Waarom zou dat niet gelden voor reele getallen?quote:Op maandag 3 januari 2005 21:38 schreef achtbaan het volgende:
trouwens, in alle schoolboeken die ik ben tegenkomen zie ik vaak dat de regels voor exponenten alleen voor rationele machten gelden en niet voor reele getallen?
bijv. ar.ar'=ar+r met a reeel en groter dan 0 en r,r' elementen van Q
waarom zijn er geen regels voor r en r' reele getallen? of zijn die er wel?
Die matrix van de rotatie is gewoon:quote:Op maandag 3 januari 2005 23:40 schreef F1-GRANdMAStER het volgende:
Hallo!
Van een lineaire afbeelding T: [R]³ ---> [R]³ wordt het beeld van een vector a als volgt verkregen: Eerst wordt a gedraaid over een hoek van 60° om de x-as (tegen de klok), vervolgens wordt de vector met een factor 4 vermenigvuldigd, en tenslotte wordt er gespiegeld in het vlak x=0 (het yz-vlak dus).
Vraag: Bepaal de matrix A van T.
Ik weet wel hoe ik dit moet aanpakken, maar ik weet niet hoe ik die 3 deelmatrices moet maken. Kan iemand mij stap voor stap (grafisch) uitleggen hoe ik die deelmatrices maak?
Bvd!
ik zeg niet dat dat niet geldt voor reele dingen. Maar ik dacht: omdat er duidelijk staat dat r en r' geen reele getallen zijn maar gewoon getallen uit Q, heeft R iets speciaals en daarom staat niet dat r en r' reele getallen zijn... en ik dacht misschien gelden de regels niet voor reele exponenten.. maar zo te zien had ik ongelijkquote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:34 schreef thabit het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet gelden voor reele getallen?
De 2 sinussen omgedraaid neem ik aan, want er wordt tegen de klok ingedraaidquote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:42 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Die matrix van de rotatie is gewoon:
[afbeelding]
Je hebt gelijk, ik had even snel over het hoofd gezien hoe mathworld de rotatiehoek defineertquote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:23 schreef F1-GRANdMAStER het volgende:
[..]
De 2 sinussen omgedraaid neem ik aan, want er wordt tegen de klok ingedraaid![]()
| 1 | R^12-1 = 0.05899 |
| 1 2 3 4 5 6 7 | Soort Vervoer | Percentage -------------------------- te voet | 10.8 fiets | 28.9 bromfiets | 12.2 motor/scooter | 2.9 auto | 45.3 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | aantal | kans ------------ 0 | ? 1 | ? 2 | ? 3 | ? 4 | ? 5 | ? |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |