abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:28:56 #1
81996 Bond
License to kill
pi_22914140
Meld hier:

- wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles.

- wanneer je examen hebt en je mentale steun kan gebruiken.

- of en wanneer je geslaagd bent.

- hoeveel lessen je hebt gehad.

- hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.

- natuurlijk ook alles over je motor/brommer rijbewijs en al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft.

Geslaagden:

· Apehaar (1 Juni)
· Vom (4 Juni)
· Yaruntje (7 Juni)
· jaspah (7 Juni)
· krullenbol (8 Juni)
· tongytongylickylicky (10 Juni)
· Shadow_Smile (11 Juni) (Motor)
· PCRodent (14 Juni)
· Sjoerd102 (19 Juni)
· blink182gassie (21 juni)
· Lindaisa (22 Juni)
· Fransje (23 juni)
· Sport_Life (24 Juni)
· WWtje (24 Juni)
· Miss_Nexhil (24 juni)
· Afundes (25 Juni)
- JAY-T (30 Juni)
- trie (rijbewijs C, 30 Juni)
· Fidai (1Juli)
· dnzl (5 Juli)
· No-Li-Ta (6 Juli)
· Morpheus2002 (8 Juli)
· Bramiozo (8 Juli)
· pleymo (8 Juli)
· Asskicker (12 Juli)
· Youssef (13 Juli)
· errorken (14 Juli) (motor)
· Devils_Child (14 Juli)
- GangstaX (15 Juli)
- PimD (16 Juli)
- krullenbol (19 Juli)
- Faithy (20 Juli)
- PsychoDude_666 (21 Juli)
- Dezz (21 Juli)
- krullenbol (zus, 23 Juli)
- speezend (26 Juli)
- MewBie (29 Juli)
- vrouwtjetrouw (30 Juli)
- Bak_Beest (30 Juli)
· Akra (19 Augustus)

De geslaagden van het vorige topic:

- Tjalle (13 jan)
- flyin-hawk (15 september)
- Poit- (19 mei)
- glossy (5 juni 2003)
- mel723 (22 sep)
- Bartuc (10 September)
- yup (29 sep)
- chillv (13 okt)
- keijz (13 okt)

[ Bericht 7% gewijzigd door Bond op 27-10-2004 20:43:32 ]
Geen commentaar
pi_22914459
[XMN8R]
quote:
Als je niet veel veranderd bent (en niet inmiddels een totaal ander kapsel hebt ), dan zou je ze kunnen gebruiken, anders zou ik even een nieuw setje laten maken als ik jou was. Want let op, aan het einde van de maximale termijnen ben je anderhalf jaar verder en dan zouden de foto's al 2,5 jaar oud zijn! Geen idee of ze voor een OV-studentenkaart foto-regels hebben, maar anders kun je die twee foto's die je nog hebt beter daarvoor gebruiken
Op de pasfoto's heb ik geblondeerd haar. Nu is mijn haar inmiddels weer mijn eigen haarkleur (middelblond). Ik weet alleen niet wanneer ik mijn haar weer ga blonderen. Op dit moment zeg ik "ik hou mijn eigen haarkleur maar weer es ff", maar dat kan volgende week wel veranderen. M'n haar is nog wel 'tzelfde model. Wie weet over 2 maanden wel nie meer
Voor nieuwe pasfoto's moet ik toch nog ff wachten, vanwege plekjes in mn gezicht Maar in ieder geval bedankt voor je tip
quote:
Kijk hier voor de verschillende CBR-locaties.
Ik vroeg waar JIJ examens aflegt!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:47:47 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22914595
Ik zoek een nieuwe rijinstructeur, vorige heeft me gedumpt omdat HIJ zijn afspraken niet opschreef/nakwam (nadat hij me in de laaste les foutief heef gecorrigeerd ).

Omgeving Tilburg, hoef nog maar een paar lessen als het goed is (vorig jaar september begonnen, paar keer flinke pauzes gehad, 33 lessen ofzo waarvan ik er een flink aantal gebruikte om eerst maar eens dat ding onder mijn gat te leren voelen)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:48:06 #4
81996 Bond
License to kill
pi_22914602
quote:
Karliene - woensdag 27 oktober 2004 @ 19:39

Hond aangereden?
Nee was iets anders.

Ik moest afslaan, dus ik vrolijk afslaan. Zit er daar zon berm tussen twee wegen, dus ik wil zo doorrijden. Nooit naar de andere weg gekeken die daaar liep. Instructeur gaat bot op de rem. Geweldig, daar leer je nu echt van, zoiets doe ik nooit meer fout.

En weer veel gesnelwegd, dat vind ik echt lol, want al die mensen hebben zoiets van WTF een leswagen die mij inhaald, die gaan dan ook inhalen en achter je bumperen. Ga je weer netjes opzij gaan zij je ff snel voorbij en daarna gaan ze ook terug. Na een tijdje zit je weer dicht achter ze en haal je ze weer in Dat vind ik nou lol
Geen commentaar
pi_22915155
Ik heb vanmiddag moeten invoegen. Kreeg eerst een verhaal te horen dat er eergister een leerling van mijn instructeur gezakt is omdat het invoegen mis ging En dat op een kleine strook, die nemen ze altijd op het examen. Reden we eerst naar een geschikt stukje en daarna ff aan de kant voor uitleg. Toen mocht ik opeens wisselen van plaats, hihi, wat apart. Kon ik ook zien wat mijn instructeur allemaal ziet in zijn spiegeltjes. In de laatste zit hij mijn hele gezicht van dichtbij . De volgende keer maar wat gekke gezichten trekken . Tocht vreemd om dat te zien.
Instructeur eerst voorgedaan en daarna heb ik 't precies zo nagedaan. Ging erg goed , geslaagd dus ..... Tis alleen balen als je net op je examen een kutssituatie krijg dat je net niet kunt invoegen op zo'n korte strook. Eigenlijk ook wel een fout van de medeweggebruikers, want als het mogelijk is dan moet de medeweggebruiker even naar de linker rijbaan zodat de andere weggebruiker de ruimte krijgt om in te voegen. Alleen doet lang niet iedereen dit. Idioten dus
  woensdag 27 oktober 2004 @ 21:19:57 #6
106394 agineeltje
-R.I.P Liefie ! - Marleen-
pi_22915367
De geslaagden van het vorige topic:

je bent mij vergeten ^^
-ĄĝíŅėęĻŧįĕ™ R.I.P mijn engel, zal altijd aan je blijven denken !!-
pi_22915480

nog ietsje meer als 11 uur en 30 minuten
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_22916054
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 21:12 schreef AnnekeM het volgende:
Tis alleen balen als je net op je examen een kutssituatie krijg dat je net niet kunt invoegen op zo'n korte strook. Eigenlijk ook wel een fout van de medeweggebruikers, want als het mogelijk is dan moet de medeweggebruiker even naar de linker rijbaan zodat de andere weggebruiker de ruimte krijgt om in te voegen. Alleen doet lang niet iedereen dit. Idioten dus
Raar maar waar: als jij in wil voegen hoeft niemand jou ruimte te geven, zie maar hoe je het oplost.
Als iemand het wél doet is het uit beleefdheid, niks anders.
Jij bent namelijk degene die een bijzondere maneuvre uitvoert en dus voorrang moet verlenen, de ander niet. Je hoort je dus aan te passen.

Maar toch: Gefeliciteerd met je rijbewijs! Ik hoop dat je er veel plezier en gemak van zult hebben.
pi_22916058
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 21:24 schreef Version1 het volgende:

nog ietsje meer als 11 uur en 30 minuten
Succes!!!!
pi_22916060
Ik hoop dat die geslaagden lijst niet alleen voor de praktijk zijn.

Want ik ben op 29 sep geslaagd voor me theorie...

Praktijk moet ik maandag op
pi_22916076
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 03:17 schreef yup het volgende:
Ik hoop dat die geslaagden lijst niet alleen voor de praktijk zijn.

Want ik ben op 29 sep geslaagd voor me theorie...

Praktijk moet ik maandag op
Jij ook succes gewenst dan!

Rij alsof het een les is, maak je niet druk.
pi_22917260
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 03:13 schreef vannelle het volgende:
Raar maar waar: als jij in wil voegen hoeft niemand jou ruimte te geven, zie maar hoe je het oplost.
Als iemand het wél doet is het uit beleefdheid, niks anders.
Jij bent namelijk degene die een bijzondere maneuvre uitvoert en dus voorrang moet verlenen, de ander niet. Je hoort je dus aan te passen.
Ja, maar als jij op zo'n korte uitrijstrook opeens moet remmen omdat je niet de ruimte krijgt om in te voegen krijg je een nog vervelendere situatie en kunnen er zelfs ongelukken gebeuren. Dat is toch ook niet iets wat je wilt?? Al moet degene die een bijzondere maneuvre uitvoert voorrang verlenen, mag het overige verkeer zich wel een beetje aanpassen. Beleefdheid (sociaal gedrag) is ook belangrijk op de weg.
quote:
Maar toch: Gefeliciteerd met je rijbewijs! Ik hoop dat je er veel plezier en gemak van zult hebben.
Lol, ik heb mijn rijbewijs nog niet . Moet a.s maandag eerst voor theorie.
pi_22917554
kansloos gezakt
pi_22918281
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 03:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij ook succes gewenst dan!

Rij alsof het een les is, maak je niet druk.
Thx
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 17:47 schreef Version1 het volgende:
kansloos gezakt
Waarom? Kan je dat effe vertellen? Ingreep ofzo?
pi_22918982
volgende week examen reserveren
vandaag examenrondje gereden ging vrijwel zonder problemen
alleen vergeet ik af en toe me dode hoek mee te nemen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  MOL-held donderdag 28 oktober 2004 @ 20:19:43 #16
44635 XMN8R
mag dat?
pi_22919491
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:42 schreef AnnekeM het volgende:
Op de pasfoto's heb ik geblondeerd haar. Nu is mijn haar inmiddels weer mijn eigen haarkleur (middelblond). Ik weet alleen niet wanneer ik mijn haar weer ga blonderen. Op dit moment zeg ik "ik hou mijn eigen haarkleur maar weer es ff", maar dat kan volgende week wel veranderen. M'n haar is nog wel 'tzelfde model. Wie weet over 2 maanden wel nie meer
Voor nieuwe pasfoto's moet ik toch nog ff wachten, vanwege plekjes in mn gezicht Maar in ieder geval bedankt voor je tip
Tja, elke keer na het kleuren en/of knippen nieuwe foto's laten maken he...
quote:
Ik vroeg waar JIJ examens aflegt!
ow

Ik leg geen examens meer af , ik néém examens af in ZuidHolland .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held donderdag 28 oktober 2004 @ 20:21:42 #17
44635 XMN8R
mag dat?
pi_22919556
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 20:02 schreef Steve-O het volgende:

[..] alleen vergeet ik af en toe me dode hoek mee te nemen
die moet je ook gewoon laten liggen; je moet er alleen goed in kijken
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_22919738
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 20:21 schreef XMN8R het volgende:

[..]

die moet je ook gewoon laten liggen; je moet er alleen goed in kijken
pi_22928148
Joepppppieeeeee! Ik heb gisteren mijn rijbewijs gehaald!!! Ben ooooo zoooooo blij!!!!
Het grappige was dat ik dacht dat ik het echt had ver****t (vanwege de enorme zenuwen), dus toen mijn examinator vertelde dat ik was geslaagd zei: 'huh'??? U maakt zeker een grapje'??? Kon het nl. echt niet geloven!
Maar het was dus geen grapje!!!! Zo lekker mijn rijbewijs ophalen en dan rijden maar........................ Yessssssssssssssssssssss!!!!
pi_22928207
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 09:37 schreef Pfffff het volgende:
Joepppppieeeeee! Ik heb gisteren mijn rijbewijs gehaald!!! Ben ooooo zoooooo blij!!!!
Het grappige was dat ik dacht dat ik het echt had ver****t (vanwege de enorme zenuwen), dus toen mijn examinator vertelde dat ik was geslaagd zei: 'huh'??? U maakt zeker een grapje'??? Kon het nl. echt niet geloven!
Maar het was dus geen grapje!!!! Zo lekker mijn rijbewijs ophalen en dan rijden maar........................ Yessssssssssssssssssssss!!!!
Gefeliciteerd .
sig verwijderd door FA
pi_22928255
Thanxxxxx Ambrosius!!!
pi_22931065
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 20:19 schreef XMN8R het volgende:
Tja, elke keer na het kleuren en/of knippen nieuwe foto's laten maken he...
dat heeft geen zin, want als ik eenmaal mijn rijbewijs heb, hoef ik pas over 10 jaar weer
quote:
ow
Ik leg geen examens meer af , ik néém examens af in ZuidHolland .
Hehe, afnemen Ok dan zie ik jou maandag niet
pi_22931098
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 09:37 schreef Pfffff het volgende:
Ook gefeliciteerd namens mij!
Maaruh, wel voorzichtig op de weg he, want je leert het rijden pas echt als je net je rijbewijs hebt.
pi_22935439
Ik ben afgelopen woensdag geslaagd voor mijn rijbewijs!
pi_22936788
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 15:45 schreef TIM-846 het volgende:
Ik ben afgelopen woensdag geslaagd voor mijn rijbewijs!
Gefeli
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 16:50:32 #26
92908 Version1
Jerichoholic
pi_22936810
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 19:38 schreef yup het volgende:

[..]

Thx
[..]

Waarom? Kan je dat effe vertellen? Ingreep ofzo?
Nou.. na ongeveer 5 minuten moest ik een bochtje achteruit doen. Tot dan toe ging het wel lekker. Ik dus bochtje achteruit doen, ondertussen kijkend of er links van me geen verkeer komt, zegt ie opeens: je moet stoppen als er verkeer komt. Komt er achter me een auto de straat inrijden. Bochtje was daarna ook uitermate slecht... zat iets van 2 meter van de stoep, stond beetje scheef.

Daarna de snelweg op. Invoegen enzo ging goed. Moest ik afrit Chaam,Ulvenhout pakken. Ik zie iets van 5 vrachtwagens achter elkaar rijden, dus ik denk ik ga alvast invoegen voor het geval dat ik straks niet meer kan invoegen.... dus ik ik was al aardig op snelheid, ik wil invoegen en een auto naast mij racet er ook op los, ik neem iet wat gas terug + btje rem zodat ik kan invoegen zegt ie dat er 2 banen zijn en dat het nog ver weg is [afslag] EN dat je je snelheid niet zo mag minderen.. Hoera! Vooruitkijken de gexte... Nouja.. toen had ik al het gevoel dat het moeilijk zou worden om te slagen want ik reed voor mijn gevoel bagger. [bochtje achteruit zat ook nog in mn kop enz]

Even later [aan t einde van de afrit] was ik vergeten om links aan te geven, half minuutje later ofzo rijd ik met mn rechtervoorwiel in de goot.. [ik was een straatje rechts van me aan t checken]. Nog steeds op die weg.... Ik kreeg opdracht om de 1e links af te slaan. Stonden allemaal auto's dus ik raas er bijna voorbij. Ik zag em met zn voet al naar de rem gaan maar ik kon nog net zelf remmen. [denk ik] Doorgaand verkeer gewoon voorgelaten ofcourse.. wil ik wegrijden.. poef valt ie uit.. ik kijk naar mn versnellingspook.. ik denk ow hij staat gewoon in zn 1... poef weer afgeslagen.. stond ie gvd in zn 3... jaja.. dan voel je je echt een kneus. Nouja ik rijd dus die straat in.. ik check links en rechts van me op het kruispunt en rijd door... ingreep. Ik wilde een eenrichtingsweg inrijden ... dit was helemaal geweldig.. gewoon zo'n bordje over het hoofd gezien. Even gevloekt en toen weer verder. Mocht ik eindelijk iets doen waar ik wel goed in was... straatje keren.. nog nooit had ik het fout gedaan tijdens het lessen en je raadt het al.. bingo! Raak ik bij het wegrijden de stoep.. dat was echt zo ****.. daarna ging het redelijk.. op weg naar CBR.. ik wist niet meer hoe ver enz het was tot het CBR..dus ik vraag is het hier dichtbij [zodat ik tijdig mn snelheid kon aanpassen] krijg ik zo'n antwoord van: IK zeg tijdig wanneer we het cbr naderen. [op zo'n kut toon]
10 seconden later was er een vrachtwagen ofzo die een straatje in moest ofzo.. dus mannetje op de baan, ik denk ik kan wel gewoon gassen want ze staan veilig op de andere baan en zien mij duidelijk aankomen... trapt mn examinator op de rem... "gewoon rustig voorbij rijden, dr staan mensen op de baan en misschien zien ze je niet" Opzich wel begrijpbaar maarja.. ik dacht alleen van: zo snel mogelijk naar het cbr zodat de lijdensweg voorbij is.

Maargoed.. tis gewoon mn eigen schuld.. kwas ook erg zenuwachtig en kon totaal niet goed slapen de nacht ervoor....Maaaaaarja.. Ik kan veel beter dan dit. 190 euro weggegooid
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 16:51:17 #27
92908 Version1
Jerichoholic
pi_22936830
gefeliciteerd tim en pffff
pi_22936909
gister morgen om 5 voor 9 mn eerste rijexamen gedaan.. en gehaald natuurlijk
vorige week maandag begonnen met opleiding
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22937102
Dus je hebt het gehaald? Mooi gefeliciteerd Youp
  MOL-held vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:34:53 #30
44635 XMN8R
mag dat?
pi_22937804
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 12:29 schreef AnnekeM het volgende:

dat heeft geen zin, want als ik eenmaal mijn rijbewijs heb, hoef ik pas over 10 jaar weer
dan heb je de kleine lettertjes niet gelezen:
steeds wanneer je een drastisch ander kapsel hebt moet je een nieuw rijbewijs aanvragen!

waarom denk je dat die krenterige Beatrix heur haar nooit veranderd
quote:
Hehe, afnemen Ok dan zie ik jou maandag niet
Jij weet helemaal niet waar ik maandag ben
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_22938709
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 17:34 schreef XMN8R het volgende:
dan heb je de kleine lettertjes niet gelezen:
steeds wanneer je een drastisch ander kapsel hebt moet je een nieuw rijbewijs aanvragen!

waarom denk je dat die krenterige Beatrix heur haar nooit veranderd
Kleine lettertjes, waar?? Lol, zo drastisch zal het niet zijn hoor

Beatrix? Laat zij zich niet rijden?
quote:
Jij weet helemaal niet waar ik maandag ben
als jij in ZuidHolland examens afneemt, hoef ik jou nie in het noorden te treffen
pi_22990467
Ik ben nog een interessante site tegengekomen van een voormalig instructeur en examinator waarin haarfijn wordt uitgelegd hoe je het beste voor je rij-examen kan slagen

http://www.rijprocedure.opserver.nl/tiki-custom_home.php
  maandag 1 november 2004 @ 15:01:41 #33
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_22998530
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 16:50 schreef Version1 het volgende:

[..]
gezakt-verhaal
wist je dat je niet kan zakken op bijzondere verrichtingen zelf? wel op niet om je heen kijken en dergelijke.. maar als je 2m van de stoep staat, of je straatje keren gaat niet helemaal lekker.. boeit niet..
zolang je maar goed om je heen hebt gekeken en spiegels hebt gebruikt

[ Bericht 0% gewijzigd door Syndicate op 01-11-2004 19:50:58 (typo) ]
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_22998715
binnenkort de financien regelen, dan kan ik mn eerste rijles aan gaan vragen...
pi_22999462
GEHAALD MOFO's

De rijbewijs is binnen...

19 rijlessen gehad

Eerste keer afgereden dus, en gehaald
  maandag 1 november 2004 @ 16:52:55 #36
92908 Version1
Jerichoholic
pi_23000710
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:01 schreef Syndicate het volgende:

[..]

wist je dat je niet kan zakken op bijzondere richting zelf? wel op niet om je heen kijken en dergelijke.. maar als je 2m van de stoep staat, of je straatje keren gaat niet helemaal lekker.. boeit niet..
zolang je maar goed om je heen hebt gekeken en spiegels hebt gebruikt
Dat wist ik wel, ik heb mn ogen uitgekeken bij t straatje keren maar bij t bochtje achteruit kwam er een auto vanachter en die zag ik een beetje laat omdat ik 1. aan het indraaien was en 2. naar links en voor me aan het kijken was
pi_23000905
Ik heb mijn rijbwijs 23 september gehaald Na 2 keer zakken en bijna een jaar gelest te hebben.
Mijn levensmotto is: Vrijgezel blijven voor het leven!!!
pi_23002444
Om 13.30u had ik het theorie-examen. Om 13.00u kwam ik bij het CBR binnen en was het erg druk. Ik ging in de rij staan om een theorie-examenkaart te kopen. Toen ik aan de beurt was alle papieren over gegeven en een examenkaart gekocht. Kep toen ook meteen gezegd dat ik slechthorend ben en gevraagd of er dingen zijn waar ik op moet letten (je weet maar nooit of er een oproepsysteem is ofzo..). Die vrouw zei dat de vragen op het scherm te lezen zijn en ze het verder niet wist. Ok, ik examenkaart invullen en daarna in de andere rij staan om het in te leveren. Toen ik in de rij stond gebaarde die vrouw (die mij geholpen had) of dat ik bij haar kon komen. Ze zei dat ze mij op de 1e rij wilde plaatsen zodat ik alles goed kon volgen. Haar collega (die de examenkaarten innam en naast haar stond) zou het examen afnemen. Ik werd meteen tussendoor geholpen en kreeg tafelnummer 6 (i.p.v 15, 2e rij).
Om 13.30u plaats nemen in de zaal. IIk zat helemaal vooraan en moest best wel hoog kijken om het t.v-scherm te zien, en daarna weer naar de tafel om het juiste antwoord in te toetsen. Het ging voor geen meter. Ten eerste was ik vreselijk zenuwachtig, mijn hart bleef maar bonken. Ik zei nog tegen mezelf dat ik rustig moest blijven, maar toen ik de examenzaal instapte werd het alleen maar erger. Het examen ging daarom voor geen meter. Ik kon me niet afsluiten van de omgeving. Pal voor me stond de examinator tegen de muur wat heen en weer te bewegen en ik moest steeds omhoog en omlaag kijken, werd daardoor licht in het hoofd.
Ik heb zelfs 2x antwoorden gecorrigeerd en daarna een ander antwoord ingedrukt. Puur van de zenuwen, want daarna bleek het 1e antwoord wel goed te zijn..Verdikkeme.

Ik wist dat ik zeker 2 fout had en er waren nog 2 vragen waarbij ik twijfelde, dus ik wist echt niet of ik nu gezakt of geslaagd was. Na het examen moesten we de zaal verlaten en 10 min. later mochten we weer plaats nemen (word toch wel omgeroepen via een omroepsysteem). De examinator zei dat ze de mensen die gezakt waren op zou noemen en die mochten dan hun papieren komen ophalen. Meteen zei ze "1,2,3,4,5,6,8".. Wow, maar 1 geslaagd bij de 1e acht. Toen ik naar haar liep en mijn papieren in ontvangst nam zei ze "je had beter individueel examen kunnen doen".. "ja, maar dat is duurder, dus ik wilde het klassikaal proberen".. "Nee hoor, jij kunt er toch niks aan doen dat je de vragen niet hoort? dus je mag voor dezelfde prijs als klassikaal individueel examen doen".. Als je nu naar de balie loopt kunnen ze je alles vertellen en een afspraak maken".. Toen ik de zaal uitliep gebaarde die ene vrouw alweer dat ik bij haar mocht komen. Ze hebben dus blijkbaar al overlegd. Die vrouw vroeg eerst hoe het ging.. Het ging dus voor geen meter omdat ik veel te zenuwachtig was en me daardoor niet af kon sluiten van het geluid en de omgeving. Wist ik veel dat ik individueel examen kon afleggen. Bij de rijschool zeiden ze ook dat individueel examen wel kon, maar dat het duurder was. Ze dachten ook dat dit beter zou zijn. Ik heb toen nog nagedacht en vond dat ik best klassikaal examen af kon leggen. Waarom niet? op school gaat het ook klassikaal en de vragen kan ik toch meelezen. Alleen nu door de vele zenuwen kon ik me niet afsluiten.
Ze vond het vreemd dat de rijschool mij dit niet verteld heeft. Daarnaast vind ik het stom dat die vrouw het mij voor 't examen niet vertelde. Ik heb 2x bij haar geweest met de papieren dat ze dit dan achteraf vertellen :-S.
Nou ja.. Op vrijdag 26 nov om 12u heb ik opnieuw examen, individueel.....

Ik blijk 7 fout te hebben, terwijl ik er maar 6 fout mocht hebben *snik.... Stomme zenuwen ook.. Ik weet precies welke vragen ik fout heb (in mn achterhoofd).
Als ik de zenuwen niet had, had ik 't zeker gehaald.
pi_23003497
Gefeli yup

Ik moet 11 november afrijden, dan heb ik ook 19 lessen gehad en hoop het ook in 1x te halen!

Misschien is 19 het lucky getal
(Y)
  MOL-held maandag 1 november 2004 @ 19:59:53 #40
44635 XMN8R
mag dat?
pi_23004775
quote:
Op maandag 1 november 2004 18:14 schreef AnnekeM het volgende:

<verhaal>
7 fout op de eerste keer is nog helemaal niet zo slecht hoor

over een paar weken ga je gewoon slagen!
waarmee ik niet bedoel dat je met een individueel examen slaaggarantie hebt hoor,
ik wil je gewoon een hart onder de riem steken.

[ Bericht 6% gewijzigd door XMN8R op 01-11-2004 20:51:03 (disclaimer toegevoegd) ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  maandag 1 november 2004 @ 21:15:50 #41
12888 Skull-splitter
pi_23007137
19 lessen, the fuck toen had ik die bak pas lekker onder de knie joh
pi_23007630
quote:
Op maandag 1 november 2004 19:59 schreef XMN8R het volgende:
7 fout op de eerste keer is nog helemaal niet zo slecht hoor
Ik voel me zeer klote, dat ik door de spanning toch nog gezakt ben met 1 punt verschil :'(
Op zich vind ik het zelf ook zo slecht nog niet, maar het stomme is juist dat ik precies weet welke ik fout heb. Als ik geen spanning had, had ik die vragen wel goed beantwoord. Met name de vragen doe ik gecorrigeerd heb.
Zo moeilijk was het examen ook weer niet.
quote:
over een paar weken ga je gewoon slagen!
waarmee ik niet bedoel dat je met een individueel examen slaaggarantie hebt hoor,
ik wil je gewoon een hart onder de riem steken.
Thanx!
Ik hoop in ieder geval niet afgeleid te zijn door de gesproken vraag. Weet jij toevallig of het geluid uitgeschakeld kan worden bij een individueel examen?

Wat vind jij zelf van de situatie? Je neemt zelf ook examens af.... Hadden jouw collega's dit vòòr het examen moeten melden??.... Ik had echt zoiets van "wijf, waarom kom je daar nu pas mee?".
Mijn ouders vinden dat de rijschool dit moet weten, en eigenlijk wel mogen dokken voor mn herexamen.

zakken er altijd zoveel kandidaten?
  MOL-held maandag 1 november 2004 @ 21:55:22 #43
44635 XMN8R
mag dat?
pi_23008460
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:30 schreef AnnekeM het volgende:

Ik voel me zeer klote, dat ik door de spanning toch nog gezakt ben met 1 punt verschil :'(
Op zich vind ik het zelf ook zo slecht nog niet, maar het stomme is juist dat ik precies weet welke ik fout heb. Als ik geen spanning had, had ik die vragen wel goed beantwoord. Met name de vragen doe ik gecorrigeerd heb.
Zo moeilijk was het examen ook weer niet.
De spanning maakt het moeilijk, daar hebben veel mensen last van. Maar je weet nu hoe het werkt, dus dat zou volgende keer moeten helpen .
quote:
Thanx!
Ik hoop in ieder geval niet afgeleid te zijn door de gesproken vraag. Weet jij toevallig of het geluid uitgeschakeld kan worden bij een individueel examen?
Een individueel examen wordt afgenomen via een PC met boxjes zoals je die thuis misschien ook hebt. Het geluid kan dus tijdens een individueel examen uitgezet worden. Gewoon even naar vragen als je aan het examen begint .
quote:
Wat vind jij zelf van de situatie? Je neemt zelf ook examens af.... Hadden jouw collega's dit vòòr het examen moeten melden??.... Ik had echt zoiets van "wijf, waarom kom je daar nu pas mee?".
Mijn ouders vinden dat de rijschool dit moet weten, en eigenlijk wel mogen dokken voor mn herexamen.
Het is vaak moeilijk inschatten of iemand voor een individueel examen in aanmerking komt; soms is het er ook gewoonweg te druk voor.

Mensen die door een handicap niet in de zaal examen kúnnen doen, mogen inderdaad een individueel examen zonder toeslag afspreken. De rijschool zou hier wel in kunnen adviseren, maar als die weinig ervaring hebben met kandidaten met een handicap dan weten die waarschijnlijk ook niet van de mogelijkheid van een individueel examen.

Ik denk echter dat je niet zo sterk staat om de kosten bij de rijschool te declareren. Eerlijk gezegt adviseer ik bij twijfel kandidaten vaak om eerst een klassikaal examen te doen. Tijdens het examen hou ik de kandidaat dan in de gaten om te zien of deze voor een individueel examen in aanmerking komt. Na afloop komen we er dan vaak samen wel uit .
quote:
zakken er altijd zoveel kandidaten?
ja, maar dat komt vrijwel altijd door een slechte voorbereiding. Het CBR adviseert overal om een theorie-cursus te doen, maar veel mensen denken dat dat niet nodig is; de praktijk wijst echter anders uit.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_23010404
ik had 12 fout de 1e keer
pi_23032240
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:55 schreef XMN8R het volgende:
De spanning maakt het moeilijk, daar hebben veel mensen last van. Maar je weet nu hoe het werkt, dus dat zou volgende keer moeten helpen .
Ja, dat scheelt vast een hoop wat de spanning betreft (kan me nauwelijks herinneren dat ik ooit zoveel spanning heb gehad, zelfs niet bij mn schoolexamens). Ik heb alles nu achter me gelaten en kijk uit naar 26 nov.
quote:
Een individueel examen wordt afgenomen via een PC met boxjes zoals je die thuis misschien ook hebt. Het geluid kan dus tijdens een individueel examen uitgezet worden. Gewoon even naar vragen als je aan het examen begint .
Dat is fijn! Ik ben pc's gewend
quote:
Het is vaak moeilijk inschatten of iemand voor een individueel examen in aanmerking komt; soms is het er ook gewoonweg te druk voor.

Mensen die door een handicap niet in de zaal examen kúnnen doen, mogen inderdaad een individueel examen zonder toeslag afspreken. De rijschool zou hier wel in kunnen adviseren, maar als die weinig ervaring hebben met kandidaten met een handicap dan weten die waarschijnlijk ook niet van de mogelijkheid van een individueel examen.
Na jouw kant van het verhaal snap ik het een stuk beter en heb je gelijk.
Op zich kan ik prima klassikaal examen doen, de vragen zijn immers leesbaar. Ik word alleen afgeleid door andere factoren.
quote:
Ik denk echter dat je niet zo sterk staat om de kosten bij de rijschool te declareren.
Dat zeiden mn ouders uit frustratie. Het is voor hun ook zwaar als hun dochter tegen haar beperkingen aanloopt. Ze gunnen het me niet.
De rijschool MOET dit gewoon weten, maar we weten heus wel dat ze geen ervaring hebben en ze dit soort dingen dan niet weten. Daarnaast ben ik een heel normaal persoon, met een 'gewone' spraak-taal (je kunt aan mij niet horen dat ik slechthorend ben). Dan is zoiets ook moeilijker te beoordelen.
En bovendien wil ik graag net als alle andere behandeld worden en niet als "gehandicapte". (alhoewel ik soms wel kan profiteren van die regels ).
quote:
Eerlijk gezegt adviseer ik bij twijfel kandidaten vaak om eerst een klassikaal examen te doen. Tijdens het examen hou ik de kandidaat dan in de gaten om te zien of deze voor een individueel examen in aanmerking komt. Na afloop komen we er dan vaak samen wel uit .
Ik voelde mij ook nogal aangekeken door de examinator en ze liep ook steeds naar d'r computer. Ga toch es ergens stil zitten en wacht tot het examen afgelopen is i.p.v sloffen en turen door de zaal.
quote:
ja, maar dat komt vrijwel altijd door een slechte voorbereiding. Het CBR adviseert overal om een theorie-cursus te doen, maar veel mensen denken dat dat niet nodig is; de praktijk wijst echter anders uit.

Is ook zo... ik heb het zelf ook niet gevolgd omdat ik erg goed in zelfstudie ben.. lezen is mijn beste kant

Bedankt voor je antwoorden . Ik ben er gelukkig weer overheen... Op naar het volgende examen
pi_23032343
quote:
Op maandag 1 november 2004 22:50 schreef Steve-O het volgende:
ik had 12 fout de 1e keer
ooooeeepppsss , volgende x beter (of al gehaald?)
pi_23032882
Vraagje: Vorige theorie gezakt.

Kreeg zo een mooi papiertje, maar die ben ik kwijt, maakt dat uit?
pi_23032969
Lama, heb em al, zat in me Theorieboek
pi_23033034
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:50 schreef yup het volgende:
GEHAALD MOFO's

De rijbewijs is binnen...

19 rijlessen gehad

Eerste keer afgereden dus, en gehaald
en jij ook gefeliciteerd he maar ik had t wel t eerst
Hopeloos benzine verslaafd
pi_23033495
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 21:03 schreef Fwnk het volgende:

Oh ja, waar is de mijne gebleven Uit agressie verscheurd, ligt nu vast op de vuilnisbelt

:')
quote:
mooi papiertje
noem je dat een mooi papiertje? Ik WIL die andere :'(
pi_23037623
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 21:09 schreef Youp het volgende:

[..]

en jij ook gefeliciteerd he maar ik had t wel t eerst
STFU jou pa heeft een 6-serie en het is jou taak om daarmee de straten mee onveilig te maken

Mijn pa heeft een mitsoebishi "onderstuurbrigade" space wagon (beter dan niks eigenlijk )
pi_23045000
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 20:43 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

ooooeeepppsss , volgende x beter (of al gehaald?)
ja 2e keer 2 fout !
hoop in december te kunnen afrijden
pi_23045007
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 23:59 schreef yup het volgende:

[..]

STFU jou pa heeft een 6-serie en het is jou taak om daarmee de straten mee onveilig te maken

Mijn pa heeft een mitsoebishi "onderstuurbrigade" space wagon (beter dan niks eigenlijk )

het maakt trouwens niet uit wat voor auto je pa heb als ie je neit vertrouwd mag je der toch niet in rijden . Ik zal daarom waarschijnlijk nooit in ze audi roadster mogen rijden :')
pi_23045298
quote:
Op woensdag 3 november 2004 10:45 schreef Steve-O het volgende:

[..]

het maakt trouwens niet uit wat voor auto je pa heb als ie je neit vertrouwd mag je der toch niet in rijden . Ik zal daarom waarschijnlijk nooit in ze audi roadster mogen rijden :')
Sleutels jatten (ik hoef dat niet te doen )
pi_23045645
Hey Yup,pure klasse man dat je um in 1 keer hebt gehaald!!!

Je moest in Zaandam afrijden toch?
Nog moeilijke shit tegengekomen tijdens het afrijden,of gewoon een standaard ritje?

Relaxe examinator gehad?

Ik mag maandag eindelijk afrijden,maar heb er onwijs veel zin in.
Ben reuze benieuwd ghehe

Ik laat het wel even weten maandag avond

Hooooi
  MOL-held woensdag 3 november 2004 @ 14:38:14 #56
44635 XMN8R
mag dat?
pi_23050071
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 21:03 schreef Fwnk het volgende:

Als je gezakt bent dan hebben we graag dat je het uitslagformulier (dat mooie papiertje ) volgende keer meeneemt, maar het is geen ramp als je het niet bij je hebt.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held woensdag 3 november 2004 @ 14:41:56 #57
44635 XMN8R
mag dat?
pi_23050156
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:55 schreef XMN8R het volgende:

quote:
Op dinsdag 2 november 2004 20:39 schreef AnnekeM het volgende:
Dat is fijn! Ik ben pc's gewend
Ik bedenk me ineens iets: niet op alle theorie-centra wordt een individueel examen afgenomen met een PC. Enkele centra hebben geen aparte ruimte daarvoor en nemen de individuele examens af in de zaal. Maar ook dan zou het mogelijk moeten zijn om het geluid uit te zetten.

Veel succes op 26 november .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  woensdag 3 november 2004 @ 16:53:06 #58
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_23053441
Geslaagd! Binnen 15 a 20 minuten was ik alweer terug op het examencentrum. Examinator had genoeg gezien. Het was mijn eerste keer trouwens.

I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_23054561
quote:
Op woensdag 3 november 2004 11:13 schreef Angelo22 het volgende:
Hey Yup,pure klasse man dat je um in 1 keer hebt gehaald!!!

Je moest in Zaandam afrijden toch?
Nog moeilijke shit tegengekomen tijdens het afrijden,of gewoon een standaard ritje?

Relaxe examinator gehad?

Ik mag maandag eindelijk afrijden,maar heb er onwijs veel zin in.
Ben reuze benieuwd ghehe

Ik laat het wel even weten maandag avond

Hooooi
Hooi dude.

Nee ik heb in Amsterdam afgereden. Je bent in de war waarschijnlijk

GEWOON RELAXED DOEN, niet overdreven langzaam rijden, als ik een actie deed die een beetje afwijkend was zij ik het gewoon tegen de examinator, bijv. het licht ging net voor me neus op oranje, ik reed door, ik zei tegen de examinator dat veilig stoppen niet mogelijk was. Zijn antwoord: knikkend, ja inderdaad. AJB onderschat de snelheid niet, ga gewoon op een normale tempo rijden...

Praat niet veel met de instructeur, ik zeg niet dat je helemaal je bek moet houden maar je moet niet teveel praten, dat leid gewoon af dat weet ik gewoon...

Gefeliciteerd voor iedereen die geslaagd is
pi_23054681
Wat kost het gemiddeld nou, vanaf de eerste rijles tot je rijbewijs? Met een gemiddeld aantal lessen, etc?

* veldmuis moet eik es beginnen, maar weet niet of ik genoeg gespaard heb.
pi_23055435
Ik was iets van ¤1400 kwijt.. en dat is echt alles bij elkaar, dus theorie-examen, alle rijlessen, praktijkexamen etc.. heb 20 lessen gehad en in 1 keer geslaagd
pi_23055523
En wat is een gemiddelde aan lessen zeg maar?
Verder dan optrekken en een mini-beetje schakelen kom ik niet.
pi_23055534
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:43 schreef veldmuis het volgende:
Wat kost het gemiddeld nou, vanaf de eerste rijles tot je rijbewijs? Met een gemiddeld aantal lessen, etc?

* yup moet eik es beginnen, maar weet niet of ik genoeg gespaard heb.
Tjah ik heb het beter gedaan dan de gemiddelde lesser, maar toch:

Ik heb ong. 20 lessen gehad A 35 euro per les, dat is 700 euro + 200 euro aan afrijden = 900 euro voor me rijbewijs. Ik kon al zeer goed met de auto omgaan voordat ik begon aan lessen. Dus als je dat niet kan ga maar uit van MINIMAAL 30 lessen, en dat is ECHT het minimum...

Oh ik zie je 2de post al, ik denk dat je 35-40 lessen nodig zal hebben... (kan ook meer of minder zijn, hangt af van hoe je zelf leert)
  woensdag 3 november 2004 @ 19:34:17 #64
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_23057177
Ik heb zaterdag mijn eerste les met aanhanger . Examen heb ik 15 November.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 3 november 2004 @ 20:57:13 #65
67677 furanku
pi_23059495
quote:
Op woensdag 3 november 2004 18:22 schreef veldmuis het volgende:
En wat is een gemiddelde aan lessen zeg maar?
Verder dan optrekken en een mini-beetje schakelen kom ik niet.
Pakketje all in rond de 1500.. ik was net iets meer kwijt omdat (voordat ik begon met rijden) nog nooit in een auto had gezeten.

Oh.. en ik zou vooral informeren naar de kwaliteit van degene bij wie je wilt lessen, want wanneer de kwaliteit niet goed is en veel mensen ontevreden zijn, kan dat nog eens een dure worden. Uitval van lessen, niet komen opdagen, zakkeneurige rij-instructeur etc.. ik had het mooi getroffen en had een goede rijschool en een topinstructeur
pi_23060690
Hoe hebben jullie een rijschool uitgezocht? Ik ken die site van het CBR met slagingspercentages, maar of dat alles zegt?
Gewoon bij meerdere rijscholen informatie opvragen, en dan naast elkaar leggen ofzo
pi_23060738
quote:
Op woensdag 3 november 2004 21:34 schreef veldmuis het volgende:
Hoe hebben jullie een rijschool uitgezocht? Ik ken die site van het CBR met slagingspercentages, maar of dat alles zegt?
Gewoon bij meerdere rijscholen informatie opvragen, en dan naast elkaar leggen ofzo
Meeste mensen (incluis moi) via via. Me pa kende iemand die echt goed rijles gaf, en daar heb ik ook rijles van gekregen... En geslaagd natuurlijk
  MOL-held woensdag 3 november 2004 @ 21:38:35 #68
44635 XMN8R
mag dat?
pi_23060844
quote:
Heel goed .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_23075379
quote:
Ik heb ook meerdere rijscholen met elkaar vergeleken en koos voor de rijschool bij mij in de gemeente aangezien ik op het platteland woon. Van de stad weet ik niet of ik daar wel goed ben.

TIP: neem 1 of 2 lessen bij een rijschool die je wel aardig lijkt. Die 2 lessen zijn dan puur om te kijken of het klikt met de rij-instructeur. Dat is erg belangrijk voor de rest van de opleiding. Halverwege de opleiding stoppen en dan overstappen is niet leuk.
Ik wist na de 1e les zeker dat ik bij die rijschool wilde blijven en mijn instructeur is top! Gezellig kletsen en koffie leuten bij benzine-stations . Heerlijk om relax te kunnen rijden.

Oh ja... Ik ben ca. ¤ 1600 kwijt. (pakket met 30 lessen + examen + eigen verklaring kost mij ¤ 1370). Theorie-examens en eventuele losse lessen na de 30 lessen er nog bij.
Dan hoop ik maar dat ik de 1e x slaag voor m'n rijbewijs. Dat is dus per persoon en rijschool verschillend. Inderdaad informatie opvragen en andere mensen vragen naar hun ervaringen.

Suc6
pi_23075498
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:41 schreef XMN8R het volgende:
Ik bedenk me ineens iets: niet op alle theorie-centra wordt een individueel examen afgenomen met een PC. Enkele centra hebben geen aparte ruimte daarvoor en nemen de individuele examens af in de zaal. Maar ook dan zou het mogelijk moeten zijn om het geluid uit te zetten.

Veel succes op 26 november .
Ohw . Ik zie wel dan. Ik weet wel dat ze een aparte ruimte hebben voor individuele examens, dat heb ik maandag nog gezien.
pi_23081988
Mijn pakket kost ¤ 2053 >>>
* Theorie(cursus)
* 35 lessen van 60 minuten
* 6 praktijkbegeleidingslessen (informatie over auto rijden ofzo..moet ik nog krijgen)
* Rijsimulator
* Praktijkexamen

De rijschool heb ik uitgezocht omdat het een grote rijschool is, dus veel mogelijkheid om regelmatig te lessen (3x p/w 2uur)

Vandaag ook weer les gehad. Beetje jammer dat het ging regenen, maar goed, gelijk een goede training natuurlijk. Motor 1x afgeslagen toen ik een uitrit uit wilde en naar links wilde gaan
Dat was dan wel weer een beetje jammer.
pi_23082545
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:51 schreef Karliene het volgende:
Mijn pakket kost ¤ 2053 >>>
* Theorie(cursus)
* 35 lessen van 60 minuten
* 6 praktijkbegeleidingslessen (informatie over auto rijden ofzo..moet ik nog krijgen)
* Rijsimulator
* Praktijkexamen

De rijschool heb ik uitgezocht omdat het een grote rijschool is, dus veel mogelijkheid om regelmatig te lessen (3x p/w 2uur)

Vandaag ook weer les gehad. Beetje jammer dat het ging regenen, maar goed, gelijk een goede training natuurlijk. Motor 1x afgeslagen toen ik een uitrit uit wilde en naar links wilde gaan
Dat was dan wel weer een beetje jammer.
Heb je daarbij een soort garantie, of niet?
Best prijzig, overigens .
pi_23087340
WTF, allemaal zo duur?

Ik heb hier in Delft bij Noordzee de eerste 10 lessen voor 250 euro (25 euro per les). En de daarop volgende lessen gewoon 35 euro voor 60 minuten. Ik zit aan 20 lessen tot mijn examen en ALS ik slaag ben ik ongeveer 850 euro kwijt voor de hele reutemeteut! Dat zijn lessen inclusief theorie, examen aanvragen, examen zelf, examenkaart, uittreksel, pasfoto's en rijbewijs ophalen bij gemeente. Een vriend van mij had bij een andere rijschool een pakket met een tussentijdse toets, examen en 25 lessen geloof ik ook al voor 875 euro, maargoed dat kon ik niet in 1 keer ophoesten, dus ik heb het op de ouderwetse manier gedaan.

Dus ik zou nog maar goed gaan zoeken naar een goedkope rijschool, gij rijbewijsbeginners!
(Y)
pi_23087718
had een cursus van 1100 euro met 25 lessen nu neem ik er een aantal lessen bij .
morgen weer rijden
pi_23087734
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:40 schreef chiren het volgende:
WTF, allemaal zo duur?

Ik heb hier in Delft bij Noordzee de eerste 10 lessen voor 250 euro (25 euro per les). En de daarop volgende lessen gewoon 35 euro voor 60 minuten. Ik zit aan 20 lessen tot mijn examen en ALS ik slaag ben ik ongeveer 850 euro kwijt voor de hele reutemeteut! Dat zijn lessen inclusief theorie, examen aanvragen, examen zelf, examenkaart, uittreksel, pasfoto's en rijbewijs ophalen bij gemeente. Een vriend van mij had bij een andere rijschool een pakket met een tussentijdse toets, examen en 25 lessen geloof ik ook al voor 875 euro, maargoed dat kon ik niet in 1 keer ophoesten, dus ik heb het op de ouderwetse manier gedaan.

Dus ik zou nog maar goed gaan zoeken naar een goedkope rijschool, gij rijbewijsbeginners!
goedkoop is vaak duurkoop,
pi_23087773
pfff ik was 3 jaar terug voor 30 lessen en examen 2270 ouwe guldens kwijt :')

[ Bericht 34% gewijzigd door M5 op 04-11-2004 23:58:15 (typo) ]
V10
pi_23088448
Ze hadden onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat rijlessen gemiddeld 1000! euro ofzo duurder was geworden... Alleen ik weet niet meer waar die onderzoek was...
pi_23090961
Ik heb nu 13 lessen gehad, het gaat wel steeds beter. Kijken moet ik alleen nog (veel) beter onder de knie krijgen. Hoe lang (lessen en maanden) deden jullie er over? En ik heb geen idee of ik een beetje op schema loop eigenlijk. Ik heb normale vaardigheden gedaan, straatje keren en achteruit rijden/parkeren heb ik ook even geoefend en 1 keer kort de snelweg op geweest.

Theorie was ik aan bezig te leren, maar heb vrij weinig tijd. Bij de hoeveelste les deden jullie hier examen in? Ik wil hem binnen 2/3 weken aanvragen. Misschien iets laat, maar ik heb liever dat ik het goed ken en slaag dan dat ik het 5 keer over moet doen.
  vrijdag 5 november 2004 @ 13:41:54 #79
81996 Bond
License to kill
pi_23096311
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 08:00 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb nu 13 lessen gehad, het gaat wel steeds beter. Kijken moet ik alleen nog (veel) beter onder de knie krijgen. Hoe lang (lessen en maanden) deden jullie er over? En ik heb geen idee of ik een beetje op schema loop eigenlijk. Ik heb normale vaardigheden gedaan, straatje keren en achteruit rijden/parkeren heb ik ook even geoefend en 1 keer kort de snelweg op geweest.

Theorie was ik aan bezig te leren, maar heb vrij weinig tijd. Bij de hoeveelste les deden jullie hier examen in? Ik wil hem binnen 2/3 weken aanvragen. Misschien iets laat, maar ik heb liever dat ik het goed ken en slaag dan dat ik het 5 keer over moet doen.
1 keer? Na 13 lessen? Ik ging de derde les de snelweg al op en nu steeds iedere les lekekr snelweggen.

heb overigens nu 8 rijlessen gehad.
Geen commentaar
pi_23098235
quote:
Op donderdag 4 november 2004 20:59 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Heb je daarbij een soort garantie, of niet?
Best prijzig, overigens .
Yep examengarantie van rijschool!
Voor die garantie zijn trouwens de praktijkbegeleidingslessen verplicht.
Ik ga zometeen zo'n les volgen op de rijschool, dus waarschijnlijk kan ik later wat meer vertellen over die praktijkbegeleidingslessen
pi_23099394
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 15:06 schreef Karliene het volgende:

[..]

Yep examengarantie van rijschool!
Voor die garantie zijn trouwens de praktijkbegeleidingslessen verplicht.
Ik ga zometeen zo'n les volgen op de rijschool, dus waarschijnlijk kan ik later wat meer vertellen over die praktijkbegeleidingslessen
Graag, ben benieuwd!
pi_23100741
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:54 schreef Steve-O het volgende:

[..]

goedkoop is vaak duurkoop,
Wat een onzin, bijna alle rijscholen hier in Delft (in ieder geval degene waar ik het over heb) zijn lid van ABAN, KNAC en de SBR. Ook het volgende van de Noordzee site
quote:
Noordzee Haaglanden draagt het predikaat Erkend Keur Rijschool van de Stichting Erkenning Auto/mottorrijscholen Nederland (SEAN). Dit onafhankelijke instituut geeft landelijk erkenning aan rijscholen die aan de juiste criteria wat betreft kwaliteit en professionaliteit voldoen.
Het heeft veelal te maken met hoe snel je het zelf allemaal onder de knie hebt. Alle instructeurs zijn wel gediplomeerd en weten heus wel wat ze doen. Daarintegen willen ze natuurlijk zoveel mensen laten slagen om een goede naam op te bouwen en zo meer klanten te krijgen, dus het is echt niet zo dat ze je bullshit aan gaan leren oid

Zo, en wat betreft het rijden op de snelweg, dat deed ik al in mijn eerste les, tegelijk met alles behalve spiegels kijken want daar had ik nog geen ervaring mee, de rest wel overigens Theorie had ik binnen rond mijn 12e les, in 1x met 4 fout. De 2e en 3e les deed ik een beetje bijzondere handelingen, de 5e les kreeg ik spiegel uitleg en maandag moet ik voor de 19e keer lessen, en donderdag moet ik afrijden
(Y)
pi_23105846
voor het eerst in het donker gereden ging echt klote
pi_23106926
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:47 schreef Steve-O het volgende:
Vertel! Ik moet over 2 of 3 weken ook....
pi_23107829
ik zag de helft gewoon niet en had een spontane afwijking naar links
pi_23107913
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 21:59 schreef Steve-O het volgende:
ik zag de helft gewoon niet en had een spontane afwijking naar links
Oooopppss, instructeur aan het stuur zeker?
pi_23107991
keer of 4
pi_23107999
zet voortaan nachtkijker op
pi_23108327
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 22:04 schreef Steve-O het volgende:
zet voortaan nachtkijker op
nachtkijker

lenen?
pi_23108442
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 22:15 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

nachtkijker

lenen?
kom maar ff langs brengen met de auto
pi_23108638
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 22:19 schreef Steve-O het volgende:
kom maar ff langs brengen met de auto
Met de auto nog wel

Kep hem dan zelf nodig
  vrijdag 5 november 2004 @ 22:33:26 #92
12888 Skull-splitter
pi_23108868
quote:
Sissy

Daar begon ik op een gegeven moment toch mee, aangezien ik les had om 1800 in de winter
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:12:17 #93
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23109777
Ik heb 10 lessen gehad, en ik heb het nu wel gezien eigenlijk

Wil wel examen gaan doen.... Maar mn instructeur zal het daar nog niet mee eens zijn denk ik ;-)
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:22:16 #94
67677 furanku
pi_23110118
Ik had donderdagavond voor het eerst alleen gereden (woensdag mijn rijbewijs gehaald). Het rijden in het donker was mij wel bekend, maar nu reed ik dus voor het eerst alleen. Aparte ervaring
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:29:25 #95
12888 Skull-splitter
pi_23110348
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:12 schreef M_M het volgende:
Ik heb 10 lessen gehad, en ik heb het nu wel gezien eigenlijk

Wil wel examen gaan doen.... Maar mn instructeur zal het daar nog niet mee eens zijn denk ik ;-)
Je kunt het ding dus wel besturen, maar hebt maling aan de rest, of je moet VERDOMD goed geleerd hebben in die paar lessen
pi_23116313
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:29 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je kunt het ding dus wel besturen, maar hebt maling aan de rest, of je moet VERDOMD goed geleerd hebben in die paar lessen
kijken heb je toch niet nodig joh
  zaterdag 6 november 2004 @ 11:15:29 #97
12888 Skull-splitter
pi_23116831
Ik vergat het steeds, daarom 8 lessen lang nauwlijks opgeschoten (maar kreeg die auto onder mijn gat wel volledig onder controle...)
pi_23118531
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 15:59 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Graag, ben benieuwd!
Er worden zaken zoals kijkgedrag, voorrang, etc. uitgelegd.
In principe was deze les niet echt nodig omdat mijn rijinstructeur deze dingen al had uitgelegd, maar goed
  zaterdag 6 november 2004 @ 16:52:45 #99
101024 buysman
you take picture?
pi_23122744
ik ga ook meedoen hier

20/10 heb ik me theori in een keer gehaald, 3 fout..
06/11 gistren, heb ik me deeltoets 2 gehaald... ging echt goed, maakte bijna geen fouten, op nascannen na wegrijden na.. deed ik niet lang genoeg pfoe...
pi_23122962
meld me hier ook maar eens

Ik heb woensdag me praktijk examen voor de 1e keer ben benieuwd
pi_23127151
quote:
mijn eerste rijles was in het donker.. net als de 2e, 3e en 4e pas iets van de 5e keer reed ik overdag. dus voor mij is dat makkelijk
V10
  zondag 7 november 2004 @ 13:38:29 #102
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_23139772
* spookvrouw moet de 15e afrijden
hofleverancier van sterretjes :)
  zondag 7 november 2004 @ 20:07:38 #103
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23148275
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:29 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik kan 'm wel besturen ja, en ik heb nog geen gekke dingen gedaan...

Maling aan de rest.. Nee
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
pi_23158430
Yeah straks om 10.45 afrijden
Word nu wel een tikkeltje zenuwachtig,maar ga alles geven wat ik heb straks.

Laat het vanavond even weten of ik het gehaald heb,of niet.

Angelo
  maandag 8 november 2004 @ 09:01:39 #105
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23159002
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:17 schreef Angelo22 het volgende:
Yeah straks om 10.45 afrijden
Word nu wel een tikkeltje zenuwachtig,maar ga alles geven wat ik heb straks.

Laat het vanavond even weten of ik het gehaald heb,of niet.

Angelo
Succes!!!
pi_23162395
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh

Eindelijk dat fucking rijbewijs binnen ghehehehe

Het afrijden ging opzich super goed,maar het file parkeren was waardeloos joh.
Ik stond zowat kruiselings in mn vak

Maargoed,hoppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gaat zn rijbewijs ophalen!

Angelo
  maandag 8 november 2004 @ 14:04:50 #107
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23165027
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:15 schreef Angelo22 het volgende:

Angelo
pi_23165408
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:15 schreef Angelo22 het volgende:

Angelo

Gefeliciteerd dude
pi_23165778
morgen 10 over 2 ik ben nu al zenuwachtig
pi_23167071
Fucking hell, vandaag een na laatste les, moest ik ineens 800 keer bochtje om naar achter langs de stoep. Dat had ik nog nieteens gedaan, wat een kut bijzondere verrichting is dat !

En gvd 1 ingreep gehad omdat ik bij een wegvernauwing (zonder borden) de auto die mij tegemoet reed niet voorliet, bleek dus omdat het stoepje voor de versmalling aan mijn kant stond (mijn rechterkant) ik hem voor moest laten hihihhi .. pff dat wist ik ook nog niet, en ik heb nog wel m'n theoriecertificaat

Maarja, donderdag om 1 uur nog een les, dan om 2 uur afrijden, ben benieuwd
(Y)
pi_23186946
Ik hoop dat ik terug kom en kan zeggen ik ben geslaagd.

ik ben best wel zenuwachtig
pi_23186963
Om 16.00 eerste rijles :x
pi_23188076
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 19:51 schreef M5 het volgende:

[..]

mijn eerste rijles was in het donker.. net als de 2e, 3e en 4e pas iets van de 5e keer reed ik overdag. dus voor mij is dat makkelijk
mjah mijn eerste 4 lessen waren in de regen en dat lukt me wel zonder problemen .
I'm sick off all this poo'ing stuff i'm getting my buttcheeks pierced together
  dinsdag 9 november 2004 @ 14:21:11 #114
81996 Bond
License to kill
pi_23190980
Net rijles gehad Was weer tof. Lekker gekut in smalle weggetjes En weer een lekker stuk snelweg, waar je iedereen vol afgrijzen zag kijken dat ze door mij werde ingehaald
Geen commentaar
pi_23191161
Ik moet 20 januari afrijden

kheb al 35 lessen gehad
pi_23192831
Yeaaaah ik heb hem eindelijk! Na weetikveelhoeveel lessen, een eerste keer examen die niet gelukt was, de dood van mijn vorige instructeur en een nieuwe instructrice + nieuwe auto is het allemaal achter de rug! Ik ben zo ontzettend blij
pi_23193171
ik ben gezakt helaas

Aandacht verdelen
kruispunten
inhalen

Dat waren de punten die ik niet goed deed.
  dinsdag 9 november 2004 @ 15:36:48 #118
92908 Version1
Jerichoholic
pi_23193178
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:25 schreef Heliospan het volgende:
Yeaaaah ik heb hem eindelijk! Na weetikveelhoeveel lessen, een eerste keer examen die niet gelukt was, de dood van mijn vorige instructeur en een nieuwe instructrice + nieuwe auto is het allemaal achter de rug! Ik ben zo ontzettend blij

gefeliciteeeeeeeeeeeerd!!
  dinsdag 9 november 2004 @ 15:37:23 #119
92908 Version1
Jerichoholic
pi_23193198
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 14:27 schreef Patrick1986 het volgende:
Ik moet 20 januari afrijden

kheb al 35 lessen gehad
wordt dat je eerste keer?
  dinsdag 9 november 2004 @ 15:41:07 #120
92908 Version1
Jerichoholic
pi_23193305
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:36 schreef Riann het volgende:
ik ben gezakt helaas

Aandacht verdelen
kruispunten
inhalen

Dat waren de punten die ik niet goed deed.
jammer, gewoon zo snel mogeljk vergeten ennnn de volgende keer haal je het wel!
Maar wat bedoelden ze precies met aandacht verdelen? Dat je niet genoeg rondkijkt ofzo?
pi_23193380
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:41 schreef Version1 het volgende:

[..]

jammer, gewoon zo snel mogeljk vergeten ennnn de volgende keer haal je het wel!
Maar wat bedoelden ze precies met aandacht verdelen? Dat je niet genoeg rondkijkt ofzo?
Dat als er wat gebeurde dat ik naar dat iets bleef kijken terwijl ik ook de andere dingen in de gaten moest blijven houden.

Jammer maar helaas ik heb mijn best gedaan. En volgende keer hoop ik wel gewoon te slagen. Donderdagavond moet ik naar rijschool bellen wanneer ik weer op mag.
pi_23195587
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:37 schreef Version1 het volgende:

[..]

wordt dat je eerste keer?
yep
pi_23197383
w00t, best toffe eerste les
beetje stuuroefenen
gas,rem schakelen, auto onder de knie krijgen na intest (2 maand terug)
U-bocht(keren op T splitsing)
hellingproef
1-2-3 en 3-2-1 zelf nog tijdje 4 mee kunnen pakken
pi_23198369
Bedankt iedereen voor de felicitatie's
Natuurlijk ook gefliciteerd geslaagden,en erg jammer "Ben je naam vergeten".
De volgende keer pak je hem gewoon,dont give up!

Ik heb vandaag voor het eerst ff alleen gereden,en tering!!,dat was kicke zeg

Morgen ga ik kijken voor een autootje,dus hoop nog voor dit weekend alles rond tehebben.

Angelo
pi_23201897
Ik moet morgen afrijden om 8 uur 's ochtends . ff koffie tetsen en gaan
1e keer
pi_23202160
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 21:13 schreef noepsoep het volgende:
1e keer
Das balen! Meteen in de ochtendspits en ook nog in het donker. Om half 9 is het pas licht (geloof ik). In ieder geval suc6

Ik heb morgen van 11-13.15 rijles
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:12:03 #127
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23203769
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 21:13 schreef noepsoep het volgende:
1e keer
Good luck!!

Ik heb net mn instructeur gevraagd wanneer ik mag afrijden (ik kan het nu wel hoor, na 12 lessen)
en ik mag mn ttt in december doen en mn examen in januari dus dat is nog wel te overzien

Again.. Succes morgen
pi_23214133
JAAAAAAA Ik heb me rijbewisj gehaald in 1 keer whoei
  woensdag 10 november 2004 @ 12:16:31 #129
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23215286
quote:
Op woensdag 10 november 2004 11:28 schreef noepsoep het volgende:
pi_23218763
quote:
Gefeliciteerd ... En veel plezier op de weg

Ik heb mn rijles weer gehad.. In de regen.. Mn schoen gleed steeds van de koppeling af :') *piiieieep*
Dinsdag de praktische beoordeling

[ Bericht 2% gewijzigd door AnnekeM op 10-11-2004 15:14:02 ]
pi_23218795
* I_PANDA_I moet nog 2 maandjes wachten voordat ie mag beginnen
BOE!
pi_23230416
quote:

Gefeliciteerd!

ikwil'emooooook
pi_23231589
quote:
Op woensdag 10 november 2004 22:57 schreef Version1 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

ikwil'emooooook
Jouw tijd zou komen mijn zoon
Net ff in me paps auto gereden O dat rijdt zoveel fijner dan me diesel les bak, en geen instructeur naast je die je in de gaten houdt egt top
pi_23234205
Yeah, ik moet over 12 uurtjes afrijden !!
(Y)
  donderdag 11 november 2004 @ 10:36:45 #135
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23236988
quote:
Op donderdag 11 november 2004 01:35 schreef chiren het volgende:
Yeah, ik moet over 12 uurtjes afrijden !!
Oeh nu nog 3 uurtjes!

Spannend!!!
pi_23241686
Gezakt, stuuringreep...
pi_23241765
Stuuringgreep? Wat houdt dat in?
pi_23241957
In de stad eerst rechtsaf en daarna meteen naar de linkerrijbaan maar daar kwam al een auto aan (stuuringreep naar rechts)
Had het gat meteen dicht moeten gooien...
pi_23244009
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:36 schreef M_M het volgende:

[..]

Oeh nu nog 3 uurtjes!

Spannend!!! :')
:') :') :') Geslaagd :') !!!!
Haha het ging ZOOOOOOO kut!!, had anderhalve ingreep, de eerste was een inrit inrijden, en niet hard genoeg remmen voor een kruisende fietser (volgens hem niet hard genoeg, zag hem allang ) Enne de 2e was ERG... Stond een oud oma-tje met een rollator op de stoep te wachten om over te kunnen steken bij een zebrapad, kom ik er aanscheuren, en examinator natuurlijk vol op de remmen :').

Maarja, voor de rest ging het goed, kijken en shit was allemaal goed. Maar ik heb echt nog nooit zo slecht gereden in welke les dan ook dan dat ik deed op het examen

Ach fuck het, ik heb hem, in 19 lesjes

Mijn naam kan in de lijst
(Y)
pi_23245037
Als ik dat zo lees dan had ik dus ook gewoon moeten slagen met die ene ingreep, ligt dus toch aan de wijze van beoordeling van de examinator
Dus als je goed rijdt zak je en als je slecht rijdt slaag je, daar begint het steeds meer op te lijken als ik de verhalen van andere gezakten lees...

[ Bericht 7% gewijzigd door ilona-scuderia op 11-11-2004 17:06:35 ]
pi_23246061
Ik wist dat deze opmerkingen gingen en gaan komen

Maar ja, ik heb ook heel veel geluk gehad met zijn beoordeling, en het rijden zelf ging allemaal perfect, ree soepeltjes, deed soepeltjes straatjekeren, dus hij had wel een goed en gerust gevoel terwijl hij naast me zat dus ja... Volgens hem voldoende, en ik vond hem nogal streng
(Y)
  maandag 15 november 2004 @ 10:26:54 #142
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_23323843
* spookvrouw moet vanmiddag afrijden. Toch wel spannend en zo.
pi_23324156
quote:
Op donderdag 11 november 2004 16:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Als ik dat zo lees dan had ik dus ook gewoon moeten slagen met die ene ingreep, ligt dus toch aan de wijze van beoordeling van de examinator
Dus als je goed rijdt zak je en als je slecht rijdt slaag je, daar begint het steeds meer op te lijken als ik de verhalen van andere gezakten lees...
idd net als bij mij 3 kleine dingentjes en al die dingen die ik niet goed deed op tussentijdse toets hadden ze nu geen 1 aanmerking op was allemaal verbeterd. En die 3 puntjes wat ze nu hadden die hadden ze bij de tussentijdse toets helemaal niet.
  maandag 15 november 2004 @ 14:26:05 #144
92908 Version1
Jerichoholic
pi_23328485
succes spookvrouw!
pi_23329842
Vrijdag les gehad in de regen en donker.
Ging best goed, rijinstructeur vond dat ik me goed "weerde"

was me 3e rijles.
  dinsdag 16 november 2004 @ 09:09:01 #146
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_23346575
quote:
Op maandag 15 november 2004 14:26 schreef Version1 het volgende:
succes spookvrouw!
Dank je wel hoor Version1, maar ik ben met vlag en wimpel gezakt. Stomme dingen gedaan, stressuurtje voor die tijd, ach, eigen schuld, dikke bult en volgende keer beter.
pi_23346810
Ik heb over een uurtje de praktische beoordeling.. Ben best wel een beetje zenuwachtig en ik weet dat ik me er gewoon nix van aan moet trekken. Gewoon beetje rijden en die vent weer afzetten.

Ik zal mn spullen vast pakken. Instructeur komt over half uurtje.. Vanmiddag zal ik de ervaring hier posten.
  dinsdag 16 november 2004 @ 09:36:04 #148
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_23346906
Succes AnnekeM.
pi_23347978
9 dec om 8 uur smorgens moet ik voor de 2e keer op.
pi_23350729
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 09:36 schreef spookvrouw het volgende:
Succes AnnekeM.
Thanx! Jij straks succes met het afrijden!

De praktische rijtest viel reuze mee. Aardige vent en gewoon relax een stukkie rijden. "jij bent de chauffeur, ik zeg nix alleen waar ik langs wil".. Half uurtje later weer op het CBR en kreeg alleen maar complimentjes "jij wordt straks een goede chauffeur" .
Het was erg rustig op de weg, dus relax was het rijden wel. Tis alleen wel erg belangrijk dat ik goed op het verkeer let en vanwege mijn slechthorendheid ben ik visueel al veel scherper, das een groot voordeel.
Alles ging goed, invoegen, beetje 30 rijden in woonwijk, over rondweg, ritsen. Was dit maar het examen , zonder bijzondere verrichtingen

Volgende week theorie halen en daarna examen aanvragen!

* AnnekeM is happy
pi_23374678
over 3 weken afrijden
pi_23381020
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 13:15 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

"jij wordt straks een goede chauffeur" .

* yup is happy
Dat zeiden ze ook bij mij. Die gast zei dat ik serieus goed kon rijden (dat kan ik ook )

Maar als ze de topics in PTA zouden zien zou ik voor de rest van me leven geen rijbewijs krijgen
  woensdag 17 november 2004 @ 21:06:50 #153
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23387118
Vrijdag half 2 heb ik mn theorie!!

Ik wil eigenlijk slagen met 0 fout.. Hoop dat het me gaat lukken

Wish me luck
  donderdag 18 november 2004 @ 09:14:54 #155
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23395970
quote:
Op woensdag 17 november 2004 22:04 schreef Heliospan het volgende:
Succes!
Danku

Ik laat het morgen wel even weten

(mocht ik nou 's avonds laat nog steeds niet gepost hebben, ben ik van een brug gesprongen omdat ik zo lomp was om te zakken )
pi_23400212
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:06 schreef M_M het volgende:
Vrijdag half 2 heb ik mn theorie!!

Ik wil eigenlijk slagen met 0 fout.. Hoop dat het me gaat lukken

Wish me luck
Succes

Je moet het dan wel héél goed maken wil je met 0 fout slagen.. Pff, ik denk dat het niemand lukt...

Ik zit nog steeds met deze situatie:

éénrichtingsweg, uitgezonderd fietsers en bromfietsers met de vraag "MOET je hier bromfietsers verwachten"? JA/NEE
conclusie: het moet niet, kan.... en dan is het maar net wat het CBR goed rekent . Mijn rij-instructeur weet het ook niet, het moet niet, maar vanwege de situatie moet je er eigenlijk wel vanuit gaan.... Wat denken jullie?
pi_23402741
Vandaag gereden op de snelweg. Echt relaxt is dat, gaspedaal in en gaan met die banaan.
Er is alleen 1 dingetje. Op een gegeven moment stond er een snelheid van 90 km/u boven de weg aangegeven. Maar van mijn instructeur moest ik 110 km/u gaan rijden.
Zijn reden hiervoor was: snelle doorstroming.
Maar ja, zometeen staat er toch een flitspaal ofzo en ze zetten toch niet voor niets 90 km/u boven de weg. Weten jullie hoe dit precies zit?
pi_23403011
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:23 schreef Karliene het volgende:
Vandaag gereden op de snelweg. Echt relaxt is dat, gaspedaal in en gaan met die banaan.
Er is alleen 1 dingetje. Op een gegeven moment stond er een snelheid van 90 km/u boven de weg aangegeven. Maar van mijn instructeur moest ik 110 km/u gaan rijden.
Maar ja, zometeen staat er toch een flitspaal ofzo en ze zetten toch niet voor niets 90 km/u boven de weg. Weten jullie hoe dit precies zit?
Officieel moet je daar wel 90 rijden maarja zolang je rijles hebt gaat de boete niet naar jou
pi_23409883
Oke, is het normaal dat je na 22 of 23 (weet het niet precies) lessen nog geen dingen als bochtje achteruit en gewoon parkeren hebt gedaan? Het zijn 1.5 uurs lessen.. ik heb wel een keer of 3 file geparkeerd en keren op de weg heb ik wel vaker gedaan, 1 keer achteruit inparkeren en de hellingproef zonder handrem!
Als ik het heb over gewoon parkeren maar dat je het niet in 1 keer kan maar een aantal keer terug naar achter moet om em er anders in te steken zegt ie dat mensen de bocht niet zo nauw moeten nemen, als ze em ruim nemen hoeft dat niet.
Maar dat is toch niet waar? Een parkeervak kan toch ook gewoon te smal zijn? Of als je een bocht maakt en het parkeervak is direct "om de hoek" kun je er toch ook niet in 1 keer in.

En hij draagt zn gordel nooit Zegt dat ie claustrofobisch wordt, als we een ongeluk krijgen en hij vliegt door de voorruit heb ik een trauma voor het leven.

Zijn dit normale praktijken?
pi_23411437
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:38 schreef heaven7 het volgende:
Oke, is het normaal dat je na 22 of 23 (weet het niet precies) lessen nog geen dingen als bochtje achteruit en gewoon parkeren hebt gedaan? Het zijn 1.5 uurs lessen.. ik heb wel een keer of 3 file geparkeerd en keren op de weg heb ik wel vaker gedaan, 1 keer achteruit inparkeren en de hellingproef zonder handrem!
Als ik het heb over gewoon parkeren maar dat je het niet in 1 keer kan maar een aantal keer terug naar achter moet om em er anders in te steken zegt ie dat mensen de bocht niet zo nauw moeten nemen, als ze em ruim nemen hoeft dat niet.
Maar dat is toch niet waar? Een parkeervak kan toch ook gewoon te smal zijn? Of als je een bocht maakt en het parkeervak is direct "om de hoek" kun je er toch ook niet in 1 keer in.

En hij draagt zn gordel nooit Zegt dat ie claustrofobisch wordt, als we een ongeluk krijgen en hij vliegt door de voorruit heb ik een trauma voor het leven.

File parkeren, invoegen, keren en hellingproef zijn de belangrijkste (en moeilijkste) bijzondere verrichtingen.
'gewoon' inparkeren moest ik toevallig afgelopen maandag ook doen. Kreeg geen instructies ofzo. Ik dacht ook van 'ojee' maar het ging in 1x goed, alleen de banden stonden nog nie recht. Het komt wel. Het is helemaal niet erg als je dit pas tijdens de laatste les voor het examen krijgt. Mijn 1e bijzondere verrichting was achteruit inparkeren. Ik zei achteruit? Dat lijkt me moeilijker dan vooruit. "dat is ook zo en daarom gaan we hem juist oefenen" zei mijn instructeur. Inparkeren is niet zo moeilijk en kan altijd nog wel.
Je hebt gelijk over smalle parkeerplaatsen.. Maar met file parkeren kun je al heel wat.

Je instructeur is een idioot! Heb dit wel eens eerder gehoord, dat ze dan aangehouden worden. De agent zegt dan ook "geef eens een goed voorbeeld". Geloof ook es gezien bij 'Blik op de weg'.
Let niet op je instructeur, als hij door het voorruit vliegt is het zijn eigen schuld. Dan heeft hij hopelijk zijn lesje geleerd
pi_23411988
Ja maar het zal toch flink kut zijn. Maarja, ik kan het moeilijk eisen Iig bedankt voor je woorden! Ik hoop dan maar dat gewoon inparkeren niet zo moeilijk is, ik heb het vooral moeilijk met het inschatten van afstanden tussen achterkant van mijn auto en voorkant andere auto Dat wil ik extra oefenen.
pi_23412396
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:00 schreef heaven7 het volgende:
Ja maar het zal toch flink kut zijn. Maarja, ik kan het moeilijk eisen Iig bedankt voor je woorden! Ik hoop dan maar dat gewoon inparkeren niet zo moeilijk is, ik heb het vooral moeilijk met het inschatten van afstanden tussen achterkant van mijn auto en voorkant andere auto Dat wil ik extra oefenen.
Dan zul je het toch moeten bespreken met je instructeur.. Zeg dat je claustrofobisch bent voor inparkeren en je dit wilt leren..
Besef wel dat de rijopleiding erg belangrijk is voor elke keer dat je in een auto stapt. Geef aan waar je geen goed gevoel over hebt.

Ik kan toch ook niet denken/zeggen "ach, dat injecteren is niet zo moeilijk"... In de praktijk ga ik maar wat injecteren en er overlijdt iemand omdat ik het tijdens mijn opleiding niet voldoende heb geleerd.

Dus: beter opkomen voor jezelf!

Succes
pi_23412810
Nieuw afrijdatum

24 November 2004 @ 13:20
pi_23412852
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:23 schreef Karliene het volgende:
Je moet altijd met het verkeer doorstromen! Hoe de borden het ook aangeven. Alleen voor werkzaamheden zonder bescherming, ja, dan moet je wel even inhouden!

Maar normaal als je zo'n situatie krijg die je beschreef, moet je gewoon doorstromen met het verkeer.
pi_23413767
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:38 schreef heaven7 het volgende:
1. Hellingproef zonder handrem? Voor zover ik weet bestaat er alleen de hellingproef met handrem.
quote:
2. Je instructeur heeft een bepaalde verwachting bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting, en alles wat daarbuiten valt kan volgens hem niet. Een beetje overdreven om iemand iets te laten leren. En het woord 'bijzondere verrichting' zegt het al: een verrichting anders dan normaal, en dat hoeft niet perfect te gaan. Sterker nog, wanneer je tijdens het examen moet parkeren, (achteruit, in file, omhoog, whatever) tellen kijken en voorbereidingshandelingen zwaarder dan de auto technisch in het vak kunnen prakken, je mag dan misschien zo scheef staan als wat, als je laat zien dat je nks over het hoofd hebt gezien heb je meer kans op slagen dan de auto zonder te kijken precies in het midden te zetten.
quote:
3. 'Bochtje achteruit' en 'achteruit inparkeren' worden altijd apart afgenomen tijdens een examen, nooit tegelijkertijd.
quote:
4. Je instructeur is de juridische bestuurder, dus voor de wet zit hij achter het stuur. Wanneer er iets fout gaat (overschrijding maximumsnelheid, ongeval, aanrijding) is het in ieder geval niet jouw schuld. Hij heeft immers nog altijd de mogelijkheid om aan het stuur te draaien, of om zijn trappers te gebruiken.
quote:
5. Nee
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_23413957
quote:
Op woensdag 17 november 2004 16:59 schreef yup het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook bij mij. Die gast zei dat ik serieus goed kon rijden (dat kan ik ook )
*proest*
quote:
Maar als ze de topics in PTA zouden zien zou ik voor de rest van me leven geen rijbewijs krijgen
Goed zelfbeeld.
pi_23414189
Ik moet zaterdag weer op de motor, 10 uur.
Leuk, gezien de weersverwachting.
Toch heb ik het dan niet zo koud, maar dat zal wel komen van al die kou- en valwerende kleding die ik dan aanheb. (het is nog verplicht ook volgens mij)
pi_23414346
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

1. Hellingproef zonder handrem? Voor zover ik weet bestaat er alleen de hellingproef met handrem.
Hellingproef zonder handrem bestaat wel degelijk.. Dan gebruik je ipv je handrem gewoon je voetrem..

[ Bericht 5% gewijzigd door MillFreak op 18-11-2004 23:30:36 (Foutje) ]
pi_23414927
Wat ik weet is dat het hier verplicht met de handrem moet (ook bij examen) heb het zelf ook zo gedaan, maar zolang ik niet heel lang moet wachten vind ik voetrem prettiger...
  donderdag 18 november 2004 @ 23:52:07 #170
106856 MociN
Live your own legend
pi_23414995
Hellingproef moet altijd met de handrem gebeuren hoor. Maar ja, als je je rijbewijs eenmaal hebt doe je dat gewoon op de koppeling natuurlijk.
pi_23415036
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:52 schreef MociN het volgende:
Hellingproef moet altijd met de handrem gebeuren hoor. Maar ja, als je je rijbewijs eenmaal hebt doe je dat gewoon op de koppeling natuurlijk.
Ik heb ook geleerd met mijn voetwerk de hellingtest te doen
pi_23415120
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:49 schreef yup het volgende:
Wat ik weet is dat het hier verplicht met de handrem moet (ook bij examen) heb het zelf ook zo gedaan, maar zolang ik niet heel lang moet wachten vind ik voetrem prettiger...
Klopt, in 99% van de gevallen doe ik ook de hellingproef met de voetrem (bedrijfsrem). Toch is het wel makkelijk dat ik het ooit eens heb geleerd, heb het al een paar keer toe moeten passen. 1x in Nederland, in een parkeergarage, bus met volle aanhanger op zo'n hellend stuk om naar de volgende verdieping te gaan, de rest in Frankrijk, tijdens de vakantie.
pi_23415387
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:52 schreef MociN het volgende:
En na duizenden kilometers afvragen waarom je koppeling is versleten.

Dit is niet erg slim van je, ik zou het maar gauw afleren, want het is echt kut voor je koppeling...
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:53 schreef NFSUndergroundII het volgende:

[..]

Ik vroeg aan de examinator met voet of handrem, hij zei je MOET met handrem doen...
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Klopt, in 99% van de gevallen doe ik ook de hellingproef met de voetrem (bedrijfsrem). Toch is het wel makkelijk dat ik het ooit eens heb geleerd, heb het al een paar keer toe moeten passen. 1x in Nederland, in een parkeergarage, bus met volle aanhanger op zo'n hellend stuk om naar de volgende verdieping te gaan, de rest in Frankrijk, tijdens de vakantie.
Ja het is wel handig dat je beide kan Ik moest beiden leren van me instructeur maar hij zei me dat je het met de handrem MOET doen, en dat is ook zo want ik heb afgereden en ik moest het met de handrem doen.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:10:53 #174
92908 Version1
Jerichoholic
pi_23415458
ik heb de hellingproef ook alleen maar met de voetrem gedaan...

en NFSUndergroundII: heel veel succes he!!!
pi_23420890
Mij lijkt de handrem veel makkelijker, hij zegt dat het met de koppeling makkelijker is Ik probeerde het eens stiekum voor een stoplicht en toen sloeg de motor af

En dan kan het wel niet mijn verantwoordelijkheid zijn, als je zoiets ziet ben je goed getraumatiseerd denk ik.
Net als met machinisten van treinen, als die iemand voor de trein zien springen krijgen ze een fikse opdonder ookal was het de schuld van de persoon zelf.
pi_23422972
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:53 schreef NFSUndergroundII het volgende:

[..]

ik ook is aardig kut
pi_23430500
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:10 schreef Version1 het volgende:
Me too... Mijn ma zei ook al "hellingproef met de voetrem?" Dat lijkt me niet echt verstandig. Zij heeft het ook met de handrem geleerd. Mijn pa zei dat ik niet naar haar moet luisteren, de één doet het zo en de ander weer zo. Hangt er vanaf hoe je het leert..

Voetrem + koppeling is prima te doen. Handrem gebruik ik nauwelijks..

Ik zal mijn instructeur eens vragen of handrem gebruiken bij hellingproef verplicht is bij het examen.
pi_23431067
Woensdag voor de 4e keer gezakt.. iemand bekend met ene examinator Aronius? Al 2x om onduidelijke redenen bij die man gezakt
pi_23449665
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:14 schreef M_M het volgende:

(mocht ik nou 's avonds laat nog steeds niet gepost hebben, ben ik van een brug gesprongen omdat ik zo lomp was om te zakken )
Uh-oh

gezakt?
pi_23449788
twee weken geleden geslaagd in un fois! (B)
das wel lekker
pi_23450030
Nieuw hier Ik moet de 29e op voor mijn praktijk! Theorie in een keer gehaald Moet alleen beter kijken tijdens het rijden Das wat mindern....hehe.
Knofje!
pi_23450097
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 17:45 schreef kimmuts het volgende:
Nieuw hier Ik moet de 29e op voor mijn praktijk! Theorie in een keer gehaald Moet alleen beter kijken tijdens het rijden Das wat mindern....hehe.
Succes Kimmie

zaterdag 20 november 2004 @ 19:43:17 #183
101024 buysman
you take picture?
pi_23452777
ik vind al die deeltoetsen en co maar irri hoor
pi_23453518
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 17:45 schreef kimmuts het volgende:
Mis je ook soms wat borden?

Ik moet over 3 weken afrijden, 9 december..
Iemand tips om rustig te blijven tijdens het examen?
Ben echt bang dat ik in tranen uitbarst als ik 1 dingetje (naar mijn mening) verkeerd doe
pi_23454574
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:10 schreef Version1 het volgende:

en NFSUndergroundII: heel veel succes he!!!
BEdankt
pi_23454589
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:49 schreef Steve-O2 het volgende:

[..]

ik ook is aardig kut
Gaat beter dan met de handrem
  zaterdag 20 november 2004 @ 23:12:31 #187
101024 buysman
you take picture?
pi_23457966
moet je op het examen dan met handrem doen ?

dat is toch alleen voor aanhanger?
  zondag 21 november 2004 @ 15:05:38 #188
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23467942
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 17:28 schreef Heliospan het volgende:

[..]

Uh-oh

gezakt?
Haha, ik denk er nu pas aan om nog ff te posten

Ik ben geslaagd, 3 fout, eigenlijk te veel vond ik, maarja, ik heb 't toch gehaald! Joepie

Er waren er gewoon maar 10 geslaagd van de 35.. Das toch eng joh! Kansloos
Ging ook nog eens iemand zn telefoon af bij vraag 33.. Sjongejongejonge.. Jeugd van tegenwoordig

Maar oke, ik heb het dus gehaald
  zondag 21 november 2004 @ 15:10:04 #189
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23468068
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:40 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Me too... Mijn ma zei ook al "hellingproef met de voetrem?" Dat lijkt me niet echt verstandig. Zij heeft het ook met de handrem geleerd. Mijn pa zei dat ik niet naar haar moet luisteren, de één doet het zo en de ander weer zo. Hangt er vanaf hoe je het leert..

Voetrem + koppeling is prima te doen. Handrem gebruik ik nauwelijks..

Ik zal mijn instructeur eens vragen of handrem gebruiken bij hellingproef verplicht is bij het examen.
Ik heb het met de handrem geleerd..
Is op zich wel beter, omdat degene achter je dan ook niet constant in het licht van je remlicht hoeft te kijken
Dat heeft mijn instructeur mij geleerd, handrem als je lang moet remmen of je op een helling staat..

Maar dat zal indd wel verschillen per rijschool..

Ik heb trouwens ook nog geen bijzondere verrichtingen gehad, en heb dinsdag mn 15e les..
Die vent probeert mij wel een tussentijdsetoets aan te smeren, maar ik denk dat ik daar toch maar vanaf zie.. Geldklopperij vind ik het een beetje..

Wat ik ook vervelend vind; Hoe weet je nou of je instructeur je lessen geeft omdat je het nog niet goed kunt, of omdat hij geld aan je wil verdienen??

*zucht...
Ben blij als ik dalijk mijn rijbewijs heb
pi_23468291
En stel je staat als laatste op een helling op een donkere kut regenachtige dag. Dan ben ik blij dat ik op mijn rempedaal kan trappen zodat de anderen mij veel beter kunnen zien.
  zondag 21 november 2004 @ 15:37:54 #191
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23468715
quote:
Op zondag 21 november 2004 15:18 schreef yup het volgende:
En stel je staat als laatste op een helling op een donkere kut regenachtige dag. Dan ben ik blij dat ik op mijn rempedaal kan trappen zodat de anderen mij veel beter kunnen zien.
Je hebt ook gewoon normaal licht aan de achterkant, en als het kutweer is, letten mensen heus wel extra op
pi_23485483
Overmorgen afrijden
pi_23485774
Success joh. Dacht even dat je van de aardbodem was verdwenen. (Of ik let niet genoeg op )
pi_23485935
quote:
Op maandag 22 november 2004 09:53 schreef mistermaniac het volgende:
Success joh. Dacht even dat je van de aardbodem was verdwenen. (Of ik let niet genoeg op )
Je kent me?

Maar ben zo zenuwachtig als ik weet niet wat!
pi_23487616
* WheeleE heeft februari jongleden zijn rijbewijs al gehaald.
Na 1 keer met 9 fout gezakt te zijn, met 4 fout geslagsd voor theorie...

Zijn er hier eigenlijk nog meer mensen die met een aangepaste auto examen hebben gedaan? Ik heb zelf in een automaat met handbediening gelest.
Sinds mei van dit jaar ben ik in het bezit van een aangepaste Renault Kangoo.
En om de vragen voor te zijn:

zo ziet ie er van binnen uit. De onderste hendel met handvat is de rem, van je af duwen is remmen. Het hendeltje er boven is de gashendel. Tegen het stuur aanknijpen is gasgeven.
Verder zijn de pedalen opklapbaar. Wel zo handig en veilig .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_23488006
quote:
Op maandag 22 november 2004 09:29 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Overmorgen afrijden
voor hoeveelste keer
ik moet ook binnen 2 weken afrijden
pi_23488016
Wat heb je dan WheeleE?
pi_23488018
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:05 schreef Steve-O2 het volgende:

[..]

voor hoeveelste keer
ik moet ook binnen 2 weken afrijden
5e keer
pi_23488196
succes dan maar
ik begin nu ook wel nerveus te worden voor me 1e examen
pi_23488275
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:13 schreef Steve-O2 het volgende:
succes dan maar
ik begin nu ook wel nerveus te worden voor me 1e examen
Bedankt,

Ik heb nog vandaag gelest en ging erg foutloos!

Nu maar hopen dat ik mijn papiertje mag bemachtigen!

Jij ook succes!
pi_23489175
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:05 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Wat heb je dan WheeleE?
<knip>
De rolstoel ligt achterin de auto .

gaarna niet quoten, ik haal dit straks weer weg..dank!.

[ Bericht 17% gewijzigd door WheeleE op 22-11-2004 14:10:37 ]
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
pi_23489640
Morgen theorie examen. IK ben niet naar de theoriecursus geweest omdat ik op kamers zit en de cursus op donderdag avond is. Hoop dat ik het in 1 keer haal want ik denk dat het een probleem wordt dat ik mijn zenuwen niet onder bedwang kan houden terwijl ik goed geleerd heb. Jullie horen het morgen wel
pi_23490776
Toch knap dat je je examen hebt gehaald
pi_23490946
theoriecursus is nutteloos gewoon die oefen examens doen totdat je op 3 fouten zit
proefexamens zijn namelijk moeilijker
pi_23490962
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:06 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Toch knap dat je je examen hebt gehaald
Ach, niet knapper dan elk ander die z'n rijbewijs haalt.
Ik heb leren rijden met handbediening, jij met een schakelbak en voetbediening. Ik heb er ook gewoon voor moeten oefenen, en er gelden precies dezelfde eisen als voor ieder ander.
Maar ik was er niet minder blij mee .
  maandag 22 november 2004 @ 14:17:56 #206
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_23491055
WheeleE, knap autootje!!!! Mooi rood ook!!!!
* spookvrouw houdt wel van mooi rood.
pi_23491276
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:17 schreef spookvrouw het volgende:
WheeleE, knap autootje!!!! Mooi rood ook!!!!
* spookvrouw houdt wel van mooi rood.
Uhuh . Mooi rood is niet lelijk. Nu is ie een beetje donkerroodbruineblubberachtig, maar als ie helemaal schoon is, is het net een auto van PTT-post .
  maandag 22 november 2004 @ 15:43:41 #208
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_23493201
quote:
Op maandag 22 november 2004 13:14 schreef marciemarcs het volgende:
Morgen theorie examen. IK ben niet naar de theoriecursus geweest omdat ik op kamers zit en de cursus op donderdag avond is. Hoop dat ik het in 1 keer haal want ik denk dat het een probleem wordt dat ik mijn zenuwen niet onder bedwang kan houden terwijl ik goed geleerd heb. Jullie horen het morgen wel
Je kunt toch ook gewoon boeken kopen en daaruit leren?
pi_23493498
Hmmzz,

Ik heb zo mijn eerste rijles, wat moet je dan allemaal doen? Alleen sturen en gas/rem of niet? En hoe ging het bij jullie de eerste keer? Ik ben niet echt super gespannen, maar toch een beetje zo van: hoe zal het nou gaan...
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie was/
pi_23493664
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:43 schreef M_M het volgende:
Je kunt toch ook gewoon boeken kopen en daaruit leren?
Staat er dan dat ik dat niet gedaan heb Er staat dat ik wel goed geleerd heb..
Ik wilde er alleen mee zeggen, dat ik van veel mensen hoor dat theoriecursus meer garantie geeft voor het slagen
pi_23493691
Als jij normaal kan leren en geen probleem met zenuwen hebt (zoals ik) dan hoor je die theorie met gemak de eerste keer te halen.
pi_23493851
quote:
Op maandag 22 november 2004 14:13 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Ach, niet knapper dan elk ander die z'n rijbewijs haalt.
Ik heb leren rijden met handbediening, jij met een schakelbak en voetbediening. Ik heb er ook gewoon voor moeten oefenen, en er gelden precies dezelfde eisen als voor ieder ander.
Maar ik was er niet minder blij mee .
Ik vindt het toch knap

Ik heb hem nog niet
pi_23493916
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:57 schreef ChRoNiC het volgende:
Hmmzz,

Ik heb zo mijn eerste rijles, wat moet je dan allemaal doen? Alleen sturen en gas/rem of niet? En hoe ging het bij jullie de eerste keer? Ik ben niet echt super gespannen, maar toch een beetje zo van: hoe zal het nou gaan...
Je eerste les is voertuig beheersing. Dus eerst ga je je auto aleen besturen om je auto te leren kennen en als dat goed gaat ga je gassen, remmen en daarna het schakelen. En daarna ook de kijktechniek,.

SUCCES!
pi_23493958
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:05 schreef yup het volgende:
Als jij normaal kan leren en geen probleem met zenuwen hebt (zoals ik) dan hoor je die theorie met gemak de eerste keer te halen.
Ja ik heb het VWO met gemak gehaald dus ik denk dat ik me onnodig druk maak...
pi_23495441
quote:
Op maandag 22 november 2004 16:16 schreef marciemarcs het volgende:
Ja ik heb het VWO met gemak gehaald dus ik denk dat ik me onnodig druk maak...
Dat maakt niet uit. Ik kan prima tentamens en examens maken. Haalde mijn examens ook met gemak. Maar het theorie-examen Iik was vréselijk zenuwachtig en snap nog steeds niet hoe ik nou zó zenuwachtig kon zijn. Ik heb erg goed geleerd en veel oefen-examens gemaakt, ging allemaal erg goed. Waar maakte ik me nou druk om??

Gezakt met 7 fout, net 1 te veel en dan ben je pas echt pissig! .. A.s vrijdag mag ik voor de 2e keer.
  maandag 22 november 2004 @ 17:25:38 #216
92908 Version1
Jerichoholic
pi_23495566
quote:
Op maandag 22 november 2004 15:57 schreef ChRoNiC het volgende:
Hmmzz,

Ik moest sturen, gassen, remmen in mn 1e les. Ook kreeg ik in mn 1e les al dat gezeik met t kijken enzo. 2e les moest ik pas zelf schakelen.

En wat heb jij moeten doen?

* Version1 gaat waarschijnlijk half december weer op, eerst nog maar s mn tentamens maken en dan ff bellen naar mn instructeur voor de precieze datum
pi_23495779
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:25 schreef Version1 het volgende:

[..]

Ik moest sturen, gassen, remmen in mn 1e les. Ook kreeg ik in mn 1e les al dat gezeik met t kijken enzo. 2e les moest ik pas zelf schakelen.

Version1 gaat waarschijnlijk half december weer op, eerst nog maar s mn tentamens maken en dan ff bellen naar mn instructeur voor de precieze datum :')
Gewoon rijden, de instructeur zou wel op het verkeer letten.
pi_23496159
Zijn die oefenexamens op internet te vinden? Ik moet onderhand echt eens beginnen met leren, ik heb 23 lessen gehad
pi_23496958
quote:
Op maandag 22 november 2004 17:25 schreef Version1 het volgende:

[..]

* ChRoNiC gaat waarschijnlijk half december weer op, eerst nog maar s mn tentamens maken en dan ff bellen naar mn instructeur voor de precieze datum
Het ging goed, het was inderdaad een beetje koppelen, gasgeven en dergelijke. Hij vond het goed genoeg gaan om het kleinste pakket aan me voor te stellen. Das 14 lessen van 90 minuten. Is dat veel?

Maar al met al ging het dus wel goed.
THnx voor alle reacties .

HEeft 1 van jullie trouwens zo'n theorie cursus gedaan?
pi_23497270
Ik niet, geen interesse ook. Als je goed kunt leren heb je het ook niet nodig. Mijn instructeur keurde het inwendig af volgens mij Toen hij mij al 3 keer had verteld wanneer de theorieavonden zijn (en ik dus nog nooit op was komen dagen) had ik geantwoord dat ik het niet nodig zal hebben, baalt hij even dat ie steeds weer die 5 euro per avond misloopt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2004 19:07:22 ]
pi_23497852
Bij mij zit het in het pakket. Moet ik een keer op een zaterdag naar zo'n bijeenkomst..
Maar goed, daar is voor betaald dus ga ik toch maar heen denk ik.
  maandag 22 november 2004 @ 19:37:39 #222
101024 buysman
you take picture?
pi_23498687
ik ga hopelijk het nieuwe jaar in met mijn rijbewijs, 27december moet ik op, voor die tijd nog ff tussentijdse erin joppen
pi_23499776
quote:
Op maandag 22 november 2004 18:24 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]
Das 14 lessen van 90 minuten. Is dat veel?
Uit ervaring kan ik stellen dat het niet veel is, maarja sommige doen er 50 lessen over en andere doen het in 10
pi_23501607
Mijn intake ging zo goed dat hij zei van: je leert heel snel dus 14 lessen moet voldoende voor je zijn.
pi_23501834
Verdomme. Heb ik overmorgen dan eindelijk mijn rijbewijs

Ik ben echt fucking zenuwachtig!
pi_23501963
ChroNic, ik leer ook snel en goed maar ik ben inmiddels al 23 lessen van 1.5 uur gehad en ik ben er nog niet Wil niet zeggen nog lang niet, maar de 35 lessen waar hij het over had een hele tijd geleden zijn echt niet nodig!
pi_23502010
Succes trouwens NFSUndergroundII
pi_23502637
quote:
Op maandag 22 november 2004 21:37 schreef heaven7 het volgende:
Succes trouwens NFSUndergroundII
Dankje wel. Hopen dat ik na 4 x zakken eindelijk ga halen!
pi_23504017
JE haalt het vast wel NFSU..

Good luck, het moet lukken
pi_23504603
quote:
Op maandag 22 november 2004 22:37 schreef ChRoNiC het volgende:
JE haalt het vast wel NFSU..

Good luck, het moet lukken
Mijn rij-instructeur zegt dat ik hem woensdag gewoon van hem afbent

Maargoed, eerst maar concentreren op woensdag middag!
pi_23508660
Agh NFSU2, iemand met zo'n naam moet wel kunnen rijden Mij lijkt het dat alleen je zenuwen een probleem zijn voor het examen, want zo te lezen kan je het best.

En denk eraan, je hoeft niet foutloos te rijden! Ik kan het weten, ik had de eerste keer 3 ingrepen op mijn examen, en ik was alsnog geslaagd (het waren niet van die erge ingrepen, maar toch )! Ga niet voor de 10, een 6 is al voldoende. Een les voor het examen nemen is vaak wel handig, dan zit je er alvast weer een beetje in. Ik was ook best zenuwachtig voor ik begon, maar toen ik eenmaal van het terrein afreed voelde het allemaal vertrouwd (want je kent de auto natuurlijk, hebt er al een zooi uren ingereden, niets nieuws dus) en ging ik gewoon een stukje toeren. Wat dat betreft vond ik het theorie examen een stuk zenuwslopender dan het examen zelf. Die haalde ik ook wel in 1 keer, maar toch vond ik dat 'moeilijker' om te doen.

Anyway om een lang verhaal kort te maken, je kunt het nu onderhand wel dunkt mij, dus ik wens je alvast veel plezier met het ophalen van je rijbewijs woensdagmiddag !
(Y)
pi_23508666
heb mun papiertje 1 sept. gehaald, na een 10-daagse cursus bij de anwb , goed bevallen en zo'n TTT (tussentijdsetoets) is ook erg fijn een examen gevoel, en dan horen wat er verbeterd kan worden..
en mogelijk een vrijstelling voor de bijz. verrichtingen

afrijers: succes iig!
dag
pi_23508929
Ik ga denk ik over een weekje ook theorie doen.

Nu heb ik die boeken, al geleerd en vragen gemaakt enzo. Maar hoe kan je een beetje afleiden of je het echt kent? Want alle opdrachten foutloos gaat natuurlijk niet. Maar hoeveel fout kan je dan ongeveer per hoofdstuk in dat opdrachtenboek hebben?
pi_23509200
quote:
Op maandag 22 november 2004 10:01 schreef NFSUndergroundII het volgende:

[..]

Je kent me?

Maar ben zo zenuwachtig als ik weet niet wat!
Ik ken je niet, maar ik hield de stand van zaken een beetje bij
  MOL-held dinsdag 23 november 2004 @ 11:05:16 #235
44635 XMN8R
mag dat?
pi_23511247
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 07:18 schreef JeroenV het volgende:
Ik ga denk ik over een weekje ook theorie doen.

Nu heb ik die boeken, al geleerd en vragen gemaakt enzo. Maar hoe kan je een beetje afleiden of je het echt kent? Want alle opdrachten foutloos gaat natuurlijk niet. Maar hoeveel fout kan je dan ongeveer per hoofdstuk in dat opdrachtenboek hebben?
tips:

• Lees je theorieboek helemaal door en doe daarna de eerste 50 oefenvragen. Bedenk steeds voor jezelf waarom je een bepaald antwoord geeft en neem dat mee als je achterin naar de oplossingen kijkt. Ga daarna terug naar je theorieboek en doe daarna de volgende 50 oefenvragen, wederom mét toelichting. Wanneer je dit regelmatig herhaalt zul je zien dat het steeds makkelijker wordt en dat je dus steeds minder fouten gaat maken.

• Wees eerlijk tegenover jezelf als je de antwoorden bekijkt. Fout is fout, dus niet "owja, das waar, dat wist ik eigenlijk wel", maar gelijk terug naar het betreffende onderdeel in je theorieboek om de stof nog een keer door te nemen. Na het echte examen kun je immers ook niet meer corrigeren.

• Ga niet te vaak opnieuw door het oefenboek heen, want dan ga je de plaatjes herkennen. Leg de nadruk bij het oefenen op "ja, want..[reden]". Je zult zien dat dat helpt bij het echte examen.

• En de beste tip is voor velen nog altijd: volg een theorie-cursus bij een rijschool.

btw: alle opdrachten foutloos maken is best mogelijk. Probeer daar ook naar te streven. Met 44 punten ben je weliswaar geslaagd, maar als je 6 voorrangsfouten hebt gemaakt dan kun je je praktijk-examen beter even uitstellen.

Succes .
  • MAAR MENEER AGENT
    IK HEB ALLEEN MAAR
    pi_23511392
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 02:56 schreef chiren het volgende:
    Agh NFSU2, iemand met zo'n naam moet wel kunnen rijden Mij lijkt het dat alleen je zenuwen een probleem zijn voor het examen, want zo te lezen kan je het best.

En denk eraan, je hoeft niet foutloos te rijden! Ik kan het weten, ik had de eerste keer 3 ingrepen op mijn examen, en ik was alsnog geslaagd (het waren niet van die erge ingrepen, maar toch )! Ga niet voor de 10, een 6 is al voldoende. Een les voor het examen nemen is vaak wel handig, dan zit je er alvast weer een beetje in. Ik was ook best zenuwachtig voor ik begon, maar toen ik eenmaal van het terrein afreed voelde het allemaal vertrouwd (want je kent de auto natuurlijk, hebt er al een zooi uren ingereden, niets nieuws dus) en ging ik gewoon een stukje toeren. Wat dat betreft vond ik het theorie examen een stuk zenuwslopender dan het examen zelf. Die haalde ik ook wel in 1 keer, maar toch vond ik dat 'moeilijker' om te doen.

Anyway om een lang verhaal kort te maken, je kunt het nu onderhand wel dunkt mij, dus ik wens je alvast veel plezier met het ophalen van je rijbewijs woensdagmiddag !
    Bedankt voor je steun!

Morgen is het Om 13:20. Dus mocht ik voor morgen avond niet reageren dan ben ik in het riool gesprongen. En ik rij af bij het BNOR.

pi_23511401
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 08:43 schreef mistermaniac het volgende:

[..]

Ik ken je niet, maar ik hield de stand van zaken een beetje bij
    Op die manier
    Maar je hoort het wel van mij!
      dinsdag 23 november 2004 @ 11:28:40 #238
    61413 M_M
    BEN EEN MEISJE!!!!!!
    pi_23511727
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:11 schreef NFSUndergroundII het volgende:
    Morgen is het :') Om 13:20. Dus mocht ik voor morgen avond niet reageren dan ben ik in het riool gesprongen. En ik rij af bij het BNOR.

quote:
    Op donderdag 18 november 2004 09:14 schreef M_M het volgende:

[..]

Hihi..

Mensen worden wel suicidaal door zo een theorie-examen he
      dinsdag 23 november 2004 @ 11:49:49 #239
    39604 SouthernSun
    het zonnetje in huis
    pi_23512173
    quote:
    Op maandag 22 november 2004 16:15 schreef NFSUndergroundII het volgende:

[..]

Je eerste les is voertuig beheersing. Dus eerst ga je je auto aleen besturen om je auto te leren kennen en als dat goed gaat ga je gassen, remmen en daarna het schakelen. En daarna ook de kijktechniek,.

SUCCES!
    dat wisselt per rijschool volgens mij? ik moest namelijk de eerste keer gelijk alles zelf doen en naar de andere kant van de stad rijden.
      dinsdag 23 november 2004 @ 12:22:39 #240
    61413 M_M
    BEN EEN MEISJE!!!!!!
    pi_23512856
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:49 schreef SouthernSun het volgende:

[..]

dat wisselt per rijschool volgens mij? ik moest namelijk de eerste keer gelijk alles zelf doen en naar de andere kant van de stad rijden.
    Inderdaad, ik moest ook meteen alles zelf doen en naar de andere kant van de stad rijden
    Goede manier vind ik, zo weet je tenminste meteen wat je te wachten staat.

Wat wel irritant is, is dat mn instructeur nu opeens opmerkingen heeft over mn stuur- en schakeltechniek, terwijl ik dat al 14 lessen zo doe..
    pi_23513501
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:28 schreef M_M het volgende:

[..]

[..]

Hihi..

Mensen worden wel suicidaal door zo een theorie-examen he
    Dit is letterlijk
    pi_23513519
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:49 schreef SouthernSun het volgende:

[..]

Oké !

Ik heb echt alles apart gehad Maar ja, boeiend!

Als ik morgen maar slaag!
    pi_23515779
    btw: als je de theorie 's ochtends hebt.. zorg dan dat je goed wakker bent!
    mocht je het toch niet halen, maar je hebt het idee dat je het toch eigenlijk wel had moeten kunnen en dat je domme fouten hebt gemaakt...... meestal zijn er meerdere sessies op 1 dag, als je je op de reservelijst zet, dan kom je wellicht daar nog aan de beurt.. (moet je wel als één van de eerste op de reservelijst staan, anders kan het zijn dat er geen plaats meer voor je vrij is)
    heb ik ook gedaan, eerste keer 8 fout ( 's ochtends) en 's middags 0 fout
    dag
    pi_23515943
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:11 schreef NFSUndergroundII het volgende:

[..]

Bedankt voor je steun!

Morgen is het :') Om 13:20. Dus mocht ik voor morgen avond niet reageren dan ben ik in het riool gesprongen. En ik rij af bij het BNOR.

Uit ervaring van iemand anders weet ik dat ze bij de BNOR geen mierenneukende homo's zijn zoals bij de CBR. Die man was gezakt voor de vreemdste dingen, bij de BNOR vroegen ze hoe zo iemand als hem, die gewoon normaal kan rijden, bij het BNOR komt doen

Ik had me rijbewijs 1 november gehaald, maar ik had geen geluk ofzo, ik had gewoon 0,0 fout, ook al was ie een mierenneukende klojo, hij kon me toch niet naaien. Het was gewoon een normaal iemand verder, maar iets in me zei dat 1 fout fataal kan zijn bij die man (en volgens anderen die bij die gozer hebben afgereden is dat ook zo).

Als je normaal kan rijden is de kans dat je bij de BNOR slaagt errug hoog, bij de BNOR komen de vreemdste personen afrijden...
    pi_23516443
    Ik heb inmiddels 4 lessen gehad, en ik heb er gelukkig veel plezier in!

Toen ik het las in dit topic dat sommigen 19 lessen hebben gehad, en daarna opgingen, daar sta ik versteld van! Van enkele vrienden en familie van me heb ik gehoord dat ze 25 lessen hebben gevolgd.
    Naja, ik ben benieuwd hoe ik verder zal gaan presteren.
    I lock the door and lock my head,
    and dream of butterflies instead.
    pi_23517323
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 14:27 schreef yup het volgende:

[..]

Uit ervaring van iemand anders weet ik dat ze bij de BNOR geen mierenneukende homo's zijn zoals bij de CBR. Die man was gezakt voor de vreemdste dingen, bij de BNOR vroegen ze hoe zo iemand als hem, die gewoon normaal kan rijden, bij het BNOR komt doen

Ik had me rijbewijs 1 november gehaald, maar ik had geen geluk ofzo, ik had gewoon 0,0 fout, ook al was ie een mierenneukende klojo, hij kon me toch niet naaien. Het was gewoon een normaal iemand verder, maar iets in me zei dat 1 fout fataal kan zijn bij die man (en volgens anderen die bij die gozer hebben afgereden is dat ook zo).

Als je normaal kan rijden is de kans dat je bij de BNOR slaagt errug hoog, bij de BNOR komen de vreemdste personen afrijden...
    Je hebt best gelijk !

Ik ken iemand die is gisteren geslaagd bij BNOR. En die examinator vroeg wat hij op het BNOR kwam doen

Dus ik heb 50% kans!
    pi_23520109
    Vandaag niet geslaagd voor de theorie.
    (__/)
    (O.o )
    (&gt; &lt; )
    This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
    pi_23520124
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 17:14 schreef U.F.O het volgende:
    Vandaag niet geslaagd voor de theorie.
    pi_23520217
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 11:05 schreef XMN8R het volgende:

tips
    Dankje. In dat oefenboek vind ik het soms lachwekkend wat voor antwoorden ze erbij kunnen verzinnen. Zitten er ook van dat soort vragen bij op het examen?
    pi_23520242
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 14:47 schreef Tierelier het volgende:

Toen ik het las in dit topic dat sommigen 19 lessen hebben gehad, en daarna opgingen, daar sta ik versteld van! Van enkele vrienden en familie van me heb ik gehoord dat ze 25 lessen hebben gevolgd.
    Yeah, dat waren yup en ik die het in 19 lessen deden !!

Maar dat zegt niets, ik kon al rijden en schakelen al voordat ik met lessen begon (broer met auto) en al kun je dat nog niet, dan heeft dat gewoon wat meer tijd nodig.... en aanleg heeft er ook wel iets mee te maken, denk ik. Ow en hij merkte ook meteen op dat ik een brommer/scooter/crosser ooit heb gereden, of rij, want automatisch keek ik al bij het afslaan bijvoorbeeld of er geen fietser o.i.d mijn pad kruiste, al de eerste les. Dus dat zat er ook al een beetje in eigenlijk... Spiegels moest ik wel ff op hameren, want dat vergat ik bijna aaaaaltijd, vooral bij het afremmen voor het stoplicht, dat je dan in je binnenspiegel moest kijken.

Mijn rij-instructeur zei dat het gemiddelde wel rond de 35 lessen lag trouwens. Zolang je maar plezier in je lessen hebt leer je het vanzelf wel!

En als je de auto eenmaal een beetje onder controle hebt, komt het plezier vanzelf wel. ik weet nog wel dat ik eerst in een fucking lange straat in Den Haag reed, met bijna heel die straat door van die hoge drempels, dan was het echt in zijn 2 heel langzaam over die drempels heen, VOLGAS naar de volgende, op de rem, langzaam eroverheen, VOLGAS weer naar de volgende En bochtjes die je al 600x hebt gereden steeds ietsjes harder doorheen gaan, vond mijn instructeur wel leuk, soms zat hij zelf te roepen van: 'WHIEEEEEEEEEEEeeeejjjj '

Agh ja, rijlessen, het was me wel die 35 euro elke keer waard
    (Y)
    pi_23521051
    En nog een keer, zijn er gratis proef theorieexamens op internet te vinden? Ik heb al gezocht ja
    pi_23521097
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 17:53 schreef heaven7 het volgende:
    En nog een keer, zijn er gratis proef theorieexamens op internet te vinden? Ik heb al gezocht ja
    Poe, zocht er vroeger ook wel na. Maar helaas niets gevonden!
    pi_23521201
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 14:47 schreef Tierelier het volgende:

Sommige mensen reden al auto voordat ze begonnen aan rijles
    pi_23521599
    vandaag geslaagd voor theorie Ik zat te kloten met dat kastje heeft me 2 fouten opgeleverd.. verder had ik 5 fout in totaal..
      dinsdag 23 november 2004 @ 18:17:53 #255
    76030 Honda_Crx_V-tec
    Japanse auto freak
    pi_23521634
    Ik ben nu 2 keer gezakt maar donderdag moet ik weer om 8:55, ik hoop echt dat ik hem nu eens haal
      dinsdag 23 november 2004 @ 18:27:33 #256
    43311 jozef444
    complete and total insanity
    pi_23521861
    Ik zal me hier ook maar s melden na 3 jaar geleden men auto te hebben gehaald meot deze jongen volgende week dinsdag op voor zen motor
    [16:08] &lt;portier&gt; Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
    pi_23524652
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 18:17 schreef Honda_Crx_V-tec het volgende:
    Ik ben nu 2 keer gezakt maar donderdag moet ik weer om 8:55, ik hoop echt dat ik hem nu eens haal
    Succes

Ik mag morgen voor de 5e keer
    pi_23525934
    Discussie handrem visus voetrem;

Ik heb vandaag mijn rij-instructeur gevraagd over de handrem/voetrem. We hadden het over benzine/diesel omdat hij mij in zijn auto thuis bracht (lesauto moest opeens met spoed terug naar de rijschool een misverstand tussen hem en zijn collega -> mag volgende week een half uur extra ). Hij zei dat je bij benzine veel meer gas moet geven bij het oplaten komen van de koppeling. Bij diesel rijdt de auto al als je de koppeling een beetje op laat komen. Dit is ook de reden waarom je bij een hellingproef in een diesel-bak met gemak de voetrem kunt gebruiken. In een auto met benzine is handrem het beste. Daarom gaan we volgende week met handrem oefenen . Het lastige is alleen dat handrem met diesel niet hetzelfde is als handrem met benzine.
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 20:21 schreef NFSUndergroundII het volgende:
    Ik mag morgen voor de 5e keer
    Succes
    pi_23526069
    Ohwja ik wou het telkens bij m'n post zetten, maar ik vergat het steeds... http://rijbewijs.pagina.nl staan gratis oefentheorie dingen Aan de rechterkant van de pagina.
    (Y)
    pi_23526704
    Mijn instructeur is maar een eigenwijze drol
    pi_23526761
    Dankjewel AnnekeM!
    pi_23526813
    ik heb nog 1 rijles voor me examen
    pi_23526865
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 21:11 schreef AnnekeM het volgende:
    Discussie handrem visus voetrem;

Ik heb vandaag mijn rij-instructeur gevraagd over de handrem/voetrem. We hadden het over benzine/diesel omdat hij mij in zijn auto thuis bracht (lesauto moest opeens met spoed terug naar de rijschool een misverstand tussen hem en zijn collega -> mag volgende week een half uur extra ). Hij zei dat je bij benzine veel meer gas moet geven bij het oplaten komen van de koppeling. Bij diesel rijdt de auto al als je de koppeling een beetje op laat komen. Dit is ook de reden waarom je bij een hellingproef in een diesel-bak met gemak de voetrem kunt gebruiken. In een auto met benzine is handrem het beste. Daarom gaan we volgende week met handrem oefenen . Het lastige is alleen dat handrem met diesel niet hetzelfde is als handrem met benzine.
    [..]

Succes

Diesel heeft veel trekkracht onderin vandaar dat je daar makkelijk mee wegrijd, maar met benzine hoef je maar een klein dotje gas te geven en goed te balanceren met het gas en koppelingspedaal, en je gaat. Kwestie van oefenen na een tijdje merk je het niet eens.

Verder waarom is de handrem met diesel niet hetzelfde als met benzine? Met beide laat je de koppeling een beetje opkomen, maar bij benzine moet je soms extra gas geven om weg te rijden, bij diesel hoeft dit niet. Benzine kan je ook zonder gas laten rijden, maar je hebt daar een fluwelen voetje en geduld voor nodig, en je hindert het verkeer onnodig (bij een stoplicht bijv.) doordat je zo traag optrekt.
    pi_23527196
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 21:38 schreef Steve-O het volgende:
    ik heb nog 1 rijles voor me examen
    Ik ook, 2 uur voor mijn examen!
    pi_23527357
    Ik heb vrijdag om 9uur mn theorie-examen (mn eerste en hopelijk ook laatste)

Duim ff voor me
    pi_23527489
    GOOD LUCK iedereen,

XemmyX wil ook verder met rijlessen, maar is zo verschikkelijk duur, en dan zou ik geen eten meer voor mij en mijn vriend kunnen kopen, das ook niet de bedoeling! Heb zo genoeg van het OV
    pi_23527512
    wat kost een rijles eigenlijk ?
    pi_23527552
    Hier bij ons, in een dorp dus dat duurd ff voordat je bij de stad/grotere wegen bent
    1,5 uur bijna 55 euro....
    En dat voor een student die samenwoont, nee dat ken niet he
    pi_23527837
    1 uur kost in Amsterdam ong. 35 euro. Ik had ook 35 euro betaald voor 60 minuten rijles.
    pi_23527873
    hmm 5 jaar geleden was het 60 gulden per uur
    pi_23528568
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 22:03 schreef BoJo het volgende:
    E45,- per 1,5 uur hier!
      dinsdag 23 november 2004 @ 23:04:54 #272
    92908 Version1
    Jerichoholic
    pi_23529651
    37 euro per les [60 minuten] betaal ik
    pi_23529937
    57 voor 1.5 uur
    pi_23531697
    steve-o, wanneer mag jij trouwens examen doen?
    pi_23531715
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 18:17 schreef Honda_Crx_V-tec het volgende:
    zet em op he!!
    pi_23532513
    Ik ga nu slapen. Morgen hoor je het eindresultaat
    pi_23532532
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 22:14 schreef BoJo het volgende:
    hmm 5 jaar geleden was het 60 gulden per uur
    45 gulden zelfs

woensdag 24 november 2004 @ 08:32:54 #278
    61413 M_M
    BEN EEN MEISJE!!!!!!
    pi_23534710
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 22:03 schreef BoJo het volgende:
    ¤ 34,- per uur..
    pi_23535330
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 00:06 schreef Version1 het volgende:
    steve-o, wanneer mag jij trouwens examen doen?
    over een week
    pi_23536092
    Ik ben net voor de tweede keer gezakt
    WEER op het kijkgedrag bij kruispunten.. teringzooi
    En het leuke is, je KAN zakken op Bijz. verrichtingen. Dat is bij mij vandaag gebeurd ( reden was : gezakt door het niet goed maken van de bocht achteruit en dat kruispunt).

Over 2 weken verloopt mn theorie.. nu maar hopen dat er in de tussentijd nog een plaatsje vrijkomt bij Cbr.

Teeringzoooi
    Что было, то прошло..
    pi_23536381
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 10:24 schreef Andoire het volgende:
    Ik ben net voor de tweede keer gezakt
    WEER op het kijkgedrag bij kruispunten.. teringzooi
    En het leuke is, je KAN zakken op Bijz. verrichtingen. Dat is bij mij vandaag gebeurd ( reden was : gezakt door het niet goed maken van de bocht achteruit en dat kruispunt).

Over 2 weken verloopt mn theorie.. nu maar hopen dat er in de tussentijd nog een plaatsje vrijkomt bij Cbr.

Teeringzoooi
    *knuffel geeft*

Ik moet straks voor de 5e keer, 4x gezakt op kijken!
    pi_23536442
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 10:40 schreef NFSUndergroundII het volgende:

[..]

*knuffel geeft*

Ik moet straks voor de 5e keer, 4x gezakt op kijken!
    Nu slaag je gewoon! Gewoon relaxed in die wagen zitten, beetje babbelen met de examinator, dat deed bij mij wonderen
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_23536535
    NFSU...succes! We kunnen je straks gewoon feliciteren. Gaat echt wel lukken vandaag .
    pi_23536540
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 10:43 schreef Dezz het volgende:

[..]

Nu slaag je gewoon! Gewoon relaxed in die wagen zitten, beetje babbelen met de examinator, dat deed bij mij wonderen
    Straks is het ook een examinator die gedregadeerd van het CBR vandaan komt
    pi_23536547
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 10:48 schreef WheeleE het volgende:
    NFSU...succes! We kunnen je straks gewoon feliciteren. Gaat echt wel lukken vandaag .
    Met een naamtopic?
    pi_23537322
    Tot over 3 uur

Ik ga nu
    pi_23537360
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 11:26 schreef NFSUndergroundII het volgende:
    Tot over 3 uur

Ik ga nu
    * Dezz blijft de komende 3 uur van de straat
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_23537750
    succes
    pi_23541562
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 11:26 schreef NFSUndergroundII het volgende:
    Tot over 3 uur

Ik ga nu
    En? En? En?
    pi_23541830
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 14:50 schreef Karliene het volgende:

[..]

En? En? En?
    Als ie mazzel heeft staat ie nu te juichen enis ie onderweg naar huis. En anders is ie aan het bedenken hoe hij zijn 5e falen hier moet gaan vertellen .
    pi_23541987
    spanunnnnnd
    pi_23542011
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 00:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

45 gulden zelfs

Je hoeft het niet in te wrijven dat wij hier genaaid worden
    pi_23542149
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 15:08 schreef yup het volgende:

[..]

Je hoeft het niet in te wrijven dat wij hier genaaid worden
    Dat waren andere tijden, yup.
    Wat voor auto heb jij gereden eigenlijk?

Ik in een BMW 3 diesel
    pi_23542200
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 15:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat waren andere tijden, yup.
    Wat voor auto heb jij gereden eigenlijk?

Ik in een BMW 3 diesel
    Ik verwachtte eerder dan bij jou als het om een BMW ging. Het is geen Toyota ofzo

Verder heb ik in een Golf 4 90 pk TDi gereden met 310.000 km op de teller
    pi_23542279
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 15:15 schreef yup het volgende:

[..]

Ik verwachtte eerder dan bij jou als het om een BMW ging. Het is geen Toyota ofzo

Verder heb ik in een Golf 4 90 pk TDi gereden met 310.000 km op de teller
    Ahhh, een Golf, daar rijd iedereen in he, gelukkig wel een TDi en geen SDi (met 5 ton op de teller)

Dan ken je me nog niet.
    Ik vind BMW en
    achterwielaandrijving, 6 inlijn, do i have to say more?
    pi_23542328
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 15:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ahhh, een Golf, daar rijd iedereen in he, gelukkig wel een TDi en geen SDi (met 5 ton op de teller)

Dan ken je me nog niet.
    Ik vind BMW en
    achterwielaandrijving, 6 inlijn, do i have to say more?
    Liever BMW dan Toyota dat is wat ik weet
    pi_23542360
    mijn rijles kostte 28 euro voor 50 minuten (in het begin van het jaar)
    En ik reed in een Golf 4 TDi (115 pk ofzo)

[ Bericht 14% gewijzigd door BazzoS op 24-11-2004 15:30:10 ]
    pi_23542378
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 15:21 schreef yup het volgende:

[..]

Liever BMW dan Toyota dat is wat ik weet
    Ja, zeker
    Als ik nu wat geld over had, had ik de nieuwe M5 gekocht, op zeker
    alleen ze gaan wel meer kapot
    pi_23542746
    Ik had de eerste 10 lesjes voor 250 euro, 60 minuten

En ik ree in een Getz .... Met 20.000 km op de teller, dus het reed wel lekker, het kwam alleen niet vooruit wehehe...

Anyway, NFSU2 heb je em nou al gvd ?

En voor de theorie mensen, http://rijbewijs.pagina.nl aan de rrrrrrechterrrkant staan een stuk of 10 oefenexamens
    (Y)
    pi_23542847
    Theorie is toch een eitje?
    Praktijk ook trouwens

pi_23542890
    Waarom heeft NFSUndergroundII nog niet gereageerd!!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')