Haha, zonde van het typewerk. Volgende keer zal ik weer een plaatje als formule posten aangezien dat stukken beter leestquote:Op zondag 31 oktober 2004 10:43 schreef xootje het volgende:
Ik vermoed dat je gelijk hebt ja... Ik had net een hele beschouwing getypt over dat het om een andere reden 0 was, maar toen zag ik dat ik over 1 van je ln's heengelezen had...
Ik ben 4ejaars en ik moet nog al m'n wiskunde uit het eerste jaarquote:Op zondag 31 oktober 2004 10:47 schreef xootje het volgende:
Tja... Ik vond trouwens calculus een erg leuk vak toen ik dat in m'n eerste jaar had, dus ik doe het voor de lol ofzo
aha, die rekenregel wist ik niet meer. Dat verklaart een en ander! Bedankt.quote:Op zondag 31 oktober 2004 20:16 schreef zurich het volgende:
lieverd,
sin(2x)=2sin(x)cos(x)
maak hier gebruik van.
[edit]Je hebt 't al gevonden dus mijn antwoord is overbodig en daarom gewist[/edit]quote:Op maandag 1 november 2004 21:33 schreef Intergalactrick het volgende:
Misschien dom hoor, maar hoe moet je
X^0.55 = 20
oplossen?
Oeh, bedankt!quote:Op woensdag 3 november 2004 21:54 schreef mrbombastic het volgende:
Al weer een tijdje geleden dat ik dit gehad heb, maar volgens mij was het als volgt.
[afbeelding]
9000000/pē x p/q = -9000000/p x 1/qquote:Op woensdag 3 november 2004 22:10 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Oeh, bedankt!.
Maar nog 1 vraagje. Er staat dan - 9000000/pē x p/q = -9000000/p x 1/q. Dat snap ik niet helemaal, waarom wordt die pē een p?
Ah okay.quote:Op woensdag 3 november 2004 22:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
9000000/pē x p/q = -9000000/p x 1/q
Aan de linkerkant van de vergelijking zie je in de rechterterm een p boven de deelstreep staan, en in de linkerterm een p kwadraat. Deze deel je op elkaar weg. Kijk maar, er staat namelijk ineens 1/q rechts van de vergelijking
lengte = x+12; breedte = yquote:Op donderdag 4 november 2004 22:10 schreef j_bos het volgende:
[afbeelding]
Ik heb al een aantal mensen gevraagd hoe ie moest, maar ik zag er geen duidelijke oplossing bij, en iedereen had een verschillende... Ik hoop dat een van jullie me ermee kan helpen ik want ik heb maandag een tentamen wiskunde.
Algemeen: stel een functie op, differentieer deze en stel deze op 0. Dan weet je waar het maximum ligt. En dus ook welke x je moet nemen. Hier wordt dat dus een oppervlakfunctie.quote:Op donderdag 4 november 2004 22:10 schreef j_bos het volgende:
[afbeelding]
Ik heb al een aantal mensen gevraagd hoe ie moest, maar ik zag er geen duidelijke oplossing bij, en iedereen had een verschillende... Ik hoop dat een van jullie me ermee kan helpen ik want ik heb maandag een tentamen wiskunde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |