abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22792368
Gisternacht is onze hond bevallen van 4 zwarte kleine poedeltjes.
beestje licht op mijn oude slaapkamer in een wasmandje met zijn 4 gezonde jongen.
ziet er echt super uit mamahond en 4 kleintjes die constant aan zogen zijn.
ze zijn allemaal van dezelfde grootte en zien er erg goed en gezond uit.
mijn moeder heeft snachts ontdekt aangezien de hond ontzettend veel kabaal aan het maken was en mijn oude schoolboeken heeft gebruikt om er een nest van te maken (komt die shit ook nog een keer van pas )
papahond kan er niet bijkomen want dan is het echt oorlog. eigenlijk kunnen alleen ik en mijn ouders erbij, anderen worden direct aangevallen.
we geven de moederhond nu veel schoon water en brinta-pap. normale voeding krijgt mama ook nog. dit bestaat voornamelijk uit vlees gemengd met brood groenten en jus (onze honden krijgen geen "hondenvoer" aangezien beesten daar niet oud van worden (alle honden die mijn ouders hebben gehad (poedels) en die niet overreden zijn zijn altijd ouder dan 20 jaar geworden.

binnenkort nog ff naar dierenarts en dan moet het helemaal in orde zijn.
jammer is dat we er maar een kunnen houden aangezien we anders 6 honden bij huis zouden hebben lopen.
vraag me af of er nog veel vraag is naar poedels (kruising toypoedel en dwergpoedel).
ze hebben niet echt karakter van poedels, maar zijn echte speelbeesten (dus niet van die oma-poedels).
ben benieuwd wat voor kararkter de jongen krijgen.
de moeder is heel trouw, aanhankelijk en verdedigd ons hele gezin en is nergens bang voor. daarnaast is ze superintelligent.
de vader is nog een jong beestje, 1,5 jaar oud. beest is de hele dag op ontdekkingsreis in de tuin. verstopt gereedschap van mijn ouders, jaagt op alles en komt geregeld bij de buren om daar te bedelen voor snoep.
pi_22792713
Gefeliciteerd Wij hebben een Jack Russeltje * Die btw wel gewoon voer eet *, en als die puppy's krijgt..
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:46:45 #3
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_22792729
Gefeliciteerd
Puppies zijn liev
I follow you......but not on Twitter
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:49:05 #4
98615 Just-Little-Me
Catch me if You can!
pi_22792781
Liehiieefff!

Gefeliciteerd!
Hallo hart, ik ben een tijdje weg geweest.. maar ik ben weer thuis!
pi_22792834
zal binnenkort wel foto's posten als ik tenminste een digicam kan regelen.
de beestjes zijn zo groot als ratten, oogjes dicht en maken van die lieve piepende geluidjes.
als je ze in je hand legt en je vouwt je handen eromheen zodat ze lekker warm worden en knus liggen dan gaan ze slapen .

mama hond laat het echter niet langer dan een paar minuten toe dat je haar jongen hebt dan springt ze bovenop je
pi_22793705
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:30 schreef Darkster het volgende:
Gisternacht is onze hond bevallen van 4 zwarte kleine poedeltjes.
gefeliciteerd!!!!
quote:
vraag me af of er nog veel vraag is naar poedels (kruising toypoedel en dwergpoedel).
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:13:51 #7
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_22793897
raise up !!
pi_22793928
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:51 schreef Darkster het volgende:
zal binnenkort wel foto's posten als ik tenminste een digicam kan regelen.
de beestjes zijn zo groot als ratten, oogjes dicht en maken van die lieve piepende geluidjes.
als je ze in je hand legt en je vouwt je handen eromheen zodat ze lekker warm worden en knus liggen dan gaan ze slapen .

mama hond laat het echter niet langer dan een paar minuten toe dat je haar jongen hebt dan springt ze bovenop je
Ga snel die digicam regelen!!!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_22793932
Puppies! !
Hup, opschieten met die foto's. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_22794807
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:15 schreef Insomaniac het volgende:
Hup, opschieten met die foto's. .
inderdaad! Go go go!
puppies zijn al klein, maar toy/dwergpoedelpuppies helemááál!
pi_22796335
net weer ff nestje opnieuw opgemaakt (dekens en zo weer netjes gelegd).
mama is heel waaks. had de jongen ff op een handoek gelegd naast nest maar moeder er meteen achteraan en nam ze al in de bek om ze terug te brengen. heb ze nu lekker ondergedekt onder dekentje en handoek.

(ps nog vraag, hoe kun je zien of moeder alle jongen eruit heeft?, ze heeft er vier geworpen maar wou vanaaf ff checken of alles eruit is....)
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:08:46 #12
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_22796403
Gaaf man, de enige bevalling die wij hebben mogen aanschouwen is die van onze twee jongste cavia's, dat was al heel wat...maar 4 puppies...zet de pic's maar snel online
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:32:35 #13
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_22796970
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:46 schreef Coastertommm het volgende:
Gefeliciteerd Wij hebben een Jack Russeltje * Die btw wel gewoon voer eet *, en als die puppy's krijgt..
Feli,maar brokken zijn dus eigenlijk niet zo gewoon als men denkt.BARF
pi_22797476
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 15:32 schreef greatdane het volgende:

[..]

Feli,maar brokken zijn dus eigenlijk niet zo gewoon als men denkt.BARF
hehehe, idd, BARF is super!!!!
maar even voor de goede orde: brood, jus en vlees is dus geen BARF
pi_22797809
heb ook maar een radiootje op de kamer neergezet zodat moeder nog een beetje afleiding heeft.
heb het lekker zacht staan maar wel wat meer sfeer dan zo'n kamer waar helemaal geen geluid in door dringt.

wat is barf? btw
pi_22799879
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 16:06 schreef Darkster het volgende:
wat is barf? btw
barf is een manier van je hond voeren. Bones And Raw Flesh of Biological Approved Raw Food.
In het kort: een dieet bestaande uit rauw vlees, botten en nog een aantal bijproducten zoals ei, kruiden, gepureerde groente, enz.

Denk trouwens dat een radiotje een goed plan is bij je hondjes en ik zou ze zelf ook zo snel mogelijk naar de woonkamer halen, daar worden ze lekker sociaal van
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:27:54 #17
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22801860
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:13 schreef The-Chosen1 het volgende:
[afbeelding]
Lekker subtiel ook
Proud Powerpauper
pi_22803322
mmm, naar de lokale dierenarts gaan lijkt me geen strak plan...
de vorige keer dat onze hond zwanger was en ik dit constateerde (luisteren en voelen aan buikje, palpatie?? ) adviseerde ik mijn ouders om voor zekerheid naar dierenarts te gaan.
die achterlijke idioot constateerd maagontsteking of iets in die trand. geeft beestje spuitje met antiobiotica en medicijnen. binnen 40 uur bevalt onze hond van een dood puppy. als ik simpel redeneer dan heeft die antibiotica alles kapot gemaakt.
hoorde vanmiddag van een vriend dat de hond van zijn vader was overleden.
beestje was al maandje ziek. dierenarts... spuitje... binnen 2 uur dood....

tot nu toe hebben we ons zelf goed gered.... en google en inet en fora moeten maare van info voorzien.

zal ze zo eens weer checken, de kleine schatjes.

de puppies zijn superlief maar mama hond vind al die aandacht niet meer zo leuk. beest vloog me aan hahaha, tis weer helemaal goed met der. beest is net als een mens op zijn privacy gesteld.
morgen komt er een digicam dus zal ik wel ff een paar foto's posten...

[ Bericht 16% gewijzigd door Darkster op 22-10-2004 20:42:56 (update....) ]
pi_22803664
Goede mama is het als ze zo fel is op haar jongen, geef haar daarin de ruimte...
Probeer wel dagelijks even de jongen in de handen te nemen, als je wil weten of het goed met ze gaat moet je dagelijks wegen, je zal zien dat ze elke dag in gewicht groeien...

Beloon mamsie als ze het toelaat dat je de jongen hanteerd en verwen haar tot in de treure, ze heeft het ontzettend goed gedaan!!!

Wbt of je voor deze hondjes eigenaren kunt vinden even een kanttekening...
Ben je daar niet rijkelijk laat mee, had je daar niet beter over na kunnen denken voordat je haar liet dekken, of als ze perongelijk zwanger is geworden zodra je dat wist???

Als ik jou was zou ik maar heel snel naar potientele eigenaren gaan zoeken, als je het een beetje goed wil doen zal je ze allemaal persoonlijk moeten spreken, je wil natuurlijk niet dat je puppy's bij een of andere gek terrecht komen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_22806518
idd heb ik ook over na zitten denken. ik wil eerst ff kijken of er in de vrienden/kennis kring belangstelling is (zien we ze ook nog regelmatig).
daarnaast heb ik net op nieuws gezien hoe fokkers omgaan met deze beestjes. bij een fokker of een andere klootzak mogen ze ook niet terecht komen. liefste een gezin met kinderen.
het zijn dan wel poedels (kruising toypoedel en dwergpoedel) maar als speeldier en gezinshond zijn ze ideaal. ze haren niet, zijn erg schoon van zichzelf, intelligenste hondenras (zeker de moeder die wij hebben), laten zichzelf uit en zijn gewoon gezellig en speels.

duurt nog 6 weken dat ze nest mogen verlaten dus we hebben nog wel even de tijd om geschikte mensen te zoeken.....

hoop dat er een beetje vraag is naar poedels....
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 10:18:00 #21
80509 greatdane
pi_22814210
Maak van die 6 weken maar 8 weken!!
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 12:40:50 #22
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_22815914
Ik ben even heel vervelend: Als je hond is bevallen, dan hou je hem toch? Dan is hij goed door de proeftijd gekomen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_22816422
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:30 schreef Darkster het volgende:
we geven de moederhond nu veel schoon water en brinta-pap. normale voeding krijgt mama ook nog. dit bestaat voornamelijk uit vlees gemengd met brood groenten en jus (onze honden krijgen geen "hondenvoer" aangezien beesten daar niet oud van worden (alle honden die mijn ouders hebben gehad (poedels) en die niet overreden zijn zijn altijd ouder dan 20 jaar geworden.
Waarom geen BARF of kant-en-klaar versvoer (Carnibest, Energique o.i.d.)? Granen zijn nou niet optimaal voor de gezondheid van honden, zeker niet in zulke grote hoeveelheden.
pi_22816741
dat maken fabrikanten van hondenvoer mensen wijs. alle honden die mijn ouders en oma hebben gehad hebben leeftijden bereikt die abnormaal hoog zijn en ze eten gewoon met de pot mee.
we hebben onze honden een keer kant en klaar voedsel uit blik gegeven (proefpakket), beestje werd ziek en spuugde alles onder.
onze hond krijgt echt alles, van tomaten, wortels, komkommer tot biefstuk en noten ......

@ dribbel79: we houden de moederhond wel maar 3 van de 4 jongen worden verkocht aangezien we anders 6 honden zouden hebben en dit echt een beetje te druk word.

Moederhond wordt wel gesterriliseerd ....
pi_22816781
Ehm... In hondenvoer zìtten juist heel veel granen (tot meer dan de helft) en die zijn de oorzaak van allerlei allergieën e.d. Voedsel uit blik is inderdaad uitermate ongezond en bevat ook véél granen en soja. Hondenvoer bevat doorgaans slechts 30% vlees(bijproducten) en dat is het probleem... Rauwvoer zoals Carnibest bevat rond de 90% vlees, orgaanvlees, botten, ingewanden en verder gemalen groente e.d.
pi_22828332
Wat een lieve puppers!!! Zó klein... Ik wil ook puppers!!!
pi_22828979
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 13:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Waarom geen BARF of kant-en-klaar versvoer (Carnibest, Energique o.i.d.)? Granen zijn nou niet optimaal voor de gezondheid van honden, zeker niet in zulke grote hoeveelheden.
Ach joh, honden hebben het eeuwenlang overleefd op met de pot meeëten, dus lang voordat die verfoeilijke brokkentroep of BARF-dieet werden uitgevonden. Zolang het niet te zout en te vet is...

Overigens zit mijn pup wel op de Energique hoor en switch ik straks naar Carnibest
Leave it to me. We're checking out.
pi_22829317
Carnibest is super, ik heb mijn honden er nu enkele maanden op. Het ziet er véél beter uit dan Energique (dat is supersnel ingevroren; gaan er veel voedingsstoffen verloren) en de honden doen het er heel goed op. Je ziet echt wat er in zit, stukjes bot e.d., Energique lijkt op bevroren kots...

En inderdaad, een hond kan nog beter met de pot meeëten dan dat 'ie brokkenmeuk krijgt geloof ik!
pi_22829356

pi_22829522
Jaaa, is het niet om op te vreten? Ik wou dat ik een héél groot huis had met een héle grote tuin. Dan nam ik een roedel. Minstens tien stuks.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 23:12:28 #32
80509 greatdane
pi_22830028
Het BARF gedoe moet je ook niet zo lettterlijk nemen als de meeste en Carnibest komt toch wel aardig in de buurt hiervan.Het gaat ten slotte om het verse groenten/fruit en vlees en natuurlijk moet je (tenminste bij mijn hond)de calcium/fosfor gehalte goed in de gaten houden.Ik heb ook brokken gebruikt(royal canin & fokker)maar nu krijgt hij alleen nog vers voer.Verse groenten en fruit,rijst,vers vlees,appelazijn voeg ik erbij en lijnzaadolie.
pi_22830049
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 22:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jaaa, is het niet om op te vreten? Ik wou dat ik een héél groot huis had met een héle grote tuin. Dan nam ik een roedel. Minstens tien stuks.
zeg dat wel...los van het vele werk dat het met zich mee brengt zijn honden zó veel leuker en mooier in een groepje.
Ik zit mezelf ook in te houden want eigenlijk zou ik er best een nummer drie bij willen. Maar dat moet nog maar even wachten tot we een mooi, geschikt teefje hebben gevonden
pi_22830756
Dakster....

7 weken is het wettelijke minimum om je puppy's te mogen verkopen he???
Voor de 7 weken mag je ze wettelijk gezien niet bij de moeder weghalen.

Voor je pups is het beter om nog net iets langer bij de moeder te blijven, ga uit van 8 weken, niet eerder wegdoen....
Voor het welzijn van je hondjes!!!

Maar wat een droppie's zeg, je zal wel op wolken lopen met zulke poepie's in huis.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 24 oktober 2004 @ 01:22:04 #35
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22833126
Ik moest zo vreselijk lachen om de papa-hond. Op die foto zit ie er echt zo pimp 'who's your daddy?' bij En terecht!
Proud Powerpauper
pi_22835778
hoi allemaal. ben net weer ff bij ze geweest en ff zo'n schatje in handen gehad.
ja papa hond is een coole hond. hij is 2 jaar oud en echt een columbus, de hele dag op ontdekking uit. papa hond is echt een schatje, hij slaapt bij mijn broertje ( is zijn hond) en heb hem ff lekker door elkaaar gewoeld, de rakker.
mama hond slaapt nu. heb ff een van de puppies in mijn handen laten slapen (super!!!!!!!!!!!!). mama vertrouwd me beter). het zijn zulke lieve beestjes....
helaas kunnen we maar een van de vier houden... de andere drie moeten echt verkocht worden... Hoop dat ze niet ver weg gaan zodat we een keer een family meeting kunnen houden....
ik moet echt zeggen dat mama hond super is, in 4 dagen tijd is ze 10 minuten van der nest geweest om der behoefte te doen. Puppies zijn zo lief, dat geluidje wat ze maken .......

ga nu lekker slapen, weltrusten mij, mama, papa en de puppies
pi_22848392
Wacht maar totdat de pups straks wat gaan rondstruinen, dan zal papa er nog vaak zat door lastig gevallen worden

Fantastisch dat het zo goed gaat en ze zo'n goede mammie is, hondje om trots op te zijn hoor!
pi_22859707
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 22:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Carnibest is super, ik heb mijn honden er nu enkele maanden op. Het ziet er véél beter uit dan Energique (dat is supersnel ingevroren; gaan er veel voedingsstoffen verloren) en de honden doen het er heel goed op. Je ziet echt wat er in zit, stukjes bot e.d., Energique lijkt op bevroren kots...

En inderdaad, een hond kan nog beter met de pot meeëten dan dat 'ie brokkenmeuk krijgt geloof ik!
Oké nog even of topic maar we moeten dit vrolijke onderwerp niet vervuilen met voerpraat natuurlijk...

Heb regelmatig een verpakking waarin er allemaal ijs aan de schijven zit, dat ziet er niet zo verzorgd uit inderdaad. Zit nu nog wat te dubben, de kleine pup is morgen 14 weken oud en eigenlijk wil ik hem ook niet zomaar van de Energique Pup afhalen... Die Carnibest "regular" heeft namelijk een nóg lager eiwitpercentage (ja hele discussie waard, ik weet het) en met een hond volop in de groei wil ik geen geswitch en geëxperimenteer dus hmmm ja tsja... Waar haal jij het trouwens, bij die lui in Surhuisterveen of in Sint Annaparochie
pi_22864061
Ik haal het in Bergum. Mijn honden krijgen voornamelijk de lam/rijst-variant. Je hebt ook een 'actief'-variant, is die misschien beter qua samenstelling? Ik heb me niet zo erg verdiept in de precieze samenstelling, weet alleen dat Energique naar verhouding nog vrij veel granen bevat en ik vind het er gewoon veel minder goed uitzien. Ik ben pas begonnen met rauwvoer toen mijn honden al volwassen waren, dus hoe het met pups zit... Maar een wolvenpup krijgt in de natuur toch niet wezenlijk ander voedsel dan een volwassen wolf? Hij krijgt alleen meer. Op de verpakking van CB staat voor volwassen honden 25-30 gram per kilo lichaamsgewicht en voor pups 40-50 gram per kilo lichaamsgewicht.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 05:55:56 #40
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22879675
Heb je ook wat foto's van de ouders?

Poedels zijn hele leuke honden die helaas een wat mindere reputatie hebben, ik heb een tijdje voor een koningspoedel moeten zorgen tijdens een vakantie en het was een van de meeste leuke honden die ik ooit gekent heb!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22886896
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 05:55 schreef HarigeKerel het volgende:
Heb je ook wat foto's van de ouders?

Poedels zijn hele leuke honden die helaas een wat mindere reputatie hebben, ik heb een tijdje voor een koningspoedel moeten zorgen tijdens een vakantie en het was een van de meeste leuke honden die ik ooit gekent heb!
ja ik heb die links ja gegeven, die abrikooskleurige is de papa en de mama staat er ook een paar maal op met de jongen...
pi_22888218
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 16:07 schreef Darkster het volgende:

[..]

ja ik heb die links ja gegeven
Jij komt uit Groningen of Drente
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')