Misschien heb je wel gelijk, ik zou best eens in zo´n auto willen rijden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:37 schreef Espantoso het volgende:
[..]
Misschien heeft hij die auto wel gekocht omdat hij luxe is, lekker ruim, goed rijdt, je hebt een goed overzicht, het mooie auto's zijn en misschien ook wel een stukje status. Jouw reactie is er typisch een waar de jaloezie vanaf druipt.
de autofabrikanten maken de auto`s omdat er kennelijk vraag naar isquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:31 schreef Scalley het volgende:
Waar zijn de autofabrikanten aan begonnen?
Grapjas, In de jaren 70 reed heel Nederland in een Ford Taunus. Deze auto is maar 13cm smaller dan die Toureq. De straten in de jaren 70 waren een stuk smaller en hoorde je daar iemand over klagen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:31 schreef Scalley het volgende:
Loop net hier door de straat.. staat er zo´n Touareg geparkeerd.. met 2 wielen op de stoep anders past ie niet en wordt de doorgang geblokkeerd.. !Ronduit belachelijk. Waar zijn de autofabrikanten aan begonnen?
Hoe kan je nou een Ford Taunus vergelijken met een Touareg?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:54 schreef Windsurfbart het volgende:
[..]
Grapjas, In de jaren 70 reed heel Nederland in een Ford Taunus. Deze auto is maar 13cm smaller dan die Toureq. De straten in de jaren 70 waren een stuk smaller en hoorde je daar iemand over klagen.
Mijn auto is ongeveer even groot als een BMW X5, maar ziet er een stuk kleiner uit en hij komt veel vaker voor in het straatbeeld. Mensen zijn er dus meer aan gewend en niemand die er aanstoot aan neemt. Maar een X5 (die feitelijk een stuk korter maar ongeveer even breed is) is opeens gevaarlijk in het verkeer/vervuilt meer en is gevaarlijker??? Die redenatie spoort gewoon niet helemaal.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:49 schreef Scalley het volgende:
[..]
Misschien heb je wel gelijk, ik zou best eens in zo´n auto willen rijden.
Maar ik zou me rotschamen als iedereen in de stad en vooral smalle straten aan de kant moet omdat ik zo nodig ´groot´ moet gaan rijden.
Bovendien ben je in dit soort wagen eerder geneigd om voorrang te nemen ook, ´ze gaan toch wel aan de kant´. Dus een beetje in vergelijking met bussen en vrachtwagens. Waarvan ik niet wil zeggen dat ze per sé altijd voorrang nemen vanwege de grootte van hun wagen, maar het is makkelijk gedaan.
p.s. er zijn genoeg auto´s van enigszins normaal formaat waar de luxe van afdruipt, dus dat is geen reden. Dat geldt ook voor status.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:24 schreef min6 het volgende:
[..]
dit is de mooist geformuleerde zin die ik ooit ben tegengekomen, complimenten!
meer rechtstreeks: http://www.webwereld.nl/nieuws/19838.phtmlquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:04 schreef Bob-B het volgende:
ook http://www.webwereld.nl maakt melding van dit gedoe.
Zolang hij niet wordt vermoord om deze domme acties vind ik het wel gaan zoals nu. Van mij mag ie wel nog meer nieuwsbrieven van auto's krijgen etc.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:42 schreef Repeat het volgende:
Het is echt niet goed, maar op die man nou persoonlijk te gaan bashen en zn gegeven hier neer te zettenDat soort dingen kunnen uit de hand lopen als er wat mongolen te ver gaan......
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:10 schreef Scalley het volgende:
Het gaat ook om het verschil, zelfs als je een SUV achterje staat in de rij, zie je alleen maar een grill in je achteruitkijkspiegel.
Nee, maar waarom alleen SUVs of grote auto's weren? Weer dan de mensen die niet uit die stad komen door middel van een vergunningensysteem op basis van waar je woont of werkt.quote:Simpelweg meer parkeergarages is makkelijk gezegd, maar dat heeft ook een grens natuurlijk. Je kan in een binnenstad niet zomaar alle verkeer toelaten vind ik.
Gezien de redenatie en woordkeuze die GroenLinks bezigt over dit onderwerp kan ik niet anders dan dit te denken.quote:Mensen die zo´n auto hebben denken misschien dat zo´n maatregel bedoeld is om hun te pesten, maar degenen die dit denken hebben volgens mij niet door waarover het gaat...
Blij dat je dat vind, mensen met grote auto's betalen nu eenmaal meer in de vorm van wegenbelasting, BTW en BPM omdat het vaak nu eenmaal de duurdere auto's in het straatbeeld zijn. Mogen ze dan ook gebruikmaken van de faciliteiten waar zij nu eenmaal meer voor betalen dan iemand in een Pandaatje van 20 jaar oud?quote:En de oplossing voor het verkeersprobleem is inderdaad niet door alleen grote auto´s te verbieden inderdaad, ben ik met je eens.
Natuurlijk weet ik ook wel dat een Taunus iets anders is dan een Toureq. 'k heb beide gereden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:58 schreef Scalley het volgende:
[..]
Hoe kan je nou een Ford Taunus vergelijken met een Touareg?![]()
En je hebt het alleen over de breedte. Ik weet hoe een Ford Taunus eruitziet. (heb er ooit es in meegereden laaaang geleden)
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:21 schreef more het volgende:
Op deze Nijmeegse zwarte lijst zouden onder meer staan: ... Fiat Multipla ...
Als je hoort ziet waar die van Eck het over heeft: 'PC Hoofttractor, ASO-bak, Patserbak, etc. etc.' dan merk je wel waar het venijn zit...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:27 schreef BugBoy het volgende:
[..]![]()
Als toch iets geen auto is waar status van uitstraalt dan is het wel de (oude) Multipla. Als we dan toch bezig zijn om selectief auto's te wijgeren, kunnen we dan ook meteen de Volvo 340 van de snelweg weren. Dat zijn over het algemeen ook niet de beste chauffeurs...
Groot gelijk heeftie. Ik zou ook sjag worden als ik elke dag met mijn fietsje & broodtrommel achterop door regen en wind moet fietsen terwijl ik voorbij wordt gezoeft door mensen die wel geld hebben in een comfortabele auto, lekker warm en een lekker muziekje op.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:32 schreef Espantoso het volgende:
[..]
Als je hoort ziet waar die van Eck het over heeft: 'PC Hoofttractor, ASO-bak, Patserbak, etc. etc.' dan merk je wel waar het venijn zit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |