Ik zit hier nu al een tijdje mee, maar ik heb niet echt iemand om ermee over te praten. Het zit namelijk zo: Mijn vader gaat ca. 1x in de maand mee uit hier in Amersfoort, en ik schaam me dan voor zijn gedrag. Hij bestelt altijd veel bier in een korte tijd (ongeveer 14 per uur voor ons tweeen) en als hij dan aangeschoten is beginnen de problemen. Zo heeft hij ruzie met jongeren om het minste geringste, als hij per ongeluk aangestoten wordt bijvoorbeeld schreeuwt hij die jongen toe met "wat moet je swa, zoek je problemen?" en dat weet ik nooit welke kant ik op moet kijken uit schaamte. Ook gedraagt hij zich onbeschoft tegen vrouwelijke aanwezigen (die ik ook zie als ik met maten ga stappen, wat het allemaal nog erger maakt).. door schunnige opmerkingen te maken "zo daar zou ik hem zo inflatsen zeg, en volblaffen met lauwe but". Dit gedrag is nog tot daaraan toe. Maar als we richting huis fietsen gedraagt hij zich als een 16 jarige puber. Afgelopen zaterdag stopte hij tot mijn grote ontzetting bij een afgelegen fabriek, pakte een baksteen die daar opgestapeld lagen, en gooide deze door een grote ruit om er met een bulderend gelach vandoor te gaan. Ook trapt hij nogal eens spiegels van auto's.
Ik vind het moeilijk hierover met mijn moeder te praten, omdat ik niet zeker weet of ze dat wel aankan aangezien ze met vorige mannen al heel wat problemen gehad heeft. En met mijn vrienden durf ik er al helemaal niet over te beginnen, een soort gevoel van trots heb ik dan toch nog wel..
Zijn er mensen met soortgelijke problemen of sta ik hierin alleen...
Mijn stiefvader is 36 jaar oud overigens
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see