abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 14:07:10 #101
45621 Suzanna
Mama van...
pi_22884422
Ik kan kiezen uit nogal wat ziekenhuizen...woon in Rotterdam én in het gedeelte met het Erasmus MC, Zuiderziekenhuis, Ikazia en Clara ziekenhuis! ;-)
Toch maar thuis
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 14:14:44 #102
81992 Githa
pi_22884577
Ik kreeg net een brief van de Vk met een uitnodiging voor een info avond die bedoeld is voor alle zwangere vrouwen die bezig zijn aan de laatste weken.
De laatste weken ? het zijn er nog 15 dus dat valt wel weer mee maar wel ff schrikken hoor....het gaat allemaal zo snel
pi_22884751
Ja voor je het weet zijn ze 18 en heb je hele andere zorgen aan je hoofd.....
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 14:29:04 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_22884855
Martineke, jij woont vlak bij mijn werk
Hou er trouwens rekening mee dat je in het havenziekenhuis niet meer kunt bevallen; je wordt dan doorgestuurd naar het IJsselland of St. Franciscus.

Ik wilde ook graag thuis bevallen, maar in dit huis kunnen ze niet met een brancard boven komen (eigenlijk niet naar beneden dus) en werd het afgeraden. Onder het motto: "stel dat" en met heftige (pers)weeen wil je geen trap meer afmoeten. Anders moeten ze weer via de brandweer door het raam enzo.. Dus helaas in het ziekenhuis bevallen. Ik vind 't nog steeds wl een beetje jammer (ondanks dat 't achteraf toch wel medisch was: we moesten iets langer blijven om te kijken of Saskia zich wel op temperatuur kon houden omdat ze zo klein was.. scheelde wel weer 400 euro )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_22885445
wauw Tex dat ziet er leuk uit hoor. Leuk idee ook om een babyshower te geven, of eigenlijk dat het voor je gegeven wordt

Lily, ik weet niet of je auto rijdt, maar dat veroorzaakte bij mij veel klachten. ik zit vrij veel in de auto voor het werk en ik merkte dat zelfs de kleine bewegingen als de koppeling intrapt houden pijn deed. En ik had een plastic zak op de stoel liggen, zodat ik kon zitten en met de knieen bij elkaar zo kon draaien. Traplopen kan je het beste per trede nemen, voetje bij schuiven zeg maar. Duurt erg lang en ik hield het maar tot halverwege de trap vol Ik kan trouwens niet lezen of je nou wel of geen fyshio krijgt, of moet je dat nog te horen krijgen?

Het lijkt me ook wel wat hoor om thuis te bevallen. Ik vond achteraf mijn ziekenhuis bevalling niks, ik ben uiteindelijk geholpen en ik kan mij niet herinneren of dat iets is wat thuis ook kan. Maar misschien was het thuis niet eens nodig geweest. Uiteindelijk vloog ik van het ene ziekenhuis naar het andere, en werd daar volledig genegeerd, dus wie weet...
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 15:40:48 #106
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22886368
Nou was ik één van de leukste cadeautjes van de babyshower nog vergeten!!

Hele stoere Adidas schoentjes!!!

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 16:25:14 #107
81992 Githa
pi_22887217
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 15:40 schreef texelonia het volgende:
Nou was ik één van de leukste cadeautjes van de babyshower nog vergeten!!

Hele stoere Adidas schoentjes!!!

[afbeelding]
ooohw Tex wat cool vanaf welke maand kunnen ze die schoentjes aan enne waar zijn ze te koop ?
Vandaag kwam een vriendin op de koffie en die nam ook weer een kadootje voor de baby mee het kleintje is nog niet geboren maar nu al stierlijk verwend

Hier al wat dingetjes ik kan daar echt 100x per dag naar kijken

Natuurlijk heb ik nog veeeeeeeeeeeeeeel meer maar dat zal ik allemaal maar niet showen
pi_22887392
Hey Githa dat bruinige pakje heb ik ook met dat kwastje aan de muts, en die eronder ook met de koe. Echt Hema he

Tex leuke schoentjes Tis dat we nog niet weten of het een knulletje of meisje is....
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 16:35:21 #109
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_22887410
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 16:25 schreef Githa het volgende:
ooohw Tex wat cool vanaf welke maand kunnen ze die schoentjes aan enne waar zijn ze te koop ?
Vandaag kwam een vriendin op de koffie en die nam ook weer een kadootje voor de baby mee het kleintje is nog niet geboren maar nu al stierlijk verwend
M'n zus heeft het uit New York meegenomen Maar bij sportwinkels enzow mheb je meestal ook kleine maatjes Adidas, Nike, Puma enzow. Er staat niet echt een maat in, maar m'n zus dacht dat het overeenkwam met maat 20, maar weet eigenlijk niet vanaf wanneer ze dat aan kunnen
quote:
Hier al wat dingetjes ik kan daar echt 100x per dag naar kijken Natuurlijk heb ik nog veeeeeeeeeeeeeeel meer maar dat zal ik allemaal maar niet showen
Al dat kinderspul is echt zooo leuk
Kan hier ook nog wel 100 foto's maken van alle spulletjes en kleertjes die we hebben
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 16:44:58 #110
81992 Githa
pi_22887596
Stiekemurd jah precies

Tex NY is een beetje ver weg maar ze zijn wel heel erg stoer.
Misschien moeten we maar is een "show hier je kadootjes" topic openen kunnen we gelijk zien wat er allemaal te koop is en wat we nog willen hebben

en dan maar spammen natuurlijk
pi_22887974
Ow Girly wat ellendig voor je, veel sterkte en we denken allemaal aan je hier

Tex, wat ben jij verwend !!! Lijkt mij echt SUPER zo'n babyshower, ik ben dol op verrassingen. Maar ik denk niet dat er voor mij een babyshower inzit (alhoewel, misschien lezen er wel stiekem bekenden mee die ik nu op een idee breng

Ik wil heel graag thuisbevallen, wat nog eens versterkt is door de verhalen van Luchtbel (die bevallen is in het ziekenhuis waar ik ook heen zou moeten). Bovendien wil ik graag onder water bevallen, omdat water voor mijn spieren altijd een fantastische uitwerking heeft en ik zo mijn nekspieren ook meer kan ontzien dan in de normale 'op bed liggen en persen' houding. Helaas doen niet alle verloskundigen uit de praktijk (het zijn er 5) aan onderwaterbevallingen dus het is afwachten of het wel kan, maar anders kan ik in ieder geval de weeën opvangen in bad. Zul je net zien dat ik er tijdens de bevalling niets voor voel om in bad te zitten, maar ja, echt plannen kun je een bevalling toch al niet geloof ik
pi_22888183
haaai girls...

ME IS HOME... ahh wat ben ik blij zeg..

allereerst xanthe, ontzettend bedankt dat je het best onduidelijke berichtje toch nog goed heb kunnen verwoorden.. en dat je het heb willen posten.

en iedereen bedankt voor de lieve berichtjes..

ik zal even kort uitleggen hoe het precies is gegaan.. na urine te hadden afgegeven, hadden ze met een echo gekeken..daarna moest ik even wachten want ze moesten overleggen *toen dacht ik al van gaat lekker zo* kwamen ze later terug.. dat er opnieuw een echo gedaan moest worden met een andere gyn.

Ze besloten om met een eendenbek te kijken (er waren 2 gyn en 1 co-as) en namen ze een kweekje af (ik had nooit gedacht dat dat zo'n pijn zou doen) het was een hele lieve gyn die dat deed.. en vond het echt verschikkelijk om me pijn te doen (ik hoor het m nog zeggen haha " sorry darling") na wat gebel en overleg bleek dus dat er een restje was achtergebleven in baarmoeder wat geinfecteerd was.. dat was de pijn die het verklaarde. en ik werd meteen opgenomen (erg fijn als er niemand bij je is.. je vriend op werk en ouders ook voor mij dat moment in verweghistan)

maar voor ik werd opgenomen werd er eerst overlegd waar ik moest liggen want ze hadden bedden tekort.. ,dus dat was ook nog eens een gestress, toen werd er uiteindelijk besloten dat ik op een afdeling kwam te liggen waar voornamelijk ouderen liggen die zeg maar wat aan het bloedvatstelsel mankeren. maar ik kwam op een kamer te liggen (soort van dagafdeling voor patienten die voor hun ogen komen) maar er waren geen patienten,dus was helemaal alleen.. en supergrote kamer met nog 5 lege bedden, dat was wel lekker..

al snel infuus werd aangelegd met antibiotica en zoutnogwat en na een uur ofzo mocht ik naar beneden , de gyns stonden er dit keer wel op dat er een echo werd gemaakt na de curretage voor eventueel wat resten.. om weer een curretage of gekke dingen te voorkomen,
nou daar gingen we dan weer.. onder narcose.. deze keer veel prettiger (niet huilend in,maar wel huilend uit, was wel snel rustig) ze vroegen nog aan me is er iemand die boven op je wacht.. waar ik huilend op reageerde "nee" (want vriend kon helaas niet weg, en ouders had ik ook gezegd dat ze niet hoefde te komen aangezien ze dan toch eindje moesten rijden en ze eigenlijk ook moesten werken)
maar boven aangekomen zag ik ineens mijn ouders zitten.. ohhh wat was ik blij zeg.. kon eindelijk een beetje bijkomen met iemand om me heen..

maar snel kreeg ik ontzettend pijn in mijn blaas.. ik kreeg weer het zelfde probleem, kon dus niet urineren.. ze hebben toen dit keer wel een catheter aangebracht ,omdat een po niet lukte en ik kon echt niet lopen.. wat luchtte dat op ik kreeg ook weer een zakje antibiotica, verder werd er nog heel vaak bloeddruk gemeten en temp.
en het was nu lekker uitrusten.. eigenlijk wilde ik alleen maar naar huis.. maar moest helaas een nachtje blijven :'(
gelukkig had ik wel een telefoon, tv en boekjes gekregen, dus echt vervelen deed ik niet.. maar ik wilde gewoon bij mijn mannetje en poesjes zijn..

snacht's heb ik wel lekker doorgeslapen tot half 4.. en ineens schok ik echt me het ^%^$^$ was dus de nachtverpleger.. ik dacht dat het een spook was.. *hij kon er gelukkig nog wel om lachen geloof ik* daarna heb ik niet meer geslapen ,ik kreeg steeds nachtmerries.. waardoor ik wakker schok. dus sindsdien half geslapen half wakker.. 8 uur ontbijt.. etc.. nog aantal controles.. en smiddag's lekker naar huis

ik vond de verzorging echt toppie in het ziekenhuis en vond het heerlijk dat ik zo'n hele grote kamer voor me eentje had, was dus aardig in de watten gelegd.
ik heb nog wel erg last van hoofpijn al vanaf gisteravond.. en beetje short term memorie lost.. ik vergeet heel snel dingetjes wat mij is gezegd of wat ik heb gedaan.. is nog van de narcose, dus hoop dat het snel over is.

nou een kort verhaal is toch weel lang geworden.. maar hoop dat het een beetje duidelijk is

ik ga lekker van de comp ff af en niks doen. het is nog allemaal beetje gevoelig..dus moet nog ff rusten.

iedereen een dikke knuf

liefs shir
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 18:54:24 #113
81992 Githa
pi_22888444
jeetje Girly wat een beleving weer.
Ik ben blij te horen dat je weer thuis bent en dat ze deze keer goed voor je gezorgd hebben en ook hebben gechecked of alles nu wel goed gegaan is.
Doe het rustig aan en laat je lekker verwennen door je vriend Hopen dat het snel weer beter met je gaat.
pi_22888519
Blij dat alles nu goed is Girly!!! En het ziekenhuis heeft goeie afdelingen en lief verplegend personeel Ik hoop dat je snel opknapt nu en zoals Githa zegt laat je lekker verwennen
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 19:25:55 #115
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_22888861
Girly, wat 'fijn' dat je zo netjes behandeld bent, sterkte verder

Ladybos, ik weet dat het niet alleen door mijn verhaal komt maar soms voel ik me wel een beetje naar, dan denk ik; dadelijk leest ze het en wordt ze nerveus enzovoorts. Mocht je er onverhoopt toch terecht komen dan weet de aanstaande papa in ieder geval dat ie op z'n strepen moet staan, gewoon duidelijk blijven dan komt het wel goed. Maar eigenlijk denk ik dat jij gewoon lekker thuis gaat bevallen hoor! Ik duim in ieder geval voor je, kom je desnoods ff helpen, pomp je badje maar vast op, dan rol ik de tuinslang wel uit
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 20:14:49 #116
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22889655
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 14:29 schreef E.T. het volgende:
Martineke, jij woont vlak bij mijn werk
Hou er trouwens rekening mee dat je in het havenziekenhuis niet meer kunt bevallen; je wordt dan doorgestuurd naar het IJsselland of St. Franciscus.
fijn dat je dat even zegt wel maf eigenlijk dat je dan daarheen moet (ijsselland of fransiscus) terwijl dijkzigt veel dichterbij is

vriendje zou graag zien dat ik naar kraamhotel ga om te bevallen en even aan te sterken (indien nodig), maar ik wil helemaal niet 8 dagen daarblijven, ik wil thuis zijn lekker naast mannetje liggen met babytje in de wieg boven het voeteneind vh bed, is minder dagen ook mogelijk eigenlijk? 2 of zo?
  FOK!fossiel dinsdag 26 oktober 2004 @ 20:33:11 #117
2628 Karin
pi_22890086
Girly wat een verhaal zeg Wel fijn dat je zo goed opgevangen bent. En ik vond het zo sneu te lezen dat je helemaal alleen was maar gelukkig zijn je ouders gekomen
Ik hoop dat je nu snel opknapt
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 20:53:04 #118
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_22890633
Girly wat een verhaal wel fijn dat je toch in de watten bent gelegt
en wat een verrassing dat je ouders er waren helemaal top
rust lekker uit en hopelijk knap je snel weer op
pi_22898616
Girly, fijn dat het allemaal nu beter met je gaat. Laat je lekker verwennen meid.

Vanochtend moet ik weer naar de vlos. Ben best een beetje gespannen want ik hoop dat mijn bloeddruk goed is. Al is tie maar gewoon hetzelfde......
pi_22900322
Girly beterschap, hopelijk is 't nu helemaal goed gegaan.

Stiekemerd was je bloeddruk de vorige keer wat te hoog dan?

ik ben gisteren ook weer naar de VK geweest, mijn bloeddruk was prima: 50/125 (ik vond 50 wel erg laag! maar dat schijnt niet erg te zijn) en het hartje was ook weer luid & duidelijk te horen.

lily, wat zei de VK over je klachten? dat 'balkussen' waarover die vriendin het had is trouwens iets dat je op je (bijv. bureau)stoel kunt leggen zodat je ook tijdens je werk goed zit. ze bood zelfs aan dat je dat wel van haar mag lenen maar ik weet niet of je binnenkort nog hier in de buurt bent?

tex, wat ben je verwend joh, leuk!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:30:43 #121
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22900378
Girly fijn dat je weer thuis bent, ik hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt en fijn dat het allemaal zo lekker gegaan is in het ziekenhuis en je er een goed gevoel aan over hebt gehouden dat ze je zo behandeld hebben!
pi_22901018
Helaas weer te hoog. Onderdruk was tussen de 90/95.... Wat nu... Maandag terugkomen om weer te meten, wanneer ie weer gestegen is moet ik naar ziekenhuis toe en bepaalt de gyneacoloog wat we verder gaan doen. Urine was helemaal ok. Het probleem is niet zozeer dat er een hoge bloeddruk is, maar hij stijgt alleen maar.... 4 weken geleden 80, 2 weken geleden 85 en nu 90/95 en dat is het probleem...
Maar voor de rest maak ik me niet druk... ik slaap al ruim 12 uur per dag dus wat moet ik nog meer?
We zien het wel.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:11:35 #123
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_22901135
das niet zo mooi Stiekemurd ben benieuwd maandag, nu maar erg rustig aan gaan doen dan!
vrouwtje van me collega had dat ook dat dr bloeddruk bleef stijgen, haar wouden ze gaan inleiden 1 1/2 week terug als op vrijdag dr bloeddruk nog steeds zo hoog was. ik neem aan dat ie iets gezakt was aangezien ze vorige week donderdag is bevallen van een dochter.
pi_22901284
We zien wel Martineke, gelukkig is urine helemaal goed dus geen zwangerschapsvergiftiging.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:45:33 #125
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_22901880
Hallo allemaal, even onder een wat andere naam, want nu wil ik graag posten en lukt het sinds gisteren niet meer.

Jammer zeg Stiekemurd, dat de bloeddruk nog te hoog is. Maar inderdaad geen eiwit in de urine en je rust wat je kan.
Ik kreeg gisteren ook niet zulk goed nieuws bij de verloskundige: ze weet niet zeker of ons kindje niet in een stuit ligt. Moet vanmiddag bellen om zo snel mogelijk een afspraak te maken voor echo, want dan weten we het zeker. En dan verder kijken hoe dat gaat.
Probeer een beetje rustig te blijven en de echo af te wachten, maar de gedachten schieten door mijn hoofd. Daar gaat de thuisbevalling!
Nou ja, zo zie je het maar: heb je net alles op een rijtje. Maar ik ga me hierdoor niet uit het veld laten slaan. Zal straks met een kindje wel vaker dit soort momenten hebben...

Wat een gave spullen, Texelonia. Als ik dat zie heb ik gelijk zin om te winkelen, al heb ik weinig behoefte aan de drukke stad op dit moment. Kan je het inderdaad beter krijgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')