abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22796436
Internetpolls moeten ook niet zo serieus genomen worden en mogen nooit als onderbouwing van een politiek standpunt dienen.
pi_22796535
quote:
Site GroenLinks loopt vast na suv-poll

Vrijdag, 22 oktober 2004 - GroenLinks Nijmegen heeft een poll over het weren van terreinwagens van zijn site gehaald. Er werd zoveel gestemd dat de hele site vastliep.
Door Laurens VerhagenEmail de auteur

De gemeente Nijmegen haalde deze week het landelijk nieuws met het besluit een algeheel parkeerverbod in te stellen voor grote terreinwagens. Deze zouden veel te gevaarlijk zijn en te veel luchtverontreiniging veroorzaken. De raadsfractie van GroenLinks diende woensdag met succes een motie hierover in.

Vorige week pleitte de Tweede-Kamerfractie van GroenLinks al voor landelijke maatregelen tegen de 'PC Hooft-tractoren'. De 'aso-bakken' worden volgens de partij nauwelijks gebruikt voor het berijden van zwaar terrein. "Het zijn statussymbolen geworden", aldus fractievoorzitter Wouter van Eck.

Het leek de Nijmeegse afdeling van de partij een leuk idee een poll op zijn site aan het controversiële onderwerp te wijden. Deze ging donderdag online. Vrijdagochtend heeft de partij de peiling echter alweer van zijn site gehaald. Volgens deelnemers van het forum van Fok zou GroenLinks gerommeld hebben met de uitslag en na de commotie hierover de poll hebben laten verdwijnen.
'Kleinzielig'

Ook het weblog Geenstijl zegt zeker te weten dat de partij bewust heeft gerommeld met de poll. "De kleinzielige GL-ers vervalsten een poll waar voor- en tegenstanders konden stemmen over het SUV-verbod in de binnenstad."

Flauwekul, zegt GroenLinks-voorlichter Jan van der Meer. "We hebben de poll eraf moeten halen omdat de hele site er door vastliep." Van der Meer erkent dat de poll niet afdoende was beveiligd, zodat het eenvoudig was om via robotjes de server te overvoeren met stemmen.

De commentaren van opzet vermoedende internetters zijn ondertussen niet van de lucht. Hierbij vallen termen als 'communistische praktijken', 'landverraders' en 'valsheid in geschrifte'. "Lijkt meer op een dictatuur zo langzamerhand... Ik schaam mij voor dit land", aldus een van de Fok-lezers.
http://www.webwereld.nl/nav/trillian?19838

vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:18:17 #53
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22796614
Poll: Is deze poll vervalst?
  • Ja
  • Nee
  • Geen idee/Geen mening
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:18:29 #54
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_22796620
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 15:08 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Heel erg zelfs. Maar de oorzaak staat niet vast, en dit wordt gepresenteerd alsof dat wel zo is..
    Och, mensen kunnen zelf toch ook nadenken? Als ik een topic open met als titel 'de mens creeert broeikaseffect' staat dat ook allerminst vast, terwijl dat waarschijnlijk ook geaccepteerd zou worden als titel.
    Overigens is de optie waar bluesdude mee kwam een mogelijkheid, maar het biedt geen verklaring voor de geen mening stemmers. De meest waarschijnlijke mogelijkheid (in mijn ogen) is dat men er niet zo blij mee was.

LOL@Sidekick
    pi_22796694
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 15:18 schreef Sidekick het volgende:
    Deze, in de zin van de poll die jij nu plaatst?

Of in het andere geval: Vervalst door GL, vervalst door 'attente fokusers' of vervalst door een niet nader genoemde groepering?
    pi_22796881
    misschien kan FOK! een GOEDE poll hierover maken? dus over het parkeerverbod...
    *BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
    pi_22796957
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 15:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Och, mensen kunnen zelf toch ook nadenken? Als ik een topic open met als titel 'de mens creeert broeikaseffect' staat dat ook allerminst vast, terwijl dat waarschijnlijk ook geaccepteerd zou worden als titel.
    Er zijn wetenschappelijke feiten die dat ondersteunen..
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:32:34 #58
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_22796969
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 15:14 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.webwereld.nl/nav/trillian?19838
    Jemig, dat gaat snel zeg. Er wordt een opmerking gemaakt hier op FOK!, dat wordt overgenomen door geenstijl. Ik quote geenstijl als bron en nu vervolgt webwereld met fok en geenstijl als bron naast GL.
    pi_22796994
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 15:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Overigens is de optie waar bluesdude mee kwam een mogelijkheid, maar het biedt geen verklaring voor de geen mening stemmers. De meest waarschijnlijke mogelijkheid (in mijn ogen) is dat men er niet zo blij mee was.

LOL@Sidekick
    Natuurlijk wel... er ging iets mis met de software.
    Ik zag direct een foutmelding staan toen ik die pagina kreeg.
    Ik denk dat de software zelf die foutmelding op de site zette...
    Het grote aantal geenmeningstemmers en het grote aantal totaalstemmers van 10.000 vond ik erg onwaarschijnlijk ...
    En dat met een tempo van 5 tot 10 per minuut.

Een andere mogelijkheid is dat rechtse hackertjes de boel vernaggelden.
    Ik vind het dom dat mensen denken dat GL zo dom was zó opvallend te klooien..
    De hele affaire toont wel de uiterst subjectieve gretigheid van een aantal fokusers.
    De vervalsing van de waarheid komt van gefrustreerd rechts....
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:33:49 #60
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_22797002
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 15:32 schreef Cheiron het volgende:
    Evenzovele die dat niet ondersteunen, er is geen sprake van een feit. Maar goed, dit topic gaat niet over het broeikaseffect.
    pi_22797193
    quote:
    Slaapt winter
    en zomer
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:55:24 #62
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_22797554

Je moet toch van een uitzonderlijke kronkel in je hoofd last hebben, wil je met de OP meegaan. Eerst een poll beinvloeden en als dat dan de andere kant op gebeurt ineens de vermoorde onschuld gaan spelen .
    Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
    pi_22797628
    quote:
  • Ja
  • Nee
  • Geen idee/Geen mening
    Tussenstand:
    [afbeelding]
    Ook een poll maken? Klik hier
  • Als je het zo onbelangrijk vind waarom dan een poll ...

Mij gaat het meer om het feit dat Groen Links het achterliggende rapport bewust verkeerd heeft vertaald naar de raad.
    pi_22797667
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 15:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Natuurlijk wel... er ging iets mis met de software.
    Ik zag direct een foutmelding staan toen ik die pagina kreeg.
    Ik denk dat de software zelf die foutmelding op de site zette...
    Het grote aantal geenmeningstemmers en het grote aantal totaalstemmers van 10.000 vond ik erg onwaarschijnlijk ...
    En dat met een tempo van 5 tot 10 per minuut.

Een andere mogelijkheid is dat rechtse hackertjes de boel vernaggelden.
    Ik vind het dom dat mensen denken dat GL zo dom was zó opvallend te klooien..
    De hele affaire toont wel de uiterst subjectieve gretigheid van een aantal fokusers.
    De vervalsing van de waarheid komt van gefrustreerd rechts....
    Jij ' denkt ' teveel en roept dingen zonder enige informatica achtergrond..
    pi_22797799
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 15:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Jemig, dat gaat snel zeg. Er wordt een opmerking gemaakt hier op FOK!, dat wordt overgenomen door geenstijl. Ik quote geenstijl als bron en nu vervolgt webwereld met fok en geenstijl als bron naast GL.
    Koop morgen een krantje .. hetzelfde truukje willen ze in Amsterdam gaan herhalen.
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:41:17 #66
    59611 hace_x
    Burgerman met 2 kids
    pi_22798578
    Oh mijn god, die type-fout bij het Profiel van wethouder Wouter van Eck!!

Ik citeer:

" Lid commissie Wek en inkomen "

WEK en inkomen! Hahahaha! Ja voor een uitkering wakker worden lukt nog wel ;-)

Hoi,
    -- Hace_x
    mijn weblog | Fotoboek
    pi_22799114
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 14:40 schreef Basp1 het volgende:
    Mensen willen jullie dit nu echt nog serieus gaan bediscusieren. Hoe serieus is een poll uberhaubt nog te nemen als er op een site als fok een oproep gedaan wordt om maar vooral tegen te gaan stemmen op een onbekende groenlinks site. En dan nu gaan janken dat groenlinks de uitslag beinvloed heeft in de andere richting. Een beetje heel kinderachtig hoor.
    Hoe kan een staking uberhaupt serieus worden genomen als door alle belanghebbenden aan de zijde van de vakbonden wordt opgeroepen massaal te gaan staken?
    Yeah baby Yeah!
    pi_22799258
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 16:41 schreef hace_x het volgende:
    Oh mijn god, die type-fout bij het Profiel van wethouder Wouter van Eck!!

Ik citeer:

" Lid commissie Wek en inkomen "

WEK en inkomen! Hahahaha! Ja voor een uitkering wakker worden lukt nog wel ;-)

Hoi,
    Het mooiste was nog dat hij totaal onvoorbereid werd geënterviewd en sneer na sneer kreeg van een jurist.
    Behoudens dat meneer van Eck geen kennis heeft van de plaatselijke middenstand, laat staan over de PC-Hoofdstraat-tractors (Hoezo stigmatiserend, een veelpleger een kutmarokkaan noemen mag niet, maar elke terreinwagen bestempelen als overbodigv oertuig om slechts te patsen en te winkelen kan ineens wel).
    Meneer heeft blijkbaar ook geen enkele kennis over de autobranche en welk voertuig nu wel gevaarlijk is voor voetgangers en welke niet en welk voertuig nu wel vervuilend is en welk niet.

Zo dom van hem om met dit statement naar buiten te treden als je wordt weggevaagd door d tegenstanders.
    GL is historie in Nijmegen!
    Yeah baby Yeah!
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 17:15:44 #69
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_22799361
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 14:25 schreef Koos Voos het volgende:
    [afbeelding]

Groen Links (en de PvdA) in Nijmegen zijn erg triest bezig.
    Ja. En mensen in dit topic natuurlijk niet

Zelden zo'n kinderachtig stelletje huilies bij elkaar gezien

Dat die poll dan niks meer waard is, is duidelijk natuurlijk. Maar vervalsen is natuurlijk niet de manier, haal hem dan weg, als je last hebt van gefrustreerde pueriele typjes.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
    pi_22800765
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 15:32 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Die titel getuigt al van ondeskundigheid.
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:47:04 #71
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_22801073
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 17:15 schreef Verbal het volgende:

Ik vond "Lijkt meer op een dictatuur zo langzamerhand... Ik schaam mij voor dit land." een typerende uitspraak in dat topic.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    pi_22801077
    -edit-
    Nee.

[ Bericht 74% gewijzigd door Sidekick op 22-10-2004 18:51:15 ]
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:19:10 #73
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_22804197
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 14:36 schreef Cheiron het volgende:
    Dat hoef ik helemaal niet uit te leggen. Maar omdat Geenstijl (van alle bronnen..) iets zegt hoef je dat nog niet als waarheid aan te nemen. Wat ook kan: geenstijl verneukt de GL poll, en zet een nieuwsbericht op om GL zwart te maken. GL haalt dan die poll weg (logisch) Net zo goed mogelijk.

Maar ja, dan kun je niet modieus GL bashen he..

Verder had GL ook gewoon kunnen beslissen dat een poll niet het juiste middel was.
    Om de zaak dan nog wat te fatsoeneren kan GroenLinks vervolgens besluiten dat de benaming PC Hooft-tractoren een zeer vergezochte is daar de PC Hooftstraat de ruimte voor noch het aanzicht van de betreffende vervoersmiddelen biedt.

Kortom het gaat weer eens nergens over bij GroenLinks. De weinige (geiten)wol werd traditiegetrouw van veel anekdotisch geschreeuw voorzien om vervolgens in een abrupte stilte te eindigen. Af door de zijdeur door middel van verwerping van de opgeklopte motie dan maar?
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    pi_22804398
    "De ruimte voor noch het aanzicht van de ..."

Uhu.. erg begrijpelijk. Heel stoer dat je GL en geitenwollensokken associeert. Origineel ook. Zelfbedacht?

Ik zie in ieder geval het punt van je eerste alinea niet. Over de tweede, och elke partij heeft zn minder kanten. De VVD graait graag geld bij de armen weg om het aan hun vriendjes te geven, D66 weigert een eigen mening te vormen, PVDA zeurt wel, maar hebben tot voor kort gewoon meegeregeerd, en het CDA heeft geen visie.
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_22805127
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 21:27 schreef Cheiron het volgende:

Uhu.. erg begrijpelijk. Heel stoer dat je GL en geitenwollensokken associeert. Origineel ook. Zelfbedacht?

Ik zie in ieder geval het punt van je eerste alinea niet. Over de tweede, och elke partij heeft zn minder kanten. De VVD graait graag geld bij de armen weg om het aan hun vriendjes te geven, D66 weigert een eigen mening te vormen, PVDA zeurt wel, maar hebben tot voor kort gewoon meegeregeerd, en het CDA heeft geen visie.
    De geitenwollensokken in Nijmegen trekken zich terug...

NIJMEGEN - Burgemeester en wethouders van Nijmegen hebben vrijdagmiddag besloten geen parkeerverbod voor luxe terreinwagens in te stellen. Ook kunnen eigenaren van die auto's gewoon een parkeervergunning krijgen. Het college distantieert zich bovendien van termen als 'aso-bakken' en 'PC Hooft-tractoren'.

.. Groen Links en de PvdA ..
    pi_22805280
    [quote]Op vrijdag 22 oktober 2004 17:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat die poll dan niks meer waard is, is duidelijk natuurlijk. Maar vervalsen is natuurlijk niet de manier, haal hem dan weg, als je last hebt van gefrustreerde pueriele typjes.

V.
    [/quote

geinige Groen Links wallpapers : http://www.dieselstation.com/archive/Hummer/

....

pi_22806372
    Eigenlijk doet me de hele Nijmeegse SUV vs. Groen Links zaak een beetje denken aan die reclame voor de Peugeot 307, waarbij je als laatste een concertvleugel op een 307 ziet vallen. Je hoort dan de slogan van die reclame:"Kinderachtig hoor, jaloezie".

Zeer toepasselijk.
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:47:37 #78
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_22806728
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 22:34 schreef Jalu het volgende:
    Eigenlijk doet me de hele Nijmeegse SUV vs. Groen Links zaak een beetje denken aan die reclame voor de Peugeot 307, waarbij je als laatste een concertvleugel op een 307 ziet vallen. Je hoort dan de slogan van die reclame:"Kinderachtig hoor, jaloezie".

Zeer toepasselijk.
    Ja, ze zijn eigenlijk heel jaloers . Wat denk je nou zelf...
    Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:25:32 #79
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_22807819
    quote:
    geinige Groen Links wallpapers : http://www.dieselstation.com/archive/Hummer/

....
    Waarvan akte

Fijn dat je mijn punt zo duidelijk bevestigt. Hulde, maestro

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:38:32 #80
    60067 faustkern
    Mundus vult decipi, ergo decip
    pi_22808232
    Een internetpoll is natuurlijk ook zo betrouwbaar als het maar kan. Ik heb hier een paar clients staan die ik mbt ipconfig /renew zomaar een nieuw van een nieuw IP-adress kan voorzien.

Dus ik als ik een poll zou will verzieken door oneindig veel stemmen uit te brengen ...
    Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
    pi_22813958
    Ik zat ten tijde van het online zijn van de poll in dat topic waarin opgeroepen werd om te stemmen. Dat men mensen oproept om te stemmen is niet verkeerd, want je mening mag gewoon meetellen, of GL dat nou leuk vind of niet.
    Ik heb een tijdje de poll in de gaten gehouden, en ben een tijdje gaan refreshen. Toen ik er voor het eerst kwam stond oneens redelijk voor. In procenten niet zo heel veel, maar toch wel flink wat stemmen.
    Tijdens het vernieuwen van de pagina zag ik om de 5 seconden bij EENS er zo'n 15 tot 30 stemmen bij komen. Het was toen qua aantal iets van 5700 voor EENS, en 5900 voor ONEENS. (weet niet de exacte cijfers meer) Echter 5 minuten later was er bij GEEN MENING, en BIJ ONEENS heel weinig bijgekomen, zeg bij elkaar zo'n 100-200 stemmen, maar bij EENS waren er 3000-4000 stemmen bij! Dit zorgde er automatisch voor dat EENS voor kwam te staan. Ik heb daarna nog even een tijdje gekeken. Zo'n 10 minuten er na kwamen er weer weinig stemmen bij. Die 3000 die opeens uit het niets verschenen is wel verdacht.
    Punt is dat ik GL niet beschuldig van vervalsing. De poll was gewoon slecht opgezet, open voor allerlei vormen van fraude. Zelfs ik met cookies aan kon stemmen, cookies verwijderen, stemmen, cookies verwijderen, stemmen etc etc. Dit kan vast automatisch ook, waar je dus nog sneller een hoop stemmen uit kan brengen. Het kan zelfs zo zijn dat een linksgeorienteerde Fokker die 3000 er bij gooide. Of misschien een rechtse Fokker die bij het begin die 94% op zijn of haar naam kon schrijven. Conclusie is dat de poll zelf gewoon niet betrouwbaar was, en daardoor ook geen enkel feit kon neerleggen die je meteen als serieus kon aannemen.
    pi_22826009
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 22:47 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ja, ze zijn eigenlijk heel jaloers . Wat denk je nou zelf...
    Dat Groen Links een partij is van mensen die anderen hun fortuin (no pun intended) niet gunnen...
    Het hele SUV gebeuren en met name de gebruikte terminologiën ("aso-bak, PC-Hooft tractor") ruiken daar wel heel erg naar.
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 20:51:38 #83
    46464 Flumina
    Lekker ruig heien!
    pi_22826659
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 14:23 schreef Sidekick het volgende:
    De poll is inderdaad vervalst. Duizenden mensen die s'avonds gaan stemmen op een internetpoll op de site van Groenlinks in Nijmegen is onmogelijk.

Maar verder lig ik er niet wakker van. Waar hebben we het over.
    Het gaat erover dat een partij, dat zichzelf op de borst slaat over mensenrechten, democratie en eerlijke verhoudingen tussen de burger en de overheid, zo kinderachtig is om een eigen gestarte democratische poll te saboteren.
    we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
    in dit specifieke geval maken twee helften één
    pi_22826668

tja, ach...

Ik kijk er niet van op

Het is natuurlijk wel schandalig, ik herhaal:

... bwahahahah, wat een loser is dit
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:07:10 #85
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_22826982
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 20:51 schreef Flumina het volgende:

[..]

Het gaat erover dat een partij, dat zichzelf op de borst slaat over mensenrechten, democratie en eerlijke verhoudingen tussen de burger en de overheid, zo kinderachtig is om een eigen gestarte democratische poll te saboteren.
    Ik herhaal: Waar hebben we het in godsnaam over.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    pi_22827018
    over een Groen Links randdebiel die het op einde van zijn politieke loopbaan nog een punt wil scoren.
    pi_22827092
    Men, lui gaan eerst zelf een poll verpesten en gaan dan klagen dat de poll verziekt is ? Whahah, ik lig hier met de dag meer in een stuip van het lachen.
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:19:04 #88
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22827275
    Storm in een glaswater dit. We hebben het over GroenLinks in Bolshi-hoofdstad Nijmegen. En dan verwachten jullie objectiviteit?
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:34:16 #89
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_22827643
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 21:27 schreef Cheiron het volgende:

Nee, zelf ervaren toen ik in het welzijnssector werkte.
    quote:
    Ik zie in ieder geval het punt van je eerste alinea niet.
    Wat had je graag verduidelijkt willen zien?
    quote:
    Over de tweede, och elke partij heeft zn minder kanten. De VVD graait graag geld bij de armen weg om het aan hun vriendjes te geven
    Laat ik nu gedacht hebben dat ze slechts 'hun vrinden' geld wensten te besparen? Je kunt nu eenmaal geen geld weggraaien waar dat niet verdiend wordt...
    quote:
    , D66 weigert een eigen mening te vormen,
    Ik vind Boris anders behoorlijk helder sinds zijn partij ook bestuurlijke verantwoordelijkheid draagt in een tijd dat er niet of nauwelijks iets te verdelen is.
    quote:
    PVDA zeurt wel, maar hebben tot voor kort gewoon meegeregeerd,
    De PvdA houdt zich op aan de zijlijn en laat het voetvolk van de FNV de kastanjes uit het vuur halen.
    (Hoewel er laatst een uitstekende poging tot het bouwen van een politieke brug werd ondernomen door een PvdA senator).
    quote:
    en het CDA heeft geen visie.
    Anders en beter. Pleidooi voor een andere aanpak in de politiek vanuit een Christen-democratische visie op de samenleving, overheid en politiek is al sinds april 2002 schriftelijk verkrijgbaar. Daarin staat geïnspireerd door Etzioni, MacIntyre, Selznick en Zijderveld het huidige kabinetsbeleid aardig toegelicht en wordt eveneens teruggeblikt op de daaraan voorafgaande jaren van de 'paarse éénpartijstaat' (geen term die Balkenende hanteerde). Balkenende beschrijft Dat het CDA de armoedeval wenst aan te pakken die mensen gevangen houdt in een uitkering door werken lonender te maken. Tevens zette Balkenende en beeld neer van de overheid als bemoeial die mensen aanzet tot passiviteit in plaats van hen te bepalen bij meer eigen verantwoordelijkheid door een beroep te blijven doen op het eigen probleemoplossende vermogen van mensen.

In Anders en beter beschreef Balkenende al het huidige politieke issue van 'levensloopbeleid' waarbij mensen meer inspraak zouden krijgen over de spreiding van arbeid, tijd en inkomen over hun levensloop. Dat idee biedt mensen de mogelijkheid kans om hun werkritme aan te passen aan hun leeftijd en omstandigheden en bepaalde periodes in het leven harder of minder te werken. Zo zou bijvoorbeeld al tijdig voor een prepensionering gespaard kunnen worden...

Verder stond in Anders en beter al beschreven dat er meer aandacht voor veiligheid op straat zou moeten komen. Balkenende zet zich af tegen het door socialisten gepropageerde gedogen en tegen de meer repressieve liberale gedachtierna schakelt Balkenende vlot over naar het probleem van de veiligheid. Hij zet zich af tegen het gedogen van socialisten en tegen de meer repressieve liberale gedachtengang. Hij beschrijft dat veiligheid meer omvat dan eenvoudigweg wat meer Blauw op straat en dat ontwikkeling van veiligheid al begint bij aanleren van waarden en normen via opvoeding en onderwijs, mentaliteitsverandering en verantwoordelijkheidsbevordering. Hij prijst het voorbeeld dat de Marokkaanse buurtvaders in Amsterdam geven die hun soms ontsporende kinderen bewust in de gaten houden om ontsporing tegen te gaan.

Hoe jij dus met droge ogen kunt beweren dat het bij het CDA aan visie ontbreekt ontgaat mij daarom. Ik ben benieuwd naar een nadere onderbouwing van jouw werkelijkheidsbeleving. Bijvoorbeeld nadat je het boekje van Balkenende hebt doorgenomen zodat je op basis van wat meer achtergrondinformatie tot een meer onderbouwd verhaal kunt komen..

zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:38:12 #90
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_22827722
    Schrijft hij net zo wollig als hij praat, Sjun? Het lijkt me op zich wel interessant maar als hij slecht schrijft vrees ik dat ik in slaap dreig te vallen.
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:41:31 #91
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_22827794
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 21:38 schreef PJORourke het volgende:
    Schrijft hij net zo wollig als hij praat, Sjun? Het lijkt me op zich wel interessant maar als hij slecht schrijft vrees ik dat ik in slaap dreig te vallen.
    Hij schrijft inderdaad net zo maar je komt minder wolligheid tegen omdat hij in zijn eigen pleidooi minder alert hoeft te zijn op scherpe vragen die hem politiek krediet kunnen kosten. Verder hoef je minder alert te blijven als je Balkenende leest omdat je zijn zinnen gewoon weer even kunt herlezen als je de draad kwijt mocht raken. Ik vind dit boekje gewoon een aanrader. Zeker ook voor degenen die Balkenende en zijn CDA wensen af te rekenen op de pretenties voorafgaand aan de verkiezingsoverwinning van 2002.
    pi_22827830
    Groenlinks, wat is dat toch een lachtertje,
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:44:28 #93
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_22827852
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 21:43 schreef _The_General_ het volgende:
    Groenlinks, wat is dat toch een lachtertje,
    Je hebt er ook wel goede onder...
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 23:35:40 #94
    46464 Flumina
    Lekker ruig heien!
    pi_22830622
    quote:
    Op zaterdag 23 oktober 2004 21:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik herhaal: Waar hebben we het in godsnaam over.
    Ik kan wel mijn standunt herhalen, maar als mensen het niet in één keer begrijpen, begrijpen ze het nooit.
    we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
    in dit specifieke geval maken twee helften één
    pi_22840254
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 14:24 schreef Pracissor het volgende:
    Welkom in de wereld, this is groenlinks!
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_22842578
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 14:00 schreef Cheiron het volgende:
    Yes, goede journalistiek. Roddel en achterklap als feiten presenteren.
    pi_22843308
    quote:
    Op zondag 24 oktober 2004 15:47 schreef lenin het volgende:

[..]

Kom op zeg... Als je niet inziet dat dit een vervalste poll is, en werkelijk gelooft dat het hier om verzonnen feiten gaat, hou je jezelf voor de gek...
      zondag 24 oktober 2004 @ 20:48:48 #98
    88620 Compile
    Cannon Project
    pi_22849560
    Dit zegt al zoveel gewoon! Het feit dat ze een onschuldige poll vervalsen, kan je nagaan hoe dat is met GL op landelijk niveau in Den Haag.

Beetje laf en leugenachtig, maar dat zijn we wel gewend van Links bolwerk hier in Nederland
      zondag 24 oktober 2004 @ 22:07:09 #99
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_22851722
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 14:17 schreef Shivo het volgende:
    Waarom zou dit niet kunnen? Bij geenstijl hebben ze duidelijk geen enkele kaas van statistiek gegeten met die domme opmerking 'statistisch zo goed als onmogelijk'. Ik denk dat GL gewoon een eerlijke poll heeft gehad en dat er in het begin gewoon nog maar weinig mensen gestemd hadden. Geenstijl profileert zich zoals gewoonlijk weer als de telegraaf onder de webloggers.
    Er waren toen een hoop mensen actief op POL-SC en die hebben het allemaal zien gebeuren.
    Die poll zuigt..... , en we hebben dubbel gelegen van het lachen.
      zondag 24 oktober 2004 @ 22:19:48 #100
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_22852055
    * --H-I-M-- is heel trots op zichzelf dat hij samen met flabber.nl er voor heeft gezorgd dat GL.nl een uur overbelast was!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')