Daar ben ik het uiteraard mee eens.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om maar als veel mensen zo denken is het vrij snel afgelopen met de vrijheid van meningsuiting.
Ben benieuwd wie hier het eerst mee aan de haal gaat, Smit? Wilders?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:41 schreef Drugshond het volgende:
Wilders + 15 zetels.
TvG zou het zo gewild hebben.
Geeft idd best een aardig effectquote:Op dinsdag 2 november 2004 00:05 schreef Flumina het volgende:
[..]
Mengen kan altijd....
Onwaardige reacties schijnen de standaard te zijn op fok.quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:02 schreef du_ke het volgende:
Maar van Gogh dood jammer voor hem. Neem aan dat het een afrekening is in het criminele circuit.
Zou hij nog op de lijst voor de grootste Nederlander kunnen.
Hij scheen behoorlijk rijk te zijn. Ik zeg het je ZWART geld!quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geeft idd best een aardig effect!
Laatst met een vriend een vrij smerige ruimte creatief schoongemaakt dat leverde toch wel wat hartkloppingen op.
Maar van Gogh dood jammer voor hem. Neem aan dat het een afrekening is in het criminele circuit.
Zou hij nog op de lijst voor de grootste Nederlander kunnen.
Neuh tegen de volgende verkiezingen is men dit al lang en breed weer vergeten.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:48 schreef Herostratos het volgende:
Schaamte ,machteloosheid & woede zwerven door mijn geest...
Politiek gezien zal Wilders hier garen bij spinnen.
Smit lijkt me erg sterk, eerder Wilders. Is er overigens ergens een duidelijk overzicht van de informatie omtrend de moord te lezen? Dat topic zit vol met 'Nederland is verrot!' ..'zeker weer een moslim' reacties waardoor de nuttige replies bijna niet te vinden zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie hier het eerst mee aan de haal gaat, Smit? Wilders?
Jah zoietsquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:23 schreef George-Butters het volgende:
Maar zeg nou zelf. Lokte hij het gewoon niet uit?
Ik hoop Turkenquote:Op dinsdag 2 november 2004 11:07 schreef du_ke het volgende:
Overigens wat is een Islamitisch uiterlijk waar ze het over hebben?
Als een van de meest ongenuanceerde opinieleiders van Nederland,quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:05 schreef Herostratos het volgende:
[..]
Onwaardige reacties schijnen de standaard te zijn op fok.
Ahhhh wat zieligquote:Op dinsdag 2 november 2004 11:05 schreef Herostratos het volgende:
[..]
Onwaardige reacties schijnen de standaard te zijn op fok.
Nee mijn vriend. Wanstaltig is het gedrag van de kliek van extremisten hier op fok. De rechterzijde die onmiddelijk oproept tot een kruisoorlog en de linkerzijde die het nu al wil vergeten.quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:09 schreef du_ke het volgende:
Ahhhh wat zielig.
Maar kom die van gogh was zo mogelijk nog wanstaltiger dan Fortuyn:{.
hebben ze nu gecorrigeerd, ze spreken nu van Arabisch uiterlijkquote:Op dinsdag 2 november 2004 11:07 schreef du_ke het volgende:
Overigens wat is een Islamitisch uiterlijk waar ze het over hebben?
Waarom? en waarom vraag ik dit in godsnaamquote:Op dinsdag 2 november 2004 11:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik hoop Turken
Kun je even wieberen tot ons gemoed wat opgeklaard is?quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ahhhh wat zielig.
Maar kom die van gogh was zo mogelijk nog wanstaltiger dan Fortuyn:{.
Yep ga een tentamen maken doeiquote:Op dinsdag 2 november 2004 11:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kun je even wieberen tot ons gemoed wat opgeklaard is?
Nieuws.nlquote:Theo van Gogh doodgeschoten
Filmmaker Theo van Gogh is dinsdagochtend in Amsterdam-Oost doodgeschoten. Twee andere mannen, onder wie een politieagent, raakten gewond bij de schietpartij. De politie heeft de vermoedelijke dader na een schotenwisseling aangehouden.
Van Gogh werd neergeschoten toen hij het stadsdeelkantoor aan de Linneausstraat uitkwam. Hij wist naar de overkant van de straat te komen, waar de schutter nogmaals op hem vuurde. Ook een omstander werd daarbij getroffen door een kogel. Over zijn toestand is niets bekend.
De dader vluchtte vervolgens het Oosterpark in, waar hij door de politie werd omsingeld. Toen hij het park aan de kant van de Mauritskade probeerde te verlaten, ontstond een schotenwisseling met de politie. Een agent werd daarbij in de borst getroffen, maar omdat hij een kogelwerend vest droeg, lijken zijn verwondingen mee te vallen. De verdachte werd door de politie in zijn been geschoten, waarna hij werd gearresteerd.
De dood van Van Gogh wordt bevestigd door zijn productiemaatschappij. Enkele getuigen van de schietpartij hebben de cineast als het slachtoffer herkend. De politie wil formeel niet bevestigen dat het om Van Gogh gaat zolang de familie van het slachtoffer nog niet is ingelicht. Over de identiteit van de verdachte of over het motief is nog niets bekend.
De dinsdagochtend in Amsterdam-Oost doodgeschoten Theo van Gogh stond bekend als een veelzijdig mens en provocateur. Als columnist, filmmaker, presentator en journalist stond hij bekend om zijn ongezouten meningen. Theo van Gogh is 47 jaar geworden.
Eind augustus maakte filmmaker met VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali de provocerende film 'Submission', die de positie van de vrouw in de islam aan de orde stelt. In de film worden naakte vrouwen getoond, gehuld in een doorzichtig gewaad. Op hun lichamen zijn teksten uit de koran afgebeeld, waarin geweld tegen vrouwen wordt goedgekeurd. Na het verschijnen van de film werd Van Gogh door de politie bewaakt, zonder dat Van Gogh daarom had gevraagd.
De veelzijdige Van Gogh is op 23 juli 1957 geboren in Den Haag. Na een afgebroken studie rechten werd hij regisseur. Zijn debuutfilm in 1982 was 'Luger'. De zwartwitfilm gaat over de psychopaat Chris Luger, die een zwakzinnig meisje ontvoert. Zijn film Blind Date uit 1996 won drie gouden kalveren.
Twee jaar na de moord op Pim Fortuyn startte Van Gogh in augustus met de opnames van de film '06 05', een reconstructie van de gebeurtenissen en ontwikkelingen in de dagen na de gewelddadige moord op Pim Fortuyn. De film is gebaseerd op het boek 'De zesde mei' van Tomas Ross. Tomas Ross schreef ook het script voor de film. De film zou half december zijn première beleven op internet en daarna in februari te zien zijn in de bioscoop.
'Als stukjesschrijver ben ik overal weggestuurd, ontslagen of zó gecensureerd dat het maar beter was de eer aan mezelf te houden', zei Van Gogh begin dit jaar. Van Goghs meningen zijn nu onder meer te lezen op zijn website De Gezonde Roker. De columns op zijn website zijn gebundeld in zijn boek 'Allah weet het beter'. In dit boek telt Van Gogh de 'zegeningen' van de multiculturele samenleving, hekelt hij de autoriteitsvrees van Nederlandse media, beschrijft hij de farce van het koninklijk huis en maakt hij zich sterk voor een absolute vrijheid van meningsuiting.
Wegens de grote drukte door het overlijden van Theo van Gogh is de site tijdelijk onbereikbaar.
Onze excuses voor dit ongemak.
Beetje voorbarige aanname. Als blijkt dat van Gogh vermoord is om zijn provocerende uitspraken / documentaires over moslims, dan denk ik dat het helemaal niet zo snel zou overwaaien.quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:20 schreef du_ke het volgende:
Maak je niet zo druk Heros. Je overdrijft weer eens, dit zal namelijk redelijk snel overwaaien. Morgen wordt het nieuws alweer overheersd door de Amerikaanse verkiezingen. En je hebt commentaar maar je oordeel heb je volgens mij al eerder klaar dan vele anderen hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |