nog steeds vertrouwen in hoor.
Ja...ik had het over de subtiele gebaartjes, de lichaamstaal....dáár moet ik meer op letten.quote:Op donderdag 11 november 2004 15:56 schreef Bright het volgende:
[..]
Oei! minpuntje; welke kleur ogen heeft ze? Lang haar? Soort gezicht? Lengte? etc. dat zou je toch wel moeten weten hoor... (Mag je voor jezelf beantwoorden)
Wie, ikke?quote:Op donderdag 11 november 2004 15:56 schreef Bright het volgende:
Heeft vertrouwen, maar is verlegen en onervaren en heeft ongetwijfeld last van vlinders in de buik
Weet nog niet precies wanneer.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:35 schreef amarena het volgende:
Hé Bylar,
Wanneer is je date?
Ja, toch een filmpie ergens...filmhuis..of bij haar thuis.quote:Weet je al wat je gaat doen?
Ja, goed idee. Al weet ik al best wel wat van haar. We hebben elkaar ontmoet op een site ergens en hebben daar een tijd gechat.quote:Je zou van tevoren eens voor jezelf op een rijtje zetten wat je nou echt graag van haar wilt weten....(etc.)
Ja, ook dit is een goed idee.quote:En verder denk ik vooral dat je er echt niet teveel bij na moet denken. Anders wordt het misschien te geforseerd voor jezelf en dat zal zij vervolgens ook weer merken met als gevolg dat jullie je allebei niet op je gemak voelen. Je bent prima hoe je bent en ze zal heus niet een 2e date met je gaan ondernemen als ze je niet interessant vond. Succes met je date!!!![]()
Hee, bestaat dit topic nog?quote:Op donderdag 11 november 2004 21:35 schreef amarena het volgende:
Hé Bylar,
Wanneer is je date? Weet je al wat je gaat doen?
Jawel.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:35 schreef amarena het volgende:Weet je al wat je gaat doen?
He, net te laat voor de kickquote:Op vrijdag 10 december 2004 13:32 schreef Nokia3310 het volgende:
Bylar veel succes vanavond! Laat je even weten hoe het gegaan is?
ff kat uit de boom kijken... kijk hoe het gaat... of ze straalt als ze naar je kijkt... kijk ook haar recht in de ogen, en blijf kijken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:56 schreef bylar het volgende:
Hee, leeft dit topic nog?
Thanks allemaal, heb er erg veel zin in, we gaan zeker plezier maken saampjes, gaat minstens zo leuk worden als de ongedwongen eerste keer.
Eerst uit eten en daarna filmpje bij haar thuis.
Ben alleen best wel zenuwachtig helaas, vind het toch best wel eng allemaal...vooral als blijkt dat we elkaar leuk vinden maar ik weer eens niets durf te ondernemen.
Maar goed....eerst maar eens flink genieten.
Ja lekker advies...quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:11 schreef rooierooie het volgende:
Volgens mij vindt ze jou ook heel leuk, hoor! Dat er nog niet gekust is, zegt niets. Niet iedereen wil dat zo snel al. Of misschien is zij wat dat betreft toch net zo verlegen. Maar vanwaar de haast? Wees gewoon geduldig. Dan valt er tenminste nog wat te hunkeren.
Nee, je leest het precies andersom als dat ik het bedoel. Ik wilde juist aangeven dat, als zij duidelijke hints geeft, dat je dan niet teveel kansen moet laten liggen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:36 schreef rooierooie het volgende:
Dus omdat mannen daar behoefte aan hebben, moeten vrouwen maar in dezelfde sneltreinvaart daarin meegaan?
...en wel zoenen zegt een heleboel over wat iemand van je vindt. En dat stukje bevestiging was voor TS wel leuk geweest, snappie? Het had hem nu ws. een hoop ellende gescheeld als hij toen een toenaderingspoging had durven ondernemen...quote:Bylar is nu onzeker omdat er geen sprake van intimiteit is geweest en vraagt zich af hoe hij dit moet uitleggen. Nou, ik ben een vrouw en mijn uitleg is dat hij zich volgens mij helemaal geen zorgen hoeft te maken omdat niet-zoenen op een eerste date helemaal niets zegt over wat ze van hem vindt.
Hunkeren? Argh...quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:11 schreef rooierooie het volgende:
Volgens mij vindt ze jou ook heel leuk, hoor! Dat er nog niet gekust is, zegt niets. Niet iedereen wil dat zo snel al. Of misschien is zij wat dat betreft toch net zo verlegen. Maar vanwaar de haast? Wees gewoon geduldig. Dan valt er tenminste nog wat te hunkeren.
Ja...heb de discussie tussen jou en rooierooie gevolgd.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:23 schreef HenryHill het volgende:
Geduldig wachten... waarop? Totdat zij het initiatief neemt en hem zoent? Totdat er 10 dates voorbij zijn en een andere jongen inmiddels haar aandacht heeft getrokken? Totdat TS en zij 'toevallig' in een mega-romantische setting terechtkomen waar hij opeens wel het lef heeft om haar te zoenen?
Mijn insteek bij dit soort situaties: niets gebeurt vanzelf, je moet zelf sturen en actie ondernemen.
Je zegt zelf dat je genoeg mogelijke hints hebt opgepikt: je had een move moeten maken.
Nu zit je tegen de volgende date aan te hikken, hopend dat die nog komt, dat ze dan nog steeds positieve signalen geeft en dat je dan wel het lef hebt om een move te maken.
Tweede date, om eerlijk te zijn...maakt dat wat uit voor jouw betoog verder?quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:36 schreef rooierooie het volgende:
Dit was pas hun eerste date samen met z'n tweeën, wat een onzin dat er dan meteen gezoend moet worden. Bylar is nu onzeker omdat er geen sprake van intimiteit is geweest en vraagt zich af hoe hij dit moet uitleggen.
Nou, vooruit dan maar..quote:Op zaterdag 11 december 2004 19:57 schreef NiNi het volgende:
Mag ik vragen hou oud jullie (ongeveer) zijn?
Interessant wat je zegt..ik bekijk veel vanuit mezelf maar mss denkt zij er inderdaad zo over...dat ze denkt dat ik niet (voldoende) geinteresseerd ben...quote:Voor mezelf sprekend zou ik er in elk geval kriegel van worden als ik wel hints gaf maar de man in kwestie deed er niets mee (al zou ik hem dan waarschijnlijk zelf zoenen) zou ik misschien wel gaan denken dat hij niet geinteresseerd is.
Misschien wilde zij nog helemaal niet zoenen. Zo maak ik het een beetje op uit Bylars verhaal. Dus is het misschien juist prima dat hij nog niets geprobeerd heeft. Ze heeft toch ook letterlijk gezegd dat ze het langzaam aan wil doen? Dan moet je haar niet meteen gaan bespringen, alleen maar omdat jij de bevestiging nodig hebt. Die bevestiging kan ze misschien nu nog helemaal niet geven. Sommige mensen zoenen pas als ze echt zeker van hun eigen gevoelens zijn en niet zomaar als afsluiting van een leuke avond. Je kunt iemand in principe leuk vinden maar hem wel nog wat beter willen leren kennen. Uit alles wat Bylar schrijft vind ik het klinken alsof zij zo iemand is. En daar lijkt me helemaal niets mis mee.quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:12 schreef HenryHill het volgende:
...en wel zoenen zegt een heleboel over wat iemand van je vindt. En dat stukje bevestiging was voor TS wel leuk geweest, snappie? Het had hem nu ws. een hoop ellende gescheeld als hij toen een toenaderingspoging had durven ondernemen...
Ja...en ze is zo en zo wel serieus wat betreft relaties, heb ik het idee. Maar je hebt gelijk...misschien vond ze het nog te vroeg.quote:[b]Op zaterdag 11 december 2004 23:31 Misschien wilde zij nog helemaal niet zoenen. Zo maak ik het een beetje op uit Bylars verhaal. Dus is het misschien juist prima dat hij nog niets geprobeerd heeft. Ze heeft toch ook letterlijk gezegd dat ze het langzaam aan wil doen?
Hmm...nee, de eerste keer waren er anderen bij. Dat noem ik nog geen date. Twee maanden terug heb ik drie uurtjes met haar in een cafeetje gezeten, en dit was dus de tweede date.quote:En Bylar, ik weet wel dat het jullie tweede date was, maar de eerste keer waren er andere mensen bij, toch? Ik bedoelde dus dat dit jullie eerste date samen met z'n tweetjes was.
OK, daar hou ik je aan.quote:Anyway, de moraal van mijn verhaal is slechts: maak je niet zo'n zorgen, jullie hebben toch een hartstikke leuke avond gehad? Die zoen komt er vast nog wel, dat is mijn voorspelling.
Ah oké, dan had ik dat verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:58 schreef bylar het volgende:
Hmm...nee, de eerste keer waren er anderen bij. Dat noem ik nog geen date. Twee maanden terug heb ik drie uurtjes met haar in een cafeetje gezeten, en dit was dus de tweede date.
Voor jou is "ontluikende liefde" misschien iets statisch, wat niet gestuurd kan worden door je geliefde. Voor mij niet. TS, realiseer je dat je door (op de juiste momenten) actie te ondernemen je het proces kan versnellen, dat je haar interesse in jou kan aanwakkeren. Sterker nog, als zij idd zo verlegen is als jij zegt kan je denk ik weinig echt fout doen, zeker jij als verlegen persoon.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:31 schreef rooierooie het volgende:
Misschien wilde zij nog helemaal niet zoenen. Zo maak ik het een beetje op uit Bylars verhaal. Dus is het misschien juist prima dat hij nog niets geprobeerd heeft. Ze heeft toch ook letterlijk gezegd dat ze het langzaam aan wil doen? Dan moet je haar niet meteen gaan bespringen, alleen maar omdat jij de bevestiging nodig hebt. Die bevestiging kan ze misschien nu nog helemaal niet geven. Sommige mensen zoenen pas als ze echt zeker van hun eigen gevoelens zijn en niet zomaar als afsluiting van een leuke avond. Je kunt iemand in principe leuk vinden maar hem wel nog wat beter willen leren kennen. Uit alles wat Bylar schrijft vind ik het klinken alsof zij zo iemand is. En daar lijkt me helemaal niets mis mee.
Daar ben ik het wel mee eens: je moet je geen zorgen makenquote:Anyway, de moraal van mijn verhaal is slechts: maak je niet zo'n zorgen, jullie hebben toch een hartstikke leuke avond gehad? Die zoen komt er vast nog wel, dat is mijn voorspelling.
Nou Henry, ik wil allereerst even alles laten bezinken...even laten rusten.quote:Op zondag 12 december 2004 02:20 schreef HenryHill het volgende:
TS, realiseer je dat je door (op de juiste momenten) actie te ondernemen je het proces kan versnellen, dat je haar interesse in jou kan aanwakkeren. Sterker nog, als zij idd zo verlegen is als jij zegt kan je denk ik weinig echt fout doen, zeker jij als verlegen persoon.
...
Als je maar wel in je achterhoofd houdt dat niets vanzelf gebeurt, en zeker niet bij een meisje met weinig relatie-ervaring: dan zul je toch zelf de eerste stap moeten zetten. En ja, je loopt de kans dat je (heel subtiel welliswaar) wordt afgewezen. Het alternatief is dat geen van beiden de eerste stap durft te zetten, en de spanning wegebt.
Juistem. Hier moet je wel voor oppassen. Voor je het weet zit je in het vriendenstadium.quote:Op zondag 12 december 2004 02:20 schreef HenryHill het volgende:
Het alternatief is dat geen van beiden de eerste stap durft te zetten, en de spanning wegebt.
Nee hoor, dat is het voor mij niet. Ik denk dat we het in hoofdlijnen zelfs wel met elkaar eens zijn, alleen wordt hier nu al gewaarschuwd voor 'het belanden in de vriendenzone' enzo, terwijl ze nog maar net aan het daten zijn! En het gaat ook nog eens om twee verlegen mensen. Je maakt hem alleen maar nog onzekerder zo, terwijl ik écht denk dat dat in dit geval niet nodig is. En als zij dan ook nog eens expliciet heeft gezegd dat ze het rustig aan wil doen, dan is het volgens mij in hun geval juist positief dat hij haar gisteravond nog niet is gaan zoenen. Het enige dat ik probeer te zeggen is dat Bylar mijns inziens onnodig zit te zenuwpezen omdat er na twee dates nog niks gebeurd is. Die opmerking over dat je snel moet handelen omdat je anders in de vriendenzone belandt, dat roept iedereen hier altijd op Fok, en ik vind dat zo'n onzin. Als je iemand echt leuk vindt, dan is die interesse echt niet zomaar weg, hoor. Bij mij in ieder geval niet. Het is ook een beetje een spel dat je samen moet spelen, dat aftasten, de onzekerheid, het hoort er allemaal bij in het begin. Als ze nou al weet-ik-hoeveel dates zo om elkaar heen zaten te draaien, dan was het wat anders, maar ik zou zeggen, so far - no worries. Wat mij betreft kan Bylar bij de volgende date wel wat meer proberen, maar ik vind het gewoon lullig om hem in al zijn onzekerheid nu te gaan lopen waarschuwen dat hij eigenlijk dom is geweest omdat hij gisteravond nog niet tot actie is overgegaan. Het meisje in kwestie heeft gezegd dat ze verlegen jongens leuk vindt, ik durf erom te wedden dat zij de hele avond in haar hoofd ook opnieuw zit af te spelen en dat zij ook tot de conclusie is gekomen dat alles erop lijkt dat Bylar haar heel leuk vindt en ik schat zo in dat ze het wel kan waarderen en schattig vindt dat hij nog niks heeft gedaan.quote:Op zondag 12 december 2004 02:20 schreef HenryHill het volgende:
Voor jou is "ontluikende liefde" misschien iets statisch, wat niet gestuurd kan worden door je geliefde.
Geeft de burger moed.quote:Op zondag 12 december 2004 12:16 schreef rooierooie het volgende:
Het meisje in kwestie heeft gezegd dat ze verlegen jongens leuk vindt, ik durf erom te wedden dat zij de hele avond in haar hoofd ook opnieuw zit af te spelen en dat zij ook tot de conclusie is gekomen dat alles erop lijkt dat Bylar haar heel leuk vindt en ik schat zo in dat ze het wel kan waarderen en schattig vindt dat hij nog niks heeft gedaan.
Klinkt leuk, al wonen we in Brabant. Maar het is wel zo winter, hèquote:Bylar, misschien kun je voor de volgende date een wat meer romantische setting organiseren, om de dingen wat te vergemakkelijken, wandelingetje langs zee ofzo, lekker koud zodat jullie wel tegen elkaar aan móeten kruipen.![]()
Alles bij elkaar is er nog niks fout gegaan, als ik het zo lees... Jij (Bylar) denkt maar dat alles zo snel moet, maar dat is echt niet altijd zo. Luister eens echt naar de anderen - bij ons heeft het precies 1 maand geduurd. Het was - even rekenen - de 5e keer of zo dat ik haar zag!quote:Op zondag 12 december 2004 12:53 schreef bylar het volgende:
[..]
Klinkt leuk, al wonen we in Brabant. Maar het is wel zo winter, hè
Ja, ik ga deze week bellen. Vertellen (al heb ik dat al per mail gedaan) dat ik het erg fijn vond en graag nog eens afspreek. En dat ik haar leuk vind.
Niet het makkelijkste om te doen, maar ja, om nou wéér met lege handen te zitten....ook niet echt een aanlokkelijk alternatief.
OK, er is nog niets fout gegaan..dat niet.quote:Op maandag 13 december 2004 10:54 schreef Bright het volgende:
[..]
Alles bij elkaar is er nog niks fout gegaan, als ik het zo lees... Jij (Bylar) denkt maar dat alles zo snel moet, maar dat is echt niet altijd zo. Luister eens echt naar de anderen - bij ons heeft het precies 1 maand geduurd. Het was - even rekenen - de 5e keer of zo dat ik haar zag!
Ja, hier moet ik wel voor waken, dat het verzandt. Moet toch ergens over drempels heen zien te geraken.quote:Het is wel zo, dat als beiden niet durven en niet duidelijkere signalen vertonen, de spanning inderdaad kan verdwijnen, dan verzandt de relatie, nog voor het echt iets was. Dat moet je voorkomen. Vertel haar gewoon wat ze met je doet, de gedachten die je hebt. Vraag haar gewoon op een goed moment of je haar mag zoenen! Doe het gewoon, dat staat echt niet vreemd hoor!!
Hmmm..gaan we mijn goede gevoel nou een beetje verpesten.quote:Op maandag 13 december 2004 19:32 schreef Nouk het volgende:
Ik weet niet hoor. Als zij op een stoel gaat zitten ipv naast jou op de bank vind ik dat wel een aardige hint. God, gezellig film kijken zo
Curiosity is prima hoorquote:Op maandag 13 december 2004 12:11 schreef bylar het volgende:
[..]
OK, er is nog niets fout gegaan..dat niet.
Ja ik ben wel zo..dat ik snel teveel wil..allemaal irrationele gedachten misschien.
Maar..jij had 5 dates in een maand dan? En hoe verliepen de eerste vier, vijf dates? Wanneer begon je echt iets te voelen voor haar? En wat gebeurde er in de eerste dates?
Deze ervaringsloze knul is just curious.
Bos is fijnquote:Ja, hier moet ik wel voor waken, dat het verzandt. Moet toch ergens over drempels heen zien te geraken.
Owja, bos genoeg in Brabant...we kijken wel even.
LOL.quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:09 schreef Bright het volgende:
Ze vond mij ook direct leuk, maar gaf (later) toe dat ze pas een week of 3 echt verliefd was. De belangrijkste reden was dat ik te weinig initiatief nam, waardoor ze niet goed kon peilen wat ik van haar vond. Zo, ik heb het maar vet afgedrukt, dan valt het wat meer op. Pas toen ik een duidelijker SMSje had gestuurd, durfde ze meer te doen (lees: mij omhelzen en ff flink zoenen; ja, dat kwam ook bij haar vandaan!)
pak de telefoon... en bel haar op ! Nee heb je, ja kan je krijgen.... wat heb je nou te verliezen ?quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:21 schreef bylar het volgende:
[..]
LOL.
Ja de boodschap is wel duidelijk zo.
OK, je nam te weinig initiatief waardoor ze je niet goed kon peilen. Dat is logisch. Maar zij nam ook geen initiatief dan?
Hmm, ik weet het niet...ergens wil ik snel iets ondernemen, maar bellen heb ik nog niet gedurfd. En om nou gelijk te vertellen dat ik haar heel leuk vindt, om al mijn kaarten zo snel al op tafel te leggen...
ik ben zo bang voor een teleurstelling.![]()
Ja, misschien is daar in dit geval minder of weinig reden toe maar ik ben toch echt een Mister Insecure himself.
Ik ga vanavond bellen...of anders morgenavond, als ze er niet is....moest even moed verzamelen en mensen vragen me een schop onder de kont te geven (heb al wat reacties binnen per mail/msn).quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:37 schreef SileX het volgende:
[..]
pak de telefoon... en bel haar op ! Nee heb je, ja kan je krijgen.... wat heb je nou te verliezen ?
Misschien kon ze jou niet goed peilen, en dat ze juist op dat telefoontje wacht !
Als je het per se wil zeggen, doe het dan iig niet over de telefoon. Zorg dat je haar kan aankijken als je dit zegt.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:54 schreef bylar het volgende:
Ja wat heb ik te verliezen....ik weet niet, maar het is meer zo dat ik bang ben dat het hele spelletje gelijk uit is, de kaarten op tafels komen...nou kunnen het wel goede kaarten zijn, maar stel dat het de slechte zijn...een teleurstelling, daar zit ik nog even niet op te wachten.
Ik bel haar gewoon op en vraag hoe het weekend was, hoe ze het vrijdag vond en peil haar reacties, haar stem en of het weer zo klikt....ik denk niet dat ik nu gelijk wil/durf te zeggen dat ik verliefd ben...misschien durf ik haar te zeggen dat ik haar leuk vindt....
Thanks..ik moest ook maar eens zeggen dat ik koude handen heb (ja, misschien niet zo elegant, maar mijn handen zijn biologisch gezien ook erg vaak koud helaas, vaker dan die van anderen, duss zij moest die van mij maar warmen ipv andersom)quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:48 schreef Bright het volgende:
Wat wel werkte: bij het wandelen door het bos had ze koude handen en ik juist warme, dus omdat ze zei dat ze koude handen had, pakte ik die van haar ...
Ja, wat ik al zei..ik wil niet gelijk al mijn kaarten op tafel gooien....quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:21 schreef HenryHill het volgende:
Als je het per se wil zeggen, doe het dan iig niet over de telefoon. Zorg dat je haar kan aankijken als je dit zegt.
Ik snap het helemaal.... thanks voor de tip.quote:'t Is allemaal nogal mechanisch omschreven, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn
Nou....quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:37 schreef SileX het volgende:
pak de telefoon... en bel haar op ! Nee heb je, ja kan je krijgen.... wat heb je nou te verliezen ?
Misschien kon ze jou niet goed peilen, en dat ze juist op dat telefoontje wacht !
Geforceerd? In NWS en POL is, jouw standpunten kennende, geen forcering nodig.quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:24 schreef rooierooie het volgende:
Heb je jezelf weer eens een andere identiteit aangemeten?Ik ben alleen fel als ik daar aanleiding toe zie, beetje onzin om geforceerd fel te gaan doen.
![]()
Catch it?quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:32 schreef Callas het volgende:
offtopic enzo
quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:40 schreef Callas het volgende:
Hey, ben jij intussen Mod geworden? Wat leuk..
Ik zal je mijn hele analyse van je post en wat ik tussen de regels doorlees besparen, en er gewoon mee instemmen dat je hier gelijk hebtquote:Op dinsdag 14 december 2004 22:38 schreef bylar het volgende:
Verder is er weinig belangrijks gezegd eerlijk gezegd, ik wilde (en durfde) nog niet alle kaarten op tafel te leggen (bang voor bv een afwijzing)....
Hmm, had je misschien niet hoeven doen... lijkt me dat zij inmiddels al lang weet dat je haar leuk vind, maar nog niet hoe leuk...quote:heb haar alleen gezegd dat ik haar leuk vond (toen werd ze wel verdacht stil), maar niets over verliefdheid ofzo...ook geen gevoelens van haar besproken.
Nouja, als die analyse nog iets nuttigs oplevert...quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:45 schreef HenryHill het volgende:
Ik zal je mijn hele analyse van je post en wat ik tussen de regels doorlees besparen, en er gewoon mee instemmen dat je hier gelijk hebt
Ja, heb daar enigzins over nagedacht...en gesproken met wat dames (altijd handig)quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:04 schreef SileX het volgende:
juistem ! Goed gedaan...
Maar, dan heeft ze gevraagd of jij verwachtingen had ? hmmm....vreemde vraag van haar. Kan haar niet echt peilen... of ze kijkt enorm de kat uit de boom...
Juistem... laat haar verliefd op je worden. Gewoon met de dingen die je doet... niet geforceerd dingetjes zeggen of doen.quote:Op woensdag 15 december 2004 00:23 schreef bylar het volgende:
[..]
Het moet er vooral niet te dik opliggen denk ik, we moeten het eerst en vooral naar ons zin hebben..op het gemak voelen bij elkaar...en dan kunnen we een stapje verder.
Stoer?quote:Op woensdag 15 december 2004 08:37 schreef SileX het volgende:
[..]
Juistem... laat haar verliefd op je worden. Gewoon met de dingen die je doet... niet geforceerd dingetjes zeggen of doen.
Je moet ervoor zorgen dat ze je gaat vertrouwen. Dus wees jezelf, maar niet al te open... maak jezelf niet kwetsbaar, en blijf stoer
Maarrem...nogmaals...als je nuttige info hebt...verberg deze maar niet hoor.quote:Op dinsdag 14 december 2004 23:45 schreef HenryHill het volgende:
Ik zal je mijn hele analyse van je post en wat ik tussen de regels doorlees besparen
dat is wel zo...quote:Op woensdag 15 december 2004 11:13 schreef bylar het volgende:
[..]
Bedenk wel..een mening blijft maar een mening....en zeker nu...gebaseerd op de door mij gegeven informatie....en elk meisje is zo en zo anders
He, da's een domper, zeg!quote:Op woensdag 15 december 2004 11:13 schreef bylar het volgende:
[..]
Maarrem...nogmaals...als je nuttige info hebt...verberg deze maar niet hoor.
Heb vanmorgen al gesproken met een vriendelijke meid die mij voorzag van wat minder florissant nieuws betreffende deze zaak.![]()
Ja, misschien lijkt het er op dat zij minder graag wil dan ik...
Ahum, met dat laatste ben ik het niet eens; hoe druk je het ook hebt, deze tijd is en blijft een tijd van gezelligheid, ontvankelijkheid, genegenheid, dus als je al iets zou kunnen bereiken, moet het juist rond deze tijd zijn. Neem haar eens mee naar een kerstmarkt of zo ...quote:Maar ik moet toch ook bedenken dat zij erg druk is, over een maand haar scriptie eindelijk afgerond wil hebben, dat ze verder het heel druk heeft met werken in de muziekwinkel en dat het nu sowieso een slechte tijd is (kerst, oud en nieuw).
Hmm....waarom zou ze rond kerst iets met me gaan doen als ze me amper twee keer heeft gezien?quote:Op woensdag 15 december 2004 11:43 schreef Bright het volgende:
Ahum, met dat laatste ben ik het niet eens; hoe druk je het ook hebt, deze tijd is en blijft een tijd van gezelligheid, ontvankelijkheid, genegenheid, dus als je al iets zou kunnen bereiken, moet het juist rond deze tijd zijn. Neem haar eens mee naar een kerstmarkt of zo ...
moet zeggen, dat na mijn dates... dat we wel iets hebben afgesproken op tweede kerst dag... ga ik weer lekker voor haar kokenquote:Op woensdag 15 december 2004 13:48 schreef bylar het volgende:
[..]
Hmm....waarom zou ze rond kerst iets met me gaan doen als ze me amper twee keer heeft gezien?
Ik weet alleen dat ze weinig bijzonders doet met kerst en oud en nieuw....weinig grootse plannen..net als ik... twee saaie huismusjes
Sja, jij bent toch al een stukje verder dan denk ik.....quote:[b]Op woensdag 15 december 2004 13:57moet zeggen, dat na mijn dates... dat we wel iets hebben afgesproken op tweede kerst dag... ga ik weer lekker voor haar koken![]()
Hahahaha....misschien doe ik dat nog wel eens....en dan dat andere meisje laten weten dat ik gewoon doordate ofzo....misschien helpt dat?quote:Op donderdag 16 december 2004 10:12 schreef NiNi het volgende:
Hoppa, daten met die Joego jij!
Misschien is die wat assertiever en doe je meteen wat meer ervaring op.
Nee, lijkt me niet dat dat helpt. Wordt ze alleen maar onzekerder van lijkt me.quote:Op donderdag 16 december 2004 11:21 schreef bylar het volgende:
[..]
Hahahaha....misschien doe ik dat nog wel eens....en dan dat andere meisje laten weten dat ik gewoon doordate ofzo....misschien helpt dat?
zou ik ook niet doen... gewoon verder daten... niets mis meequote:Op donderdag 16 december 2004 11:21 schreef bylar het volgende:
[..]
Hahahaha....misschien doe ik dat nog wel eens....en dan dat andere meisje laten weten dat ik gewoon doordate ofzo....misschien helpt dat?
niet zo over jezelf denken... als je dat gaat doen, kom je helemaal nergens.quote:Op donderdag 16 december 2004 12:42 schreef bylar het volgende:
OK, jeetje....het wordt er allemaal niet vrolijker op bij mij...ben de laatste dagen steeds meer aant twijfelen....![]()
![]()
Laat ik me alvast maar voor het ergste voorbereiden....ik heb al twee chatcontacten gesproken (die zowel mij als het meisje in kwestie niet kennen en nog nooit IRL hebben gezien) die op basis van door mij gegeven informatie denken dat het meisje gewoon vrienden wil blijven, en wel omdat ze (1)niet naast de op de bank wilde zitten, (2)niet gelijk een nieuwe afspraak kon of wilde maken, en zo nog wat kleine dingetjes.
Persoonlijk denk ik dat al deze dingetjes op meerdere manieren kunnen worden uitgelegd (en voeg daarbij haar karakter, ervaring, onzekerheid en haar waarschijnlijke angst om gekwetst te worden- iets uit het verleden).
Nou ben ik iemand die al erg snel door dat soort kutgesprekjes de hele dag van de wijs is, maar STEL je inderdaad eens voor dat dat zo is....dat ze (nu) alleen maar vrienden wil blijven...
WAT zou ik NU dan het beste kunnen doen?![]()
Ik heb haar eergisteravond gebeld, gevraagd voor een nieuwe afspraak....we hebben beloofd te mailen of bellen....maar ik weet dat zij weinig als eerste het initiatief neemt (zelfs niet voor mailen).
Stel dat ik nu inderdaad in de "we worden vrienden-houdgreep" zit...kan ik me daar nu nog aan ontworstelen, en zo ja, HOE??
Djeez....ik weet het echt niet meer nu....deels ligt dat aan mij zelf (negatieve dingen blijven dagen hangen, positieve signalen poets ik snel weg- hoezo onzeker?), deels aan de signalen en de stand van zaken van nu...
Iemand Nuttige tips?
Deze jongen wordt langzaam radeloos en depri.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:46 schreef NiNi het volgende:
Laat je niet teveel beinvloeden door dit topic en die chatcontacten. Niemand heeft de situatie echt meegemaakt behalve zij en jij.
Ja, je hebt gelijk....en zelfs ik kan de situatie amper goed inschatten.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:30 schreef Bright het volgende:
Bylar, wij en je chatgasten moeten het doen met de gedachten die jij hebt over jullie situatie. Als jij wat negatief overkomt ('Het zal toch wel niks worden') dan wordt dat hier uitvergroot, omdat we niks anders hebben. Daarom krijg je ook het verhaal dat ze zelf ook initiatief moet tonen, terwijl we haar helemaal niet kennen, geen achtergronden, niet weten of er een mogelijkheid is geweest, niet weten of jij op de juiste momenten voldoende duidelijke hints hebt gegeven, etc...
Ja, je hebt (alweer) gelijk....tis alleen dat ik zo verdomd slecht ben in positief denken...maar deze drie zinnen zijn rake klappen, Bright!quote:Dus: Doe niet zo negatief, bedenk dat je voor haar helemaal niks had en dit al veel beter is. Mocht het niks worden, dan heb je toch de smaak van verliefdheid gevoeld. Mocht het wel wat worden, dan zit je helemaal gebakken. Hoe dan ook, je bent al een winnaar!!!
Je hebt helemaal gelijk, dit topic en de chatgesprekjes doen me weinig goed, en afleiding is geboden...quote:Op donderdag 16 december 2004 23:08 schreef rooierooie het volgende:
Misschien moet je je gedachten op dit moment weer meer gaan richten op het volgende afspraakje i.p.v. tot in den treure alle details van het vorige afspraakje in je hoofd te blijven afdraaien en te proberen te interpreteren. Volgens mij zit je jezelf helemaal gek te maken namelijk, terwijl de bottom line is dat op dit moment gewoon nog niet duidelijk is wat zij wil en vindt en misschien weet ze dat zelf nog niet eens. Probeer een beetje afleiding te zoeken, ik vraag me af of dit topic je wel veel goed doet op dit moment.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |