so what? dat maakt 'em niet minder leuk hoor!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 21:46 schreef bixister het volgende:
die is al een paar maanden oud hoor.
Nou doe dan toch maar wat waarschijnlijk heb ik dat of nooit meegekregen (voor mijn tijdquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 21:47 schreef Lois het volgende:
Bix is het nog nodig dat ik even lyrisch ga uitwijden over mijn duowagen of weet je dat nog wel?![]()
Ik kan maar 1 tip geven: neem er een naast elkaar.
Nee hoor ik kan vast nog wel meer tips bedenken maar dit is voor mij de belangrijkste.
Ik zeg nog bijna elke dag dat ik zo blij ben met mijn wagen en dat ik niet zonder kan.
Kan, hoeft niet, de rugleuning van de zitting kan bijna helemaal plat dus je kunt je kleintje (ook zonder cosi) liggend vervoeren. Je kunt er ook een baby-nestje bij kopen(een soort wiegje die er precies in past) maar die leek mij zo klein( en 60 euro ofzoquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:02 schreef bixister het volgende:
loena, maar dat betekent dat je kind dus altijd in een maxi-cosi ligt als hij in dat ding vervoerd wordt? ik wil hem/haar eigenlijk graag plat kunnen laten liggen in de kinderwagen.
smalle hema hebben julliequote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:08 schreef jessie het volgende:
Nu ben ik dus helemaal nat van die fietskar. (is ook handig bix kan je ook een maxi in kwijt) Daar kan je mee wandelen en mee fietsen. Met wandelen rijd het 10 keer lekkerder door de mega grote banden. Je bent wendbaar. En ik ben er van de week gewoon mee door de hema gecrosst. En die is 78 cm breed.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:55 schreef Knorretje het volgende:
Eigenlijk heb ik de broeken te danken aan Karin. Ging voor haar nog een kliedershort halen bij de Zeeman![]()
Dat was dus ook het eerste waar ik aan dacht.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:53 schreef moussy het volgende:
die buggy lijkt mij nou niks. Dat onder gedeelte steekt zo ver uit, volgens mij zou ik er constant tegen lopen schoppen.
Knor weet je toevallig ook of zo'n engelse wagen ook hoger is (qua duuwstang) dan bijv. een Koelsrta uit pak 'm beet 1960?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:03 schreef Knorretje het volgende:
Wij zijn dus voor eenoude Engelse wagen gegaan (met stoeltjes) voor de afstanden die Alicia niet kan lopen (daarnaast kan ik er veel beter achter staan en lopen). Jayden leg er nu nog in en alicia heb een stoeltje boven op. Later (in de periode dat Jayden wel een tijdje kan zitten maar nog niet lang en snel in slaap kukkeld) kan Alicia in het lig gedeelte zitten en Jayden voorop zitten. En als Jayden echt lang kan zitten kunnen er twee stoeltjes op geplaatst worden en kunnen de kinders naar elkaar toe zitten of achter elkaar. Wij zijn dus voornamelijk in de hoogte groot ipv in de breedte of lengte.
Yep het is een hoge wagen van zichzelf al met een hoge duwstang (ff gemeten voor je van grond tot stang 1.05m)quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:15 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Knor weet je toevallig ook of zo'n engelse wagen ook hoger is (qua duuwstang) dan bijv. een Koelsrta uit pak 'm beet 1960?
Onze oude buren hadden namelijk een Koelstra maar daar liep ik zo verrot achter omdat die stang voor mij te laag was.
nietus, jij bent moussy!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:17 schreef moussy het volgende:
Ik ben Knor niet, maar Jonnetje
ik 1.74 en het is even een weekje wennen, zowel de hoogte van de wagen (zeker als ALicia voorop zit, dan moet je dus nog anders kijken) als het lopen achter de wagen, het veert aan alle kanten, geen zwenkwielen, maar rijdt superlicht juist door de vering. En kwa wendbaarheid doet het voor mij niet onder aan een gewone wagen. (sterker nog de gewone buggy krijg ik niet makkelijk vooruit omdat hij te zwaar is om te duwen)quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:25 schreef Jonnetje het volgende:
Ik ben 1.76 en Michiel 1.93...
tja dan zou je moeten gaan kijken bij dat soort wagens of meten welke hoogte je graag wilt aan duwstang en zoeken naar een wagen die daaraan voldoet. Denk dat iedereen die zo'n wagen verkoopt heus niet te beroerd is om ffies de maat op te nemen van grond naar stang. Is in 2 tellen gepiept.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 23:42 schreef Jonnetje het volgende:
Onze buren hebben exact dezelfde als deze:
[afbeelding]
Een jubileumversie uit 1962 van Koelstra.
Van deze [edit] versie/die van onze vorige overbuurtjes vind ik de duwstang dus te laag.
Haha, dank je. Een week of twee-drie geleden heb ik hem zelf onder handen genomen, vond het eigenlijk niet echt een supergeslaagd resultaat, maar beter dan het wasquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 10:17 schreef lady-wrb het volgende:
wat zit zijn haar leuk. issie naar de kapper geweest?
Nee ken het boek niet, lijkt me inderdaad ook niet om te lachen nee. Las er laatst een heel artikel over en het huilen stond me nader dan het lachen... Kind expres ziek gemaakt door het geven van medicijnen enzo, operaties laten ondergaan voor niets, echt vreselijk.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 11:07 schreef jessie het volgende:
Tan het boek gaat over syndroom van Munchauser by proxy. Toevallig heb ik dat boek gelezen en moest ik lachen om je verwijzing naar dat syndroom (t boek is overgens niet om te lachen)
bij Sven ruikt dat heel andersquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 21:32 schreef danosa het volgende:
Mous, de poeper smaakt ook al naar vanille hoor!!!
roosjes?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 21:37 schreef easy-going het volgende:
[..]
bij Sven ruikt dat heel anders
Ja, die wil ik dus ook! Lijkt me super ideaal, zo´n duowagen lijkt mij 3x niets. Chiara kan redelijk goed lopen, even naar het winkelcentrum of een rondje om loopt ze graag zelf, maar als ik straks met 2 kids het dorp in ga, lijkt me zo´n fietskar echt een superuitkomst. Ten eerste kun je zo praktisch en vrij vlot na de geboorte (je hoeft immers geen maanden te wachten tot die kleine goed kan zitten) 2 kindertjes meenemen op de fiets en ik heb begrepen dat je 'm makkelijk los koppelt en 'm als wandelwagen gebruikt. Lijkt me echt super! Dus die wil ik!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:08 schreef jessie het volgende:
Nu ben ik dus helemaal nat van die fietskar. (is ook handig bix kan je ook een maxi in kwijt) Daar kan je mee wandelen en mee fietsen. Met wandelen rijd het 10 keer lekkerder door de mega grote banden. Je bent wendbaar. En ik ben er van de week gewoon mee door de hema gecrosst. En die is 78 cm breed.
Ik snap het ook niet... Bij René brulde het CB het hier ook, ik kan niks hoogbegaafds aan haar ontdekken. Nou let ik daar ook niet opquote:Op maandag 25 oktober 2004 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Logician, als jij zelf niet het idee hebt dat er 'iets' met hem is weet niet hoe ik het moet omschrijven, dan zou ik het laten gaan... ik vind twee wel heel erg jong voor zo'n etiketje hoor, snap ook niet zo goed waar het CB mee bezig is
Dan issie laatbegaafdquote:Op maandag 25 oktober 2004 11:05 schreef moussy het volgende:
Cas zal wel laagbegaafd zijn, hij is enorm laat met alle dingen![]()
Hij heeft ADV...quote:Op maandag 25 oktober 2004 14:00 schreef Jelief het volgende:
zeg uh rewimo vandaag is toch de eerste schooldag van Christan of ben ik in de bonen?
Ik hoop het wel. We zullen wel zien morgenquote:Op maandag 25 oktober 2004 20:32 schreef melonovy het volgende:
Chiara wil wel weer een kusje van Wilyan hebben hoor!
Als Christan zo'n zin heeft, zal het toch wel mee vallen met huilen??
Gaat ie overblijven?quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:47 schreef Rewimo het volgende:
Okee, rugzak met gymschoenen, broodtrommel, doosje met liga, pakje drinken en beker melk staat klaar
De school heeft een continurooster, dus alle kinderen eten op school, met zijn allen in de klas. Hij heeft er zin in en gaat niet huilen, heeft hij gezegdquote:Op maandag 25 oktober 2004 23:37 schreef moussy het volgende:
[..]
Gaat ie overblijven?
Christan op een stoeltjequote:Op dinsdag 26 oktober 2004 11:32 schreef jessie het volgende:
He wat lekker joh Rewimo! Ben benieuwd naar de foto's.
Sinds Jasper een keer zo viel dat hij met zijn tanden een snee in zijn tong had gebeten waar het bloed werkelijk uit gutste, raak ik niet meer zo snel in paniek bij mondwonden.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 19:57 schreef easy-going het volgende:
even schrikken zeker coolbabe, dat bloed?
Hij is ook groot voor zijn leeftijd ja. Toen we kennis gingen maken op school dacht iemand dat hij in groep 3 zou komenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:29 schreef Tan het volgende:
Tjemig wat een stoere schoolfoto'sLeuk zeg! Maar hij is volgens mij wel groot? Hij zit daar alsof hij al jaren naar school gaat
Maar zal wel door zijn lengte komen, hij lijkt erg lang op de foto's.
Het is nu geel en bruinig, maar niet meer zo dik. De wond moest 5 dagen onder de pleister blijven zitten dus ik weet niet precies hoe die er nu uitziet. Ik had vanmiddag even snel gespiekt toen de pleister wat bol stond en het zag er wel goed uit. Er zit nu een korst op, maar dat is gunstig lijkt me.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:36 schreef babyfeet het volgende:
ik heb die foto van jessai gezien lekker dik oog ook is het nu al iets minder of nog hetzelfde?
Oh ja, babyolie is ook wel een goed idee, daar was ik nog niet opgekomen! Ik probeer wel wat, morgen mag alles er weer af namelijk.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:17 schreef babyfeet het volgende:
dan als hij vast zou zitten los weken met een nat washandje ofzo of babyolie dan kan je het haast niet open trekken..
gelukkig dat het er goed uitziet tan..
Herkenbaarquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij is ook groot voor zijn leeftijd ja. Toen we kennis gingen maken op school dacht iemand dat hij in groep 3 zou komen
en zn tanden moeten er dan ook maar in 1x zitten. Hij heeft een kies er bijquote:Op woensdag 27 oktober 2004 07:05 schreef Rewimo het volgende:
Arme Cas, hij moet maar gauw zindelijk wordenHoe kwam je erop om dat poeder te gebruiken? Lekker dat het zo goed helpt
quote:Op woensdag 27 oktober 2004 09:21 schreef Rewimo het volgende:
Christan vond het vanmorgen jammer dat hij eerst naar oma moest en daarna pas naar school mocht
Mous rare vraag misschien, maar heb je nooit zalf van de huisarts gekregen?quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 22:46 schreef moussy het volgende:
Ik heb dé tip tegen luieruitslag of blazen, poeder of zalf tegen voetschimmel!!
Het is weer zo ver bij Cas, rode billen en witte blazen op zn kont en zaakie.. Poeder er op en je zag het gewoon wegtrekken!!
Dat klopt wel, want sudocrem help ook tegen voetschimmelquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 22:46 schreef moussy het volgende:
Ik heb dé tip tegen luieruitslag of blazen, poeder of zalf tegen voetschimmel!!
Het is weer zo ver bij Cas, rode billen en witte blazen op zn kont en zaakie.. Poeder er op en je zag het gewoon wegtrekken!!
quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:15 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat klopt wel, want sudocrem help ook tegen voetschimmel
Meerdere zelfs. We zijn hier zelfs naar Dr Pronk poeder op jacht gegaan, dat hebben we nooit gevonden (stamt ook uit het jaar stenen-kruik) en voor de rest was er niks dat écht goed hielp.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:14 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Mous rare vraag misschien, maar heb je nooit zalf van de huisarts gekregen?
Ja, uiteraard, sudo helpt hier ook niet als de billen echt helemaal kapot zijn, gelukkig heeft Junah daar geen last van.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:18 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor soort je hebt...
Voor Wilyan heb ik ook niks aan Sudo, enige wat een beetje preventief helpt (als ie wat rood is) hier is zinkzalf.
Tuurlijk, poedertjes helpen natuurlijk ook beter want die blijven juist op die natte plekken plakken, en kunnen daar beter hun werk doen.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 11:16 schreef moussy het volgende:
Luieruitslag komt vaak door gisten die in de (slecht verteerde) poep zitten. Dus dan kan je wel 100x op een dag verschonen, maar als iemand er gevoelig voor is heb je pech
Het nadeel van sucocreme is dat je het van de natte plekken af smeert, terwijl die plekken het zo nodig hebben. Dus dan moet je het er weer in kloppen. Gaat ook prima hoor, maar die poeder werkt bij Cas nou eenmaal sneller en dan heb ik dan toch liever dan een paar dagen met sudocreme (of een ander smeerseltje) kloppen.
Ik de poeder die ik hier heb staan zit clotrimazol (en rijstzetmeel) en dat is voor Cas gewoon een wondermiddel na de smeersels van de huisarts waar het tot nu toe alleen maar erger van werd.
En zwaar!quote:Wat is Piet trouwens lang geworden!!
de vorige keer (3 mnd geleden) was hij al over de 11 kilo, dus dat hij nog onder de 12 zat viel me wel mee eigenlijk.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 11:52 schreef Jonnetje het volgende:
En zwaar!
Als je naar de stipjes kijkt kan je zien dat hij écht is gaan stijgeren toen wij hem van de flessen af hebben gehaald als maaltijd, maar hij brood, en warme prak kreeg.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 13:22 schreef lady-wrb het volgende:
tjongejonge cas, wat krijg jij toch te eten? pokon?
Damon speelt sinds afgelopen zomer zonder toezicht buiten. Wij hebben een hele grote tuin dus dan gaat dat makkelijker. Af en toe ga ik dan even kijken (ik zit dan toch niet helemaal lekker).quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:14 schreef melonovy het volgende:
Spelen jullie kinderen veel buiten? En vanaf hoe oud kan dat zonder toezicht
leukquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:28 schreef lady-wrb het volgende:
effe wat anders.... ik heb hier zo'n kindertrampoline staan. wat een geweldige uitvinding voor luca zeg. hij gebruikt het ding om zijn overtollige energie op kwijt te raken. elke dag staatie er wel een tijdje op te stuiteren.
Ze waren van plan met een volle maag te zoeken denk ik, ik zelf zou ook geen hap door mijn keel kunnen krijgen in zo'n situatie...quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 21:40 schreef jessie het volgende:
Dat je ouders dan zaten te eten. Ik zou denk ik als een wezenloos ronddartelen overal
O, ik heb van die leuke filmpjes, alleen ben ik de cd-rom kwijt om ze op de pc te kunnen plaatsenquote:Op zondag 31 oktober 2004 11:56 schreef bixister het volgende:
easy, tijd voor een filmpje!
Ik heb gister gechecktt hoor, maar kon niks raars vindenquote:Op zondag 31 oktober 2004 15:55 schreef danosa het volgende:
Jemig, Cas heeft ook al een K-dag!
Nou belde net mijn vader nog en hij vertelde dat ik het neusbotje goed moet controleren. Dit omdat het nu nog heel porreus is en nog gevormd moet worden. Heb ik nou gewoon een overbezorgde opa aan de lijn gehad of zit een een kern van waarheid in en moet ik dadelijk als die meid wakker is ff checken? (en Cas dus ook)
quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:49 schreef Rewimo het volgende:
Gelukkig had ik ooit eens op de BBC gezien wat je dan moet doen en het werktePffffff...
Je houdt je kind op zijn buik vast, gezicht naar beneden, en je slaat tussen de schouderbladen, met de muis van je duim, zodat je als het ware de lucht uit de longetjes perst. Het eten/voorwerp dat vast zit wordt dan met kracht uit de luchtpijp geperst. Godzijdank werkte het beide keren perfectquote:Op maandag 1 november 2004 11:32 schreef phluphy het volgende:
En dat is?
Ik vul even aan, uit mijn EHBO boek:quote:Op maandag 1 november 2004 11:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je houdt je kind op zijn buik vast, gezicht naar beneden, en je slaat tussen de schouderbladen, met de muis van je duim, zodat je als het ware de lucht uit de longetjes perst. Het eten/voorwerp dat vast zit wordt dan met kracht uit de luchtpijp geperst. Godzijdank werkte het beide keren perfect
het is nog geen week geleden dus ik weet het nog niet.quote:Op maandag 1 november 2004 23:18 schreef jessie het volgende:
Bixis heeft Piet last gekregen van die BMR?
Grappig is ie he, ik denk alleen niet dat de blokjes voldoende tegen gewicht geeftquote:Op dinsdag 2 november 2004 13:52 schreef danosa het volgende:
Jaaa, ik wilde je het net laten weten. Heb de folder namelijk zelf net gelezen, ziet er erg leuk uit dat karretje!
t lijkt wel een beetje op je kinderwagenquote:Op dinsdag 2 november 2004 13:56 schreef moussy het volgende:
Dit is die van ikea
ja daarom vond ik die ook leukerquote:Op dinsdag 2 november 2004 14:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
t lijkt wel een beetje op je kinderwagen
Wat komt ze dan doen?quote:Op woensdag 3 november 2004 13:53 schreef melonovy het volgende:
He Karin, klinkt lekker allemaal!
Morgen komt de wvk hier, het is hier gebruikelijk maar niet verplicht dat ze met anderhalf even bij de kindjes zelf thuis kijken.
Snap ik helemaalquote:Op donderdag 4 november 2004 21:43 schreef Lois het volgende:
Ik wil er best op ingaan Loena maar dat word later deze week even oke? Ben zo gaar als een klontje nu en heb niet het idee dat ik nog iets normaal kan omschrijven.
Ik ook, de foto zegt zoveel. Hoe is het nu met Eva, heeft ze nog veel "nawerking" van gisteren?quote:Op donderdag 4 november 2004 23:29 schreef phileine het volgende:
Van die tweede foto krijg ik om een of andere reden tranen in mijn ogen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |