Die heeft ie op de deur hangen en gooit er met dartpijltjes op om te bepalen welke hij gaat trekken of borenquote:Op woensdag 3 november 2004 09:49 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Wanneer worden die gepost?![]()
punt voor de dokterquote:Op woensdag 3 november 2004 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee dat is de overkapping over de A28 bij Zeist Ouwesok
Voor de witbalans kan je ook de dop van een pringles bus gebruiken. Zoek maar eens op het forum van www.dpreview.comquote:Op dinsdag 2 november 2004 12:03 schreef huiz het volgende:
Een vraagje... hoe kom ik aan grijskaarten?
Nu is het de vraag, wat moet je met grijskaarten. Ik ben gister al bij een fotograaf geweest en die was behoorlijk verbaasd. Er kwam een heel verhaal over dat hij al 42 jaar lang alle mogelijke soorten foto's gemaakt had en slechts 1x een grijskaart gebruikt had om de precieze verschillen blablabla en was nog al opdringerig om te weten waarom ik zou denken waarom ik wel grijskaarten nodig zou hebben. Maar goed, hij had ze niet en ze zijn nergens te koop blijkbaar
Nu denk ik, na wat reacties hier, en op andere sites, dat een grijskaart handig kan zijn om je witbalans goed te regelen (moest je niet een grijs vlak fotograferen ipv wit?), en ik heb gelezen dat als je buiten geen goede belichting kunt meten (met een lichtmeter of omdat onderwerp te ver weg staat, dat je dan eerst de instelwaarden van sluitertijd/diafragma kunt bepalen op een beeldvullende grijskaart.
Maar goed, ik twijfel even, heb ik zo'n kaart nodig? Of niet?
En hoe stel ik de witbalans beter af van mijn camera? Ik heb er ooit een wit vlak voor gebruikt maar ik vind de foto's rechtstreeks uit mijn camera erg flets en dof van kleur. Terwijl ik bij anderen zie hoe ze heel heldere kleuren tevoorschijn toveren!
Hebbes!quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:34 schreef Xilantof het volgende:
[..]![]()
laat het wel even weten wat het is geworden!
Niet alleen op dpview hoor ook gewoon hier : Witbalans: zon, schaduwquote:Op woensdag 3 november 2004 11:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Voor de witbalans kan je ook de dop van een pringles bus gebruiken. Zoek maar eens op het forum van www.dpreview.com
quote:Op woensdag 3 november 2004 12:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Extras
- HOYA Filter CIR-Polarizing (origneelverpakking) als nieuw
- HOYA Filter UV (origneelverpakking) als nieuw
- PENTAX Rubber Lenshood (origneelverpakking) als nieuw
Als jij het zegtquote:Op woensdag 3 november 2004 12:49 schreef Xilantof het volgende:
[..]
leuke extra's!
Vooral wanneer je een circulair polarisatiefilter nog in de verpakking erbij krijgt is er al reden totquote:Op woensdag 3 november 2004 13:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als jij het zegtIk moet nog uitvinden wat ik ermee kan
Maar bedankt voor de felicitatie
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 3 november 2004 12:02 schreef Rewimo het volgende:
Hebbes!
PENTAX MZ-5 Spiegelreflex Camera
<knip>
Ik heb voor alles ¤ 131, 50 betaald (althans dat ga ik van het weekend doen). Dat is dan een gratis camera als ik het goed begrijpquote:Op woensdag 3 november 2004 14:17 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Vooral wanneer je een circulair polarisatiefilter nog in de verpakking erbij krijgt is er al reden tot. Vooral wanneer de complete aanschaf een beetje netjes geprijsd is.
Als je al die 'kleine rommel' los koop kost het vaak behoorlijke kapitalen, denk aan een eur of 25 voor een UV-filter of een zonnekap, en minstens 80 eur voor een circulair polarisatiefilterzo even uit het hoofd
Gefeliciteerd trouwens
quote:Op woensdag 3 november 2004 15:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb voor alles ¤ 131, 50 betaald (althans dat ga ik van het weekend doen). Dat is dan een gratis camera als ik het goed begrijpOja, en de lens er ook nog bij.
Redelijk prijsje, begrijp ik?quote:Op woensdag 3 november 2004 16:13 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Leuk, Rewimo. Van harte gefeliciteerdquote:Op woensdag 3 november 2004 12:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hebbes!
PENTAX MZ-5 Spiegelreflex Camera
--allemaal specs --
Kun je wel stellen jaquote:Op woensdag 3 november 2004 16:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Redelijk prijsje, begrijp ik?
Mooie bellen zeg! Ziet er heel surrealistisch uitquote:Op woensdag 3 november 2004 15:25 schreef CompuMess het volgende:
Kleurige bubbels tijdens de aanleg van een proefvak je op m'n werk.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De bellen zijn ontstaan bij het aanbrengen van een bitumenemulsie op een laag asfalt.
(emulsie is een mengsel van water, bitumen, emulgator, gasolie en zoutzuur)
Dat is het grote voordeel van Pentax heb ik begrepen. Dat vrijwel alle accessoires op vrijwel alle camera's passen. Bovendien is een zwager die er werkt ook erg handigquote:Op woensdag 3 november 2004 16:25 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Kun je wel stellen ja. Meestal zijn die camera's nauwelijks gebruikt en in hun nieuwperiode toch niet bepaald goeiekoop. Je kunt met een MZ5 heel serieus fotografie bedrijven, en alles wat je erbij haalt aan spullen is na een eventuele overstap naar bijvoorbeeld een Pentax DSLR gewoon onverminderd bruikbaar.
Ik moet het eerst nog onder de knie krijgen hoorquote:Op woensdag 3 november 2004 17:31 schreef Xilantof het volgende:
Wij gaan binnenkort leuke foto's zien van Rewimo's hand
Rewimo heeft pikt gewoon je spullenquote:Op woensdag 3 november 2004 18:24 schreef qltel het volgende:
Hebbes! [afbeelding]
- tweedehands Telelens, goede staat
- smc PENTAX FA 80mm F4.5 - 320mm F 5.6
en een Pentax flitser.. Beiden eerst behorende bij de camera die Rewimo gekocht heeft..
Nee joh, nu betaalt hij ze en ik leen ze gewoonquote:Op woensdag 3 november 2004 21:25 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Rewimo heeft pikt gewoon je spullendeegroller???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |