abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:49:42 #151
43304 Scalley
Druk ALT+F4 voor babes
pi_22795932
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:37 schreef Espantoso het volgende:

[..]

Misschien heeft hij die auto wel gekocht omdat hij luxe is, lekker ruim, goed rijdt, je hebt een goed overzicht, het mooie auto's zijn en misschien ook wel een stukje status. Jouw reactie is er typisch een waar de jaloezie vanaf druipt.
Misschien heb je wel gelijk, ik zou best eens in zo´n auto willen rijden.
Maar ik zou me rotschamen als iedereen in de stad en vooral smalle straten aan de kant moet omdat ik zo nodig ´groot´ moet gaan rijden.
Bovendien ben je in dit soort wagen eerder geneigd om voorrang te nemen ook, ´ze gaan toch wel aan de kant´. Dus een beetje in vergelijking met bussen en vrachtwagens. Waarvan ik niet wil zeggen dat ze per sé altijd voorrang nemen vanwege de grootte van hun wagen, maar het is makkelijk gedaan.

p.s. er zijn genoeg auto´s van enigszins normaal formaat waar de luxe van afdruipt, dus dat is geen reden. Dat geldt ook voor status.
No One Knows
pi_22795996
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:31 schreef Scalley het volgende:
Waar zijn de autofabrikanten aan begonnen?
de autofabrikanten maken de auto`s omdat er kennelijk vraag naar is
pi_22796065
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:31 schreef Scalley het volgende:
Loop net hier door de straat.. staat er zo´n Touareg geparkeerd.. met 2 wielen op de stoep anders past ie niet en wordt de doorgang geblokkeerd.. ! Ronduit belachelijk. Waar zijn de autofabrikanten aan begonnen?
Grapjas, In de jaren 70 reed heel Nederland in een Ford Taunus. Deze auto is maar 13cm smaller dan die Toureq. De straten in de jaren 70 waren een stuk smaller en hoorde je daar iemand over klagen.
pi_22796087
Gisteren reden ze voor een of ander tv-programma met een Hummer door de benedenstad. Was geen lolletje met die smalle straatjes daar. Maar een Hummer is ook wel een beetje extreem natuurlijk
Some weasel took the cork out of my lunch...
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:58:43 #155
43304 Scalley
Druk ALT+F4 voor babes
pi_22796147
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:54 schreef Windsurfbart het volgende:

[..]

Grapjas, In de jaren 70 reed heel Nederland in een Ford Taunus. Deze auto is maar 13cm smaller dan die Toureq. De straten in de jaren 70 waren een stuk smaller en hoorde je daar iemand over klagen.
Hoe kan je nou een Ford Taunus vergelijken met een Touareg?
En je hebt het alleen over de breedte. Ik weet hoe een Ford Taunus eruitziet. (heb er ooit es in meegereden laaaang geleden)
No One Knows
pi_22796217
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:49 schreef Scalley het volgende:

[..]

Misschien heb je wel gelijk, ik zou best eens in zo´n auto willen rijden.
Maar ik zou me rotschamen als iedereen in de stad en vooral smalle straten aan de kant moet omdat ik zo nodig ´groot´ moet gaan rijden.
Bovendien ben je in dit soort wagen eerder geneigd om voorrang te nemen ook, ´ze gaan toch wel aan de kant´. Dus een beetje in vergelijking met bussen en vrachtwagens. Waarvan ik niet wil zeggen dat ze per sé altijd voorrang nemen vanwege de grootte van hun wagen, maar het is makkelijk gedaan.

p.s. er zijn genoeg auto´s van enigszins normaal formaat waar de luxe van afdruipt, dus dat is geen reden. Dat geldt ook voor status.
Mijn auto is ongeveer even groot als een BMW X5, maar ziet er een stuk kleiner uit en hij komt veel vaker voor in het straatbeeld. Mensen zijn er dus meer aan gewend en niemand die er aanstoot aan neemt. Maar een X5 (die feitelijk een stuk korter maar ongeveer even breed is) is opeens gevaarlijk in het verkeer/vervuilt meer en is gevaarlijker??? Die redenatie spoort gewoon niet helemaal.

Buiten dat, die SUVs en andere grotere auto's zijn gewoon goedgekeurd om deel te nemen aan het verkeer. Voor zover ik weet mogen ze dus gewoon de openbare weg op en parkeren, dus ook in Nijmegen.

Deze hele maatregel is gewoon bedoeld om mensen met grote/dure auto's te pesten. Als je echt iets wilt doen aan verkeers- en dan vooral parkeer-problemen in de stad moeten er simpelweg meer parkeer garages komen. Dan ben je al die mensen kwijt die rondjes rijden voor een plekje en kan iedereen fatsoenlijk zijn auto kwijt. We wonen nu eenmaal in een drukbevolkt land (staat zelfs in de top3 van dichtsbevolkte landen ter wereld dacht ik). Dat los je niet op door eenvoudigweg grote auto's te verbieden.
pi_22796237
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:24 schreef min6 het volgende:

[..]

dit is de mooist geformuleerde zin die ik ooit ben tegengekomen, complimenten!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:03:01 #158
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_22796259
Ze hadden het verbod al naar beneden gesteld van 1,90 naar 1,85 dit reikt meer aan een quotem van ideeen die iedereen van GL eens in de zoveel tijd moet halen dan echt serieuse problemen aanpakken.

Neem nu eens criminaliteit. Maarja ik blijf toch gewoon doorrijden en parkeren daar in Nijmegen. Kan moeilijk me Terrano verkopen.
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:04:44 #159
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_22796299
ook http://www.webwereld.nl maakt melding van dit gedoe.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:05:53 #160
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_22796333
Misschien moeten wij ff een poll opzetten en dit aanmelden via geenstijl en webwereld eens kijken hoeveel mensen tegen zullen stemmen.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:10:00 #161
43304 Scalley
Druk ALT+F4 voor babes
pi_22796424
Het gaat ook om het verschil, zelfs als je een SUV achterje staat in de rij, zie je alleen maar een grill in je achteruitkijkspiegel. Simpelweg meer parkeergarages is makkelijk gezegd, maar dat heeft ook een grens natuurlijk. Je kan in een binnenstad niet zomaar alle verkeer toelaten vind ik.
Mensen die zo´n auto hebben denken misschien dat zo´n maatregel bedoeld is om hun te pesten, maar degenen die dit denken hebben volgens mij niet door waarover het gaat...
En de oplossing voor het verkeersprobleem is inderdaad niet door alleen grote auto´s te verbieden inderdaad, ben ik met je eens.
No One Knows
pi_22796465
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 15:04 schreef Bob-B het volgende:
ook http://www.webwereld.nl maakt melding van dit gedoe.
meer rechtstreeks: http://www.webwereld.nl/nieuws/19838.phtml

inclusief quote van pieter_pontiac
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_22796561
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:42 schreef Repeat het volgende:
Het is echt niet goed, maar op die man nou persoonlijk te gaan bashen en zn gegeven hier neer te zetten Dat soort dingen kunnen uit de hand lopen als er wat mongolen te ver gaan......
Zolang hij niet wordt vermoord om deze domme acties vind ik het wel gaan zoals nu. Van mij mag ie wel nog meer nieuwsbrieven van auto's krijgen etc.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:16:19 #164
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_22796575
Vraag ik me toch af hoe ze winkels gaan bevoraden als er geen busjes en vrachtwagens meer door mogen dus.
pi_22796659
Dan zouden we thuis dus geen auto meer hebben. Allebei op de zwarte lijst. Wat mogen we daarvoor in ruil nemen, een Opel Agila?
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_22796696
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 15:10 schreef Scalley het volgende:
Het gaat ook om het verschil, zelfs als je een SUV achterje staat in de rij, zie je alleen maar een grill in je achteruitkijkspiegel.

Dan sta je voor een stoplicht of in de file, dus wat maakt het uit wie er achter je staat? Je hebt ook nog een linker en een rechter buitenspiegel waar je in kunt kijken.
quote:
Simpelweg meer parkeergarages is makkelijk gezegd, maar dat heeft ook een grens natuurlijk. Je kan in een binnenstad niet zomaar alle verkeer toelaten vind ik.
Nee, maar waarom alleen SUVs of grote auto's weren? Weer dan de mensen die niet uit die stad komen door middel van een vergunningensysteem op basis van waar je woont of werkt.
quote:
Mensen die zo´n auto hebben denken misschien dat zo´n maatregel bedoeld is om hun te pesten, maar degenen die dit denken hebben volgens mij niet door waarover het gaat...
Gezien de redenatie en woordkeuze die GroenLinks bezigt over dit onderwerp kan ik niet anders dan dit te denken.
quote:
En de oplossing voor het verkeersprobleem is inderdaad niet door alleen grote auto´s te verbieden inderdaad, ben ik met je eens.
Blij dat je dat vind, mensen met grote auto's betalen nu eenmaal meer in de vorm van wegenbelasting, BTW en BPM omdat het vaak nu eenmaal de duurdere auto's in het straatbeeld zijn. Mogen ze dan ook gebruikmaken van de faciliteiten waar zij nu eenmaal meer voor betalen dan iemand in een Pandaatje van 20 jaar oud?
pi_22796697
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:58 schreef Scalley het volgende:

[..]

Hoe kan je nou een Ford Taunus vergelijken met een Touareg?
En je hebt het alleen over de breedte. Ik weet hoe een Ford Taunus eruitziet. (heb er ooit es in meegereden laaaang geleden)
Natuurlijk weet ik ook wel dat een Taunus iets anders is dan een Toureq. 'k heb beide gereden.
Echter een Taunus was in de jaren 70 echt een luxe auto. maar daar gaat het niet om.
Waar het om gaat is dat de huidige auto's niet veel breder zijn dan vroeger, de straten zijn breder geworden. De auto's zijn veel veiliger geworden voor de personen in de auto maar ook voor de personen die op een vervelende manier in aanraking komen met een auto. Zie meerdere reacties over de EuroNcap.
Dat iemand klaagt omdat een Toureq in zijn straat blokkeerd houdt in dat andere type auto's (SUV,MPV, MSV of gewoon een Golf V) ook zijn straat blokkeren. We praten maar over 20centimer!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:26:09 #168
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_22796796
M'n vaders auto valt met 9cm "ruim" binnen de marge...
pi_22796825
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:21 schreef more het volgende:
Op deze Nijmeegse zwarte lijst zouden onder meer staan: ... Fiat Multipla ...


Als toch iets geen auto is waar status van uitstraalt dan is het wel de (oude) Multipla. Als we dan toch bezig zijn om selectief auto's te wijgeren, kunnen we dan ook meteen de Volvo 340 van de snelweg weren. Dat zijn over het algemeen ook niet de beste chauffeurs...
pi_22796962
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 15:27 schreef BugBoy het volgende:

[..]



Als toch iets geen auto is waar status van uitstraalt dan is het wel de (oude) Multipla. Als we dan toch bezig zijn om selectief auto's te wijgeren, kunnen we dan ook meteen de Volvo 340 van de snelweg weren. Dat zijn over het algemeen ook niet de beste chauffeurs...
Als je hoort ziet waar die van Eck het over heeft: 'PC Hoofttractor, ASO-bak, Patserbak, etc. etc.' dan merk je wel waar het venijn zit...
pi_22797251
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 15:32 schreef Espantoso het volgende:

[..]

Als je hoort ziet waar die van Eck het over heeft: 'PC Hoofttractor, ASO-bak, Patserbak, etc. etc.' dan merk je wel waar het venijn zit...
Groot gelijk heeftie. Ik zou ook sjag worden als ik elke dag met mijn fietsje & broodtrommel achterop door regen en wind moet fietsen terwijl ik voorbij wordt gezoeft door mensen die wel geld hebben in een comfortabele auto, lekker warm en een lekker muziekje op. .

Imho zijn het een stelletje kinderachtige kleuters daar. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat idee gerealiseerd krijgen.
pi_22797287
Dat ze de poll eraf halen bewijst wel wat voor partij GL is. Ze kunnen er niet tegen als ze niet in het gelijk worden gesteld.

Smerige linkse rakkers
pi_22797495
Poll: Moeten auto's breder dan 1,85 geweerd worden uit de stad?
  • Ja
  • Nee
  • Dat maakt mij niets uit/geen mening.
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Poll: Wat moeten we doen met wouter de boskabouter?
  • Platrijden met een tank
  • Neerknallen a la WO2 stijl
  • Neermaaien met een SUV a la Carmageddon
  • Opblazen
  • Wouter is OK (zegt de LOSER)
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier



    Wouter (NOT)

    Waarom deze polls? Omdat deze poll IP's bijhoud en er word niet mee geknoeid door bomen knuffelaars...
  • pi_22797591
    Poll: Moeten auto's breder dan 1,85 geweerd worden uit de stad?
    Antw: Nee, simpel genoeg omdat bestelbusjes ook breder dan 1.85m zijn, en wij een Transporter hebben.

    -edit-
    ff specs opgezocht:
    Lengte : 4.655 mm, Breedte : 1.840 mm, Hoogte : 1.940 mm zonder imperiaal, 2.160 mm met imperiaal.

    Kijk eens aan, we hebben geluk
    pi_22797669
    Ik heb ook nee gestemd.

    Omdat in mijn ogen zoeits DOMS gewoon NIET mag doorgevoerd worden...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')