dat verzin je zelf, de bron die jij gebruikt bevestigd dat helemaal niet. en welk inkomen hebben ze het over?quote:Op maandag 1 november 2004 09:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dit gaat pm de totaalprijs van benzine inclusief accijns gerelateerd aan het inkomen.
Nederland heeft acccijns op de benzine zitten amerika niet of nauwelijks.quote:Op maandag 1 november 2004 09:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Nederland ziet de grafiek er niet anders uit, ook hier zijn de inkomens veel harder gestegen dan de prijs van benzine. In de VS mag de prijs per liter dan wel lager zijn, maar historisch gezien loopt de prijsontwikkeling parallel.
je heb idioten... en je heb nog grotere idioten.. en ik geloof dat bhfh daar nog geeneens ondervalt..quote:Op maandag 1 november 2004 09:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je kijkt naar de prijs voor een literbenzine , gerelateerd aan het peprsoonlijk inkomen zien we dat benzine bijna nooit zo goedkoop is geweest. Je ziet het ook op straat waar je de ene na de andere benzineslorpende kar voorbij ziet schuiven. In mijn optiek zou de overheid hier eens gooed naar moeten kijken en de acccijns bij moeten stellen zodat we weer op een niveau komen waar men denkt aan besparen ipv verspillen.
[afbeelding]
Als je kijkt naar de bubble in 1973 (de oliecrisis) en eens die tijd terughaalt weet je dat iedereen toen in zuinige auto'tjes wilde rijden en er toen fijne autoloze zondagen waren (ook ik heb nog een hele leuke foto van mezelf dat ik achterop de fiets over een lege snelweg rij) Willen we echt iets doen aan het milieu en fileprobleem hier is een prijsstijgging van zo'n 40% noodzakelijk, dat bewijst het verleden icm de grafiek.
bron: www.iex.nl
dat klopt, maar we zitten nog lang niet op het nivea van 1973 waar we naartoe willen als we de problemen waar het land voor staat willen aanpakken.quote:Sorry maar ik zie toch dat 98 op het laagst zit.. door die enorme stijgingen zijn we de laatste 6 jaar dus zelfs met inflatie in het achterhoofd houdend achteruit gegaan
jij wil daar naar toe.. je snijt je zelf wel mooi in je eigen vingers met dat idee. (je rijdt toch een fiat panda?)quote:Op maandag 1 november 2004 09:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat klopt, maar we zitten nog lang niet op het nivea van 1973 waar we naartoe willen als we de problemen waar het land voor staat willen aanpakken.
Kan je mij uitleggen waarom je naar het prijspeil van 1973(oliecrisis) wilt? en welke problemen los je er dan wel niet op?quote:Op maandag 1 november 2004 09:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat klopt, maar we zitten nog lang niet op het nivea van 1973 waar we naartoe willen als we de problemen waar het land voor staat willen aanpakken.
Fileproblemen worden in 1 klap opgelost omdat dan mensen opeens wel in staat zijn om te gaan carpoolen.quote:Op maandag 1 november 2004 10:03 schreef no-name het volgende:
[..]
Kan je mij uitleggen waarom je naar het prijspeil van 1973(oliecrisis) wilt? en welke problemen los je er dan wel niet op?
OMGquote:Op maandag 1 november 2004 09:43 schreef smash789 het volgende:
En het grappige is, dit grafiekje heeft betrekking op een Amerikaan, dus niet op een Nederlander.
Kijk zelf maar http://iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=17928
Typische linkse kortzichtigheid, niet verder kijken dan je neus lang is, en vooral je kop in de grond steken en héél dom zijn he, BHFH?
De 50 eurocent van balkiequote:Op maandag 1 november 2004 10:03 schreef Scheepschroef het volgende:
BHFH, heel goed punt, laat ze maar snel 50 eurocent er bij op gooien zijn we tenminste ook weer een hoop SUV's kwijt!
gerelateerd aan je inkomen betaal je weinig als je het vergelijkt met een inkomen voor het zelfde werk vs de benzineprijs een aantal jaar terug. Vergeet niet dat de lonen explosief zijn gestegen de afgelopen decennia en het percentage dat aan benzine wordt uitgegeven wordt alsmaar minder.quote:Op maandag 1 november 2004 10:46 schreef Klonk het volgende:
boeit me geen ruk, zolang ik nog 1 euro 30 voor een liter benzine betaal, is benzine te duur, klaar, over uit.
`quote:Op maandag 1 november 2004 10:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Diesel kan het komend jaar geleidelijk naar 2 euro per liter en benzine naar 3 euro per liter. Helaas zal meer niet haalbaar zijn politiek op de korte termijn. Maar bovengenoe,de waarden zitten er wel in het komend jaar.
dat komt omdat de benzine steeds duurder word, daardoor gebruiken de mensen de auto minder en tanken dus minder geld uitgeven aan benzine.........quote:Op maandag 1 november 2004 10:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
gerelateerd aan je inkomen betaal je weinig als je het vergelijkt met een inkomen voor het zelfde werk vs de benzineprijs een aantal jaar terug. Vergeet niet dat de lonen explosief zijn gestegen de afgelopen decennia en het percentage dat aan benzine wordt uitgegeven wordt alsmaar minder.
Dat doet BFHF helemaal niet zelf, maar de overheid. En dat prijs van vervoer niet in verhouding staat tot de veroorzaakte overlast daar ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 1 november 2004 11:51 schreef yup het volgende:
Meneer BHFH.
De meeste files (bijv.) in Nederland word veroorzaakt door woon-werkverkeer en transport.
De uitjes naar oma, of naar een vriendin ofzo zorgen vrijwel nooit voor files... Wie ga jij het hardst naaien met je dure transport benzine? Juist ja de 2de groep mensen, ok de 1ste groep worden ook flink anaal genomen, maar die kunnen en beter nog, MOETEN het betalen, groep 2 gaat gewoon minder rijden terwijl die al zo WEINIG rijden...
Jammer dat die dicht is... Nu gewoon weer ontopic...quote:
Dus iedereen moet de auto uit en de trein in? Weet jij hoe het OV wordt betaald? (hint:brandstofaccijns)quote:Op maandag 1 november 2004 11:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
stel de diesel is 2 euro per liter en je auto rijdt 1:20 dan kan je voor 20 euro een afstand van 200 kilometer overbruggen, dat lijkt me niet onredelijk. Dan nog is het nauwlijks duurder dan de trein wat duidelijk aangeeft dat de auto in verhouding met die trein nog steeds veel en veel te goedkoop is. En dan praten we over een verdubbeling van de dieselprijs!!
Goh wat vreemd dan dat de NS toch een gedeelte verzelfstandigd is, en ze ook winst kunnen maken.quote:Op maandag 1 november 2004 12:26 schreef no-name het volgende:
[..]
Dus iedereen moet de auto uit en de trein in? Weet jij hoe het OV wordt betaald? (hint:brandstofaccijns)
Waarom rij jij dan in een Pandaquote:Op maandag 1 november 2004 12:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dannog kan iedereen met een modaal inkomen een dikke poenerige mercedes rijden, ja zelfs onze uitkeringtrekkende medelanders en "aso jongeren met petjes" rijden massaal in mercedessen en verlaagde BMW's. Een duidelijk signaal dat autorijden veel en dan bedoel ik ook echt veel te goedkoop is.
Waarom heben overheden dan strategische voorraden olie, en kunnen ze deze door speculatie dan ook inzetten?quote:Op maandag 1 november 2004 15:36 schreef Karzeuler het volgende:
De overheid zou zich daar niet eens mee moeten bemoeien. De markt kan het allemaal zelf wel oplossen.
Die vieze rellende belgen ook hequote:Op dinsdag 2 november 2004 15:38 schreef D-Devil het volgende:
Het is niet eens een nederlandse grafiek. Hoe dom kan je zijn
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |