Bovenstaande bericht komt van geenstijl.nl. Ik vraag me werkelijk waar af wat GL daar in Nijmegen bezielt om hun eigen webpoll te vervalsen of weg te halen als hen de uitslag niet zou bevallen. Is het democratische niveau in de partij Groen-Links werkelijk zo laag?quote:Groen Links Nijmegen vervalst poll
GroenLinks Nijmegen is op cursus geweest bij Stivoro: De kleinzielige GL-ers vervalsten een poll waar voor- en tegenstanders konden stemmen over het SUV-verbod in de binnenstad. Enkele wakkere deelnemers aan het geliefde Fok!-forum stemden op de website van Groen Links over het gewraakte verbod. Tot gisteravond 20 uur was meer dan 90 procent van de stemmers uiteraard tegen het verbod. Maar na 21 uur veranderde de uitslag drastisch: opeens was 38 procent het met GroenLinks eens, 34 procent was het oneens en nog eens 28 procent had geen mening. Statistisch zo goed als onmogelijk, daarnaast ook nog zeer onwaarschijnlijk dat mensen naar die site surfen alleen om te zeggen dat ze 'geen mening' hebben. Op dit moment is de poll in zijn geheel weggehaald, tenminste hierrr zou 'ie moeten staan. Check hier een screenshot. Wij houden een complete lijst bij van alle verboden auto's.
Je denkt dus dat het niet waar is. Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:00 schreef Cheiron het volgende:
Yes, goede journalistiek. Roddel en achterklap als feiten presenteren.
Het is je in al die andere topics over dit onderwerp niet opgevallen dat een aantal 'alerte fokusers' dmv het niet accepteren van cookies tientallen keren 'niet eens' gestemd hebben? Zou het dan niet kunnen dat er in dit land ook nog mensen die een andere mening toegedaan zijn dezelfde truc gebruikt hebben?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je denkt dus dat het niet waar is. Waarom denk je dat?
WAAR HEBBEN WE HET OVER?? HALLOOO, WEL OVER NIJMEGEN FFS! tis echt belachelijk wat ze willen gaan doen, en die poll klopt idd voor geen kloot, ook erg verdacht dat die poll ineens van de site is verdwenen?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:23 schreef Sidekick het volgende:
De poll is inderdaad vervalst. Duizenden mensen die s'avonds gaan stemmen op een internetpoll op de site van Groenlinks in Nijmegen is onmogelijk.
Maar verder lig ik er niet wakker van. Waar hebben we het over.
Ik vind 'em erg goed.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:53 schreef MikeyMo het volgende:
Als GroenLinkser, Wouter van Eck, morgen door een terreinwagen wordt doodgereden.
Dat zou pas ironisch zijn
Vanwege de aard van de bron wellicht. geenstijl.nl staat niet echt bekend als über-objectief.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je denkt dus dat het niet waar is. Waarom denk je dat?
Ik lig er ook niet wakker van, maar het is natuurlijk wel erg vreemd voor een partij die zich als links profileert de burger haar stem op een openbare poll te ontnemen of 'oneerlijk' te wegen. Daarom vraag ik me af wat het democratisch gehalte is van de lokale GL afdeling aldaar en de partij als geheel.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:23 schreef Sidekick het volgende:
De poll is inderdaad vervalst. Duizenden mensen die s'avonds gaan stemmen op een internetpoll op de site van Groenlinks in Nijmegen is onmogelijk.
Maar verder lig ik er niet wakker van. Waar hebben we het over.
Die alerte fokusers waren er inderdaad (zie topic in PTA), en het zou goed kunnen dat er GL-sympatisanten waren die het trucje hebben overgenomen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is je in al die andere topics over dit onderwerp niet opgevallen dat een aantal 'alerte fokusers' dmv het niet accepteren van cookies tientallen keren 'niet eens' gestemd hebben? Zou het dan niet kunnen dat er in dit land ook nog mensen die een andere mening toegedaan zijn dezelfde truc gebruikt hebben?
leg dat dan maar eens uit.. en waarom is die poll verdwenen ?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:29 schreef Cheiron het volgende:
het wordt als feit gepresenteerd terwijl het gebaseerd wordt op vermoedens en "onmogelijkheden". Shownieuws journalistiek.
kijk, dat zijn nu indymedia taktieken, gewoon zeggen dat tegenstanders die poll verziekt hebben ...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Die alerte fokusers waren er inderdaad (zie topic in PTA), en het zou goed kunnen dat er GL-sympatisanten waren die het trucje hebben overgenomen.
Dus het is hoeft per se nog niet GroenLinks zelf zijn geweest die krampachtig proberen de uitslag van hun poll 'recht' te trekken.
Nee, maar dan wel een moreel failliesement als je de jou welvallige uitkomst als zijnde de waarheid presenteert.quote:Dus het is hoeft per se nog niet GroenLinks zelf zijn geweest die krampachtig proberen de uitslag van hun poll 'recht' te trekken.
hoezo brainwashedquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:36 schreef Cheiron het volgende:
Dat hoef ik helemaal niet uit te leggen. Maar omdat Geenstijl (van alle bronnen..) iets zegt hoef je dat nog niet als waarheid aan te nemen. Wat ook kan: geenstijl verneukt de GL poll, en zet een nieuwsbericht op om GL zwart te maken. GL haalt dan die poll weg (logisch) Net zo goed mogelijk.
Maar ja, dan kun je niet modieus GL bashen he..
Verder had GL ook gewoon kunnen beslissen dat een poll niet het juiste middel was.
Ja, het is veel makkelijker om geenstijl te geloven. Brainwashed, fuck off. Leer eens zelf nadenken, de mogelijkheden overwegen voordat je het nieuws van een stelletje idioten voor de waarheid aan neemt!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:42 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
hoezo brainwashed![]()
Zo worden ook allelei economische theorien die zogenaamd goed voor onze economie zouden zijn gepresenteerd als waarheid en ook nog eens uitgevoerd, en moeten we dat ook maar slikken door dit kabinet.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, maar dan wel een moreel failliesement als je de jou welvallige uitkomst als zijnde de waarheid presenteert.
Tenzij ze het niet door hadden in welk geval ze zich ook moeten schamen.
Mja, die poll is waarschijnlijk dus niet weggehaald omdat de uitslag GL niet beviel, maar omdat ze er (te laat) achter kwamen dat het ding niet goed werkte en aldus de uitslag ook volkomen waardeloos is.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is je in al die andere topics over dit onderwerp niet opgevallen dat een aantal 'alerte fokusers' dmv het niet accepteren van cookies tientallen keren 'niet eens' gestemd hebben? Zou het dan niet kunnen dat er in dit land ook nog mensen die een andere mening toegedaan zijn dezelfde truc gebruikt hebben?
Dat geenstijl niet het creme de la creme van de journalistiek is valt best te verdedigen. Maar op voorhand iets afdoen als roddel en achterklap vanwege de bron lijkt me wat kortzichtig. Het is zo dat Kaalhei, Sidekick en wellicht ook nog anderen dit geconstateerd hebben. Hun online gedrag kan ik niet betitelen als leugenachtig of iets dergelijks. Noch kan ik hun meningen/constateringen simpelweg afdoen als roddels en achterklap.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:36 schreef Cheiron het volgende:
Dat hoef ik helemaal niet uit te leggen. Maar omdat Geenstijl (van alle bronnen..) iets zegt hoef je dat nog niet als waarheid aan te nemen. Wat ook kan: geenstijl verneukt de GL poll, en zet een nieuwsbericht op om GL zwart te maken. GL haalt dan die poll weg (logisch) Net zo goed mogelijk.
GL valt prima te bashen. Je zou ook gewoon kunnen lezen wat ik geschreven heb in plaats van mij voor GL-basher uit te maken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:36 schreef Cheiron het volgende:
Maar ja, dan kun je niet modieus GL bashen he..
Dat kan, maar het maakt het niet minder vreemd. Een bericht had dan volstaan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:36 schreef Cheiron het volgende:
Verder had GL ook gewoon kunnen beslissen dat een poll niet het juiste middel was.
Ik heb je hele lijstje van mogelijkheden afgewerkt en heb nog steeds het gevoel dat de optie die geenstijl vermeld de meest waarschijnlijke is.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:43 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja, het is veel makkelijker om geenstijl te geloven. Brainwashed, fuck off. Leer eens zelf nadenken, de mogelijkheden overwegen voordat je het nieuws van een stelletje idioten voor de waarheid aan neemt!
Gatverdamme
Lees Stem op de Groen Links site tegen het even door. Als dat geen bewijs is dat mensen doelbewust een poll beinvloeden, dan weet ik het ook niet meer.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:34 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
kijk, dat zijn nu indymedia taktieken, gewoon zeggen dat tegenstanders die poll verziekt hebben ...![]()
je moet gaan staken joh, dat is de oplossing!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo worden ook allelei economische theorien die zogenaamd goed voor onze economie zouden zijn gepresenteerd als waarheid en ook nog eens uitgevoerd, en moeten we dat ook maar slikken door dit kabinet.![]()
Wat je hier zegt is natuurlijk klinklare onzin.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:51 schreef Sidekick het volgende:
En het is inderdaad lachwekkend dat er dan wordt gemiept wanneer anderen hetzelfde doen.
Waat tegen moet ik gaan staken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:52 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
je moet gaan staken joh, dat is de oplossing!![]()
![]()
![]()
Je vergeet de mogelijkheid van falende software.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:50 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb je hele lijstje van mogelijkheden afgewerkt en heb nog steeds het gevoel dat de optie die geenstijl vermeld de meest waarschijnlijke is.
Daarbij komt nog dat ik niet zoveel moet hebben van die rooie rakkers. Wat voor mij de keuze nog makkelijker maakt (ja heerlijk bevooroordeeld he)
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Lees Stem op de Groen Links site tegen het even door. Als dat geen bewijs is dat mensen doelbewust een poll beinvloeden, dan weet ik het ook niet meer.
En het is inderdaad lachwekkend dat er dan wordt gemiept wanneer anderen hetzelfde doen.
waarom zou dat onzin zijn wat sidekick zegt?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:53 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Wat je hier zegt is natuurlijk klinklare onzin.
Daar is totaal geen bewijs voor.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:56 schreef Koos Voos het volgende:
Het is toch echt de webmaster van groen slinks die de poll heeft ' aangepast ' ..![]()
Mensen mogen hier uiteraard over klagen, ik vind dat gesjoemel ook niet koosjer, wie het dan ook maar heeft gedaan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:53 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Wat je hier zegt is natuurlijk klinklare onzin.
Ja en nee. De plotselinge hoeveelheid 'geen mening' stemmers lijkt me zeer vreemd.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:02 schreef Sidekick het volgende:
Mmaar het is wel lachwekkend dat de mensen in dat PTA topic zo verongelijkt gaan doen dat anderen hun trucje overnemen.
Klopt. Dat is verdacht.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja en nee. De plotselinge hoeveelheid 'geen mening' stemmers lijkt me zeer vreemd.
Heel erg zelfs. Maar de oorzaak staat niet vast, en dit wordt gepresenteerd alsof dat wel zo is..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Klopt. Dat is verdacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |