abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:21:45 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22800600
Ik vind dat de overheid banen moet creëren voor werkelozen. Dit kunnen heel veel banen zijn, kijk maar eens in armere landen hoeveel mensen wel niet overal werken waar in Nederland niemand te vinden is. Ik vind dat iedereen die een uitkering krijgt fulltime in dienst moet bij de overheid om die uitkering te verdienen. Kom je niet werken? dan geen uitkering.

Ik denk dan aan aan werk als het schoonhouden van de straten, of als stadswacht, houthakker, snuisterijenverkoper op stations etc.. etc.. , je kan het zo gek niet bedenken waar je al niet mense voor kunt gebruiken. waarom zouden mensen niet moeten werken voor het geld dat ze van de overheid krijgen??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22800607
Als werklozen moeten werken, hoeven ze niet werkloos te zijn.
pi_22800637
Dat is lullig, als je net afgestudeerd bent aan de universiteit, maar je hebt nog geen baan gevonden. Staat leuk op je c.v. voor als je gaat solliciteren: baan gehad als stratenveger.... wat een binnenkomer!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:24:29 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22800650
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 18:22 schreef Monidique het volgende:
Als werklozen moeten werken, hoeven ze niet werkloos te zijn.
ze werken dan voor hun uitkering voor de overheid. Het geeft ze weer lol in hun leven. Natuurlijk krijgen ze minder betaald dan bij een echte baan, maar daar is het ook een gereëerde baan voor, dus werk om je uitkering te mogen behouden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22800661
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 18:24 schreef djenneke het volgende:
Dat is lullig, als je net afgestudeerd bent aan de universiteit, maar je hebt nog geen baan gevonden. Staat leuk op je c.v. voor als je gaat solliciteren: baan gehad als stratenveger.... wat een binnenkomer!
Dat staat in elk geval beter dan "op mijn luie reet gezeten in bijstand/WAO"
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:29:54 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22800776
Ik vind het geen slecht idee. Laat ze maar bijvoorbeeld in de eerste week van Januari maar een blik werklozen open trekken en al het vuurwerk afval opruimen. Als je geld wil van de samenleving dan is er heus wel wat te vinden dat je voor de samenleving terug kan doen. Dat hoeft geen volledige werkweek te zijn, er moet natuurlijk nog ruimte zijn voor sollicitaties bijvoorbeeld en ook met mensen als bijstandsmoeders moet rekening gehouden worden maar een slecht idee is het niet.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_22800848
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 18:25 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat staat in elk geval beter dan "op mijn luie reet gezeten in bijstand/WAO"
Solliciteren kan anders tegenwoordig gerust een baan genoemd worden! Daarnaast zijn mensen in de WAO niet lui, maar ziek. Het is niet voor niks arbeids ongeschikt!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_22800855
Goed plan. Gelijk invoeren!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:40:46 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22800974
quote:
Ja, want werken staat nog altijd slechter op je cv dan werkloos thuis zitten
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:42:04 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_22800992
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 18:29 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind het geen slecht idee. Laat ze maar bijvoorbeeld in de eerste week van Januari maar een blik werklozen open trekken en al het vuurwerk afval opruimen. Als je geld wil van de samenleving dan is er heus wel wat te vinden dat je voor de samenleving terug kan doen. Dat hoeft geen volledige werkweek te zijn, er moet natuurlijk nog ruimte zijn voor sollicitaties bijvoorbeeld en ook met mensen als bijstandsmoeders moet rekening gehouden worden maar een slecht idee is het niet.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:43:27 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_22801014
Briljant idee. Laten we het Melkert-banen gaan noemen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_22801082
Het is inderdaad geen slecht idee! Als je aan het werk bent doé je tenminste iets en als je werkeloos bent is het vrij 'eenvoudig' om meer af te glijden als het niet snel lukt om een baan te krijgen. Ik ben ooit ook een maand werkeloos geweest, en normaal zou je het zien als een maand vakantie, maar dat is het totaal niet. Nu had ik verder ook nergens recht op, maar ik heb wel ervaren dat je je erg snel kunt gaan vervelen . Door te werken kom je ook niet in een sociaal isolement.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:55:39 #13
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_22801227
quote:
Als ik 2 sollicitanten zou krijgen, beide universitair geschoold, en de ene heeft ramen gewassen, en de andere met zn luie reet in de WW en de kroeg gezeten, dan mag jij 3 keer raden wat wie de baan krijgt. De kroegtijger mag lekker nog ff in de sociale hangmat blijven liggen...Totdat ze hem er, volledig terecht, uittrappen.

En solliciteren noem je een baan ? 4 keer per maand een telefoonnummertje op een papiertje invullen is een baan ? Ok, de arbeidsmarkt is krap, maar er is echt nog wel werk, zolang je bereidt bent te werken is er altijd werk. Zolang er nog koffiefabrieken zijn die al maanden onvervulde vacatures hebben is er nog werk genoeg.

Ik ben van mening dat iedereen die van de staat leeft, ook maar zijn steentje aan de staat moet bijdragen. Iedereen heeft het over sollidariteit, maar wanneer zijn de werklozen eens sollidair met de werkenden. Ik lig om 12 uur in bed, omdat ik de andere dag moet werken. Kun je dan aub een beetje zachtjes doen als het enige wat je de andere dag te doen heb " even langs het CWI wippen" is.

Echte diehards gebruiken postduiven
pi_22801256
Ja, of ga vrijwilligerswerk doen ... boodschappen halen voor bejaarden ofzo, kinderboerderijen onderhouden, enz...
Als je verwacht dat je van de maatschappij geld krijgt, dan mag de maatschappij daar ook wel wat inspanning voor verwachten.
pi_22801676
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 18:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat de overheid banen moet creëren voor werkelozen. Dit kunnen heel veel banen zijn, kijk maar eens in armere landen hoeveel mensen wel niet overal werken waar in Nederland niemand te vinden is. Ik vind dat iedereen die een uitkering krijgt fulltime in dienst moet bij de overheid om die uitkering te verdienen. Kom je niet werken? dan geen uitkering.
Ten eerste is het dan geen uitkering meer! maar een betaalde baan in de breedste maar ook de smalste zijn ban het woord. En wie zorgt ervoor dat deze mensen uitijndelijk meer gaan verdienen en die kans op een betere toekomst ook krijgen??? Het is heel verlijdelijk voor een Rijk zoals
nederland om deze mensen in deze onderbetaalde situatie te laten zitten. en dat terwijl er mensen
die hetzelfde werk doen maar er meer voor krijgen. Je idee is leuk maar dan moeten
er wel garantie's bestaan dat ook de mensen die kansarm zijn op de arbeids markt
ook uitzicht hebben om door te stromen naar een betaalde baan die meer betaalt
quote:
[b]
Ik denk dan aan aan werk als het schoonhouden van de straten, of als stadswacht, houthakker, snuisterijenverkoper op stations etc.. etc.. , je kan het zo gek niet bedenken waar je al niet mense voor kunt gebruiken. waarom zouden mensen niet moeten werken voor het geld dat ze van de overheid krijgen??
Ahum die mensen die dit geld krijgen betalen op hun manier ook hun belastingen en er zijn ook mensen dier ervoor betalen die er vroeger zelf ook gebruik van hebben gemaakt. en nu betalen zodat een ander ook deze mogelijkhijd heeft in moelijkere tijden
Passion It Guides us. Without it we would truly be dead.
pi_22801784
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 18:33 schreef djenneke het volgende:

[..]

Solliciteren kan anders tegenwoordig gerust een baan genoemd worden! Daarnaast zijn mensen in de WAO niet lui, maar ziek. Het is niet voor niks arbeids ongeschikt!
Dit schijnt nog steeds een misbegrepen fijt te zijn. Jongens een WAO is een verzekerings recht.
en niet zomaar een uitkering. Je komt immers altijd op het matje bij een verzekerings arts...
het is jammer dat mensen nog steeds het idee hebben dat WAO en soos het zelfde is.
Dat is het echt niet. En als er mensen ten onrechten inzitten dan is dit door fallen van de overheid
en het UVW en niet door de personen zelf. Tegenwoordig maken mensen hier in nederland
al te snel gebruik van een WAO. Alsof je zo maar er naar toe kunt gaan en zeggen doe mij
maar 2 WAO met ketchup. Als we dat zooite Kapitalistische zwijntjes moeten geloven wel ja
pi_22802049
Ik vind dat werklozen snelwegen aan moeten leggen, geketend als een 'chain gang'. Gedetineerden moeten uiteraard meehelpen. Na een fatsoenlijk wegennet kunnen ze beginnen aan het leegpompen van het IJsselmeer. Meer dan voldoende water op moeder Aarde, dus ophoeren met dat achterlijke meer... des te meer ruimte voor heerlijk ZOAB.
pi_22802107
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 19:36 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik vind dat werklozen snelwegen aan moeten leggen, geketend als een 'chain gang'. Gedetineerden moeten uiteraard meehelpen. Na een fatsoenlijk wegennet kunnen ze beginnen aan het leegpompen van het IJsselmeer. Meer dan voldoende water op moeder Aarde, dus ophoeren met dat achterlijke meer... des te meer ruimte voor heerlijk ZOAB.
volgens mij hebben we dat idee al wel eens eerder gehad.
A Hitler 1920 a 1945 zo ongeveer...
Vreemde ideetjes die je er op naar houd
pi_22802159
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 19:39 schreef Angelus1976 het volgende:

[..]

volgens mij hebben we dat idee al wel eens eerder gehad.
A Hitler 1920 a 1945 zo ongeveer...
Vreemde ideetjes die je er op naar houd
Ja vreemde ideeen... maar Duitsland heeft nu wel het beste en uitgebreidste snelwegennet van deze planeet...
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:48:50 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22802314
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 19:19 schreef Angelus1976 het volgende:

[..]

Ten eerste is het dan geen uitkering meer! maar een betaalde baan in de breedste maar ook de smalste zijn ban het woord. En wie zorgt ervoor dat deze mensen uitijndelijk meer gaan verdienen en die kans op een betere toekomst ook krijgen??? Het is heel verlijdelijk voor een Rijk zoals
nederland om deze mensen in deze onderbetaalde situatie te laten zitten. en dat terwijl er mensen
die hetzelfde werk doen maar er meer voor krijgen. Je idee is leuk maar dan moeten
er wel garantie's bestaan dat ook de mensen die kansarm zijn op de arbeids markt
ook uitzicht hebben om door te stromen naar een betaalde baan die meer betaalt
Als je twintig uur per week straten veegt hou je genoeg tijd over om te solliciteren.

Het verschil tussen een uitkering en een baan is dat je bij het laatste wat moet doen. En dat mag ook wel eens gebeuren bij een uitkering, waarom zouden de werkenden geld geven aan mensen die thuis zitten?

Maak het desnoods dat het pas na 3, 4 maanden ingaat, dan heb je tijd zat om een baan te vinden.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:53:14 #21
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_22802412
Werkloze heet dat.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_22802524
quote:
Dan laat je het toch gewoon weg op je cv
Is wettelijk toegestaan en algemeen geaccepteerd
Ontopic: Nee natuurlijk moeten ze niet voor hun uitkering gaan werken. Omdat je dan in een viceuze cirkel terecht komt.
meer werklozen -> meer banen bezet door werklozen -> minder vacatures -> meer werklozen -> meer banen bezet door werklozen enz..

[ Bericht 0% gewijzigd door knowall op 22-10-2004 20:04:40 ]
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 20:17:54 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22802939
En weer niemand die inziet dat dit geen banen schept, maar vernietigt, vooral bij de overheidsdiensten als Gemeentewerken enzovoort. Als een gemeente voor de prijs van een uitkering een straatveger kan krijgen, zullen ze dat echt niet laten, zeker als ze door een vaste kracht eruit te tiefen, geld besparen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_22803031
L
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 20:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En weer niemand die inziet dat dit geen banen schept, maar vernietigt, vooral bij de overheidsdiensten als Gemeentewerken enzovoort. Als een gemeente voor de prijs van een uitkering een straatveger kan krijgen, zullen ze dat echt niet laten, zeker als ze door een vaste kracht eruit te tiefen, geld besparen.
Anders lees je de post boven je even
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:24:33 #25
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_22804334
quote:
Sorry, maar ik ben aan de uni afgestudeerd als biochemicus en ben momenteel werkzoekende, en ik vind dit echt onzin. Het zou me als tussendoortje echt geen ene reet uitmaken wat voor werk ik doe. Ik wil werken, klaar!
Ik sta dan ook bij vijf uitzendburo's ingeschreven en heb al ingevallen als postbode. Tussendoor solliciteer ik mezelf rot (okee, wel op functies die bij mijn studie aansluiten dan).
Ik werk echter liever dan dat ik niks doe en thuiszit, maar dan moet er wel een werkgever zo aardig (en verstandig) zijn om mij aan te nemen al dan niet tijdelijk .

Ik denk ook eigenlijk dat het min CV zou sieren als ik tussendoor niet op non-actief thuis gezeten heb toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')