als je begint met skieen een spijkerbroek????????????quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:56 schreef Pikkebaas het volgende:
Als het de eerste keer is dan zou ik er niet zo veel geld aan uit geven.
Neem een oude spijkerbroek en spuit die waterdicht met een spulletje van de schoenenmaken.
En draag daar een lange thermobroek onder. Je ligt meestal de eerste keer alleen maar in de sneeuw op je muil. En die staalkanten van je ski's halen mooi al je nieuwe kleding open.
Ik zou je aanraden om een keer bij de Perry Sport binnen te lopen. Van hun eigen merk - INQ - hebben ze veel wintersport kleding, ik heb er zelf mijn snowboardbroek ook van, prima ding en gaat al jaren meequote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:00 schreef XOSL het volgende:
Ik ga gelijk boarden.. Maar ik denk wel dat ik het supervet ga vinden.. Aangezien skiëen ook wel vet was in zo een "hal". En ik vroeger veel geskate heb..
Mwah, waterdicht gespoten spijkerbroek kan best. Zelf ook gedaan.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:59 schreef DoctorB het volgende:
als je begint met skieen een spijkerbroek????????????
Als je iets MOET hebben is het een ski broek. Bij Perry Sport hebben ze altijd wel wat in de aanbieding, ga daar eens kijken als je niks kunt lenen.
In geval van boarden zit je vaak met je kont in de sneeuw. Koop een nieuwe broek, die is tenminste goed waterdicht, daar ga je erg veel plezier van hebben.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:00 schreef XOSL het volgende:
Ik ga gelijk boarden.. Maar ik denk wel dat ik het supervet ga vinden.. Aangezien skiëen ook wel vet was in zo een "hal". En ik vroeger veel geskate heb..
Zelf draag ik nooit een fleece trui. Ik heb een ademend ski jack en ik draag er alleen een thermo shirt en een dunne pully onder..... Fleece is vaak zo dik en beperkt je bewegingen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:04 schreef DoctorB het volgende:
Thermo ondergoed, daaroverheen een fleece trui en uiteindelijk de skibroek/skijack.
Dit houdt warmte goed vast en voert transpiratievocht goed af.
Ja, daar wil ik wel eens meer over weten. Is dat echt zo ?? Dat ongeschikt voor de bergen ?? En waarom dan ?? Ik heb een Oakley Frogskin met persimmon glazen en dat bevalt prima. Prima zicht. Maar ik zit er aan te denken om een goggle te kopen (een Oakley Wisdom). Maar is dat echt zo veel beter dan ??quote:Koop ook een goggle. Daarmee heb je veel beter zicht dan een gewone zonnebril.
(een gewone zonnebril is overigens ook ERG slecht voor je ogen vanwege ONGESCHIKT VOOR DE BERGEN)
ik bedoel ook een fleece pully. Niet zo'n dikke. Dat zit inderdaad kl*te.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:15 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Zelf draag ik nooit een fleece trui. Ik heb een ademend ski jack en ik draag er alleen een thermo shirt en een dunne pully onder..... Fleece is vaak zo dik en beperkt je bewegingen.
[..]
Ja, daar wil ik wel eens meer over weten. Is dat echt zo ?? Dat ongeschikt voor de bergen ?? En waarom dan ?? Ik heb een Oakley Frogskin met persimmon glazen en dat bevalt prima. Prima zicht. Maar ik zit er aan te denken om een goggle te kopen (een Oakley Wisdom). Maar is dat echt zo veel beter dan ??
OK, mijn bril zal dus wel goed zijn. En boarden doe ik niet, ik ski, dus zo heel vaak schuif ik de sneeuw niet in. Het fijne aan een goggle lijkt me dat het niet beslaat en niet verschuift. Het nadeel lijkt me dat je dat ding niet even snel afzet en dat die dingen reteduur zijn. Je zou het eigenlijk eens moeten proberen. Straks geef ik 200+ euro uit voor een goggle en vind ik er geen reet aan.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:22 schreef DoctorB het volgende:
Het gaat er eigenlijk om dat normale zonnebrillen de UV straling niet sterk genoeg filteren. In de bergen is de UV straling veel sterker vanwege de dunnener atmosfeer.
De meeste zonnebrillen worden gemaakt voor de zomer op zeeniveau.
Je hebt zeker zonnebrillen die geschikt zijn voor in de bergen, maar die zijn vaak een stuk duurder (en die Oakley is nie goeijekoop, dikke kans dat daar wel fatsoenlijke uv filters in zitten).
Het voordeel van een goggle is dat die alleen gemaakt worden voor in de bergen dus daar zit je met de uv filtering wel goed. Nog een voordeel is dat ie niet afvalt als je met je board WEER eens een snowdive maakt...
daarnaast, als je lekker hard naar beneden vlamt (en dat doe ik heel graag) dan is het niet fijn als de wind langs je bril in je ogen waait.
kijk even of je bij vrienden/kennissen wat kan lenen als je nog niet zeker weet of je de aankomende jaren nog vaker gaat boarden. Als je zeker weet dat je vaker gaat zou ik zeker een goede broek kopen. In het begin ga je veel vallen, en het is wel handig is die waterdicht isquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:00 schreef XOSL het volgende:
Pauline kan ik jou niet meenemen als ik aankopen ga doenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:04 schreef Vanderdonk het volgende:
Trouwens ik zag in de folder van de Lidl dat ze een compleet skipak aan gaan bieden (is een broek en jas, dus niet zo een ouderwets overall) voor 50 euro. Daar heb je doorgaans nog niet eens een broek of jas los voor dus dat kan interessant zijn om even te bekijken.
Zo een knalgele broek voor een paar tientjes is wel extreem stoer. En dan zo een foute muts opzettenquote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:23 schreef ParanoidEv het volgende:
http://www.scapino.nl/site/canvas.asp?select=folder
afgelopen jaar bij aktie-sport hadden ze ook zo'n aanbieding. Geloof voor 70 euro ofzo ook broek en jas. Maar zoals ik al zei, let op de sneeuwvanger, meestal zitten die er bij dit soort aanbiedingen niet in en ook bij de broek en jas. Let op of er aan de onderkant bij de benen zo'n apart stuk inzit wat je in je boots kan doen, en bij je armen apart los stuk wat je in je handschoen kan doen...op die manier krijg je iig geen sneeuw in je pijpen of bij je armen. Verder zit er bij de broek aan de achterkant vaak een stuk wat hoger zit, voorkomt sneeuw bij je bipsquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:04 schreef Vanderdonk het volgende:
Trouwens ik zag in de folder van de Lidl dat ze een compleet skipak aan gaan bieden (is een broek en jas, dus niet zo een ouderwets overall) voor 50 euro. Daar heb je doorgaans nog niet eens een broek of jas los voor dus dat kan interessant zijn om even te bekijken.
in je jas zit onderin een aparte "flap" die je aan de voorkant vast gan maken met drukkers oid. Die zit strak om je heen dmv elastiek en houdt dus de sneeuw uit je jas die bij het vallen via de onderkant in je jas kan komenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:31 schreef littledrummergirl het volgende:
wat is een sneeuwvanger?
Ik heb een jas zonder "sneeuwvangers" (had er zelf nog nooit van gehoordquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:37 schreef ivetje het volgende:
[..]
in je jas zit onderin een aparte "flap" die je aan de voorkant vast gan maken met drukkers oid. Die zit strak om je heen dmv elastiek en houdt dus de sneeuw uit je jas die bij het vallen via de onderkant in je jas kan komenIn mijn vorige post staat de uitleg over de mouwen en broekspijpen
Meestal zijn sneeuwvangers van een soort dunne regenpak-achtige stof.
met snowboarden val je vaak op je kont en dan bestaan de kans (als je doorschuift) dat er dus sneeuw in je jas schuift...het is niet echt fijn als dat gebeurtquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:52 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb een jas zonder "sneeuwvangers" (had er zelf nog nooit van gehoord) en ik heb nog nooit sneeuw in me jas gehad hoor
. En ja ik val wel.. hard
.
Mja ik heb vorig jaar geskied (toen voor et eerst) en ik ga dit jaar voor het eerst snowboarden... maar ze verkopen toch vast wel ergens van die losse dingen? Ik ga niet weer een nieuwe jas kopenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:54 schreef ivetje het volgende:
[..]
met snowboarden val je vaak op je kont en dan bestaan de kans (als je doorschuift) dat er dus sneeuw in je jas schuift...het is niet echt fijn als dat gebeurtVandaar dat zo'n sneeuwvanger toch wel een aanrader is hoor
die dingen zijn denk ik niet los te koop, omdat ze aan je jas geritst zitten of gewoon erin genaaid zijn...anders heeft het weinig zin, als ie niet aan je jas vast zitquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:33 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mja ik heb vorig jaar geskied (toen voor et eerst) en ik ga dit jaar voor het eerst snowboarden... maar ze verkopen toch vast wel ergens van die losse dingen? Ik ga niet weer een nieuwe jas kopen.
Zal toch wel een constructie mogelijk zijn?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:42 schreef ivetje het volgende:
[..]
die dingen zijn denk ik niet los te koop, omdat ze aan je jas geritst zitten of gewoon erin genaaid zijn...anders heeft het weinig zin, als ie niet aan je jas vast zit
hoe zou jij dat willen doen dan...quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:43 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zal toch wel een constructie mogelijk zijn?
Jij werkt bij de V&D ?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:28 schreef ivetje het volgende:
V&D heeft ook goede wintersport kleding en niet al te duur. Voor minder dan 200 euro kan je een jas en broek hebben met sneeuwvanger etc. Let daar goed op, niet alle wintersportkleding heeft sneeuwvangers, en die heb je echt wel nodig
Verder goede handschoenen en skisokken zijn ook wel aan te raden
Nee hoorquote:Op zondag 31 oktober 2004 23:29 schreef XOSL het volgende:
[..]
Jij werkt bij de V&D ?![]()
Ik hoop dat je nog een contract verlenging krijgt. Ga je ook nog op wintersport ?quote:Op maandag 1 november 2004 10:58 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee hoor
(sinds vorige week niet meer, maar misschien krijg ik nog contract verlening...dat hoor ik vandaag hopelijk)
Dank je, op wintersport gaan heb ik nog nooit gedaan eigenlijk. Ik probeer indoor te snowboardenquote:Op maandag 1 november 2004 11:52 schreef XOSL het volgende:
[..]
Ik hoop dat je nog een contract verlenging krijgt. Ga je ook nog op wintersport ?
ik weet het zo ff niet meer precies. Het was iig een baan waar je halverwege de baan op kwam. Het stukje naar boven was voor de beginners, naar beneden voor gevorderden. Het ging vrij stijl naar beneden, daarna een bocht van 90 graden. En omhoog moest je met een lopende bandquote:Op maandag 1 november 2004 12:13 schreef XOSL het volgende:
Ah duitsland... Bottrop ? of hoe je het ook schrijftlol daar ben ik ook geweest
Ik hoop het binnenkort ook snel te leren
Ja klopt..quote:Op maandag 1 november 2004 12:23 schreef ivetje het volgende:
[..]
ik weet het zo ff niet meer precies. Het was iig een baan waar je halverwege de baan op kwam. Het stukje naar boven was voor de beginners, naar beneden voor gevorderden. Het ging vrij stijl naar beneden, daarna een bocht van 90 graden. En omhoog moest je met een lopende band
vooral als je je board onderhoudtquote:Op maandag 1 november 2004 12:24 schreef XOSL het volgende:
[..]
Ja klopt..
Lachuh die lopende band soms
Dat hele stukquote:Op maandag 1 november 2004 12:25 schreef ivetje het volgende:
[..]
ivetje is veilig lopend gegaan....hihi
Ja, dat hele stukquote:Op maandag 1 november 2004 12:44 schreef XOSL het volgende:
[..]
Dat hele stuk![]()
Kijk eens aan, aan dat soort tempraturen gaan we toch niet komenquote:Op woensdag 30 november 2005 16:59 schreef kaputwiehund het volgende:
Jarenlang alleen met een thermoshirtje, een fleecepully en een windstopper geskied. Alleen vorig jaar was het me met -25 graden (uit de wind) iets te gortig. Toen heb ik maar m'n jasje aangetrokken
Als je naar een gebied gaat waar het nog al koud wordt dan zou ik zorgen dat je je goed warm aan kan kleden....en al helemaal als je beginnend boarder bent.. een skibroek is dan echt een must(aangezien je als boarder nog al wat op je kont zit..)quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:55 schreef OldJeller het volgende:
Aangezien dit volgens de FAQ-topic nog dé plaats is voor informatie en vragen over wintersportkleding, post ik toch maar in deze oude topic.
Wat is écht nodig?
Is een winterjas echt een must of tijdens het boarden is 'jack' ook goed? Tenminste, bij de Perry Sport is hier een verschil in.. wat is beter?
Zijn moonboots een vereiste?
Thermo-ondergoed?
Ski-broek?
Wat voor kleding is verstandig te dragen als je een beginnende snowboarden bent, dus nog geregeld valt?
b.v. thermo-ondergoed, t-shirt, pully, winterjas (of jack? wat eigenlijk?), ski-broek en moonboots... ?
Thermoondergoed,quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:55 schreef OldJeller het volgende:
Aangezien dit volgens de FAQ-topic nog dé plaats is voor informatie en vragen over wintersportkleding, post ik toch maar in deze oude topic.
Wat is écht nodig?
Is een winterjas echt een must of tijdens het boarden is 'jack' ook goed? Tenminste, bij de Perry Sport is hier een verschil in.. wat is beter?
Zijn moonboots een vereiste?
Thermo-ondergoed?
Ski-broek?
Wat voor kleding is verstandig te dragen als je een beginnende snowboarden bent, dus nog geregeld valt?
b.v. thermo-ondergoed, t-shirt, pully, winterjas (of jack? wat eigenlijk?), ski-broek en moonboots... ?
Skibril neem je toch alleen maar mee als het bewolkt is en er kans is op mist of sneeuw, die muts zet je gewoon op je hoofd. Heb je verder geen zakken in je skibroek waar je bijv. je portemonnee in kunt doen?quote:Op zondag 13 januari 2008 14:25 schreef bladibladibla het volgende:
Die kleine zaken (portemonnee, telefoon, eten) krijg ik allemaal wel in mijn zakken van mijn jas en broek, maar waar o waar laat ik mijn skibril en muts?
Ik ben geen fan van rugzakken, omdat ik dan van iedereen spullen mag meeslepen en omdat ik het niet fijn vind in stoeltjesliften. Een heuptasje zou een optie zijn, maar mijn jas is vrij lang, dus dat zit ook niet heel fijn.
Is er hier nog iemand met ideeën?
dat is een parkeer terein bij een veel te duur hotelquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:43 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ja ik geloof je meteen, je bent Ook_Gek. Overigens denk ik dat kleding buiten de piste afhangt van lokatie. Op de foto zijn de straten zelf sneeuwvrij. Daar kan zelfs met pantoffels gelopen worden.
Nu we toch over schoeisel hebben. Ikke ski leek. Ikke heb vraag; Als men naar en van hotel naar piste loopt, kan dat op de ski boots? Of is dat slecht voor die laarzen? Of alleen slecht als weg hard is?
Ski boots lijken me behoorlijk kut lopen. Maar de otpie rugtas met schoenen tijdens het krabbelen op de latten lijkt me ook kut. Ik verwacht niet dat er veel ski service is op de plek waar wij naar toe gaan.
je moet er op letten dat je schoenen gewoon goed zitten. Dat ze niet pijn doen. Ook moet je er voor zorgen dat je niet je voet kan bewegen in je schoen. Op het moment dat het wel kan zijn ze te groot. Stel je gaat ze toch dragen en je valt verkeerd is de kans op een gebroken enkel redelijk groot.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:26 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Dank, dat wou ik weten voor het geval dat ski verhuurder in taal verwarring ons zegt dat we ski schoenen niet op straat mogen gebruiken.
Een limosine of ski-bus zal niet aanwezig zijn bij ons hotel/ chambre of wat we ook nemen. We zullen of de schoenen een hel zijn of niet gewoon ermee naar de piste moeten lopen.
heb je wel goed opgelet of ze wel of geen lange blauwe pistes hebben. Want als je als beginnen op een berg staat die redelijk zwaar is ga jij nooit meer op wintersport. Juist grote plaatsen doen extra hun best om alles te hebben voor beginners.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:32 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ser je hebt een aardige opsomming neergetypt waarom we buiten ons dorp gaan huren![]()
Echt ik heb de ski plek uitgezocht op ruimte en rust, het ontbreken van ski materiaal verhuur/verkoop voor dat dal vind ik een goed teken.
Bovendien er gaan hele volkstammen Nederlanders met hun materiaal door half Europa per trein, auto, vliegtuig, naar de sneeuw.Een korte tocht over de bergen naar de winkels valt daarbij in het niet.
je bedoeld dat er geen pistes in Chamonix zijn? In chamonix komen ze met de wereld beker downhill, super-g enzo, genoeg pistes daar, ik zal wel even een plaatje zoeken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:28 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Het is nog erger dan jullie denken; Tot nu toe heb ik 0 'plan du piste' voor dat dorp on-line gevonden :-))
Er is 0 ski lift.. Sateliet fotos tonen wel een redelijk vlak gebied nabij dorp.
Kortom niks stres met wel of niet ski pass, gestuntel om uit de weg van ervaren skieers te blijven, wachten bij liften. Gewoon dorp uitlopen en aanglibberen. En als dat verveelt/ sneeuw ontbreekt dan is er openbaar vervoer naar toeristischer plaatsen met ski liften en ski route documentatie.
En daar ging het in 2006 fout bij mij, gevolg: gebroken schouder, op laatste dag, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:22 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Let wel op dat je ze weer goed zet als je gaat skiën
En welke plaats is dat?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:56 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Ha, we gaan alleen naar Chamonix om materiaal te huren. Voor de rest blijven we in ons dal in Zwitserland.
Dankzij Ook_Gek's advies heb ik vandaag een aanbod om van iemand ski materiaal lenen afgeslagen, na een kwartier voelde ik het al, dat zit niet goed.
Een gebroken schouder lijkt me eeerrrrggg pijnlijk.
Klopt ik ga ook met alles in de auto op vakantie goed te doen hoor! Ik gaf alleen maar een tip dat als het niet goed is je wel weer ver moet rijden om het om te ruilen....quote:Bovendien er gaan hele volkstammen Nederlanders met hun materiaal door half Europa per trein, auto, vliegtuig, naar de sneeuw.Een korte tocht over de bergen naar de winkels valt daarbij in het niet.
Ruimte en rust vind je ook in 'toeristische'gebieden hoor,je moet alleen wat beter zoeken. Alleen tijdens vakantie periodes is het overal wel wat drukker maar dat is altijd en overal zo.quote:Ser je hebt een aardige opsomming neergetypt waarom we buiten ons dorp gaan huren
Echt ik heb de ski plek uitgezocht op ruimte en rust, het ontbreken van ski materiaal verhuur/verkoop voor dat dal vind ik een goed teken.
Volgens mij maak je een grapje, maar als het geen grap is ben ik wel benieuwd hoe jij en je reisgezelschap het vonden.quote:Nee, ik ga niet voor ik er ben geweest de heel fok op mijn maagdelijke ski weilandje uitnodgen
Maar je kunt wel net als ik met een loupe door google maps surfen en zoeken naar landelijk gelegen dorpen die een goede OV verbinding hebben (zonder snelweg).
Je wilt tog geholpen worden, vertel dat dorpje alsof wij met ze allen naar je plekje komen... Als je je plek waar je heen gaat vertelt kan ik kijken of er wat in de buurt is.. Of moeten we gaan gokken waar het zit? Privacy op internet is goed maar dit is iets te veel..quote:Op zaterdag 26 januari 2008 02:07 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Nee, ik ga niet voor ik er ben geweest de heel fok op mijn maagdelijke ski weilandje uitnodgen![]()
![]()
Maar je kunt wel net als ik met een loupe door google maps surfen en zoeken naar landelijk gelegen dorpen die een goede OV verbinding hebben (zonder snelweg).
Saint Gervais Les Bains is trouwens ook een aanrader, helaas rijdt de Mont Blanc tram niet bij slecht weer :-(
En met slecht bedoelen ze daar al mist of motregen. Want die tram gaat ver voorbij het gebied voor onnozele dagtochtjes en spuwt boven de boom grens oma's, kinderen, ouders met wandelwagens en fashion adicts op hakken uit. Maar als mede passagier zie je dat niet, want de hele rit en eindhalte is opzich de moeite van de reis naar Saint Gervais waard.
Dat terzijde van ski-kleding. terug naar onderwerp;
Ik heb vandaag voor skibroek gekeken bij Bijenkorf enzo (ik heb dat daar wel eens zien hangen), maar niks nada. Dus het wordt toch of hopen op een eenmalige Zeeman aktie of sportwinkel..Of heeft iemand ervaring met ski kleding kopen in Chamonix? Hoe ligt de prijs ten opzicht van Nederlandse sportzaken?
je doet als of er miljoenen mensen op de kluitje komen skiën. Maar dat valt echt extreem mee. Ja oke soms moet je wachten bij een lift maar als je dat gehad hebt is het 9 v an de 10x rustig. En onthoud dat alle mensen die van achter jou komen moeten opletten en dus jij niet op hun.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 03:31 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Eigenlijk is mijn grote vraag over ski materiaal al beantwoord.![]()
Of we nu door ski resort 500 meter naar ski lift moet lopen of door dorp 300 meter naar krabbelveldje er moet met die boots aan gelopen worden.
Met een beetje geluk hebben we een hotel tegenover station van berg boemel trein. Waardoor we een heel groot ski gebied kunnen gebruiken. Maar het liefst blijf ik in rustiger gebied, zonder vakantie feest drukte
Wat is jouw probleem dat je niet durft te vertellen waar je naar toe gaat.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:06 schreef Dual.Flipflop het volgende:
En wat is nou jullie probleem?
ik neem altijd een rugzakje mee van 20 liter, weegt niks en alles past erin, sjaal, goggle, zonnebril hoes,portemonnee, telefoon, eten, drinken, etc. Merk er niks van en hij is ook handig als backprotectorquote:Op zondag 13 januari 2008 14:25 schreef bladibladibla het volgende:
Sinds dit jaar heb ik een nieuw skijack. Heel mooi, superwarm, maar helaas zitten er maar weinig zakken in. Dus nou weet ik niet zo goed hoe ik al mijn spullen mee moet krijgen. Typisch vrouwenprobleem
Als ik ga skiën neem ik het volgende mee:
- skibril (goggles dus, voor als het weer en zicht erg slecht is, normaal heb ik een speciale skizonnebril op)
- kleine portemonnee
- muts (zal ik waarschijnlijk wel veel ophebben)
- pakje sultana's
- klein pakje drinken
- rol pepermunt
- telefoon
- skislot
Die kleine zaken (portemonnee, telefoon, eten) krijg ik allemaal wel in mijn zakken van mijn jas en broek, maar waar o waar laat ik mijn skibril en muts?
Ik ben geen fan van rugzakken, omdat ik dan van iedereen spullen mag meeslepen en omdat ik het niet fijn vind in stoeltjesliften. Een heuptasje zou een optie zijn, maar mijn jas is vrij lang, dus dat zit ook niet heel fijn.
Is er hier nog iemand met ideeën?
hmmm zal je flink tegenvallen ben ik bang. Als beginner kun je absoluut niet op een ongeprepareerde piste skien of snowboarden. Poedersneeuw is inderdaad fantastisch, maar dan moet je wel wat ervaring hebben om de ski's onder controle te hebben, valt niet mee. En hoe wil je les nemen? Of was je van plan zonder les te gaan skien?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:43 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Kijk als de sneeuw tegenvalt dan kunnen we daar mooie wandelingen maken. En eerlijk gezegd vind ik ski-liften dwars over een berg lelijk, ook al is het nog zo handig. Waren we een beetje ervaren skieers dan had ik wel voor plaats met ski lift gekozen dat vergroot ski gebied.
En staat er niet in andere draad hoe fantastisch ski vakantie was op maagdelijk sneeuw? We hoeven echt niet de eerste toerist sinds 1906 (opening trein boemel) te zijn, maar een beetje ruimte voor ongeorganiseerde sneeuw pret heeft onze voorkeur, zeker de eerste dagen. En eigenlijk vind ik het idee om een krabbelveld te delen met een horde kinderen niet erg uitnodigend.
On-line heb ik al diverse sites met tips over skieen en etiquette gezien
Deze site vond ik gisteren erg uitgebreid; http://www.abc-of-snowboarding.com/pisteetiquette.asp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |