We zijn 'te' tolerant als we iemand zijn geloof laten belijden ? Je zegt wel dat de islam middeleeuws is, maar zelf doe je er nog een schepje bovenop. Mensen hebben hun leven gegeven zodat iedereen vrij hun geloof mag belijden, en jij wil het weer terugdraaien. Mensen als jij zijn een gevaar voor de democratie, niet de gemiddelde moslim.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 01:57 schreef R@b het volgende:
[..]
En te tolerant is buurmans gek.
Wat wil je voorkomen en hoe zou je het willen doen ?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:00 schreef R@b het volgende:
[..]
Of je voorkomt nu een probleem waarover je later niets meer kunt zeggen.
quote:[..]
Dat maak jij er van. Ik heb het Wilders niet horen zeggen.
quote:maar de gehele islamitische cultuur een bedreiging voor de democratische rechtstaat.
Ik zeg ook niet dat zulke mensen niet bestaan maar je moet niet overdrijven. Er zullen altijd mensen blijven die een hekel hebben aan buitenlanders,joden,kaaskoppen wat dan maar ook. Door zelf de hele tijd de nadruk te leggen op dit hele grote probleem, dat naar mijn mening maar uit een kleine groep bestaat maak je het probleem alleen maar groter. Laat die kaaskophaters gewoon zeggen wat ze willen. Er zullen er zijn die het menen en er zullen er zijn die gewoon aan het puberen zijn en vanzelf veranderen. Niets nieuws hoor, jongeren die tegen van alles aanschoppen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 01:56 schreef R@b het volgende:
[..]
Er is volgens mij inderdaad een behoorlijke groep jonge moslims die hier wonen die bij godniet weten wat de vrije democratie inhoudt zoals wij die nu kennen afgezet tegenover de islamitische heilstaten waar hun (voor)ouders vandan komen. Je hoeft maar wat te lezen op Marokko.nl of Maroc.nl om te zien dat velen niets van onze ''kaaskoppen''cultuur moeten hebben.
Je gaat ervan uit dat de fundamentalistische Islam een dusdanig groot aantal moslims zal kunnen bereiken om de Nederlandse samenleving drastisch te veranderen en dat is speculatie. Het is puur slechts een aanname. Ik kan dan ook niet zeggen dat het niet zo is, maar wat zeker is, is dat ik vooralsnog weinig fundamentalistisch-islamitische uitingen ben tegengekomen in Nederland.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 01:52 schreef R@b het volgende:
Nee daar ga ik niet van uit. Maar ik bezie het vanuit het automatisme dat de islam met zich meebrengt als er genoeg aanhangers zijn. De fundamentalistische islam kan zo wortel schieten onder hier wonende moslims, en dan heb je als niet-moslim het nakijken als die groep maar groot genoeg is.
In dat geval, waar heeft 'ie het over? De Islam heeft dan namelijk geen betrekking op Nederland. De Islam heeft slechts betrekking op de belijdende islamieten en zij zijn het die immigreren. Dus óf het heeft te maken met de ware Islam, de theoretische, letterlijke Islam uit de Koran, die slechts een idee is, zodat het niets te maken heeft met immigranten en dus niets met Nederland, óf het gaat over de islamitische immigranten, die niet allemaal de islam ansich aanhangen. In beide gevallen is het nutteloos om over de Islam te beginnen, lijkt mij.quote:Wilders duidt volgens mij ook op de islam ansich, en niet op de individuele moslim.
Ah gut, ben ik niet tolerant tegen die moslimtroetelbeertjes? Wat jammer toch voor de moslims. Ik ben niet van plan een paar treinen op te blazen of een flatgebouw binnen te vliegen, dit in tegen stelling tot een zekere andere groep.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 01:02 schreef Gallo het volgende:
[..]
20% ? Waarom zouden ze dan een gevaar zijn en wanneer zou dat moeten gebeuren ? Kortzichtige moslimhaters als jij zijn een gevaar voor Nederland, niet dat handjevol moslimfundi's.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 01:57 schreef R@b het volgende:
[..]
En te tolerant is buurmans gek.
Uhm, ben je wel tolerant tegenover christenen ? Christenen vermoorden immers abortusartsen, en blazen ook onschuldigen op. Of kun je dan het onderscheid wel maken ..quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ah gut, ben ik niet tolerant tegen die moslimtroetelbeertjes? Wat jammer toch voor de moslims. Ik ben niet van plan een paar treinen op te blazen of een flatgebouw binnen te vliegen, dit in tegen stelling tot een zekere andere groep.
Tegelwijsheden zijn niet hierop van toepassing.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:07 schreef hijgend_hert het volgende:
[..]
Wie goed doet goed ontmoet is er ook zo een geloof ik. Uiteindelijk begint alles bij jezelf. De waard vertrouwd zijn gasten zoals hij zelf is.
Dat is de islam ookquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:01 schreef Gallo het volgende:
? Je zegt wel dat de islam middeleeuws is,
Ik wil niets terugdraaien, ik wil alleen niet dat onze democratie op den duur omver geworpen gaat worden door de islam.quote:maar zelf doe je er nog een schepje bovenop. Mensen hebben hun leven gegeven zodat iedereen vrij hun geloof mag belijden, en jij wil het weer terugdraaien.
Ha ha.quote:Mensen als jij zijn een gevaar voor de democratie, niet de gemiddelde moslim.
Aldus Erdogan die democratie ziet als een bus met als bestemming een islamtische dictatuur.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:14 schreef R@b het volgende:
hitler gebruikte de democratie om haar te vernietigen, de politieke islam zal hem op den duur gebruiken om hier een islamitische dictatuur te vestigen.
Erdogan is zeker niet de enige, was dat maar zo.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:18 schreef Monidique het volgende:
Als het gedicht van één Turkse moslim voldoende is om de gehele islamitische gemeenschap te beschuldigen van antidemocratische sentimenten...
Hij heeft inderdaad wat weg van een olifant in een porselijnen kast. Nu is de situatie nog makkelijk houdbaar in Nederland. Dat neemt niet weg dat mensen die van hoog tot laag beweren dat islam totaal geen gevaar is totaal niet weten wat ze zeggen. Dit zeggen ze wellicht door gebrek aan inzicht, kennis van de natuur van de islam of door gebrek aan hersencellen. Wie zal het zeggen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:18 schreef MOVO het volgende:
Wilders hakt zo onbehouwen om zich heen dat er geen enkele kans meer is op een inhoudelijke discussie met welke moslim ook, gematigd of extreem, met als enige resultaat: een grotere kloof tussen moslims en de politiek.
Het is een politieke nitwit.
Wat, de Islam of de islamieten?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat neemd niet weg dat mensen die van hoog tot laag beweren dat islam totaal geen gevaar is totaal niet weten wat ze zeggen.
Reken het zelf eens na voor de grap. Met de huidige 1 miljoen zou het 200 jaar duren voordat moslims überhaupt een hoofdige meerderheid hebben, en dan ga ik er vanuit dat de moslimpopulatie met dezelfde snelheid groeit, iedere moslim stemgerechtigd is en fundamentalistisch.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:14 schreef R@b het volgende:
[..]
Hitler gebruikte de democratie om haar te vernietigen, de politieke islam zal hem op den duur gebruiken om hier een islamitische dictatuur te vestigen.
De islam is idd geen gevaar, enkele islamieten kunnen dat best zijn.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat mensen die van hoog tot laag beweren dat islam totaal geen gevaar is totaal niet weten wat ze zeggen.
Het geloof, niet de mensen zelf, maar de manier waarop ze hun geloof uitoefenen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat, de Islam of de islamieten?
Nou is Wilders niet de gehele politiek zou ik denken.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:18 schreef MOVO het volgende:
Wilders hakt zo onbehouwen om zich heen dat er geen enkele kans meer is op een inhoudelijke discussie met welke moslim ook, gematigd of extreem, met als enige resultaat: een grotere kloof tussen moslims en de politiek.
Het gaat dus om de mensen. Of dacht jij dat het geloof zichzelf uitoefent? Nou, ik kan dan heel verklarend zijn, dé Islam kan ik niet vastgrijpen of beetpakken. Ik kan slechts de overtuigingen van de islamieten horen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het geloof, niet de mensen zelf, maar de manier waarop ze hun geloof uitoefenen.
Pardon, ik bedoelde dat Wilders in de discussie geen rol meer kan spelen, hij heeft zichzelf bij voorbaat buitenspel gezet, hetgeen best handig is want dan hoef je ook niet met oplossingen te komen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:26 schreef R@b het volgende:
[..]
Nou is Wilders niet de gehele politiek zou ik denken.
Dus dat er geen discussie meer mogelijk zou zijn tussen moslims en de politiek lijkt me nogal precair.
Als moslims nu al niet meer willen discussieren met wie dan ook, dan zou dat wel te denken geven. De fundamentalistische moslims, ja, daar is geen discussie mee mogelijk. Zinloos ook. Net als met streng-gereformeerden trouwens.
De democratische samenleving kan al veel eerder in gevaar zijn als grote groepen die Grondwet aan hun laars gaan lappen en strikt gaan leven zoals Allah dat in de Koran en vele hadiths heeft voorgeschreven.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:26 schreef MOVO het volgende:
De democratie is pas in gevaar als er een politieke beweging onstaat die onze grondwet willen wijzigen, zolang daar nog absoluut geen sprake van is maak ik me geen zorgen.
Als dat in strijd is met de Nederlandse wetgeving dan lijkt me dat prima te bestrijden.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:28 schreef R@b het volgende:
[..]
De democratische samenleving kan al veel eerder in gevaar zijn als grote groepen die Grondwet aan hun laars gaan lappen en strikt gaan leven zoals Allah dat in de Koran en vele hadiths heeft voorgeschreven.
Is daar enige indicatie van ? Ik kan ook wel gaan roepen dat palingrokers een gevaar voor de democratie zijn, een onderbouwing zou toch erg fijn zijn.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:28 schreef R@b het volgende:
[..]
De democratische samenleving kan al veel eerder in gevaar zijn als grote groepen die Grondwet aan hun laars gaan lappen en strikt gaan leven zoals Allah dat in de Koran en vele hadiths heeft voorgeschreven.
Jazeker, er zijn zelfs moskeeën in Nederland waar zulks uitgedragen wordt. Bovendien is er zat support vanuit moederlanden waar zulks nagestreefd wordt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:30 schreef Gallo het volgende:
[..]
Is daar enige indicatie van ?
Wat een non-opmerking.quote:Ik kan ook wel gaan roepen dat palingrokers een gevaar voor de democratie zijn,
Nee, indicatie dat veel moslims fundamentalistisch zijn of worden en de sharia willen naleven. Zoveel dat het de Nederlandse democratie omver werpt. Is die indicatie er ?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:40 schreef R@b het volgende:
[..]
Jazeker, er zijn zelfs moskeeën in Nederland waar zulks uitgedragen wordt. Bovendien is er zat support vanuit moederlanden waar zulks nagestreefd wordt.
Ik heb daar idd geen onderbouwing voor, maar dat heb jij ook niet. Reageer ook even op een post van me even terug. Die schijn je over het hoofd te zien. Er staan nogal wat dingen in die je mag ontkrachten.quote:[..]
Wat een non-opmerking.
Hebben palingrokers boeken die ingaan tegen ons democratisch bestel. ?? Zijn er veel palingrokende landen die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten en de minderheden??
Jij schrijft de man een hekel aan moslims toe en benoemt hem om jou motiverende redenen tot moslimhater. Tot op heden verneem ik van de man echter slechts kritische kanttekeningen bij een religie die zich nogal eens als onverdraagzaam en vervreemdend heeft laten kennen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:39 schreef Gallo het volgende:
Wat valt er te demoniseren aan Wilders ? Hij heeft een hekel aan moslims en ik mag dat niet zeggen ? Demoniseren is wel een heel erg rechts huilie begrip geworden. Links mag je onterecht afschilderen als gevaarlijke stalinisten, maar een figuur als Wilders mag je niet gewoon benoemen voor wat ie is, een moslimhater.
Niet iedere gast gedraagt zich als gast. Dit geld overigens ook menig gastvrijheidsbiedende. Tussen het bieden van onderdak en het bieden van vrijheid zitten wat verschillen. Die verschillen worden kleiner naarmate er meer aanspreekbaarheid over en weer mogelijk is.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:07 schreef hijgend_hert het volgende:
[..]
Wie goed doet goed ontmoet is er ook zo een geloof ik. Uiteindelijk begint alles bij jezelf. De waard vertrouwd zijn gasten zoals hij zelf is.
Maleisiequote:Op zaterdag 23 oktober 2004 01:31 schreef R@b het volgende:
[..]
Noem jij eens een paar islamitische culturen waar je als minderheid kunt doen en laten wat je wilt??
Nee dat heeft niemand volgens mij gezegd. De angst die Wilders uitspreekt is dat hij denkt dat fundamentalisten greep krijgen op de alhier wonende moslims en daar anti-democratische en intolerante zaken mee willen 'uitvoeren'. Dat is wat anders dan het stigmatiseren van iedere alhier wonende moslim. Wilders uit zichzelf echter nogal 'onhandig'. Vandaar mijn reactie (helemaal aan het begin van de draad) dat hij onderscheid moet maken tussen de individuele moslim, en de voorgangers in het gebed.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 01:57 schreef Gallo het volgende:
[q]
Stellen dat 'de' islam een gevaar is voor de democratie stelt dat iedere moslim een gevaar is.
Dit bedoelt Wilders nou.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 12:07 schreef Meki het volgende:
Die wilders lokt het zelf om dood te gaan
Wat is eng, dat mensen lukraak onbekenden gaan beledigen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 09:50 schreef FuifDuif het volgende:
Ga voor de grap maar eens op TMF-chat en ga dan eens zo'n marokkaanse kamer binnen bijvoorbeeld. Zeg dan iets als "marokkanen stinken" en meteen krijg je priveberichten als "ik ga je moeder doden," of "waar woon je? ik kom je vermoorden," of "het duurt niet lang meer en wij nemen Nederland over," enzovoort enzovoort. Toch best wel eng.
Meki, het spijt me dat ik het zeggen moet, maar je bent een racist en een anti-democraat.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 12:07 schreef Meki het volgende:
Deug jij wel?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 09:50 schreef FuifDuif het volgende:
Ga voor de grap maar eens op TMF-chat en ga dan eens zo'n marokkaanse kamer binnen bijvoorbeeld. Zeg dan iets als "marokkanen stinken" en meteen krijg je priveberichten als "ik ga je moeder doden," of "waar woon je? ik kom je vermoorden," of "het duurt niet lang meer en wij nemen Nederland over," enzovoort enzovoort. Toch best wel eng.
Je schrijft hier dat Wilders het zelf uitlokt, maar moet er om een vrije meningsuiting iemand dood gemaakt worden. ?!? Dit klinkt bijna hetzelfde van 2 mensen zijn het niet met elkaar eens, en je moet dan niet vreemd opkijken als er eentje moet sterven.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 12:07 schreef Meki het volgende:
kijk zo bedoelde ik nietquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 12:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je schrijft hier dat Wilders het zelf uitlokt, maar moet er om een vrije meningsuiting iemand dood gemaakt worden. ?!? Dit klinkt bijna hetzelfde van 2 mensen zijn het niet met elkaar eens, en je moet dan niet vreemd opkijken als er eentje moet sterven.
Waar leg je de lat Meki ?
Wie begint er nu met het nodeloos bashen bitsj?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 09:50 schreef FuifDuif het volgende:
en dan lok je het uit om dood te gaan ?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 12:46 schreef Meki het volgende:
ik bedoelde dat Wilders juist alle Moslims zo maar veroordeelt
neehquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 12:52 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en dan lok je het uit om dood te gaan ?
Daar maakt hij inderdaad de grove fout, terwijl die retoriek eigenlijk bestemd was voor een extremistische deelverzameling van deze groep. Maar via zijn mening(en) veroordeelt hij de gehele groep. Dat deed iemand met een snorretje in '33 ook al.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 12:46 schreef Meki het volgende:
kijk zo bedoelde ik niet
ik bedoelde dat Wilders juist alle Moslims zo maar veroordeelt
Deze eigenschap delen ze wel, maar het gaat wat ver om Wilders met een massamoordenaar te vergelijken. Want dat is hij niet.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 12:58 schreef Drugshond het volgende:
Daar maakt hij inderdaad de grove fout, terwijl die retoriek eigenlijk bestemd was voor een extremistische deelverzameling van deze groep. Maar via zijn mening(en) veroordeelt hij de gehele groep. Dat deed iemand met een snorretje in '33 ook al.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |