Voor Thialf zijn er twee taktieken.quote:Op zondag 27 maart 2005 09:10 schreef Remzz het volgende:
Even een vraag aan Ultra_Ivo of iemand die schaatsfoto's maakt. Hoe kun je het beste foto's maken in Thialf? Het is daar wel zo donker, ik heb vaak genoeg wat geprobeerd maar het lukt me gewoon niet.
Ah ok bedankt ik heb er al regelmatig(met een redelijk professionele camera) gestaan en dat het me gewoon niet lukte fatsoenelijke foto's te maken. Ik heb hier nog een flitser liggen die ook een richtgetal zo rond de 40/50 heeft dat ga ik dus een proberen.quote:Op zondag 27 maart 2005 09:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor Thialf zijn er twee taktieken.
*Een zware flitser meenemen. Iets met een richtgetal van 40 à 50. Met minder lukt het echt niet. En dan van te voren goed oefenen om de flitser/camera combinatie goed onder de knie te krijgen. Met een ingebouwd flitsertje van je camera lukt je dit nooit. Die zit meestal ergens in de richtgetal 10 tot 15 range. Verder een behoorlijke gevoeligheid pakken. Van tevoren eens proberen welke film/sensorgevoeligheid nog net acceptabel is qua hoeveelheid ruis.
*Lichtgevoelige lenzen meenemen. Die moet je natuurlijk wel hebben. Tip: Oude lichtgevoelige lenzen zijn best betaalbaar. Ik schoot dinsdag voornamelijk met een Jupiter J9 2.0/85 en een takumar 2.5/135. Dat op een DSLR met gevoeligheid 800 of 1600 ISO. Diafragma zat meestal ergens in de buurt van 2.8. Sluitertijd ergens in de buurt van 1/80 tot 1/200. Dat levert dan een hoop onscherpe foto's op doordat de schaatser nog buiten je onscherpte gebied is. Reageren is eigenlijk onmogelijk. Je moet anticiperen. Stel van tevoren scherp op een bepaald punt, bijvoorbeeld op een blokje. Dat doe je met Manual Focus. Dan goed rekenen met je sluitervertraging en afdrukken op het juiste moment. En vervolgens veel schieten om streng te kunnen selecteren.
Ik vangquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:41 schreef Vava het volgende:
Leuk hoor die turnfoto'sde kwaliteit is idd niet fantastisch maar dat is ook heel moeilijk in een gymzaal. Wat doe jij eigenlijk bij turnen Pea? Geef je les ofzo?
Leuk! Een goede vriendin van me is heel goed in turnen, ze geeft ook veel les. Ik ben er helaas niet goed in maar ik vind het heel leuk om naar te kijkenquote:Op zaterdag 4 juni 2005 22:42 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vangWe zijn meestal met 3 mensen en verdelen dan de onderdelen waar ze op trainen. De lessen in elkaar zetten doet een ander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |