abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23001610
Hoi hoi.
Wil voor kerst tomtom cadeau doen aan mijn vriendin, alleen vraag ik me af wat ik nu het beste kan doen. Is die nieuwe tomtomgo nu veel beter als de tomtom 3 en wanneer is het verstandigst om te kopen, nu bij een goede aanbieding of toch nog even wachten tot ze ermee gaan stunten rond de kerst ?

Gr B
  maandag 1 november 2004 @ 18:12:27 #2
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_23002395
Volgens mij maakt de software niet zoveel uit. Heb zelf tomtom 3 en vind het eigenlijk wel makkelijk. Je kunt je pda gewoon eenvoudig meenemen. Dat is bij de Go versie toch wel moeilijker dacht ik.
pi_23057418
niemand meer die hier ervaring mee heeft ?
  woensdag 3 november 2004 @ 19:45:02 #4
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_23057457
Ik heb TomTom 3, en heb er prima ervaring mee....
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
pi_23094545
Ik vind de tomtom go echt een prachtapparaat..!! Werkt heel simpel! en heeft minder draden dan de tomtom 3. Tomtom 3 is daarentegen wel weer wat goedkoper! (ligt er natuurlijk wel aan met welke PDA je tomtom 3 neemt!)
pi_23094794
autoinbraaktechnisch zou ik toch voor een PDA met tomtom 3 gaan
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:48:58 #7
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23097810
Kwa navigatie zeg ik; doe de tomtom go... Het werkt gewoon net allemaal wat makkelijker en sneller dan een pda met tomtom3... Voordeel van Tomtom Go is dat er een systeem inzit wat een poging doet om de route toch te berekenen als er geen gps signaal is. Ander voordeel is dat er geen windows/palmos op de achtergrond draait, wat de stabiliteit ten goede komt. Laatste voordelen; de speaker is een stuk duidelijker dan van een pda, en hij kan eventueel zonder voedingsdraad gebruikt worden...

Voordeel van een pda is dat je hem ook nog voor andere dingen kunt gebruiken, eventueel in combinatie met traffic abonnement (verkeersinformatie) en dat hij wat goedkoper is.
Ik zou je trouwens wel de bluetooth ontvanger afraden, is gewoon minder stabiel, en de accu gaat maar 4 tot 5 uur mee, dus als je de hele dag op de weg zit, heb je alsnog twee draden over je dash lopen.

Overigens, is het bedoeld als gadget of gaat ze hem voor d'r werk gebruiken?
in de laatste situatie zou ik zeggen; ga voor een 'echt' navigatiesysteem...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:52:03 #8
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23097875
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 12:29 schreef sop het volgende:
autoinbraaktechnisch zou ik toch voor een PDA met tomtom 3 gaan
Das dus onzin; allebei net zo uitneembaar... Sterker nog, met de tomtom go, trek je het hele apparaat er in één keer uit, waar je bij een pda een losse antenne hebt...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:55:46 #9
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_23097960
Het zijn totaal andere systemen. Zoals al is gezegd is TOmTom een pda met extra functies zoals navigatie. Kun je dus ook als agenda gebruiken.

De Go versie is een navigatie apparaat met een compas en misschien een gyroscoop en kan dus beter navigeren.

als je alleen wil navigeren zou ik de Go nemen !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_23102860
Het is bedoeld voor werk en plezier want we willen belgie nog wel is bezoeken in het weekend. De pda zelf zal ze niet gebruiken en een echt navigatiesysteem vind ik eigenlijk iets te duur voor een cadeautje op het moment.
  vrijdag 5 november 2004 @ 19:22:30 #11
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_23103746
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:36 schreef BjornB het volgende:
Het is bedoeld voor werk en plezier want we willen belgie nog wel is bezoeken in het weekend. De pda zelf zal ze niet gebruiken en een echt navigatiesysteem vind ik eigenlijk iets te duur voor een cadeautje op het moment.
TomTom is een echt navigatiesysteem, het doet niet onder voor ingebouwde exemplaren. Bovendien is het flexibeler.

Omdat er een nieuwe processor en OS voor PDA's is, worden de modellen van 2003/2004 tegenwoordig 'voor weinig' verkocht. Je kunt bijvoorbeeld kijken naar een Asus A620+TomTom, die je voor iets minder dan 400 euro al hebt ( http://www.tweakers.net/pricewatch/90107 ).
Ga doorrrrrr!
  vrijdag 5 november 2004 @ 19:32:36 #12
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_23103980
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:55 schreef Pikkebaas het volgende:
Het zijn totaal andere systemen. Zoals al is gezegd is TOmTom een pda met extra functies zoals navigatie. Kun je dus ook als agenda gebruiken.

De Go versie is een navigatie apparaat met een compas en misschien een gyroscoop en kan dus beter navigeren.

als je alleen wil navigeren zou ik de Go nemen !
TomTom 3 heeft ook gewoon een kompas.. de software verschilt nauwelijks..
  zaterdag 6 november 2004 @ 01:12:35 #13
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23113077
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:22 schreef Ablaze het volgende:

[..]

TomTom is een echt navigatiesysteem, het doet niet onder voor ingebouwde exemplaren. Bovendien is het flexibeler.
En daar ga je de mist in...
Zal het je in het weekend wel ff uitleggen Nu een beetje laat...
©DiscoveryChannel
  zaterdag 6 november 2004 @ 09:48:10 #14
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_23116145
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 01:12 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

En daar ga je de mist in...
Zal het je in het weekend wel ff uitleggen Nu een beetje laat...
Ben benieuwd
Ga doorrrrrr!
  zondag 7 november 2004 @ 11:20:33 #15
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23137471
Goed, verschillen tussen een 'los' systeem (pda/tt go) en een vast systeem (vdo/pioneer/etc)

Een vast ingebouwd systeem heeft de beschikking over een gyroscoop, ofwel hellingshoekmeter... Lijkt niet belangrijk, maar in combinatie met de verbinding met de pulsgever van de auto (snelheidspuls) zorgt dit ervoor dat een vast navigatiesysteem maar 2 satellieten nodig heeft om een nauwkeurige positie vast te stellen. Dit is in grote steden al erg handig, maar vooral ook op plekken waar je de verbinding met sattelieten helemaal kwijt bent. Zoals tunnels, garages etc. Een vast navigatiesysteem kan dan gewoon de route netjes door blijven berekenen, waar een los navigatiesysteem na de tunnel (vaak) weer opnieuw kan beginnen met het zoeken naar satellieten.
Dit brengt me op het volgende punt; het zoeken van satellieten. Dit vind ik (uit ervaring) elke keer toch wel zo vreselijk lang duren met die losse systemen (heb tt2, tt3 en ttgo geprobeerd), dit in tegenstelling tot een vast syteem dat eigenlijk direct verbinding heeft met satellieten.
Gebruikersgemak; met een vast systeem heb je een stapeltje cd's danwel een dvd. Mocht je naar het buitenland gaan, stop je de betreffende cd in het gleufje, je voert de route in, en je kunt onderweg. Cd's bevatten een land (bijvoorbeeld spanje) en de hoofdwegen van europa (om in spanje te komen), en kan die vloeiend aan elkaar knopen. Mocht je in spanje tot de conclusie komen dat het kutweer is, en naar italie willen gaan, stop je het cd'tje van italie in de gleuf, en je kunt aan de pizza's...
Een los syteem daarentegen, moet je vantevoren installeren op geheugenkaart óf een laptop meenemen. Dit vind ik een erg groot nadeel. Wil je hetzelfde gebruiksgemak, zul je een stapel sd kaartjes moeten kopen (ook niet goedkoop), en die één voor één via de computer moeten installeren, wat toch een tijdje duurt. En dan heb je nogsteeds het nadeel dat de kaarten niet in elkaar overlopen. Als je met de hoofdwegen van europa kaart naar spanje bent gereden, en je wilt een straat in barcelona vinden, moet je op het apparaat een andere "map" activeren. Terwijl je met een vast systeem thuis al het betreffende adres kunt invoeren.
Brengt me op de prijs. Een vast systeem kun je al kopen vanaf 799 (of nog goedkoper). Ik werk zelf bij Halfords (jah, niet lachen, eigenlijk onder mijn stand hoor ) en daar is bijvoorbeeld de pioneer DEH-P9 te krijgen voor die 799. TomtomGo is dat ook... Maar ga je ff rekenen, 189 euro voor een europapakket, 100 euro voor een 512 mb sd-kaartje, zit je ook al op de 1100 euro. En laat je daar ondertussen nou net een VDO-Dayton MS5000 voor kunnen kopen. Dus het prijsvoordeel is ook erg relatief...

Maakt het voor mij wel duidelijk eigenlijk
Heb genoeg losse systemen verkocht ondertussen, gok een stuk of 50... En daarvan ook een deel aan mensen die eerst een MS5000 of vergelijkbaar systeem hadden... Van die laatste groep heb ik vrijwel alle tomtoms teruggehad...

edit: vergeet te melden dat die tomtom's nog weleens vast lopen... vaak geen probleem, maar als het echt menes is, kun je tomtom opnieuw installeren. Niet handig als je net aan het verdwalen bent in de franse binnenlanden...
©DiscoveryChannel
pi_23142001
quote:
Op zondag 7 november 2004 11:20 schreef MikeyMan het volgende:
Goed, verschillen tussen een 'los' systeem (pda/tt go) en een vast systeem (vdo/pioneer/etc)

Een vast ingebouwd systeem heeft de beschikking over een gyroscoop, ofwel hellingshoekmeter... Lijkt niet belangrijk, maar in combinatie met de verbinding met de pulsgever van de auto (snelheidspuls) zorgt dit ervoor dat een vast navigatiesysteem maar 2 satellieten nodig heeft om een nauwkeurige positie vast te stellen. Dit is in grote steden al erg handig, maar vooral ook op plekken waar je de verbinding met sattelieten helemaal kwijt bent. Zoals tunnels, garages etc. Een vast navigatiesysteem kan dan gewoon de route netjes door blijven berekenen, waar een los navigatiesysteem na de tunnel (vaak) weer opnieuw kan beginnen met het zoeken naar satellieten.
Dit brengt me op het volgende punt; het zoeken van satellieten. Dit vind ik (uit ervaring) elke keer toch wel zo vreselijk lang duren met die losse systemen (heb tt2, tt3 en ttgo geprobeerd), dit in tegenstelling tot een vast syteem dat eigenlijk direct verbinding heeft met satellieten.
Gebruikersgemak; met een vast systeem heb je een stapeltje cd's danwel een dvd. Mocht je naar het buitenland gaan, stop je de betreffende cd in het gleufje, je voert de route in, en je kunt onderweg. Cd's bevatten een land (bijvoorbeeld spanje) en de hoofdwegen van europa (om in spanje te komen), en kan die vloeiend aan elkaar knopen. Mocht je in spanje tot de conclusie komen dat het kutweer is, en naar italie willen gaan, stop je het cd'tje van italie in de gleuf, en je kunt aan de pizza's...
Een los syteem daarentegen, moet je vantevoren installeren op geheugenkaart óf een laptop meenemen. Dit vind ik een erg groot nadeel. Wil je hetzelfde gebruiksgemak, zul je een stapel sd kaartjes moeten kopen (ook niet goedkoop), en die één voor één via de computer moeten installeren, wat toch een tijdje duurt. En dan heb je nogsteeds het nadeel dat de kaarten niet in elkaar overlopen. Als je met de hoofdwegen van europa kaart naar spanje bent gereden, en je wilt een straat in barcelona vinden, moet je op het apparaat een andere "map" activeren. Terwijl je met een vast systeem thuis al het betreffende adres kunt invoeren.
Brengt me op de prijs. Een vast systeem kun je al kopen vanaf 799 (of nog goedkoper). Ik werk zelf bij Halfords (jah, niet lachen, eigenlijk onder mijn stand hoor ) en daar is bijvoorbeeld de pioneer DEH-P9 te krijgen voor die 799. TomtomGo is dat ook... Maar ga je ff rekenen, 189 euro voor een europapakket, 100 euro voor een 512 mb sd-kaartje, zit je ook al op de 1100 euro. En laat je daar ondertussen nou net een VDO-Dayton MS5000 voor kunnen kopen. Dus het prijsvoordeel is ook erg relatief...

Maakt het voor mij wel duidelijk eigenlijk
Heb genoeg losse systemen verkocht ondertussen, gok een stuk of 50... En daarvan ook een deel aan mensen die eerst een MS5000 of vergelijkbaar systeem hadden... Van die laatste groep heb ik vrijwel alle tomtoms teruggehad...

edit: vergeet te melden dat die tomtom's nog weleens vast lopen... vaak geen probleem, maar als het echt menes is, kun je tomtom opnieuw installeren. Niet handig als je net aan het verdwalen bent in de franse binnenlanden...
Gelukkig gaat de tomtom go naar 699 (ik ben namelijk een collega van je ) maar je rekent het wel heel erg negatief. Dat europa pakket hebben we al een aantal periodes er gratis bij gegeven, neemt niet weg dat je inderdaad wel een extra SD kaart moet kopen wil je het ook een beetje kunnen gebruiken en de MS 5000 is ook geen ¤1100,- die gaat binnenkort naar ¤1199,- normaal is/was ie ¤1399. Maar een tomtom systeem kun je ten eerste makkelijk zelf inbouwen (nou ja.. je mag het eigenlijk niet eens inbouwen noemen, kwestie van de zuignap op het raam de voeding er in en klaar..) maar de MS 5000 krijg je niet zo gemakkelijk zelf ingebouwd, als dat wilt laten doen kost dan bij ons (halfords dus) ook 199,- geloof ik. En dan nog iets.. de cd-roms voor een MS 5000 zijn niet te betalen, wat dat betreft is de tomtom ook beter met het updaten via internet! (maar ja.. ook weer niet voor iedereen natuurlijk!)

Om nog even terug te komen op die P9R dat is inderdaad een mooi systeem! werkt echt perfect en de prijs is ook nog eens aantrekkelijk en bovendien redelijk gemakkelijk zelf in te bouwen. Begeleiding is perfect! Heb er zelf ook mee gereden vond het heel duidelijk alleen (!!!) je hebt geen kaart van de omgeving dat is soms wel eens lastig! Het is wel super van die P9R dat je 2 europa cd-roms er bij krijgt!

Kortom die Tomtom heeft nadelen, maar zeker ook grote voordelen! Zoals het meenemen naar een andere auto, dat is super! Dus ik denk dat het voor iedereen verschillend is wat voor diegene het ideale systeem is. En als je toch voor een tomtom systeem ga en je gebruikt hem puur voor navigatie vind ik de Go de beste oplossing!

TS: Succes met je keuze
  zondag 7 november 2004 @ 17:06:23 #17
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23144347
quote:
Op zondag 7 november 2004 15:21 schreef SietzeJBL het volgende:

[..]
Dat van die 699 klopt... Maar doet niks af aan het feit dat het in gebruiksgemak gewoon minder is. Het blijft een computer, en veel mensen hebben gewoon geen zin in het gekloot dat het met zich meebrengt om die kaarten en software te installeren. Europapakket is inderdaad vaak gratis geweest, maar bij de ms5000 krijg je al tijden een gratis europapakket. Die kaarten zijn trouwens makkelijker op illegale wijze te downloaden en branden dan de tomtom kaarten. Prijsverschil is overigens niet erg schokkend, ttgo europapakket is 189 euro, ms5000 europapakket 299, maar wel betere dekking en tsjechië...
Europapakket bij de p9r is relatief, dekking is veel minder dan van de dedicated land-cd's...
Ik zei trouwens ook niet dat de ms5000 1100 euro was bij ons... Maar dat je 1100 kwijt bent voor een volledige tomtom go, en daar vind je her en der ook wel ms5000's voor... (zelfs goedkoper, maar ik moet aan onze bonus denken natuurlijk he )
Verder vind ik dat een ms5000 niet veel moeilijker in te bouwen is dan p9r... De moeilijkheid is het vinden van de juiste kabels (o.a. de puls-kabel...), en dat is met beiden een net zo groot probleem/moeilijkheid... Voor de rest zitten er nog maar 3 kabels aan, en als je een pulsdraad bij elkaar kunt knijpen, kan dat daarmee ook (leve de kleurcodes...)... En de rest is een kwestie van het juiste gaatje bij het juiste kabeltje vinden (elke stekker past maar op 1 gat) Dus dat het zo verschrikkelijk moeilijk zou zijn is erg overdreven... We zeggen altijd wel dat het moeilijk is, maar das meer om er zelf nog een slaatje uit te slaan
Neemt natuurlijk niet weg dat er genoeg mensen zijn die het niet zien zitten, maar die 200 euro is makkelijk uit te sparen.

Ben het wel met je eens dat een tomtom go zo zijn voordelen heeft...
Ik zeg het altijd maar zo...
Wil je de beste navigatie, ga voor een ingebouwde...
Wil je een mobiel navigatiesysteem, en interesseren andere functies je niet, neem een tomtom Go.
Wil je mobiele navigatie, maar gebruik je een pda ook voor andere doeleinden... Neem een PDA met tomtom3...

btw... Welk filiaal sta jij? functie? Wel dapper van ons dat we er zo voor uit durven te komen he
©DiscoveryChannel
pi_23148528
quote:
Op zondag 7 november 2004 17:06 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

btw... Welk filiaal sta jij? functie? Wel dapper van ons dat we er zo voor uit durven te komen he
Ik ben het ook wel met je eens dat de ingebouwde systemen de beste zijn (de Avic X1 bijvoorbeeld) Alleen wat betreft dat inbouwen ik kan me voorstellen dat niet iedereen ziet zitten maar goed.. er zijn er natuurlijk genoeg die het wel kunnen inderdaad.

108 Barneveld Alleen maar in de weekenden hoor verder studeer ik nog.. Jij dan? Maar wat betreft dat dapper zijn; ach het is maar een bijbaantje en die bevalt me goed hoor..
pi_23151734
Voordeel van TomTom 3 is zijn updatebaarheid, straks tomtom 4 erop, en dan tomtom 5 etc. En is veel platter dan de tomtom go dus die stop je zo in je binnenzak
-> volg m'n trend, dan ben je pas een echte vent
  zondag 7 november 2004 @ 23:42:37 #20
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23154658
quote:
Op zondag 7 november 2004 22:01 schreef Jaromir het volgende:
Voordeel van TomTom 3 is zijn updatebaarheid, straks tomtom 4 erop, en dan tomtom 5 etc. En is veel platter dan de tomtom go dus die stop je zo in je binnenzak
Das denkik een non-argument... De software van de tomtom go is net zogoed te updaten... De besturingssoftware staat immers ook op het sd kaartje. Dus volgende keer gewoon tomtom 2 erop, en dan tomtom 3 etc.
Dat het wat platter is is inderdaad wel een goed argument...

btw; Zoetermeer, 61... Zul je vast wel ergens in de ranglijsten tegengekomen zijn ook student trouwens
©DiscoveryChannel
pi_23226331
Je kunt dus bij die tom tom 3 alles makkelijk updaten, maar gaat dit bij die tomtomgo ook zo makkelijk ?
pi_23226586
Duidelijk een keiharde TVP
  woensdag 10 november 2004 @ 21:46:07 #23
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23227952
quote:
Op woensdag 10 november 2004 20:50 schreef BjornB het volgende:
Je kunt dus bij die tom tom 3 alles makkelijk updaten, maar gaat dit bij die tomtomgo ook zo makkelijk ?
Yepz... Zelfde idee... Gewoon aan de usb poort hangen en klaar is kees...
©DiscoveryChannel
  maandag 3 januari 2005 @ 00:20:56 #24
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24363454
ik zit ook te twijifelen tussen tomtomgo en een goedkope pda (mio186?) met tt3 software erop. Je moet zon ding wel steeds uit je auto halen , dan is het wel handig dat i in je binnenzak past lijkt me. Is die ttg zo dik?? Ik vind het wel lachen dat je de stemmen kan updaten op de tt site..

deze vinnik wel lachen: http://www.tomtom.nl/lib/doc/addonpreview/test_ome_laurus.wav
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 3 januari 2005 @ 00:41:40 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24363962
ik zie net dat je geen kaartcoördinaten kan invoeren in TTG, wat heb je nou aan een navigatiesysteem waar je geen kaartcoördinaten kan invoeren!!

dan moet ik toch een andere hebben..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24367335
De meest ideale oplossing (volgens mij en die heb ik dus):

Een MIO 168 met ingebouwde GPS i.c.m. Tomtom 3. Deze kun je dus ook op de fiets of met wandelen gebruiken. Geen kabels in de auto m.u.v. de autolader. Daarnaast ook de gemakken van een PDA.
  maandag 3 januari 2005 @ 21:10:11 #28
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24378713
Ik heb net een bundel aangeschaft , tomtom3, mio 168m 512MB kaart, benelux map.

Het werkt allemaal en ik heb net een route gereden. Ik heb prima 9 sattelieten, geen probleem. Alleen tomtom loopt achter. Ik rij altijd 150 meter voor op de software ,zodat als tomtom zegt dat je biv. rechtsaf moet over 100 meter de afslag al voorbij bent!! Ik heb alles geprobeerd, herinstalleren, etc.. gps instellingen van mio staan goed.

Ik ben bang dat dit zo hoort omdat de mio icm tomtom te langzaam is? weet iemand hier meer van!?? want ik baal er wel van, omdat het nu in drukke gebieden nu bijna onmogelijk is goed te rijden, omdat je alle afslagen voorbij rijdt! dat kan toch niet de bedoeling zijn???
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 3 januari 2005 @ 22:58:26 #29
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24380685
Ik heb de oplossing gevonden, zo hier en daar zag ik al een hint!! NU werkt hij wel perfect en is de locatie exact!!

Maar het staat NIET in de handeiding!!

JE MOET de NMEA3v2 4800 instellen bij GPS dan werkt het perfect!! :drink: , als je de SIRF 4800 instelt dan loopt ie 150 meter achter!!

Het werkt verder geniaal! Ik heb die surinamer als stem geïnstalleerd en ook al kiest hij niet altijd de meest logische route (heb een paar lastige bestemmingen geprobeerd) en expres fout gereden een aantal keer, dan nog is ie niet van de wijs te brengen. TT rekent zeer snel een alternatief uit. De weergave in 3d is zeer duidelijk en praktisch!! Vind het een super combinatie!

één misser aan de tomtom software is dat je geen kaartcoördinaat kan invoeren. Je kan wel met een cursor op de kaart gaan staan en dat als bestemming invoeren, maar ik had graag gezien dat je een UTP kaartcoördinaat kon invoeren, dat is wel zo handig als je thuis een route plant, of wilt doorgeven aan anderen. je kan wel het kaartcoörinaat zien van een gps positie overigens.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24384632
hoe duur is zo`n pakket BHFH?
pi_24384872
Ik heb zelf Tomtom Mobile op een smartphone (T-mobile SDA) icm met bluetooth GPS ontvanger en dat werkt ook perfect
  dinsdag 4 januari 2005 @ 07:30:36 #32
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24386362
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 02:03 schreef Scorpie het volgende:
hoe duur is zo`n pakket BHFH?
449 euro bij halfords, incl alle SW en maps benelux en main roads europe excl geheugenkaart, die moet je er wel bijkopen! (maar hoeft natuurlijk niet bij halfords) 512 MB secre digital kaartje kost +/- 80 euro

(en het zal vast nog wel ergens iets goedkoper zijn, maar ik had geen zin te zoeken , of te wachten)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24389974
Ik lees hier toch wel wat eigenaardige dingen ...
TomTom Go heeft geen gyroscoop en heeft nagenoeg dezelfde software als TomTom3.
Voordeel van TomTom3 vind ik dat je meer add-ons hebt (PIO-navigatie, waarschuwingen, ed.) en meer zelf kunt uitvogelen (kan voor sommigen ook een nadeel zijn).
Tomtom3 op een goede PDA (bijv. HP iPaq 2215) is lekker snel; de muis blijft in de auto en zodra je de pocket pc aansluit heb je signaal - niks wachten!
Omdat ik het ook als echte pocket computer gebruik (bijv. notes, word, boeken lezen, telefoonnummers/adressen/agenda/woordenboek/etc./etc.) wil ik echt geen TomTom Go; probeer die maar eens uit de auto te halen en in je binnenzak te stoppen ..

Inmiddels is alles weer wat goedkoper, da's heel fijn!
pi_25039089
weet iemand hoe ik m'n huidige lokatie kan toevoegen aan m'n favorieten ? met pennetje klikken in de navigator geeft geen context sensitive menu.

kan het niet vinden op de tomtom productondersteuning site
pi_25108618
@ het_fokschaap: je kunt naar de kaart, daar staat dan je huidige lokatie en daar kun je wel lang-klikken zodat het menu wordt getoond.

Maar als je op de kaart klikt, zie je een ikoon (standaard het 4e ikoon in het eerste scherm) om je huidige lokatie te onthouden. Is dat niet zo, kijk dan even in de settings, bij Navigator hoofdmenu, puntje 4; daar kan een ander ikoon staan, bij mij is het 'Onthoud positie'
  Moderator woensdag 16 februari 2005 @ 09:08:32 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_25108865
Ik heb zelf gisteren de Asus MyPal 620 GPS besteld bij Mycom. Dit pakket heeft alles wat je nodig maar GEEN tomtom software. Gelukkig had ik die zelf al Het ding was daar toen ik het gisteren bestelde op voorraad, en wel 14 stuks. Die van mij komt vandaag binnen verwacht ik (en verwachten ze ook @ mycom). Ik zal hoe dan ook mijn bevindingen posten hier, of ik het ding nou vanavond krijg of een andere dag

Dat pakket wat ik heb besteld kost ¤ 399,-. Die Mitac Mio had ik eerst ook interesse in, maar toen las ik ineens overal dat je met dat ding een probleem hebt als je een warmtewerende voorruit hebt, want dan werkt dat GPS signaal niet goed. Dus ben ik van dat ding afgestapt, en heb ik dat Asus pakket besteld. Lees ik gisteravond dat het niet aan die Mitac ligt (dacht dat het kwam door die ingebouwde gps antenne) maar dat gewoon elke tomtom daar last van heeft.

Wat ik ook lees aan de andere kant is dat het wel werkt, maar dan wel minder satellieten ontvangt dan wanneer je geen warmtewerende voorruit hebt. De truc is simpel, in elke ww-ruit zit een zogenaamd tolgat, een plaats waar die warmtewering niet zit. Daar moet je je gps antenne dan plaatsen, en dan werkt het prima, maar zelfs MET een dergelijke ruit heb je nog prima ontvangst schijnt, of je hem nou voor dat tolgat legt of niet. Dus kortom, het werkt wel, alleen met wat minder satellieten. Je hebt op zich maar 4 satellieten nodig voor een goede gps bepaling, dus dat zit wel goed.

Nadeel is voor mij dat ik 30 euro meer heb uitgegeven dan nodig was, maar het voordeel is dat ik nu wel een Asus pda heb, wat toch een wat beter merk is dan Mitac
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 18 februari 2005 @ 11:29:10 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_25142158
Ok, ik had een review beloofd, maar die heb ik in een nieuw topic gezet :

[Review] Asus Mypal 620 GPS pakket + Tomtom 3 Navigator
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: