Het valt meequote:Op zondag 21 november 2004 22:40 schreef Borelius het volgende:
Ik krijg al de kriebels als ik er naar kijk, ik heb bewondering voor mensen die dat durven!
Wauw...quote:Op woensdag 5 januari 2005 07:06 schreef iwanvdschoor het volgende:
Een grote smile bij het ballon springen...
Nu we het toch over "luchtige" fotos hebben
[afbeelding]
Deze foto is afgelopen weekend gemaakt met een Digital Rebel, Sigma 15mm/f2.8 Fisheye en een Canon 550EX flitser.
Iwan
De 15mm op mijn 300D (digital rebel) is eigenlijk ongeveer een 24mm op een film camera, maar op deze foto ben ik ongeveer 1.5 tot 2 meter bij de springer vandaan, en hij is net voorbij de mand ( misschien een meter of 2... )quote:Op woensdag 5 januari 2005 13:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoe dichtbij zat je met een fisheye, dat was dus direct nadat je uit de mand klom?
Klopt helemaalquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Da's dus springen en schieten
Ik zit meer aan foto 2 te denken, die heb ik inmiddels ook iets aangepast :quote:Op maandag 17 januari 2005 23:24 schreef Borelius het volgende:
@elcastel:
Prima foto's! Leuke bijdrage aan het sport topic!! Die laatste kun je ook nog bijdragen aan de januari-wedstrijd Beweging!
En dan heb ik nog ernstig geschift. Behoorlijk wat foto's die een stuk beter zijn dan de beste van een week terug heb ik nu nog niet eens gepost.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:52 schreef Borelius het volgende:
Wat een hoop! Bij nummer 8 moest ik meteen aan Falco Zandstra denken, je weet vast wel wat ik daarmee bedoel?
Je had een vooruit ziende blik Boreliusquote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:21 schreef Borelius het volgende:
Als het nou maar eens winter werd, ijspret kan ook leuke sportfoto's opleveren!
bedankt ivo voor je antwoord.quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:31 schreef ultra_ivo het volgende:
De vraag is of RAW zo handig is. Als je een serietje schiet kan het handiger zijn in JPEG te werken, kleinere bestanden die sneller weggeschreven worden.
Beter dan een flitser is een lichtsterke telelens. Het zoombereik van je lens doet mij een beperkte lichtsterkte vermoeden. Dat is niet zo handig. Dus als je nog aan een lichtsterke telelens kunt komen (evt vast brandpunt) is dat zeker meegenomen.
Een goede gewone flitser kan tot een metertje of 20-30 komen. Dat is aan de krappe kant voor voetbalfoto's. Als de TV aanwezig is kun je rekenen op meer licht.
Dit alles natuurlijk bij avondwedstrijden. Op zondagmiddag met de hoeveelheid zon van vandaag zit je goed. Dan zou je zelfs kunnen overwegen een 2x teleconverter aan je lens te schroeven (kost je 2 stops) die je telebereik flink opvoert.
Dank je, het was ook erg leuk om naar te kijken.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:57 schreef Borelius het volgende:
Leuke foto's _Beertje! Ik wist niet eens dat die sport bestond!
Je kan ze ook posten en van de tips iets opsteken zodat je uiteindelijk ook fijne plaatjes schiet. Ik denk niet dat er iemand is die in het begin van z'n foto ervaring al even goede plaatjes schoot dan wat ie na een tijd uit z'n toestel kreeg. Als er wel iemand is, die toen ie begon even goede foto's had dan pakweg een half jaar later, heeft ie waarschijnlijk gewoon niks bijgeleerd.quote:Op zondag 27 maart 2005 01:06 schreef Bjoro het volgende:
Zitten zeker mooie kiekjes tussen...sommige zijn echt genieten voor een sportliefhebber als ik !
Helaas ben ik zelf niet zo bedreven in het schieten van fijne plaatjesanders had ik hier ook wel wat gepost !
Helemaal mee eens. En je moet niet alleen ervaring opdoen met het schieten van sportfoto's, maar ook met je camera. De vier serie's die ik hier postte zijn met een nieuwe camera gemaakt. De eerste serie (camera net nieuw) is beduidend onder m'n niveau. Bij de Thialf-serie heb ik weer andere technieken uitgeprobeerd, daar zag ik gaandeweg de serie ook het niveau verbeteren.quote:Op zondag 27 maart 2005 01:17 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je kan ze ook posten en van de tips iets opsteken zodat je uiteindelijk ook fijne plaatjes schiet. Ik denk niet dat er iemand is die in het begin van z'n foto ervaring al even goede plaatjes schoot dan wat ie na een tijd uit z'n toestel kreeg. Als er wel iemand is, die toen ie begon even goede foto's had dan pakweg een half jaar later, heeft ie waarschijnlijk gewoon niks bijgeleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |