abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22969619
quote:
op zondag 31 oktober 2004 00:38 schreef jorryt het volgende:
trouwens, nu ik deel 1 uit heb, herinner ik me opeens een tombraider film, was het daar ook niet dat de planeten op een rij stonden en dat ze iets met de inca's maya's enzow ging doen ?
nu weten we dus ook waar de scriptschrijver zijn verhaal "heeft verzonnen".
tot zover mijn inbreng
planeten hebben wel vaker op een rij gestaan, volgens mij nog op 5 mei 2000... en we leven nog...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23029280
quote:
op zondag 31 oktober 2004 08:59 schreef the_stranger het volgende:

[..]

planeten hebben wel vaker op een rij gestaan, volgens mij nog op 5 mei 2000... en we leven nog...
lees eens de topics door, dan weet je dat 2012 niets met planeten op een rij te maken heeft.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_23029350
quote:
op dinsdag 2 november 2004 18:46 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

lees eens de topics door, dan weet je dat 2012 niets met planeten op een rij te maken heeft.
en dat zeg jij... maar er zijn een heleboel andere theoriën, waarvan er weldegelijk een aantal beweren dat het wel met planeten te maken heeft...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23029450
quote:
op dinsdag 2 november 2004 18:49 schreef the_stranger het volgende:

[..]

en dat zeg jij... maar er zijn een heleboel andere theoriën, waarvan er weldegelijk een aantal beweren dat het wel met planeten te maken heeft...
correctie: er doet een helehoop onzin de rondte. niet meteen alles een theorie noemen. hoe kun je zeggen dat 2012 met planeten op een rijtje te maken heeft, als dat zich pas in 2040 weer voordoet? simpelweg onzin. de galactische samenstand in 2012 staat los van planetaire beweging. het heeft hooguit te maken met de eccliptica.
pi_23031804
quote:
op dinsdag 2 november 2004 18:54 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

correctie: er doet een helehoop onzin de rondte. niet meteen alles een theorie noemen. hoe kun je zeggen dat 2012 met planeten op een rijtje te maken heeft, als dat zich pas in 2040 weer voordoet? simpelweg onzin. de galactische samenstand in 2012 staat los van planetaire beweging. het heeft hooguit te maken met de eccliptica.
ten eerste ben ik van mening dat er in 2012 helemaal niets "aparts" gebeurt, wat van te voren te voorspellen was....

dat er in 2012 geen bijzondere samenstand is van de planeten heb ik ook in vorige topics al beschreven.
echter dat wat jij verkondigt is ook gebaseerd op suggesties en interpretaties en je kunt andere ideeën dan wel als onzin beschouwen, maar tot het 2012 is, is jou verhaal, hoe goed onderbouwd dan ook, niets meer dan een voorspelling, gissing.
C. Sagan
  dinsdag 2 november 2004 @ 21:17:27 #56
52513 whosvegas
The Trickster
pi_23033212
quote:
op zaterdag 30 oktober 2004 21:16 schreef the_stranger het volgende:

[..]

het enige wat vast staat is dat niet vast staat wat er dan gaat gebeuren en waarom... de ene zegt dat er een planeet na een omlooptijd van 3600 jaar weer langskomt, de ander zegt dat het een ruimteschiph betreft, de derde zegt weer dat de aarde/zonnestelsel een bepaalde ciclus heeft doorlopen en weer anderen zeggen dat het daar weer niets meer te maken heeft, maar dat de mensheid een nieuw tijdperk ingaat, wat volgens de een dan weer voorspoed en volgens de ander dan weer tegenspoed brengt.

en dat bijna allemaal vanwege een vage interpretatie van een oude mayaanse kalender...

snap je het??
nee, niet echt, dus wat ik al zei, grote onzin, daar hoef ik het 1ste topic niet voor door te lezen (ik heb wel wat beters te doen)

ik las hier dat er een ramp gebeurt als alle planeten op een rij zouden staan en dat zou in december 2012 gebeuren. dan zou er een paar jaar geleden al een grote ramp gebeurt zijn, een paar jaar geleden stonden alle planeten in het zonnestelsel op een rij.
Are you nuts??
  dinsdag 2 november 2004 @ 21:22:56 #57
52513 whosvegas
The Trickster
pi_23033353
quote:
op dinsdag 2 november 2004 18:54 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

wat voor galactische samenstand?
en wat heeft dat te maken met de ecliptica? waarschijnlijk weet je niet wat dat is, want dat heeft helemaal niks met de melkweg te maken. de ecliptica is het midden van de schijnbare baan aan de hemel waar in de zon, maan en planeten bewegen. de ecliptica loopt door de 12 dierenreim sterrenbeelden.
Are you nuts??
  dinsdag 2 november 2004 @ 21:24:21 #58
52513 whosvegas
The Trickster
pi_23033386
quote:
op zondag 31 oktober 2004 08:59 schreef the_stranger het volgende:

[..]

die samenstand bedoelde ik
Are you nuts??
pi_23033407
quote:
op dinsdag 2 november 2004 21:17 schreef whosvegas het volgende:

[..]

nee, niet echt, dus wat ik al zei, grote onzin, daar hoef ik het 1ste topic niet voor door te lezen (ik heb wel wat beters te doen)

ik las hier dat er een ramp gebeurt als alle planeten op een rij zouden staan en dat zou in december 2012 gebeuren. dan zou er een paar jaar geleden al een grote ramp gebeurt zijn, een paar jaar geleden stonden alle planeten in het zonnestelsel op een rij.
precies.. er zijn talrijke ideeën over wat er 2012 gaat gebeuren. dat de planeten op 1 rij gaan staan, is onzin, ook al wordt dat soms wel beweert. het in 1 rij staan is voor het laatst op 5 mei 2000 gebeurd en mits we nu niet lekker allemaal in het "afterlive" aan het fokken zijn, is er niets bijzonders gebeurd
C. Sagan
  dinsdag 2 november 2004 @ 21:29:02 #60
52513 whosvegas
The Trickster
pi_23033494
quote:
op zondag 24 oktober 2004 03:08 schreef langejan het volgende:
ok, ik denk het volgende, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

op december 2012 komt er iets tot een eind en iets nieuws zal bloeien. ik heb meegekregen uit mijn jeugd en uit uitspraken van christenen in mijn omgeving dat er een dag zou komen dat de aarde bezocht word door god/puriteit om het kwade te elimineren en met andere woorden de aarde komt zuiveren (judgment day). dat zou imho wel eens de 2012/12/12 kunnen zijn.

wat ik probeer te zeggen is dat de hele gedachte achter het einde van deze cyclus vernieuwing en zuivering is. als die tijd komt zijn het dus niet alleen de christenen die mogen doorgroeien naar het hogere plan, maar alle mensen die op dat moment een sterk ontwikkelde energie hebben en een bepaalde mate van hogere intelligentie. alleen als je energie/geest die fase bereikt heeft mag het door naar de nieuwe aarde. niet zozeer als persoon, maar als energie zijnde mag je weer deel uitmaken van de universele energie waar alles uit voortvloeide tot die tijd.

je energie en je geest die generaties in je familie/lijf zit wat de nodige kennis heeft opgedaan en een hogere intelligentie mag op 12 december 2012 weer deel gaan uitmaken van de totale universele energie. om zo deze universele energie als een beter en zuiverder geheel te maken en vanuit daar weer een nieuwe aarde stichten en dan begint het allemaal weer opnieuw, maar op een hoger niveau. hierbij word geen onderscheid gemaakt in ras en status van personen op dat moment. maar alle mensen uit alle lagen van de beschaving met een reine/pure en intelligente energie mogen door voor de koelkast.
en jij gelooft dit
Are you nuts??
pi_23036449
quote:
op dinsdag 2 november 2004 21:22 schreef whosvegas het volgende:

[..]

wat voor galactische samenstand?
en wat heeft dat te maken met de ecliptica? waarschijnlijk weet je niet wat dat is, want dat heeft helemaal niks met de melkweg te maken. de ecliptica is het midden van de schijnbare baan aan de hemel waar in de zon, maan en planeten bewegen. de ecliptica loopt door de 12 dierenreim sterrenbeelden.
tsjah makker, ik vind het hier niet zelf uit hoor. ik kan je 'maya cosmogenesis 2012' van john major jenkins aanraden. daar staat alles in detail. en wees gerust, er wordt onderscheid gemaakt tussen mythe-interpretatie en feit.
een galactische samenstand is overigens een samenstand die betrekking heeft op onze positie in (of ten opzichte van) de melkweg. en dan meer specifiek het centrum van de melkweg, het zwarte gat. tijdens een planetaire samenstand houdt men doorgaans geen rekening met onze baan rond het centrum van de melkweg. jenkins toonde aan dat de maya´s dat wel deden, aan de hand van de lange tellingkalender.

- knip van mezelf, want ik val in herhaling -

ga anders eens naar mijn site of een andere website en lees het allemaal eens. het antwoord op de vraag of ik weet wat de eccliptica is zal je gaandeweg wel gegeven worden. of neem eens andere topics hierover door. ik houd niet bepaald van twintig keer in herhaling vallen, en het meeste is al gezegd of ontkracht. het is al zo vaak besproken en beschreven dat wie écht wil weten waar het om draait het zo kan opzoeken. daarnaast worden de woorden in discussies zo uitgeknepen en met argwaan benaderd dat er altijd wel iets te zeiken overblijft.
  dinsdag 2 november 2004 @ 23:25:08 #62
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_23036780
waarom lezen de scepticie de aangegeven boeken niet

"the mayan prophecies" is ook een mooie hint !
pi_23038003
quote:
op dinsdag 2 november 2004 23:25 schreef merlin693 het volgende:
waarom lezen de scepticie de aangegeven boeken niet

"the mayan prophecies" is ook een mooie hint !
mayan prophecies is goed, inderdaad.
ik ben ook benieuwd naar het boek beyond 2012 van geoff stray (van de website [url= dire]http://www.diagnosis2012.co.uk/]dire gnosis 2012[/url]). dat boek is iets vertraagd omdat de kerel wat problemen aan z'n hoofd heeft. het had vorige maand moeten verschijnen. zijn site is best wel compleet, al is veel informatie verouderd en zijn sommige theorieën nogal vergezocht. bijvoorbeeld de theorie over de relatie tussen 2012 en het dollarbiljet.
binnenkort komt ook the pyramid of fire van jenkins uit. gaat over een nieuwe (1961) codex die hij samen met nog iemand vertaald en geïnterpreteerd heeft. beide boeken initieel alleen in het engels.

wat betreft de sceptici - en ik heb geen specifieke persoon in gedachten - is het natuurlijk altijd gemakkelijker om iets zonder enige (of met beperkte) voorkennis als onzin af te doen. men zoekt ontkrachting in plaats van begrip. haast een vorm van individuele verstandelijke discriminatie. in de nederlandse cultuur is afzeiken heel gangbaar, zo heb ik leren ervaren. de tand des tijds zit hier en daar door zijn glazuur heen. een dergelijke manier van communiceren (of existeren) is alleszins makkelijker dan je eerst in te lezen en daarna een mening te vormen op basis van de feiten die je kunt vinden. destructie in plaats van constructie. zo hadden de maya’s het reeds geschreven, maar blind blijven zij die niet zien.
rond 2012 is veel bullshit geschreven, maar 2012 als gebeurtenis is geen bullshit. wát er precies zal gebeuren in 2012, dan is allemaal theorie (een geleerd woord voor beargumenteerde speculatie). niemand kan in de toekomst kijken, ook de weerman niet. men kijkt altijd naar signalen en vormt de meest rationele conclusie (gebaseerd op achtergrondkennis). die galactische samenstand is een feit. dat (o.a.) die cyclus richting samenstand door de maya's werd vastgelegd is ook een feit. dat de maya-kalenders belangrijk zijn voor zowel onze als hun cultuur is ook een feit. je kunt ze wel afdoen als primitieve dingen, maar dan weet je de achtergrond en werking gewoon niet. dan verwerp je een belangrijk stuk beschaving. en zo zijn er nog veel meer zaken die feitelijk of goed beargumenteerd speculatief zijn. maar dan komt de herhaling weer.
  zondag 7 november 2004 @ 11:52:47 #64
100186 Cerby
Om je dood te lachen!!
pi_23137921
op woensdag 3 november 2004 00:16 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

mayan prophecies is goed, inderdaad.
ik ben ook benieuwd naar het boek beyond 2012 van geoff stray (van de website [url= dire]http://www.diagnosis2012.co.uk/]dire gnosis 2012[/url]). dat boek is iets vertraagd omdat de kerel wat problemen aan z'n hoofd heeft. het had vorige maand moeten verschijnen. zijn site is best wel compleet, al is veel informatie verouderd en zijn sommige theorieën nogal vergezocht. bijvoorbeeld de theorie over de relatie tussen 2012 en het dollarbiljet.
binnenkort komt ook the pyramid of fire van jenkins uit. gaat over een nieuwe (1961) codex die hij samen met nog iemand vertaald en geïnterpreteerd heeft. beide boeken initieel alleen in het engels.

wat betreft de sceptici - en ik heb geen specifieke persoon in gedachten - is het natuurlijk altijd gemakkelijker om iets zonder enige (of met beperkte) voorkennis als onzin af te doen. men zoekt ontkrachting in plaats van begrip. haast een vorm van individuele verstandelijke discriminatie. in de nederlandse cultuur is afzeiken heel gangbaar, zo heb ik leren ervaren. de tand des tijds zit hier en daar door zijn glazuur heen. een dergelijke manier van communiceren (of existeren) is alleszins makkelijker dan je eerst in te lezen en daarna een mening te vormen op basis van de feiten die je kunt vinden. destructie in plaats van constructie. zo hadden de maya’s het reeds geschreven, maar blind blijven zij die niet zien.
rond 2012 is veel bullshit geschreven, maar 2012 als gebeurtenis is geen bullshit. wát er precies zal gebeuren in 2012, dan is allemaal theorie (een geleerd woord voor beargumenteerde speculatie). niemand kan in de toekomst kijken, ook de weerman niet. men kijkt altijd naar signalen en vormt de meest rationele conclusie (gebaseerd op achtergrondkennis). die galactische samenstand is een feit. dat (o.a.) die cyclus richting samenstand door de maya's werd vastgelegd is ook een feit. dat de maya-kalenders belangrijk zijn voor zowel onze als hun cultuur is ook een feit. je kunt ze wel afdoen als primitieve dingen, maar dan weet je de achtergrond en werking gewoon niet. dan verwerp je een belangrijk stuk beschaving. en zo zijn er nog veel meer zaken die feitelijk of goed beargumenteerd speculatief zijn. maar dan komt de herhaling weer.

[/quote]seriewoordenaartje!! wil je deze site ook meteen ff doorlezen? http://www.astro.uu.nl/~strous/aa/nl/2012.html ben benieuwd wat jij ervan vind
  zondag 7 november 2004 @ 19:41:06 #65
107557 PeeJay
En god zag dat het lauw was
pi_23147551
denk dat nostradamus t ook voorspeld heeft, lees dit:

een zeis te zamen met een meer in
boogschutter
op zijn hoogste ascendant.
pest, hongersnood, dood door
militaire handen,
de eeuw nadert haar vernieuwing.

met de eerste regel wordt waarschijnlijk bedoeld: wanneer boogschutter in saturnus staat. ik weet verder niet of dit in 2012 het geval is. het is wel zo dat de voorspelde datum 21 december de overgang van boogschutter in het volgende sterrenbeeld is...
met de laatste regel wordt al snel geneigd naar een einde van een gregoriaanse eeuw, dit zou ook kunnen duiden op een tijdperk. (misschien de mayaanse kalender)
*militaire handen*, kan ik slechts naar gissen, maar kan duiden dat er in 2012 een oorlog woedt.

na grote ellende voor de mensheid
nadert nog grotere,
als de grote cyclus van de eeuwen
wordt vernieuwd:
als het bloed, melk, hongersnood,
oorlog en ziekte regent.
in de hemel zal een vuur worden
gezien, met een staart van vonken.

*grote cyclus van de eeuwen*. het aflopen van de mayaanse kalender kan hiermee bedoeld worden
de laatste regel kan duiden op de veelbesproken 12e planeet, hier lijkt het te duiden op een komeet, maar verder kan ik er niet op in gaan.
de eerste regel zal dan opnieuw gaan over de orlog die ik over het eerste stukje noemde. om eerlijk te zijn, er is een helige oorlog voorspeld, sinds 11 september lijkt die dr steeds meer aan te komen. moord op pim en theo vanwege hun uitspraken, en sinds nu staat de allochtone gemeenschap op om hun onschuld te bewijzen. zijn ze naar mijn mening ook, maar lange niet iedereen zl het hier niet mee eens zijn. escalatie en knalboem. althans, in nederland dan. tussen amerika en irak escalleert t nu ook steeds meer.
het vreemde woord is 'melk', dus wellicht betekent het oorspronkelijke franse woord eerder laicité, het opkomen van wereldlijkheid, of anti-religieus gevoel.

mabus zal snel sterven en er zal
plaatsvinden
een vresehjke vernietiging van mensen
en dieren:
plotseling zal de wraak verschijnen,
honderd handen, dorst en honger, als
de komeet voorbijkomt.

mabus, ookwel genoemd de antikrist. er wordt gesuggereerd dat george w. bush jr. de anticrist is. of osama bin laden. er kan ook worden gesuggereerd naar niet 1 persoon, maar een hele religie.
ik weet niet voor welke tijdperiode dit is bedoeld, mar ditb kan ook duiden op de dood van hitler en de kernbommen die vervolgens vielen in japan. daar zie ik meer voor.

als de pest eenmaal voorbij is zal de
wereld kleiner worden,
lange tijd zullen de landen vredig
onbewoond zijn.
mensen zullen door de lucht, over
land, zee en golven reizen:
en dan zullen de oorlogen weer beginnen

dit spreekt voor zich, dit gaat waarschijnlijk over de tijdperiode na de desbetreffende 2012

n.b.
ik heb dit op een site gevonden waarbij bij deze gebeurtenissen wordt gesproken over een derde wereldoorlog, ikzelf zie eerder het verband met 21-12-12. lees het ook ff zou ik zeggen:
http://www.dsv.nl/~moonen/hst20.html

[ Bericht 0% gewijzigd door PeeJay op 07-11-2004 19:54:39 ]
All I Need, is the air I breathe...
pi_23154945
mooi stuk peejay
  maandag 8 november 2004 @ 19:43:15 #67
107557 PeeJay
En god zag dat het lauw was
pi_23173259
quote:
op zondag 7 november 2004 23:54 schreef newsman het volgende:
mooi stuk peejay
danku , ook al zit t vol met onzekerheden... maarja je ken niet alles hebben heh
All I Need, is the air I breathe...
  maandag 8 november 2004 @ 22:26:23 #68
52513 whosvegas
The Trickster
pi_23178193
quote:
met de eerste regel wordt waarschijnlijk bedoeld: wanneer boogschutter in saturnus staat. ik weet verder niet of dit in 2012 het geval is. het is wel zo dat de voorspelde datum 21 december de overgang van boogschutter in het volgende sterrenbeeld is...
en jij wilt serieus genomen worden
Are you nuts??
  maandag 8 november 2004 @ 23:07:51 #69
107264 DeKDeS
Photoshop is heaven!
pi_23179565
"zoals het er nu aan toe gaat in de wereld mogen we al blij zijn met elk jaar dat we halen"

2012: ooit eens in verdiept..nouja verdiept, enigste wat ik weet is dat alle planeten dan op 1 lijn staan wat mischien een verstoring kan veroorzaken in het aardmagnetisch veld, wat voor een eventuele polar shift kan zorgen en/of ijstijd in mexico en palbomen in nederland , ach het is 1 van die dingen die je leest.

lijkt me wel wat hoor, palmbomen in je tuin
DeKDeS&Mogway´s Sims 2 Creations!
Ik ben tegen zinloos geweld!
  dinsdag 9 november 2004 @ 01:32:51 #70
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_23182449
quote:
op maandag 8 november 2004 23:07 schreef dekdes het volgende:
"zoals het er nu aan toe gaat in de wereld mogen we al blij zijn met elk jaar dat we halen"

2012: ooit eens in verdiept..nouja verdiept, enigste wat ik weet is dat alle planeten dan op 1 lijn staan wat mischien een verstoring kan veroorzaken in het aardmagnetisch veld, wat voor een eventuele polar shift kan zorgen en/of ijstijd in mexico en palbomen in nederland , ach het is 1 van die dingen die je leest.

dan komen alle malariamuggen deze kant op.
pi_23183478
quote:
op maandag 8 november 2004 23:07 schreef dekdes het volgende:

't is alleen jammer dat die planeten dan niet op 1 rij staan... enook al zou dat zoz ijn, op 5 mei 2000 was dat wel zo en wat is er gebeurd??? noord is nog steeds noord.. en de enige pamlboom in mijn tuin wortd door het broeikas effect veroorzaakt...
C. Sagan
  woensdag 10 november 2004 @ 22:38:42 #72
16874 creno
born this way
pi_23229731
@ seriewoordenaar
ik heb op je site al wat gelezen, nog niet alles, en vind het echt zeeer boeiend !
maar ik heb toch een vraag en hoop dat je me daar een antwoord op kunt geven.
er word gesproken dat 21-12-2012 een "einddatum" is, in de maya-kalender: 13.0.0.0.0, maar waarom telt men daarna dan niet verder met 13.0.0.0.1 etc... dat kan ik nergens vinden. men kan dan toch gewoon doortellen ??
ik hoop dat je me hier een antwoord op kunt geven !!
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  woensdag 10 november 2004 @ 22:45:44 #73
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_23229991
dat heeft te maken met die fases.

waarom tellen we na december niet gewoon door met een 13e maand ,14e maand, etc.?

http://www.daanspeak.com/maya01.html maakt alles duidelijk.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_23232259
vandaag zag ik op het nieuws een arabist die zijn mening gaf over de onrust. hij legde uit dat de islam de afgelopen decennia (sinds eind '60-er jaren & de olieverkoop en nieuwe welvaart) enorm veranderd is. deze expert zou in saudi arabie met oliesjeiks hebben gesproken. enkele van die oliesjeiks investeren veel geld in hun geloof, bouwen & sponsoren moskeeen, geleerden (die zich geheel wijden aan de interpretatie van de qu'ran) en terreur cellen.

volgens enkele van die geleerden (die in hoog aanzien staan bij oa. osama bin laden & andere radicalen) zou in 2012 ofwel het begin zijn van een openlijke wereldwijde jihad (dwz. alle moslim verenigd) of het einde van de huidige acties mbt jihad. veel cellen gebruiken deze ideologie kennelijk bij het recruteren van moslims (voor de terreurorganisaties) met het martelaarschap als beloning. ik heb het even bekeken op internet maar ik hou niet zo van voorspellingen en ben ook niet zo weg van islam. maar voor de geinteresseerden: boek "day of wrath" (onderaan de pagina) van safar ibn 'abd al-rahman al-hawali.
  donderdag 11 november 2004 @ 03:21:05 #75
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_23234892
de maya kalender is vlgens cotterel gebaseerd op de wetenschap die de maya's over zonne cycly hadden.

het einde der calender is ook gebaseerd op een aanname van magentische anoamlien die de zonne flare cyclus zou beinvloeden daar ons zonnestelsel in een unieke positie zou komen !.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')