Inderdaad. Men is nu bezig het taboe op tactische kernwapens te doorbreken. Zowel China als de VS zijn hier hard mee bezig.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:04 schreef Pracissor het volgende:
Dit spul werd ook al onder Clinton gebruikt hoor (je zegt het zelf 1e golfoorlog) dus wat heeft dit met de presidentsverkiezing te maken? Democraten gaan echt niet dit spul afschaffen.
tegenstanders? Die kunnen net zo goed gaan ontkennen dat gras groen is. Feiten kun je niet ontkennen.quote:dat verhaal is al zo vaak besproken door voor en tegenstanders
....dat bedoelde ik. Geen kandidaat heeft het erover gehad. 99% van de media is er stil over. Kun je conclusies uit trekken....that's all.quote:dus wat heeft dit met de presidentsverkiezing te maken? Democraten gaan echt niet dit spul afschaffen.
ja kijk dat bedoel ikquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:32 schreef Merovingian. het volgende:
[..]
tegenstanders? Die kunnen net zo goed gaan ontkennen dat gras groen is. Feiten kun je niet ontkennen.
De 1e golfoorlog was onder papa Bush.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:04 schreef Pracissor het volgende:
Dit spul werd ook al onder Clinton gebruikt hoor (je zegt het zelf 1e golfoorlog) dus wat heeft dit met de presidentsverkiezing te maken? Democraten gaan echt niet dit spul afschaffen.
jij bent zeker iemand die landmijnen ook prima spul vindt?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:37 schreef HostiMeister het volgende:
DU is goed spul, dat richt tenminste schade aan, stuk beter dan de zooi waar ze eerst mee schoten...
it get's the job done...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij bent zeker iemand die landmijnen ook prima spul vindt?
verdiep je trouwens voortaan eens eerst in de materie voordat je meteen boe gaat roepen...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:55 schreef zoalshetis het volgende:
idd idioot om dit soort munitie te gebruiken.
een verhaal heeft twee kanten, daar heb je gelijk in. ik baseerde me op de op. dus als ik voortaan zal reageren zal ik alle studies moeten doornemen, zeikerd.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:42 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
verdiep je trouwens voortaan eens eerst in de materie voordat je meteen boe gaat roepen...
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zeikerd.
Het is en blijft een zwaar metaal, en zware metalen zijn giftigquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:39 schreef zoalshetis het volgende:
erg laag, maar gevaarlijk voor de gezondheid? geen kinderen geboren met een penis aan hun oor?
Soitquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:56 schreef Kaalhei het volgende:
Ik vind het geen enkel probleem om dergelijke munitie te gebruiken in een kernoorlog waarin je toch weet dat alles naar de klote gaat. Maar om het in een oorlogje in Irak te gebruiken vind ik niet te verdedigen. Er zijn genoeg alternatieven maar die zijn duurder of minder effectief.
Zijn wapens niet sowieso onacceptabel voor jouw?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:58 schreef zoalshetis het volgende:
ok thanks piet. maakt het voor mij onacceptabel.
Misschien kan je het uitleggen, want jouw opmerking is rekbaar als een condoomquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:05 schreef zoalshetis het volgende:
moet ik het ff quoten of kan je zelf lezen wat ik heb geschreven?
daar is ie dan piet. staat gewoon in dit topic.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:45 schreef zoalshetis het volgende:
ja maar de gevolgen op de lange termijn zijn niet zo leuk. ik ben geen tegenstander van wapens gedurende de oorlog, wel van wapens die na de oorlog nog slachtoffers maken.
Ja die had ik gelezen, en die vroeg ik je dus uit te leggen. Lood is ook een giftig zwaar metaal, en bommen gaan niet allemaal af, dus ook na een oorlog ontploft er nog wel eens eentje.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daar is ie dan piet. staat gewoon in dit topic.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:14 schreef zoalshetis het volgende:
dus je kan lood vergelijken met du? bovendien is een sporadische bom nauwelijks te vergelijken met het wapen waar ik het over had en jaarlijks honderden zoniet duizenden ledematen/levens vernietigd.
Klopt. De militairen die de grootste problemen hadden, waren ook diegenen die zonder bescherming de kapotgeschoten Irakeese tanks opruimden. Of de bevolking die rond de kapotgeschoten Irakeese tanks bleven wonen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soit
als het alleen gebruikt wordt waar het voor bedoeld is, is er weinig aan de hand. Het is en blijft zeldzaam goed als antitankwapen.
Maar als je het gaat gebruiken tegen gebouwen, is dat niet alleen niet effectief, maar ook een beetje dom, want als zwaar metaal is het wel erg giftig.
Nee, want lood is nog minder radio-actief dan DU (lees: niet) en het is niet pyrofoor (redelijk relevant voor de werking van het wapen). Dat zijn juist de 2 punten waar het hier omgaat (straling en wapen), dus die vergelijking gaat niet op.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:14 schreef zoalshetis het volgende:
dus je kan lood vergelijken met du?
Ik zeg niet dat lood net zo gevaarlijk is. Ik vraag waar je de grens legt, en alle munitie levert jaren nadien nog risico op. Trotyl bv is flink giftig, door de aromaten die er in verwerkt zijn. Je kan dus wel makkelijk zeggen na de oorlog geen risico, maar dat is maar net hoe je risico definieerd.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:23 schreef zoalshetis het volgende:
piet ik vind alle wapens kunnen die tijdens een oorlog gebruikt worden en niet nog jaren daarna risico's met zich mee brengen (en nu niet weer beginnen over die enkele bom die niet is afgegaan, meestal worden die trouwens gewoon opgeruimt) verder moet ik je zeggen dat ik niet de kennis van wapens heb die jij blijkbaar wel hebt. ik reageer op de op en dat is het eigenlijk wel zo'n beetje. ben wel blij als je uitlegt waarom een du net zo gevaarlijk zou zijn als lood.
DU is idd weinig radio-actief, ik kan me echter voorstellen dat als het zich op hoopt in je lichaam, het wel ernstige gevolgen kan hebben. De afstand tussen de stralingsbron en de kwetsbare organen is dan nul. In de OP wordt ook alleen verwezen naar de radio-activiteit van DU. Het zal vast ook op andere maniere giftig zijn, maar dan nog is lood niet te vergelijken. Lood is veel zachter en het vliegt niet in brand. Hierdoor zal er bij een inslag met een projectiel van lood veel minder stof vrij komen dan met een projectiel van DU. En het is juist het stof dat de boosdoener is. Die klomp lood die blijft gewoon in de tank liggen en doet niemand kwaad.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
FHR, het probleem met DU is niet haar radioactiviteit, maar de giftigheid.
Dat begreep ik al, Echter, zoals ik al zei, het is maar hoe je risico definieerd.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:31 schreef zoalshetis het volgende:
ik zeg alleen dat ik voorstander ben van wapens die juist geen risico's na de oorlog met zich meebrengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |