Wel komen! Ben dol op inktvissen!quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:24 schreef octopussy het volgende:
poeh he, enschede![]()
das 2 uur rijden voor mij. Ik zit sneller in zeeland :')
moet ik nog even over nadenken, want ik weet niet of ik dat indoor-ding de trip waard vind...
Tuurlijk kom je ook... Het gaat niet alleen om de duikervaring, maar ook om je mede FOK-duik(st)ers te leren kennen!quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:24 schreef octopussy het volgende:
poeh he, enschede![]()
das 2 uur rijden voor mij. Ik zit sneller in zeeland :')
moet ik nog even over nadenken, want ik weet niet of ik dat indoor-ding de trip waard vind...
Groninger duikfanaat meld zich!quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:47 schreef xelnaga het volgende:
Idd DarkFly en ik zijn met het idee gekomen,
ik doe dus zoizo mee als ik vervoer kan vinden, dus aan alle duikende Groningers: laten wij gezellig gaan duiken!
P.s. zet er ook ff bij wat voor niveau je zit en welke organisatie (PADI BSAC etc)
Waarschijnlijk wel.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:58 schreef xelnaga het volgende:
Mijn uitrusting ligt nog in Thailandkut kut kut kut nouja, dan maar huren
kan ik met jullie meer rijden zx9r?
Dat kan wel eens kloppen (staat indd op de site).quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:02 schreef xelnaga het volgende:
Ik heb net gekeken
zonder huur uitrusting = 10 euri voor de eerste duik + 5 euri voor de tweede
met huur uitrisint = 25 euri voor de eerste duik + 5 (dacht ik) euri voor de tweede
waar in Thailand?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:11 schreef Here2Stay het volgende:
heb de tijd, op het weekend van 20/21 na...
verder is mn duikcomputer helaas 2 weken geleden na een duik in Thailand plots overleden, zal even tempo maken die te reanimeren... moet natuurlijk wel m'n tijden weten in een bad van 10 meter
je bent zeker een paar keer door de decotabel heen gegaan, en je computer heeft je doodverklaartquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:11 schreef Here2Stay het volgende:
heb de tijd, op het weekend van 20/21 na...
verder is mn duikcomputer helaas 2 weken geleden na een duik in Thailand plots overleden, zal even tempo maken die te reanimeren... moet natuurlijk wel m'n tijden weten in een bad van 10 meter
Jajaja, wrijf het er maar in... nee, was pas m'n tweede duikje in Thailand (vanaf Phuket) en een korte en ondiepe ook! Had mijn eigen instructeur en had het megakoud, dus vond het allemaal wel leuk geweest. Ik heb op 1 meter diepte (op de terugweg) nog op m'n computer gekeken, prima, en toen ik bovenkwam, m'n neus geleegd had (ja zeg, jullie willen details..quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 18:35 schreef octopussy het volgende:
[..]
je bent zeker een paar keer door de decotabel heen gegaan, en je computer heeft je doodverklaart
Gebeurt wel eens als je een tijdje heel veel herhalingsduiken maakt in een korte tijd .
Tuurlijk komt er een verslag! Wie neemt er een digicam mee?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 18:34 schreef zjroentje het volgende:
Leuk mensen.
Wel een verslag neerplanten he.
Als ik niks heb die dag wil ik ook wel meekomen. De filmapperatuur gaat dan uiteraard gewoon mee.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:53 schreef xelnaga het volgende:
Ik heb wel prof. fotoapparatuur ^_^ maar weet niet of ik dat mee wil sjouwen die kant op.....nogal duur. Als mijn verzekering er door is, dan is het geen probleem.
Tot die tijd....kweet niet
Weet je ook of er voor Canon 20D onderwater behuizing is? (die betaalbaar is )quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:24 schreef octopussy het volgende:
ik moet mijn nieuwe olympus 5060 met ow-huis natuurlijk wel testen, dus die gaat iig mee
Mmm, klopte dus toch niet helemaalquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 00:31 schreef DarkFly het volgende:
Ik kan trouwens waarschijnlijk t/m zondag waarschijnlijk geen vragen/mails beantwoorden, dus even geduld aub...
Ikelite komt in december met een onderwaterhuis voor de Canon 20D, maar reken er maar op dat het duur is. Dat zijn ow-huizen voor dlsr's meestal. Ik geloof dat Canon zelf geen OW-huis ervoor heeft, maar misschien gaan ze ze nog wel maken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:05 schreef xelnaga het volgende:
[..]
Weet je ook of er voor Canon 20D onderwater behuizing is? (die betaalbaar is )
voor een beetje materiaal ben je dta minimaal kwijt ja, en dan nog verlichtingquote:Op zondag 31 oktober 2004 14:49 schreef xelnaga het volgende:
Daar was ik inderdaad al wel weer bang voor, miniaal 1000 euro ofzo :S
Heb je camera van 3000 euro onderwater......dan maar hopen dat er niets lekt :S
Ach ik heb een high-end camera met ow-huis voor 720 euro. Ik heb expres niet gekozen voor een dslr camera omdat het pakketje dan wel erg veel geld gaat kosten. Ik heb nu qua camera the next best thing.quote:Op zondag 31 oktober 2004 20:58 schreef stinkie het volgende:
[..]
voor een beetje materiaal ben je dta minimaal kwijt ja, en dan nog verlichting
De datum is zondag 28 november. De tijd was nog niet helemaal duidelijk, maar wel handig om te vermelden het begint waarschijnlijk om 2 uur!quote:Op woensdag 3 november 2004 10:30 schreef toscane het volgende:
precieze datum en tijd? ik zie het zo snel niet staan in dit topic...
Voorzover ik weet niet, in Belgie heb je nog wel een groot bad (NEMO 33). Die heeft een diepte van 33 meter.quote:Op woensdag 3 november 2004 10:31 schreef toscane het volgende:
zijn er eigenlijk nog meer overdekte duimogelijkheden in NL?
Jammer dat ik de 28e niet kan, zondagen zijn voor mij overigens vaak moeilijk, andere sportverplichtingen... echt wel jammer maar dan ga ik denk zelf wel regelen om daar een keer te duiken, dat zat toch al in de planning zodat ik niet elk jaar op vakantie een "refresh" hoef te doen... Ik neem toch aan dat dit allemaal professioneel is en je ook een stempel voor in je logboek kunt krijgen daar?quote:Op woensdag 3 november 2004 10:31 schreef DarkFly het volgende:
[..]
De datum is zondag 28 november. De tijd was nog niet helemaal duidelijk, maar wel handig om te vermelden het begint waarschijnlijk om 2 uur!
[..]
Voorzover ik weet niet, in Belgie heb je nog wel een groot bad (NEMO 33). Die heeft een diepte van 33 meter.
Dan zeg je die andere sportverplichting toch voor een keer afquote:Op woensdag 3 november 2004 11:02 schreef toscane het volgende:
[..]
Jammer dat ik de 28e niet kan, zondagen zijn voor mij overigens vaak moeilijk, andere sportverplichtingen... echt wel jammer maar dan ga ik denk zelf wel regelen om daar een keer te duiken, dat zat toch al in de planning zodat ik niet elk jaar op vakantie een "refresh" hoef te doen... Ik neem toch aan dat dit allemaal professioneel is en je ook een stempel voor in je logboek kunt krijgen daar?
Lijkt me best wel ok om daar te duiken, niet zo koud enzo! Ik wist niet van het bestaan ervan dus top dat dit even gemeld wordt.
En wat er te zien is? Vooral veel tegeltjesquote:Op woensdag 3 november 2004 11:24 schreef toscane het volgende:
het lijkt zo klein alleen... wat is er te zien onderwater? ik hoop wel wat want dan is het wel de moeite waard!
Nou ja, een standaard zwembad. Er ligt ook nog een klein bootje en een soort hoepel waar je doorheen kan zwemmen, maar echt spectaculair is het niet, maar het is best grappig om er een keer te duiken. En het grootste voordeel is toch wel dat het niet koud is en iedereen er kan gaan duiken.quote:Op woensdag 3 november 2004 14:52 schreef toscane het volgende:
frisbee-en onder water?? Ik dacht dat ze wel iets hadden laten zinken wat nog grappig was om naar te kijken onder water, als het vergelijkbaar is met een standaard zwembad vind ik dat jammer... en dan is het natuurlijk wel leuk maar voor mij in Enschede ook erg uit de slinger.
Dank je voor je reactie! Ik ga het gewoon een keer doen als ik toch een keer in de buurt ben, ik vind bij aangename temp. duiken idd een groot voordeel!quote:Op woensdag 3 november 2004 15:10 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Nou ja, een standaard zwembad. Er ligt ook nog een klein bootje en een soort hoepel waar je doorheen kan zwemmen, maar echt spectaculair is het niet, maar het is best grappig om er een keer te duiken. En het grootste voordeel is toch wel dat het niet koud is en iedereen er kan gaan duiken.
Nog wat foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Rond de 21 graden dacht ik (althans de laatste keer dat ik er was). Ik neem zelf m'n droogpak mee. Een shorty is toch wel koud als je langer in het water ligt. Je kan je kap/handschoenen en/of schoenen wel thuis laten staan...quote:Op woensdag 3 november 2004 15:59 schreef stinkie het volgende:
Wat is de temperatuur daar eigenlijk, aangezien ik alleen een shorty en een droogpak heb
Genoeg te bedenken, er ligt volgens mij iets van rugby-bal-achtig ding en een paar frisbee'squote:Op woensdag 3 november 2004 16:25 schreef octopussy het volgende:
lol ik heb net mijn 3 mm pak uitgeleend aan iemand die dan naar Egypte is. Nouja dan kom ik wel gewoon met mijn 7mm en een kleine fles.
Misschien zijn er onderwater wel leuke spelletjes ofzo
Zie dit maar ff als een voorlopige aanmelding. Tis wel de bedoeling dat ik erbij ben, maar ik heb nog wat dingen in dat weekend. Moet ff alles uitzoeken voor ik een definitief antwoord kan geven.quote:Op maandag 8 november 2004 10:16 schreef DarkFly het volgende:
En een bescheiden kickje...
Waar blijven de aanmeldingen? Er zijn toch wel meer FOKkers die mee willen?
@ stinkie / toscane / Hidden_Horror / Here2Stay / Mickey_Blue_Eyes: waar blijven jullie aanmeldingen
Had al gemeld dat ik helaas niet kon... een volgende keer ben ik van de partij. Veel plezier alvast!quote:Op maandag 8 november 2004 10:16 schreef DarkFly het volgende:
En een bescheiden kickje...
Waar blijven de aanmeldingen? Er zijn toch wel meer FOKkers die mee willen?
@ stinkie / toscane / Hidden_Horror / Here2Stay / Mickey_Blue_Eyes: waar blijven jullie aanmeldingen
Onzekerheid is nog steeds groot.quote:Op maandag 8 november 2004 22:48 schreef xelnaga het volgende:
@ ZX9R: weet je al of ik mee kan kachelen?
Vrij duiken kan alleen als je een brevet hebt, maar onder begeleiding van een instructeur zou ze mee mogen.quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:22 schreef ZX9R het volgende:
Mijn vriendin wil eigenlijk ook mee maar is nog niet gebrevetteerd.
Wel zo'n 15 duiken in d'r logboekje, een volledig ingevuld werkboekje, reanimatie etc.
Zou zij ook mee kunnen of is dit niet mogelijk daar?
Alles.quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:38 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Vrij duiken kan alleen als je een brevet hebt, maar onder begeleiding van een instructeur zou ze mee mogen.
Ik neem WAARSCHIJNLIJK een instructeur mee (4*-duiker, 2*-instructeur), maar dan moet ik wel met hem overleggen, want de instructeur draagt dan de verantwoordelijkheid voor haar. Heeft ze medische keuring gehad?
Als de instructeur niet meegaat, mag ze wel mee, maar mag ze niet duiken.
en als ze niet meegaat? word het dan polsen snijden en afscheidsbrieven schrijvenquote:Op vrijdag 12 november 2004 12:44 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Alles.
Medisch goedgekeurd, reanimatie, duikervaring tot 10 meter in het logboekje, werkboekje op een paar modules na compleet.
we hadden het er gisteren over namelijk dat ze wel graag mee wilde.
Whehehe.....quote:Op vrijdag 12 november 2004 13:19 schreef stinkie het volgende:
[..]
en als ze niet meegaat? word het dan polsen snijden en afscheidsbrieven schrijven
Ik zal kijken wat ik kan doenquote:Op vrijdag 12 november 2004 12:44 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Alles.
Medisch goedgekeurd, reanimatie, duikervaring tot 10 meter in het logboekje, werkboekje op een paar modules na compleet.
we hadden het er gisteren over namelijk dat ze wel graag mee wilde.
Dat was ik ook van plan maar ze namen de foon nog niet op.quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:38 schreef octopussy het volgende:
mijn vriend is clubinstructeur en volgens mij mag hij haar gewoon begeleiden bij de 'duik'. Maar misschien moet je dan even bellen met dat indoorduikding om te vragen hoe zij er over denken.
Als er instructeurs bij zijn is het geen probleem. Dan mag zij gewoon duiken (zijn de instructeurs wel verantwoordelijk als er iets mis gaat).quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:44 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Dat was ik ook van plan maar ze namen de foon nog niet op.
Zo nog maar eens bellen.
uitleggen dat er twee instructeurs bij zijn dan.
iemand die instructeur is mag gratis duiken, dus die hoeft de 10 euro niet te betalen!quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:07 schreef ZX9R het volgende:
Zou super zijn!
Ze weet ook wel dat ze daar niet mag duiken zonder brevet of instructeur. Maar ergens in dit topic staat dat de instructeur gratis is.
Dus......
Vandaar deze vraag.
als ze daar DM accepteren vind ik het ook best. Nu issie nog geldig, weet nog net of ik verlengquote:Op zondag 14 november 2004 17:50 schreef xelnaga het volgende:
ik mag ook nog niemand meenemen sowwy mijn aanmeldig is nog niet verwerkt bij PADI en ben officieel nog geen divemaster, heb alles al wel af, maarja verwerking laat nog ff op zich wachten
ik doe nog steeds mee
@zx9r : is er al wat meer duidelijkheid of ik mee kan kachelen?
heb er zin in!
Ik heb nog steeds geen zekerheid maar ik ga er vanuit dat ik kan rijden. (of een auto regelen)quote:Op zondag 14 november 2004 17:50 schreef xelnaga het volgende:
@zx9r : is er al wat meer duidelijkheid of ik mee kan kachelen?
heb er zin in!
* Keeps fingers crossed *quote:Op zondag 14 november 2004 19:08 schreef DarkFly het volgende:
Mmm, waarschijnlijk gaat de instructeur die ik mee wou nemen niet mee (andere verplichtingen)...
Maar Octopussy neemt haar vriend mee die clubinstructeur is, dus die mag de vriendin van ZX9R begeleiden. Dan moet je gewoon zeggen dat het een trainingsduik is. Als je het zo doet is vinden ze het bij DiveWorld geen probleem.
Zou ik jou om een grote gunst mogen vragen?quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:24 schreef 2deep4you het volgende:
Hee Darkfly, wat een gedoe met die namen. Ik probeerde ook een login te krijgen met gewoon mijn eigen naam maar dat kan ik wel shaken. Ook andere normale varianten waren al bezet.Vandaar ook zo'n debiele naam. Ik ben dus die instructeur waar jij het over had en ga wel mee hoor. Kwestie van regelen he! Ik zal een extra uitrusting meenemen incl droogpak. (ik heb dat plekje op de kont ook gelijmd!) Wie hem wil gebruiken (gratis) kan dat beter even aangeven. c you there.
Ik zit zondag nog in het Noorden voor die CI-cursus theorie. De praktijk wordt gegeven in Tynaarlo. (5,12,19 dec) Misschien wel leuk om te combineren met een duikje?
Ik ken het probleem, had het zelf ookquote:Op vrijdag 19 november 2004 00:24 schreef 2deep4you het volgende:
Hee Darkfly, wat een gedoe met die namen. Ik probeerde ook een login te krijgen met gewoon mijn eigen naam maar dat kan ik wel shaken. Ook andere normale varianten waren al bezet.Vandaar ook zo'n debiele naam.
Das mooi!quote:Ik ben dus die instructeur waar jij het over had en ga wel mee hoor. Kwestie van regelen he! Ik zal een extra uitrusting meenemen incl droogpak. (ik heb dat plekje op de kont ook gelijmd!) Wie hem wil gebruiken (gratis) kan dat beter even aangeven. c you there.
Lijkt me een goed plan!quote:Ik zit zondag nog in het Noorden voor die CI-cursus theorie. De praktijk wordt gegeven in Tynaarlo. (5,12,19 dec) Misschien wel leuk om te combineren met een duikje?
wanneer moet je het uiterlijk weten ivm reservering enzo? (ik wil niet het risico lopen te nu al te mailen en volgende week te moeten doorgeven dat ik toch niet kanquote:Op donderdag 18 november 2004 17:32 schreef DarkFly het volgende:
En toch nog maar weer eens proberen...
WIE WIL ER NOG MEER MEE?
Als je mee wil en je hebt nog niet gemailt, dan moet je dat nog even doen!
Mailen naar:
darkfly@home.nl
Met je naam (+username) en wel brevet je hebt!
Ik heb de aanmeldingen binnen van:
- Octopussy
- ZX9R
- Xelnaga
ik wacht nog op die van stinkie!
Wie is je broer? Dat trimix-wereldje is niet zo groot en ik ken er een flink aantal vanquote:Op vrijdag 19 november 2004 23:02 schreef 2deep4you het volgende:
Hee ZX9R;
Ik heb op een ander topic gezien dat je bij Grieto (VG Diving) zit. Dat is ook toevallig. Ik geef daar nu de Clubinstructeurscursus(de laatste van Nederland, tja)
Ik voorzie geen problemen als je je vriendin meeneemt.Ik geef regelmatig cursussen in Diveworld dus dat loopt wel los. Moet er nog een extra fles mee of regel je die zelf?
Ik neem dus een extra set mee met een droogpak voor de liefhebber.
En ik probeer even de OW scooter van mijn broer(tje) mee te bietsen. Hij zal hem niet missen waant hij zit nu in Egypte te trimixen naar +100mtr diepte. Weinig gezellige mensen op die diepte trouwens. Kun je beter in Diveworld( aan de bar) zitten.
Dus dat gaan we dan ook doen!!
hoi 2deep4youquote:Op vrijdag 19 november 2004 23:02 schreef 2deep4you het volgende:
Hee ZX9R;
Ik heb op een ander topic gezien dat je bij Grieto (VG Diving) zit. Dat is ook toevallig. Ik geef daar nu de Clubinstructeurscursus(de laatste van Nederland, tja)
Min broer heet Anton. Toevallig staan we beide op de foto in de Onderwatersport van september.quote:Op vrijdag 19 november 2004 23:08 schreef stinkie het volgende:
[..]
Wie is je broer? Dat trimix-wereldje is niet zo groot en ik ken er een flink aantal van
ik zal dat ding weer eens bietsenquote:Op zaterdag 20 november 2004 15:16 schreef 2deep4you het volgende:
[..]
Min broer heet Anton. Toevallig staan we beide op de foto in de Onderwatersport van september.
Groeten Johan
Neem de student en de rest maar mee!quote:Op vrijdag 19 november 2004 23:14 schreef 2deep4you het volgende:
Hoi Darkfly;
Ik kon eerst mijn reacties niet vinden in de lijst. Via een andere route wel, dus nu staan er dingen dubbel in. Het is even proberen met zo'n forum. In middels wil er nog iemand mee. Hij komt uit de buurt en is ook student en kan dus makkelijk reizen. Hij wil graag mijn LL-set gebruiken.
Xelnaga, wil je ook dit setje gebruiken of ben je al voorzien? Ik heb ook nog wel een wetsuit maar die is voor iemand van ong 1m65. Ik lees het wel......
Je kan altijd nog met de trein. Dat kost iets van 30 euro ofzo voor een retourtje Groningen - Enschede. En als je een OV-kaart hebt gaat er nog 40% vanaf. Maar je kon misschien toch met ZX9R meerijden?quote:Op zondag 21 november 2004 17:04 schreef xelnaga het volgende:
@Darkfly
Ik kan alleen mee als ik met iemand mee kan krossen, anders is het niet te doen voor mij. LOL bedenkt je een toffe divemeeting, kan je niet mee
nouja hopen op het beste
Ik heb vanavond theorie 2*.quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:55 schreef 2deep4you het volgende:
Hallo ZX9R;
Wat jammer dat je (jullie) niet kunt. Op zaterdag 27-11 gaat er nog een groep van VG-Diving naar Diveworld voor sessie van hun CI-cursus. Wellicht zit er iemand bij die zo enthousiast is dat hij of zij er zondag weer naartoe wil. Dan moet ik wel even kunnen vertellen om welke clubgenoten het gaat.
Kun je dit mailen naar technnodiving@hetnet.nl?
Helaas voor jou, Xelnaga komen ik en Darfly uit dezelfde plaats in Overijssel. Alleen Darkfly heeft ook een kamer in Grun. Als je zelf geen spullen hebt kan ik die wel meenemen, zodat de trein dan een optie wordt? We kunnen je ook oppikken van een station, tis mar waj wilt.
Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 24 november 2004 12:47 schreef octopussy het volgende:
mmz ik denk dat we toch wel met minimaal 5 man moeten zijn om er een meet van te maken. Anders is het jammer, maar dan kunnen we beter naar Vinkeveen gaan ofzo als het wat warmer is.
indd, wat mij betreft ook niet.quote:Op woensdag 24 november 2004 16:19 schreef stinkie het volgende:
ja, mij ook, maar wmb hoeven we niet te wachten tot het warmer word
klinkt goed, eventueel doortuffen naar het diepe deel, ik heb nog een trimix set staan om leeg te duikenquote:Op woensdag 24 november 2004 21:39 schreef 2deep4you het volgende:
Als we dan toch naar buitenwater gaan is Vinkeveen wel een leuke optie. M'n broer heeft daar nog wat coordinaten van wat wrakjes. Dan neem ik mijn bootje mee om er bij te komen.
Hoe lijkt dat Darkfly?
![]()
Strak plan! Lijkt me leuk!quote:Op woensdag 24 november 2004 21:39 schreef 2deep4you het volgende:
Als we dan toch naar buitenwater gaan is Vinkeveen wel een leuke optie. M'n broer heeft daar nog wat coordinaten van wat wrakjes. Dan neem ik mijn bootje mee om er bij te komen.
Hoe lijkt dat Darkfly?
![]()
Nee, ferry, heb alleen die Gavin scooter van robert wel eens gebruikt in Oostvoorne en de Beldertquote:Op vrijdag 26 november 2004 20:41 schreef 2deep4you het volgende:
Helaas, Luc volgende keer beter. Misschien iets vanuit VG organiseren?
Die vraag over identiteit was eigenlijk richting Stinkie: Ben jij Arjan?
Anton noemde een hele reeks namen die al een keer met zijn scooter gecrost hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |