Hij reed een zeer behoorlijke tijd, 14.04.53, kwam daardoor direct op 15 binnen op de Adelaarskalender.
quote:
ANP-schaatsnieuws 21 maart 2003
Hij had er tegenop gezien, maar uiteindelijk viel het "reuze mee". Erben Wennemars moest vrijdag, op het moment dat het schaatsseizoen al voorbij was, nog een keer flink aan de bak. Na een uit de hand gelopen grap moest de sprinter zich in Thialf pijnigen op de 10 kilometer. De wereldkampioen op 1000 en 1500 meter deed het verdienstelijk: 14.04,53. "Ik kom met stip de Adelaarskalender binnen!", verwees hij naar de historische ranglijst van allrounders. Die ranking, aangevoerd door Jochem Uytdehaage, wordt bepaald aan de hand van de persoonlijke records over 500, 1500, 5000 en 10.000 meter. "Ik sta gelijk vijftiende", wist Wennemars na zijn eerste tien kilometer ooit al te melden. Op de 5 kilometer reed hij al eens 6.39,90. Met 151,922 punten komt de sprinter inderdaad vanuit het niets de top-15 binnen en staat hij net achter Ids Postma. "De laatste zes rondjes waren erg zwaar", vond Wennemars. Hij had het zichzelf aangedaan, door tegen zijn ploeggenoot Gianni Romme te verklaren dat een tien kilometer een afstand voor 'watjes' is. Romme wilde dat vervolgens wel eens zien. "Ik reed tegen mijn broertje Dennis", zei Wennemars. "Hij krijgt volgend jaar zijn A-licentie. Hij dacht dat hij me wel aankon. Nou, ik heb hem mooi twee keer ingehaald."
Ik had trouwens een vrijwel perfecte positie, net boven de rechterhand van Erben kun je op deze foto m'n telelens zien.