Dromen, een inleiding erover hoeft me dunkt echt niet geschreven te worden.
Ik denk dat het een stuk gemakkelijker werkt om via een [centraal] topic te werken - zowel voor mensen die een vraag hebben mbt hun dromen als voor zij die erop willen antwoorden.
Ook in dit topic geldt: belachelijke commentaar, kwetsende oneliners, ... ---> BOL HET AF !!!
Bestaande topics over dromen wou ik in eerste instantie in dit topic pasten (de droom zelf + ev. uitleg) maar misschien heeft niet iedereen dit graag. Dus laat ik jullie vrij om het er zelf aan toe te voegen.Ikzelf ben redelijk benieuwd of er iemand is die een verklaring heeft voor de droom die ik zodadelijk ga neertypen. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik hem het eerst gekregen heb (x-aantal jaren geleden) maar feit is dat hij de laatste tijd steeds frequenter terug komt (de afgelopen maand minstens 1x per week). 1 en 2 worden niet elke keer (meestal wel) samen gedroomd, soms ook één van de twee zonder de ander. Komt'ie ...
1. Het maakt niet uit wat ik in mijn droom aan het doen ben (soms ben ik aan't eten of heb ik net gedaan, soms wandelen, soms tijdens een gesprek, ...), telkens voel ik iets aan de binnenkant van mijn lippen (tussen lippen en tandvlees in) - alsof het etensresten zijn. Ik probeer dit vervolgens met mijn gekromde wijsvingers weg te peuteren maar de smurrie blijft maar komen en ik krijg het gewoon niet allemaal weg. Het voelt niet écht vochtig aan.
2. Vervolgens voel ik verder in mijn mond, richting tong. Daar voel ik lange slierten (alsof spaghetti) waaraan ik begin te trekken, en trekken, en trekken, en .... Dit blijft maar komen, rechtstreeks vanuit mijn keel-maag-darmen ; de slierten worden dikker, de brij wordt sappiger en op't einde lijkt het net of er natte modder aan hangt (alsof ik mijn darmen er hoogstpersoonlijk ben aan't uittrekken).
Ondertussen staan er altijd mensen langs me en probeer ik zo onopvallend mogelijk voort te doen
En dan beslis ik om wakker te worden ...
Du vin, du pain, et ... encore du vin !