abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22803324
Het vorige deel: Het grote dreumes-peuter en kleutertopic #19
Dreumesjes:

19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3

Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:

14 april 1996: Chaves, zoon van Logician
29 mei 1996: Cheyenne, dochter van Tan
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
10 september 1997: Chinook, dochter van Tan
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
21 maart 1998 : Julian, broertje van Sylvana
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
11 juni 1999: Luca, zoon van lady-wrb
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
8 augustus 1999, Sannelotte, dochter van MarMar
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
14 maart 2002: Jessai, zoon van Tan
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logician
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 30-10-2004 20:11:17 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_22803382
Post ik een keer een updat over Sven, topic daarna dicht

nog een keer dan maar:

Oké, Sven:

Hij is vandaag precies 17 maandjes oud, hij loopt nog niet los (dat heeft zijn voor- en nadelen ). Hij eet nog best vaak zijn avondeten uit potjes, dit komt voornamelijk omdat hij nogal vroeg eet (om een uur of 5) als hij om die tijd zijn eten krijgt gaat alles op, zijn we een uurtje later is dan is hij zo moe dat er bijna niets meer ingaat. 6 uur is badtijd en half 7/kwart voor 7 gaat hij naar bed.

Maar ervaringen die ik weleens van anderen zou willen lezen zijn bv.: Sven krijgt 's morgens nog een fles warme melk bij zijn ontbijt, geven jullie die ook nog of zijn jullie daar mee gestopt en wanneer. Drinken doet hij uit een fles/beker met speen of uit een antilekbeker. Wanneer drinken ze bij jullie uit een beker en hoe leer je dat (een lege beker zet hij wel aan zijn mond, maar als er wat in zit kiepert alles er zo uit ), en drinken uit een rietje krijg ik ook maar niet aan zijn verstand.
Dit zijn wat dingetjes waar ik op dit moment mee worstel eigenlijk.

Verder is het een heerlijk lief en vrolijk mannetje. Terwijl hij zit te spelen zit hij soms te gieren van de lach, dan heeft ie weer wat grappigs (tenminste ik vermoed dat hij het grappig vind) verzonnen. Hij is helemaal gek van otoooooo's. Ook is hij dol op de teletubbies (die allemaal Poooooo heten) en van Nijntje. Ik vind het ook zo leuk om te zien/merken dat hij dingen gaat begrijpen

Nou, dit was het wel even...........en nu wil ik van jullie kindjes weer eens wat alledaagse dingetjes lezen
pi_22803412
En Loena's laatste post: (op een vraag van Bix)

Duowagen Hier ook aanwezig, helemaal geweldig, hij is helemaal Ewen-proof bevonden en dat zegt toch wel wat hoor!!!
Verder vind ik het leven met meer dan 1 kind trouwens best wel meevallen, nou moet ik zeggen dat ik mijn kinderen vanaf het begin overal mee naar toe heb gezeuld en kijk daarbij niet zo nauw naar slaaptijden. Gevolg, de heren slapen overal probleemloos en op wisselende tijden. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd wel wat meer gestructureerd ben geworden, door Connor zijn schooltijden vooral eigenlijk...

pi_22803429
Ja! Ik las net over broekriemen, maar ik heb hier broekjes voor Chiara zonder die riemlusjes, ik denk dat ik aan de bretels moet. Chiara is vrij smal, of de broekjes erg groot...

Het kamertje hier lijkt wel op de beschrijving van Moussy, en dan moet er straks nog een bedje gestald worden... WHAAAH!

Vandaag is Chiara voor het eerst naar de kapper geweest, het piekte alle kanten op en groeide niet mooi recht, en recht knippen was me zelf nog niet goed gelukt. Ze vond het reuze boeiend bij de kapper, heeft zich voorbeeldig gedragen en ziet er weer lekker netjes uit, gelukkig niet te kort want dat was toch wel mijn angst... En nu laat ik het weer een beetje groeien!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22803909
Easy-going, Ewen drinkt sinds een paar maandjes uit een beker. Tis in het begin( en nog wel soms) een heel gedoe hoor. Ik heb gemerkt dat het het makkelijkst gaat met een smalle beker, dan loopt er niet zo veel naast als ze te enthousiast gieten( plastic jip en Janneke beker v.d Hema is trouwens echt helemaal voor de beginnende drinker ). Verder beker niet te vol als je niet van waterschade houdt en dan natuurlijk wat enthousiast klapvee om je koter aan te moedigen, maar vooral veel geduld van moeders kant Succes!!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:18:36 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_22804181
Oefenen met drinken uit een gewone beker kun je eens proberen met een beetje yoghurt. Dat is lekker dik en stroomt niet meteen over heel het kind. En de vloer. En mama. En...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:22:35 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22804284
probeer het eens in bad met bekertjes en bakjes
pi_22804596
easy-going, piet krijgt 's ochtends pap uit een fles (dat gaat er beter in dan uit een bord en vind ik ook erg gezellig) alleen is 't de afgelopen dagen dus wat moeizamer gegaan i.v.m. het wennen aan gewone melk die ik er nu door doe. morgen gaan we 't eens met volle melk proberen.

maar over die fles warme melk: die krijgt Piet nog altijd na z'n brood tussen de middag. hij drinkt bij het brood wel wat koude melk (uit een tuitbeker) maar die gaat meestal maar half leeg, en de fles warme melk erachteraan gaat meestal helemaal leeg. zolang hij daar nog zo van geniet geef ik 'm die gewoon hoor. en wat betreft die 'gewone' beker: van de melk uit de tuitbeker mag hij op 't eind altijd even wat drinken zonder deksel (dus zonder tuit), en dat vindt ie erg leuk, maar op een gegeven moment gaat ie daar wat teveel mee kliederen (bellen blazen etc) en dan stop ik er vrij snel mee.

's middags krijgt hij roosvicee oid uit een anti-lek-beker maar daar drinkt hij over 't algemeen niet zo heel veel van. en 's avonds eet hij tegenwoordig dus heel gezellig met ons mee, en hij drinkt daarbij heel graag (net als mama) een glaasje water, uit een gewoon (maar wel wat dik) glas. ik help 'm dan wel met het glas vasthouden anders belandt het zo goed als zeker op de grond, maar hij vindt 't evengoed erg leuk om even uit een echt glas te mogen drinken.

heb je zo'n slab met een gootje? die kan wel handig zijn als je sven wat laat oefenen met drinken uit een gewone beker. en in bad he, dat schijnt ook een handige plek te zijn om te oefenen met drinken uit een beker. maar dat heeft hier tot nu toe niet zoveel opgeleverd eerlijk gezegd. in bad zuigt Piet graag wat water uit het washandje, bekers ziet hij daar alleen maar als speeltjes. en zodra er zeep in 't water zit kan er toch niet meer van gedronken worden.

loena, wat voor duo-wagen hebben jullie? heb je nog tips over waar ik op kan letten bij 't speuren naar zo'n ding? (hij mag niet teveel kosten dus het wordt sowieso een 2ehandsje).
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:42:25 #9
30488 coolbabe
My little pwny
pi_22804846
Tom (over 2 dagen alweer 16 maanden) drinkt sinds een week geen ochtendfles meer. Hij weigerde in alle toonaarden en dat is het teken dat hij iets anders wil. Tegenwoordig krijgt hij dus een boterham als ontbijt, die hij met een vorkje opeet. Een tuitbekertje karnemelk erbij en gaan. Kliederen doet hij niet zo hard, alleen als er pindakaas op de boterham zit want dat smeert hij liever in zijn haar.
Hij slaapt nog een lange slaap, van 10.30 uur tot 12.30 uur of soms nog een uurtje langer.
We eten om 18.00 uur en dan doet hij tegenwoordig vrolijk met ons mee. Hij krijgt zijn eigen bordje met stukjes wat hij zelf met een vorkje (ja ook al, dat rare kind heeft betere manieren dan zijn vader en moeder ) opeet. Om 20.00 uur verdwijnt hij in bed, tegelijk met Jasper want die heeft zijn slaap ook hard nodig.

Drinken uit een gewone beker oefenen wij in bad, daar mag naar hartelust geknoeid worden.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:43:11 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22804876
oeeeee wat een leuke foto van piet
compleet met snor
pi_22804982
die is al een paar maanden oud hoor.
  Jubileum moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:47:43 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22805002
Bix is het nog nodig dat ik even lyrisch ga uitwijden over mijn duowagen of weet je dat nog wel?
Ik kan maar 1 tip geven: neem er een naast elkaar.
Nee hoor ik kan vast nog wel meer tips bedenken maar dit is voor mij de belangrijkste.
Ik zeg nog bijna elke dag dat ik zo blij ben met mijn wagen en dat ik niet zonder kan.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22805170
ja, die tip heb ik nog steeds heel goed in m'n geheugen geknoopt zitten, maar ze zijn wel wat minder goed te krijgen op de tweedehands markt. ook ben ik toch bang dat ik er minder makkelijk mee door deuren kom, waaronder onze eigen voordeur... overtuig me nog eens? waarom ook weer? en zijn dat dezelfde wagens die je voor tweelingen ziet of zijn die toch wel anders omdat deze voor 1 groter en 1 klein kindje moet zijn?
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:54:30 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22805196
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:46 schreef bixister het volgende:
die is al een paar maanden oud hoor.
so what? dat maakt 'em niet minder leuk hoor!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:00:21 #15
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22805323
Bix, wij hebben een Top-Mark( oftewel sloebermerk duowagen ) bij ons was het prioriteit 2: niet te duur(160 euro), prioriteit 1 was overigens bij ons dat Ewen er goed in vast gebonden kon worden( en dat kan ) Ik vind het echt een ideaal ding, de maxi-cosi past er ook precies in(volgens mij puur toeval ) dus geen onnodig gezeul met die kleine van autostoeltje naar kinderwagen. Verder heeft ie een lekkere grote mand voor boodschappen onderin, volgens Five geheel onnodig want die boodschappen passen toch niet in de auto als we de kinderwagen ook nog mee naar huis willen nemen Dit ligt trouwens meer aan de formaat van onze auto vind ik, peugeot 307. Eén nadeel, hij piept nu al onwijs, maar goed een druppie olie en dan is dat ook weer verholpen...

edit: Kids zitten in deze wagen in de trein-zit zeg maar.
Hyves!
  Jubileum moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:01:26 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22805344
Mijn wagen is 74 cm breed, minder breed dus dan een normale voordeur. Het is dezelfde wagen die je voor tweelingen ziet en hij is ontzettend wendbaar. Hij is inderdaad slecht te krijgen op de 2ehands markt, dat is wel jammer. Je kunt hem evt. ook huren bij Babyrent, dan kun je eens kijken of het je bevalt. Zij verkopen ook (gebruikte) modellen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22805359
loena, maar dat betekent dat je kind dus altijd in een maxi-cosi ligt als hij in dat ding vervoerd wordt? ik wil hem/haar eigenlijk graag plat kunnen laten liggen in de kinderwagen.
pi_22805369
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:47 schreef Lois het volgende:
Bix is het nog nodig dat ik even lyrisch ga uitwijden over mijn duowagen of weet je dat nog wel?
Ik kan maar 1 tip geven: neem er een naast elkaar.
Nee hoor ik kan vast nog wel meer tips bedenken maar dit is voor mij de belangrijkste.
Ik zeg nog bijna elke dag dat ik zo blij ben met mijn wagen en dat ik niet zonder kan.
Nou doe dan toch maar wat waarschijnlijk heb ik dat of nooit meegekregen (voor mijn tijd ) of er overheen gelezen.... En ik ben toch wel benieuwd. Kan ik het anders ergens terug lezen?

Een kennis van mij (met een tweeling) die raadde juist weer een áchter elkaar aan.. Want zij kwam klem te zitten in gangpaden van winkels, het ding was niet fatsoenlijk klein weg te vouwen en nam dus de halve auto in beslag..
W ~ H ~ T
pi_22805405
welk merk hebben jullie Lois? en hebben jullie 'm over een paar maanden nog wel nodig?
pi_22805467
Wij hadden er 1 achter elkaar. Bo was 18 maanden toen Janneke kwam. Ik denk dat we hem 3 maanden gebruikt hebben
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_22805511
Nu ben ik dus helemaal nat van die fietskar. (is ook handig bix kan je ook een maxi in kwijt) Daar kan je mee wandelen en mee fietsen. Met wandelen rijd het 10 keer lekkerder door de mega grote banden. Je bent wendbaar. En ik ben er van de week gewoon mee door de hema gecrosst. En die is 78 cm breed.
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:08:34 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22805523
Jonnetje, hier is het een en ander terug te lezen: Wat voor soort kinderwagen?

Bix, wij hebben deze: http://www.onetreehill.nl/mountainterrain/more.html
en ja ik heb hem helaas nog vrij lang nodig, Eva loopt nog niet zo goed dat ik hem wegdoe.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:09:44 #23
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22805557
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:02 schreef bixister het volgende:
loena, maar dat betekent dat je kind dus altijd in een maxi-cosi ligt als hij in dat ding vervoerd wordt? ik wil hem/haar eigenlijk graag plat kunnen laten liggen in de kinderwagen.
Kan, hoeft niet, de rugleuning van de zitting kan bijna helemaal plat dus je kunt je kleintje (ook zonder cosi) liggend vervoeren. Je kunt er ook een baby-nestje bij kopen(een soort wiegje die er precies in past) maar die leek mij zo klein( en 60 euro ofzo ), beetje jammer als je er maar drie dagen gebruik van kunt maken.

Ben ik trouwens ook wel benieuwd naar, hoe zit dat met die naast-elkaar-zit-kinderwagen, nog nooit klem gezeten Karin?!
Hyves!
pi_22805597
ziet er mooi uit Lois!

en jessie, dat is ook nog een optie inderdaad... *twijfelt*
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:11:33 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22805605
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:08 schreef jessie het volgende:
Nu ben ik dus helemaal nat van die fietskar. (is ook handig bix kan je ook een maxi in kwijt) Daar kan je mee wandelen en mee fietsen. Met wandelen rijd het 10 keer lekkerder door de mega grote banden. Je bent wendbaar. En ik ben er van de week gewoon mee door de hema gecrosst. En die is 78 cm breed.
smalle hema hebben jullie
  Jubileum moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:13:03 #26
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22805650
Ik kan niet in onze Zeeman, omdat ze daar de paden zo volbouwen dat er zowat niemand meer doorpast. Ik kan niet bij de gewone kassa's in supermarkten maar aangezien elke supermarkt tegenwoordig een brede kassa moet hebben (ivm invaliden) kan ik overal terecht.
Verder heb ik eigenlijk alleen maar last als winkels hun gangpaden gaan volbouwen met aanbiedingsbakken. Die winkelinrichting is perfect ontworpen zodat rolstoelen e.d. en dus ook mijn wagen er gewoon tussen kan behalve als het personeel ineens ruimte tekort komt in de schappen.
Ik heb werkelijk nog geen nadeel kunnen vinden aan mijn wagen, behalve dan de aanschafprijs.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:14:54 #27
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22805697
Jessie, past die fietskar ook in de auto dan, voor als je gaat shoppen?
Hyves!
pi_22805722
Lololololol Lady- wrb
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:17:57 #29
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22805821
Eh als ik met de kids ga shoppen ga ik dus met de fiets of lopend als wandelwagen.
En de echte grote boodschappen doen we nu met 2 winkelkarretjes. (dus Bo in de ene Janneke in de andere) Of Geer of ik ga met 1 van de kinderen als we geen zin in een optocht hebben. Dus dat ding nemen we niet mee met de auto. (overgens is deze nog steeds in bruikleen van ome doppie, tegen de tijd dat hij hem nodig heeft kopen we er zelf ook 1) Hij is ook heel plat op te klappen, maar bij ons kan die gewoon helemaal uit in de schuur staan.
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:28:06 #31
2628 Karin
pi_22806196
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:55 schreef Knorretje het volgende:
Eigenlijk heb ik de broeken te danken aan Karin. Ging voor haar nog een kliedershort halen bij de Zeeman
Nou graag gedaan hoor. Het staat haar echt prachtig! Wat heb je toch leuke meidenkleding (itt tot jongenskleding vaak).

Chiara wat ben je mooi geknipt! Netjes hoor! En knap dat je goed bleef zitten!
Bram is nu voor de 3e keer geknipt, ik hou wel van een kort koppie met een beetje gel erin. Wij hadden een thuiskapper (ze stopt ermee helaas ) en dus kon Bram lekker in een kinderstoel zitten en tubbies kijken, was ie goed afgeleid.

Easy-going: Bram krijgt ook nog steeds een fles pap 's morgens, echt ons kroelmoment Ik vroeg het me ook af van die bekers. Af en toe laat ik hem een beetje uit mijn glas drinken (water) maar eigenlijk loopt er meer naast dan in dan.
Helaas wil Bram absoluut geen potje meer eten, tis toch best handig hoor als ze dat nog willen. Peet komt nog wel eens later thuis en dan zou ik hem gewoon een potje willen geven maar dat gaat dus niet meer. Nu is het alternatief gewoon een broodje, wat op zich natuurlijk ook wel een goede maaltijd is. Avondeten is zowieso een probleem, hij eet echt maar 3 happen en een bakje yoghurt. Ik weet dat het een fase is maar sommige fases duren mij te lang. Maargoed overdag eet hij echt genoeg dus ik moet me geen zorgen maken. Hij eet trouwens alles zelf (ook zijn yoghurt, doekje erover en het is weer schoon denk ik dan). Af en toe probeer ik er een hap in te proppen tussendoor, gelukkig is hij erg gefascineerd door een echte vork dus dan doet hij zijn mond soms wel eens open.
Wat trouwens ook wel grappig is, het praten hier. Mijn schoonouders probeerden Bram "toppie" te laten zeggen (waarom is mij ook een raadsel ) en tegelijkertijd zijn duimpie op te steken. Nou dat duimpie lijkt nergens op en hij zegt dan "Pottie"
Ook komt hij sinds kort regelmatig vertellen als hij gepoept heeft, dacht eerst dat het puur toeval was maar hij heeft dan altijd echt gepoept. "pah" is denk een combinatie van poep en bah.

trouwens leuk dat hier weer wat actiever gepost wordt, dit soort praktische dingen vraag ik me ook vaak af
pi_22806350
Ik had ook een wagen naast elkaar. Ten eerste omdat ik dat voor de kinderen gezelliger vond, en ten tweede als je het trein-idee had, dan kreeg je de wagen amper de stoep op omdat dat ding bijna niet te tillen is, door zijn lengte.
(Lange zin )

Ik heb bijna nooit problemen gehad met mijn wagen, ik had een Graco Duorider en kon overal tussen door. Je bent niet breder dan een invalidewagen en die komen ook overal
Wat ook een optie is, is om een MacLaren duowagen te nemen, naast elkaar, stuk smaller en loopt ontzettend soepe, en voor babies kan hij platl. Die heb ik genomen toen B&R een jaar of 2 waren, en al goed in een buggy konden zitten. Die andere wagen werd toen te lomp. Kijk voor tweedehands anders eens op http://meerling.pagina.nl
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:34:37 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_22806384
Katja loopt dus wel los in de supermarkt. In het begin wil ze altijd het mandje dragen, maar zodra ik er ook maar iets ingooi wordt hij te zwaar en mag ik hem dragen. Vervolgens ging zij bezig om van alles in het mandje te gooien en was ik bezig om alles weer terug te leggen. En dan moet je denken aan koekjes, pepernoten, schuimpjes, enz. enz. Gelukkig vindt ze het niet erg als ik het weer terugleg. Toch had ik laatst bij de kassa een pak zuurkool in mijn mandje zitten die ik er niet zelf ingestopt had. Mijn radar sloeg niet aan bij zuurkool, kennelijk.

Tegenwoordig race ik in één keer naar de leverworst en smeerkaas. Die wil ze namelijk altijd zelf dragen. Dan heeft ze vervolgens geen handen meer vrij om dingen te pakken. Tot nog toe werkt het goed.

Wat betreft de vakantie; ze hebben een heerlijke vakantie gehad. Ze heeft echt genoten en helemaal geen last van heimwee gehad. Alleen vond ze het ook wel heel prettig om weer thuis te zijn. Het was echt leuk om te zien hoe ze het huis en het speelgoed weer ging herontdekken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_22806439
Ja wel grappig. Bo is wat ouder als bv Sven, Piet en Bram en dan zie je ineens weer alle vraagstukken langskomen die bv een jaar geleden al langs zijn geweest.
Toen postte ik nog wel eens over Bo en het niet uit een beker willen drinken.
Bij haar heb ik gewoon geoefend onder de douche. En inmiddels drinkt ze dus ook uit een gewone beker. Aangezien ze wel mega-onhandig is gebruiken we ook geregeld antilekbeters met rietje oid. Voor Janneke zijn deze dingen voor mij dan ook al veel vanzelfsprekender. En met een 2e ben ik toch een stuk relaxter hoor merk ik. Wat ook weer ten goede komt aan het kind. Pfffff ik was/ben (tis nog steeds de eerste) ben best meutig met dr (geweest) Als ik denk aan de safe-t-sleep die ik voor dr gekocht had omdat ze na 2 maanden op dr buikje draaide en nog niet terug kon rollen (Janneke sliep gewoon vanaf de geboorte op dr buik) Of over gaan op welk flesje potje wat dan ook Je word echt een stuk rustiger vind ik bij een 2e.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:41:20 #35
37150 livelink
pi_22806556
Jessie, dat is ook kind-afhankelijk. Ik heb die Safe-T-Sleep pas gekocht voor Job. En ik ben ook bang dat ik het huis nu met Job meer moet gaan beveiligen. Hij doet gewoon dingen die Katja nooit heeft gedaan. En Katja leek ook veel makkelijker te corrigeren. Ik kon met Katja gewoon veel relaxter zijn dan nu met Job.
pi_22806591
Deze is bij een aantal ouders van 2 jonge kinderen ook wel populair (nee, geen 2e op komst hier):

http://www.babybuggy.nl/. Kan ook voor peuter + baby.
pi_22806633
Ja ik heb de druktemaker als 1e gehad Ik dacht dat Katja ook best een aardige losbol was wat ik wel eens uit jou verhalen begreep. Maar als ik er nu op terugkijk had Bo ook makkelijk op dr buikkie kunnen slapen toen. Maar ja dat is altijd makkelijk achteraf
Het voelt heerlijk!!!!
pi_22806637
Ah, goed dus dat ik dit doorlees!

Loïs, dank u!
Met een zwaargewicht als Wilyan voorin had ik dan dus een heus probleem gekregen.
En om nou aan zo'n kar te gaan lopen huffen ála een omgekeerd hefboomeffect.....
W ~ H ~ T
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:47:40 #39
37150 livelink
pi_22806730
Katja is wild en houdt van klimmen en rennen en zo, dus in die zin is het dus een losbol. Maar ze is niet echt ondeugend en bij Job straalt de ondeugd eruit. Als we bij Katja nee zeiden dan deed ze het meestal ook niet meer. Als je tegen Job nee zegt vindt hij het meteen 10 x zo interessant.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:50:07 #40
37150 livelink
pi_22806794
Die babybuggy ziet er trouwens goed uit, Poemojn. Het is dat ik het nu zonde van het geld vind, maar dit was eigenlijk precies iets voor mij geweest qua formaat.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:53:24 #41
7074 moussy
kuttekop
pi_22806888
die buggy lijkt mij nou niks. Dat onder gedeelte steekt zo ver uit, volgens mij zou ik er constant tegen lopen schoppen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:57:22 #42
37150 livelink
pi_22806976
Ja, dat wel. Maar nu loop ik met een plankje achter de buggy, dus ik ben al gewend dat ik naast de buggy moet lopen met mijn 1.56
pi_22807025
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:53 schreef moussy het volgende:
die buggy lijkt mij nou niks. Dat onder gedeelte steekt zo ver uit, volgens mij zou ik er constant tegen lopen schoppen.
Dat was dus ook het eerste waar ik aan dacht.
Onze "voor-in-de-auto-buggy" heeft al verstelbare extra lange handvaten, zodat zelfs mensen van een meter of twee erachter kunnen lopen. Maar op de één of andere manier weet ik alsnog soms de omderkant van buggy te raken.

Ik zou dus met die Kiwi-ding écht gigantisch op m'n bek gaan, gewoon omdat ik er achter zou lopen alsof ik in m'n broek heb gescheten..

Of die duwstang moet een halve meter uitschuifbaar zijn.....
W ~ H ~ T
pi_22807062
het grootste nadeel lijkt mij dat het onderste kind maar weinig kan zien vanuit die buggy. en ik kwam laatst iemand tegen met zo'n ding, waarbij de onderste heel hard tegen de rugleuning van de bovenste aan 't schoppen was. ik zag eerst een kind dat raar op en neer hopste, later snapte ik pas wat er aan de hand was. op dat moment had moeder 't ook net in de gaten en die gaf de onderste meteen een flinke uitbrander 'jij mag nooit meer onderop!' maar nee, ik vind ze er mooi uitzien maar het lijkt me niet het meest prettige vervoermiddel.

CarOnline, heb es zitten rondkijken op die meerlingpagina maar nog niet echt een handig tweedehands-linkje gevonden. vooral veel dure(!) nieuwe dingen. maar ik heb nog niet alles gezien hoor.

allemaal hartstikke bedankt voor de tips trouwens, fijn is dat toch.
pi_22807168
Ik heb er ook even rond gekeken en kon er idd ook niet echt een tweedehands-linkje vinden..

Ja, ik ben me nu ook al aan het oriënteren...
W ~ H ~ T
pi_22807178
Wij zijn dus voor eenoude Engelse wagen gegaan (met stoeltjes ) voor de afstanden die Alicia niet kan lopen (daarnaast kan ik er veel beter achter staan en lopen). Jayden leg er nu nog in en alicia heb een stoeltje boven op. Later (in de periode dat Jayden wel een tijdje kan zitten maar nog niet lang en snel in slaap kukkeld) kan Alicia in het lig gedeelte zitten en Jayden voorop zitten. En als Jayden echt lang kan zitten kunnen er twee stoeltjes op geplaatst worden en kunnen de kinders naar elkaar toe zitten of achter elkaar. Wij zijn dus voornamelijk in de hoogte groot ipv in de breedte of lengte.
pi_22807204
Oh Bix, voor mij is het ookal tijden geleden dat ik daar geweest ben hoor, maar kon me herinneren dat er wel eens wat te koop stond.
Even denken... hier dan bij vraag en aanbod misschien?
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:14:51 #48
7074 moussy
kuttekop
pi_22807504
Iemand in Gelderland op jacht naar zo'wagen? klik

Noord Holland misschien?

Hmz op www.speurders.nl staan er dus best wat ik stop met linken, anders blijf ik aan het editten

[ Bericht 15% gewijzigd door moussy op 22-10-2004 23:19:54 ]
pi_22807523
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:03 schreef Knorretje het volgende:
Wij zijn dus voor eenoude Engelse wagen gegaan (met stoeltjes ) voor de afstanden die Alicia niet kan lopen (daarnaast kan ik er veel beter achter staan en lopen). Jayden leg er nu nog in en alicia heb een stoeltje boven op. Later (in de periode dat Jayden wel een tijdje kan zitten maar nog niet lang en snel in slaap kukkeld) kan Alicia in het lig gedeelte zitten en Jayden voorop zitten. En als Jayden echt lang kan zitten kunnen er twee stoeltjes op geplaatst worden en kunnen de kinders naar elkaar toe zitten of achter elkaar. Wij zijn dus voornamelijk in de hoogte groot ipv in de breedte of lengte.
Knor weet je toevallig ook of zo'n engelse wagen ook hoger is (qua duuwstang) dan bijv. een Koelsrta uit pak 'm beet 1960?
Onze oude buren hadden namelijk een Koelstra maar daar liep ik zo verrot achter omdat die stang voor mij te laag was.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:17:30 #50
7074 moussy
kuttekop
pi_22807577
Ik ben Knor niet, maar Jonnetje, ja, als ik achter een Engelse wagen loop met mijn 1.54 kijk ik ín de kap ipv er over heen.
pi_22807673
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:15 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Knor weet je toevallig ook of zo'n engelse wagen ook hoger is (qua duuwstang) dan bijv. een Koelsrta uit pak 'm beet 1960?
Onze oude buren hadden namelijk een Koelstra maar daar liep ik zo verrot achter omdat die stang voor mij te laag was.
Yep het is een hoge wagen van zichzelf al met een hoge duwstang (ff gemeten voor je van grond tot stang 1.05m)

edit: onze wagen
pi_22807733
moussy, dat ziet er wel interessant uit. heb de verkoper een linkje gestuurd. we komen vaak genoeg in noordholland. maar ook gelderland is niet tever om hoor, als ik daar een goede wagen kan vinden.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:23:47 #53
7074 moussy
kuttekop
pi_22807780
Ik heb er nog 1 gevonden in Friesland klik

Zijn alleen maar bakjes van TFK

-edit- Voor deze kan je losse zwenkwielen voor op de wagen zetten. Ik heb van dat merk een enkele en nu met een bulletje Cas er in heb ik geen last meer van zere polsen sinds ik het zwenkwiel er op heb zitten

dan maar deze link www.babyjungle.nl
pi_22807827
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:17 schreef moussy het volgende:
Ik ben Knor niet, maar Jonnetje
nietus, jij bent moussy!

die in Friesland gaat alleen om de kinderwagenbakjes, helaas.
pi_22807839
Ik ben 1.76 en Michiel 1.93...
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:37:21 #56
7074 moussy
kuttekop
pi_22808187
pi_22808193
moussy die babyjungle is me wat te duur (de link had ik ook via caronline's tip gevonden) maar op die 'speurders.nl' staan er heel wat! ga ik van de week nog es uitgebreid op 'speuren', nu te moe. maar bedankt!
pi_22808262
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:25 schreef Jonnetje het volgende:
Ik ben 1.76 en Michiel 1.93...
ik 1.74 en het is even een weekje wennen, zowel de hoogte van de wagen (zeker als ALicia voorop zit, dan moet je dus nog anders kijken) als het lopen achter de wagen, het veert aan alle kanten, geen zwenkwielen, maar rijdt superlicht juist door de vering. En kwa wendbaarheid doet het voor mij niet onder aan een gewone wagen. (sterker nog de gewone buggy krijg ik niet makkelijk vooruit omdat hij te zwaar is om te duwen)
pi_22808366
Onze buren hebben exact dezelfde als deze:

Een jubileumversie uit 1962 van Koelstra.

Van deze [edit] versie/die van onze vorige overbuurtjes vind ik de duwstang dus te laag.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:46:42 #60
7074 moussy
kuttekop
pi_22808487
Jonnetje, anders kijk je toch naar de andere wagens en dat beeld wat er naast staat, of je mailt ff naar diegene van wie de site is. Hem kennende is ie vast niet te beroerd om wat wagens te meten voor je
pi_22808554
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:42 schreef Jonnetje het volgende:
Onze buren hebben exact dezelfde als deze:

[afbeelding]
Een jubileumversie uit 1962 van Koelstra.

Van deze [edit] versie/die van onze vorige overbuurtjes vind ik de duwstang dus te laag.
tja dan zou je moeten gaan kijken bij dat soort wagens of meten welke hoogte je graag wilt aan duwstang en zoeken naar een wagen die daaraan voldoet. Denk dat iedereen die zo'n wagen verkoopt heus niet te beroerd is om ffies de maat op te nemen van grond naar stang. Is in 2 tellen gepiept.
pi_22808646
Ach ja, en we hebben ook nog alle tijd...

.
.
.
.
.
.
(Oooooow, wat ben ík erg... )
W ~ H ~ T
pi_22808703
Maar iig bedankt voor de tips en linkjes alvast..
W ~ H ~ T
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 09:28:51 #64
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22813960
Jessai heeft met zijn branie een abonnement op hard vallen Ik had het idee dat de dokter me aanzag voor iemand met het syndroom van Munchauser by proxy toen ik vertelde dat ik dacht dat het wel geplakt kon worden gezien de grootte en de locatie, want mijn dochter twee keer, Jessai al twee keer... bla bla ja ja ik heb inmiddels ervaring

Maar goed, hij zat gister lekker te computeren in zijn uppie, toen Tom ineens een keiharde klap hoorde, lag Jessai op de grond, half onder de kruk. dikke snee van drie cm. Bloeden, niet normaal, of eigenlijk wel normaal, bij hoofdwond.

Gelukkig geen hechtingen dit keer, plakken met lijm, én zwaluwstaartje, én pleister, gewoon voor de zekerheid. Zijn oog is nu nog wat dik, maar hij is weer lekker aan het spelen, heeft vannacht ook goed geslapen enzo

† In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 10:17:29 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22814204
arme jessai

wat zit zijn haar leuk. issie naar de kapper geweest?
pi_22814375
Even over die ouderwetse wagens.
Ook wij hadden er 1 en ik vond het maar verrot kl*te lopen. De wielen zwenken niet dus je kiep je wezenloos. De duwstang is veel te laag (mensen vinden die van de bugaboo al laag, en die is 1.10, dat is 10 cm hoger dan bij onze ouderwetse) Je kan er neit lekker leunend op lopen. Bij ons kon bo amper erop zitten (1 keer gedaan met het stoeltje van knorretje) Resultaat; gelijk de wagen doorgezakt. Het stoeltje pastte namelijk niet in het midden op de bak, maar moest iets naar voren. Daardoor zaktte die dus door.
Neemt niet weg dat ik het wel een waanzinnig mooie wagen vond en hij bij ons dienst deed als wiegje voor in de woonkamer

Tan ook het boek verziekt gelezen? Dikke kus voor Jessai Zijn oogje is helemaal dik en zal vast alle kleuren krijgen.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 10:44:14 #67
43556 miss_dynastie
pi_22814389
Ach nee toch, arme jessai
Ik kan me van eerder dit jaar nog de verwonding aan zijn lip herinneren... brokkenpiloot!!!!
En tan, zulke dingen gebeuren, voel je niet schuldig, kindertjes hebben de gave om zich ineens te verwonden had Christan niet ook ooit 'ineens' een of andere wond? Weet niet meer precies wat het toen was...
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 10:52:12 #68
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22814459
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:17 schreef lady-wrb het volgende:

wat zit zijn haar leuk. issie naar de kapper geweest?
Haha, dank je. Een week of twee-drie geleden heb ik hem zelf onder handen genomen, vond het eigenlijk niet echt een supergeslaagd resultaat, maar beter dan het was

En nee, het boek verziekt niet gelezen, waar gaat dat over? En van welke auteur?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 oktober 2004 @ 10:56:06 #69
13151 crew  Rewimo
pi_22814491
Beterschap Jessai!

Ja klopt Miss_D, dat is hier ook gebeurd. Terwijl wij op hooguit 3 meter afstand waren en hij gewoon op zijn billen in de kamer zat. We weten nog altijd niet wat er gebeurd is toen. Fikse snee in zijn kin, is ook geplakt.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_22814590
Tan het boek gaat over syndroom van Munchauser by proxy. Toevallig heb ik dat boek gelezen en moest ik lachen om je verwijzing naar dat syndroom (t boek is overgens niet om te lachen)
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 11:22:13 #71
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22814757
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 11:07 schreef jessie het volgende:
Tan het boek gaat over syndroom van Munchauser by proxy. Toevallig heb ik dat boek gelezen en moest ik lachen om je verwijzing naar dat syndroom (t boek is overgens niet om te lachen)
Nee ken het boek niet, lijkt me inderdaad ook niet om te lachen nee. Las er laatst een heel artikel over en het huilen stond me nader dan het lachen... Kind expres ziek gemaakt door het geven van medicijnen enzo, operaties laten ondergaan voor niets, echt vreselijk.
pi_22814774
Ja dat stuk zal wel van de schrijfster van het boek zijn. (die had dus zo'n "moeder") Is echt verschrikkelijk. Je kan je ook gewoon niet verplaatsten in zo iemand.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:17:34 #73
7074 moussy
kuttekop
pi_22827241
Zijn er hier moeders die bekend zijn met de dreumes-melk toestanden?

Ik heb vandaag eens een pak groeimelk van Nutricia meegenomen, kant en klaar, omdat daar een vleugje vanille in zit (het ruikt gewoon naar gesmolten softijs ) en dat ging er zo waar in bij Cas Die poeder versie's van welk merk ook, hebben die ook een vleugje geen-melk-smaak?
pi_22827596
Mous, de poeper smaakt ook al naar vanille hoor!!!
pi_22827713
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 21:32 schreef danosa het volgende:
Mous, de poeper smaakt ook al naar vanille hoor!!!
bij Sven ruikt dat heel anders
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:40:51 #76
7074 moussy
kuttekop
pi_22827783
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 21:37 schreef easy-going het volgende:

[..]

bij Sven ruikt dat heel anders
roosjes?
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:57:10 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22828135

edit: Je begrijpt me toch wel he mous?
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2004 @ 22:06:35 #79
7074 moussy
kuttekop
pi_22828291
Ja natuurlijk
  † In Memoriam † zondag 24 oktober 2004 @ 10:53:41 #80
7074 moussy
kuttekop
pi_22836720
Vanmorgen was ie al weer klaar met de groeimelk
  zondag 24 oktober 2004 @ 11:04:11 #81
30488 coolbabe
My little pwny
pi_22836885
Tom begint al heel veel dingen zelf te doen, heel leuk om te zien.
Gisteravond is hij druk Lego aan het opruimen geweest voor hij naar bed moest, vanmorgen had hij gepoept en vertelde ik hem zijn broek uit te doen (eigenlijk voor de grap) en hij deed het gewoon! Hierna deed hij zijn vieze luier in de prullenbak *trots is*
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_22836909
Tom

ze worden groot
  † In Memoriam † zondag 24 oktober 2004 @ 11:07:32 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_22836947
ff een vies praatje... poep..

Cas heeft al wéken dunne zure poep. Niet echt diaree denk ik, omdat hij maar 1, héél soms 2x op een dag poept. Zou roosvicé stop, 1x per dag of zo, helpen om het weer normaal te krijgen?
  † In Memoriam † zondag 24 oktober 2004 @ 13:11:29 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22839089
kan je proberen natuurlijk, bij luca hielp het in elk`geval niet.
eet hij bruin brood? bij luca verving ik dan het bruinbrood een tijdje voor wit en dat hielp net genoeg om de poep in de luier te houden.
  zondag 24 oktober 2004 @ 17:12:02 #85
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_22844622
Vanmiddag zijn we met Wouter en Sterre naar VOF de Kunst gegaan, een concert speciaal voor kinderen. Hart-stik-ke leuk! Wouter zei vantevoren natuurlijk weer dat hij geen zin had, maar het was nog geen twee tellen bezig of hij gilde al in mijn oor dat hij het leuk vond! En Sterre ging helemaal los, die danste en rolde over de grond in het gangpad, danste op het podium toen kinderen werden uitgenodigd om erbij te komen. Echt, we hebben ons allemaal geweldig vermaakt. Zelfs nog een polonaise met alle ouders en kinderen door de foyer en weer terug de zaal in terwijl ik normaal een schurfthekel aan polonaises heb.
pi_22848272
Dat klinkt heel erg leuk Spuuglokje

Wij hebben na een verschrikkelijke huilpartij weer een kortgeknipte Sven. Wat een dramaqueen kan dat zijn zeg Het begon al toen mijn haar geknipt werd, dat vond hij al niet leuk, maar toen bij hem met knippen werd begonnen was het hek van de dam. En zodra de kapster klaar was, was het grote verdriet over
En nu ligt een heerlijk kortgeknipt jongetje lekker in dromenland
  Jubileum moderator zondag 24 oktober 2004 @ 19:57:35 #87
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22848311
Poeppraatjes Ik hoor hier de hele dag weinig anders dan het woord "poep" . Bij alles wat bruin is en op de grond ligt heeft Eva zoiets van "bah! Poep!". Als ik dan uitleg dat het soms gewoon aarde is "pwut" of blaadjes " haaapies" dan wil ze wel weer verder lopen.
Als Iris heeft gepoept dan ruiken we dat niet alleen maar dan komt Eva dat ook even vertellen "iewis poep! bah!" en als ik Iris dan verschoon kan ik er amper bij omdat mevrouw er met haar grote neus zowat in hangt om maar niks te missen. Luidkeels commentaar wordt er ook bij gegeven "owanje poep! bah!" als we worteltjes hebben gegeten of "dwuiffies" als de schilletjes van de druifjes nog erg zichtbaar zijn.
Eva vind haar eigen poepbroeken ook machtig interessant en komt het ook lief vertellen als het zover is.
Haar luier weggooien, net zoals Tom, deed ze altijd al zelf en sinds kort wil Iris dat ook.

Wat leuk spuuglokje als je kinderen de leeftijd hebben voor dat soort dingen.
* Lois kan niet wachten tot Eva en Iris oud genoeg daarvoor zijn.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 24 oktober 2004 @ 20:04:43 #88
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_22848486
klinkt echt leuk spuuglokje..

kyllian zegt zelf ook altijd als hij heeft gepoet maar dan had ik dat allang geroken
maar ik laat het altijd even afkoelen want soms krijg ik echt kotsneigingen kan er niet zo heel erg goed meer tegen en hij ligt in een deuk
zijn luier gooit hij ook altijd zelf weg vind hij leuk om te doen..

en met zijn bril gaat het prima hij vind het echt jammer dat hij hem af moet doen als hij gaat slapen
vandaag had hij de glazen vol gesmeert met pasta had hij aan zijn vingers en had jeuk in zijn oog wat moest ik lachen zeg..zegt hij ook nog zie niks mama
maar het valt dus echt reuze mee ik had echt een strijd verwacht
  FOK!fossiel zondag 24 oktober 2004 @ 20:07:17 #89
2628 Karin
pi_22848549
Klinkt inderdaad erg leuk spuuglokje! Leuk hoor om dat soort dingen met je kids te kunnen ondernemen. Ik vond het vroeger bijvoorbeeld ook hartstikke leuk om eens met mijn vader naar de bios te gaan, zo speciaal.

Wouw wat goed van Kyllian zeg! Fijn dat het geen strijd is.
pi_22848689
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:08 schreef jessie het volgende:
Ja, die wil ik dus ook! Lijkt me super ideaal, zo´n duowagen lijkt mij 3x niets. Chiara kan redelijk goed lopen, even naar het winkelcentrum of een rondje om loopt ze graag zelf, maar als ik straks met 2 kids het dorp in ga, lijkt me zo´n fietskar echt een superuitkomst. Ten eerste kun je zo praktisch en vrij vlot na de geboorte (je hoeft immers geen maanden te wachten tot die kleine goed kan zitten) 2 kindertjes meenemen op de fiets en ik heb begrepen dat je 'm makkelijk los koppelt en 'm als wandelwagen gebruikt. Lijkt me echt super! Dus die wil ik!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22860342
ik kom net van het consultatie bureau, en daar dacht de arts dat Tom (2jr) heel misschien wel eens hoogbegaafd zou kunnen zijn

Dus we hebben een afspraak met de huisarts straks, ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen, en of ze er uberhaubt al iets mee kunnen doen. De arts op het CB zei dat het wel handig was hem te testen in de toekomst omdat het voor hem zelf heel vervelend zou kunnen zijn, ivm. een mogelijk te saaie leerstof en dat ik het even moest aankaarten op de peuterspeelzaal zodat ze hem een beetje meer in de gaten kunnen houden en hij wellicht wat moeilijkere taakjes kon krijgen voor kinderen van 1 en misschien wel 2jr ouder. Ik weet eigenlijk niet echt wat ik er van moet denken, hij is heel erg snel met praten maar, hoogbegaafd? Het klinkt leuk maar dat is het volgens mij helemaal niet, ik hoop eigenlijk dat ie gewoon lekker normaal is.

(is hier al een topic over, ben zo bang dat het patserig overkomt als ik een topic hierover aanmaak)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 10:56:19 #92
13151 crew  Rewimo
pi_22860421
Het is wel iets om in de gaten te houden ja. Maar volgens mij kunnen ze zo vroeg nog niet echt testen. Er is trouwens wel een topic over (door Stout geopend). 't Is alleen niet altijd even vriendelijk maar dat lees je vanzelf wel.

Waar baseren ze hun vermoedens trouwens op? Ben ik wel nieuwsgierig naar, omdat hij nog zo jong is.
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 10:56:47 #93
43556 miss_dynastie
pi_22860429
Logician, heb je zelf ook het idee? Als dat zo is, heb ik er helemaal geen moeite mee hoor, maar als het enkel iets is dat het CB constateert....

Jessai, hoe is het nu met je?
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 10:58:05 #94
43556 miss_dynastie
pi_22860452
Dit is trouwens het topic van stout: 3 jaar en uitgekeken op de peuterspeelzaal
misschien kun je daarin meeposten, heb geen idee of je het van toepassing vindt?
pi_22860520
ze baseren het op het feit dat hij 2jr is, enorm rustig alles opneemt en luisterd, en alle begrippen en omgekeerden al begrijpt en gebruikt, hij maakt zinnen van soms wel 6 woorden en daar komen woorden in voor als fantastisch en verdrietig, regenboog, hij praat ik de ik vorm wat blijkbaar erg jong is, ik ga dit ik doe dat, ik ben tom, ik ben 2jaar etc.

Wij hadden het idee dat hij gewoon slim is, verder heb ik er niet echt over na gedacht, ik heb ook geen goed vergelijkings materiaal aangezien mijn oudste een autisme stoornis heeft en dus juist erg laat was qua praten ..

maar ik weet dus niet wat de norm is voor een kind van 2jr
ik ben misschien toch iet wat sceptisch over dit soort uitspraken ..

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2004 11:03:55 ]
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 11:04:00 #96
43556 miss_dynastie
pi_22860547
Logician, als jij zelf niet het idee hebt dat er 'iets' met hem is weet niet hoe ik het moet omschrijven, dan zou ik het laten gaan... ik vind twee wel heel erg jong voor zo'n etiketje hoor, snap ook niet zo goed waar het CB mee bezig is
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 11:05:35 #97
7074 moussy
kuttekop
pi_22860574
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Logician, als jij zelf niet het idee hebt dat er 'iets' met hem is weet niet hoe ik het moet omschrijven, dan zou ik het laten gaan... ik vind twee wel heel erg jong voor zo'n etiketje hoor, snap ook niet zo goed waar het CB mee bezig is
Ik snap het ook niet... Bij René brulde het CB het hier ook, ik kan niks hoogbegaafds aan haar ontdekken. Nou let ik daar ook niet op

Cas zal wel laagbegaafd zijn, hij is enorm laat met alle dingen
pi_22860610
ik heb een afspraak gemaakt bij mijn arts, deze is erg nuchter, dus ik reken stiekum op een goed bedoelde glimlach en een schouderklopje
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 11:08:28 #99
43556 miss_dynastie
pi_22860617
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:05 schreef moussy het volgende:
Cas zal wel laagbegaafd zijn, hij is enorm laat met alle dingen
Dan issie laatbegaafd

Kijk, als de ouders er zelf mee komen, is het wat anders, maar om als CB dergelijke dingen te brullen op basis van goed praten Ik sprak voor mijn eerste jaar in vloeiende zinnen, ben ook wel op het VWO terechtgekomen, maar ik ben niet hoogbegaafd. Overigens is goede begeleiding heel belangrijk hoor, als een kind hoogbegaafd is, maar ik zou toch eerst ff afwachten logician.
pi_22860619
Logician, misschien kun je hier iets mee? Ontwikkeling van jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorspring. Twee jaar is gewoonlijk wel erg vroeg om zoiets te ontdekken, meestal wordt het dan een ontwikkelingsvoorsprong genoemd omdat kinderen zich zo jong nog allerlei kanten uit kunnen. Deze site heeft ook wel info en verzorgt contacten met andere ouders (mailinglists).
  maandag 25 oktober 2004 @ 11:09:47 #101
67958 Yfke
< VliegendeFriezin >
pi_22860651
Kom ook hier maar ff weer binnenwippen....... het lukt me nog niet echt om elke dag alles bij te lezen en dan ff te posten, maar laat af en toe wel iets horen over Siënna.

Afgelopen weekend zijn we met haar eerst naar de huisartsenpost geweest en zondag naar de ehbo in het ziekenhuis. Ze had een enorme dikke grote teen (bijna groter dan onze duimen), rood en een megablaar erop, hoe ze eraan kwam.... geen idee?
Het was wel zielig om te zien, ze hebben de blaar doorgeprikt in het ziekenhuis, zat wat pus bij en een ontsteking. Peniciline meegekregen en een zalfje voor op de teen. Gisteravond was ze weer meer de oude, ondeugend en meer praatjes, waren we erg blij om, hehehe. En gelukkig heeft ze vannacht goed doorgeslapen weer.
Ze dachten misschien aan een allergische reactie op iets of een insectenbeet, verder zouden we niet weten wat het kan zijn, verbrand is ze niet en schoenen heeft ze nog niet aan...... blijft een beetje een mysterie, maar goed.

Ik voel me vandaag redelijk goed en dat is voor mij een heerlijk gevoel, ik ga dan ook weer ff lekker omrommelen door huis heen.........

Kom vanzelf wel weer opdraven.......
&lt; iedereen gaat dood - maar niet iedereen leeft &gt;
pi_22860669
thx voor de linkjes, ik ga nu eerst even shoppen en tom ophalen. (tís ineens al veel later dan ik dacht!)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 11:26:08 #103
13151 crew  Rewimo
pi_22860988
Arme Siënna, kinderen hebben zo gauw iets en soms weet je echt niet waar het vandaan komt Gelukkig dat het alweer wat beter gaat
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_22861988
aw wat zielig voor zo'n kleintje, en wat erg om toe te moeten zien lijkt me dat.
sterkte!
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:01:16 #105
34891 melonovy
La Kutschie
pi_22862881
GOED NIEUWS

Chiara slaapt door, slaapt uit tot half 9 en is van de papfles af!!!

Ze zit nu bij me op schoot, is alweer wakker van haar schoonheidsslaapje, dus vanavond reageer ik even uitgebreider! Maar ik wilde wel even dit goede nieuws hier kwijt!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22862973
goed hoor!
pi_22863315
He bah, Yfke. Lastig is dat. En raar ook... dat ze zomaar ineens zo'n dikke teen had.
Hoe is het vandaag met Siënna? Gaat het weer beter?

Chiara!!! Grote meid!
Weer door slapen en ook nog van de papfles af!
Ga je nu ook lekker elke morgen met een plakje brood ontbijten?

Wilyan kan nu echte kusjes geven...
Niet meer alleen met een dicht bekkie naar je toe komen maar een echt smekkie...
W ~ H ~ T
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 13:43:42 #108
13151 crew  Rewimo
pi_22863446
Goed zo Chiara!

En echte kusjes van Wilyan
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 13:59:47 #109
43556 miss_dynastie
pi_22863802
Goed zo, Chiara

Wilyan, als jij kan kussen, dan doe ik het ook Knap hoor!!!
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:00:43 #110
62233 Jelief
ikke lief!
pi_22863821
zeg uh rewimo vandaag is toch de eerste schooldag van Christan of ben ik in de bonen?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 14:07:30 #111
13151 crew  Rewimo
pi_22863970
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 14:00 schreef Jelief het volgende:
zeg uh rewimo vandaag is toch de eerste schooldag van Christan of ben ik in de bonen?
Hij heeft ADV...
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 14:13:36 #112
43556 miss_dynastie
pi_22864100
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 14:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hij heeft ADV...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 14:14:26 #113
13151 crew  Rewimo
pi_22864116
Alweer een Dag Vrij
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:21:21 #114
62233 Jelief
ikke lief!
pi_22864292
dat begint goed!
maar morgen dus wel?
kijkt hij er naar uit of is het toch nog wel spannend?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 14:43:37 #115
13151 crew  Rewimo
pi_22864541
Ja, morgen wel Hij zegt dat hij graag wil dus ik hoop maar dat het geen huilpartij wordt zoals met het wennen Al was dat gelukkig wel weer snel over.
pi_22864575
He he he....
Rewimo en Miss_D... jullie weten wel wat jullie doen he?

Wilyan heeft namelijk al twee dagen een flinke loopneus..

(Mamma zit na elk kusje ook helemaal onder het snot.... jech!)
W ~ H ~ T
  maandag 25 oktober 2004 @ 20:32:07 #117
34891 melonovy
La Kutschie
pi_22870067
Chiara wil wel weer een kusje van Wilyan hebben hoor!

Als Christan zo'n zin heeft, zal het toch wel mee vallen met huilen??
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 20:50:37 #118
13151 crew  Rewimo
pi_22870688
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 20:32 schreef melonovy het volgende:
Chiara wil wel weer een kusje van Wilyan hebben hoor!

Als Christan zo'n zin heeft, zal het toch wel mee vallen met huilen??
Ik hoop het wel. We zullen wel zien morgen
  FOK!fossiel maandag 25 oktober 2004 @ 20:56:51 #119
2628 Karin
pi_22870880
Veel succes morgen Rewimo! Spannende dag hoor.

Chiara wat goed!!

Ow wat lekker Willyan! Komt hij ze helemaal uit zichzelf brengen? Bram brengt af en toe een kusje als je erom vraagt. Van de week vroeg ik op het kdv of hij Simone (leidster) nog een kusje wilde geven, gaat ie een meisje van zijn groep een kusje brengen Dus ik vraag het nog een keer, weer dat meisje Namen zijn misschien wel wat moeilijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 20:58:54 #120
13151 crew  Rewimo
pi_22870959
Misschien heet dat meisje ook Simone (of iets wat erop lijkt)
  FOK!fossiel maandag 25 oktober 2004 @ 21:01:40 #121
2628 Karin
pi_22871043
Nee Ilja volgens mij
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 21:06:42 #122
13151 crew  Rewimo
pi_22871191
Wat scheelt het? Hij zal haar wel liever vinden dan Simone denk ik
  maandag 25 oktober 2004 @ 21:09:55 #123
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_22871298
veel succes rewimo en christan veel plezier morgen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 21:12:27 #124
13151 crew  Rewimo
pi_22871382
Dank je wel Ik ga straks dat broodtrommeltje maar weer eens vullen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 oktober 2004 @ 22:47:55 #125
13151 crew  Rewimo
pi_22874733
Okee, rugzak met gymschoenen, broodtrommel, doosje met liga, pakje drinken en beker melk staat klaar
pi_22875550
Succes morgen Rewimo en Christan
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 23:18:29 #127
43556 miss_dynastie
pi_22875858
Christan, grote vent
Veel plezier op school morgen
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 23:37:20 #128
7074 moussy
kuttekop
pi_22876477
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:47 schreef Rewimo het volgende:
Okee, rugzak met gymschoenen, broodtrommel, doosje met liga, pakje drinken en beker melk staat klaar
Gaat ie overblijven?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 oktober 2004 @ 07:36:32 #129
13151 crew  Rewimo
pi_22879832
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 23:37 schreef moussy het volgende:

[..]

Gaat ie overblijven?
De school heeft een continurooster, dus alle kinderen eten op school, met zijn allen in de klas. Hij heeft er zin in en gaat niet huilen, heeft hij gezegd
pi_22879984
Christan:

veel succes en natuurlijk plezier op je eerste schooldag
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:08:49 #131
13151 crew  Rewimo
pi_22880341
Het ging prima Oma en ik kregen een dikke kus, hij mocht naast juf Els zitten en dat was dat Ik heb een paar foto's gemaakt, die zal ik vanavond even posten.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:26:32 #132
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_22880533
Oh, dat klinkt erg fijn Rewimo, ik weet nog wel dat ik het mijn moeder weeeeeken lang moeilijk heb gemaakt door heel hard te gaan huilen zodra mijn schooltje in zich kwam, dus kan me zo voorstellen dat dit een stuk fijner voelt
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:30:26 #133
13151 crew  Rewimo
pi_22880585
Ja, ik was toch wel een beetje benauwd omdat hij bij het wennen wel huilde maar nu ging het gelukkig goed. Hij voelt zich geloof ik ook erg groot
pi_22880671
Ook een klein nieuwtje: Carmen kan staan! Ze kan nog niet zelf opstaan, maar staat wel en vindt het geweldig!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:41:03 #135
13151 crew  Rewimo
pi_22880705
Goed zo Carmen!
pi_22881960
He wat lekker joh Rewimo! Ben benieuwd naar de foto's.

Carmen goed joh meissie!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_22882100
Fijn zeg Rewimo!!!!! Een huilend kind achter laten is ook nix. Gelukkig heb ik daar geen ervaring mee maar ja duncan is nog klein dus wat niet is kan nog komen.
Ben wel benieuwd naar de foto's hoor

Carmen Meissie!!!!!!!! Al helemaal staan gewoon goed zo!!!!
nog ff en dan moeten pa en ma achter je aan rennen!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 oktober 2004 @ 11:49:43 #138
13151 crew  Rewimo
pi_22882101
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 11:32 schreef jessie het volgende:
He wat lekker joh Rewimo! Ben benieuwd naar de foto's.
Christan op een stoeltje Christan op een stoeltje naast de juf
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:12:41 #139
34891 melonovy
La Kutschie
pi_22883375
Lekker hoor Rewimo dat het zo goed ging, ik had ook niets anders verwacht eigenlijk, omdat hij er zo'n zin in had... Nou ik hoop voor jullie dat hij de volgende 8 jaar iedere dag met veel plezier naar z'n school gaat!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:14:57 #140
13151 crew  Rewimo
pi_22883429
Ik ook, en daarna nog maar een paar jaar erachteraan ook Ik kan haast niet wachten tot hij uit school komt om te horen wat hij ervan vond! Om 3 uur bel ik oma
pi_22885681
Zijn dit niet van die momenten dat je altijd weer mooshy wordt, weer alles probeert terug te halen in je gedachten, de geboorte, 1 jaar worden, lopen..... En dan met een diepe zucht moet erkennen dat de tijd écht snel gaat? Ben benieuwd hoe hij het zelf vind, zijn eerste echte schooldag.

Jadey is vanochtend weer geprikt. BMR en MenC. Ik had me niet gerealiseerd dat het ook daadwerkelijk 2 prikken waren (kan het niet in 1) en al helemaal niet dat ze in haar bovenarmpjes werden gezet. Achteraf wist ik het wel, maar vast ff verdrongen. Nou kan mama zelf al helemaal niet tegen naalden brrr, dus toen die arts zei neem jij haar maar op schoot, hou haar andere armpje maar vast wist ik zelf ook ff niet hoe ik het had Méén wat een lange naalden zijn dat!!!!!
Huilen, dat wil je niet weten, ontroostbaar en een megabrok in mijn keel
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 oktober 2004 @ 19:42:19 #142
13151 crew  Rewimo
pi_22889082
Christan vond het heel erg leuk op school. Hij had pompoenen "geprikkerd" Juf Els had voorgelezen over een spin met buikpijn, oorpijn en hoofdpijn die geen web kon spinnen (als ik het goed begrepen heb) en hij had gegymd maar hij durfde niet te klimmen

Op zijn stoeltje met zijn naam erop

Naast de juf
pi_22889122
Ach gossie Danosa ehhhh Jadey Hopelijk heeft ze niet teveel bijwerkingen.

Christan wat word je toch een grote vent!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 19:50:45 #144
30488 coolbabe
My little pwny
pi_22889187
Carmen goed zo wijffie
Christan wat fijn dat je het zo naar je zin had op school vandaag. Morgen weer?
Jadey een dikke voor jou!

Jasper is vandaag voor de eerste keer twee keer naar school geweest, dus de ochtend en de middag. Hij vond het geweldig maar was wel helemaal gesloopt aan het eind van de middag.
Tom doet tegenwoordig alles lopend, helaas gaat dat niet altijd even goed. Vanmiddag viel hij waarbij hij het velletje wat je bovenlip met je tandvlees verbind, inscheurde. Veel bloed maar uiteindelijk viel de schade wel mee.
pi_22889192
voor Jadey
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 19:54:50 #146
28906 Christan
Prettige groetjes!
pi_22889249
Jasper, je wordt best wel moe van school hè?

Tom, pas je wel op als je gaat lopen? Ze stoppen soms van die akelige hobbeltjes in de stoepen

voor je lip!
pi_22889289
Kreeg Jadey allebei de prikken in de armen Danosa?
Sven kreeg er 1 in zijn been en 1 in zijn arm.
Gelukkig vallen de bijwerkingen mee van deze prikken.....en je bent nu lekker een aantal jaar van die rotprikken af

Carmen goedzo meissie

Christan naar school en Jasper een hele dag......weer een paar mijlpalen

Wel blijven lopen he Tom even schrikken zeker coolbabe, dat bloed?
pi_22889305
Coolbabe lekker dat het met Jasper goed gaat
En Tom Wat een knallen kunnen ze maken he!
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 20:01:26 #149
30488 coolbabe
My little pwny
pi_22889375
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 19:57 schreef easy-going het volgende:
even schrikken zeker coolbabe, dat bloed?
Sinds Jasper een keer zo viel dat hij met zijn tanden een snee in zijn tong had gebeten waar het bloed werkelijk uit gutste, raak ik niet meer zo snel in paniek bij mondwonden.
Zeker in een mond waar bloed heel snel verdund raakt met speeksel lijkt het vaak erger dan het is.
Ik liet hem eerst in een koud washandje happen zodat ik daarna de schade op kon nemen. Veel meer kun je er op zo`n moment toch ff niet aan doen.
  Jubileum moderator dinsdag 26 oktober 2004 @ 20:17:16 #150
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22889710
Carmen

Rewimo wat een stoere knul zit daar op een stoeltje Goed hoor!

Mondwondjes zijn idd erg bloederig. Hier gaan regelmatig tanden door lip, of krijgt Eva een bloedneus dus wij schrikken er ook niet meer zo van. In de vriezer liggen tegenwoordig standaard ijsjes die wel lekker vinden, om te eten, en ijsjes die niet zo lekker meer zijn om te koelen bij verwondingen.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 20:29:01 #151
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22889999
Tjemig wat een stoere schoolfoto's Leuk zeg! Maar hij is volgens mij wel groot? Hij zit daar alsof hij al jaren naar school gaat Maar zal wel door zijn lengte komen, hij lijkt erg lang op de foto's.

Hoofdwonden in het algemeen zijn bloederig ja Weet er alles van Jessai is van de week nog erg gevallen, ik heb vanochtend toevallig nog een stukje geschreven op mijn log over stuntende kinderen, maar mijn slotvraag daar is bij deze beantwoord coolbabe

Vanmiddag, nadat ik dat stukje heb geschreven viel Jessai ook nog een oude schaafwond op zijn kin weer open. Het is de laatste tijd wel raak hier met hem, ik denk dat ik hem van top tot teen ga inpakken in van die opblaasbare zwembandjes
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 20:36:59 #152
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_22890186
christan wat fijn dat je het leuk hebt gehad op school..
en nog lekker naast je juf zitten ook..

weet je wat mij opvalt kyllian viel ook erg vaak en sins hij zijn bril heeft niet meer
anderhalve week was hij zo goed gevallen dat hij geschaaft was op zijn kin en door de zijkant van zijn tong had gebeten bloeden niet normaal ik laat hem altijd even water drinken en dan is het bloeden gelukkig snel over...
ik heb die foto van jessai gezien lekker dik oog ook is het nu al iets minder of nog hetzelfde?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 oktober 2004 @ 20:38:47 #153
13151 crew  Rewimo
pi_22890232
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 20:29 schreef Tan het volgende:
Tjemig wat een stoere schoolfoto's Leuk zeg! Maar hij is volgens mij wel groot? Hij zit daar alsof hij al jaren naar school gaat Maar zal wel door zijn lengte komen, hij lijkt erg lang op de foto's.
Hij is ook groot voor zijn leeftijd ja. Toen we kennis gingen maken op school dacht iemand dat hij in groep 3 zou komen
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:02:00 #154
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22890880
Haha, had ik het toch goed gezien Rewimo
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 20:36 schreef babyfeet het volgende:

ik heb die foto van jessai gezien lekker dik oog ook is het nu al iets minder of nog hetzelfde?
Het is nu geel en bruinig, maar niet meer zo dik. De wond moest 5 dagen onder de pleister blijven zitten dus ik weet niet precies hoe die er nu uitziet. Ik had vanmiddag even snel gespiekt toen de pleister wat bol stond en het zag er wel goed uit. Er zit nu een korst op, maar dat is gunstig lijkt me.

Weet iemand wat je met de hechtpleister moet doen? Onder de gewone pleister zit ook nog een hechtpleister, kun je er die gewoon aftrekken? Ben bang dat je die wond dan open trekt
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:17:54 #155
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_22891271
dan als hij vast zou zitten los weken met een nat washandje ofzo of babyolie dan kan je het haast niet open trekken..
gelukkig dat het er goed uitziet tan..
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:31:15 #156
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22891581
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 21:17 schreef babyfeet het volgende:
dan als hij vast zou zitten los weken met een nat washandje ofzo of babyolie dan kan je het haast niet open trekken..
gelukkig dat het er goed uitziet tan..
Oh ja, babyolie is ook wel een goed idee, daar was ik nog niet opgekomen! Ik probeer wel wat, morgen mag alles er weer af namelijk.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:40:00 #157
62233 Jelief
ikke lief!
pi_22891774
lieve foto's van Christan z'n eerste echte schooldag! Fijn dat hij het naar zijn zin heeft gehad.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:45:58 #158
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_22891935
Leuke foto van Christan, Rewimo!
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 20:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hij is ook groot voor zijn leeftijd ja. Toen we kennis gingen maken op school dacht iemand dat hij in groep 3 zou komen
Herkenbaar Als er een vriendje of vriendinnetje van Wouter bij ons komt spelen, is Sterre meestal groter.
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 22:46:00 #159
7074 moussy
kuttekop
pi_22893033
Ik heb dé tip tegen luieruitslag of blazen, poeder of zalf tegen voetschimmel!!

Het is weer zo ver bij Cas, rode billen en witte blazen op zn kont en zaakie.. Poeder er op en je zag het gewoon wegtrekken!!

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 oktober 2004 @ 07:05:05 #160
13151 crew  Rewimo
pi_22898516
Arme Cas, hij moet maar gauw zindelijk worden Hoe kwam je erop om dat poeder te gebruiken? Lekker dat het zo goed helpt
pi_22899174
Christan!!!! Mooi dat het leuk is op school man...

Arme tom over tover Dat zal best zeer gedaan hebben... Ik heb het zelf ook een keer gehad
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 oktober 2004 @ 09:21:54 #162
13151 crew  Rewimo
pi_22899377
Christan vond het vanmorgen jammer dat hij eerst naar oma moest en daarna pas naar school mocht
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 09:37:15 #163
7074 moussy
kuttekop
pi_22899558
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 07:05 schreef Rewimo het volgende:
Arme Cas, hij moet maar gauw zindelijk worden Hoe kwam je erop om dat poeder te gebruiken? Lekker dat het zo goed helpt
en zn tanden moeten er dan ook maar in 1x zitten. Hij heeft een kies er bij
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 oktober 2004 @ 09:38:22 #164
13151 crew  Rewimo
pi_22899568
Vandaar de bavianenbillen? Zo zielig is dat
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 10:04:35 #165
43556 miss_dynastie
pi_22899975
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 09:21 schreef Rewimo het volgende:
Christan vond het vanmorgen jammer dat hij eerst naar oma moest en daarna pas naar school mocht

Half dagje maar vandaag, toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 oktober 2004 @ 10:09:32 #166
13151 crew  Rewimo
pi_22900041
Ja, half dagje. Pech voor hem, maar ik ben blij dat hij het zo leuk vindt Ik denk ook dat dat komt omdat hij op de crèche geen uitdagingen meer had, en nu leert hij nieuwe dingen, zoals prikkeren
pi_22900114
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 22:46 schreef moussy het volgende:

Het is weer zo ver bij Cas, rode billen en witte blazen op zn kont en zaakie.. Poeder er op en je zag het gewoon wegtrekken!!

Mous rare vraag misschien, maar heb je nooit zalf van de huisarts gekregen?

Wilyan heeft in Appelscha namelijk een zalfje gekregen (zinkolie met miconazolnitraat) en dat werkt bij hem als een tiet.

Toen deze op was moest ik hier nieuwe gaan halen, alleen toen kreeg ik een creme mee (miconazolnitraat en hydrocortisone) Ik ben later weer terug gegaan voor onze oude zalf wat de creme hielp bij Wilyan niet echt. Ik had het gevoel dat ie wat te agressief was voor hem, of dat hij niet tegen die hydrocortisone kon.

Ik zelf heb behoorlijke rare voeten (twee verschillende soorten zwemmers-eczeem) en heb daar zo vaak zalfjes voor gehad.. Die zalfjes voor mij zat altijd dezelfde ingredienten in.. Voor de ene soort hydrocortisone en de andere soort juistem... miconazolnitraat.

Het schijnt dat luieruitslag een bepaalde schimmel is.... die familie is van de voetschimmel..
.
.
.

de creme die Wilyan heeft gekregen heb ik een tijd gebruikt en mijn eczeem is toch nog een stukje minder geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jonnetje op 27-10-2004 10:46:00 ]
W ~ H ~ T
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:15:22 #168
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22900127
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 22:46 schreef moussy het volgende:

Dat klopt wel, want sudocrem help ook tegen voetschimmel
pi_22900165
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:15 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat klopt wel, want sudocrem help ook tegen voetschimmel

Ligt eraan wat voor soort je hebt...

Voor Wilyan heb ik ook niks aan Sudo, enige wat een beetje preventief helpt (als ie wat rood is) hier is zinkzalf.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 10:35:39 #170
7074 moussy
kuttekop
pi_22900446
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:14 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Mous rare vraag misschien, maar heb je nooit zalf van de huisarts gekregen?
Meerdere zelfs. We zijn hier zelfs naar Dr Pronk poeder op jacht gegaan, dat hebben we nooit gevonden (stamt ook uit het jaar stenen-kruik) en voor de rest was er niks dat écht goed hielp.
pi_22900456
dat myconozolnitraat of hoe 't ook precies heet zit in zowel dat 'voetpoeder' dat moussy noemde en in die zalf, dus niet zo gek dat dat een vergelijkbare werking heeft. maar dat lijkt dus wel te betekenen dat Cas er ook meteen een soort schimmelinfectie bij heeft als hij zulke geirriteerde billen heeft moussy?

Piet heeft er ook weer een beetje last van, er komt duidelijk weer een kies door. bij hem helpt Sudocrem meestal vrij goed, als ik 't er dan maar flink dik opsmeer en ook bij elke verschoning.
Danosa, was Jadey daarna wel snel getroost? zielig he die rotprikken ook. Piet moest vanmorgen ook voor de BMR & Meningokokken-C, hij kreeg de BMR in z'n arm en die andere in z'n been, net als Sven. leuk was 't niet nee, even heel hard huilen, maar daarna was het gelukkig snel over. Piet weegt nu 11840g en is 84 cm lang!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:55:43 #172
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22900818
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:18 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Ligt eraan wat voor soort je hebt...

Voor Wilyan heb ik ook niks aan Sudo, enige wat een beetje preventief helpt (als ie wat rood is) hier is zinkzalf.
Ja, uiteraard, sudo helpt hier ook niet als de billen echt helemaal kapot zijn, gelukkig heeft Junah daar geen last van.
Maar sudo helpt bij mij wel als ik zwemmerseczeem heb, vooral tegen de jeuk, dat andere goedje, miconazolnitraat oid kan ik niet tegen. Iedere huid is natuurlijk ook wel anders.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 10:58:02 #173
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22900869
zinkzalf helpt trouwens ook geweldig (preventief) tegen zweetvoeten
(stinkvoetjes zegt luca) wij hebben hier dan ook een grote pot stinkvoetjeszalf staan.
pi_22901029
Heel gek, maar bij Wilyan werkt Sudo sowieso niet..
Ook niet als ie maar een beetje rooie billetjes heeft. Soms word het er zelfs erger van, als ik dan zinkzalf erop smeer zie je het bijna wegtrekken.

Mijn vader gebruikt zinkolie tegen zweetvoeten.
Michiel heeft eens zinkzalf geprobeerd, maar die zei dat hij dan bevroren en tintelende voeten kreeg.
W ~ H ~ T
pi_22901184
haha de zalfjes en de peodertjes vliegen je hier om de oren
Gelukkig werkt sudocreme hier ook goed, Jadey heeft amper luieruitslag trouwens afklopt

Bix, Jadey was al dreinerig. Ze vond al die polonaise aan haar lijf maar niets. Hartje en longetjes luisteren metdat gekke koude ding, een vreemde man die probeert al je tandjes te zien en je mond dus wagenwijd houdt, dan op die koude mat liggen voor een heupcheck, hup er wordt aan je beentjes getrokken en dan nog een prik in beide bovenarmen. Nee JAdey was ontroostbaar. Een andere moeder in de wachtkamer kwam een blokje brengen bij Jadey toen ik haar weer probeerde aan te kleden. iedereen zag meelijwekkend naar ons te kijken

Gelukkig heeft ze niet echt last gehad van de prikken zelf. Hopenlijk reageert Piet er ook niet heftig op.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 11:16:52 #176
7074 moussy
kuttekop
pi_22901256
Luieruitslag komt vaak door gisten die in de (slecht verteerde) poep zitten. Dus dan kan je wel 100x op een dag verschonen, maar als iemand er gevoelig voor is heb je pech

Het nadeel van sucocreme is dat je het van de natte plekken af smeert, terwijl die plekken het zo nodig hebben. Dus dan moet je het er weer in kloppen. Gaat ook prima hoor, maar die poeder werkt bij Cas nou eenmaal sneller en dan heb ik dan toch liever dan een paar dagen met sudocreme (of een ander smeerseltje) kloppen.

Ik de poeder die ik hier heb staan zit clotrimazol (en rijstzetmeel) en dat is voor Cas gewoon een wondermiddel na de smeersels van de huisarts waar het tot nu toe alleen maar erger van werd.

Wat is Piet trouwens lang geworden!!
pi_22901488
Danosa wat rot dat het hele bezoek voor Jadey zo vervelend was. bij ons was de arts extra lief omdat ze de vorige keer zo geblunderd had (ze dacht toen al een kind van 14 maanden voor zich te hebben en het gesprek verliep daardoor erg vreemd). ze deed heel voorzichtig en hoefde Piets tanden/kiezen ook niet te zien, heupcontrole werd ook niet gedaan, alleen een ogen-check met zo'n lampje (kijken of ie 't goed volgt met beide ogen) en wat 'geven-&nemen' spelletjes en verder vroeg ze vooral aan mij wat hij wel/niet kan/doet. maar die prikjes waren wel erg naar, alleen gelukkig was 't verdriet dus van korte duur.

moussy, hij is inderdaad behoorlijk lang, dat merk ik ook aan z'n kleren. zal zo de grafiek op z'n 'beebiesite' weer es invullen.
pi_22902042
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:16 schreef moussy het volgende:
Luieruitslag komt vaak door gisten die in de (slecht verteerde) poep zitten. Dus dan kan je wel 100x op een dag verschonen, maar als iemand er gevoelig voor is heb je pech

Het nadeel van sucocreme is dat je het van de natte plekken af smeert, terwijl die plekken het zo nodig hebben. Dus dan moet je het er weer in kloppen. Gaat ook prima hoor, maar die poeder werkt bij Cas nou eenmaal sneller en dan heb ik dan toch liever dan een paar dagen met sudocreme (of een ander smeerseltje) kloppen.

Ik de poeder die ik hier heb staan zit clotrimazol (en rijstzetmeel) en dat is voor Cas gewoon een wondermiddel na de smeersels van de huisarts waar het tot nu toe alleen maar erger van werd.
Tuurlijk, poedertjes helpen natuurlijk ook beter want die blijven juist op die natte plekken plakken, en kunnen daar beter hun werk doen.
quote:
Wat is Piet trouwens lang geworden!!
En zwaar!
W ~ H ~ T
pi_22902443
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:52 schreef Jonnetje het volgende:
En zwaar!
de vorige keer (3 mnd geleden) was hij al over de 11 kilo, dus dat hij nog onder de 12 zat viel me wel mee eigenlijk.

piet groeit de grafiek uit!
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 12:43:34 #180
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22903117
piet wordt een hele piet !

en wat staan er toch leuke foto's op die beebiesite
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 13:01:10 #181
7074 moussy
kuttekop
pi_22903537
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:11 schreef bixister het volgende:

[..]

de vorige keer (3 mnd geleden) was hij al over de 11 kilo, dus dat hij nog onder de 12 zat viel me wel mee eigenlijk.

piet groeit de grafiek uit!
Cas is net zo lang, alleen iets lichter
pi_22903610
Wat zijn jullie jongens groot!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel woensdag 27 oktober 2004 @ 13:05:02 #183
2628 Karin
pi_22903641
Wat fijn Moussy dat je nu eindelijk wat gevonden hebt voor die bavianenbillen
Hier helpt Vaseline nog steeds het beste, lekkere dikke laag bij elke verschoonbeurt. Behalve toen hij een schimmel had, dat zalfje van de dokter werkte toen perfect!
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 13:22:08 #184
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22904028
tjongejonge cas, wat krijg jij toch te eten? pokon?
pi_22904061
Sjee, Piet groeit écht de grafiek uit!

Die grafiek van Cas vind ik zo cool, van ver onder die curve even lekker er boven uit schieten!

Wilyan heeft altijd boven die lijnen gezeten. En hij groeit nu nog steeds mooi met boven de lijn mee.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 13:38:35 #186
7074 moussy
kuttekop
pi_22904494
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 13:22 schreef lady-wrb het volgende:
tjongejonge cas, wat krijg jij toch te eten? pokon?
Als je naar de stipjes kijkt kan je zien dat hij écht is gaan stijgeren toen wij hem van de flessen af hebben gehaald als maaltijd, maar hij brood, en warme prak kreeg.
  donderdag 28 oktober 2004 @ 21:07:49 #187
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_22920938
en Tan hoe is het gegaan?
pi_22922364
Even kort, maar ik ben zo blij en uitgerust! Chiara slaapt al de hele week door: van 19:30 uur tot 8:30 uur! Dit is echt genieten hoor! Ben benieuwd hoe ze het straks doet met die wintertijd, zal haar hele ritme een uur verschuiven, of zal ze dan rond 7:30 uur wakker worden?!?!?!?!

Dit weekend, van zaterdag op zondag gaat ze iig voor het eerst uit logeren, zonder papa en mama, helemaal alleen bij mijn zus met dr 2 kids. Ik breng haar zelf naar bed en ga dan naar mijn eigen feestje, de volgende (mid)dag halen we Chiara weer op. Ik vind dat best spannend eigenlijk... maar ik denk dat het allemaal wel goed zal af lopen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 oktober 2004 @ 06:59:17 #189
13151 crew  Rewimo
pi_22927105
Wat lekker Mel! Wat de wintertijd doet is lastig te zeggen. Het kan zijn dat ze een paar dagen eerder wakker wordt (reken er zondag in elk geval maar op). Half 8 is nog niet zo slecht toch? Maar waarschijnlijk slaapt ze al snel weer tot 8.30 hoor.
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:20:30 #190
7074 moussy
kuttekop
pi_22929784
Ik heb Cas bewust laten uitslapen nu dat drama-uur er weer aankomt.... Hij slaapt nog, ik ga hem zo toch maar wel ff wakker maken
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:28:41 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22929926
effe wat anders.... ik heb hier zo'n kindertrampoline staan. wat een geweldige uitvinding voor luca zeg. hij gebruikt het ding om zijn overtollige energie op kwijt te raken. elke dag staatie er wel een tijdje op te stuiteren.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:14:15 #192
34891 melonovy
La Kutschie
pi_22932008
Lollig Lady-wrb, vroegah gingen we buiten spelen, verstoppertje spelen en rolschaatsen om ons zelf te verlossen van de overtollige energie, tegenwoordig zitten de meeste kids helaas veel binnen... (te gamen)
Lekker dat Luca zijn energie op de trampoline kwijt kan!

Spelen jullie kinderen veel buiten? En vanaf hoe oud kan dat zonder toezicht? Hier op de flat zie ik het de komende jaren nog niet gebeuren hoor, dat Chiara alleen naar buiten gaat...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22932120
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 13:14 schreef melonovy het volgende:
Spelen jullie kinderen veel buiten? En vanaf hoe oud kan dat zonder toezicht
Damon speelt sinds afgelopen zomer zonder toezicht buiten. Wij hebben een hele grote tuin dus dan gaat dat makkelijker. Af en toe ga ik dan even kijken (ik zit dan toch niet helemaal lekker).

Ik woon aan een drukke weg dus voor het huis of in de straat spelen is uitgesloten.
pi_22932193
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 11:28 schreef lady-wrb het volgende:
effe wat anders.... ik heb hier zo'n kindertrampoline staan. wat een geweldige uitvinding voor luca zeg. hij gebruikt het ding om zijn overtollige energie op kwijt te raken. elke dag staatie er wel een tijdje op te stuiteren.
leuk
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2004 @ 13:57:24 #195
7074 moussy
kuttekop
pi_22933010
Wij wonen ook aan een drukke weg, dus ik bracht René altijd naar het pleinje achter ons. Dat is sinds ze naar de kleuterschool gaat. Nu gaat ze zelf (maar blijf ik altijd loeren tot ze de bocht om is)
  Jubileum moderator vrijdag 29 oktober 2004 @ 19:41:43 #196
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22940413
Wij hebben (gelukkig) een achtertuin die helemaal omsloten is. Ze kunnen er dus met geen mogelijkheid uit en kunnen daarom ook rustig zonder toezicht buiten spelen. Niet dat we dat vaak doen, meestal is 1 van ons wel in de buurt of ik hou een oogje in het zeil via het keukenraam als ik met iets bezig ben.
De kinderen zijn allebei gek op buiten spelen, Iris komt 's morgens vroeg haar schoenen en jas al brengen terwijl ze nog in pyama is en ook Eva staat regelmatig voor de achterdeur te wachten tot ik hem openzet.
Wind, regen, kou, het maakt ze niks uit als ze maar buiten mogen.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 20:14:00 #197
34891 melonovy
La Kutschie
pi_22941155
Leuk Lois, en o die zorgen die je noemt Moussy, kan ik me goed voorstellen.... brrr...

Chiara vindt het ook heerlijk om buiten te zijn, ze speelt ook wel eens op het balkon, we gaan regelmatig naar het parkje of de kinderboerderij, ze komt er dagelijks wel uit, maar een leuke kindvriendelijke tuin mis ik echt wel!
Chiara eet tegenwoordig goed brood, 2 boterhammen op een dag, maar ze laat steevast de korstjes staan, die brengen we dan naar de eendjes, hier vlak bij, ons dagelijkse loopje. Vandaag mocht voor het eerst de beebie mee in het wagentje, Chiara vond het prachtig. Het ging echt onwijs goed!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 20:50:51 #198
37150 livelink
pi_22942000
Sinds de zomer komt een jongetje van ons pleintje (3 jaar) regelmatig bij ons aan de deur vragen of Katja komt spelen. Wel heel schattig, hoor. Dat jongetje mag wel al alleen spelen van zijn ouders, maar Katja mag dat nog niet, dus dan moet één van ons mee naar buiten.

Dat is soms wel lastig, want je kunt nu niet meer goed zelf je tijd indelen, maar ze samen zien spelen en rennen en eikeltjes zoeken maakt veel goed.

Wij wonen op zich aan een heel rustig pleintje, dus wat dat betreft kan ik me voorstellen dat dat jongetje alleen buiten mag zijn, maar we wonen ook aan het park met een sloot erbij, dus ik denk dat Katja nog wel een tijd alleen onder toezicht naar buiten mag. Vanaf een jaar of 4 is het denk ik echt zonder toezicht. We hebben trouwens een grote, kindvriendelijke tuin, maar Katja speelt toch het liefst buiten op het plein of in de speeltuin.
pi_22942683
De meiden hier gaan elke dag naar buiten. Meestal wandelen we wat. En soms spelen ze in de tuin.
Achter de tuin is een tussenpad waar wat kindjes spelen en doorheen rennen. De meeste kinderen wonen in de straat erachter en spelen vaak ook een straat verder. Bo mag dus voorlopig nog niet alleen spelen. Ook niet omdat er aan het einde van de straat (1 keer oversteken) een sloot zit. Ik vind het wel belangrijk dat ze kan zwemmen.
Vaak wil Bo met "de kindjes"spelen en dan gaat Geer of ik dus mee. De meeste kinderen zijn net iets ouder als Bo en die vinden Bo prachtig.
Wat me wel opvalt is dat de meeste kinderen in die straat een beetje aan hun lot overgelaten worden en er amper op gelet worden. Ze lopen bij iedereen zo naar binnen (nou vind ik dat persoonlijk niet erg en voor Bo en Janneke wel gezellig, maar ik als ouder zou het toch echt geen prettig idee vinden als mijn kind zomaar bij jan en alleman naar binnen stapt, zonder dat ik weet waar en hoe)
Buiten spelen vind ik zelf erg belangrijk. De buitenlucht, de regen, de warmte, de wind. Het ervaren ervan. Het kunnen rennen, vallen gillen, enz. Dus weer of geen weer wij gaan naar buiten. (en als ze een keer geen zin hebben dan hoeft het natuurlijk ook weer niet)
Het voelt heerlijk!!!!
pi_22942764
Vandaag kwamen er veel kinderen langs de deuren voor halloween (als je een pamflet had opgehangen)
Ik de meiden voorbereid en snoepjes gekocht.
Bo leek het maar niks en vertelde dat ze naar oma wilde en wel weer terug kwam als de kinderen geweest waren
Uiteindelijk wilde ze toch steeds mee open doen. een paar keer schrok ze wel. Dan gooide ze het snoep neer en rende weg.
Toch trok het wel want dan kwam ze weer stiekum om de hoek kijken.
Ze vond maar dat de kinderen lelijke gezichtjes hadden
Janneke genoot van al het spektakel. De rende naar de deur als er gebeld werd
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:28:23 #201
2628 Karin
pi_22942777
Bram en ik gaan ook zeker 1 x per dag een tijdje naar buiten en dan heb ik het niet over de achtertuin waar hij vaak in speelt. We gaan meestal even een rondje wandelen, langs opa, daar even in de tuin spelen. Of naar het speeltuintje hier om de hoek met schommels of naar de kinderboerderij. Hier voor de deur (dus zonder een straat ertussen) zit een speeltuintje met een glijbaan, 2 wipkippen en wat klimrekken. Ik denk dat Bram daar al vrij snel kan spelen, zeker omdat ik hem vanuit het keukenraam in de gaten kan houden. Moet er alleen nog even niet aan denken (en sta ook soms versteld hoe jong sommige kinderen zijn die daar al alleen of onder supervisie van een iets ouder broertje/zusje zijn).
pi_22942858
Ja dat vind ik ook altijd zo zielig Karin. Van die "oudste"kinderen die dan met hun jongere broertje of zusje opgescheept zitten.
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:36:40 #203
2628 Karin
pi_22943010
Ja erg he? Dat zal hier ook nooit gaan gebeuren technisch ook niet echt mogelijk zonder broertje of zusje
pi_22943044
Hahahahahahahahaha, lol Karin. (wat niet is kan nog komen he )
Nee ik denk dan ook stel dat er ooit iets gebeurt dan zit dat broertje of zusje met een levensgroot schuldgevoel. Vreselijk lijkt me dat.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:38:24 #205
34891 melonovy
La Kutschie
pi_22943061
Ik was zelf denk ik 4 jaar oud dat ik buiten mocht spelen zonder dat papa of mama mee ging, ik heb ook behoorlijk wat uitgespookt destijds.
Zo woonde vlak bij een park met kinderlokkers, en dus mocht ik niet het bruggetje alleen over steken!
Wat me verboden werd, was natuurlijk veels te interessant! ...

Een keer had ik mezelf en een vriendinnetje opgesloten in een openbare tennisbaan in het park (alkmaar noord) Het werd al donker en etenstijd, en we konden er niet meer uit komen, totdat er eindelijk iemand langs fietste en ons kon bevrijden, mijn moeder was als de dood dat er wat met me gebeurt was, want die had me wel gezocht, maar kon me niet vinden... De vrouw had me thuis gebracht, waar mijn ouders zaten te eten (zonder mij ) Ik kan me de situatie nog goed herinneren, en ik krijg het ook nog regelmatig te horen....
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22943117
Dat je ouders dan zaten te eten. Ik zou denk ik als een wezenloos ronddartelen overal
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:47:18 #207
34891 melonovy
La Kutschie
pi_22943298
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:40 schreef jessie het volgende:
Dat je ouders dan zaten te eten. Ik zou denk ik als een wezenloos ronddartelen overal
Ze waren van plan met een volle maag te zoeken denk ik, ik zelf zou ook geen hap door mijn keel kunnen krijgen in zo'n situatie...
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:50:56 #208
13151 crew  Rewimo
pi_22943390
Eten??? Mijn hoofd zou er beslist niet naar staan Maar ja, je weet nooit hoe je reageert in zo'n situatie...
  † In Memoriam † vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:53:01 #209
7074 moussy
kuttekop
pi_22943435
Wij zijn wel eens met de auto weggereden zonder René die niet in de buurt was

René moest in de buurt blijven, omdat we weg moesten. Toen we weg gingen, tig keer geroepen en gezocht, geen René. In de auto gestapt, rondje gereden en daar kwam een gillende René aan
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:54:53 #210
34891 melonovy
La Kutschie
pi_22943478
Laten we het kort houden: ik heb wel meer gemist in mijn jeugd.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22951557
Oooooo, wat zijn (bijna) anderhalf jaar oude dreumesjes toch leuk

Ik ben de hele dag al aan het genieten van een vrolijk brabbelend mannetje hier

sjoooooow, dat wilde ik gewoon ff kwijt
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 22:17:44 #212
30488 coolbabe
My little pwny
pi_22963489
easy-going, ik ben het helemaal met je eens. Op de een of andere manier vind ik anderhalf een soort "magische leeftijd" waarop ze zo ontzettend schattig en aandoenlijk zijn.

Jasper en Tom spelen erg graag buiten. Achter ons huis hebben wij een privepleintje waar ze naar hartelust (en Jasper zonder toezicht) buiten kunnen spelen.
We gaan regelmatig naar de speeltuin, Tom is gek op de wipkip en de glijbaan en Jasper klimt graag en speelt in de zandbak.

Tom kan zelf zijn neus snuiten Jammergenoeg gebruikt hij, als hij niet bij de doos tissues kan, daar de theedoek voor die met de punt precies op neushoogte hangt
pi_22971147
Zo hier zijn we heerlijk door het uur tijdsverschil heen gekomen. Gisteren zijn de kinderen waarschijnlijk uitgeput bij oma Ze werden om 8 uur nieuwe tijd wakker

Easy-going dat gebrabbel daar zit ik ook echt op te wachten. Heel eluk vond ik dat ook. Janneke doet nu nog alleen maar eh uh, tie tie, mamaamamapapapapa
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel zondag 31 oktober 2004 @ 11:54:14 #214
2628 Karin
pi_22971686
Tom wat stoer dat je zelf je neus kan snuiten. Ik probeer het hier al tijden voor te doen maar het wil nog niet erg bij Bram.

Dat uur tijdsverschil gaat denk ik nog wel een paar dagen duren hier helaas. Ik hou vandaag nog maar even zomertijd aan qua eten en slapen want zijn middagdutje was erg vroeg vandaag en anders is hij straks te moe om te eten en te slapen.

Easy-going ik vind dit ook echt een prachtige leeftijd en het wordt steeds leuker. Peet roept dat ook de hele dag. Zo leuk dat je nu een beetje kan communiceren Bram leert elke dag wel een nieuw woordje. Het woordje van de dag vandaag is "koffie", bij alles wat ik eet of drink is het "koffie???"
pi_22971724
easy, tijd voor een filmpje!

piet is ook aardig aan 't brabbelen geslagen, supergrappig vind ik. tappetappe tjoppetjoppe jaaja papoea pggg pggg taahtaah neneneee bah. als ie niet kan kiezen tussen mama / papa wordt het mapa.

gisteren heeft ie voor 't eerst achter z'n loopkar gelopen, erg grappig. in 't begin had hij natuurlijk helemaal geen controle en was het meer rennen dan lopen (met als gevolg keihard tegen de muur/deur knallen, ook al stonden we er steeds dicht achter). maar al snel begon hij wat meer grip te krijgen, erg leuk om te zien. en een lol dat hij erin had! zie voor een fotootje hier en hier.

goedzo tom! en die zak/theedoek hangt precies op de goede hoogte he.

Piet was 't trouwens nog niet helemaal eens met de wintertijd, maar heeft zonet wel lekker lang geslapen. hij ligt nu alweer even te kletsen in z'n bed dus ik ga 'm er nu maar uithalen.

[ Bericht 9% gewijzigd door bixister op 31-10-2004 12:04:09 ]
pi_22971851
Het tijdsverschil lijken we hier ook aardig door te komen. Sven was om kwart voor 8 (wintertijd) wakker....netjes dus, en hij is nu om 11 uur voor zijn slaapje naar bed toe (en dat is net als anders). Nu nog even wachten hoe hij het tot het eind van de dag trekt
pi_22974789
...het dreumesje hier heeft het tijdverschil volgens mij niet eens gemerkt

We hebben tot nu toe een kloteweekend: gisteren stikte ze onder het eten, ik sloeg haar keihard op haar rug en vriendlief tilde haar uit haar stoel en deed de hupeldepupgreep en toen kwam het eten eruit, keihard huilen natuurlijk en heel boos op mij.
Zonet viel ze in haar bedje, terwijl ze er net lag. Ik heb haar maar meegenomen naar benenden, zette haar op de grond, liep weg en ze viel weer! Dit keer overal bloed, snot en tranen. Zowel Jadey als ik zaten onder het bloed, en ik was best wel even bang zeg. Nat doekje gepakt, Tubbies opgezet en bloed proberen op te vangen en weg te halen.
Toen dit dus over was wilde ik haar nog heel even rond laten kruipen voordat ze weer richting ledikant mocht vertrekken, ik ben haar speelgoed aan het opruimen, ze kruip in ene keer zo dichtbij dat ik iets tegen haar hoofd aan tik, en weer huilen....

Ik ben in 1 weekend 10 jaar ouder geworden
pi_22975044
Jeetje danosa, wat zal jij geschrokken zijn en wat blijft alles dan mis gaan he

voor Jadey
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 31 oktober 2004 @ 14:49:35 #219
13151 crew  Rewimo
pi_22975410
Oei Danosa, soms heb je van die dagen... Ik heb het met Christan ook al twee keer meegemaakt dat hij ergens in stikte. Gelukkig had ik ooit eens op de BBC gezien wat je dan moet doen en het werkte Pffffff...
  † In Memoriam † zondag 31 oktober 2004 @ 14:59:03 #220
7074 moussy
kuttekop
pi_22975636
Hm, Jadey en Cas hebben hetzelfde vandaag Vanmorgen zat ie lief te spelen en hij klapte zo voor over op de grond gillen en een bloedneus. Onder de tafel kruipen en dan gaan zitten *pok* janken. Naar bed, je zo omdraaien dat je been door de spijlen verweven zitten Ik ben benieuwd wat vandaag nog meer gaat komen...

Jadey

Als Cas gaat staan roept hij net zo lang "kek! kek!!" tot we allemaal hebben staan jubelen (kek = kijk) De hond het Rock en noemt hij kok en zo brabbelt hij wel meer dingetjes

Piet grote vent!!
pi_22976178
Piet achter die blokkenwagen, leuk joh!
Jadey en Cas, jullie gaan lekker vandaag
Het voelt heerlijk!!!!
pi_22976852
Jemig, Cas heeft ook al een K-dag!

Nou belde net mijn vader nog en hij vertelde dat ik het neusbotje goed moet controleren. Dit omdat het nu nog heel porreus is en nog gevormd moet worden. Heb ik nou gewoon een overbezorgde opa aan de lijn gehad of zit een een kern van waarheid in en moet ik dadelijk als die meid wakker is ff checken? (en Cas dus ook)
pi_22978245
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 11:56 schreef bixister het volgende:
easy, tijd voor een filmpje!
O, ik heb van die leuke filmpjes, alleen ben ik de cd-rom kwijt om ze op de pc te kunnen plaatsen
en als ik die wel zou hebben (weer heb) weet ik niet hoe ze online te krijgen , maar dan wil ik er evt. wel mailen naar je
  Jubileum moderator zondag 31 oktober 2004 @ 19:45:47 #224
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22981560
Wat een pech zie ik hier voorbij komen zeg Soms heb je van die dagen he en dan gaat alles mis.

Wij zijn vandaag naar een kinderboerderij geweest. Dat leek ons weleens leuk nu Iris zo goed kan lopen. De meiden vonden het echter niet zo'n succes. Vlakbij de ingang stond een grote geit en dat leek eerst nog leuk. De geit moest echter hoesten of niezen, in ieder geval het was een rotgeluid en Iris schrok zo dat ze zowat tegen mijn benen omhoog klom. Die weigerde ook verder nog op de grond te lopen.
Eva probeerde het nog dapper totdat we bij een kooi met papegaaien kwamen. Die slaakten een schrille kreet ter begroeting en Eva schrok daar vreselijk van en begon te huilen.
Zo waren we daar dus snel klaar.
Buiten de kinderboerderij was een groot plein, met een bruggetje waar je leuk met de buggy af kunt scheuren en een pleintje vol met blaadjes die heel leuk wapperden in de wind.
Dat vonden ze veel leuker
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 31 oktober 2004 @ 20:06:13 #225
30488 coolbabe
My little pwny
pi_22982087
Arme Jadey en Cas, hopen dat ze morgen wat minder pech hebben.
Lois haha heel herkenbaar, wij waren vorige week in de dierentuin en de kindjes genoten het meest van het poffertjes eten na afloop

Tom heeft weer wat nieuws, hij wil niet meer dat je hem in zijn autostoel zet want meneer wil zelf in de auto en in zijn stoel klimmen. Hij heeft alleen nog niet in de gaten dat hij daar eerst een halve meter langer voor moet zijn
Vanmiddag hebben we schoenen voor hem gekocht, hele hippe in maatje 19 Het lijkt nog zo kort geleden dat Jasper die maat had en die heeft nu alweer maat 26
Tom zal zijn nieuwe schoenen nog vaak genoeg gaan gebruiken want hij heeft de smaak van het lopen ineens zo goed te pakken dat hij ook al niet meer in de buggy wil (ik zweer ik krijg een punthoofd van die vent). Luisteren kan hij wel maar doet hij niet dus opschieten is er niet meer bij
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 10:30:33 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_22992827
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 15:55 schreef danosa het volgende:
Jemig, Cas heeft ook al een K-dag!

Nou belde net mijn vader nog en hij vertelde dat ik het neusbotje goed moet controleren. Dit omdat het nu nog heel porreus is en nog gevormd moet worden. Heb ik nou gewoon een overbezorgde opa aan de lijn gehad of zit een een kern van waarheid in en moet ik dadelijk als die meid wakker is ff checken? (en Cas dus ook)
Ik heb gister gechecktt hoor, maar kon niks raars vinden

Hoe is het vandaag met Jadey?

Cas heeft het aan-uit knopje van de stofzuiger ontdekt stofzuigen gaat dus alleen nog maar als meneer ff tukt

Gister waren we bij mn schoonzusje, Cas heeft zo waar achter een blokkenkar gelopen Eerst bleef hij staan, tot hij ergens bij wilde en liep richting box, pakte wat hij wilde en bleef weer staan. Ik denk dat hij toch wel een keer gaat lopen voor zijn 18de
  maandag 1 november 2004 @ 11:32:40 #227
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_22994126
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 14:49 schreef Rewimo het volgende:
Gelukkig had ik ooit eens op de BBC gezien wat je dan moet doen en het werkte Pffffff...

En dat is?
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 11:42:46 #228
43556 miss_dynastie
pi_22994344
Piet achter de loopkar

Jadey en Cas, wat een pech hebben jullie gisteren gehad

Leuk Lois, zo'n verslag met foto's Ben alleen wel blij dat de linkjes tegenwoordig weer blauw zijn, anders had ik ze vast over het hoofd gezien
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 november 2004 @ 11:51:27 #229
13151 crew  Rewimo
pi_22994546
quote:
Op maandag 1 november 2004 11:32 schreef phluphy het volgende:
En dat is?
Je houdt je kind op zijn buik vast, gezicht naar beneden, en je slaat tussen de schouderbladen, met de muis van je duim, zodat je als het ware de lucht uit de longetjes perst. Het eten/voorwerp dat vast zit wordt dan met kracht uit de luchtpijp geperst. Godzijdank werkte het beide keren perfect

Bj oudere kinderen en volwassenen kun je de Heimlichgreep toepassen:

Sla je armen van achteren om het slachtoffer heen. Plaats je vuist onder het borstbeen en pak je eigen pols vast. Trek je handen met een ruk krachtig naar je eigen lichaam toe. Hierdoor wordt lucht uit de longen van het slachtoffer geperst waardoor de obstructie (meestal) meekomt.
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 11:53:53 #230
43556 miss_dynastie
pi_22994604
Heimlich
Mijn vader wilde me (in het kader van EHBO) Heimlich demonstreren maar hij deed het iets te hard
Maar het werkt inderdaad perfect, als er echt iets is!!
pi_22996259
Cas, heb je naar Piet gekeken soms? goed zeg dat 't bij jou ook lukte!

Eva & Iris, eng he die opdringerige geiten enzo. Piet vond de kinderboerderij in het begin ook helemaal niks, maar nu is hij er dol op! (we gaan dan ook erg vaak).

Danosa, hopelijk is Jadeys neusbotje nog ok? en vandaag geen pechdag meer hoop ik!
  Jubileum moderator maandag 1 november 2004 @ 19:16:36 #232
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23003745
quote:
Op maandag 1 november 2004 11:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Je houdt je kind op zijn buik vast, gezicht naar beneden, en je slaat tussen de schouderbladen, met de muis van je duim, zodat je als het ware de lucht uit de longetjes perst. Het eten/voorwerp dat vast zit wordt dan met kracht uit de luchtpijp geperst. Godzijdank werkte het beide keren perfect
Ik vul even aan, uit mijn EHBO boek:
Je neemt de baby op je onderarm, buik op de onderarm, gezicht (en dan met name kin en kaaklijn) in de kom van je hand. Dat is heel belangrijk anders sla je het kind een whiplash. Dan sla je kort en krachtig tussen de schouderbladen.
Bij iets oudere kinderen kun je het kind met zijn/haar buik over je knieen leggen, en daarbij ook het hoofdje ondersteunen met 1 hand en dan krachtig tussen de schouderbladen slaan.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_23003919
haha dat zei ik toch dé hupeldepupgreep

Geen pech meer gehad vandaag en het neusje zit er nog
Piet met de kar aan de haal, Cas gaat lopen voor zijn 18de
Langeleve de blokkenkarren
Wat lijkt het trouwens drollerig he om die mannen van jullie zo achter dat karretje te zien. Jadey vindt er nu niks meer aan, ze heeft wel een poppenwagen waar ze soms achter loopt. Of ze duwt hem telkesn een stuk voor zich uit om er vervolgens achtaan te drentelen

Hoe vaak moet ik de Teletubbies in sneeuwland nog zien (én horen ) voordat Jadey er ook genoeg van heeft? Ik wordt zo langzamerhand knettergek van die dvd
  Jubileum moderator maandag 1 november 2004 @ 19:28:34 #234
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23004022
Hahahaha ik ken diverse Tubbie dvd's uit mijn hoofd Eva is er al jaren weg fan, net als Nijntje trouwens, dat is ook het enige wat ze allebei ooit kijken, naast Sesamstraat elke avond voor het naar bed gaan.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_23005849
He Cas ook al aan de wandel! Goed hoor.

Met Janneke weer naar het CB geweest. Ze heeft de bmr en de menC gehad (gillen echt zielig) Die dktpmet hib krijgt ze nu volgend jaar maart. Zodat ze de nieuwe versie kan krijgen.
Ze is inmiddels 12 kilo en 180 gram En is 80.5 cm lang. Verder alles ok. Ze heeft voor de zekerheid vanmiddag een zetpilletje gehad. Maar t lijkt allemaal goed te gaan.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 20:38:03 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_23005965
Waarom een zetpil Jessie?

Cas heeft vandaag achter een plastic winkelwagentje van René gelopen.... 2 stappen, toen lag ie op zn platte snuit... Was toch niet zo stabiel als dat ik dacht Hij was meteen weer genezen.
pi_23006013
Voor de pijn en de koorts van de men C. Ik ga niet meer op die pijn enzo zitten wachten. Ze heeft nu heerlijk geslapen en nergens last van. Van die BMR kan ze over 5 tot 12 dagen last hebben.

Ach gos Cas
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 20:44:20 #238
7074 moussy
kuttekop
pi_23006159
Zo ver ik weet zorgt deze niet voor koorts en pijn, maar voor dufheid en nog wat dingetjes, maar niet voor pijn.
  FOK!fossiel maandag 1 november 2004 @ 20:44:38 #239
2628 Karin
pi_23006174
Onze DVD speler is al een aantal weken stuk maar gelukkig had ik nog een videoband van de tubbies (gelukkig kon ik ook nog een band van Lois lenen want na 3 weken dansen met de Teletubbies was ik dat toch ook spuugzat). Nu is de videorecorder er dit weekend ook mee gekapt en hadden wij vandaag dus geen Po Dikke tranen vanmorgen na het ontbijt, dan mag hij altijd nog eventjes kijken. En dat ik stond te koken had ik ook de hele tijd een zwaar huilend kind aan mijn benen hangen Ik ga morgen denk ik maar heel snel even een goedkope videorecorder aanschaffen ergens.
ik had een collega te eten en die begon over het poli-overleg, Bram meteen "PO PO PO" nee Bram Po is stuk

Hahahaha die Cas. Dat had Bram ook vaak, achter zijn blokkenkar ging het hartstikke goed maar achter het winkelwagentje bij opa en oma ging ie regelmatig plat op zijn bekkie want die kantelen snel om.
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 20:47:55 #240
7074 moussy
kuttekop
pi_23006267
Waar zijn die karren een beetje betaalbaar? Ik zie alleen 69,- 79,- of wel 80 euro voor zo'n ding En 2dehands in verweggiestan voor 15 euro en hiero vragen ze er weer 40 euro voor

Cas heeft er 1 aan sinterklaas gevraagd
  Jubileum moderator maandag 1 november 2004 @ 20:49:36 #241
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23006316
Ik heb zo'n blokkenkar voor Bram gekocht bij Bart Smit, vol blokken voor 22 euro meen ik.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 20:56:19 #242
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23006496
ik heb zo'n zak blokken ooit gekocht bij de ikea, maar dr is eigenlijk heel weinig mee gespeeld
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 21:13:00 #243
7074 moussy
kuttekop
pi_23007036
Lady-wrb, het gaat om de kar. Blokken zijn hier zat in de vorm van Duplo
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 21:16:16 #244
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23007148
is dr niks op marktplaats te vinden? ik heb me eigenlijk nooit gerealiseerd dat dat zo duur is.
  maandag 1 november 2004 @ 21:24:55 #245
37150 livelink
pi_23007439
Ik heb mijn blokkenkar bij het groot vuil weggesleept. Hij was nog helemaal goed. Ik sleep niet vaak iets bij het groot vuil weg, maar als ik die prijzen lees ben ik alsnog hardstikke blij dat ik voor één keer mezelf overwonnen heb.

Coolbabe, lastig als je kind niet meer in de buggy wil, hè? En dan is Tom wel heel erg vlot, moet ik zeggen. Het is niet altijd leuk als een wandelingtje van normaal 10 minuutjes ineens een uur duurt
En ik ben dan zo'n moeder die de hele tijd naar haar kind is aan het roepen dat ze eindelijk eens door moet lopen en op moet schieten . Ik had me altijd zo voorgenomen om dat nooit te doen en echt de tijd voor ze te nemen .

Moussy, is Cas dan zo laat met lopen? Katja liep ook pas toen ze 15 maanden was en daar deed niemand toen moeilijk over, weet ik nog.

Katja is op het moment helemaal gek van Pippi Langkous. Het is het enige wat ze nog wil zien. Ik heb zelf een video gekocht en van mijn buurvrouw nog 3 video's geleend en ik ken ze allemaal uit mijn hoofd, inmiddels. Als onze videorecorder het begeeft (14 jaar oud), dan wordt er heel snel een nieuwe gekocht.
  FOK!fossiel maandag 1 november 2004 @ 21:25:25 #246
2628 Karin
pi_23007453
Mag ik Brams karretje weer even showen voor het idee?? Altijd een goede reden om weer een oude foto uit de doos te trekken

De wielen hebben ondertussen geen verf meer. Nog wordt er regelmatig mee over de convectorput gerend, blijft leuk zo'n blokkenkar.
pi_23008999
moussy volgens mij was die van Piet ook niet zo belachelijk duur (maar hij heeft 'm van oma dus ik weet 't niet zeker) en ze heeft 'm bij Intertoys gekocht. de wielen zijn speciaal anti-slip en fungeren ook een beetje als bumper, ideaal. de blokken hebben trouwens wel degelijk een functie moussy, ze geven dat ding wat extra gewicht zodat ie minder snel omkiept. of Duplo daarin even goed is....?

livelink, Piet is ook niet zo snel met lopen, maar volgens mij is het allemaal nog binnen de (vrij brede) marges van de 'normale' ontwikkeling hoor.

jessie, zielig he die rotprikken... Piet heeft ook geen koorts gekregen van die meningokokkenprik. wel is hij sinds die prik 's nachts regelmatig even wakker (huilerig), maar of dat er nou mee te maken heeft weet ik niet. Janneke de 12 kilo wel voorbij, wow! hopelijk krijgt ze komende week weinig last. moussy, is Cas trouwens nou nog ziek geworden van die BMR en men-C-prik?
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 22:37:05 #248
7074 moussy
kuttekop
pi_23009984
Na die 2 entingen beginnen de bijwerkingen pas na een week... zegt men....

Cas kreeg de prikken te gelijk dat hij al verkouden was en een kies door kwam, ik kan dus niet zeggen waar hij zo verkouden van is geweest

Ik heb idd nooit aan het gewicht gedacht, een baksteen is vast niet zo leuk

In de folder van intertoys staat er 1 voor 14,99 van 39,90 Ik zie dat ikea er 1 heeft voor 20 euro, waarbij je de wielen kan afstellen, stroef draaien of niet. Glijdt iig de kar niet uit zn klauwtjes

Livelink, hier op het cb hadden ze het al weer over fysio

[ Bericht 22% gewijzigd door moussy op 01-11-2004 22:42:52 ]
pi_23011253
De bmr bijwerkingen zijn tussen de 5 en 12 dagen. De men C dezelfde dag en de volgende dag. Meestal spierpijn en soms koorts zeiden ze op het CB

Hier liep Janneke achter zo'n loopwagentje. Die hadden we verzwaard met een baksteen in de zitting. Later hebben we zo'n ding bij t kruidvat gekocht die was stabieler en hoefde niet verzwaard. Kon je weer ombouwen tot loopwagentje. Volgens mij had nog iemand van fok hem. Maar dat ding is ook fijn om het lopen te oefenen.

Bixis heeft Piet last gekregen van die BMR?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2004 @ 08:05:36 #250
7074 moussy
kuttekop
pi_23015202
Maar dat zijn toch geen dingen om meteen maar paracetamol te geven?

Het valt mij wel op dat sommige hier makkelijk paracetamol geven
pi_23015369
Ik als sommige vind van wel. Voorheen gaf ik altijd als de pijn kwam. Dan duurde het nog een tijdje voordat het inwerkte. Dit doe ik nu dus niet meer. Die ene keer. Als ze 4 is, is ze weer aan de beurt. De ene denkt van een beetje pijn is niet zo erg. Ik denk van dat ene zetpilletje is niet zo erg.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23018975
quote:
Op maandag 1 november 2004 23:18 schreef jessie het volgende:
Bixis heeft Piet last gekregen van die BMR?
het is nog geen week geleden dus ik weet het nog niet.
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2004 @ 13:17:13 #253
7074 moussy
kuttekop
pi_23021638
Uit het testteam voor sinterklaas wat bestaat uit een opa & oma is besloten dat de kar van Ikea heel erg af valt, omdat het nog niet eens de naam flutding mocht dragen Het is de kar van toy's r us geworden.

arme luitjes, ik stuur ze van hot naar her Mijn ouders halen het voor me, zodat er niet 1 klein kansje is dat René wat vindt hier in huis... wat tot nu toe ieder jaar wel gebeurt is
pi_23022484
Jaaa, ik wilde je het net laten weten. Heb de folder namelijk zelf net gelezen, ziet er erg leuk uit dat karretje!
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2004 @ 13:56:25 #255
7074 moussy
kuttekop
pi_23022601
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 13:52 schreef danosa het volgende:
Jaaa, ik wilde je het net laten weten. Heb de folder namelijk zelf net gelezen, ziet er erg leuk uit dat karretje!
Grappig is ie he, ik denk alleen niet dat de blokjes voldoende tegen gewicht geeft

Dit is die van ikea
pi_23022785
Mijn oppaskindje heeft die blokkenkar ook en hij is heel erg leuk! Hij is nog best redelijk zwaar zonder die blokken er in
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2004 @ 14:04:45 #257
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23022840
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 13:56 schreef moussy het volgende:

Dit is die van ikea
t lijkt wel een beetje op je kinderwagen
  † In Memoriam † dinsdag 2 november 2004 @ 14:11:27 #258
7074 moussy
kuttekop
pi_23023020
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:04 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

t lijkt wel een beetje op je kinderwagen
ja daarom vond ik die ook leuker Maar mn moeder zei dat als Cas er in ging zitten dat hij dan met zn kont met bodem en al op de grond zat.
pi_23029899
ik vind die van Ikea er zo op 't oog wel heel leuk uitzien! maar wel wat dunnetjes inderdaad. en die van de Sint heeft nog een bumper ook! en is vast stabiel genoeg.
  Jubileum moderator dinsdag 2 november 2004 @ 19:15:50 #260
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23030016
Wij hebben die van Ikea en hoewel hij er fragiel uitziet is hij best sterk. Het mooie van dat ikeading vind ik dat je de wielen stroever kan draaien, je kan dus met een schroef de weerstand van de wielen verhogen en verlagen. Erg handig bij het leren lopen vond ik.
wij hadden er gewoon 3 blikken snert in bij Eva, dan was de kar zwaar genoeg geladen tegen het omvallen
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel woensdag 3 november 2004 @ 13:22:07 #261
2628 Karin
pi_23048453
Bram en ik zijn vanmorgen naar het CB geweest. Hij is nu 12.750 gram (net iets boven gemiddeld) en 87 cm (gemiddeld). Toch lekker om te horen dat hij goed gegroeid is.
Voor de rest was alles prima, hij praat meer dan 5 woordjes volgens mij. Reageert goed op spelopdrachten (pak je bal) en op dagelijkse dingen (we gaan eten), maakt associaties (hondje woef). Dus de dingen die hij moet kunnen doet hij De assistente stond helemaal versteld van zijn vormenstoofcapaciteiten
Niet dat ik me echt zorgen maakte hoor maar het is toch altijd wel fijn om bevestiging te hebben. Zeker omdat de laatste keer ruim een half jaar geleden is.
pi_23049238
He Karin, klinkt lekker allemaal!
Morgen komt de wvk hier, het is hier gebruikelijk maar niet verplicht dat ze met anderhalf even bij de kindjes zelf thuis kijken.
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2004 @ 14:11:18 #263
7074 moussy
kuttekop
pi_23049600
quote:
Op woensdag 3 november 2004 13:53 schreef melonovy het volgende:
He Karin, klinkt lekker allemaal!
Morgen komt de wvk hier, het is hier gebruikelijk maar niet verplicht dat ze met anderhalf even bij de kindjes zelf thuis kijken.
Wat komt ze dan doen?

Hier was de wvk pas nog aan de deur. Ik was mn afspraak vergeten en ze konden me niet bereiken. Ik heb haar maar even binnen gevraagd, weet ze meteen hoe we leven
pi_23059375
Idd, ze komt even kijken hoe we leven, kletsen over de opvoeding enzo, pff weet ik veel, zal er morgen wel even verslag van uit brengen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2004 @ 20:59:42 #265
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23059578
off-topic: doe weer eens een foto van mellybelly
pi_23059834
Ik vandaag bellen met het cb.... Duncan is ondertussen 16 maanden en ik wilde weten wanneer hij nou een afspraak heeft. gisteren dus

Ik heb geen brief gezien hier, ik ben niet gebeld en der stond ook nix in mijn boekje.
Dat heb ik ook gezegd tegen die mevrouw aan de telefoon en nu heb ik een afspraak voor 7 december.
Loopt de buuf vanmiddag langs komt die met een brief aanzetten... ja je raad het al van het cb..... zucht.
Wel een brief gehad dus maar ipv op 79 bezorgt op 97 ik heb niet meer gebeld... ik heb gewoon geen brief gehad!!!!!!!
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2004 @ 21:09:18 #267
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23059859
ik was net toch wel lichtelijk geschrokken van luca toen ik hem naar bed bracht.
hij lag doodstil onder zijn deken verstopt en toen ik quasi aan het zoeken was riep hij vanonder zijn dekbed: het lijkt net of ik neergeschoten ben!

wat die kleintjes al niet oppikken uit het nieuws......
  FOK!fossiel woensdag 3 november 2004 @ 21:44:06 #268
2628 Karin
pi_23061026
Jeetje kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Lijkt me moeilijk hoe je daar mee om moet gaan.
pi_23078167
Grrrrrrrrrrrr...............

Hoe vertel je een ventje van anderhalf dat hij NIET met zijn loop tractortje op de bank mag....
(en ja, hij gaat óp de bank óp dat loopding zitten wiebelen... )

Ik heb 'm nu al tig keer gestraft, maar telkens weer klimt ie op de bank en sjort dat ding er weer op.... Ik kan geen twee seconden de andere kant op kijken of hij flikt het me weer!
W ~ H ~ T
pi_23078238
Oké.....

Intussen is ie dus al twee keer van de bank gestuiterd, en ben ik in een paar seconden een paar jaar ouder geworden..

Het ding is nu weer verbannen naar de achterkamer en Wilyan is pissed op mij.
Pech! Moet ie maar luisteren!
Grrrrrrrrrrrrrrrr..................
W ~ H ~ T
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 november 2004 @ 19:48:23 #271
13151 crew  Rewimo
pi_23081923
Zo is dat hoor Jonnetje. Ik zeg altijd tegen Christan: als jij niet naar mij luistert, luister ik niet naar jou

Maar in gevallen als deze is het inderdaad een kwestie van buiten bereik opbergen
  Jubileum moderator donderdag 4 november 2004 @ 21:04:59 #272
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23082662
Zo het dagje Sylvia Toth zit er weer op. Letterlijk alles is nagekeken bij Eva vandaag, er zijn mensen langsgekomen die haar tenen hebben bestudeerd, ze is op de foto geweest, ze heeft een MRI gehad en ze heeft allerlei kunstjes moeten laten zien (staan, lopen, zitten, voetballen etc.).
Ze is ongelooflijk goed onderzocht door een oogarts, en ze heeft dan weliswaar enorm veel gehuild maar ze heeft het allemaal wel heel erg goed doorstaan.
Er zijn al een aantal uitslagen, de uitslagen van het hersenvocht, bloed, urine, genetisch onderzoek en dna dingus komen pas in februari.
De uitslag van de oogarts was heel duidelijk, Eva moet een bril. Haar brilsterkte is gemeten en dat is +4,5 .
Ze heeft nu een brilrecept mee voor de sterkte van +3,5 zodat haar oogjes wel moeten bljiven " werken" en dat zou dan de kans op wederom scheelzien verkleinen.

De andere uitslagen waren, vonden wij tenminste, ook erg positief. Er is op het eerste gezicht geen aanwijzing gevonden voor een ernstig defect. Geen duidelijke genetische stoornis, geen duidelijke stofwisselingsstoornis etc. etc.
De uitslag van de MRI krijgen we maandag telefonisch, de andere uitslagen zoals al gezegd dus in februari.
Wel willen ze nog dat we morgen contact opnemen met onze kinderarts om een volledige echo te maken van haar nieren. In de zwangerschap bleek al dat haar rechternier niet ontwikkelde, en daar is verder nooit onderzoek naar gedaan "omdat ze toch kan plassen?" .
Dat snappen de artsen daar niet goed, er zijn nl. wel stoornissen bekend met de nieren die dit autistische beeld kunnen geven, het zou minstens een invalshoek voor nader onderzoek kunnen zijn, vandaar dat zij dit onderzoek vragen.
Dat Eva een stoornis heeft in het autistisch spectrum was unaniem door de heren artsen bevestigd. Dat was wel even hard om dat weer zo keihard te horen.
Affijn, het was een hele lange zware dag, Eva ligt inmiddels lekker te kletsen in haar bedje en wij zijn blij dat we eindelijk weer thuis zijn.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 4 november 2004 @ 21:12:38 #273
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23082827
Pfff wat zal dat een energie 'kosten' zeg!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 november 2004 @ 21:13:42 #274
13151 crew  Rewimo
pi_23082853
Je zult nu wel moe zijn, Lois, het is nogal wat, zo'n dag. Maar jullie zijn wel een hoop wijzer geworden lijkt me. Een aantal dingen is in elk geval uitgesloten. Wat gaan ze eigenlijk onderzoeken in het hersenvocht?

Best hard om (weer) te horen dat Eva autistisch is Aan de andere kant is de diagnose bekend, dus kunnen de artsen gaan uitzoeken wat het precies is en hoe Eva het beste behandeld kan worden. Daar kun je niet vroeg genoeg bij zijn.

Nu maar even goed uitrusten!
  Jubileum moderator donderdag 4 november 2004 @ 21:22:44 #275
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23083130
In dat vocht gaan ze onderzoeken hoe de neurotransmitters communiceren met elkaar. Hoe de prikkeloverdracht dus is tussen die dingen. (klinkt techno )
En nog iets, iets met hersenstofwisseling maar het precieze verhaal ben ik vergeten.

Ow ja en van het bloed dat ze vandaag hebben afgenomen hebben ze datgene wat ze niet nodig hebben bewaard zodat, mochten ze nog een lumineus idee krijgen, ze niet opnieuw geprikt hoeft te worden. Lief he?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_23083199
Toch fijn dat alles zo ontzettend uitgebreid bekeken wordt. Op deze manier krijg je het idee dat er een goed beeld zal ontstaan, en daar gaat het allemaal om.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_23083264
Jeetje wat een spannende zware dag voor Eva en jullie!
Wel spannend tot febr wachten lijkt me.
Dat ze bij die oogoperatie nooit gezien hebben dat ze een bril moest he. Ik geloof dat het babyfeet erg meeviel bij Kylian. Die dacht ook dat hij hem niet op zou houden. Ik duim dat dat bij eva ook het geval is.
Een dikke knuf voor Eva en voor jullie
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23083431
Er word iig goed geluisterd en gereageerd door de artsen en dat is al heel fijn. Zwaar om te horen dat autisme idd aanwezig is en nog een aantal uitslagen die je niet hebt. En een bril kan een heleboel goed maken met de ogen. Het is een zware dag geweest dus nu ff lekker uitrusten. Dikke knuffel en
  donderdag 4 november 2004 @ 21:37:14 #279
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23083505
Lois wat spannend allemaal!!! Wat ik me trouwens afvroeg, waaraan merk(te) je het bij Eva dat ze autistisch is? Als je hoofd er niet naar staat(wat ik mij heel goed kan voorstellen) of er überhaubt geen zin hebt om dat te bespreken snap ik dat hoor!
Hyves!
  donderdag 4 november 2004 @ 21:41:24 #280
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_23083609
VOor Lois en Eva van Oxymoron (ts van het ouders van kinderen met autisme topic). [Misschien leuk om de vraag van loena-tik daarin te beantwoorden als je daar zin in hebt.]
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  Jubileum moderator donderdag 4 november 2004 @ 21:43:40 #281
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23083671
Ik wil er best op ingaan Loena maar dat word later deze week even oke? Ben zo gaar als een klontje nu en heb niet het idee dat ik nog iets normaal kan omschrijven.
Nog wat foto's van vandaag en dan ga ik echt naar bed:

Tis ff wennen, zo'n nieuwe felle "ooowanje en wose" badjas

Bijkomen uit de narcose met Nijntje op de achtergrond
Zie nu pas die pleister op haar rug
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 4 november 2004 @ 21:44:02 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23083687
Pfff, Lois, het is niet niks wat Eva vandaag allemaal heeft moeten ondergaan. En nog een keer keihard Autisme keihard te horen noemen lijkt me idd toch best heftig.

voor jullie viertjes!
  donderdag 4 november 2004 @ 21:47:12 #283
24188 Belana
kloon van belana
pi_23083769
Ook hier nog even een dikke kus!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 4 november 2004 @ 21:47:49 #284
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_23083787
quote:
Op donderdag 4 november 2004 21:43 schreef Lois het volgende:
Ik wil er best op ingaan Loena maar dat word later deze week even oke? Ben zo gaar als een klontje nu en heb niet het idee dat ik nog iets normaal kan omschrijven.
Snap ik helemaal

Truste voor strakjes
Hyves!
pi_23083911
sterkte en een kus voor allemaal
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 4 november 2004 @ 22:03:49 #286
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_23084285
Jeetje wat een dag voor jullie zeg
maar eva een bril goh wie weet gaat er een wereld voor haar open
heel veel sterkte en een dikke kus voor jullie
pi_23085306
Jeetje, wat een dag, maar toch ook lekker dat alles in 1 dag gedaan wordt, ik wens jullie al het beste toe!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_23085434
Hier was de wvk langs geweest voor een praatje, was erg gezellig, eigenlijk zijn Chiara en ik de hemel ingeprezen, we kregen te horen dat we het allemaal goed aanpakte, dat het allemaal lekker gaat zoals het gaat, en dat Chiara een lekker vlot, vrolijk kindje is. Eigenlijk weet ik ook wel dat het zo is, maar het is ook leuk om dat allemaal weer bevestigd te krijgen.
Erg positief dus allemaal!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_23085500
voor Eva

Wat een zware dag hebben jullie gehad Lois, en wat een dappere dochter heb je
pi_23087042
Fijn dat het relatief goed is verlopen Lois. Hopelijk zijn de andere uitslagen ook gunstig. Van die tweede foto krijg ik om een of andere reden tranen in mijn ogen...
mooi he, alles
pi_23088809
Lois, een voor jullie en jullie klassemeidje
  vrijdag 5 november 2004 @ 02:06:18 #292
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23089700
een dikke voor lois + fam

en naamgenootje fijn he bevestiging krijgen, ook al weet je het het is altijd fijn om waardering te krijgen lijkt me voor jou en chiara ook
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2004 @ 08:33:01 #293
43556 miss_dynastie
pi_23091198
Eva, wat een zware dag voor jou! Dikke kus, dappere meid, ook voor je papa en mama
pi_23091310
Jee, wat een dag Lois...

veel sterkte hoor voor jullie en de kleine meid
pi_23091334
Poeh hey niet niks hoor voor Eva en jullie. En dan moeten jullie nog zo lang wachten voor de meeste uitslagen. Jullie geduld wordt wel danig op de proef gesteld. Maar zo te horen heeft Eva zich wel heel goed gehouden. Dikke en dat Eva maar een lekkere rustige dag mag hebben vandaag. Kan ze wel gebruiken
  vrijdag 5 november 2004 @ 12:09:30 #296
103793 kozakken
Living the life
pi_23094431
Lois veel sterkte met het afwachten van alle tests. (Is op zich al bijzonder spannend)
Jammer dat er zoveel onderzoekresultaten pas in februari bekend zijn. Moeten jullie nog langer wachten.
Maar wel fijn dat het zo grondig wordt aangepakt!
Dikke zoen!
  vrijdag 5 november 2004 @ 12:32:24 #297
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_23094863
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:29 schreef phileine het volgende:
Van die tweede foto krijg ik om een of andere reden tranen in mijn ogen...
Hier nog zo een
Dikke knuffel voor jullie allemaal
pi_23103605
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:29 schreef phileine het volgende:
Van die tweede foto krijg ik om een of andere reden tranen in mijn ogen...
Ik ook, de foto zegt zoveel. Hoe is het nu met Eva, heeft ze nog veel "nawerking" van gisteren?
  Jubileum moderator vrijdag 5 november 2004 @ 19:19:37 #299
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23103678
Eva heeft prima geslapen, wij trouwens ook , en was vandaag toch nog wel een beetje van de kook. Ze gaf hoofdpijn aan en daar hadden ze ons al voor gewaarschuwd, dat komt vaker voor na zo'n lumbaalpunctie. Iris is lekker met Bram bij oma gaan spelen en zo hadden wij even een dagje samen.
We hebben heerlijk gepuzzeld, de nieuwste verslaving van Eva, en getekend en samen schoongemaakt (dat vind Eva een feest).
Voor de rest heel veel geknuffeld en op de bank tv gekeken. Je kon goed merken dat ze echt nog even moest bijkomen, ze wilde zelfs een speentje vanmiddag en dat wil ze al heel lang niet meer overdag.
De hoofdpijn lijkt inmiddels over en ze eet en drinkt ook weer goed.

We hebben heel lang zitten kletsen over haar nieuwe brilletje en Eva wil een bauw billetje en een paasze (blauw brilletje en een paarse)
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 november 2004 @ 19:26:40 #300
13151 crew  Rewimo
pi_23103836
Een bauw billetje Dat moet lukken toch
pi_23103850
Och Lois wat zul je trots zijn op je meissie. Ik vind het geweldig hoe ze het gedaan heeft. Dit dagje had ze inderdaad verdiend. Eef je bent een kanjer!!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')