abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2004 @ 00:22:26 #1
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22738243
Zaterdag een kilo diepvriessardines gehaald nu wil ik ze in de olie bakken.(temperatuur?)
Wat voor kruiden kan ik het beste gebruiken of marineren en paneren de ja of de nee.
Sta natuurlijk ook open voor andere mogelijkheden.
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 00:24:40 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22738305
Ontdooien,
darmen eruit
Marineren in olie, knoflook, wat chili, citroensap, rozemarijn.
bakken in hete koekepan, niet paneren.
Frituren heb ik nog nooit gedaan, ik gooi ze meestal op de BBQ
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 00:25:10 #3
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_22738323
Laatste keer dat ik sardines at was op de camping, en die waren vers. Heb ze toen gewoon naturel in de olijfolie gebakken, smaakte prima.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_22739228
gewoon zout er op en roosteren boven een vuurtje. voor het eten nog een citroentje erover uitknijpen. zo doen ze het aan de zuidspaanse kust en dat is altijd heerlijk.
pi_22748690
Als je zin hebt om wat meer culinair bezig te zijn, hier twee fantastisch lekkere recepten van hét sardines-eiland, Sicilë:

Pasta con le sarde:
Ingrediënten
1 kg verse sardines gefileerd
1 kg maccheronici of bucatini
1 grote fijngehakte venkelknol
150 cl witte wijn
150 cl water
4 ansjovisjes
6 fijngehakte sjalotten
2 eetlepels strattu of 4 eetlepels tomatenpuree
2 eetlepels krenten
2 eetlepels pijnboompitten
2 snufjes safraandraadjes (geweekt in een beetje warm water)
mollica (broodkruim)

Bereidingswijze
Breng de venkel in een grote pan water aan de kook en laat 20 minuten trekken. Verhit 8 eetlepels olijfolie en bak de sjalotjes tot ze glazig zijn. Doe er de ansjovis bij en roer tot die uit elkaar gevallen is. Doe er de helft van de sardines, de strattu of tomatenpuree, de wijn en het water bij. Roer dit door elkaar en voeg vervolgens de krenten en pijnboompitten toe. Laat dit mengsel op laag vuur 15 minuten zachtjes koken. Laat het venkelblad uitlekken en bewaar het kookwater om de pasta in te koken. Verhit nog wat olie in een koekenpan en bak het venkelblad op een hoog vuur. Roer daarbij met een houten lepel het blad tot moes. Doe het venkelmengsel bij het sardinemengsel en voeg er ongeveer 3 soeplepels venkelkookwater aan toe. Doe er de saffraan bij en, als het mengsel erg dik is, nog wat water. Laat dit op een laag vuur ongeveer 10 minuten pruttelen. Roer er tenslotte de rest van de sardines door en laat dit nog 10 minuten sudderen. Breng het venkelkookwater weer aan de kook, voeg wat zout toe en kook de pasta al dente. Serveer de pasta met de sardinesaus en strooi er geroosterd broodkruim over.

Sarde a Beccaficu
Ingrediënten
1 kg verse sardines
25 gram sultana’s (rozijnen)
25 gram pijnboompitten
2 teentjes fijnsneden knoflook
2 eetlepels fijngesneden kappertjes
2 eetlepel fijngesneden bladpeterselie
2 eetlepels vers geraspte pecorino
4-5 gebroken laurierblaadjes
100 gram vers wit broodkruim
5 eetlepels olijfolie
2 eetlepels sinaasappelsap
zout en versgemalen peper

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 200 C of gasstand 4. Wel de sultana’s in heet water terwijl je de vissen schoonmaakt. Snijd de koppen van de sardines, snijd ze aan de buikzijde in de lengte open en haal ze leeg. Leg ze met de open kant naar boven op een houten keukenplank en duw de ruggengraat een beetje in. Snijd de ruggengraat aan de staartkant met een mes door en trek hem eruit. Natuurlijk kun je dit ook door je visboer laten doen wat de bereidingstijd aanzienlijk verkort. Was de sardines onder de koude kraan en dep ze droog. Verwarm drie eetlepels olijfolie in een koekenpan, bak hierin het broodkruim goudbruin en voeg pijnboompitten, knoflook, kappertjes, peterselie en de uitgelekte sultana’s toe. Laat het mengsel twee minuten sudderen. Schep het mengsel in een kom, voeg de pecorino en peper en zout naar smaak toe. Bestrooi de sardines aan beide kanten met een beetje zout en rijkelijk zwarte peper. Verdeel de vulling over de sardines, rol de visjes in de lengte vanaf de kop op en zet ze vast met een houten cocktailprikker. Leg ze in een ingevette ovenschaal, met staart naar boven. Besprenkel met de rest van de olie en het sinaasappelsap, steek het laurierblad erin en zet ze afgedekt met aluminiumfolie 20 minuten in de oven.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 20 oktober 2004 @ 15:14:50 #6
45206 Pietverdriet
pi_22748766
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 15:11 schreef W1ZZ het volgende:
Als je zin hebt om wat meer culinair bezig te zijn, hier twee fantastisch lekkere recepten van hét sardines-eiland, Sicilë:

Pasta con le sarde:
Ingrediënten
1 kg verse sardines gefileerd
Whahahaha
Zie de visboer al kijken,
kun je ze fileren
Waahahahahaaha
  woensdag 20 oktober 2004 @ 16:41:43 #7
93940 dorian_g
Be Afraid, Arrrr
pi_22750694
Ik snap totaal niet wat daar zo grappig aan is meneer Piet. Zoals je vast weet kun je sardines fileren. En de resten gebruiken voor een vissoep oid.Wie zegt dat deze heer het bij de visboer laat doen? En dus, what the hell is daar zo grappig aan?
Astronaut, als je soms verdwaald ga recht door en wees niet bang. Goede reis en hou je taai.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 17:10:34 #8
45206 Pietverdriet
pi_22751334
Koop maar eens een kilo sardientjes en vraag de de visboer ze te fileren.
Heel grappig.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 19:12:56 #9
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_22754054
hehehehe dan wordt het wel een dure sardientje ..
  woensdag 20 oktober 2004 @ 22:50:41 #10
93940 dorian_g
Be Afraid, Arrrr
pi_22760184
de visboer heeft vast wel een eager stagaire die moet leren fileren
Astronaut, als je soms verdwaald ga recht door en wees niet bang. Goede reis en hou je taai.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:06:29 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22760632
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 22:50 schreef dorian_g het volgende:
de visboer heeft vast wel een eager stagaire die moet leren fileren
Ja, dan weet je zeker dat ie het kan nu een kilo.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')