quote:ik zoek naar officiële instanties die documenten op het internet publiceren omtrent de 'belangrijke' datum 12-2012. volgens mij hebben mensen rampscenario's nodig om te kunnen leven / functioneren
ja maar is zon feestje nou niet juist perfect om een bom op te gooien..? veel mensen bij elkaar op een plek enzo...? ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar misschien kan je beter in januari 2013 plannen..quote:op woensdag 20 oktober 2004 23:47 schreef yoriz het volgende:
nee er gebeurd geen ramp, het word juist een feestje
hier wil ik toch even iets over zeggen... je kan met drugs ook spirituele ervaringen hebben, en dit schud juist mensen wakker en je leert juist over jezelf (zelfontplooing etc.) dus het kan juist ook heel positief zijn. maar dat verschilt echt per persoon... nou heb ik het dus vooral ook over bewustzijnsverruimende drugs, waar je entheogene ervaringen mee kan hebben... dan haal je juist je voordeel eruit... het kan een handig middel zijn om over jezelf, het universum etc. te leren. waarom denk je dat de indianen, maya's etc. zoveel wisten??? als je het mij vraagt ligt dat aan de paddo's, ayahuasca, salvia en dat soort drugs...quote:anderen, die deze stap nog niet willen zetten, zoeken dan hun heil in bepaalde middelen, zoals drugs, tabletten of alcohol. ze gebruiken deze middelen om s'nachts te kunnen slapen, om overdag aan de eisen van hun werk te kunnen voldoen of om zich te verdoven. op deze manier denken ze te kunnen vergeten hoe zinloos hun leven is.
welke boek is dat starseed?quote:op donderdag 21 oktober 2004 14:38 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ik had net een stuk van een interessante boek overgetypt en geplaatst in een andere topic die jij hebt gemaakt.
het 2012-gebeuren heeft niets te maken met 1 bepaalde dag. 21 december 2012 (plusminus) is het einde van een cyclus, maar de processen zijn reeds honderden jaren aan de gang, de cyclus nadert slechts z'n einde (en een nieuw begin). dat zou zich moeten uiten in polarisering van de maatschappij, meer mensen die doordraaien, meer mensen die helderder worden, tijd die korter lijkt te zijn (minder mogelijk in dezelfde tijd), ...quote:op zaterdag 23 oktober 2004 01:03 schreef newsman het volgende:
maar zijn getallen gewoon geen angst zeg maar 2012, is het gewoon geen teken,stel nou voor dat het een dag later gebeurd dan blijf je toch aan de slag met dat getal.
quote:op vrijdag 22 oktober 2004 16:49 schreef yoriz het volgende:
[..]
hier wil ik toch even iets over zeggen... je kan met drugs ook spirituele ervaringen hebben, en dit schud juist mensen wakker en je leert juist over jezelf (zelfontplooing etc.) dus het kan juist ook heel positief zijn. maar dat verschilt echt per persoon... nou heb ik het dus vooral ook over bewustzijnsverruimende drugs, waar je entheogene ervaringen mee kan hebben... dan haal je juist je voordeel eruit... het kan een handig middel zijn om over jezelf, het universum etc. te leren. waarom denk je dat de indianen, maya's etc. zoveel wisten??? als je het mij vraagt ligt dat aan de paddo's, ayahuasca, salvia en dat soort drugs...
wat dit betreft zijn bhoeddisten gezonder bezigquote:op vrijdag 22 oktober 2004 16:55 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ja maar het is wel slecht voor jezelf. door meditatie kan je hetzelfde stadium bereiken. heb ik gehoort nog nooit zelf meegemaakt want ik doe dat haast nooit ik moet nu in mijn periode down to earth blijven.
worden we dan eindelijk verlost van die primitieve soort? de soort die voornamelijk verantwoordelijk is voor verkrachtingen omdat ze simpelweg de intelligentie niet hebben om het andere geslacht op een nette manier te benaderen en voor fysiek geweld omdat ze niet kunnen/willen onderhandelen.quote:je energie en je geest die generaties in je familie/lijf zit wat de nodige kennis heeft opgedaan en een hogere intelligentie mag op 12 december 2012 weer deel gaan uitmaken van de totale universele energie. om zo deze universele energie als een beter en zuiverder geheel te maken en vanuit daar weer een nieuwe aarde stichten en dan begint het allemaal weer opnieuw, maar op een hoger niveau. hierbij word geen onderscheid gemaakt in ras en status van personen op dat moment. maar alle mensen uit alle lagen van de beschaving met een reine/pure en intelligente energie mogen door voor de koelkast.
niburu is bullshit. de planeet is er misschien wel, maar die is zeker niet in de buurt.quote:op zondag 24 oktober 2004 23:17 schreef hallulama het volgende:
ik hoop het niet, maar komt planeetje nibiru in 2012 soms weer eens om de hoek kijken?
en dat is precies wat de maya-kalenders vertelden.quote:op zondag 24 oktober 2004 23:07 schreef steeven het volgende:
ik denk dat het meer met de tijd van leven nu te maken heeft. iedereen wordt individueler, het leven is drukker en ingewikkelder geworden terwijl er niet meer tijd bijgekomen is.
12-12-2012 betekent niets volgens de oude geschriften. ik ben het alleszins nooit tegengekomen in zaken die enige betrekking hadden tot de einddatum. het is 21-12, de winterwende.quote:op zondag 24 oktober 2004 03:08 schreef langejan het volgende:
dat zou imho wel eens de 2012/12/12 kunnen zijn.
ik vind het een goede gedachte alleen begrijp niet hoe je plotseling bij de gedachtes komt die na de eerste alinia volgt... als je namelijk al stelt dat dan de god terug zou komen zou deze de god zijn zoals deze volgens de sumeriers beschreven wordt. en dat is geen god die bestaat uit de universele energie maar die beschreven wordt alszijnde geavanceerd. het zou een stuk logischer zijn om aan te nemen dat de mensheid op intelectueel gebied evolueert doordat bijvoorbeeld buitenaardse wezens terugkomen die de mensheid geschapen hebben (god). dat zou verklaren waarom er een einde aan een tijdperk komt en een nieuwe dan begint.quote:op zondag 24 oktober 2004 03:08 schreef langejan het volgende:
ok, ik denk het volgende, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
op december 2012 komt er iets tot een eind en iets nieuws zal bloeien. ik heb meegekregen uit mijn jeugd en uit uitspraken van christenen in mijn omgeving dat er een dag zou komen dat de aarde bezocht word door god/puriteit om het kwade te elimineren en met andere woorden de aarde komt zuiveren (judgment day). dat zou imho wel eens de 2012/12/12 kunnen zijn.
wat ik probeer te zeggen is dat de hele gedachte achter het einde van deze cyclus vernieuwing en zuivering is. als die tijd komt zijn het dus niet alleen de christenen die mogen doorgroeien naar het hogere plan, maar alle mensen die op dat moment een sterk ontwikkelde energie hebben en een bepaalde mate van hogere intelligentie. alleen als je energie/geest die fase bereikt heeft mag het door naar de nieuwe aarde. niet zozeer als persoon, maar als energie zijnde mag je weer deel uitmaken van de universele energie waar alles uit voortvloeide tot die tijd.
je energie en je geest die generaties in je familie/lijf zit wat de nodige kennis heeft opgedaan en een hogere intelligentie mag op 12 december 2012 weer deel gaan uitmaken van de totale universele energie. om zo deze universele energie als een beter en zuiverder geheel te maken en vanuit daar weer een nieuwe aarde stichten en dan begint het allemaal weer opnieuw, maar op een hoger niveau. hierbij word geen onderscheid gemaakt in ras en status van personen op dat moment. maar alle mensen uit alle lagen van de beschaving met een reine/pure en intelligente energie mogen door voor de koelkast.
je legt woorden in m'n mond. ik heb nooit gezegd dat de planeet geen zo'n baan kan maken, noch dat er geen levende wezens op kunnen zijn. tenzij ik ergens gedrogeerd heb zitten typen verwar je me met iemand anders.quote:op maandag 25 oktober 2004 15:59 schreef #ANONIEM het volgende:
en seriewoordenaar: nibiru is niet per definitie flauwekul. jij gebruikt als argumenten dat een dergelijke planeet niet zo'n eliptische baan kan maken als beschreven wordt, geen levende wezens kan bevatten zoals beschreven wordt e.d. zodra het idee van een planeet wordt vervangen door een ruimteschip zijn die argumenten niet meer van toepassing. eliptische baan zou juist geheel in het plaatje passen evenals het vervoeren van wezens.
ik leg geen woorden in je mond. je zei dat nibiru bullshit was (wil je een quote?). lijkt me duidelijk wat je daarmee bedoelde. zeg dan dat de relatie tussen 2012 en nibiru nergens op slaat... beetje gedrogeerd zitten typen inderdaad.quote:op maandag 25 oktober 2004 17:39 schreef seriewoordenaar het volgende:
je legt woorden in m'n mond. ik heb nooit gezegd dat de planeet geen zo'n baan kan maken, noch dat er geen levende wezens op kunnen zijn. tenzij ik ergens gedrogeerd heb zitten typen verwar je me met iemand anders.
ik zeg wel dat een planeet die 4 keer zo groot is als de aarde niet gemist kan worden als deze in de buurt is.
welke feiten zijn er over het verband tussen niburu en 2012? geen! men is in de loop der jaren de planeet erbij gaan betrekken door allerlei theorieen door elkaar te goeien. ik heb het langzaamaan zien gebeuren. er vormden nieuwe theorieen door allerlei mythes en geschriften bij de haren te trekken.
dat het een ruimteschip is, is een leuke theorie. alleen wordt dat tegengesproken door de kleitabletten. die zijn heel specifiek in hun verwoording over niburu als planeet.
samengevat: niburu kan bestaan, maar heeft niets met 2012 te maken. net zomin dat het iets met 2003 te maken had, wat jarenlang werd beweerd. zever in pakskes, zoals ze in m'n vlaanderland zouden zeggen.
inderdaad, ik schreef dat niburu bullshit was (in de context van 2012). dat het zo duidelijk was wat ik ermee bedoelde blijkt van niet. in hetzelfde artikel schrijf ik ook dat ik geloof in de planeet. niet te selectief zijn in wat je als argument gebruikt, he. zoiets heet vooroordelen. als je het volledige artikel hebt gelezen dan zou je ook moeten weten dat ik het bestaan van de planeet niet ontkracht en eerder bevestig.quote:op maandag 25 oktober 2004 22:11 schreef #ANONIEM het volgende:
ik leg geen woorden in je mond. je zei dat nibiru bullshit was (wil je een quote?). lijkt me duidelijk wat je daarmee bedoelde. zeg dan dat de relatie tussen 2012 en nibiru nergens op slaat... beetje gedrogeerd zitten typen inderdaad.
voila, waar hebben we het dan nog over? je kan zoveel theorieen maken als je wil, de feitelijkheid van de eenvoudige observatie is er niet. sterker nog, maanden aan een stuk hebben valse foto's op het internet gecirkuleerd en was plots een groot deel believer. meer dan een plaatje van een rode dwerg (als ik me goed herinner) was er niet nodig. wat heb je dan aan alle blahblah als de meest directe bewijsmethode niet gevonden kan worden?quote:een planeet 4 keer zo groot als de aarde kan inderdaad moeilijk gemist worden.
ik ben verre van iemand die er nuchter tegenaan kijkt want ik zoek eerder bevestiging van 2012 dan ontkrachting ervan. dat zegt ook al veel over de insteek, he. zelfkennis, nietwaar.quote:wat jij heet is de basis van elke theorie.. voortbouwen op bestaande informatie en andere theorieen. dat het jou toevallig niet zint omdat jij het gevoel hebt dat ze selectief gaan zoeken naar connecties is een ander verhaal. houdt niet weg dat die connecties er wel degelijk zijn. lijkt wel alsof je het hebt zien gebeuren dat mensen hun fantasie de loop hebben laten gaan en jij de enige was die er nuchter tegenaan bleef kijken. maar toch hebben ze wel connecties gevonden en dat komt niet omdat die er niet zijn.
veel bladzijden, maar wat zijn de feiten die aantonen dat de planeet er in 2012 is? ze weten de planeet niet eens te vinden en ze weten wel wanneer hij komt. right...quote:
http://2012.netfirms.com/english/tmc/index.html
wel knap dat je in zo'n tekst duidelijk kan maken dat er geen enkele connectie is met 2012 en nibiru terwijl er toch wel boeken over zijn geschreven. ook al heb je wel kennis van zaken, dit lijkt me wel wat voorbarig...
het is geen cyclus die strikt gezien bedacht is door mensen. tenzij je de baan van de aarde rond de zon (en de kalender die daarop is gebaseerd) ook een cyclus bedacht door de mens vindt?quote:op dinsdag 26 oktober 2004 00:12 schreef newsman het volgende:
weet je wat alles gaat gebeuren in 2012 alles jullie het geloven, loop naar de zon, blijf ik in me nest liggen.cyclus van dit en dat.een cyclus die bedacht is door mensen.
de kalender is slechts een middel om iets in kaart te brengen. wat betreft 2012 ligt er slechts 1 feit dat zo hard is als het draaien van de aarde rond de zon: er is een samenstand tussen ecliptica, winterwendezon en het centrum van het zwarte gat. dat duidt de kalender aan. het heeft dus niets te maken met een planetaire samenstand, dat ik maar ten onrechte blijf teruglezen. de betekenis die daaraan wordt gekoppeld is (hoezeer iemand het ook kan funderen) speculatie. mijn theorie (de zoektocht naar feiten) van het veranderen van tijd en bewustzijn (zie m'n site) is net zozeer speculatie op basis van bekende randfactoren (gravitomagnetisme, magnetiet e.d.). maar goed, we gaan echter wel uit van een feit: de samenstand. en de maya-kalender bewijst zichzelf zeer goed. maar misschien is dat te snel gezegd voor diegenen die de kalender niet volgen. achter sommige dingen moet je zelf komen. daarom beroep ik me dan maar op dat ene feit.quote:op dinsdag 26 oktober 2004 01:06 schreef newsman het volgende:
seriewoordenaar het gaat over een kalender, door wie is kalender gemaakt???:romeinen mayas azetken enz.mensen dus.als ze gelijk hebben zal ik ze eren,anders zal het me een rot zorg zijn.
bij momenten.quote:op dinsdag 26 oktober 2004 12:19 schreef threep het volgende:
belgische nuchterheid. yeehaaaaa
oei, woon je al zo lang in nl ?quote:op dinsdag 26 oktober 2004 12:42 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
bij momenten.![]()
vriendin gevonden? (no flame !)quote:op zondag 24 oktober 2004 22:48 schreef -starseed-mayo- het volgende:hey ik heb dat boek niet geschreven hoor.. maar ik denk wel dat er innerlijk heel veel onrust komt.. ik zelf heb het ook meegemaakt.. ik had eerst een lange tijd van verdwaalt zijn (depressie) ,woede aanvallen, oude energien die ik losliet, in een langdurige stress cocon zitten, mezelf helemaal gek maken met vragen die niemand kon beantwoorden ect... maar dat is nu allemaal voorbij thank god
![]()
of doe eens gek, en lees eens eerst het 1e topic door?quote:op dinsdag 26 oktober 2004 21:23 schreef whosvegas het volgende:
ik heb het begin van het topic door gelezen, wat een ongelovelijke onzin!!
keer op keer zijn er van die idioten geweest die een of andere zondvloed voorspelden en het kwam steeds maar niet uit. ra ra, hoe kan dat?
oke en wat moet dat opslaan? ten eerste verdiep je eerst in wat kundalini en schaumbra betekend ten tweede wat moet ik met een vriendin ? ik ben geen pot.quote:op dinsdag 26 oktober 2004 16:44 schreef crackerjack het volgende:
[..]
vriendin gevonden? (no flame !)
koewlquote:op dinsdag 26 oktober 2004 23:46 schreef the_s het volgende:
haha, ik ben jarig op 12-12-2012
in het 1e topic staat zeker net zo'n grote onzin?quote:op dinsdag 26 oktober 2004 22:35 schreef ngine het volgende:
[..]
of doe eens gek, en lees eens eerst het 1e topic door?
quote:op zaterdag 30 oktober 2004 19:52 schreef whosvegas het volgende:
[..]
in het 1e topic staat zeker net zo'n grote onzin?
planeten hebben wel vaker op een rij gestaan, volgens mij nog op 5 mei 2000... en we leven nog...quote:op zondag 31 oktober 2004 00:38 schreef jorryt het volgende:
trouwens, nu ik deel 1 uit heb, herinner ik me opeens een tombraider film, was het daar ook niet dat de planeten op een rij stonden en dat ze iets met de inca's maya's enzow ging doen ?
nu weten we dus ook waar de scriptschrijver zijn verhaal "heeft verzonnen".
tot zover mijn inbreng
lees eens de topics door, dan weet je dat 2012 niets met planeten op een rij te maken heeft.quote:op zondag 31 oktober 2004 08:59 schreef the_stranger het volgende:
[..]
planeten hebben wel vaker op een rij gestaan, volgens mij nog op 5 mei 2000... en we leven nog...
en dat zeg jij... maar er zijn een heleboel andere theoriën, waarvan er weldegelijk een aantal beweren dat het wel met planeten te maken heeft...quote:op dinsdag 2 november 2004 18:46 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
lees eens de topics door, dan weet je dat 2012 niets met planeten op een rij te maken heeft.
correctie: er doet een helehoop onzin de rondte. niet meteen alles een theorie noemen. hoe kun je zeggen dat 2012 met planeten op een rijtje te maken heeft, als dat zich pas in 2040 weer voordoet? simpelweg onzin. de galactische samenstand in 2012 staat los van planetaire beweging. het heeft hooguit te maken met de eccliptica.quote:op dinsdag 2 november 2004 18:49 schreef the_stranger het volgende:
[..]
en dat zeg jij... maar er zijn een heleboel andere theoriën, waarvan er weldegelijk een aantal beweren dat het wel met planeten te maken heeft...
ten eerste ben ik van mening dat er in 2012 helemaal niets "aparts" gebeurt, wat van te voren te voorspellen was....quote:op dinsdag 2 november 2004 18:54 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
correctie: er doet een helehoop onzin de rondte. niet meteen alles een theorie noemen. hoe kun je zeggen dat 2012 met planeten op een rijtje te maken heeft, als dat zich pas in 2040 weer voordoet? simpelweg onzin. de galactische samenstand in 2012 staat los van planetaire beweging. het heeft hooguit te maken met de eccliptica.
nee, niet echt, dus wat ik al zei, grote onzin, daar hoef ik het 1ste topic niet voor door te lezen (ik heb wel wat beters te doen)quote:op zaterdag 30 oktober 2004 21:16 schreef the_stranger het volgende:
[..]
het enige wat vast staat is dat niet vast staat wat er dan gaat gebeuren en waarom... de ene zegt dat er een planeet na een omlooptijd van 3600 jaar weer langskomt, de ander zegt dat het een ruimteschiph betreft, de derde zegt weer dat de aarde/zonnestelsel een bepaalde ciclus heeft doorlopen en weer anderen zeggen dat het daar weer niets meer te maken heeft, maar dat de mensheid een nieuw tijdperk ingaat, wat volgens de een dan weer voorspoed en volgens de ander dan weer tegenspoed brengt.
en dat bijna allemaal vanwege een vage interpretatie van een oude mayaanse kalender...
snap je het??
wat voor galactische samenstand?quote:op dinsdag 2 november 2004 18:54 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
correctie: er doet een helehoop onzin de rondte. niet meteen alles een theorie noemen. hoe kun je zeggen dat 2012 met planeten op een rijtje te maken heeft, als dat zich pas in 2040 weer voordoet? simpelweg onzin. de galactische samenstand in 2012 staat los van planetaire beweging. het heeft hooguit te maken met de eccliptica.
die samenstand bedoelde ikquote:op zondag 31 oktober 2004 08:59 schreef the_stranger het volgende:
[..]
planeten hebben wel vaker op een rij gestaan, volgens mij nog op 5 mei 2000... en we leven nog...
precies.. er zijn talrijke ideeën over wat er 2012 gaat gebeuren. dat de planeten op 1 rij gaan staan, is onzin, ook al wordt dat soms wel beweert. het in 1 rij staan is voor het laatst op 5 mei 2000 gebeurd en mits we nu niet lekker allemaal in het "afterlive" aan het fokken zijn, is er niets bijzonders gebeurdquote:op dinsdag 2 november 2004 21:17 schreef whosvegas het volgende:
[..]
nee, niet echt, dus wat ik al zei, grote onzin, daar hoef ik het 1ste topic niet voor door te lezen (ik heb wel wat beters te doen)
ik las hier dat er een ramp gebeurt als alle planeten op een rij zouden staan en dat zou in december 2012 gebeuren. dan zou er een paar jaar geleden al een grote ramp gebeurt zijn, een paar jaar geleden stonden alle planeten in het zonnestelsel op een rij.
en jij gelooft ditquote:op zondag 24 oktober 2004 03:08 schreef langejan het volgende:
ok, ik denk het volgende, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
op december 2012 komt er iets tot een eind en iets nieuws zal bloeien. ik heb meegekregen uit mijn jeugd en uit uitspraken van christenen in mijn omgeving dat er een dag zou komen dat de aarde bezocht word door god/puriteit om het kwade te elimineren en met andere woorden de aarde komt zuiveren (judgment day). dat zou imho wel eens de 2012/12/12 kunnen zijn.
wat ik probeer te zeggen is dat de hele gedachte achter het einde van deze cyclus vernieuwing en zuivering is. als die tijd komt zijn het dus niet alleen de christenen die mogen doorgroeien naar het hogere plan, maar alle mensen die op dat moment een sterk ontwikkelde energie hebben en een bepaalde mate van hogere intelligentie. alleen als je energie/geest die fase bereikt heeft mag het door naar de nieuwe aarde. niet zozeer als persoon, maar als energie zijnde mag je weer deel uitmaken van de universele energie waar alles uit voortvloeide tot die tijd.
je energie en je geest die generaties in je familie/lijf zit wat de nodige kennis heeft opgedaan en een hogere intelligentie mag op 12 december 2012 weer deel gaan uitmaken van de totale universele energie. om zo deze universele energie als een beter en zuiverder geheel te maken en vanuit daar weer een nieuwe aarde stichten en dan begint het allemaal weer opnieuw, maar op een hoger niveau. hierbij word geen onderscheid gemaakt in ras en status van personen op dat moment. maar alle mensen uit alle lagen van de beschaving met een reine/pure en intelligente energie mogen door voor de koelkast.
tsjah makker, ik vind het hier niet zelf uit hoor.quote:op dinsdag 2 november 2004 21:22 schreef whosvegas het volgende:
[..]
wat voor galactische samenstand?
en wat heeft dat te maken met de ecliptica? waarschijnlijk weet je niet wat dat is, want dat heeft helemaal niks met de melkweg te maken. de ecliptica is het midden van de schijnbare baan aan de hemel waar in de zon, maan en planeten bewegen. de ecliptica loopt door de 12 dierenreim sterrenbeelden.
mayan prophecies is goed, inderdaad.quote:op dinsdag 2 november 2004 23:25 schreef merlin693 het volgende:
waarom lezen de scepticie de aangegeven boeken niet![]()
"the mayan prophecies" is ook een mooie hint !
dankuquote:op zondag 7 november 2004 23:54 schreef newsman het volgende:
mooi stuk peejay
en jij wilt serieus genomen wordenquote:met de eerste regel wordt waarschijnlijk bedoeld: wanneer boogschutter in saturnus staat. ik weet verder niet of dit in 2012 het geval is. het is wel zo dat de voorspelde datum 21 december de overgang van boogschutter in het volgende sterrenbeeld is...
dan komen alle malariamuggen deze kant op.quote:op maandag 8 november 2004 23:07 schreef dekdes het volgende:
"zoals het er nu aan toe gaat in de wereld mogen we al blij zijn met elk jaar dat we halen"
2012: ooit eens in verdiept..nouja verdiept, enigste wat ik weet is dat alle planeten dan op 1 lijn staan wat mischien een verstoring kan veroorzaken in het aardmagnetisch veld, wat voor een eventuele polar shift kan zorgen en/of ijstijd in mexico en palbomen in nederland , ach het is 1 van die dingen die je leest.
lijkt me wel wat hoor, palmbomen in je tuin
't is alleen jammer dat die planeten dan niet op 1 rij staan... enook al zou dat zoz ijn, op 5 mei 2000 was dat wel zo en wat is er gebeurd??? noord is nog steeds noord.. en de enige pamlboom in mijn tuin wortd door het broeikas effect veroorzaakt...quote:op maandag 8 november 2004 23:07 schreef dekdes het volgende:
"zoals het er nu aan toe gaat in de wereld mogen we al blij zijn met elk jaar dat we halen"
2012: ooit eens in verdiept..nouja verdiept, enigste wat ik weet is dat alle planeten dan op 1 lijn staan wat mischien een verstoring kan veroorzaken in het aardmagnetisch veld, wat voor een eventuele polar shift kan zorgen en/of ijstijd in mexico en palbomen in nederland , ach het is 1 van die dingen die je leest.
lijkt me wel wat hoor, palmbomen in je tuin
lieve cerbytje, ik wil best praten over de webpage, maar dan iets gerichter. ik ga geen volledige webpagina, bestaande uit diverse punten, bespreken. om inhoudelijk te kunnen zijn worden dat ellenlange stukken teksten en dat zou ik niet eens op m'n eigen forum doen. welk punt trok je aandacht?quote:op zondag 7 november 2004 11:52 schreef cerby het volgende:
op woensdag 3 november 2004 00:16 schreef seriewoordenaar het volgende:
seriewoordenaartje!! wil je deze site ook meteen ff doorlezen? http://www.astro.uu.nl/~strous/aa/nl/2012.html ben benieuwd wat jij ervan vind
men kan inderdaad gewoon herbeginnen, want geen enkele kalender heeft een strikt einde. de lange telling-kalender is niet aan zijn eerste ronde toe, en ook niet aan zijn laatste. we zitten nu in de vijfde cyclus. de maya’s dachten zelf dat het de laatste was en daarom refereren we ernaar als einddatum. of althans, ze geloofden dat er een grote verandering zou komen nabij, in en na die periode. of dat al dan niet een positieve verandering is, daarover zijn de meningen verdeeld. in dat opzicht zou ik zeggen: trek je ogen open voor de wereld (en diens mentaliteit) om je heen. kijk welke processen zich versnellen en je krijgt een blik in de toekomst.quote:op woensdag 10 november 2004 22:38 schreef creno het volgende:
@ seriewoordenaar
ik heb op je site al wat gelezen, nog niet alles, en vind het echt zeeer boeiend !
maar ik heb toch een vraag en hoop dat je me daar een antwoord op kunt geven.
er word gesproken dat 21-12-2012 een "einddatum" is, in de maya-kalender: 13.0.0.0.0, maar waarom telt men daarna dan niet verder met 13.0.0.0.1 etc... dat kan ik nergens vinden. men kan dan toch gewoon doortellen ??
ik hoop dat je me hier een antwoord op kunt geven !!
enfin, het zet te denken.quote:hedenavond 10 november 2004
nederland 2
2 vandaag
... ik viel halverwege in een discussie over de perikelen in den haag en de moslimterreurcellen in nederland....
de presentratrice vroeg aan dhr...???? (ik heb zijn naam niet meegekregen maar hij is de 'arabist' die als deskundige meestal daar zit) waarom er opeens zoveel moslimterreur cellen in europa verschijnen?
de man zei toen iets opmerkelijks.....
hij zij.. dat hij enkele maanden gelden in arabie gesproken had met een sjeik die connecties heeft met bin laden e.d.
nou .. die sjeik zou hem erop gewezen hebben dat de vorming van dergelijke cellen te maken hebben met de uitkomst van zowel koran als bijbelstudies die 2012 aanwijzen als de datum....
hij gebruikte in dit verband ook het woord apocalyps.
volgens de arabist was er te weinig tijd om e.e.a. toe te lichten en de presentratrice liet de bal liggen....
ah, de volgende keer lees ik eerst alles door.quote:op woensdag 10 november 2004 23:57 schreef the_shining het volgende:
vandaag zag ik op het nieuws een arabist die zijn mening gaf over de onrust. hij legde uit dat de islam de afgelopen decennia (sinds eind '60-er jaren & de olieverkoop en nieuwe welvaart) enorm veranderd is. deze expert zou in saudi arabie met oliesjeiks hebben gesproken. enkele van die oliesjeiks investeren veel geld in hun geloof, bouwen & sponsoren moskeeen, geleerden (die zich geheel wijden aan de interpretatie van de qu'ran) en terreur cellen.
op die site word aangegeven dat de gebeurtenissen in 2012 helemaal niet zo bijzonder zijn, wou alleen jou reactie daarop horen, ben namelijk zeer geintresseert in dat hele 2012 gedoe, heb ook jou site helemaal doorgespit ennuh top site hoor!!quote:op donderdag 11 november 2004 23:30 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
lieve cerbytje, ik wil best praten over de webpage, maar dan iets gerichter. ik ga geen volledige webpagina, bestaande uit diverse punten, bespreken. om inhoudelijk te kunnen zijn worden dat ellenlange stukken teksten en dat zou ik niet eens op m'n eigen forum doen. welk punt trok je aandacht?
het gekanteld draaien van de aarde rond de zon is ook niet zo bijzonder. maar we hebben er wel de plantengroei en seizoenen aan te danken. sommige seizoenen dienen voor scheppen, andere voor afsterven. het is een heel natuurlijk proces, dat geven en nemen van de natuur. het einde van deze cyclus (in 2012) is een beetje als het einde van de herfst en het begin van de winter, alleen zijn de seizoenen enkele duizenden jaren in dit geval. helemaal niets bijzonders...quote:op vrijdag 12 november 2004 09:05 schreef cerby het volgende:
[..]
op die site word aangegeven dat de gebeurtenissen in 2012 helemaal niet zo bijzonder zijn, wou alleen jou reactie daarop horen, ben namelijk zeer geintresseert in dat hele 2012 gedoe.
in dit topic houden sommigen zich consequent vast aan een planetaire samenstand. het zijn ook vaak de fabels eromheen die zorgen dat het niet serieus wordt genomen.quote:op zaterdag 13 november 2004 00:04 schreef creno het volgende:
ik heb de site die cerby noemt ook bekeken en daar staat dat er met de planeten niets bijzonders is qua stand, maar ik meen gelezen te hebben op het vorige "december2012"-topic dat dat wel zo was !!
hoe zit dat dan ?
het wordt nog gekker...quote:op zaterdag 13 november 2004 01:20 schreef hallulama het volgende:
seriewoordenaar, de arabist heet l. kwart, de uitzending is hier online te bekijken:
http://www.2vandaag.nl/in(...)er&func=view&cid=11#
"do. 11-11-2004 terreurcellen in europa"
het begint op 05:00 exact.
het moet niet gekker worden
niet vreemder dan wat het al wasquote:op dinsdag 16 november 2004 01:39 schreef newsman het volgende:
dus in 2012 voer ik oorlog, of nog eerder nog, word steeds vreemder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |