planeten hebben wel vaker op een rij gestaan, volgens mij nog op 5 mei 2000... en we leven nog...quote:op zondag 31 oktober 2004 00:38 schreef jorryt het volgende:
trouwens, nu ik deel 1 uit heb, herinner ik me opeens een tombraider film, was het daar ook niet dat de planeten op een rij stonden en dat ze iets met de inca's maya's enzow ging doen ?
nu weten we dus ook waar de scriptschrijver zijn verhaal "heeft verzonnen".
tot zover mijn inbreng
lees eens de topics door, dan weet je dat 2012 niets met planeten op een rij te maken heeft.quote:op zondag 31 oktober 2004 08:59 schreef the_stranger het volgende:
[..]
planeten hebben wel vaker op een rij gestaan, volgens mij nog op 5 mei 2000... en we leven nog...
en dat zeg jij... maar er zijn een heleboel andere theoriën, waarvan er weldegelijk een aantal beweren dat het wel met planeten te maken heeft...quote:op dinsdag 2 november 2004 18:46 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
lees eens de topics door, dan weet je dat 2012 niets met planeten op een rij te maken heeft.
correctie: er doet een helehoop onzin de rondte. niet meteen alles een theorie noemen. hoe kun je zeggen dat 2012 met planeten op een rijtje te maken heeft, als dat zich pas in 2040 weer voordoet? simpelweg onzin. de galactische samenstand in 2012 staat los van planetaire beweging. het heeft hooguit te maken met de eccliptica.quote:op dinsdag 2 november 2004 18:49 schreef the_stranger het volgende:
[..]
en dat zeg jij... maar er zijn een heleboel andere theoriën, waarvan er weldegelijk een aantal beweren dat het wel met planeten te maken heeft...
ten eerste ben ik van mening dat er in 2012 helemaal niets "aparts" gebeurt, wat van te voren te voorspellen was....quote:op dinsdag 2 november 2004 18:54 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
correctie: er doet een helehoop onzin de rondte. niet meteen alles een theorie noemen. hoe kun je zeggen dat 2012 met planeten op een rijtje te maken heeft, als dat zich pas in 2040 weer voordoet? simpelweg onzin. de galactische samenstand in 2012 staat los van planetaire beweging. het heeft hooguit te maken met de eccliptica.
nee, niet echt, dus wat ik al zei, grote onzin, daar hoef ik het 1ste topic niet voor door te lezen (ik heb wel wat beters te doen)quote:op zaterdag 30 oktober 2004 21:16 schreef the_stranger het volgende:
[..]
het enige wat vast staat is dat niet vast staat wat er dan gaat gebeuren en waarom... de ene zegt dat er een planeet na een omlooptijd van 3600 jaar weer langskomt, de ander zegt dat het een ruimteschiph betreft, de derde zegt weer dat de aarde/zonnestelsel een bepaalde ciclus heeft doorlopen en weer anderen zeggen dat het daar weer niets meer te maken heeft, maar dat de mensheid een nieuw tijdperk ingaat, wat volgens de een dan weer voorspoed en volgens de ander dan weer tegenspoed brengt.
en dat bijna allemaal vanwege een vage interpretatie van een oude mayaanse kalender...
snap je het??
wat voor galactische samenstand?quote:op dinsdag 2 november 2004 18:54 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
correctie: er doet een helehoop onzin de rondte. niet meteen alles een theorie noemen. hoe kun je zeggen dat 2012 met planeten op een rijtje te maken heeft, als dat zich pas in 2040 weer voordoet? simpelweg onzin. de galactische samenstand in 2012 staat los van planetaire beweging. het heeft hooguit te maken met de eccliptica.
die samenstand bedoelde ikquote:op zondag 31 oktober 2004 08:59 schreef the_stranger het volgende:
[..]
planeten hebben wel vaker op een rij gestaan, volgens mij nog op 5 mei 2000... en we leven nog...
precies.. er zijn talrijke ideeën over wat er 2012 gaat gebeuren. dat de planeten op 1 rij gaan staan, is onzin, ook al wordt dat soms wel beweert. het in 1 rij staan is voor het laatst op 5 mei 2000 gebeurd en mits we nu niet lekker allemaal in het "afterlive" aan het fokken zijn, is er niets bijzonders gebeurdquote:op dinsdag 2 november 2004 21:17 schreef whosvegas het volgende:
[..]
nee, niet echt, dus wat ik al zei, grote onzin, daar hoef ik het 1ste topic niet voor door te lezen (ik heb wel wat beters te doen)
ik las hier dat er een ramp gebeurt als alle planeten op een rij zouden staan en dat zou in december 2012 gebeuren. dan zou er een paar jaar geleden al een grote ramp gebeurt zijn, een paar jaar geleden stonden alle planeten in het zonnestelsel op een rij.
en jij gelooft ditquote:op zondag 24 oktober 2004 03:08 schreef langejan het volgende:
ok, ik denk het volgende, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
op december 2012 komt er iets tot een eind en iets nieuws zal bloeien. ik heb meegekregen uit mijn jeugd en uit uitspraken van christenen in mijn omgeving dat er een dag zou komen dat de aarde bezocht word door god/puriteit om het kwade te elimineren en met andere woorden de aarde komt zuiveren (judgment day). dat zou imho wel eens de 2012/12/12 kunnen zijn.
wat ik probeer te zeggen is dat de hele gedachte achter het einde van deze cyclus vernieuwing en zuivering is. als die tijd komt zijn het dus niet alleen de christenen die mogen doorgroeien naar het hogere plan, maar alle mensen die op dat moment een sterk ontwikkelde energie hebben en een bepaalde mate van hogere intelligentie. alleen als je energie/geest die fase bereikt heeft mag het door naar de nieuwe aarde. niet zozeer als persoon, maar als energie zijnde mag je weer deel uitmaken van de universele energie waar alles uit voortvloeide tot die tijd.
je energie en je geest die generaties in je familie/lijf zit wat de nodige kennis heeft opgedaan en een hogere intelligentie mag op 12 december 2012 weer deel gaan uitmaken van de totale universele energie. om zo deze universele energie als een beter en zuiverder geheel te maken en vanuit daar weer een nieuwe aarde stichten en dan begint het allemaal weer opnieuw, maar op een hoger niveau. hierbij word geen onderscheid gemaakt in ras en status van personen op dat moment. maar alle mensen uit alle lagen van de beschaving met een reine/pure en intelligente energie mogen door voor de koelkast.
tsjah makker, ik vind het hier niet zelf uit hoor.quote:op dinsdag 2 november 2004 21:22 schreef whosvegas het volgende:
[..]
wat voor galactische samenstand?
en wat heeft dat te maken met de ecliptica? waarschijnlijk weet je niet wat dat is, want dat heeft helemaal niks met de melkweg te maken. de ecliptica is het midden van de schijnbare baan aan de hemel waar in de zon, maan en planeten bewegen. de ecliptica loopt door de 12 dierenreim sterrenbeelden.
mayan prophecies is goed, inderdaad.quote:op dinsdag 2 november 2004 23:25 schreef merlin693 het volgende:
waarom lezen de scepticie de aangegeven boeken niet![]()
"the mayan prophecies" is ook een mooie hint !
dankuquote:op zondag 7 november 2004 23:54 schreef newsman het volgende:
mooi stuk peejay
en jij wilt serieus genomen wordenquote:met de eerste regel wordt waarschijnlijk bedoeld: wanneer boogschutter in saturnus staat. ik weet verder niet of dit in 2012 het geval is. het is wel zo dat de voorspelde datum 21 december de overgang van boogschutter in het volgende sterrenbeeld is...
dan komen alle malariamuggen deze kant op.quote:op maandag 8 november 2004 23:07 schreef dekdes het volgende:
"zoals het er nu aan toe gaat in de wereld mogen we al blij zijn met elk jaar dat we halen"
2012: ooit eens in verdiept..nouja verdiept, enigste wat ik weet is dat alle planeten dan op 1 lijn staan wat mischien een verstoring kan veroorzaken in het aardmagnetisch veld, wat voor een eventuele polar shift kan zorgen en/of ijstijd in mexico en palbomen in nederland , ach het is 1 van die dingen die je leest.
lijkt me wel wat hoor, palmbomen in je tuin
't is alleen jammer dat die planeten dan niet op 1 rij staan... enook al zou dat zoz ijn, op 5 mei 2000 was dat wel zo en wat is er gebeurd??? noord is nog steeds noord.. en de enige pamlboom in mijn tuin wortd door het broeikas effect veroorzaakt...quote:op maandag 8 november 2004 23:07 schreef dekdes het volgende:
"zoals het er nu aan toe gaat in de wereld mogen we al blij zijn met elk jaar dat we halen"
2012: ooit eens in verdiept..nouja verdiept, enigste wat ik weet is dat alle planeten dan op 1 lijn staan wat mischien een verstoring kan veroorzaken in het aardmagnetisch veld, wat voor een eventuele polar shift kan zorgen en/of ijstijd in mexico en palbomen in nederland , ach het is 1 van die dingen die je leest.
lijkt me wel wat hoor, palmbomen in je tuin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |