Dat blijkt dan idd wel ja. Nou ja, ben in ieder geval benieuwd van de TS te horen hoe het uiteindelijk is gegaan en of het gesprek niet stroef ging omdat zij toch allebei een beetje erg gespannen en verlegen warenquote:Op zaterdag 6 november 2004 14:25 schreef Sanvean het volgende:
[..]
Verlegen moet je ook niet altijd letterlijk nemen, denk ik.
<knip>
Ik ook... dus, TS...quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:39 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dat blijkt dan idd wel ja. Nou ja, ben in ieder geval benieuwd van de TS te horen hoe het uiteindelijk is gegaan en of het gesprek niet stroef ging omdat zij toch allebei een beetje erg gespannen en verlegen waren.
Twee verlegen mensen kunnen zich best vermaken met elkaar, hoor. Je hebt een beetje verlegen en heeeel verlegen...quote:Op zaterdag 6 november 2004 13:29 schreef Detroit het volgende:
Vraag me dan toch af hoe twee verlegen mensen zich vermaken tijdens een date. Als het gesprek continu stiltvalt en je bijna niet over een ander onderwerp durft te beginnen dan is de date misschien zo afgelopen.
just for the record; das dus NIET mijn vriendje!quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:45 schreef DeWaasheid het volgende:
Stuk of 20 biertjes en alles gaat vanzelf.. en als t foutgaat... morgen weet je er toch niks meer van.
volgens mij wel hoor...quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:50 schreef Shandy het volgende:
[..]
just for the record; das dus NIET mijn vriendje!Althans niet de manier hoe het bij mij gegaan is!
![]()
hoe weet jij dat nou...met al dat bier ben je het toch alweer vergetenquote:Op zaterdag 6 november 2004 19:51 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
volgens mij wel hoor...![]()
Waarom denk je dat ik net niet meer wist wie je was?quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:52 schreef Shandy het volgende:
[..]
hoe weet jij dat nou...met al dat bier ben je het toch alweer vergeten![]()
ja en waarom denk je dat ik je straf van vnv nu verleng naar een hele maand?!quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:55 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik net niet meer wist wie je was?
oei. van pas komend topic. ikzelf ben ook precies het type wat jij beschrijft, die eindelijk ook eens een date via internet aandurft.........al heb ik het heel ver vooruit geschoven, maar de kans zit er toch dik in dat het gaat gebeuren.quote:Op maandag 1 november 2004 17:46 schreef bylar het volgende:
Okee, even een korte situatieschets:
Ik (tamelijk verlegen, introvert, angstig als het op intimiteit aankomt) heb binnenkort (weet nog niet wanneer, alleen dat ie komt) een date met een heel leuk meisje. Dat meisje heeft trouwens een aantal dezelfde eigenschappen: verlegen, misschien te lief als het er op aankomt.
De vorige (en eerste) keer was het heel leuk, gezellig. Ik vond het zelf een fijne avond en ik begreep van iemand anders dat zij het ook leuk vond met me. Die jongen zei ook dat ze onder de indruk was van me, maar in hoeverre ik dat geloof weet ik niet. Misschien zei die het om me te stimuleren.
Maar goed, binnenkort dus een tweede date (we mailen wel ondertussen).
En nu zit ik met het volgende probleem: ik weet gewoon simpelweg niet hoe je bepaalde dingen aanpakt. Het eerste fysieke contact (hand vastpakken/houden), de eerste kus. Wanneer is het juiste moment, in welke situatie? Hoe zie je of de ander er aan toe is of er zelfs naar uitkijkt?
Ik vraag dit specifiek, omdat ook zij nogal verlegen is. IRL viel het wel mee, maar vooral via de mail is ze erg terughoudend wat betreft persoonlijke informatie over wat ze voelt, denkt, etcetera.
Natuurlijk moet ik afwachten hoe die tweede date bevalt, maar er even (hypothetisch?) van uitgaande dat ik haar nu al leuk vind en dat zij mij ook wel ziet zitten, hoe zou ik dingen het beste kunnen aanpakken?
Concrete voorbeelden voor "het juiste moment" om haar hand vast te pakken? Andere tips om haar subtiel te laten merken dat ik haar wel zie zitten? Eigen ervaringen met de eerste kus?
Tell me.
wel op een rustigere manier actie nemen, er zijn mensen die verlegen zijn en snel benauwd onzeker worden van de situatie waardoor ze niet weten hoe ze moeten reageren .. en meestal geven ze dan een negatieve reactie... dus als ze echt zeker weet dat ze met je verder wilt dan neemt ze zelf misschien wel actiequote:Op zaterdag 6 november 2004 20:30 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
oei. van pas komend topic. ikzelf ben ook precies het type wat jij beschrijft, die eindelijk ook eens een date via internet aandurft.........al heb ik het heel ver vooruit geschoven, maar de kans zit er toch dik in dat het gaat gebeuren.
ken haar nu dus alleen via internet waar ze altijd heel erg open is juist. maar ze heeft al laten doorschemeren dat ze in het echt juist verlegen en stil is...denk dus dat ik het woord moet gaan voeren en actie moet ondernemen
maar heb dus ook helemaal nog geen idee hoe ik zoiets aanpak.......nutteloze info dit misschien, maar ik had ook gewoon TVP kunnen typen
ik ga dit topic wel in de gaten houden dus.
Ja, maar eens een dag uitkiezen dat ze de volgende dag niet hoeft te werken dus.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:23 schreef OnegaiNL het volgende:
en als ze naar huis gaat meegaan met haar, natuurlijk wel vragen of ze het wilt.. als ze het echt niet wilt fiets dan stukje mee en laat her dan ergens zelf naar huis fietsen
Zo voortvarend? Hmm, kweetnie hoor.quote:als je het goed aanpakt loop je binnenkort hand in hand met her
en als vrienden beginnen te zeiken erover.. bijvoorbeeld dat ze gaan zeuren je kunt beter krijgen ze is lelijk of zoiets ... nix van aantrekken gewoon verkering houden
Nou ehm, join the club.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:30 schreef Bolderbast het volgende:
oei. van pas komend topic. ikzelf ben ook precies het type wat jij beschrijft, die eindelijk ook eens een date via internet aandurft...
ik ga dit topic wel in de gaten houden dus.
hehquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:53 schreef bylar het volgende:
[..]
Ja, maar eens een dag uitkiezen dat ze de volgende dag niet hoeft te werken dus.
[..]
Zo voortvarend? Hmm, kweetnie hoor.
En nee, niemand gaat zeuren..lelijk is ze niet..in het geheel niet.
Nou ja, wie weet...mss moest ik eens wat positiever er over denken.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:55 schreef OnegaiNL het volgende:
Ja maar..dit meisje is écht niet lelijk.![]()
[quote]ik heb al 1 dag daarna al hand in hand gelopen en ze had me via msn gevraagd lol
mijn 'probleem' is een beetje dat het pas over een aantal maanden 'gepland' staat...quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:49 schreef OnegaiNL het volgende:
[..]
wel op een rustigere manier actie nemen, er zijn mensen die verlegen zijn en snel benauwd onzeker worden van de situatie waardoor ze niet weten hoe ze moeten reageren .. en meestal geven ze dan een negatieve reactie... dus als ze echt zeker weet dat ze met je verder wilt dan neemt ze zelf misschien wel actie
Je hebt gelijk..mijn advies is: ga niet maandenlang met iemand chatten voordat je haar in het echt ziet...dat verkleint echt de kansen op iets moois (heb ik zelf ook gemerkt).quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:44 schreef Bolderbast het volgende:
maar aan de andere kant kan het wel negatieve invloed hebben dat we elkaar nu via MSN heel anders leren kennen dan we waarschijnlijk in het echt zijn..........en dan is de kans alleen maar groter dat het gaat tegenvallen
yep al van meer mensen gehoordquote:Op zaterdag 6 november 2004 22:46 schreef bylar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk..mijn advies is: ga niet maandenlang met iemand chatten voordat je haar in het echt ziet...dat verkleint echt de kansen op iets moois (heb ik zelf ook gemerkt).
Probeer dan toch eerder af te spreken...vertrouwen opwekken, opbouwen...wie weet?quote:Op zondag 7 november 2004 00:24 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
yep al van meer mensen gehoord
kijk; ik weet me daar wel op in te stellen, want ik weet hoe veraderlijk MSN speelt met je verwachtingen, die natuurlijk steeds meer gaan oplopen......
maar tegelijkertijd weet ik dat ik ook veel te 'ideaal' nu op haar over kom.....en met de kans dat zij hier dus verkeerd mee omgaat aangezien ze ook nog nooit een ontmoeting via internet heeft gehad
Precies...geef aan dat je met sommige dingen moeite hebt..grote kans dat zij daar op inspringt.quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:56 schreef Bright het volgende:
Bylar, misschien erg gemakkelijk, maar als je aangeeft dat je moeite hebt met het peilen van de gevoelens van anderen, dan weet ze alvast dat ze duidelijker moet zijn. Misschien dat je het gesprek zo kunt sturen
Oooh...een goede blik doet smelten ja!quote:Op maandag 8 november 2004 16:08 schreef Bright het volgende:Oh ja - als je met haar uit eten gaat en ze komt net terug van de wc, lach dan heel lief naar haar, kijk dan ook erg blij - mijn vrouw is die aanblik (van mij toen ze terug kwam van de wc) nooit vergeten![]()
Ik maak hierop uit dat je dit totaal verkeerd ziet, je bekijkt alles vanuit het perspectief van het meisje en gaat er maar vanuit dat zij perfect voor je is en dat je per se iets met haar wilt.. laat die gedachte varen. Als jullie niks met elkaar gemeen hebben wordt het uiteindelijk toch niets.quote:wordt de komende (tweede) date de "beslissende" date?
Ik bedoel, als er dan nog niets gebeurd, is het dan over, zijn de kansen dan bekeken?
Ik lees/hoor regelmatig dat als je te lang wacht, men jou gaat zien als een goede vriend en dat als je dan nog probeert intiemer te worden, het onnatuurlijk kan overkomen...
Maar het KLIKTE goed, de eerste keer. En we hebben dingen gemeen, zoals karakter, hobby's (film, sport), opleiding...quote:Op woensdag 10 november 2004 18:25 schreef Boomlaars het volgende:
1) Pak niet haar hand vast bij een 2e date, dat staat zo wanhopig. Zoiets doe je als je merkt dat het goed klikt en bepaalde dingen met elkaar gemeen hebt qua interesses en leuke gesprekken met elkaar kunt voeren.
Dat zo en zo....natuurlijk gaan we er een leuke middag/avond/dag van maken.quote:Besteed gewoon een leuke dag/avond met haar, ga in een cafe wat drinken, poolen ofzo, kijk of het klikt.
Even ter verduidelijking: hoe zie jij zoenen hier:quote:Er komt natuurlijk ook een moment van afscheid, normaal gesproken zoen je elkaar als het klikt na de 1e date al bij het afscheid, maar als je nog twijfelde kun je dat nu bij het afscheid doen, althans ik zou het je aanraden. Bouw dat moment wel rustig op en peil hoe ze ertegenover staat, maar meestal heb je wel een idee of het klikt of niet. Let wel dat meisjes houden van jongens die een beetje assertief zijn en durf in zich hebben.
Echt zoenen .. wangzoenen geef je maar aan je omaquote:Op woensdag 10 november 2004 18:58 schreef bylar het volgende:
[..]
Maar het KLIKTE goed, de eerste keer. En we hebben dingen gemeen, zoals karakter, hobby's (film, sport), opleiding...
[..]
Dat zo en zo....natuurlijk gaan we er een leuke middag/avond/dag van maken.
[..]
Even ter verduidelijking: hoe zie jij zoenen hier:
een simpele wangzoen of een "echte" kus op de mond?
OK....we hoeven ons niet te haasten...het kan dus wat langer duren. Da's op zich niet erg.quote:Op donderdag 11 november 2004 08:01 schreef Bright het volgende:
Boomlaars, er is niet zoiets als 'normaal gesproken'. Als je zoiets beweert, schrik je de mensen af als het wat langer zou duren. Bij ons heeft het precies een maand geduurd alvorens die eerste echte zoen kwam, dus graag niet jou situaties generaliseren - daar heeft niemand wat aan.
Al moeilijk/eng zat voor mij.quote:Oh en het hoeft ook niet direct een French kiss te worden hoor - een zoen met de lippen op en tegen elkaar is ook al een prima begin.
Hee, tof! Nog eens een nuttige tip! Ze studeert ook al bijna af..weet nog niet precies wanneer....en stage is klaar...quote:Wat wel fijn is: het is bijna sinterklaas, dan kun je haar iets leuks (hoeft niet duur te zijn, maar wel iets waaraan je persoonlijk aandacht hebt besteed, of iets waaruit blijkt dat je op haar let en naar haar luistert!) geven; dat kan best weleens een flinke zoensessie in gang zetten (own experience)
quote:Op donderdag 11 november 2004 09:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Bylar: een klein kadootje voor haar afstuderen is een heel erg goed idee. Hiermee laat je zien dat je belangstelling hebt voor wat ze allemaal doet. Maar geef niet iets 'romantisch' ofzo zoals bloemen. Geef haar een boek ofzo. Wel een kleinigheidje.
Maarre...jij als vrouw zijnde...quote:Op donderdag 11 november 2004 09:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Bylar: een klein kadootje voor haar afstuderen is een heel erg goed idee. Hiermee laat je zien dat je belangstelling hebt voor wat ze allemaal doet. Maar geef niet iets 'romantisch' ofzo zoals bloemen. Geef haar een boek ofzo. Wel een kleinigheidje.
Ik zelf verwacht nooit kadootjes van mannen. Het is mij om het even. Maar ik zou het wel heel attent vinden. Het is wel belangrijk dat het iets heel kleins is, want als je meteen met iets duurs aankomt dan kan het afschrikken.quote:Op donderdag 11 november 2004 09:51 schreef bylar het volgende:
[..]
Maarre...jij als vrouw zijnde...
Hoe zou jij dat vinden als je zo'n kleinigheidje kreeg? Wát zou je dan precies denken/vinden?
Remember..tis nog maar een 2e echte date hè.
OK, thanks...maar ik bedoel:quote:Op donderdag 11 november 2004 10:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik zelf verwacht nooit kadootjes van mannen. Het is mij om het even. Maar ik zou het wel heel attent vinden. Het is wel belangrijk dat het iets heel kleins is, want als je meteen met iets duurs aankomt dan kan het afschrikken.
Dat is moelijk te zeggen, als ik hem leuk vind, dan denk ik: 'hm echt attent, lief hoor hij wil indruk op me maken!'. Maar als ik niet echt geinteresseerd ben, denk ik: 'Ik vind het wel leuk, maar ik hoop niet dat dit betekent dat ik nu ook iets verplicht ben!'quote:Op donderdag 11 november 2004 10:47 schreef bylar het volgende:
[..]
OK, thanks...maar ik bedoel:
zou jij dan zoiets denken als: "doe moet vast iets van me" of denk je zoiets als "owh, wat lief!" ? (om maar eens 2 dingen te noemen)
OK, dit wordt al aardig specifieke, nuttige informatie.quote:Op donderdag 11 november 2004 10:52 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat is moelijk te zeggen, als ik hem leuk vind, dan denk ik: 'hm echt attent, lief hoor hij wil indruk op me maken!'. Maar als ik niet echt geinteresseerd ben, denk ik: 'Ik vind het wel leuk, maar ik hoop niet dat dit betekent dat ik nu ook iets verplicht ben!'
Dat eerste deel van deze zin bevalt me.quote:Op donderdag 11 november 2004 11:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Vermoedelijk vindt ze je leuk, al heb ik ook weleens uit verveeldheid/eenzaamheid/beleefdheid een tweede date gehad met iemand (sorry ik ben gewoon eerlijk).
Okee, doe ik.quote:Je merkt echt wel of ze je leuk vindt! Bestudeer haar gezicht, haar gedrag, kijkt ze je wel aan, let op haar lichaamstaal!!!).
Yup, precies. Of een handdoek met haar naam erop (liefst zelf geborduurdquote:Op donderdag 11 november 2004 09:28 schreef cinnamongirl het volgende:
lolquote:Op donderdag 11 november 2004 12:25 schreef bylar het volgende:
[..]
Dat eerste deel van deze zin bevalt me.
Dat tweede deel hebk niet gelezen.
[..]
Oei! minpuntje; welke kleur ogen heeft ze? Lang haar? Soort gezicht? Lengte? etc. dat zou je toch wel moeten weten hoor... (Mag je voor jezelf beantwoorden)quote:Okee, doe ik.
De komende keer, als we beiden misschien wat minder verlegen zijn en ons nog beter op ons gemak voelen, zal ik haar eens goed bestuderen.
Juist - dus je lette wel opquote:Van de eerste keer weet ik dat ze me meer dan voldoende aankeek (maar is aankijken sowieso niet een standaard-etiquette?), dat haar ogen regelmatig begonnen te glinsteren (oowh, als ik daar aan terugdenk!), ze me soms heel lief aankeek en dat ze soms heel lief openhartig deed...echt heel onbevangen (hoe verlegen ze ook was).
Precies- je mag ook opmerkingen maken over haar verschijning - daarmee geef je aan dat je wel oplet; waarschijnlijk is dat hetgeen dat ze zo leuk vond: dat ze een man ontmoet die eens een keertje oplet, in plaats van naar haar voorgevel te kijken (generaliserend, uiteraard, want geen enkele man doet dat in werkelijkheid hoor!)quote:En toen ze iets zei en daarbij heel onbewust haar wenkbrouwen optrok, maakte ik per ongeluk een opmerking over die schattige wenkbrouwen...en dat vond ze wel leuk, hoorde ik later van iemand anders.
Heeft vertrouwen, maar is verlegen en onervaren en heeft ongetwijfeld last van vlinders in de buikquote:Verder waren er geen aanwijzingen..twas nog maar de eerste keer, afgezien van die echte eerste ontmoeting met anderen er bij (waarbij ze me ook al regelmatig heel lief, verlegen aankeek/naar me glimlachte zonder dat ik iets zei of tegen haar sprak).
Of...wacht..toen ik haar naart station bracht (mezelf, ik moest met de trein)en zij achterop sprong, raakte ze heel even met een vinger (of meerdere) mijn zij aan.
Maar dat lijkt me normaal...onbeduidend...hoe kon ze anders achterop de fiets springen? Of was dat toch zo'n geval van "normale/onbetekende aanraking"?
Anyways, heb er nog steeds vertrouwen in hoor.
Ja...ik had het over de subtiele gebaartjes, de lichaamstaal....dáár moet ik meer op letten.quote:Op donderdag 11 november 2004 15:56 schreef Bright het volgende:
[..]
Oei! minpuntje; welke kleur ogen heeft ze? Lang haar? Soort gezicht? Lengte? etc. dat zou je toch wel moeten weten hoor... (Mag je voor jezelf beantwoorden)
Wie, ikke?quote:Op donderdag 11 november 2004 15:56 schreef Bright het volgende:
Heeft vertrouwen, maar is verlegen en onervaren en heeft ongetwijfeld last van vlinders in de buik
Weet nog niet precies wanneer.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:35 schreef amarena het volgende:
Hé Bylar,
Wanneer is je date?
Ja, toch een filmpie ergens...filmhuis..of bij haar thuis.quote:Weet je al wat je gaat doen?
Ja, goed idee. Al weet ik al best wel wat van haar. We hebben elkaar ontmoet op een site ergens en hebben daar een tijd gechat.quote:Je zou van tevoren eens voor jezelf op een rijtje zetten wat je nou echt graag van haar wilt weten....(etc.)
Ja, ook dit is een goed idee.quote:En verder denk ik vooral dat je er echt niet teveel bij na moet denken. Anders wordt het misschien te geforseerd voor jezelf en dat zal zij vervolgens ook weer merken met als gevolg dat jullie je allebei niet op je gemak voelen. Je bent prima hoe je bent en ze zal heus niet een 2e date met je gaan ondernemen als ze je niet interessant vond. Succes met je date!!!![]()
Hee, bestaat dit topic nog?quote:Op donderdag 11 november 2004 21:35 schreef amarena het volgende:
Hé Bylar,
Wanneer is je date? Weet je al wat je gaat doen?
Jawel.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:35 schreef amarena het volgende:Weet je al wat je gaat doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |