ze werken dan voor hun uitkering voor de overheid. Het geeft ze weer lol in hun leven. Natuurlijk krijgen ze minder betaald dan bij een echte baan, maar daar is het ook een gereëerde baan voor, dus werk om je uitkering te mogen behouden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:22 schreef Monidique het volgende:
Als werklozen moeten werken, hoeven ze niet werkloos te zijn.
Dat staat in elk geval beter dan "op mijn luie reet gezeten in bijstand/WAO"quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:24 schreef djenneke het volgende:
Dat is lullig, als je net afgestudeerd bent aan de universiteit, maar je hebt nog geen baan gevonden. Staat leuk op je c.v. voor als je gaat solliciteren: baan gehad als stratenveger.... wat een binnenkomer!
Solliciteren kan anders tegenwoordig gerust een baan genoemd worden! Daarnaast zijn mensen in de WAO niet lui, maar ziek. Het is niet voor niks arbeids ongeschikt!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:25 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dat staat in elk geval beter dan "op mijn luie reet gezeten in bijstand/WAO"
Ja, want werken staat nog altijd slechter op je cv dan werkloos thuis zittenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:24 schreef djenneke het volgende:
Dat is lullig, als je net afgestudeerd bent aan de universiteit, maar je hebt nog geen baan gevonden. Staat leuk op je c.v. voor als je gaat solliciteren: baan gehad als stratenveger.... wat een binnenkomer!
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:29 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind het geen slecht idee. Laat ze maar bijvoorbeeld in de eerste week van Januari maar een blik werklozen open trekken en al het vuurwerk afval opruimen. Als je geld wil van de samenleving dan is er heus wel wat te vinden dat je voor de samenleving terug kan doen. Dat hoeft geen volledige werkweek te zijn, er moet natuurlijk nog ruimte zijn voor sollicitaties bijvoorbeeld en ook met mensen als bijstandsmoeders moet rekening gehouden worden maar een slecht idee is het niet.
Als ik 2 sollicitanten zou krijgen, beide universitair geschoold, en de ene heeft ramen gewassen, en de andere met zn luie reet in de WW en de kroeg gezeten, dan mag jij 3 keer raden wat wie de baan krijgt. De kroegtijger mag lekker nog ff in de sociale hangmat blijven liggen...Totdat ze hem er, volledig terecht, uittrappen.quote:Dat is lullig, als je net afgestudeerd bent aan de universiteit, maar je hebt nog geen baan gevonden. Staat leuk op je c.v. voor als je gaat solliciteren: baan gehad als stratenveger.... wat een binnenkomer!
Ten eerste is het dan geen uitkering meer! maar een betaalde baan in de breedste maar ook de smalste zijn ban het woord. En wie zorgt ervoor dat deze mensen uitijndelijk meer gaan verdienen en die kans op een betere toekomst ook krijgen??? Het is heel verlijdelijk voor een Rijk zoalsquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat de overheid banen moet creëren voor werkelozen. Dit kunnen heel veel banen zijn, kijk maar eens in armere landen hoeveel mensen wel niet overal werken waar in Nederland niemand te vinden is. Ik vind dat iedereen die een uitkering krijgt fulltime in dienst moet bij de overheid om die uitkering te verdienen. Kom je niet werken? dan geen uitkering.
Ahum die mensen die dit geld krijgen betalen op hun manier ook hun belastingen en er zijn ook mensen dier ervoor betalen die er vroeger zelf ook gebruik van hebben gemaakt. en nu betalen zodat een ander ook deze mogelijkhijd heeft in moelijkere tijdenquote:[b]
Ik denk dan aan aan werk als het schoonhouden van de straten, of als stadswacht, houthakker, snuisterijenverkoper op stations etc.. etc.. , je kan het zo gek niet bedenken waar je al niet mense voor kunt gebruiken. waarom zouden mensen niet moeten werken voor het geld dat ze van de overheid krijgen??
Dit schijnt nog steeds een misbegrepen fijt te zijn. Jongens een WAO is een verzekerings recht.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:33 schreef djenneke het volgende:
[..]
Solliciteren kan anders tegenwoordig gerust een baan genoemd worden! Daarnaast zijn mensen in de WAO niet lui, maar ziek. Het is niet voor niks arbeids ongeschikt!
volgens mij hebben we dat idee al wel eens eerder gehad.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:36 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik vind dat werklozen snelwegen aan moeten leggen, geketend als een 'chain gang'. Gedetineerden moeten uiteraard meehelpen. Na een fatsoenlijk wegennet kunnen ze beginnen aan het leegpompen van het IJsselmeer. Meer dan voldoende water op moeder Aarde, dus ophoeren met dat achterlijke meer... des te meer ruimte voor heerlijk ZOAB.
Ja vreemde ideeen... maar Duitsland heeft nu wel het beste en uitgebreidste snelwegennet van deze planeet...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:39 schreef Angelus1976 het volgende:
[..]
volgens mij hebben we dat idee al wel eens eerder gehad.
A Hitler 1920 a 1945 zo ongeveer...
Vreemde ideetjes die je er op naar houd
Als je twintig uur per week straten veegt hou je genoeg tijd over om te solliciteren.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:19 schreef Angelus1976 het volgende:
[..]
Ten eerste is het dan geen uitkering meer! maar een betaalde baan in de breedste maar ook de smalste zijn ban het woord. En wie zorgt ervoor dat deze mensen uitijndelijk meer gaan verdienen en die kans op een betere toekomst ook krijgen??? Het is heel verlijdelijk voor een Rijk zoals
nederland om deze mensen in deze onderbetaalde situatie te laten zitten. en dat terwijl er mensen
die hetzelfde werk doen maar er meer voor krijgen. Je idee is leuk maar dan moeten
er wel garantie's bestaan dat ook de mensen die kansarm zijn op de arbeids markt
ook uitzicht hebben om door te stromen naar een betaalde baan die meer betaalt
Dan laat je het toch gewoon weg op je cvquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:24 schreef djenneke het volgende:
Anders lees je de post boven je evenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 20:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En weer niemand die inziet dat dit geen banen schept, maar vernietigt, vooral bij de overheidsdiensten als Gemeentewerken enzovoort. Als een gemeente voor de prijs van een uitkering een straatveger kan krijgen, zullen ze dat echt niet laten, zeker als ze door een vaste kracht eruit te tiefen, geld besparen.
Sorry, maar ik ben aan de uni afgestudeerd als biochemicus en ben momenteel werkzoekende, en ik vind dit echt onzin. Het zou me als tussendoortje echt geen ene reet uitmaken wat voor werk ik doe. Ik wil werken, klaar!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:24 schreef djenneke het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |