abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 2004 @ 23:18:08 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22987524
Moet ik nog ergens op letten voor ik een topic open?

Ja, je moet zelfs op een boel dingen letten. En dat heeft twee redenen:

Voor oldbies:
Oldbies zijn gebruikers die al heel heel heel erg lang in DIG komen. Ze hebben dus bijna alle problemen al eens voorbij zien komen. En voor bijna alles hebben ze wel een oplossing. Dus als jij een vraag stelt, zorg ervoor dat je niet iets vraagt, wat al 100 keer gevraagd is. Want dan krijg je niet snel een oplossing. Immers, als je iets 30 keer moet herhalen, dan ben je ook niet vrolijk, als het nog een 31e keer wordt gevraagd.

Voor newbies:
Newbies zijn gebruikers die heel weinig, of zelfs voor het eerst in DIG komen. Voor hun is het het makkelijkst, als de Digital Corner een overzichtelijk en duidelijk forum is.

Ok, maar wat moet ik doen dan?

Voor je topic opent:
Hieronder komen vijf puntjes. Volg ze allemaal, en als je dat hebt gedaan, en je hebt nog steeds een probleem, dan kan je rustig een topic openen, zonder dat je iemand in de weg zit!

• Zoek eerst goed op Google naar een oplossing.
  • Zoek eens goed in de Replique Lite Search naar een oplossing.
  • Zoek eens goed in de DIG Search naar een oplossing.
  • Lees de Frequently Asked Questions goed door..
  • Kijk eens bij de Centrale Topics (genoemd in de FAQ).

Tijdens het openen van een topic.
    Ben je zover? Kan je een topic openen? Check deze tips eens:

• Verzin een goede topictitel, eentje die het probleem beschrijft. Géén spoiler topictitels!
  • Vermeld alle relevante informatie.
  • Vermeld wat je al gedaan hebt.
  • Wees duidelijk in je taalgebruik en spelling.
  • Stel je vraag zodat wij hem ook snappen.

Na het openen van je topic:
  • Kijk regelmatig of er al mensen gereageerd hebben.
  • Beantwoord hun vragen.
  • Lees hun tips (en voer ze eventueel uit).
  • Wees geduldig. Soms krijg je tips dubbel, of tips die niet werken, maar wordt daar niet boos over.

Veel hè? Ja, je moet er wat voor over hebben. Door dit soort regels weet jij (en weten wij) zeker dat DIG een leuk en informatief forum blijft, waar iedereen terecht kan!

Het klinkt vast heel stom, maar ik weet niet goed wat mijn probleem precies is!
    Dat is niet stom . Een probleem met je PC begint juist vaak met vage foutmeldingen, gekke crashes, en andere dingen die je niet kan thuisbrengen. Is dat het geval, open dan een topic met een zo duidelijk mogelijke opschrijving van de problemen waar je tegenaan loopt. Andere gebruikers kunnen je ongetwijfeld verder helpen. Een handige hulp hierbij is dit topic. Succes!

Ik zoek me rot, maar ik vind niks!
    Lees eens deze tips.

[ Bericht 48% gewijzigd door Sander op 11-03-2006 10:01:13 ]
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')