Inleidend geouwehoerZo langzamerhand, een week na de dag des oordeels, wordt het eens tijd dat ik mijn licht laat schijnen op alles wat maar met de meeting te maken heeft.
Ieder heeft zo zijn bespiegelingen laten zien en aangegeven hoe hij de dag heeft mogen ervaren.
Het begon allemaal ooit op IRC. Het was er nog rustig en een enkeling begaf zich daar. Heel sporadisch waren er 2 mensen tegelijk online en aanwezig, zodat er
zowaar wel eens een gesprekje ontstond. Op het sublieme moment dat er 3 mensen aanwezig waren, besloot men "de rest" ook eens uit te nodigen om op irc langs te komen.
En zo ontstond er een groepje op irc die door hadden dat chatten via irc toch makkelijker is dan via een forum of msn.
Sirdalord, grumpey, madkow, JD en qyn praatten geregeld met elkaar. Dit liep zelfs zo uit de hand, dat qyn de levensgevaarlijke gok nam om een aantal lui
thuis uit te nodigen. En zo mocht het gebeuren dat op een troosteloze zondagavond een groepje wildvreemden elkaar opzochten in Tilburg.
Het toeval wilde dat het toen kermis was. Zoals bekend is die kermis in Tilburg niet zo groot, maar juist die weg richting de villa van qyn was geblokkeerd met irritante kut-kinderen
en kraampjes en weet ik het allemaal...
Blijkbaar was ik toen het handigst tussen de mensenmassa, want ik kwam moederziel alleen aan bij qyn. Er stond JB op zijn deur, en die initialen klopten aardig met zijn naam.
Na het gebruikelijke geouwehoer tussen 2 wildvreemden, kwamen ook sirdalord en MadKow ff binnenwippen. Voor hun was het een iets kortere reis, toch waren ze ruimschoots later aanwezig dan gepland
![]()
Om een lang verhaal lang te houden:
Het was een leuke avond waar de basis werd gelegd voor een jarenlange vriendschap en gemeenschappelijke vakanties, ik bedoel, waar de fundamenten werden gekleid voor de 1e echte grote meeting.
Enkele tijd na deze succesvolle avond, kwamen we weer bij elkaar in huize qyn. MadKow was toen helaas te brak om te komen, maar in Grumpey vonden wij een uitstekende vervanger.
We zouden zogenaamd bij elkaar komen om een echte meeting alvast voor te bereiden, maar we hadden het over alles gehad, behalve daarover.
Dat mocht de pret niet drukken, gezellig was het toch wel.
Toen moest het er toch maar echt van komen... een meeting waar alle kopstukken zouden moeten komen. Onhaalbaar natuurlijk, want er zijn altijd figuren die niet willen/kunnen komen.
Maar de vraag was: Waar en wie en hoe en waarom komt er een meeting? Ik schoof de taak van het organiseren van de meeting een beetje naar mij toe, zodat ik invloed had op de locatie
van de meet. Het was dan ook niet verrassend dat de 1e meet in Nijmegen werd gehouden.
Na wat inventariseren, bleken de meeste toch wel graag een hattrick-wedstrijd te willen volgen tijdens de meet. Het liefst natuurlijk hun eigen hattrick-pot.
Dit wilden de meesten omdat ze bang waren dat wij elkaar in het echt niets te vertellen zouden hebben, dus dat we dan met een potje voetbal wel wat afleiding zouden hebben.
Zit wat in natuurlijk, maar het bleek niet strikt noodzakelijk.
Bovendien moest er nog een activiteit plaatsvinden. Jezelf vol laten lopen in een kroeg en dan richting een internetcafe waggelen, leek mij niet de meest ideale invulling van een meet.
Dus besloten de heren dat er maar gekart moest worden. Geen probleem, die reservering is zo gemaakt. Hapje eten naderhand in een restaurantje, is ook zo geregeld. Mooi...
Toen was het tijd om een wat definitievere lijst met deelnemers vast te stellen. De datum was redelijk snel bekend, dus ieder kon zijn agenda volplannen en bij 7 nov een groot rood kruis zetten.
Refused/fugie/nicomart/engessa waren de grote afwezigen. Ze lopen al een tijdje mee in de Fok!-Fed maar hadden zogenaamd andere verplichtingen. Maar toch, er ontstond een lijst met deelnemers.
TimmASD haalde het in zijn botte kop om op het laatste moment nog even af te melden voor de meeting. Iedereen was in tranen, maar gelukkig was kavorka bereid het ontstane gat te dichten.
En dan de meetingdag zelf:Uit alle windstreken kwamen Fok!-Hattrickers aanwaaien, tot aan Groningen aan toe. Het nadeel was wel dat deze deelnemer uit Groningen niet te verstaan was, ivm zijn accent...
Hij bleef de hele dag maar doorpraten, ondanks dat niemand hem begreep en maar vriendelijk toeknikte.
Ook jammer was dat de gastheer van de voorbereidende meetings ter hoogte van Venlo reed, op het afgesproken tijdstip om in Nijmegen te zijn. Hoe deze jongeman van Tilburg via Venlo
naar Nijmegen rijdt, en dan niet op tijd kan komen, is mij een groot raadsel *ahum*
Maar ok, een beetje speling in de tijd moet kunnen. Om 14.00 uur was de groep compleet. Iedereen keek elkaar wat waterig aan. Hives kreeg zijn eerste klappen van de dag,
omdat bleek dat hij wat bleekjes was voor de wannabee neger die hij wenste te zijn. Na het plichtmatig handjesschudden en de gebruikelijke namenspelletjes, pakten we de auto's richting stad.
Daar lieten wij ons wat drankjes brengen, en genoten we van Feyenoord - NAC dat live op de TV te bewonderen was, of niet Hives?
Zoals vermeld moesten we daar na een uurtje weer verterkken, omdat wij een kartbaan hadden gevonden en die wilde we uittesten.
Sirdalord zat zich al weken van te voren in te dekken voor een slecht resultaat. Hij zou wel in de zwaarste gewichtsklasse zijn best gaan doen, maar voor de hoofdprijs ging hij niet.
Helaas lukte het hem niet om in de top 3 te rijden van onze groep. Toch was hij uitermate trots dat hij, zonder te kotsen, met een slakke-gangetje, de finishlijn steeds dichterbij zag komen.
De brokkenpiloten zonder brommercertificaat maar ook zonder overgewicht, mochten zich de winnaars noemen. Ik was nog heel trots dat ik met mijn 2m lang lijf en bierbuikje mezelf enigszins richting top 3 kon rijden.
Die 50 euro die ik in de handen had gestopt van die lange slet met die gele en zwart/wit geblokte vlag, heeft toch geholpen.
Enkelen van ons gingen nog even naar de massageruimte naderhand. Dit om even op adem te komen en een fijne thaise massage te krijgen van een opa van 83 die naar knoflook rook.
Toen iedereen weer helemaal fit was, gingen we op zoek naar etenswaar. Midden in het centrum vonden we een pizzeria waar we naar binnen mochten. Toevallig was de tafel van 11 personen al gedekt.
We genoten daar van allerlei versnaperingen en dronken indien dat nodig was.
Tijdens deze maaltijd werden er ook Fok!-Hattrick-awards uitgereikt. Er waren in totaal 5 winnaars, maar 2 winnaars waren maar aanwezig op de meet. Die 3 losers moesten het dus doen met een
virtuele prijs, terwijl de aanwezige winnaars een echte prijs kregen.
SuperWeber kreeg een beker waarop zijn Graafschap-Award op vermeld stond. Hij presteerde het om een waardeloze competitie te draaien en pas op de laatste speeldag een puntje te pakken. Hij kreeg daarom die award.
Het idiote was alleen dat de eigenaar van de zaak waar ik die beker liet graveren, niet kon lezen. Ik had opgeschreven: Winnaar: SuperWeber. Die tekst zou dan onder andere op de beker komen te staan.
Helaas was dat teveel gevraagd. Er stond Winnaar SuperBeker. SUKKELS... Maar na een uur schelden en wat nog niet meer werd er een nieuw plaatje gemaakt.
Grumpey kreeg de prijs uitgereikt genaamd de Max-Phillip-Award. Hij had een speler in zijn bezit die de meeste idiote naam had die je maar kan verzinnen. Ook hij werd beloond met een beker.
Na deze maaltijd vertrokken sommige buitenlanders weer naar de provincies die binnenkort aan Duitsland of Engeland worden gegeven. Een iets uitgedunde groep kwam aan in het internetcafe alwaar wij de
rust wreed verstoorden. Redelijk druk en breed gesticulerend, namen wij plaats achter diverse pc's.
Het internetcafe zag eruit alsof er net een vliegtuig in was gestort. Het dak hing los, de wc deed het half, het zat vol met moslims en er was geen bier.
Toch kon een ieder zijn partij volgen. Een kleine vergissing was wel gemaakt. Eenieder wilde op irc, maar ja, als je op 1 verbinding met zn 10-en op irc wil, dan mag dat niet van irc.fok.nl
Iedereen werd eraf gekickt behalve ik, omdat ik toevallig via een Remote Desktop zooi op mn eigen pc was ingelogd, 100 meter verder op...
Al met al waren de wedstrijden zeker positief, bijna iedereen won, zelfs SuperWeber die amper wist hoe het voelt om te winnen.
Langzaam droop iedereen af naar huis. Thuis aangekomen plofte ik op de bank en "genoot" nog even van Vitesse-NEC op tv. Moe maar voldaan zocht ik mn bed dat in de slaapkamer te vinden was.
De meeting was afgelopen... Het was een leuke dag... De Fok!-Hattrickers die er waren, zijn knotsgek, maar stuk voor stuk schatten.
Dit vraagt natuurlijk om een vervolg...
Daarom moeten we eens gaan brainstormen over een volgende activiteit... Wat zou je zeggen van een weekendje Centre Parcs? Pilsje erbij, zwembad erbij, geen hattrick erbij... Ik noem maar wat