abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16783654
Ik zit hier nu al een tijdje mee, maar ik heb niet echt iemand om ermee over te praten. Het zit namelijk zo: Mijn vader gaat ca. 1x in de maand mee uit hier in Amersfoort, en ik schaam me dan voor zijn gedrag. Hij bestelt altijd veel bier in een korte tijd (ongeveer 14 per uur voor ons tweeen) en als hij dan aangeschoten is beginnen de problemen. Zo heeft hij ruzie met jongeren om het minste geringste, als hij per ongeluk aangestoten wordt bijvoorbeeld schreeuwt hij die jongen toe met "wat moet je nou, zoek je problemen?" en dat weet ik nooit welke kant ik op moet kijken uit schaamte. Ook gedraagt hij zich onbeschoft tegen vrouwelijke aanwezigen (die ik ook zie als ik met maten ga stappen, wat het allemaal nog erger maakt).. door schunnige opmerkingen te maken "zo die zou ik wel eens flink willen ... (vul in..)". Dit gedrag is nog tot daaraan toe. Maar als we richting huis fietsen gedraagt hij zich als een 16 jarige puber. Afgelopen zaterdag stopte hij tot mijn grote ontzetting bij een afgelegen fabriek, pakte een baksteen die daar opgestapeld lagen, en gooide deze door een grote ruit om er met een bulderend gelach vandoor te gaan. Ook trapt hij nogal eens spiegels van auto's.

Ik vind het moeilijk hierover met mijn moeder te praten, omdat ik niet zeker weet of ze dat wel aankan aangezien ze met vorige mannen al heel wat problemen gehad heeft. En met mijn vrienden durf ik er al helemaal niet over te beginnen, een soort gevoel van trots heb ik dan toch nog wel..

Zijn er mensen met soortgelijke problemen of sta ik hierin alleen...

Mijn stiefvader is 36 jaar oud overigens

zondag 1 februari 2004 @ 18:14:06 #2
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_16784135
Misschien een open deur, maar praat er eens met hem over de volgende dag

Trouwens, je bent niet wettelijke verplicht om met je stiefpa te gaan stappen hoor. Zeg tegen hem dat ie zich gedraagt als een gecastreerd klein kind en dat je gewoon geen zin meer hebt om met hem te gaan stappen.

Zo door gaan heeft helemaal geen zin...

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_16784142
Ik heb ongeveer het zelfde mee gemaakt, maar dan met mijn buurman die vaak bij ons over de vloer komt. Hij kwam vaak naar waar ik naar toe ging. heb zelfs vaak klappen voor hem opgevangen. Dit ging op een gegeven moment zover dat ik een nachtje in de cel met hem heb gezeten. waar hij ook weer de boel op stelten zette. het liep de spuigaten uit. Toen heb ik gewoon echt met heb goed hierover geproken, naar aanleiding van een krantenbericht dat ik tegenkwam. hij begreep het, en zag hoe belachelijk hij zich gedroeg, sinds die tijd geen last meer van. Dus ik denk dat je dat gewoon moet doen, hoe moelijk dat soms ook is.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_16784221
Ik heb al eens tegen hem gezegd.. "doe nou eens normaal" .. maar dan zegt hij dat hij ook recht heeft om lol te maken en dat ik me niet moet aanstellen.. ik weet echt niet wat ik ermee aanmoet...
pi_16784287
Maar moet je verplicht met hem uit dan? Volgens mij voegt hij niet echt iets leuks toe aan de avond...
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_16784316
Gokje...Soesterkwartier??
Censuur is een extreme uiting van angst.
  zondag 1 februari 2004 @ 18:21:22 #7
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_16784386
Misschien ligt het aan mijn conservatieve opvoeding, maar met je pa uitgaan, dat is toch best apart?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_16784469
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:19 schreef Dr.Stupid het volgende:
Gokje...Soesterkwartier??
leusderkwartier..
pi_16784471
Je moet hier echt iets aan doen, dit kan serieuze geestelijke en pedagogische schade aan richten dit is niet goed voor je emotionele ontwikkeling
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  zondag 1 februari 2004 @ 18:26:02 #10
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16784550
Jezus...die kerel is wel erg puberaal bezig
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_16784555
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:23 schreef IdlersDream het volgende:
Je moet hier echt iets aan doen, dit kan serieuze geestelijke en pedagogische schade aan richten dit is niet goed voor je emotionele ontwikkeling
Ik kan er toch niks aan doen dat hij zo'n klerelijer is... soms sta ik echt op een punt een mes naar zijn kop te smijten.. maar verder dan een gedachte gaat dat denk ik niet
  zondag 1 februari 2004 @ 18:27:07 #12
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_16784592
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:26 schreef MeesterRemco het volgende:

[..]

Ik kan er toch niks aan doen dat hij zo'n klerelijer is... soms sta ik echt op een punt een mes naar zijn kop te smijten.. maar verder dan een gedachte gaat dat denk ik niet

Waarom ga je in Godensnaam niet ZONDER hem op stap en laat je hem lekker bij z'n vrienden
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_16784739
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:23 schreef MeesterRemco het volgende:

[..]

leusderkwartier..

Ook zo'n ernorm fijne buurt...maar waar ga je dan met je ouwe stappen?
Censuur is een extreme uiting van angst.
pi_16784884
Rumours, Allo Allo, Bubbles
pi_16785010
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:27 schreef kwib het volgende:

[..]

Waarom ga je in Godensnaam niet ZONDER hem op stap en laat je hem lekker bij z'n vrienden

Hij "eist" dat min of meer omdat hij het meeste geld in het laatje brengt thuis.. anders dreigt hij zijn financiele steun aan mij stop te zetten
  zondag 1 februari 2004 @ 18:38:25 #16
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_16785082
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:36 schreef MeesterRemco het volgende:

[..]

Hij "eist" dat min of meer omdat hij het meeste geld in het laatje brengt thuis.. anders dreigt hij zijn financiele steun aan mij stop te zetten

Chantage heet dat. Neem een baantje en laat hem lekker alleen gaan. Goed statement toch; "Ik werk liever dan dat ik met jou op stap ga"

Als ik het zo lees heb je het er waarschijnlijk nog wel voor over

pi_16785100
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:36 schreef MeesterRemco het volgende:

[..]

en waarom vertel je dit niet aan je moeder ?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_16785164
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:38 schreef milagro het volgende:

en waarom vertel je dit niet aan je moeder ?

Inderdaad. Het lijkt mij niet dat je moeder dat normaal vindt. Kinderachtige vent ook trouwens, die met zijn stiefzoon mee uit wil in ruil voor financiële ondersteuning.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 1 februari 2004 @ 18:45:50 #19
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_16785426
Ik zou hem zeggen dat ik niet meer met hem wens te stappen .... gewoon zoals je het voelt..... dat je je ergert aan hem.

Duidelijk zijn in dit soort gevallen heeft vaak het gewenste effect.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_16785477
Ik zou zeggen stap toch naar je moeder toe. Als je daarmee wacht en ze er zelf achter gaat komen, neemt ze het jou hoogstwaarschijnlijk kwalijk omdat je nooit eerder iets gezegd hebt.
Denk aan jezelf, aan je moeder en laat die vent barsten.
  zondag 1 februari 2004 @ 18:50:04 #21
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_16785610
Ik heb hier absoluut geen ervaring mee, maar ik zou zeggen: Zeg (nogmaals) eens tegen hem dat je het niet kewl vindt zoals hij zich gedraagt, en dat je niet meer meegaat wanneer hij niet verandert. En dat hij eist dat je meegaat omdat je anders geen geld meer krijgt, is natuurlijk belachelijk. Ga bij je moeder klagen of bij hemzelf of zo.
  zondag 1 februari 2004 @ 19:32:18 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_16787391
Leuke vent, die stiefvader van je.
Ook een leuke vent voor je moeder.

Niet dus.

Praat er idd met je moeder over.
Weet zij trouwens wel wat voor varkensvlees ze in de kuip heeft?

Hoe gedraagt ie zich thuis, bijvoorbeeld.

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_16787563
je moet echt niet met die man optrekken.
anders gaat ie je alleen meer gebruiken.

niks tegen je zin doen, zeker niet uitgaan met een lijpe stiefvader

zondag 1 februari 2004 @ 20:53:58 #24
39059 QOnline
Jolijt alom
pi_16790839
Maar hoe is hij dan thuis verder? Ik bedoel, is hij dan verder normaal? Doet hij gewoon tegen je moeder, bijvoorbeeld?
pi_16792744
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:53 schreef QOnline het volgende:
Maar hoe is hij dan thuis verder? Ik bedoel, is hij dan verder normaal? Doet hij gewoon tegen je moeder, bijvoorbeeld?
Ik zie hem normaal niet zovaak thuis, ik ben niet zo graag thuis en zit vaak bij maten thuis.. als ik hem al zie gedraagt hij zich een beetje vreemd, hij loopt ook vaak zonder shirt oid met een fles bier het huis door, waar ik me altijd aan erger. Tegen mijn moeder gedraagt hij zich soms als een klootzak, vaak schelden als er geen eten staat enzo... ik weet niet wat ik ermee aan moet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')