Ik denk dat je refereert aan de uitspraak dat er afgesproken was om e.e.a. binnen het peloton te houden. Dit is wel verklaarbaar. In het verleden zijn er door individuele (ex-)militairen uitspraken gedaan in de pers die de betrokken militairen en Defensie in het algemeen schade berokkend hebben. Vaak werden dit soort uitspraken gedaan als roep om aandacht, en waren ze niet per se waar. Ik heb ook wel eens tegen ondergeschikten gezegd dat wat er op uitzending naar het buitenland gebeurde in het buitenland moest blijven. Ook wel tegen meerderen trouwens. Soms richt je met uitspraken meer schade aan dan je probeert goed te maken. En dan hoeft het niet per se om illegale dingen te gaan. Een officier die (als incident) ontzettend dronken wordt tijdens een avondje stappen is niet illegaal, maar het is wel een verhaal wat niet mee naar Nederland hoeft te worden teruggenomen. Verhalen worden krom ontvangen, en voor je het weet staat op de voorkant van een landelijk dagblad dat Nederlandse officieren in het buitenland altijd gruwelijk dronken worden. Daar is niemand bij gebaat.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:23 schreef evil-me het volgende:
Ik dacht dat die gozers wat voor defensie hadden achtergehouden. (erik o. and friends) Daar moeten ze wel op worden aangepakt.
Ho ho, ik ben ook militair geweest.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 09:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je niet weet waar je het over hebt dan kun je ook gewoon nix zeggen ... daarmee voorkom je dat je onzin gaat zitten spuien
Het OM heeft geen kennis van zake om dat soort situaties te beoordelen. Voor uitzendingen en missies moet gewoon een beperkte krijgsraad komen met daarin mensen met enige kennis van militaire operaties. Overigens staat onomstotelijk vast dat Eric O. precies heeft gedaan wat moest (dat wordt door alle getuigen beaamd. Eerst een schot in de lucht en toen dat niet hielp een schot in de grond), dat daar nu ongelukkigerwijs iemand geraakt is , -waarvan niet eens vast staat of die dood of gewond is overigens- door een richochetterende kogel is jammer maar helaas.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 09:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Defensie geen links onderwerp?? Juist wel man. Zeker als je al op je 17e gedwongen naar een militaire keuring wordt gestuurd en gedwongen wordt om een heel bewuste keuze te maken geen militaire dienst te willen vervullen en dat heel grondig moet motiveren.
En ik kies geen partij in deze zaak inderdaad omdat de rechter uitspraak heeft gedaan en dat is maar goed ook. Ik ben ontevreden over de manier waarop het OM deze zaak heeft aangepakt en ben bang dat het niet gunstig is voor de controle op misbruik van de geweldsinstructie.
Tja voor super - pg De Wijkerslooth moest en zou Barbertje, Erik O, hangen. Benieuwd of het OM de gotspe heeft om tóch in hoger beroep te gaan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Het OM had geen enkele grond om Eric O. op die manier als een crimineel neer te zetten. Onderzoek ben ik het helemaal mee eens, maar niet zo'n circus met een PG die allerlei uitspraken doet die kant noch wal raken.
Please nee, niet de krijgsraad terug zeg. Onafhankelijke rechtspraak roeleert en niet de slager zijn eigen vlees laten keuren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Het OM heeft geen kennis van zake om dat soort situaties te beoordelen. Voor uitzendingen en missies moet gewoon een beperkte krijgsraad komen met daarin mensen met enige kennis van militaire operaties.
Een krijgsraad kan net zo goed onafhankelijk zijn. Het zou een rechtsorgaan moeten zijn waar een aantal militairen in deelnemen en waar de commandant ook een stem heeft en om in jouw beeldspraak te blijven moet je ook niet de slager de kaas laten keuren, want die heeft er de ballen verstand van.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Please nee, niet de krijgsraad terug zeg. Onafhankelijke rechtspraak roeleert en niet de slager zijn eigen vlees laten keuren.
De ervaring in het verleden was dat de slager zijn eigen vlees strafte voor zaken die in de gewone maatschappij gedoogd werden. Dus dat is geen argument. De bovenmeester strafte zijn eigen kinderen ook strenger.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Please nee, niet de krijgsraad terug zeg. Onafhankelijke rechtspraak roeleert en niet de slager zijn eigen vlees laten keuren.
Laten we even zeggen dat ik te lui ben om te zoeken: linkje alsjeblieft?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:06 schreef Kiegie het volgende:
Ik wil niet als een troller overkomen, maar ik ben nog niet overtuigd van de 'onschuld' van Eric O. De rechtbank zet nog steeds 'enkele vraagtekens' bij de verklaringen van Eric O. en veel ontlastende getuigenissen van zijn maten werden in de rechtszaal onderuit gehaald. Het doet mij toch vermoeden dat justitie met de vrijspraak kiest voor de weg van de minste weerstand.
Daar valt wat voor te zeggen, maar ook heel wat tegen.
NRC Handelsblad van maandag 18 oktober 2004, pagina 3.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Laten we even zeggen dat ik te lui ben om te zoeken: linkje alsjeblieft?
Komt ie mee als net vanmorgen het oud papier is opgehaald....quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:17 schreef Kiegie het volgende:
[..]
NRC Handelsblad van maandag 18 oktober 2004, pagina 3.
Nou, gisteren stond er een stuk in Trouw (in Podium, dus een ingezonden brief) met als titel "Bij oude krijgsraad had Erik O niet zo gezwijnd".quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:19 schreef sp3c het volgende:
zeur niet zo ... bij een militaire rechtzaak was de uitslag ongetwijfeld hetzelfde (dat neem ik aan toch).
De rechtzaak of de rechtspraak is hier niet fout maar het OM die er een kruistocht van gemaakt hebben omdat de grote baas te vroeg info is gaan lekken, ik weet niet wat hij stemt (maar ik kan het wel raden) maar dat doet in de kwestie niet ter zaken.
Dus ook in Trouw van 19 oktober, pagina 14.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:17 schreef Kiegie het volgende:
[..]
NRC Handelsblad van maandag 18 oktober 2004, pagina 3.
dan zou je je moeten schamenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ho ho, ik ben ook militair geweest.
Dan heb je niet goed gelezen. Probeer het nu nog eens.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:28 schreef Kiegie het volgende:
Onzin.
Door de wet (en vrijheid) te verdedigen plaats je jezelf er nog niet boven.
Dat was ook precies de fout van kolonel Jessup.
Typisch dat een Hollywood-fabrikaat erbij wordt gehaald om de realiteit uit te leggen.
En met typisch bedoel ik hier 'kenmerkend'.
Daar begint imo jouw de fout in je redenering. Wapens, en dat zijn soldaten: aangeklede wapens, zijn juist de bron van de onveiligheid.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:23 schreef RonaldV het volgende:
We willen allemaal een vrje veilige wereld. Dat kan niet zonder dat er soldaten op wacht staan om die vrijheid en veiligheid te waarborgen.
Ik wil helemaal niet dat hij klusjes opknapt, en al helemaal niet in een land dat op deze manier is 'bevrijd'. Dus als je het over 'we' hebt dan bedoel je een bepaalde groep mensen, net als dat je in het vorige citaat rept over allemaal.quote:Erik O. is ook zo'n soldaat. We willen wel dat hij onze smerige klusjes opknapt, maar van die klussen wilen we geen weet hebben.
Doe me een beter, realistisch alternatief, en ik ben je man. Begin niet over wereldwijde ontwapening, want dan leef je echt in Disney World.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar begint imo jouw de fout in je redenering. Wapens, en dat zijn soldaten: aangeklede wapens, zijn juist de bron van de onveiligheid.
[..]
Ik wil helemaal niet dat hij klusjes opknapt, en al helemaal niet in een land dat op deze manier is 'bevrijd'. Dus als je het over 'we' hebt dan bedoel je een bepaalde groep mensen, net als dat je in het vorige citaat rept over allemaal.
Niet iedereen denkt op die manier en vindt dat dit de manier is om naar vrede en veiligheid te streven.
Ik geloof niet in een veiliger wereld door wapens. Maar als jij mijn denkbeelden en overtuiging wilt kwalificeren als Disney World, ga vooral je gang. Ik heb het niet zo op de oorlogsfilm die jij van het leven wilt maken.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Doe me een beter, realistisch alternatief, en ik ben je man. Begin niet over wereldwijde ontwapening, want dan leef je echt in Disney World.
En met "we" en "allemaal" bedoelde ik toch echt dat WE allemaal een veilige wereld willen. Jij niet begrijp ik?
Het leven is geen oorlogsfilm. Maar als het leven voor jou makkelijker wordt door mij zo te omschrijven, be my guestquote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een veiliger wereld door wapens. Maar als jij mijn denkbeelden en overtuiging wilt kwalificeren als Disney World, ga vooral je gang. Ik heb het niet zo op de oorlogsfilm die jij van het leven wilt maken.
De rechterlijke macht klaagt bij monde van mr. Westhof. dat de Tweede Kamer de Trias Politica schendt. Laat de rechterlijke macht haar werk doen zónder inmenging van politieke zijde. Hr Van Baalen riposteert dat het uitzenden van Nederlandse militairen naar Irak een politiek besluit is. Hij kaatst de bal terug door te stellen dat het OM zélf uiterst ongelukkig in de zaak Erik O is opgetreden. Bron Nova 20 - 10 - '04.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:23 schreef RonaldV het volgende:
ik moest onderweg naar huis in de file plotseling hieraan denken.
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with guns. Who's gonna do it? You? You, Lieutenant Weinberg? I have a greater responsibility than you can possibly fathom. You weep for Santiago and you curse the marines. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know: that Santiago's death, while tragic, probably saved lives. And my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves lives. You don't want the truth because, deep down in places you don't talk about at parties, you want me on that wall, you need me on that wall. We use words like honor, code, loyalty. We use these words as the backbone of a life spent defending something. You use them as a punchline. I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said "thank you" and went on your way. Otherwise I suggest you pick up a weapon and stand at post.
Jack Nicholson as Col. Nathan Jessup, A Few Good Men.
Er zit wel een kern van waarheid in. We willen allemaal een vrje veilige wereld. Dat kan niet zonder dat er soldaten op wacht staan om die vrijheid en veiligheid te waarborgen. Maar soldaten, daar hebben we een hekel aan, want het zijn mensen die andere mensen doden voor hun beroep. Dat we een hekel aan ze hebben blijkt uit de kritiek die we als maatschappij op ze hebben. Ze moeten "normaal" doen, hun rare gewoontes afleren. Maar militairen kunnen niet zonder de dingen die ze speciaal maakt. Het zijn de dingen die ze op een dag het leven kunnen redden. De dingen die ze beschermen tegen de niet-begrijpende burgerwereld. De dingen die ze belonen voor het werk dat een ander niet wil doen, of durft te doen. En om onze illusie van veiligheid niet te doorbreken willen we al helemaal niet merken dat ze op wacht staan.
Erik O. is ook zo'n soldaat. We willen wel dat hij onze smerige klusjes opknapt, maar van die klussen wilen we geen weet hebben. En als hij op iemand schiet, dan moet hij daarvoor gestraft worden, want hij is ook maar een Nederlands staatsburger, en gewone staatsburgers moeten daar ook voor gestraft worden.
Erik O. (en vele van zijn collega's, ik was er ook één van) zijn het min of meer eens met Col Jessup als hij zegt:
I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said "thank you" and went on your way. (Ik heb geen tijd en geen zin om mezelf te moeten verantwoorden aan een man die slaapt onder de deken van vrijheid die ik hem verschaf, en dan vraagtekens plaatst bij de manier waarop ik dat doe. Ik heb liever dat je gewoon dank je wel zegt, en dan weer doorloopt)
Dat denken ze niet omdat ze iets illegaals te verbergen hebben (in tegenstelling tot Col Jessup overigens), maar omdat ze het idee hebben dat ze hun stinkende best doen om onder heel moeilijke omstandigheden iets voor Nederland te betekenen, en daar stank voor dank voor terugkrijgen.
De enige die dat lijkt te snappen, de enige die dat in ieder geval luid en duidelijk uitdraagt, is de heer Van Baalen. Maar die is dan ook zelf een oud-militair.
Ik reageerde slechts op jouw omschrijving van mijn denkbeelden met Disney World.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het leven is geen oorlogsfilm. Maar als het leven voor jou makkelijker wordt door mij zo te omschrijven, be my guestHeerlijk he, versimpelen?
Liever naief dan op de heilloze gewelddadige weg doorgaan.quote:Fact of life: er zijn wapens in de wereld, en die kunnen we niet ont-uitvinden.
Fact of life: er zijn idioten die hun wil met behulp van geweld aan anderen willen opleggen.
Fact of life: het enige waar die idioten naar luisteren is een antwoord met geweld
Fact of life: eenzijdige ontwapening werkt niet. De geschiedenis heeft dat al bewezen.
Nogmaals: als jij een beter systeem weet dat werkt, vertel, en overtuig me. Maar kom niet aan met een wereld zonder wapens, want dan benje echt hopeloos naief.
Ik reageerde op jouwquote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik reageerde slechts op jouw omschrijving van mijn denkbeelden met Disney World.
Je hebt duidelijk niet gelezen, en alleen dat eruit gefilterd wat voor jou van belang was om te kwoten.quote:Ik heb het niet zo op de oorlogsfilm die jij van het leven wilt maken.
De vrede laten bewaken door mensen die eventueel geweld gebruiken om je vrijheid te verdedigen tegen onderdrukking is niet hetzelfde als een gewelddadige weg ingaan. Als je dat verschil niet ziet ben je niet alleen naief, dan ben je zelfs dom.quote:[..]
Liever naief dan op de heilloze gewelddadige weg doorgaan.
Ik heb het gemist als het al gezegd was. Maar het verbaast me niks.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:51 schreef DaMook het volgende:
Op indymedia waren ze het alweer oneens met de uitspraakOf was dit al gezegd ?
Geweld roept geweld op.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:40 schreef RonaldV het volgende:
De vrede laten bewaken door mensen die eventueel geweld gebruiken om je vrijheid te verdedigen tegen onderdrukking is niet hetzelfde als een gewelddadige weg ingaan. Als je dat verschil niet ziet ben je niet alleen naief, dan ben je zelfs dom.
Sinds wanneer is bewaken geweld?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Geweld roept geweld op.
Zie mijn post hierbovenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:47 schreef RonaldV het volgende:
als jij mij slaat, sla ik jou nog harder terug.
Je leest slecht. Ik deel nooit de eerste klap uit. Dat is het verschil.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven
Het wordt toch steeds meer evident dat Montesqieu's Trias Politica achterhaald is, niet meer van deze tijd is.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 22:58 schreef Sater het volgende:
[..]
De rechterlijke macht klaagt bij monde van mr. Westhof. dat de Tweede Kamer de Trias Politica schendt. Laat de rechterlijke macht haar werk doen zónder inmenging van politieke zijde. Hr Van Baalen riposteert dat het uitzenden van Nederlandse militairen naar Irak een politiek besluit is. Hij kaatst de bal terug door te stellen dat het OM zélf uiterst ongelukkig in de zaak Erik O is opgetreden. Bron Nova 20 - 10 - '04.
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gelezen. Probeer het nu nog eens.
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:19 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Dan heb jij niet goed nagedacht. Probeer het nog eens.
Liever orde en veiligheid dan chaos en geweld.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:49 schreef SCH het volgende:
Liever naief dan op de heilloze gewelddadige weg doorgaan.
Zeker weten!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Liever orde en veiligheid dan chaos en geweld.
Goh, wat een verassing.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:51 schreef DaMook het volgende:
En de grap is dat je zonder wapens dat niet zult bereiken. Net als dat je verboden nodig hebt om in vrijheid te kunnen leven.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeker weten!
Wat zit je nou te emmeren, man.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het antwoord op wat jij postte stond al vanaf het begin in de posting. Leuk geprobeerd
![]()
Er is niks mis met het ideaal. Het tegenovergestelde levert tot nu toe vooral ellende op.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:39 schreef nikk het volgende:
[..]
En de grap is dat je zonder wapens dat niet zult bereiken. Net als dat je verboden nodig hebt om in vrijheid te kunnen leven.
Een John Lennon "Imagine"-achtige wereld is natuurlijk een nobel streven, maar hopeloos naief en irreeel.
Ik zeg toch ook dat het een nobel streven is?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is niks mis met het ideaal.
Ach, shit happens.quote:Het tegenovergestelde levert tot nu toe vooral ellende op.
hij heeft wel gelijkquote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven
Zweden is volgens SCH een bananenrepubliek met een corrupte rechtsspraak...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:13 schreef sp3c het volgende:
zie Zweden
Ik wist niet dat begrijpend lezen geen onderdeel meer uitmaakte van het onderwijs. Mijn excuus dat ik die aanname deed.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:41 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Wat zit je nou te emmeren, man.
Welk antwoord, welke posting?
Dan heb je dus mijn posting:quote:Leg dan eens gewoon uit waarom jij denkt dat militairen niet hoeven te worden veroordeeld als zij een misdrijf begaan. Want dat is waar jouw kolonel Jessup op doelde.
Dit was de inleiding. Komt uit een film, en films zijn fantasie, dat weten we allemaal. Maar het is dus alleen maar een inleiding.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:23 schreef RonaldV het volgende:
ik moest onderweg naar huis in de file plotseling hieraan denken.
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with guns. Who's gonna do it? You? You, Lieutenant Weinberg? I have a greater responsibility than you can possibly fathom. You weep for Santiago and you curse the marines. You have that luxury. You have the luxury of not knowing what I know: that Santiago's death, while tragic, probably saved lives. And my existence, while grotesque and incomprehensible to you, saves lives. You don't want the truth because, deep down in places you don't talk about at parties, you want me on that wall, you need me on that wall. We use words like honor, code, loyalty. We use these words as the backbone of a life spent defending something. You use them as a punchline. I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said "thank you" and went on your way. Otherwise I suggest you pick up a weapon and stand at post.
Jack Nicholson as Col. Nathan Jessup, A Few Good Men.
Hier post ik dus dat er een kern van waarheid inzit. Niet dat het 100% klopt, maar dat er een kern van waarheid inzit. Hieronder leg ik uit wat ik ermee bedoel:quote:Er zit wel een kern van waarheid in. We willen allemaal een vrje veilige wereld. Dat kan niet zonder dat er soldaten op wacht staan om die vrijheid en veiligheid te waarborgen. Maar soldaten, daar hebben we een hekel aan, want het zijn mensen die andere mensen doden voor hun beroep. Dat we een hekel aan ze hebben blijkt uit de kritiek die we als maatschappij op ze hebben. Ze moeten "normaal" doen, hun rare gewoontes afleren. Maar militairen kunnen niet zonder de dingen die ze speciaal maakt. Het zijn de dingen die ze op een dag het leven kunnen redden. De dingen die ze beschermen tegen de niet-begrijpende burgerwereld. De dingen die ze belonen voor het werk dat een ander niet wil doen, of durft te doen. En om onze illusie van veiligheid niet te doorbreken willen we al helemaal niet merken dat ze op wacht staan.
En er staat dus niet dat ze altijd vrijgepleit moeten worden (ik sluit dat letterlijk uit), er staat dat er een idee van "stank voor dank" ontstaat, door niet-militairen die de militaire manier uitvergroten, en tegen het licht houden, zonder kennis van zaken.quote:Erik O. is ook zo'n soldaat. We willen wel dat hij onze smerige klusjes opknapt, maar van die klussen wilen we geen weet hebben. En als hij op iemand schiet, dan moet hij daarvoor gestraft worden, want hij is ook maar een Nederlands staatsburger, en gewone staatsburgers moeten daar ook voor gestraft worden.
Erik O. (en vele van zijn collega's, ik was er ook één van) zijn het min of meer eens met Col Jessup als hij zegt:
I have neither the time nor the inclination to explain myself to a man who rises and sleeps under the blanket of the very freedom that I provide and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just said "thank you" and went on your way. (Ik heb geen tijd en geen zin om mezelf te moeten verantwoorden aan een man die slaapt onder de deken van vrijheid die ik hem verschaf, en dan vraagtekens plaatst bij de manier waarop ik dat doe. Ik heb liever dat je gewoon dank je wel zegt, en dan weer doorloopt)
Dat denken ze niet omdat ze iets illegaals te verbergen hebben (in tegenstelling tot Col Jessup overigens), maar omdat ze het idee hebben dat ze hun stinkende best doen om onder heel moeilijke omstandigheden iets voor Nederland te betekenen, en daar stank voor dank voor terugkrijgen.
Ik zou zelf in het meest negatieve geval niet weten waarop Eric veroordeeld zou moeten worden, of het zou moeten gaan om een moord, maar er is geen lijk gevonden (zoals in een ander topic).quote:Op donderdag 21 oktober 2004 08:51 schreef DaMook het volgende:
Oeh shit... ik realiseerde me vanmorgen dat ik een konijn, drie mussen, een koolmees en twee eenden heb geraakt in mijn carrière als automobilist. Daarnaast nog twee "possible kills" op een fazant en een derde eend.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:36 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik zou zelf in het meest negatieve geval niet weten waarop Eric veroordeeld zou moeten worden, of het zou moeten gaan om een moord, maar er is geen lijk gevonden (zoals in een ander topic).
Het OM heeft namelijk op alle punten geen zaak.
Indymedia is natuurlijk niet echt een objectieve site te noemen, zodra het over oorlog gaat is iedereen volgens de indymediesten schuldig aan moord, of ze nu een mier geplet hebben of een bevolking hebben uitgeroeid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |