Op de pasfoto's heb ik geblondeerd haar. Nu is mijn haar inmiddels weer mijn eigen haarkleur (middelblond). Ik weet alleen niet wanneer ik mijn haar weer ga blonderen. Op dit moment zeg ik "ik hou mijn eigen haarkleur maar weer es ff", maar dat kan volgende week wel veranderen. M'n haar is nog wel 'tzelfde model. Wie weet over 2 maanden wel nie meerquote:Als je niet veel veranderd bent (en niet inmiddels een totaal ander kapsel hebt ), dan zou je ze kunnen gebruiken, anders zou ik even een nieuw setje laten maken als ik jou was. Want let op, aan het einde van de maximale termijnen ben je anderhalf jaar verder en dan zouden de foto's al 2,5 jaar oud zijn! Geen idee of ze voor een OV-studentenkaart foto-regels hebben, maar anders kun je die twee foto's die je nog hebt beter daarvoor gebruiken
Ik vroeg waar JIJ examens aflegt!quote:Kijk hier voor de verschillende CBR-locaties.
Nee was iets anders.quote:Karliene - woensdag 27 oktober 2004 @ 19:39
Hond aangereden?
Raar maar waar: als jij in wil voegen hoeft niemand jou ruimte te geven, zie maar hoe je het oplost.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 21:12 schreef AnnekeM het volgende:
Tis alleen balen als je net op je examen een kutssituatie krijg dat je net niet kunt invoegen op zo'n korte strook. Eigenlijk ook wel een fout van de medeweggebruikers, want als het mogelijk is dan moet de medeweggebruiker even naar de linker rijbaan zodat de andere weggebruiker de ruimte krijgt om in te voegen. Alleen doet lang niet iedereen dit. Idioten dus
Succes!!!!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 21:24 schreef Version1 het volgende:
![]()
nog ietsje meer als 11 uur en 30 minuten
Jij ook succes gewenst dan!quote:Op donderdag 28 oktober 2004 03:17 schreef yup het volgende:
Ik hoop dat die geslaagden lijst niet alleen voor de praktijk zijn.
Want ik ben op 29 sep geslaagd voor me theorie...
Praktijk moet ik maandag op
Ja, maar als jij op zo'n korte uitrijstrook opeens moet remmen omdat je niet de ruimte krijgt om in te voegen krijg je een nog vervelendere situatie en kunnen er zelfs ongelukken gebeuren. Dat is toch ook niet iets wat je wilt?? Al moet degene die een bijzondere maneuvre uitvoert voorrang verlenen, mag het overige verkeer zich wel een beetje aanpassen. Beleefdheid (sociaal gedrag) is ook belangrijk op de weg.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 03:13 schreef vannelle het volgende:
Raar maar waar: als jij in wil voegen hoeft niemand jou ruimte te geven, zie maar hoe je het oplost.
Als iemand het wél doet is het uit beleefdheid, niks anders.
Jij bent namelijk degene die een bijzondere maneuvre uitvoert en dus voorrang moet verlenen, de ander niet. Je hoort je dus aan te passen.
Lol, ik heb mijn rijbewijs nog nietquote:Maar toch: Gefeliciteerd met je rijbewijs! Ik hoop dat je er veel plezier en gemak van zult hebben.![]()
Thxquote:Op donderdag 28 oktober 2004 03:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij ook succes gewenst dan!
Rij alsof het een les is, maak je niet druk.
Waarom? Kan je dat effe vertellen? Ingreep ofzo?quote:Op donderdag 28 oktober 2004 17:47 schreef Version1 het volgende:
kansloos gezakt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tja, elke keer na het kleuren en/of knippen nieuwe foto's laten maken he...quote:Op woensdag 27 oktober 2004 20:42 schreef AnnekeM het volgende:
Op de pasfoto's heb ik geblondeerd haar. Nu is mijn haar inmiddels weer mijn eigen haarkleur (middelblond). Ik weet alleen niet wanneer ik mijn haar weer ga blonderen. Op dit moment zeg ik "ik hou mijn eigen haarkleur maar weer es ff", maar dat kan volgende week wel veranderen. M'n haar is nog wel 'tzelfde model. Wie weet over 2 maanden wel nie meer
Voor nieuwe pasfoto's moet ik toch nog ff wachten, vanwege plekjes in mn gezichtMaar in ieder geval bedankt voor je tip
![]()
owquote:Ik vroeg waar JIJ examens aflegt!![]()
die moet je ook gewoon laten liggen; je moet er alleen goed in kijkenquote:Op donderdag 28 oktober 2004 20:02 schreef Steve-O het volgende:
[..] alleen vergeet ik af en toe me dode hoek mee te nemen
quote:Op donderdag 28 oktober 2004 20:21 schreef XMN8R het volgende:
[..]
die moet je ook gewoon laten liggen; je moet er alleen goed in kijken
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:37 schreef Pfffff het volgende:
Joepppppieeeeee! Ik heb gisteren mijn rijbewijs gehaald!!! Ben ooooo zoooooo blij!!!!
Het grappige was dat ik dacht dat ik het echt had ver****t (vanwege de enorme zenuwen), dus toen mijn examinator vertelde dat ik was geslaagd zei: 'huh'??? U maakt zeker een grapje'??? Kon het nl. echt niet geloven!
Maar het was dus geen grapje!!!! Zo lekker mijn rijbewijs ophalen en dan rijden maar........................ Yessssssssssssssssssssss!!!!
dat heeft geen zin, want als ik eenmaal mijn rijbewijs heb, hoef ik pas over 10 jaar weerquote:Op donderdag 28 oktober 2004 20:19 schreef XMN8R het volgende:
Tja, elke keer na het kleuren en/of knippen nieuwe foto's laten maken he...
Hehe, afnemenquote:ow
Ik leg geen examens meer af, ik néém examens af in ZuidHolland
.
Ook gefeliciteerd namens mij!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:37 schreef Pfffff het volgende:
Joepppppieeeeee! Ik heb gisteren mijn rijbewijs gehaald!!! Ben ooooo zoooooo blij!!!!
Het grappige was dat ik dacht dat ik het echt had ver****t (vanwege de enorme zenuwen), dus toen mijn examinator vertelde dat ik was geslaagd zei: 'huh'??? U maakt zeker een grapje'??? Kon het nl. echt niet geloven!
Maar het was dus geen grapje!!!! Zo lekker mijn rijbewijs ophalen en dan rijden maar........................ Yessssssssssssssssssssss!!!!
Gefeliquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:45 schreef TIM-846 het volgende:
Ik ben afgelopen woensdag geslaagd voor mijn rijbewijs!
Nou.. na ongeveer 5 minuten moest ik een bochtje achteruit doen. Tot dan toe ging het wel lekker. Ik dus bochtje achteruit doen, ondertussen kijkend of er links van me geen verkeer komt, zegt ie opeens: je moet stoppen als er verkeer komt. Komt er achter me een auto de straat inrijden. Bochtje was daarna ook uitermate slecht... zat iets van 2 meter van de stoep, stond beetje scheef.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 19:38 schreef yup het volgende:
[..]
Thx
[..]
Waarom? Kan je dat effe vertellen? Ingreep ofzo?
dan heb je de kleine lettertjes niet gelezen:quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:29 schreef AnnekeM het volgende:
dat heeft geen zin, want als ik eenmaal mijn rijbewijs heb, hoef ik pas over 10 jaar weer
Jij weet helemaal niet waar ik maandag benquote:Hehe, afnemenOk
dan zie ik jou maandag niet
Kleine lettertjes, waar?? Lol, zo drastisch zal het niet zijn hoorquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:34 schreef XMN8R het volgende:
dan heb je de kleine lettertjes niet gelezen:
steeds wanneer je een drastisch ander kapsel hebt moet je een nieuw rijbewijs aanvragen!
waarom denk je dat die krenterige Beatrix heur haar nooit veranderd
quote:Jij weet helemaal niet waar ik maandag ben
wist je dat je niet kan zakken op bijzondere verrichtingen zelf? wel op niet om je heen kijken en dergelijke.. maar als je 2m van de stoep staat, of je straatje keren gaat niet helemaal lekker.. boeit niet..quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:50 schreef Version1 het volgende:
[..]
gezakt-verhaal
Dat wist ik wel, ik heb mn ogen uitgekeken bij t straatje keren maar bij t bochtje achteruit kwam er een auto vanachter en die zag ik een beetje laat omdat ik 1. aan het indraaien was en 2. naar links en voor me aan het kijken wasquote:Op maandag 1 november 2004 15:01 schreef Syndicate het volgende:
[..]
wist je dat je niet kan zakken op bijzondere richting zelf? wel op niet om je heen kijken en dergelijke.. maar als je 2m van de stoep staat, of je straatje keren gaat niet helemaal lekker.. boeit niet..
zolang je maar goed om je heen hebt gekeken en spiegels hebt gebruikt![]()
7 fout op de eerste keer is nog helemaal niet zo slecht hoorquote:Op maandag 1 november 2004 18:14 schreef AnnekeM het volgende:
<verhaal>
Ik voel me zeer klote, dat ik door de spanning toch nog gezakt ben met 1 punt verschil :'(quote:Op maandag 1 november 2004 19:59 schreef XMN8R het volgende:
7 fout op de eerste keer is nog helemaal niet zo slecht hoor
Thanx!quote:over een paar weken ga je gewoon slagen!
waarmee ik niet bedoel dat je met een individueel examen slaaggarantie hebt hoor,
ik wil je gewoon een hart onder de riem steken.
De spanning maakt het moeilijk, daar hebben veel mensen last van. Maar je weet nu hoe het werkt, dus dat zou volgende keer moeten helpenquote:Op maandag 1 november 2004 21:30 schreef AnnekeM het volgende:
Ik voel me zeer klote, dat ik door de spanning toch nog gezakt ben met 1 punt verschil :'(
Op zich vind ik het zelf ook zo slecht nog niet, maar het stomme is juist dat ik precies weet welke ik fout heb. Als ik geen spanning had, had ik die vragen wel goed beantwoord. Met name de vragen doe ik gecorrigeerd heb.
Zo moeilijk was het examen ook weer niet.
Een individueel examen wordt afgenomen via een PC met boxjes zoals je die thuis misschien ook hebt. Het geluid kan dus tijdens een individueel examen uitgezet worden. Gewoon even naar vragen als je aan het examen begintquote:Thanx!
Ik hoop in ieder geval niet afgeleid te zijn door de gesproken vraag. Weet jij toevallig of het geluid uitgeschakeld kan worden bij een individueel examen?
Het is vaak moeilijk inschatten of iemand voor een individueel examen in aanmerking komt; soms is het er ook gewoonweg te druk voor.quote:Wat vind jij zelf van de situatie? Je neemt zelf ook examens af.... Hadden jouw collega's dit vòòr het examen moeten melden??.... Ik had echt zoiets van "wijf, waarom kom je daar nu pas mee?".
Mijn ouders vinden dat de rijschool dit moet weten, en eigenlijk wel mogen dokken voor mn herexamen.![]()
ja, maar dat komt vrijwel altijd door een slechte voorbereiding. Het CBR adviseert overal om een theorie-cursus te doen, maar veel mensen denken dat dat niet nodig is; de praktijk wijst echter anders uit.quote:zakken er altijd zoveel kandidaten?![]()
Ja, dat scheelt vast een hoop wat de spanning betreft (kan me nauwelijks herinneren dat ik ooit zoveel spanning heb gehad, zelfs niet bij mn schoolexamens). Ik heb alles nu achter me gelaten en kijk uit naar 26 nov.quote:Op maandag 1 november 2004 21:55 schreef XMN8R het volgende:
De spanning maakt het moeilijk, daar hebben veel mensen last van. Maar je weet nu hoe het werkt, dus dat zou volgende keer moeten helpen.
Dat is fijn! Ik ben pc's gewendquote:Een individueel examen wordt afgenomen via een PC met boxjes zoals je die thuis misschien ook hebt. Het geluid kan dus tijdens een individueel examen uitgezet worden. Gewoon even naar vragen als je aan het examen begint.
Na jouw kant van het verhaal snap ik het een stuk beter en heb je gelijk.quote:Het is vaak moeilijk inschatten of iemand voor een individueel examen in aanmerking komt; soms is het er ook gewoonweg te druk voor.
Mensen die door een handicap niet in de zaal examen kúnnen doen, mogen inderdaad een individueel examen zonder toeslag afspreken. De rijschool zou hier wel in kunnen adviseren, maar als die weinig ervaring hebben met kandidaten met een handicap dan weten die waarschijnlijk ook niet van de mogelijkheid van een individueel examen.
Dat zeiden mn ouders uit frustratie. Het is voor hun ook zwaar als hun dochter tegen haar beperkingen aanloopt. Ze gunnen het me niet.quote:Ik denk echter dat je niet zo sterk staat om de kosten bij de rijschool te declareren.
Ik voelde mij ook nogal aangekeken door de examinator en ze liep ook steeds naar d'r computer. Ga toch es ergens stil zitten en wacht tot het examen afgelopen is i.p.v sloffen en turen door de zaal.quote:Eerlijk gezegt adviseer ik bij twijfel kandidaten vaak om eerst een klassikaal examen te doen. Tijdens het examen hou ik de kandidaat dan in de gaten om te zien of deze voor een individueel examen in aanmerking komt. Na afloop komen we er dan vaak samen wel uit.
quote:ja, maar dat komt vrijwel altijd door een slechte voorbereiding. Het CBR adviseert overal om een theorie-cursus te doen, maar veel mensen denken dat dat niet nodig is; de praktijk wijst echter anders uit.
ooooeeepppsssquote:Op maandag 1 november 2004 22:50 schreef Steve-O het volgende:
ik had 12 fout de 1e keer
en jij ook gefeliciteerd hequote:Op maandag 1 november 2004 15:50 schreef yup het volgende:
GEHAALD MOFO's
De rijbewijs is binnen...![]()
![]()
19 rijlessen gehad
Eerste keer afgereden dus, en gehaald
Oh ja, waar is de mijne geblevenquote:Op dinsdag 2 november 2004 21:03 schreef Fwnk het volgende:
Vraagje: Vorige theorie gezakt.
Kreeg zo een mooi papiertje, maar die ben ik kwijt, maakt dat uit?
quote:mooi papiertje
STFU jou pa heeft een 6-serie en het is jou taak om daarmee de straten mee onveilig te makenquote:Op dinsdag 2 november 2004 21:09 schreef Youp het volgende:
[..]
en jij ook gefeliciteerd hemaar ik had t wel t eerst
ja 2e keer 2 foutquote:Op dinsdag 2 november 2004 20:43 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
ooooeeepppsss, volgende x beter
(of al gehaald?)
quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:59 schreef yup het volgende:
[..]
STFU jou pa heeft een 6-serie en het is jou taak om daarmee de straten mee onveilig te maken
Mijn pa heeft een mitsoebishi "onderstuurbrigade" space wagon(beter dan niks eigenlijk
)
Sleutels jattenquote:Op woensdag 3 november 2004 10:45 schreef Steve-O het volgende:
[..]![]()
het maakt trouwens niet uit wat voor auto je pa heb als ie je neit vertrouwd mag je der toch niet in rijden. Ik zal daarom waarschijnlijk nooit in ze audi roadster mogen rijden :')
Als je gezakt bent dan hebben we graag dat je het uitslagformulier (dat mooie papiertjequote:Op dinsdag 2 november 2004 21:03 schreef Fwnk het volgende:
Vraagje: Vorige theorie gezakt.
Kreeg zo een mooi papiertje, maar die ben ik kwijt, maakt dat uit?
quote:Op maandag 1 november 2004 21:55 schreef XMN8R het volgende:
Een individueel examen wordt afgenomen via een PC met boxjes zoals je die thuis misschien ook hebt. Het geluid kan dus tijdens een individueel examen uitgezet worden. Gewoon even naar vragen als je aan het examen begint.
Ik bedenk me ineens iets: niet op alle theorie-centra wordt een individueel examen afgenomen met een PC. Enkele centra hebben geen aparte ruimte daarvoor en nemen de individuele examens af in de zaal. Maar ook dan zou het mogelijk moeten zijn om het geluid uit te zetten.quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:39 schreef AnnekeM het volgende:
Dat is fijn! Ik ben pc's gewend
Hooi dude.quote:Op woensdag 3 november 2004 11:13 schreef Angelo22 het volgende:
Hey Yup,pure klasse man dat je um in 1 keer hebt gehaald!!!
Je moest in Zaandam afrijden toch?
Nog moeilijke shit tegengekomen tijdens het afrijden,of gewoon een standaard ritje?
Relaxe examinator gehad?
Ik mag maandag eindelijk afrijden,maar heb er onwijs veel zin in.
Ben reuze benieuwd ghehe![]()
Ik laat het wel even weten maandag avond
Hooooi
Tjah ik heb het beter gedaan dan de gemiddelde lesser, maar toch:quote:Op woensdag 3 november 2004 17:43 schreef veldmuis het volgende:
Wat kost het gemiddeld nou, vanaf de eerste rijles tot je rijbewijs? Met een gemiddeld aantal lessen, etc?
* yup moet eik es beginnen, maar weet niet of ik genoeg gespaard heb.
Pakketje all in rond de 1500.. ik was net iets meer kwijt omdat (voordat ik begon met rijden) nog nooit in een auto had gezeten.quote:Op woensdag 3 november 2004 18:22 schreef veldmuis het volgende:
En wat is een gemiddelde aan lessen zeg maar?
Verder dan optrekken en een mini-beetje schakelen kom ik niet.
Meeste mensen (incluis moi) via via. Me pa kende iemand die echt goed rijles gaf, en daar heb ik ook rijles van gekregen... En geslaagd natuurlijkquote:Op woensdag 3 november 2004 21:34 schreef veldmuis het volgende:
Hoe hebben jullie een rijschool uitgezocht? Ik ken die site van het CBR met slagingspercentages, maar of dat alles zegt?
Gewoon bij meerdere rijscholen informatie opvragen, en dan naast elkaar leggen ofzo
Heel goedquote:Op woensdag 3 november 2004 21:34 schreef veldmuis het volgende:
Hoe hebben jullie een rijschool uitgezocht? Ik ken die site van het CBR met slagingspercentages, maar of dat alles zegt?
Gewoon bij meerdere rijscholen informatie opvragen, en dan naast elkaar leggen ofzo
Ik heb ook meerdere rijscholen met elkaar vergeleken en koos voor de rijschool bij mij in de gemeente aangezien ik op het platteland woon. Van de stad weet ik niet of ik daar wel goed ben.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:34 schreef veldmuis het volgende:
Ohwquote:Op woensdag 3 november 2004 14:41 schreef XMN8R het volgende:
Ik bedenk me ineens iets: niet op alle theorie-centra wordt een individueel examen afgenomen met een PC. Enkele centra hebben geen aparte ruimte daarvoor en nemen de individuele examens af in de zaal. Maar ook dan zou het mogelijk moeten zijn om het geluid uit te zetten.
Veel succes op 26 november.
Heb je daarbij een soort garantie, of niet?quote:Op donderdag 4 november 2004 19:51 schreef Karliene het volgende:
Mijn pakket kost ¤ 2053 >>>
* Theorie(cursus)
* 35 lessen van 60 minuten
* 6 praktijkbegeleidingslessen (informatie over auto rijden ofzo..moet ik nog krijgen)
* Rijsimulator
* Praktijkexamen
De rijschool heb ik uitgezocht omdat het een grote rijschool is, dus veel mogelijkheid om regelmatig te lessen (3x p/w 2uur)
Vandaag ook weer les gehad. Beetje jammer dat het ging regenen, maar goed, gelijk een goede training natuurlijk. Motor 1x afgeslagen toen ik een uitrit uit wilde en naar links wilde gaan![]()
Dat was dan wel weer een beetje jammer.
goedkoop is vaak duurkoop,quote:Op donderdag 4 november 2004 23:40 schreef chiren het volgende:
WTF, allemaal zo duur?
Ik heb hier in Delft bij Noordzee de eerste 10 lessen voor 250 euro (25 euro per les). En de daarop volgende lessen gewoon 35 euro voor 60 minuten. Ik zit aan 20 lessen tot mijn examen en ALS ik slaag ben ik ongeveer 850 euro kwijt voor de hele reutemeteut! Dat zijn lessen inclusief theorie, examen aanvragen, examen zelf, examenkaart, uittreksel, pasfoto's en rijbewijs ophalen bij gemeente. Een vriend van mij had bij een andere rijschool een pakket met een tussentijdse toets, examen en 25 lessen geloof ik ook al voor 875 euro, maargoed dat kon ik niet in 1 keer ophoesten, dus ik heb het op de ouderwetse manier gedaan.
Dus ik zou nog maar goed gaan zoeken naar een goedkope rijschool, gij rijbewijsbeginners!
1 keer? Na 13 lessen? Ik ging de derde les de snelweg al op en nu steeds iedere les lekekr snelweggen.quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:00 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb nu 13 lessen gehad, het gaat wel steeds beter. Kijken moet ik alleen nog (veel) beter onder de knie krijgen. Hoe lang (lessen en maanden) deden jullie er over? En ik heb geen idee of ik een beetje op schema loop eigenlijk. Ik heb normale vaardigheden gedaan, straatje keren en achteruit rijden/parkeren heb ik ook even geoefend en 1 keer kort de snelweg op geweest.
Theorie was ik aan bezig te leren, maar heb vrij weinig tijd. Bij de hoeveelste les deden jullie hier examen in? Ik wil hem binnen 2/3 weken aanvragen. Misschien iets laat, maar ik heb liever dat ik het goed ken en slaag dan dat ik het 5 keer over moet doen.
Yep examengarantie van rijschool!quote:Op donderdag 4 november 2004 20:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Heb je daarbij een soort garantie, of niet?
Best prijzig, overigens.
Graag, ben benieuwd!quote:Op vrijdag 5 november 2004 15:06 schreef Karliene het volgende:
[..]
Yep examengarantie van rijschool!
Voor die garantie zijn trouwens de praktijkbegeleidingslessen verplicht.
Ik ga zometeen zo'n les volgen op de rijschool, dus waarschijnlijk kan ik later wat meer vertellen over die praktijkbegeleidingslessen
Wat een onzin, bijna alle rijscholen hier in Delft (in ieder geval degene waar ik het over heb) zijn lid van ABAN, KNAC en de SBR. Ook het volgende van de Noordzee sitequote:Op donderdag 4 november 2004 23:54 schreef Steve-O het volgende:
[..]
goedkoop is vaak duurkoop,
Het heeft veelal te maken met hoe snel je het zelf allemaal onder de knie hebt. Alle instructeurs zijn wel gediplomeerd en weten heus wel wat ze doen. Daarintegen willen ze natuurlijk zoveel mensen laten slagen om een goede naam op te bouwen en zo meer klanten te krijgen, dus het is echt niet zo dat ze je bullshit aan gaan leren oidquote:Noordzee Haaglanden draagt het predikaat Erkend Keur Rijschool van de Stichting Erkenning Auto/mottorrijscholen Nederland (SEAN). Dit onafhankelijke instituut geeft landelijk erkenning aan rijscholen die aan de juiste criteria wat betreft kwaliteit en professionaliteit voldoen.
Vertel! Ik moet over 2 of 3 weken ook....quote:Op vrijdag 5 november 2004 20:47 schreef Steve-O het volgende:
voor het eerst in het donker gereden ging echt klote![]()
Oooopppss, instructeur aan het stuur zeker?quote:Op vrijdag 5 november 2004 21:59 schreef Steve-O het volgende:
ik zag de helft gewoon niet en had een spontane afwijking naar links
nachtkijkerquote:Op vrijdag 5 november 2004 22:04 schreef Steve-O het volgende:
zet voortaan nachtkijker op
kom maar ff langs brengen met de autoquote:Op vrijdag 5 november 2004 22:15 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
nachtkijker
lenen?
![]()
Met de auto nog welquote:Op vrijdag 5 november 2004 22:19 schreef Steve-O het volgende:
kom maar ff langs brengen met de auto
Sissyquote:Op vrijdag 5 november 2004 20:47 schreef Steve-O het volgende:
Je kunt het ding dus wel besturen, maar hebt maling aan de rest, of je moet VERDOMD goed geleerd hebben in die paar lessenquote:Op vrijdag 5 november 2004 23:12 schreef M_M het volgende:
Ik heb 10 lessen gehad, en ik heb het nu wel gezien eigenlijk
Wil wel examen gaan doen.... Maar mn instructeur zal het daar nog niet mee eens zijn denk ik ;-)
kijken heb je toch niet nodig johquote:Op vrijdag 5 november 2004 23:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je kunt het ding dus wel besturen, maar hebt maling aan de rest, of je moet VERDOMD goed geleerd hebben in die paar lessen
Er worden zaken zoals kijkgedrag, voorrang, etc. uitgelegd.quote:Op vrijdag 5 november 2004 15:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Graag, ben benieuwd!
mijn eerste rijles was in het donker.. net als de 2e, 3e en 4e pas iets van de 5e keer reed ik overdag. dus voor mij is dat makkelijkquote:Op vrijdag 5 november 2004 20:47 schreef Steve-O het volgende:
Ik kan 'm wel besturen ja, en ik heb nog geen gekke dingen gedaan...quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je kunt het ding dus wel besturen, maar hebt maling aan de rest, of je moet VERDOMD goed geleerd hebben in die paar lessen
Succes!!!quote:Op maandag 8 november 2004 07:17 schreef Angelo22 het volgende:
Yeah straks om 10.45 afrijden![]()
Word nu wel een tikkeltje zenuwachtig,maar ga alles geven wat ik heb straks.
Laat het vanavond even weten of ik het gehaald heb,of niet.
Angelo
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhquote:Op maandag 8 november 2004 12:15 schreef Angelo22 het volgende:
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh
Eindelijk dat fucking rijbewijs binnen ghehehehe![]()
![]()
![]()
![]()
Het afrijden ging opzich super goed,maar het file parkeren was waardeloos joh.
Ik stond zowat kruiselings in mn vak
Maargoed,hoppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gaat zn rijbewijs ophalen!
Angelo
quote:Op maandag 8 november 2004 12:15 schreef Angelo22 het volgende:
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh
Eindelijk dat fucking rijbewijs binnen ghehehehe![]()
![]()
![]()
![]()
Het afrijden ging opzich super goed,maar het file parkeren was waardeloos joh.
Ik stond zowat kruiselings in mn vak
Maargoed,hoppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gaat zn rijbewijs ophalen!
Angelo
mjah mijn eerste 4 lessen waren in de regen en dat lukt me wel zonder problemen .quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:51 schreef M5 het volgende:
[..]
mijn eerste rijles was in het donker.. net als de 2e, 3e en 4e pas iets van de 5e keer reed ik overdag. dus voor mij is dat makkelijk
quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:25 schreef Heliospan het volgende:
Yeaaaah ik heb hem eindelijk!Na weetikveelhoeveel lessen, een eerste keer examen die niet gelukt was, de dood van mijn vorige instructeur en een nieuwe instructrice + nieuwe auto is het allemaal achter de rug! Ik ben zo ontzettend blij
![]()
wordt dat je eerste keer?quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:27 schreef Patrick1986 het volgende:
Ik moet 20 januari afrijden
kheb al 35 lessen gehad![]()
jammer, gewoon zo snel mogeljk vergeten ennnn de volgende keer haal je het wel!quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:36 schreef Riann het volgende:
ik ben gezakt helaas
Aandacht verdelen
kruispunten
inhalen
Dat waren de punten die ik niet goed deed.
Dat als er wat gebeurde dat ik naar dat iets bleef kijken terwijl ik ook de andere dingen in de gaten moest blijven houden.quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:41 schreef Version1 het volgende:
[..]
jammer, gewoon zo snel mogeljk vergeten ennnn de volgende keer haal je het wel!
Maar wat bedoelden ze precies met aandacht verdelen? Dat je niet genoeg rondkijkt ofzo?
yepquote:Op dinsdag 9 november 2004 15:37 schreef Version1 het volgende:
[..]
wordt dat je eerste keer?
Das balen! Meteen in de ochtendspits en ook nog in het donker. Om half 9 is het pas licht (geloof ik). In ieder geval suc6quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:13 schreef noepsoep het volgende:
Ik moet morgen afrijden om 8 uur 's ochtends. ff koffie tetsen en gaan
![]()
1e keer![]()
Good luck!!quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:13 schreef noepsoep het volgende:
Ik moet morgen afrijden om 8 uur 's ochtends. ff koffie tetsen en gaan
![]()
1e keer![]()
quote:Op woensdag 10 november 2004 11:28 schreef noepsoep het volgende:
JAAAAAAA![]()
![]()
Ik heb me rijbewisj gehaald
in 1 keer whoei
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 10 november 2004 11:28 schreef noepsoep het volgende:
JAAAAAAA![]()
![]()
in 1 keer whoei
quote:Op woensdag 10 november 2004 11:28 schreef noepsoep het volgende:
JAAAAAAA![]()
![]()
in 1 keer whoei
Jouw tijd zou komen mijn zoonquote:Op woensdag 10 november 2004 22:57 schreef Version1 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!![]()
![]()
ikwil'emooooook![]()
Oeh nu nog 3 uurtjes!quote:Op donderdag 11 november 2004 01:35 schreef chiren het volgende:
Yeah, ik moet over 12 uurtjes afrijden!!
:') :') :') Geslaagd :') !!!!quote:Op donderdag 11 november 2004 10:36 schreef M_M het volgende:
[..]
Oeh nu nog 3 uurtjes!
Spannend!!! :')
idd net als bij mij 3 kleine dingentjes en al die dingen die ik niet goed deed op tussentijdse toets hadden ze nu geen 1 aanmerking op was allemaal verbeterd. En die 3 puntjes wat ze nu hadden die hadden ze bij de tussentijdse toets helemaal niet.quote:Op donderdag 11 november 2004 16:33 schreef ilona-scuderia het volgende:Als ik dat zo lees dan had ik dus ook gewoon moeten slagen met die ene ingreep, ligt dus toch aan de wijze van beoordeling van de examinator
Dus als je goed rijdt zak je en als je slecht rijdt slaag je, daar begint het steeds meer op te lijken als ik de verhalen van andere gezakten lees...
Dank je wel hoor Version1, maar ik ben met vlag en wimpel gezakt. Stomme dingen gedaan, stressuurtje voor die tijd, ach, eigen schuld, dikke bult en volgende keer beter.quote:Op maandag 15 november 2004 14:26 schreef Version1 het volgende:
succes spookvrouw!![]()
Thanx!quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:36 schreef spookvrouw het volgende:
Succes AnnekeM.
Dat zeiden ze ook bij mij. Die gast zei dat ik serieus goed kon rijden (dat kan ik ookquote:Op dinsdag 16 november 2004 13:15 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
"jij wordt straks een goede chauffeur".
* yup is happy
Dankuquote:Op woensdag 17 november 2004 22:04 schreef Heliospan het volgende:
Succes!
Succesquote:Op woensdag 17 november 2004 21:06 schreef M_M het volgende:
Vrijdag half 2 heb ik mn theorie!!
Ik wil eigenlijk slagen met 0 fout.. Hoop dat het me gaat lukken
Wish me luck
Officieel moet je daar wel 90 rijden maarja zolang je rijles hebt gaat de boete niet naar jouquote:Op donderdag 18 november 2004 15:23 schreef Karliene het volgende:
Vandaag gereden op de snelweg. Echt relaxt is dat, gaspedaal in en gaan met die banaan.
Er is alleen 1 dingetje. Op een gegeven moment stond er een snelheid van 90 km/u boven de weg aangegeven. Maar van mijn instructeur moest ik 110 km/u gaan rijden.
Zijn reden hiervoor was: snelle doorstroming.
Maar ja, zometeen staat er toch een flitspaal ofzo en ze zetten toch niet voor niets 90 km/u boven de weg. Weten jullie hoe dit precies zit?
File parkeren, invoegen, keren en hellingproef zijn de belangrijkste (en moeilijkste) bijzondere verrichtingen.quote:Op donderdag 18 november 2004 20:38 schreef heaven7 het volgende:
Oke, is het normaal dat je na 22 of 23 (weet het niet precies) lessen nog geen dingen als bochtje achteruit en gewoon parkeren hebt gedaan? Het zijn 1.5 uurs lessen.. ik heb wel een keer of 3 file geparkeerd en keren op de weg heb ik wel vaker gedaan, 1 keer achteruit inparkeren en de hellingproef zonder handrem!
Als ik het heb over gewoon parkeren maar dat je het niet in 1 keer kan maar een aantal keer terug naar achter moet om em er anders in te steken zegt ie dat mensen de bocht niet zo nauw moeten nemen, als ze em ruim nemen hoeft dat niet.
Maar dat is toch niet waar? Een parkeervak kan toch ook gewoon te smal zijn? Of als je een bocht maakt en het parkeervak is direct "om de hoek" kun je er toch ook niet in 1 keer in.
En hij draagt zn gordel nooitZegt dat ie claustrofobisch wordt, als we een ongeluk krijgen en hij vliegt door de voorruit heb ik een trauma voor het leven.
Zijn dit normale praktijken?
Dan zul je het toch moeten bespreken met je instructeur.. Zeg dat je claustrofobisch bent voor inparkeren en je dit wilt leren..quote:Op donderdag 18 november 2004 22:00 schreef heaven7 het volgende:
Ja maar het zal toch flink kut zijn. Maarja, ik kan het moeilijk eisenIig bedankt voor je woorden! Ik hoop dan maar dat gewoon inparkeren niet zo moeilijk is, ik heb het vooral moeilijk met het inschatten van afstanden tussen achterkant van mijn auto en voorkant andere auto
Dat wil ik extra oefenen.
Je moet altijd met het verkeer doorstromen! Hoe de borden het ook aangeven. Alleen voor werkzaamheden zonder bescherming, ja, dan moet je wel even inhouden!quote:Op donderdag 18 november 2004 15:23 schreef Karliene het volgende:
Vandaag gereden op de snelweg. Echt relaxt is dat, gaspedaal in en gaan met die banaan.
Er is alleen 1 dingetje. Op een gegeven moment stond er een snelheid van 90 km/u boven de weg aangegeven. Maar van mijn instructeur moest ik 110 km/u gaan rijden.
Zijn reden hiervoor was: snelle doorstroming.
Maar ja, zometeen staat er toch een flitspaal ofzo en ze zetten toch niet voor niets 90 km/u boven de weg. Weten jullie hoe dit precies zit?
1. Hellingproef zonder handrem? Voor zover ik weet bestaat er alleen de hellingproef met handrem.quote:Op donderdag 18 november 2004 20:38 schreef heaven7 het volgende:
Oke, is het normaal dat je na 22 of 23 (weet het niet precies) lessen nog geen dingen als bochtje achteruit en gewoon parkeren hebt gedaan? Het zijn 1.5 uurs lessen.. ik heb wel een keer of 3 file geparkeerd en keren op de weg heb ik wel vaker gedaan, 1 keer achteruit inparkeren en de hellingproef zonder handrem!
2. Je instructeur heeft een bepaalde verwachting bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting, en alles wat daarbuiten valt kan volgens hem niet. Een beetje overdreven om iemand iets te laten leren. En het woord 'bijzondere verrichting' zegt het al: een verrichting anders dan normaal, en dat hoeft niet perfect te gaan. Sterker nog, wanneer je tijdens het examen moet parkeren, (achteruit, in file, omhoog, whatever) tellen kijken en voorbereidingshandelingen zwaarder dan de auto technisch in het vak kunnen prakken, je mag dan misschien zo scheef staan als wat, als je laat zien dat je nks over het hoofd hebt gezien heb je meer kans op slagen dan de auto zonder te kijken precies in het midden te zetten.quote:Als ik het heb over gewoon parkeren maar dat je het niet in 1 keer kan maar een aantal keer terug naar achter moet om em er anders in te steken zegt ie dat mensen de bocht niet zo nauw moeten nemen, als ze em ruim nemen hoeft dat niet.
3. 'Bochtje achteruit' en 'achteruit inparkeren' worden altijd apart afgenomen tijdens een examen, nooit tegelijkertijd.quote:Maar dat is toch niet waar? Een parkeervak kan toch ook gewoon te smal zijn? Of als je een bocht maakt en het parkeervak is direct "om de hoek" kun je er toch ook niet in 1 keer in.
4. Je instructeur is de juridische bestuurder, dus voor de wet zit hij achter het stuur. Wanneer er iets fout gaat (overschrijding maximumsnelheid, ongeval, aanrijding) is het in ieder geval niet jouw schuld. Hij heeft immers nog altijd de mogelijkheid om aan het stuur te draaien, of om zijn trappers te gebruiken.quote:En hij draagt zn gordel nooitZegt dat ie claustrofobisch wordt, als we een ongeluk krijgen en hij vliegt door de voorruit heb ik een trauma voor het leven.
5. Neequote:Zijn dit normale praktijken?
*proest*quote:Op woensdag 17 november 2004 16:59 schreef yup het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook bij mij. Die gast zei dat ik serieus goed kon rijden (dat kan ik ook)
Goed zelfbeeld.quote:Maar als ze de topics in PTA zouden zien zou ik voor de rest van me leven geen rijbewijs krijgen
Hellingproef zonder handrem bestaat wel degelijk.. Dan gebruik je ipv je handrem gewoon je voetrem..quote:Op donderdag 18 november 2004 23:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
1. Hellingproef zonder handrem? Voor zover ik weet bestaat er alleen de hellingproef met handrem.
Ik heb ook geleerd met mijn voetwerk de hellingtest te doenquote:Op donderdag 18 november 2004 23:52 schreef MociN het volgende:
Hellingproef moet altijd met de handrem gebeuren hoor. Maar ja, als je je rijbewijs eenmaal hebt doe je dat gewoon op de koppeling natuurlijk.
Klopt, in 99% van de gevallen doe ik ook de hellingproef met de voetrem (bedrijfsrem). Toch is het wel makkelijk dat ik het ooit eens heb geleerd, heb het al een paar keer toe moeten passen. 1x in Nederland, in een parkeergarage, bus met volle aanhanger op zo'n hellend stuk om naar de volgende verdieping te gaan, de rest in Frankrijk, tijdens de vakantie.quote:Op donderdag 18 november 2004 23:49 schreef yup het volgende:
Wat ik weet is dat het hier verplicht met de handrem moet(ook bij examen) heb het zelf ook zo gedaan, maar zolang ik niet heel lang moet wachten vind ik voetrem prettiger...
En na duizenden kilometers afvragen waarom je koppeling is versleten.quote:Op donderdag 18 november 2004 23:52 schreef MociN het volgende:
Hellingproef moet altijd met de handrem gebeuren hoor. Maar ja, als je je rijbewijs eenmaal hebt doe je dat gewoon op de koppeling natuurlijk.
Ik vroeg aan de examinator met voet of handrem, hij zei je MOET met handrem doen...quote:Op donderdag 18 november 2004 23:53 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Ik heb ook geleerd met mijn voetwerk de hellingtest te doen
Ja het is wel handig dat je beide kanquote:Op donderdag 18 november 2004 23:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klopt, in 99% van de gevallen doe ik ook de hellingproef met de voetrem (bedrijfsrem). Toch is het wel makkelijk dat ik het ooit eens heb geleerd, heb het al een paar keer toe moeten passen. 1x in Nederland, in een parkeergarage, bus met volle aanhanger op zo'n hellend stuk om naar de volgende verdieping te gaan, de rest in Frankrijk, tijdens de vakantie.
ik ook is aardig kutquote:Op donderdag 18 november 2004 23:53 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Ik heb ook geleerd met mijn voetwerk de hellingtest te doen
Me too... Mijn ma zei ook al "hellingproef met de voetrem?"quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:10 schreef Version1 het volgende:
ik heb de hellingproef ook alleen maar met de voetrem gedaan...![]()
Uh-ohquote:Op donderdag 18 november 2004 09:14 schreef M_M het volgende:
(mocht ik nou 's avonds laat nog steeds niet gepost hebben, ben ik van een brug gesprongen omdat ik zo lomp was om te zakken)
Succes Kimmiequote:Op zaterdag 20 november 2004 17:45 schreef kimmuts het volgende:
Nieuw hierIk moet de 29e op voor mijn praktijk! Theorie in een keer gehaald
Moet alleen beter kijken tijdens het rijden
Das wat mindern....hehe.
Mis je ook soms wat borden?quote:Op zaterdag 20 november 2004 17:45 schreef kimmuts het volgende:
Nieuw hierIk moet de 29e op voor mijn praktijk! Theorie in een keer gehaald
Moet alleen beter kijken tijdens het rijden
Das wat mindern....hehe.
BEdanktquote:Op vrijdag 19 november 2004 00:10 schreef Version1 het volgende:
ik heb de hellingproef ook alleen maar met de voetrem gedaan...![]()
en NFSUndergroundII: heel veel succes he!!!![]()
![]()
Gaat beter dan met de handremquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:49 schreef Steve-O2 het volgende:
[..]
ik ook is aardig kut
Haha, ik denk er nu pas aan om nog ff te postenquote:Op zaterdag 20 november 2004 17:28 schreef Heliospan het volgende:
[..]
Uh-oh![]()
gezakt?
Ik heb het met de handrem geleerd..quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:40 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Me too... Mijn ma zei ook al "hellingproef met de voetrem?"Dat lijkt me niet echt verstandig. Zij heeft het ook met de handrem geleerd. Mijn pa zei dat ik niet naar haar moet luisteren, de één doet het zo en de ander weer zo. Hangt er vanaf hoe je het leert..
Voetrem + koppeling is prima te doen. Handrem gebruik ik nauwelijks..
Ik zal mijn instructeur eens vragen of handrem gebruiken bij hellingproef verplicht is bij het examen.
Je hebt ook gewoon normaal licht aan de achterkant, en als het kutweer is, letten mensen heus wel extra opquote:Op zondag 21 november 2004 15:18 schreef yup het volgende:
En stel je staat als laatste op een helling op een donkere kut regenachtige dag. Dan ben ik blij dat ik op mijn rempedaal kan trappen zodat de anderen mij veel beter kunnen zien.
Je kent me?quote:Op maandag 22 november 2004 09:53 schreef mistermaniac het volgende:
Success joh. Dacht even dat je van de aardbodem was verdwenen. (Of ik let niet genoeg op)
voor hoeveelste keerquote:Op maandag 22 november 2004 09:29 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Overmorgen afrijden
5e keerquote:Op maandag 22 november 2004 12:05 schreef Steve-O2 het volgende:
[..]
voor hoeveelste keer
ik moet ook binnen 2 weken afrijden
Bedankt,quote:Op maandag 22 november 2004 12:13 schreef Steve-O2 het volgende:
succes dan maar
ik begin nu ook wel nerveus te worden voor me 1e examen
<knip>quote:Op maandag 22 november 2004 12:05 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Wat heb je dan WheeleE?
Ach, niet knapper dan elk ander die z'n rijbewijs haalt.quote:Op maandag 22 november 2004 14:06 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Toch knap dat je je examen hebt gehaald
Uhuhquote:Op maandag 22 november 2004 14:17 schreef spookvrouw het volgende:
WheeleE, knap autootje!!!! Mooi rood ook!!!!
* spookvrouw houdt wel van mooi rood.
Je kunt toch ook gewoon boeken kopen en daaruit leren?quote:Op maandag 22 november 2004 13:14 schreef marciemarcs het volgende:
Morgen theorie examen. IK ben niet naar de theoriecursus geweest omdat ik op kamers zit en de cursus op donderdag avond is. Hoop dat ik het in 1 keer haal want ik denk dat het een probleem wordt dat ik mijn zenuwen niet onder bedwang kan houden terwijl ik goed geleerd heb. Jullie horen het morgen wel
Staat er dan dat ik dat niet gedaan hebquote:Op maandag 22 november 2004 15:43 schreef M_M het volgende:
Je kunt toch ook gewoon boeken kopen en daaruit leren?![]()
Ik vindt het toch knapquote:Op maandag 22 november 2004 14:13 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Ach, niet knapper dan elk ander die z'n rijbewijs haalt.
Ik heb leren rijden met handbediening, jij met een schakelbak en voetbediening. Ik heb er ook gewoon voor moeten oefenen, en er gelden precies dezelfde eisen als voor ieder ander.
Maar ik was er niet minder blij mee.
Je eerste les is voertuig beheersing. Dus eerst ga je je auto aleen besturen om je auto te leren kennen en als dat goed gaat ga je gassen, remmen en daarna het schakelen. En daarna ook de kijktechniek,.quote:Op maandag 22 november 2004 15:57 schreef ChRoNiC het volgende:
Hmmzz,
Ik heb zo mijn eerste rijles, wat moet je dan allemaal doen? Alleen sturen en gas/rem of niet? En hoe ging het bij jullie de eerste keer? Ik ben niet echt super gespannen, maar toch een beetje zo van: hoe zal het nou gaan...
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie was/
Ja ik heb het VWO met gemak gehaald dus ik denk dat ik me onnodig druk maak...quote:Op maandag 22 november 2004 16:05 schreef yup het volgende:
Als jij normaal kan leren en geen probleem met zenuwen hebt (zoals ik) dan hoor je die theorie met gemak de eerste keer te halen.
Dat maakt niet uit. Ik kan prima tentamens en examens maken. Haalde mijn examens ook met gemak. Maar het theorie-examenquote:Op maandag 22 november 2004 16:16 schreef marciemarcs het volgende:
Ja ik heb het VWO met gemak gehaald dus ik denk dat ik me onnodig druk maak...
Ik moest sturen, gassen, remmen in mn 1e les. Ook kreeg ik in mn 1e les al dat gezeik met t kijken enzo. 2e les moest ik pas zelf schakelen.quote:Op maandag 22 november 2004 15:57 schreef ChRoNiC het volgende:
Hmmzz,
Ik heb zo mijn eerste rijles, wat moet je dan allemaal doen? Alleen sturen en gas/rem of niet? En hoe ging het bij jullie de eerste keer? Ik ben niet echt super gespannen, maar toch een beetje zo van: hoe zal het nou gaan...
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie was/
Gewoon rijden, de instructeur zou wel op het verkeer letten.quote:Op maandag 22 november 2004 17:25 schreef Version1 het volgende:
[..]
Ik moest sturen, gassen, remmen in mn 1e les. Ook kreeg ik in mn 1e les al dat gezeik met t kijken enzo. 2e les moest ik pas zelf schakelen.
En wat heb jij moeten doen?![]()
Version1 gaat waarschijnlijk half december weer op, eerst nog maar s mn tentamens maken en dan ff bellen naar mn instructeur voor de precieze datum :')
Het ging goed, het was inderdaad een beetje koppelen, gasgeven en dergelijke. Hij vond het goed genoeg gaan om het kleinste pakket aan me voor te stellen. Das 14 lessen van 90 minuten. Is dat veel?quote:Op maandag 22 november 2004 17:25 schreef Version1 het volgende:
[..]
Ik moest sturen, gassen, remmen in mn 1e les. Ook kreeg ik in mn 1e les al dat gezeik met t kijken enzo. 2e les moest ik pas zelf schakelen.
En wat heb jij moeten doen?![]()
* ChRoNiC gaat waarschijnlijk half december weer op, eerst nog maar s mn tentamens maken en dan ff bellen naar mn instructeur voor de precieze datum![]()
Uit ervaring kan ik stellen dat het niet veel is, maarja sommige doen er 50 lessen over en andere doen het in 10quote:Op maandag 22 november 2004 18:24 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Das 14 lessen van 90 minuten. Is dat veel?
Dankje wel. Hopen dat ik na 4 x zakken eindelijk ga halen!quote:Op maandag 22 november 2004 21:37 schreef heaven7 het volgende:
Succes trouwens NFSUndergroundII
Mijn rij-instructeur zegt dat ik hem woensdag gewoon van hem afbentquote:Op maandag 22 november 2004 22:37 schreef ChRoNiC het volgende:
JE haalt het vast wel NFSU..
Good luck, het moet lukken
Ik ken je niet, maar ik hield de stand van zaken een beetje bijquote:Op maandag 22 november 2004 10:01 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Je kent me?
Maar ben zo zenuwachtig als ik weet niet wat!![]()
tips:quote:Op dinsdag 23 november 2004 07:18 schreef JeroenV het volgende:
Ik ga denk ik over een weekje ook theorie doen.
Nu heb ik die boeken, al geleerd en vragen gemaakt enzo. Maar hoe kan je een beetje afleiden of je het echt kent? Want alle opdrachten foutloos gaat natuurlijk niet. Maar hoeveel fout kan je dan ongeveer per hoofdstuk in dat opdrachtenboek hebben?
Bedankt voor je steun!quote:Op dinsdag 23 november 2004 02:56 schreef chiren het volgende:
Agh NFSU2, iemand met zo'n naam moet wel kunnen rijdenMij lijkt het dat alleen je zenuwen een probleem zijn voor het examen, want zo te lezen kan je het best.
En denk eraan, je hoeft niet foutloos te rijden! Ik kan het weten, ik had de eerste keer 3 ingrepen op mijn examen, en ik was alsnog geslaagd (het waren niet van die erge ingrepen, maar toch)! Ga niet voor de 10, een 6 is al voldoende. Een les voor het examen nemen is vaak wel handig, dan zit je er alvast weer een beetje in. Ik was ook best zenuwachtig voor ik begon, maar toen ik eenmaal van het terrein afreed voelde het allemaal vertrouwd (want je kent de auto natuurlijk, hebt er al een zooi uren ingereden, niets nieuws dus) en ging ik gewoon een stukje toeren. Wat dat betreft vond ik het theorie examen een stuk zenuwslopender dan het examen zelf. Die haalde ik ook wel in 1 keer, maar toch vond ik dat 'moeilijker' om te doen.
Anyway om een lang verhaal kort te maken, je kunt het nu onderhand wel dunkt mij, dus ik wens je alvast veel plezier met het ophalen van je rijbewijs woensdagmiddag!
Op die manierquote:Op dinsdag 23 november 2004 08:43 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Ik ken je niet, maar ik hield de stand van zaken een beetje bij
quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:11 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Morgen is het :') Om 13:20. Dus mocht ik voor morgen avond niet reageren dan ben ik in het riool gesprongen. En ik rij af bij het BNOR.
:')
Hihi..quote:Op donderdag 18 november 2004 09:14 schreef M_M het volgende:
[..]
(mocht ik nou 's avonds laat nog steeds niet gepost hebben, ben ik van een brug gesprongen omdat ik zo lomp was om te zakken)
dat wisselt per rijschool volgens mij? ik moest namelijk de eerste keer gelijk alles zelf doen en naar de andere kant van de stad rijden.quote:Op maandag 22 november 2004 16:15 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Je eerste les is voertuig beheersing. Dus eerst ga je je auto aleen besturen om je auto te leren kennen en als dat goed gaat ga je gassen, remmen en daarna het schakelen. En daarna ook de kijktechniek,.
SUCCES!
Inderdaad, ik moest ook meteen alles zelf doen en naar de andere kant van de stad rijdenquote:Op dinsdag 23 november 2004 11:49 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
dat wisselt per rijschool volgens mij? ik moest namelijk de eerste keer gelijk alles zelf doen en naar de andere kant van de stad rijden.
quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:28 schreef M_M het volgende:
[..]
[..]
Hihi..
Mensen worden wel suicidaal door zo een theorie-examen he![]()
Oké !quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:49 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
dat wisselt per rijschool volgens mij? ik moest namelijk de eerste keer gelijk alles zelf doen en naar de andere kant van de stad rijden.
Uit ervaring van iemand anders weet ik dat ze bij de BNOR geen mierenneukende homo's zijn zoals bij de CBR. Die man was gezakt voor de vreemdste dingen, bij de BNOR vroegen ze hoe zo iemand als hem, die gewoon normaal kan rijden, bij het BNOR komt doenquote:Op dinsdag 23 november 2004 11:11 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Bedankt voor je steun!
Morgen is het :') Om 13:20. Dus mocht ik voor morgen avond niet reageren dan ben ik in het riool gesprongen. En ik rij af bij het BNOR.
:')
Je hebt best gelijk !quote:Op dinsdag 23 november 2004 14:27 schreef yup het volgende:
[..]
Uit ervaring van iemand anders weet ik dat ze bij de BNOR geen mierenneukende homo's zijn zoals bij de CBR. Die man was gezakt voor de vreemdste dingen, bij de BNOR vroegen ze hoe zo iemand als hem, die gewoon normaal kan rijden, bij het BNOR komt doen
Ik had me rijbewijs 1 november gehaald, maar ik had geen geluk ofzo, ik had gewoon 0,0 fout, ook al was ie een mierenneukende klojo, hij kon me toch niet naaien. Het was gewoon een normaal iemand verder, maar iets in me zei dat 1 fout fataal kan zijn bij die man (en volgens anderen die bij die gozer hebben afgereden is dat ook zo).
Als je normaal kan rijden is de kans dat je bij de BNOR slaagt errug hoog, bij de BNOR komen de vreemdste personen afrijden...
quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:14 schreef U.F.O het volgende:
Vandaag niet geslaagd voor de theorie.![]()
Dankje. In dat oefenboek vind ik het soms lachwekkend wat voor antwoorden ze erbij kunnen verzinnen. Zitten er ook van dat soort vragen bij op het examen?quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:05 schreef XMN8R het volgende:
tips
Yeah, dat waren yup en ik die het in 19 lessen dedenquote:Op dinsdag 23 november 2004 14:47 schreef Tierelier het volgende:
Ik heb inmiddels 4 lessen gehad, en ik heb er gelukkig veel plezier in!
Toen ik het las in dit topic dat sommigen 19 lessen hebben gehad, en daarna opgingen, daar sta ik versteld van! Van enkele vrienden en familie van me heb ik gehoord dat ze 25 lessen hebben gevolgd.
Naja, ik ben benieuwd hoe ik verder zal gaan presteren.
Poe, zocht er vroeger ook wel na. Maar helaas niets gevonden!quote:Op dinsdag 23 november 2004 17:53 schreef heaven7 het volgende:
En nog een keer, zijn er gratis proef theorieexamens op internet te vinden? Ik heb al gezocht ja
Sommige mensen reden al auto voordat ze begonnen aan rijlesquote:Op dinsdag 23 november 2004 14:47 schreef Tierelier het volgende:
Ik heb inmiddels 4 lessen gehad, en ik heb er gelukkig veel plezier in!
Toen ik het las in dit topic dat sommigen 19 lessen hebben gehad, en daarna opgingen, daar sta ik versteld van! Van enkele vrienden en familie van me heb ik gehoord dat ze 25 lessen hebben gevolgd.
Naja, ik ben benieuwd hoe ik verder zal gaan presteren.
Succesquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:17 schreef Honda_Crx_V-tec het volgende:
Ik ben nu 2 keer gezakt maar donderdag moet ik weer om 8:55, ik hoop echt dat ik hem nu eens haal
Succesquote:Op dinsdag 23 november 2004 20:21 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Ik mag morgen voor de 5e keer![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:11 schreef AnnekeM het volgende:
Discussie handrem visus voetrem;
Ik heb vandaag mijn rij-instructeur gevraagd over de handrem/voetrem. We hadden het over benzine/diesel omdat hij mij in zijn auto thuis bracht (lesauto moest opeens met spoed terug naar de rijschooleen misverstand tussen hem en zijn collega -> mag volgende week een half uur extra
). Hij zei dat je bij benzine veel meer gas moet geven bij het oplaten komen van de koppeling. Bij diesel rijdt de auto al als je de koppeling een beetje op laat komen. Dit is ook de reden waarom je bij een hellingproef in een diesel-bak met gemak de voetrem kunt gebruiken. In een auto met benzine is handrem het beste. Daarom gaan we volgende week met handrem oefenen
. Het lastige is alleen dat handrem met diesel niet hetzelfde is als handrem met benzine.
[..]
Succes![]()
Ik ook, 2 uur voor mijn examen!quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:38 schreef Steve-O het volgende:
ik heb nog 1 rijles voor me examen
E45,- per 1,5 uur hier!quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:03 schreef BoJo het volgende:
wat kost een rijles eigenlijk ?
zet em op he!!quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:17 schreef Honda_Crx_V-tec het volgende:
Ik ben nu 2 keer gezakt maar donderdag moet ik weer om 8:55, ik hoop echt dat ik hem nu eens haal
45 gulden zelfsquote:Op dinsdag 23 november 2004 22:14 schreef BoJo het volgende:
hmm 5 jaar geleden was het 60 gulden per uur![]()
¤ 34,- per uur..quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:03 schreef BoJo het volgende:
wat kost een rijles eigenlijk ?
over een weekquote:Op woensdag 24 november 2004 00:06 schreef Version1 het volgende:
steve-o, wanneer mag jij trouwens examen doen?
quote:Op woensdag 24 november 2004 10:24 schreef Andoire het volgende:
Ik ben net voor de tweede keer gezakt
WEER op het kijkgedrag bij kruispunten.. teringzooi
En het leuke is, je KAN zakken op Bijz. verrichtingen. Dat is bij mij vandaag gebeurd ( reden was : gezakt door het niet goed maken van de bocht achteruit en dat kruispunt).
Over 2 weken verloopt mn theorie.. nu maar hopen dat er in de tussentijd nog een plaatsje vrijkomt bij Cbr.
Teeringzoooi![]()
![]()
Nu slaag je gewoon! Gewoon relaxed in die wagen zitten, beetje babbelen met de examinator, dat deed bij mij wonderenquote:Op woensdag 24 november 2004 10:40 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]*knuffel geeft*
Ik moet straks voor de 5e keer, 4x gezakt op kijken!
Straks is het ook een examinator die gedregadeerd van het CBR vandaan komtquote:Op woensdag 24 november 2004 10:43 schreef Dezz het volgende:
[..]
Nu slaag je gewoon! Gewoon relaxed in die wagen zitten, beetje babbelen met de examinator, dat deed bij mij wonderen
Met een naamtopic?quote:Op woensdag 24 november 2004 10:48 schreef WheeleE het volgende:
NFSU...succes! We kunnen je straks gewoon feliciteren. Gaat echt wel lukken vandaag.
* Dezz blijft de komende 3 uur van de straatquote:Op woensdag 24 november 2004 11:26 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Tot over 3 uur
Ik ga nu
En? En? En?quote:Op woensdag 24 november 2004 11:26 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Tot over 3 uur
Ik ga nu
Als ie mazzel heeft staat ie nu te juichen enis ie onderweg naar huis. En anders is ie aan het bedenken hoe hij zijn 5e falen hier moet gaan vertellenquote:Op woensdag 24 november 2004 14:50 schreef Karliene het volgende:
[..]
En? En? En?![]()
Je hoeft het niet in te wrijven dat wij hier genaaid wordenquote:Op woensdag 24 november 2004 00:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
45 gulden zelfs
Dat waren andere tijden, yup.quote:Op woensdag 24 november 2004 15:08 schreef yup het volgende:
[..]
Je hoeft het niet in te wrijven dat wij hier genaaid worden
Ik verwachtte eerderquote:Op woensdag 24 november 2004 15:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat waren andere tijden, yup.
Wat voor auto heb jij gereden eigenlijk?
Ik in eenBMW 3
![]()
diesel
Ahhh, een Golf, daar rijd iedereen in he, gelukkig wel een TDi en geen SDi (met 5 ton op de teller)quote:Op woensdag 24 november 2004 15:15 schreef yup het volgende:
[..]
Ik verwachtte eerderdan
bij jou als het om een BMW ging. Het is geen Toyota ofzo
Verder heb ik in een Golf 4 90 pk TDi gereden met 310.000 km op de teller![]()
![]()
Liever BMW dan Toyota dat is wat ik weetquote:Op woensdag 24 november 2004 15:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ahhh, een Golf, daar rijd iedereen in he, gelukkig wel een TDi en geen SDi (met 5 ton op de teller)
Dan ken je me nog niet.
Ik vind BMWen
![]()
![]()
achterwielaandrijving, 6 inlijn, do i have to say more?
Ja, zekerquote:Op woensdag 24 november 2004 15:21 schreef yup het volgende:
[..]
Liever BMW dan Toyota dat is wat ik weet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |